• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Urus krijgt 600 pk

Auteur: ricardo, gepost 22 april 2012 om 14:50 – 71 Reacties

Lamborghini Urus

Zojuist heeft Lamborghini alle beschikbare informatie rondom het nieuwste conceptspeeltje vrijgegeven. Wat er precies onder de kap ligt houden ze in het midden, maar de Urus zal rond de 600 pk moeten gaan ophoesten.

De Urus is, in tegenstelling tot zijn sportieve broeders, niet naar een bekende stierenfamilie vernoemd, maar vind zijn oorsprong in een koe. Een melkkoe, zo u wilt. De Urus is 4,99 meter lang, 1,66 meter hoog (wat voor een SUV opvallend laag is) en meet 1,99 meter in de breedte. Om het gewicht in toom te houden is er volop gebruik gemaakt van met koolstofvezel versterkt plastic. Dit materiaal is door Lamborghini omgedoopt tot Forged Composite en komt ook volop terug in het interieur, waar plek is voor vier personen.

Lamborghini benadrukt dat ze het gewicht laag zullen houden, al worden er logischerwijs nog geen cijfers genoemd. Het duurt immers nog tot 2017 voordat we de SUV “voor alledaags gebruik” terugzien bij de lokale Lambo-dealer. En laag gewicht en een geringe CO2-uitstoot, zou Lamborghini dan toch zwichten en een turbogeblazen V8 van moederbedrijf Audi uit de schappen pakken?

De wielkasten zijn gevuld met 24-inch dubbelspaaksvelgen en wie iets verder omhoog kijkt ziet bij de A-stijl een lullig stokje dat moet doorgaan voor een zijspiegel, en het productiestadium ongetwijfeld niet zal halen. Zowel voor- als achteraan is overigens alleen LED-verlichting te vinden.

3.000 per jaar
Mocht deze Lambo niet op de ontwerptafel sneuvelen en daadwerkelijk in productie gaan, dan zal Lamborghini zich vooral op markten als de VS, Engeland, China, Duitsland, het Midden-Oosten en Rusland richten. Jaarlijks moeten er dan 3.000 Urusjes van de band lopen in Italië. En de allereerste familie-Lambo met offroad aspiraties was geboren.

De bestaande gallery is uitgebreid met vier extra foto’s. Klik!

Ook interessant!

  • Gerucht: Lamborghini Urus PHEV krijgt extreem veel pk
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Urus krijgt voor elkaar wat geen enkele Lambo is gelukt
    Urus krijgt voor elkaar wat geen enkele Lambo is gelukt

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2012, concept, Lamborghini, rood, SUV, urus

Vorig bericht: « Ultiem sjiek: Jaguar XJ Ultimate [updated]
Volgend bericht: BMW X1 drukt Renault Mégane van de weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. lemster zegt

    22 april 2012 om 14:53

    Tsjah er zal ongetwijfeld een markt voor zijn. Ik had liever de Estoque waarheid zien worden.

    Login om te reageren
    • DILA zegt

      22 april 2012 om 17:34

      @lemster:
      +1 zonder enige twijfel

      Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    22 april 2012 om 14:54

    Waarom zijn concepts tegenwoordig allemaal uitgerust met van die stokjes als buitenspiegels?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 april 2012 om 16:15

      @alcantara: dat is al decennia zo. Dan zitten er camera’s in. Eén probleem: is verboden op vrijwel elke markt…

      Login om te reageren
  3. jrmpower24 zegt

    22 april 2012 om 14:55

    wat voor motor komt er in dan?

    Login om te reageren
    • oski zegt

      22 april 2012 om 15:38

      @jrmpower24: Tweede zin, do I need to say more?

      Login om te reageren
  4. lamborgfan zegt

    22 april 2012 om 14:57

    BAH! Doet me helemaal niks dit! Lamborghini onwaardig, helemaal als ze hem met die audi zooi volstoppen zoals die v8..

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      22 april 2012 om 19:27

      @lamborgfan: dit was gelukkig bij de Gallardo ook nog niet heg geval… Dus jij blijft in de Countach en Diablo tijd hangen? De Audi techniek is wel bewezen goed, dus niks mis mee:)

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        22 april 2012 om 20:29

        @dragspert: daarom juist.. Nog ff en het is een omgekatte audi q7! ze maken zich nu al druk om de verkoopcijfers.. Audi voorsprong door techniek (en marketing! )

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        22 april 2012 om 20:50

        @dragspert: het is geen Auditechniek in de Gallardo..het is hun eigen techniek, die Audi gekocht heeft en vervolgens uitsmeert over een pallet boekhoudersautootjes.

        Login om te reageren
        • anakiet zegt

          22 april 2012 om 23:35

          @Megakix:

          De Gallardo heeft een Audi Space Frame :) geproduceerd in de Audi fabriek in Neckarsulm. ASF technologie werd voor het eerst toegepast in de 1e A8 uit 1994.

          Geen techniek van Audi klopt dus niet echt.

          Login om te reageren
          • TSI-tje zegt

            23 april 2012 om 07:10

            @anakiet: Klopt, in -die- optiek is de Murciélago de laatste ‘echte’ Lamborghini.

            Login om te reageren
          • Megakix zegt

            23 april 2012 om 07:23

            @anakiet: dussehm…ieder respectvolle autofabrikant die in het verleden een moertje bij een ándere fabrikant bestelde…die is tevens ‘half eigenaar en /clap’ van de werkelijke bedenker ? Mot nie gakher worde….

            Login om te reageren
            • anakiet zegt

              23 april 2012 om 16:40

              @Megakix:

              “het is hun eigen techniek, die Audi gekocht heeft”

              “die in het verleden een moertje bij een ándere fabrikant bestelde”

              Droom maar lekker verder joh :) Prima

              Login om te reageren
              • Megakix zegt

                25 april 2012 om 09:51

                @anakiet: dussehm…de Zonda is volgens jouw theorie nu nog een zelfstandig merk. Er zit echter wel een hele dikke Merc-motor in.
                Binnenkort koopt Merc het merk Zonda…en wat roep jij dan ? Geweldig design van Mercedes door de jaren heen ;-)

              • anakiet zegt

                28 april 2012 om 19:56

                @Megakix:

                Lastig he lezen :) :)

              • Megakix zegt

                29 april 2012 om 11:17

                @anakiet: één van de dingen waar ík nou weer geen moeite mee heb :lol:

              • agera zegt

                28 april 2012 om 20:26

                @Megakix: Zonda een zelfstandig merk je bedoelt Pagani zeker?
                Ik zal er niet van opkijken als Mercedes idd het merk Pagani opkoopt.

              • Megakix zegt

                29 april 2012 om 11:18

                @agera: zouden ze dan – net als Audifielen – direkt roepen dat het sinds het ontstaan van Pagani volledig door Mercedes is ontworpen en gebouwd ? Of houden ze dan wat meer afstand tot de creator en stellen ze hoogstens dat ze destijds wat motoren mochten leveren ?

              • agera zegt

                29 april 2012 om 11:52

                @Megakix: Je hebt ook een punt, want hoezeer ik Pagani ook waardeer het blok komt van Mercedes. Dat is misschien wel het belangrijkste element van een auto. Anders heb je alleen een kale carrosserie.

                Hoe sommigen mensen het zullen noemen na een eventuele weet ik niet, maar ik vermoed net als bij Lambo dat het” Mercedes” zal worden

              • anakiet zegt

                29 april 2012 om 18:54

                @agera:

                Megakix kraamt gewoon een hoop onzin uit. Ik zeg helemaal niets over oprichters, bedenkers, bouwers of uberhaupt iets over de periode van voor VAG. Ik heb het over het feit dat er Audi techniek in de Gallardo zit, bvb ASF technologie. Kijk maar…

                http://www.fourtitude.com/cgi-bin/artman/exec/view.cgi/5/919

  5. Justawheelchairguy zegt

    22 april 2012 om 15:02

    Ik vind hem echt gaaf zo! Mooiste in zijn segment, echter zou ik nooit zo’n auto kopen, mocht ik het geld ervoor hebben. Alleen, 2017? Tegen die tijd is dit ontwerp allang eer gedateerd te noemen?

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      22 april 2012 om 15:46

      @kp92: Dit is een concept, niet het definitieve ontwerp

      Login om te reageren
      • Justawheelchairguy zegt

        22 april 2012 om 15:51

        @Lucb: Dat weet ik?

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          22 april 2012 om 16:03

          @kp92: Waarom heb je het dan over een gedateerd ontwerp? Dit ding komt toch niet zo op de markt.

          Login om te reageren
          • Justawheelchairguy zegt

            22 april 2012 om 16:27

            @Lucb: In grote lijnen wel waarschijnlijk, en dus in 2017 gedateerd.

            Login om te reageren
            • MAB zegt

              22 april 2012 om 17:26

              @kp92: met kleding is het precies het zelfde, kleding merken hebben hun collectie van 2014 alweer klaar staan, dus denk niet dat dat zo een probleem is.

              Login om te reageren
  6. wantthegreen zegt

    22 april 2012 om 15:04

    Waar is het mis gegaan…

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    22 april 2012 om 15:06

    de eerste offroader van Lambo?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      22 april 2012 om 15:09

      @meneersander: Nope.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        22 april 2012 om 18:46

        @ricardo: weet ik:P

        Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      22 april 2012 om 15:09

      @meneersander: Nee, Lamborghini is begonnen met tractoren, ook een soort van offroaders, en ooit hebben ze al de LM002 gemaakt (google maar), dat is waarschijnlijk een betere offroader dan deze!

      Login om te reageren
      • Mielie zegt

        22 april 2012 om 16:18

        @kp92: Ik vermoed dat ‘ie dat wel weet. Hij refereert waarschijnlijk naar de tekst ;-)

        OT: als ik dit soort conceptmodellen zie weet ik weer waarom mijn voorkeur steeds meer naar youngtimers en klassiekers neigt. De auto’s worden er niet mooier op en merkwaarden worden volledig aan de kant geschoven, maar goed…als dit nodig is om Aventadors te kunnen produceren moet het maar. Hem vernoemen naar een (melk)koe is dan wel weer mooie zelfspot. :-P

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          22 april 2012 om 18:46

          @Mielie: jij hebt ‘m door :D

          Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        23 april 2012 om 07:13

        @kp92: Ligt eraan hoe je het bekijkt. De LM002 had dezelfde V12 als de Countach. Geloof niet dat dit de actieradius goed deed. Misschien doet deze dit beter.
        Ook wat betreft de terein kwaliteiten weten we nog niks. Moeten we nog even een paar jaartjes wachten om te weten.

        Login om te reageren
  8. MAB zegt

    22 april 2012 om 15:31

    super vett, ik bedoel waarom neit?

    Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    22 april 2012 om 15:32

    tegen 2017.. lol? kwed dat ze volgend jaar met een hybride concept komen zoals elke merk

    Login om te reageren
  10. akrapovic zegt

    22 april 2012 om 15:42

    Pff een audi motor.. Lambo gaat echt achteruit.

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      22 april 2012 om 15:43

      @akrapovic: ik bedoel, in het geval dat er een audi motor in komt. Zou ik zonde vinden. Audi moet eens naar fiat en bmw kijken. Die laten merken in hun waarde

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        22 april 2012 om 16:21

        @akrapovic: Ik denk eerder dat Lambo het aan Audi zal vragen i.p.v. andersom.

        Login om te reageren
        • akrapovic zegt

          22 april 2012 om 19:52

          @kickass: dat denk ik niet want lambo wil geen turbomotoren

          Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        22 april 2012 om 19:59

        @akrapovic: De BMW X5 (M) en X6 (M) zijn anders ook niet de badge BMW waardig als je kijkt naar het verleden… Er zijn vrij weinig merken die hun geschiedenis gebruiken als wegwijzer naar de toekomst…

        Login om te reageren
        • akrapovic zegt

          23 april 2012 om 08:14

          @CBR600rr: dat is waar, maar bmw is een volumemerk. Vind ik wat anders van lambo, dat veel exclusiever is

          Login om te reageren
  11. Ram-G-maN zegt

    22 april 2012 om 16:20

    Ze hebben de voorzijde bij Lamborghini behoorlijk inventief ontworpen. Korte overhang aan de voorzijde en toch optische gezien behoorlijk spits. Vind de wielkasten ook vet gedaan, lekker des Countach! :P

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    22 april 2012 om 16:24

    De Lambo Rambo (LM002) was toch de eerste off-roader van Lamborghini? Niet te hopen dat er zo’n Audi blok in komt te hangen. Lambo moet gewoon een eigen blok ontwikkelen.

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      22 april 2012 om 19:59

      @rufctr01: Ze bedoelen ook familie-hok, niet een diehard-offroader ;)

      Login om te reageren
  13. 964rs zegt

    22 april 2012 om 16:25

    Wat een hok!

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 april 2012 om 16:37

    600 pk… Maar hoeveel koppel? Is veel belangrijker in de modder! ;)

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      22 april 2012 om 16:40

      @Svenska_Aeroplan_AB: dit ding komt niet in modder of zand! ;)

      Login om te reageren
      • agera zegt

        22 april 2012 om 16:52

        @MARS: Klopt zal een auto worden als X5, Touareg, ML of Q7, RR Sport.

        Zowieso zijn de Toyota LC, LR Defender, Mercedes GL/G en Jeep eigenlijk alleen geschikt voor offroad de rest zijn asfaltbulldozers :P

        Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          23 april 2012 om 07:16

          @agera: Lees de off-road tests eens van de Touareg en de Cayenne, die schijnen het ook prima te doen. (mits voorzien van off-road rubber zoals de LC en Defenender standaard)

          Login om te reageren
  15. norge zegt

    22 april 2012 om 16:50

    Verva(g)ging van het merk is begonnen.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      22 april 2012 om 16:55

      @norge: Is een goede :P zal mij niet verbazen als Lambo naast dit een sedan, station en cabrio gaat produceren.

      Login om te reageren
      • fiets zegt

        22 april 2012 om 17:02

        @agera: als dat betekent dat de Estoque er komt, vind ik het prima.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          22 april 2012 om 17:13

          @fiets: Ik denk van wel het concept van de Estoque werd als eerste getoond. Alleen denk ik wel dat Lambo zijn SUV model eerder zal uitbrengen dan een sedan. De hogere klasse van de sedans is namelijk al overbezet. Met de RR Phantom, Maybach, Bentley Mulsanne, Maserati Quattroporte, AM Rapide is er hevige concurrentie. Plus Bugatti zal vroeg of laat ook komen met de Galibier.
          Maar in de hogere SUV klasse zie ik meer mogelijkheden voor deze Lambo Urus. BMW, Mercedes, Audi en Land Rover zijn de hoofdmerken in deze klasse, waarbij de Lambo Urus qua prijs, comfort, prestaties en exclusiviteit wel een verschil kan maken tov de rest. In deze klasse is er een gat en blijkbaar is er ook een groep mensen die behoefte heeft aan een Uber SUV en die wil Lambo vullen met dit model

          Login om te reageren
          • fiets zegt

            22 april 2012 om 17:28

            @agera:
            Dat zijn toch wel heel verschillende auto’s die je daar vergelijkt. Een Estoque met een Phantom vergelijken? Maybach? Het zijn welliswaar dure auto’s met 4 deuren, maar verder weinig overeenkomsten.
            De Estoque zal eerder met auto’s als de FF concurreren. Auto’s als een Phantom zijn niet echt met een sportief oogpunt gebouwd, meer vanuit een luxueus oogpunt met ‘voldoende’ vermogen.
            Dus ik denk dat er ook nog wel een markt is voor de Estoque.

            Login om te reageren
            • agera zegt

              22 april 2012 om 17:35

              @fiets: Dat is ook weer zo, ik keek in eerste instantie naar de prijs. Ze zullen qua prijs ongeveer in de buurt komen van elkaar. Daarnaast heb ik FF expres buiten beschouwing gehouden, lijkt mij niet echt comfortabel achterin.
              Ook als je de wat sportievere auto’s erbij lapt heb je nog steeds de S65 AMG Lang, Continental Flying Spur, Quattroporte, Panamera Turbo S, en Rapide. Ik bedoel te zeggen is het wel verstandig om een Estoque in productie te laten gaan met al die concurrentie.

              Login om te reageren
  16. bigcar zegt

    22 april 2012 om 19:54

    kwa formaat lijkt het wel de mini countryman:
    die is ook zo misleidend, het zou een ini mini wagentje moeten zijn, maar helaas heeft die de grote van een vrachtauto
    deze suv: je verwacht een grote big mamma hypercar, maar je krijgt een mini formaat evoque met een intimiderende (lees: misleidende) lambo voorkant waarvan de motorisering een copypast is van audi :|

    Login om te reageren
  17. laulau zegt

    22 april 2012 om 20:00

    Waarom heeft dit ding in godsnaam 600pk nodig?

    Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      22 april 2012 om 21:23

      @laulau:
      X5M en X6M 580 pk
      Cayenne 550 pk
      RR Sport 510 pk
      SRT-8 iets van 480 pk?
      ML63 AMG iets van 540 pk?

      Daarom dus ;-)

      Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      23 april 2012 om 12:26

      @laulau: G65 AMG 612pk. Daarom :-D

      Login om te reageren
  18. syliaca zegt

    22 april 2012 om 20:12

    Van mij hoeft hij uberhaupt niet.

    Login om te reageren
  19. JanJansen zegt

    22 april 2012 om 20:39

    jongens, jongens, Lamborghini is zo’n beetje de uitvinder van de über-SUV (denk LM002). Van alle merken hebben zij het meeste recht om zo’n excentriek ding te bouwen.
    Zelf ben ik van mening; hoe meer van die gekke voertuigen, hoe leuker het op de weg wordt. Van een Megane word ik pas treurig.
    Bovendien, voetballend Nederland zal er blij mee zijn.

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    22 april 2012 om 20:48

    Beetje Ur-an-Us…nivo. Een X6 eerst afzeiken, om er vervolgens eentje plat te slaan (ziedaar de Porsche 911-Kever story) en er predikaat stoer op te plakken. Ik hoon hem alvast weg…

    Login om te reageren
  21. heiligehandgranaat zegt

    22 april 2012 om 20:55

    Lotus voorkant? (die concepts van Lotus dan hè)

    Login om te reageren
  22. fit4fun zegt

    22 april 2012 om 21:18

    Ziet er goed uit, afgezien van die XXL Velgen, maar die worden in het productieversie vervangen door 20 of 21 inch denk ik. Goed van Lamborghini dat ze durven te veranderen, ipv extreem conservatief te blijven. De Mini countryman is ook een succes, ondanks de afkeurende respons van “puristen”.

    Zal me niet verbazen als deze Urus in Duitsland zal worden gebouwd. Die bi-turbo V8 lijkt me ook het meest waarschijnlijk, de Lambo V12 zal te duur zijn en te veel verbruiken.

    Login om te reageren
  23. HzR zegt

    22 april 2012 om 22:48

    Mooie auto om de eerste Lambo met diesel te introduceren (ala Cayenne) als ze toch bezig zijn het merk kapot te maken.
    W12 TDI anyone?

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      23 april 2012 om 07:21

      @HzR: Merk kapot maken ? Huh ? Ze hebben bij Lambo nog nooit zoveel verkocht als nu. Misschien dat het iets afdoet van de ‘charme’ maar als men niets of te weinig verkoop gaat het merk naar de klote en hebben we, met z’n allen niets meer dan de herinnering en misschien wat old-timers hier-en-daar. Wat verkies jij ? De V12TDI uit de Q7 of de V10TDI uit de R50 zouden prima diesels zijn voor in deze off-road-lambo imbo.

      Login om te reageren
  24. anakiet zegt

    22 april 2012 om 23:50

    Deze Urus schreeuwt om de V12 van de Aventador.

    Dan heb je wel een bad ass voertuig :)

    Ik vind hem iig een stuk beter geslaagd dan bvb de Maserati Kubang of Cayenne

    Login om te reageren
  25. wimbers zegt

    23 april 2012 om 12:07

    2017… nuff said

    Login om te reageren
  26. E320cdi zegt

    23 april 2012 om 12:30

    Wat ik niet snap: waarom met deze Urus komen als iedereen een Estoque wil bestellen? Hij ziet er best vet uit, daar niet van :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North