• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kraanwagen op snelheid schept VW Golf [video]

Auteur: robbie, gepost 8 december 2011 om 16:00 – 106 Reacties

Kraan schept VW Golf


De bestuurder van deze kraanwagen heeft het begrip “voorrang verlenen” niet helemaal begrepen volgens mij.

Meneer de kraanwagenbestuurder knalt volgas een kruising over zonder daarbij voorrang te verlenen. Aan haaientanden heeft deze bestuurder dikke peop. En daar zijn de inzittenden van bovenstaande Golf III op zéér pijnlijke wijze achter gekomen. Ze werden namelijk op volle snelheid in flank geschept door de 49-jarige kraanwagenbestuurder.

Dit ongeluk gebeurde vanochtend op de kruising van de Nieuwe Binnenweg met de Claes de Vrieselaan in Rotterdam West. Waarschijnlijk heeft de 49-jarige kraanwagenchauffeur een stopbord gemist en was hij ook blind voor de haaientanden op het asfalt. Het doet mij nog het meest denken alsof je vol door een trein wordt geschept.

De rode Golf werd door de klap tientallen meter meegesleurd en het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat de 31-jarige vrouw en de 46-jarige man die in de auto zaten door de brandweer uit het wrak gehaald moesten worden. Daarna zijn ze met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

De 49-jarige kraanwagenchauffeur uit Delfgauw is aangehouden door de politie. (bron: rijnmond.nl, mirror via autojunk.nl)

Met dank aan stephan voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding
    Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, golf, trucks, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Jesse James parkeert Ford GT met 1.000 pk in greppel
Volgend bericht: Kerstman test de Jaguar XF Sportbrake [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. nielsjesauto zegt

    8 december 2011 om 16:03

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • BMW_Li zegt

      8 december 2011 om 16:05

      @nielsjesauto: Wat is er zo grappig aan. Er hadden ook 2 mensen kunnen omkomen en het had jou zelf ook kunnen overkomen.
      Vind deze reactie erg ongepast.

      Login om te reageren
  2. BMW_Li zegt

    8 december 2011 om 16:03

    Had er wel al iets over gelezen, maar nu ik die beelden zie vind ik het best heftig.
    Men mag van geluk spreken dat ze nu nog leven.

    Login om te reageren
    • slippie101 zegt

      8 december 2011 om 16:50

      @BMW_Li:
      Als ik de tekst niet had gelezen, had ik meteen gedacht dat de bestuurder hier bij omgekomen was.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 december 2011 om 18:10

      @BMW_Li: aan deze straat woont een vriend van mij, erg lastige kruising, wat een belachelijke actie van die kraanbestuurder. Dit komt hem nog erg duur te staan.

      Login om te reageren
  3. C70_99 zegt

    8 december 2011 om 16:05

    Toen ik het verhaal las dacht ik dat het allemaal een beetje overdreven was, maar de bestuurder van de kraanwagen heeft zo te zien geen enkel moment zelfs maar gedacht aan stoppen!

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    8 december 2011 om 16:05

    Aan de foto te zien…kwam de kraanwagen van links… :lol:

    Login om te reageren
  5. arno zegt

    8 december 2011 om 16:05

    Die vent nooit meer ergens mee laten rijden, wat een achterlijke!

    Login om te reageren
  6. mo112 zegt

    8 december 2011 om 16:05

    woooow het zal je maar over komen zulke mensen moeten ze vastzetten en stoppen met snelheidscontroles op de snelwegen

    Login om te reageren
  7. gearhead zegt

    8 december 2011 om 16:05

    Kak, is die kraanwagenkerel blind ofzo? Hij rijdt ook erg hard met dat bakbeest. Het is wel de binnenstad.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      8 december 2011 om 17:52

      @gearhead: inderdaad en dat ding staat niet 1.2.3. Stil

      Login om te reageren
  8. GH zegt

    8 december 2011 om 16:06

    Bizarheid op een stokkie. Snap sowieso niet dat je met zo’n voertuig zo hard in een stad rij. Vooral niet bij zo’n kruispunt!

    Wat was de bestuurder denkende?

    Login om te reageren
  9. betonstaal zegt

    8 december 2011 om 16:10

    Holy neuk! Zo’n bonk staal en ‘slechts’ gewond, +1 voor die oude volkswagen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      8 december 2011 om 16:29

      @betonstaal: “Een oud vrouwtje is niet altijd betrouwbaar.. een VW Golf gelukkig wel..” ;)

      OT: Je mag hier niet met één woord reageren, toch komt dit in mij op: BIZAR.

      Totaal ongepaste snelheid in relatie tot de situatie (binnenstad) en de afmetingen (enorme kraan, kleine kruising), wat een malloot. Deze man moet ZEKER even een nieuwe bekwaamheidstest gaan doen bij het CBR voor ze hem dat roze pasje teruggeven.. pfff.. heftig zeg..

      Login om te reageren
      • euro95 zegt

        8 december 2011 om 19:12

        @Freewarefreak: lol, dat was een inkoppertje! Ik was zelf ook van plan hem erin te rammen ;)

        Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    8 december 2011 om 16:13

    en dan te bedenken dat kraanwagen chauffeurs 100X beter kunnen rijden dan B-rijbewijs kneuters ..

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      8 december 2011 om 16:48

      @lincoln: Ik denk dat B-rijbewijs kneuters ook beter kunnen rijden dan B-rijbewijs kneuters, maar als je het niet doet…

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 december 2011 om 17:04

      @lincoln: Ik zie ’t ..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 december 2011 om 19:31

        @kaasboerin:

        klopt ..
        komt 10X per dag voor met personen voertuigen .. en die zal je nooit zien ..

        Login om te reageren
        • sportquattro zegt

          9 december 2011 om 00:24

          @lincoln: maar volgens mij rijden er ook 100x meer personen auto’s rond dan kranen.

          Login om te reageren
  11. masterstig zegt

    8 december 2011 om 16:13

    Zouden ze er nog staan? Anders even een kijkje nemen straks….

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 december 2011 om 16:18

      @masterstig: denk je nou werkelijk dat ze dit uren laten staan? *facepalm*

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        8 december 2011 om 16:22

        @robbie: :lol:

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 december 2011 om 16:27

        @robbie: Hahahah

        Login om te reageren
      • vwally zegt

        8 december 2011 om 16:30

        @robbie: haha de facepalm deed het ‘m :lol:

        Login om te reageren
      • masterstig zegt

        8 december 2011 om 16:51

        @robbie: Uhhh, misschien onderzoek van de politie, onderschat het niet, dat kan heel lang duren (zeker als iemand daarvoor veroordeeld moet worden, veel bewijs nodig).

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          8 december 2011 om 17:58

          @masterstig: wat foto’s maken en de situatie goed “opnemen” hoeft niet langer dan een paar uur te duren. En gezien het feit dat dit vanochtend vroeg al gebeurd lijkt het me niet dat er nog iets te zien is.

          Login om te reageren
    • kliko zegt

      8 december 2011 om 16:23

      @masterstig: ramptoerist ;)

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        8 december 2011 om 16:54

        @kliko: Altijd spannend :D

        Login om te reageren
  12. kaasboerin zegt

    8 december 2011 om 16:14

    Ja hoor.. Meen je niet.. Een zeer overduidelijk en overzichtelijke kruising dit.. Wat een malloot.

    Login om te reageren
  13. blo3to3t zegt

    8 december 2011 om 16:17

    heftig zeg.. het gaat ook niet zo ontzettend hard zeg pfff.
    overigens staan op mediatv.nl nog meer foto’s: http://www.mediatv.nl/2011/nieuws/6905/Kraanwagen_walst_over_personenauto.html

    Login om te reageren
  14. sdk16420 zegt

    8 december 2011 om 16:17

    Uit het artikel van jullie bron:

    (http://www.rijnmond.nl/nieuws/08-12-2011/kraanwagen-ramt-auto-twee-gewonden)

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      8 december 2011 om 16:21

      @sdk16420: en je punt is..?

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        8 december 2011 om 18:56

        @kliko: lol

        Login om te reageren
    • CasperH zegt

      8 december 2011 om 16:22

      @sdk16420: lol!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 december 2011 om 16:31

      @sdk16420: ik had het gezien ;)

      Login om te reageren
  15. rijgewoonbmw zegt

    8 december 2011 om 16:22

    die kraan mag dan fout zijn maar een tram inhalen voor een kruising via de andere baan betuigd ook niet van veel gezond verstand!

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      8 december 2011 om 16:34

      @rijgewoonbmw: Was mij niet eens opgevallen! Dat is idd niet zo’n slimme aktie van de Golfbestuurder. Neemt niet weg dat die Kraanwagen veelste hard reed en dat hij had moeten stoppen.

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      8 december 2011 om 17:44

      @rijgewoonbmw:

      op het moment van inhalen stond de tram nog stil, op het moment dat ie er net langs gaat begint de tram te rijden. Het inhalen gaat ook niet met hoge snelheid, dus zo’n gekke aktie vind ik het niet.

      Login om te reageren
      • rijgewoonbmw zegt

        8 december 2011 om 17:51

        @escort77: dit is een drukke winkelstraat met voetgangersoversteekplaats alle kanten kan verkeer komen ik vind het wel een tikkeltje gewaagd.

        Login om te reageren
  16. RubenPriest zegt

    8 december 2011 om 16:36

    wat een klap.. Als de kraanwagen er overheen ging was het slechter met de slachtoffers gesteld lijkt me. Misschien wel het ergste

    Login om te reageren
  17. resulutionNL zegt

    8 december 2011 om 16:37

    Snel typen hebben we allemaal last van, robbie, verander ”peop” ff in ”Poep”, leest wat makkelijker :P

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      8 december 2011 om 16:38

      @VWTouran75: ik typ ook altjd peop. ik vind het heerlijk lezen

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 december 2011 om 17:51

      @VWTouran75: dat is geen fout.

      Login om te reageren
      • resulutionNL zegt

        8 december 2011 om 19:23

        @robbie: Vertel mij is dan wat peop betekent?

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 december 2011 om 19:31

          @VWTouran75: robbie is buitenlands, komt uit een land waar ze van rechts naar links schrijven, soms doet hij dat nog.. :)

          Login om te reageren
  18. tombiesheuvel zegt

    8 december 2011 om 17:01

    Vorig academiejaar was mijn kamer 5 meter van dat kruispunt en had ik de takelwagen waarschijnlijk voorbij zien komen denderen.

    Hm.

    Login om te reageren
  19. moondustfocus zegt

    8 december 2011 om 17:09

    Dacht dat dit alleen in oostbloklanden gebeurde, maar niet in eigen stad.

    Login om te reageren
  20. fep739 zegt

    8 december 2011 om 17:12

    ‘k denk dat hij ’t golfje gewoon niet zag. Volgens mij was ie gefocust op de tram. Toe ie zag dat die tram vertraagde voor die voetgangers , gaf ie nog een streep gas.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 december 2011 om 17:20

      @fep739: kan nooit, daarvoor reedt hij echt te hard! Dacht waarschijnlijk ‘kan nog net stoplicht halen’ oid… Of is gewoon gek. Kan ook nog!

      Login om te reageren
      • fep739 zegt

        8 december 2011 om 17:25

        @Svenska_Aeroplan_AB: gek is sowieso (hm reedt dt ? )

        Login om te reageren
  21. JanC zegt

    8 december 2011 om 17:25

    Nu is dit misschien een domme vraag, maar kunnen er ondanks haaietanden ook stoplichten op dat kruispunt actief zijn?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      8 december 2011 om 17:37

      @JanC:

      ik ken de situatie niet, de kwaliteit van het beeld is ook niet zo goed dat ik stoplichten kan onderscheiden, maar er zijn genoeg kruispunten waar zowel stoplichten als haaietanden staan. Die haaietanden bepalen dan de voorrangssituatie als de stoplichten uitgeschakeld zijn, soms is dat ’s nachts het geval.

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      8 december 2011 om 18:26

      @JanC:

      dat zou voor de schuldvraag niet eens uitmaken.

      zelfs al reed de golf door rood is de kraanwagen chauffeur nog de schuldige. De golf rijd immers op een voorrangsweg, daar moet je altijd voor kijken.

      Pa heeft ook 2 maal die situatie gehad.
      bij de eerste had hij deze situatie:

      hij (groen wil naar links) terwijl er een busje aankomt van links. maar er zat nog flink ruimte tussen dus daar kon hij nog makkelijk voorlangs. alleen komt er met het invoegen ineens een auto met een noodgang achter de bus vandaan over de verdrijvingsvlakken en die neemt de neus van pa zijn auto mee. Hij mocht wel nooit over die verdrijvingsvlakken rijden, daar kan hij een bekeuring voor krijgen. maar omdat het een voorrangsweg is was pa fout.

      hetzelfde geldt hier vlakbij (weg naar lelystad). een voorrangsweg, maar met stoplichten. als jij vanaf een zijweg de voorrangsweg oprijdt (door groen licht) en een malloot rijdt op de voorrangsweg door rood en er komt een ongeluk. dan ben jij schuldig. hij rijd dan wel door rood, waar hij een bekeuring voor kan krijgen), maar hij rijdt op een voorrangsweg…

      zo krom kan het zijn, maar zo is het wel.
      zo ook in deze situatie. zelfs al staat er een stoplicht, de golf rijdt op een voorrangsweg…

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        8 december 2011 om 18:49

        @timberleek: Grappenmaker, ”reed de Gold door rood dan is de kraan alsnog fout”. Dat geld alleen voor fietsers en brommers, daar moet je wel mee oppassen.

        Login om te reageren
        • The360box zegt

          8 december 2011 om 18:52

          @The360box: Never mind, kzal het even checken.

          Login om te reageren
          • timberleek zegt

            8 december 2011 om 19:16

            @The360box:

            dat zou je denken inderdaad, maar ik heb al meerdere gevallen gehoord waar de schuldvraag op die manier bepaald werd…

            Login om te reageren
            • reinier73 zegt

              8 december 2011 om 19:50

              @timberleek: klopt, zoiets heb ik ook meegemaakt. ik reed met m’n auto op 50 km/h weg in rotterdam. naast me een doorgetrokken fietsstrook. (50km/h)brommer reed achter mij. ik wilde rechts afslaan. brommer gaat op fietsstrook rijden om mij in te halen (ten eerste mag hij daar niet rijden, ten 2e mag je niet van rechts inhalen). ik sla rechtsaf brommer klapt tegen mijn zijkant. Volgens verzekering was ik dus fout omdat ik verkeer wat rechtdoor gaat voorrang moet geven. Kromme wetgeving hier in nederland

              Login om te reageren
              • potver7 zegt

                8 december 2011 om 20:21

                @reinier73: Dat zal per geval bekeken worden, bromfietsen op fietpaden blijft altijd een grijs gebied volgens mij. Bovendien moet je bij het afslaan altijd voorrang verlenen aan het verkeer op de fietsstrook, of die daar nu thuishoort of niet. Het kan best zo zijn dat de brommerbestuurder een boete heeft gekregen voor het rijden op de fietsstrook, maar dat neemt niet weg dat hij, als hij daar eenmaal rijd, wel voorrang heeft op afslaand verkeer.

                Nogmaals, het is een grijs gebied: als je een linksafslaande auto wilt inhalen en hem daarbij raakt, dan wordt je verantwoordelijk gesteld voor het ongeval (mits de afslaande auto zijn richtingaanwijzers gebruikte). Dat het in jouw geval met de bromfietser niet zo werkte heeft dus in principe te maken met zijn plaats op de weg (fietsstrook). In dat soort gevallen ben je echt overgeleverd aan getuigenverklaringen om te bewijzen dat hij je inhaalde terwijl jij je richtingaanwijzers aan had om rechtsaf te slaan. Maar ook dat is dus geen garantie.

              • timberleek zegt

                8 december 2011 om 21:36

                @potver7:

                inderdaad, als er richting aangegeven is moet ‘het overige verkeer’ daar rekening mee houden.

                dat had pa 2 jaar na het bovenstaande ongeluk (op dezelfde weg…). hij haalt busje met aanhanger in. en als hij ernaast rijdt slaat de bus ineens linksaf.

                de bestuurder beweerde dat hij zijn richtingwijzer aan had staan, dat zou pa schuldig maken. echter had hij nooit een richtingwijzer gezien. na technisch onderzoek bleek ook dat de verlichting van de aanhanger niet werkte, en door de lading erop kon je de verlichting van de bus niet zien. dus toen was de bestuurder van de bus alsnog fout

              • The360box zegt

                9 december 2011 om 23:00

                @reinier73: Ook een keer hioer in A’dam gebeurt en ik toen nog zeggen van, ja die klote brommer is fout maar nee, de bestuurder.

      • potver7 zegt

        8 december 2011 om 19:56

        @timberleek: Je eerste voorbeeld met het tekeningetje is duidelijk – voorrangsweg is voorrangsweg. Als je die opdraait moet je er zeker van zijn dat je het verkeer op die weg niet hindert, en dat geldt ook voor inhalende voertuigen en voertuigen die 3x de maximumsnelheid rijden.

        Maar de tegenpartij moet het wel heel bont maken wil je wegkomen met het negeren van een rood verkeerslicht. Misschien hebben onze verzekeringsmaatsschappijen zo hun eigen regeltjes, maar volgens mij zal de politie de door-rood-rijder in principe tot schuldige van zo’n ongeval noemen. Anders zou je, als het licht op groen staat, nog steeds moeten stoppen om het verkeer op de voorrangsweg voor te laten gaan.

        Dat neemt overigens niet weg dat je in principe altijd moet kijken of een kruising vrij is voordat je hem oprijdt. Ook als deze met verkeerslichten is geregeld.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          9 december 2011 om 11:08

          @potver7: Dit kan de discussie verhelderen:

          volgorde van voorrang

          Login om te reageren
  22. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    8 december 2011 om 17:26

    Doet me denken aan zo’n actie film of horror film…

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      8 december 2011 om 18:51

      @bmwmaaktrijdengeweldig:

      Mij eerder een tekenfilm, zo onrealistisch ziet het er uit, alsof die kraanwagen gewoon doorgast met die auto ervoor. Niet normaal….

      Login om te reageren
  23. Aquios zegt

    8 december 2011 om 17:31

    jezus wat komt die hard aanzetten zeg. Ik schrik ervan…

    Login om te reageren
  24. BJ zegt

    8 december 2011 om 17:33

    Holy shit! Zou me ook niks verbazen als die weg waar die kraan uit komt een 30km zone is… Als ie 30s later was geweest, had ie die tram geramd, was het waarschijnlijk een nog veel grotere chaos geweest. Unfuckingbelievable.

    Login om te reageren
  25. The360box zegt

    8 december 2011 om 17:33

    Ookal staan er 10 haaientanden, dit soort machines, kraanwagens en vrachtwagens staan niet in 1 tel stil, hij zal ze wel neitt gezien hebben en door gereden zijn, misschien heb ik het mis en wat het opzet maar denk hetniet. Een tip: Geef altijd voorrang als fietser aan vrachtwagens bij kruisingen of rotondes, tenzij ze je gezien hebben en stoppen, je denkt wel van, ja maar ik heb voorrang, daar hebje weinig aan als je dood gereden bent.

    Login om te reageren
  26. dennisr zegt

    8 december 2011 om 17:39

    die kraanwagen reed ook behoorlijk hard, wat op een weggetje lijkt waar je 50 mag.. naja hopen dat die golf weer gerepareerd kan worden.. eeuwig zonde..

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      8 december 2011 om 17:52

      @dennisr: Hahaha.. :mrgreen: you sarcast.. :) ..vast wel.. dat opengeknipte dak lassen ze er weer op. Even Thor erbij halen met zijn hamer en die kachelt volgende week weer..

      Login om te reageren
  27. speedlimit zegt

    8 december 2011 om 17:50

    Bekend kruispunt en is altijd oppassen daar.
    Er zijn alleen haaientanden…dus geen stoplicht of stopbord.
    Onverantwoord rijgedrag…meer kan ik er niet van zeggen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 december 2011 om 17:53

      @speedlimit: er staat dus wel een stopbord (als het goed is), alleen zou dat bord niet heel goed zichtbaar zijn.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        8 december 2011 om 18:28

        @robbie:

        Zie t idd bij t artikel op rijnmond staan geschreven.
        Zal eens opletten daar aangezien ik er zelf ook regelmatig kom ;)

        Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    8 december 2011 om 17:53

    Stel je voor als die tram al was doorgereden!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 december 2011 om 17:58

      @BmwMPower: het lijkt erop dat de trambestuurder het ding zag aankomen en weer stopte.

      Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    8 december 2011 om 17:56

    Tja gevalletje wet van de sterkste, ‘beer in het verkeer’,…
    Wat kan je daar nu op zeggen.
    Hoe vaak krijg je je voorhang van een buschauffeur die lullen denken ook altijd dat ze voorhang hebben, ook buiten de bebouwde kom.
    Dit is natuurlijk 10 keer zo spectaculair omdat z’n kraan 10 tot 40 ton weegt.

    Login om te reageren
  30. TimoBac zegt

    8 december 2011 om 17:57

    ongefuckinglofelijk!

    Login om te reageren
  31. baap zegt

    8 december 2011 om 18:03

    Afschieten naar de maan en daar stenigen deze schele beunhaas!

    Login om te reageren
    • ck92 zegt

      8 december 2011 om 18:57

      @baap:
      lijkt mij best lastig om iemand te stenigen op de maan, minder zwaarte kracht dus ja iemand doodgooien word wat lastiger.. voor de rest vind ik het een strak plan

      Login om te reageren
      • baap zegt

        8 december 2011 om 19:18

        @ck92: Haha, niet eens bij stil gestaan! Dan schieten we die steentjes gewoon vanuit een shotgun..Dan komen ze even hard aan als dat je iemand zou stenigen op aarde! ;)

        Login om te reageren
        • rrobinn zegt

          8 december 2011 om 20:03

          @baap:
          Minder zwaartekracht, dus minder kracht nodig om een steen op te tillen. Geen atmosfeer op de maan, dus geen luchtweerstand. Volgens mij is het makkelijker om iemand op de maan dood te gooien met een steen ;)

          Login om te reageren
  32. moondustfocus zegt

    8 december 2011 om 18:47

    Dat die kraanwagen niet remt waar dat moet is duidelijk en laten we het niet over dat oude trammetje hebben (spitsuur meestal volle tram) Maar ik heb bij m’n rijlessen geleerd dat je niet mag inhalen op een kruising en in dit geval is er ook nog een zebrapad dus de bestuurder van dat Golfje vraagt ook een beetje om ellende.

    Login om te reageren
  33. anakiet zegt

    8 december 2011 om 18:57

    Rij je met 30 ton rond, heb je nog niet het verantwoordelijkheidsgevoel om een beetje op te passen met je uit de kluiten gewassen stomram. Nee hoor gewoon lekker door gassen door de binnenstad.

    Login om te reageren
  34. norge zegt

    8 december 2011 om 19:13

    Sommige chauffeurs van grote vrachtwagens, mobielkranen,of bussen denken dat ze het recht hebben om door te douwen .Rijbewijs innemen voor een maandje en een goede boete plus een cursus sociaal gedrag zullen wel helpen.

    Login om te reageren
  35. midasracer zegt

    8 december 2011 om 19:27

    Alsof je door een tank wordt geraakt. Niet normaal. Waarom rijdt deze man ook zo achtelijk hard met een zware machine in de bebouwde kom? Ik mag hopen op een flinke straf en definitieve inname van zijn groot rijbewijs. Ga maar met een ijscokar rondtuffen of zo.

    Login om te reageren
  36. euro95 zegt

    8 december 2011 om 19:27

    Ik lees hier nu allemaal reactie’s, al dan wel of niet terecht. Dit is wel heel makkelijk te beoordelen allemaal, maar iedereen maakt wel eens fouten toch? Ja, als hij gezopen zou hebben is het verhaal weer anders. Tuurlijk zie je dat ingedeukte golfje en denk je: “Arme, arme golf 3 + mannetje en vrouwtje”. Je kan alles van de golf 3 zeggen, maar het blijven betrouwbare en vliegensvlugge auto’s! En natuurlijk is het zonde dat dit weer moet gebeuren. En ja, ik heb ook zeker medelijden met “de slachtoffers”. De kraanwagenchaffeur kwam gewoon veel en veel te hard aan op het kruispunt. Wie weet moest hij net uitwijken door een voetganger die met zijn hersens-op-0 door rood baggerden. Ik bedoel maar…. ;)

    Login om te reageren
  37. Benz65 zegt

    8 december 2011 om 19:27

    Bouwvakkers staan meestal al om 5 uur op dus hij zal vast nog slaap in zijn ogen hebben gehad. Of hij had wat zin in adrenaline om wakker te worden en reed GTA style over de kruising.

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    8 december 2011 om 19:33

    wie heeft er ook een tyfus-hekel aan hobbymatige verzekering-experts ??

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 december 2011 om 19:38

      @lincoln: Wie niet?

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      8 december 2011 om 19:43

      @lincoln: wie heeft een hekel aan hobbymatige anonieme internet verzekeringsexpert commentators?

      Login om te reageren
  39. Onehp zegt

    8 december 2011 om 19:40

    Typisch gevalletje ongepaste snelheid. Van het beeldmateriaal en het kraantje kom ik op een geschatte snelheid van 13m/s, oftewel 47km/h. De schade aan de auto bekijkend lijkt dat ongeveer correct.

    Ja, een big FAIL van onze kraanbestuurder, maar wil er ook even aan herinneren dat dit ons ook kan overkomen, snelheid is verradelijk. Immers, er zijn genoeg automobilisten die vaak sneller op pad zijn in de stad (160km/h, anyone?).
    En als je dan een fout maakt en een voorrangsweg niet opmerkt om welke reden dan ook – dat gebeurt zelfs de beste op een slechte dag, dan kun je net evenveel persoonlijke schade aanrichten. Want, het had net zogoed een voetganger of fietser kunnen zijn die je pad kruist en dan maakt het niet uit of je een kraan of een auto rijdt…

    Login om te reageren
  40. mercedesfan zegt

    8 december 2011 om 20:14

    Auw! Dat is hard. Nog een wonder dat de chaufeur leeft.

    Login om te reageren
  41. BRuud zegt

    8 december 2011 om 20:40

    Dit is gewoon een waanzinnig kansloze actie van die chauffeur. Als je even op google earth kijkt kun je zien dat hij voorrang moet verlenen aan verkeer uit beide richtingen. Komt nog bij dat dit een erg onoverzichtelijk kruising is als je daar uit de straat komt waar de kraancoureur vandaan kwam. Normaal gesproken zou je de kruising hier dus langzaam benaderen of zelfs tot een stop komen om goed te kunnen zien welk verkeer (en voetgangers, want zebrapad) eraan komt om dan nog eens na te gaan denken om de kruising over te steken.

    Lijkt haast wel een gevalletje van kapotte remmen.

    Login om te reageren
  42. enveekaa zegt

    8 december 2011 om 21:02

    Hij rijdt idioot hard dat kruispunt op, voor het zelfde geld rijdt ie die golf he-le-maal plat.. weegt al gauw 70 ton zo’n beestje.

    Login om te reageren
    • enveekaa zegt

      8 december 2011 om 21:02

      @enveekaa: niet dat die golf er nu lekker aan toe is, maar de inzittende leven tenminste nog..

      Login om te reageren
  43. dutchcourage86 zegt

    8 december 2011 om 22:42

    Is dit niet stiekem de trailer voor een nieuwe Carmageddon? Het is in de realiteit maar moeilijk te bevatten dat zo’n kraan als een krokodil en antilope afsnoept.

    Login om te reageren
  44. supermo zegt

    8 december 2011 om 23:02

    Wat is ” tientallen meter” een meter die tientallen meet?

    Login om te reageren
  45. house zegt

    8 december 2011 om 23:47

    O_O lijkt wel een scene uit Terminator :-/ de eigenaar van de Golf heeft geluk gehad zeg en dat is nog zacht uitgedrukt.

    Login om te reageren
  46. BaRa zegt

    9 december 2011 om 00:22

    Ben ooit mee betrokken geweest bij een ongeval met zo’n kraanwagen. Op de snelwegbrug in Rotterdam stonden we op de uitrit aan te schuiven. De tweede auto achter me was een bestelbusje. De kraan die hem ramde ging met z’n haak dwars door het dak heen. De chauffeur van het busje, die net een lading kleine kinderen op school had gedropt, zat n?t links van de haak. Kettingreactie tot gevolg, waarbij mijn achterkant in gruis ging. Gelukkig geen letsels, maar niets om mee te lachen, zo’n zwaargewichten in het verkeer.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      9 december 2011 om 07:19

      @BaRa: dat klinkt bekend! was dat toevallig op de afslag capelle? of in elk geval op de parallelbaan richting noord?
      dat ongeluk heb ik voor in de file gestaan, zag er heel erg heftig uit.

      Login om te reageren
  47. Westleah zegt

    9 december 2011 om 10:11

    Als het geen probleem met de remmen is. Dan zeg ik rijverbod voor het leven! Dit soort idioten wil je niet in het verkeer hebben. Je zou er maar met je fietsje hebben gereden. Totaal van het padje.

    Login om te reageren
    • graafWillem zegt

      9 december 2011 om 11:00

      @Westleah:
      Ook als het wel een probleem met de remmen was:

      Nooit meer aan het stuur van een moordwapen (lees auto)

      O ja, en niet langs sociale zaken voor de steun

      Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      9 december 2011 om 15:37

      @Westleah: is geen probleeem met de remmen kijk maar als hij die golf geramd heeft trapt hij keihard op de rem

      Login om te reageren
  48. Ricky zegt

    9 december 2011 om 12:39

    Hoe heftig en/of vervelend dit ook voor de inzittenden van de Golf is (geweest), vind ik dat nagenoeg alle reacties onnadenkend of ongenuanceerd zijn.
    Alleen euro95 probeert de andere kant van het verhaal aan te stippen. Dit lijkt mij terecht:
    Geen van ons kan, op basis van de beelden en het verhaal, beoordelen wat hier, voorafgaand aan het in beeld verschijnen van de kraanauto, gebeurd is. Tweetal suggesties: onwelwording van de chauffeur of mechanisch/elektronisch defect.

    Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat de chauffeur hier een absoluut verkeerde inschatting maakte van de situatie en roekeloos dit kruispunt oversteekt. Maar zonder dat wij hier zeker van zijn, vind ik, dat er iets genuanceerder gereageerd mag worden.

    Login om te reageren
    • lodewijk zegt

      9 december 2011 om 20:36

      @Ricky:
      Correct!
      Het zou mij eerlijk gezegd sterk verbazen moest die kraanchauffer met zulke snelheid en met opzet zulk kruispunt overvliegen.
      Ik zeg natuurlijk niet dat het niet kan, want je hebt altijd mensen die levensmoe zijn.
      Maar ik denk dat hier wel meer aan de hand is.

      Login om te reageren
  49. wub072 zegt

    9 december 2011 om 22:26

    Die mag blij zijn als hij nog met een winkelwagen door de buurtsuper mag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North