• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KTM X-Bow krijgt deuren en een voorruit

Auteur: ricardo, gepost 12 juni 2012 om 13:15 – 40 Reacties

KTM X-Bow Montecarlo

Niet iedere X-Bow-rijder is blijkbaar gecharmeerd van constant blootgesteld staan aan de elementen. En hoe gezond het ook is qua proteïne om dagelijks een dozijn vliegen door te slikken, soms heb je liever een stukje glas voor je neus. Welnu, het schijnt dat KTM hiermee op de proppen komt.

De behoorlijk circuitgerichte X-Bow gaat hiermee dus de softe kant op, maar als het je klantenkring kan verbreden, waarom niet? Voor de echte durfals of sujetten die van wapperende wangetjes houden blijft de reguliere versie natuurlijk gewoon leverbaar.

In een gesprek met Top Gear liet de CEO van het Oostenrijkse KTM weten dat ze in maart volgend jaar de nieuwe versie zullen onthullen, voorzien van een voorruit en twee deuren. Er waren zelfs plannen om ook een dakje te monteren, maar dat bracht te veel heisa omtrent de homologatie met zich mee. Een voorruit was al moeilijk genoeg, aldus Stefan Pierer. Kopers krijgen er wel een stukje stof bij dat zich laat omschrijven als een ‘cruising home parasol’, wat tot 130 km/u op zijn plaats moet blijven zitten.

Een ander leuk KTM-nieuwtje: In een aantal X-Bow’s wordt de 2.0 TFSI van Audi (S3) vervangen door de bekende 2.5-liter vijfcilinder (340 pk) die we kennen uit de TT-RS. In eerste instantie wordt dit een raceversie die een plekje krijgt op het deelnemersveld van de LMP2-klasse bij Le Mans, waarmee de kans groot lijkt dat er ook een straatversie (nieuwe R?) met deze setup komt.

PS. De foto bovenaan is een X-Bow met een dakje van het Italiaanse Montenergy, dus niet van KTM zelf.

Ook interessant!

  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Betaalbare motoren MET karakter
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • Video - RUF Slantnose convertible krijgt een wasbeurt

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

x-bow

Vorig bericht: « Tablet van Lamborghini is NIET van Lamborghini
Volgend bericht: Ironie: Vrouw klaagt over hardrijders, wordt zelf gepakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Allroundnoise zegt

    12 juni 2012 om 13:17

    ja want we willen toch niet allemaal zo bijzitten zoals Jeremy XD

    Login om te reageren
  2. barry zegt

    12 juni 2012 om 13:27

    Vrij nutteloos bakje, wel een super beleving om in te rijden vermoed ik :)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 juni 2012 om 13:35

      @barry:
      De leukste dingen in het leven zijn nutteloos.

      Login om te reageren
      • barry zegt

        12 juni 2012 om 13:43

        @jrk68: potje rampetampen met de vriendin is altijd leuk en zeker nuttig (anders loop je na een paar weken rond met meloenen van kl*ten) :P

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          12 juni 2012 om 13:46

          @barry: Paar weken???

          Login om te reageren
      • bofkont zegt

        12 juni 2012 om 15:50

        @jrk68: inderdaad + veel :)

        Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    12 juni 2012 om 13:33

    Eindelijk, ze hebben het door dat een trackcar met een kampingdakje wel eens Handig kan zijn.
    Maar het ziet er nog altijd even lelijk uit!
    Die 5-cil kan mij gestolen worden.
    Geef mij dit maar:

    Login om te reageren
    • sajmun zegt

      12 juni 2012 om 13:57

      @vale46: wel een r500 dan, lijkt me doodeng en tegelijk een mega kick!

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        12 juni 2012 om 17:33

        @sajmun: Dat model zocht ik, maar ik was de naam kwijt :D

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 juni 2012 om 14:08

      @vale46:

      Groot gelijk, ik zou ook voor de caterham gaan.

      Die X-bow is eigenlijk best wel zwaar voor wat het is. Die is vlug 200kg zwaarder dan eender welke catherham.

      Moest ik een trackday speeltje willen met en moto motor zou ik wel voor de spartan V gaan. Die is 400kg lichter dan de KTM.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 juni 2012 om 14:09

        Ik bedoelde motor genen ipv moto motor, de X-bow heeft immers een auto motor.

        Login om te reageren
        • redneckdarian zegt

          12 juni 2012 om 14:48

          @Hupke: Of de BAC Mono! http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1024&bih=630&tbm=isch&tbnid=v5X46IPBDsDLfM:&imgrefurl=http://dayerses.com/bac-mono.html&docid=2_ES3zPjOyTA6M&imgurl=http://dayerses.com/data_images/posts/bac-mono/bac-mono-02.jpg&w=1280&h=796&ei=gDjXT6yXCIfe8QP9iPC7Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=360&vpy=158&dur=214&hovh=177&hovw=285&tx=127&ty=81&sig=114984083020169369764&page=1&tbnh=113&tbnw=181&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:1,s:0,i:74

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            12 juni 2012 om 16:58

            @redneckdarian:

            Alsjeblieft (zelf foto’s plaatsen is niet zo moeilijk hoor, als je chrome gebruikt is het zelfs heel gemakkelijk, gewoon rechtermuisknop element inspecteren en dan Ctrl C, hier plakken en de afmetingen aanpassen zodat width 450 is)

            Die bac mono is ook een optie maar die is wel een beetje prijzig meer dan 100k.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              12 juni 2012 om 17:36

              @Hupke: wat dacht je van rechts klikken, afbeeldings-url kopieren & hem in het HTML-regeltje plakken “img src…”?
              Niks element inspecteren, veel te omslachtig ;)

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                12 juni 2012 om 17:47

                @vale46:

                Die info had hij toch al, dat staat toch al boven het ‘plaats reactie’ vakje en wist hij blijkbaar niet wat mee te doen.

      • vale46 zegt

        12 juni 2012 om 17:39

        @Hupke: 790-400 = 390kg?? :o
        WTF :D
        Geef mij toch maar een Caterham Seven.
        Als ik onder de 500kg wil koop ik mij wel een quad ;)

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 juni 2012 om 17:45

          @vale46:

          Mijn excuses het ding weegt maar 350 kg, al claimden ze eerst 300kg.
          Quads zijn vervelende rotdingen (hoog zwaartepunt, zwaar, starre achterass,…), dan kan je beter een moto nemen.

          Login om te reageren
          • jordy14 zegt

            12 juni 2012 om 20:42

            @Hupke: crossmotor is veel leuker, vooral in de bochten.

            Login om te reageren
          • vale46 zegt

            12 juni 2012 om 21:13

            @Hupke: Niks tegen quads hé. Offraod zijn da heel leuke machines tot ge dr een koprol mee doet en dr onder ligt :P
            Ik heb zelf een redelijk lichte quad, maar ik heb er nog niet onder gelegen.
            Voor op de baan is een moto wel een betere oplossing.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              13 juni 2012 om 22:06

              @vale46:

              Offroad verkies ik toch m’n crossmotor. Zo’n dingen kunnen ook alles aan. Zullen maar weinig situaties zijn waar jij met je quad kan rijden en ik niet met m’n motor en ik zal altijd sneller zijn :P

              Ik heb al wel eens op een quad gereden, dat doet het em toch echt niet voor mij.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                13 juni 2012 om 23:00

                @Hupke: Het gaat voor mij niet om de snelheid maar om de fun.
                Het slippen door de bochten, het zand/modder dat overal heen vliegt,…
                Met een quad kan je meer gekke dingen doen zonder dat er gevolgen zijn. Nadeel is dat als het mis gaat, het ook goed mis gaat.
                Ik heb ook een klein crossbrommertje, daarmee beet ik regelmatig wel eens in het zand als mijn voorwiel weg schoof in een bocht, of ik net iets te hard remde en wegslipte. Bij een quad slip je dan, zonder onderuit te gaan, je kan gewoon verder de gek uithangen.
                De 2wieler heeft zijn charme, zeker, maar quad is leuker.

                BTW: ik heb het over sportmodellen hé, geen 4X4 landbouwquads.

          • MARS zegt

            13 juni 2012 om 12:15

            @Hupke: maar een quad is wel meer fun!! :)

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              13 juni 2012 om 22:03

              @MARS:

              Een quad is amper beter dan lopen, ik fiets nog liever dan dat ik met een quad rijd. Zo’n landbouw ding om mee te gaan jagen is ok voor oude mensen maar dan ook alleen maar om nest te transporteren.
              Zo’n “sport xxx rs weetikveelwat” is gewoon prul. Ik had (nuja heb) vroeger een crossmotor en dat rijd gewoon 100 keer beter dan zo’n quad. Zelfs in modder of los zand rijd een crossmotor beter.

              Ik zou altijd een motor boven een quad verkiezen.
              En dit trackday monster met het gewicht van een motor en de afmetingen van een wagen ziet er toch ook plezieriger uit dan zo’n omkantelmachine. En anders zou ik gewoon de motor nemen.

              Login om te reageren
    • midasracer zegt

      12 juni 2012 om 15:28

      @vale46: Yep perfecto! Draai je rondjes mee om een X-bow.

      Login om te reageren
  4. fristie zegt

    12 juni 2012 om 13:42

    NANANANANANANANA BATMAAAAHN

    Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    12 juni 2012 om 13:47

    Assortiment uitbreiden is zooo alledaags.. Ach, en terecht, kan je ook in de regen ’t circuit op. Lekker glijden.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      12 juni 2012 om 18:54

      @kaasboerin: Lezen! Het is een voorruit en geen dak! Wel een stoffen dakje mogelijk, mr ik denk dat je liever sneller dan 130km/u op een circuit gaat he :P

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        12 juni 2012 om 19:35

        @adyton: En nu?

        Login om te reageren
  6. jordy14 zegt

    12 juni 2012 om 13:47

    De dakloze lijkt me leuk voor een paar dagen maar als ik moest kiezen zou ik voor de dichte gaan. Vele malen praktischer.

    Login om te reageren
    • reventon zegt

      12 juni 2012 om 13:53

      @jordy14: zo’n auto koop je ook niet voor het praktische ;)

      Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        12 juni 2012 om 14:45

        @reventon: dat klopt maar dan nog. Dan kun je tenminste een keer op in circuit gaan rijden zonder dat je nat word bij slecht weer.

        Login om te reageren
  7. JeroenBooij zegt

    12 juni 2012 om 14:02

    Er bestaat al een dichte X-Bow, en die ziet er naar mijn bescheiden mening aanmerkelijk beter uit dan de oorspronkelijke KTM. Google op Stratos Ferica.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 juni 2012 om 14:11

      @JeroenBooij:

      Idd die was ik helemaal vergeten, dank je om die terug in m’n geheugen te plaatsen.

      Als je een dicht x-bow wilt is dat echt wel DE enige juiste oplossing.

      Login om te reageren
    • MARS zegt

      12 juni 2012 om 15:12

      @JeroenBooij: is toch gelinkt in ’t artikel, http://www.autoblog.nl/archive/2011/08/21/ktm-x-bow-montecarlo-heeft-een-dakje

      Login om te reageren
      • JeroenBooij zegt

        12 juni 2012 om 15:51

        @MARS:
        Verdraaid!

        Login om te reageren
  8. bonkers zegt

    12 juni 2012 om 14:31

    Ik herkende het dakje al ergens van.
    Een raam lijkt me een goed idee, maar dan wel een klein raampje, ipv en hoge.

    Login om te reageren
  9. 72bug zegt

    12 juni 2012 om 16:26

    Heeft wel wat weg van een Stratos, die Xbox montenergy..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      12 juni 2012 om 16:29

      @72bug: Ja, vooral door die ruit die van breed naar smal loopt.

      Login om te reageren
  10. griffendahl zegt

    12 juni 2012 om 16:29

    Ik zou persoonlijk toch gewoon voor een Donkervoort gaan als er ooit zulk een budget kwam voor een tracktoy. Desnoods tweedehands, gewoon ook omdat die naast de voordelen van het lage gewicht ook gewoon prachtig mooi is.

    Login om te reageren
  11. kickass zegt

    12 juni 2012 om 21:41

    Dan is dit toch wel een van de ultiemste auto’s geworden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North