• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini-verkoop in China stijgt dit jaar minder hard

Auteur: ricardo, gepost 20 februari 2012 om 19:34 – 38 Reacties

Lambo-chef toont de Aventador in China

Zowaar een verkapte winstwaarschuwing van Lamborghini. Verantwoordelijk hiervoor: de spreekwoordelijke rem op de economische groei in China.

Lamborghini biedt kostbare speeltjes aan voor rijken, en de alsmaar toenemende groep geldsmijters in China zet de bolides uit Sant’Agata Bolognese nog steeds ver bovenaan hun verlanglijstje. Levert leuke clubjes op, al die superwagentjes van Duits/Italiaanse origine. Vorig jaar nam het aantal verkochte Lambo’s in China dan ook toe met 70 (!) procent (tot 342 units).

Komt de Lambo-groeispurt van de laatste jaren tot een eind? Niet volgens de verwachtingen van marketingmeneer Christian Mastro, al zal het aantal verkochte auto’s stukken lager uitvallen. Zo’n 30 á 20 procent groei in 2012 is waar op gerekend word. En als dit zou kloppen voor Lamborghini, kan iedereen op zijn klompen aan voelen dat dit ook voor die concurrent uit Maranello geldt.

Lamborghini laat het er echter niet bij zitten en breid het aantal Chinese dealers uit tot 20 stuks. Daarnaast gaat het marketingbudget omhoog met 20%. Maar stel, de keuze voor een Aventador heb je als rijke Chineesmeneer al gemaakt, hoe lang is dan de wachttijd? Welnu, dat is nog steeds 18 maanden. Het merk hoopt dit jaar 900 Aventadors in elkaar te schroeven, en 80 daarvan gaan naar de Aziatische grootmacht. Deze batch is dus al uitverkocht.

Hoe dan ook: China was vorig jaar Lamborghini’s grootste afzetmarkt. De vraag is: kunnen we dat in 2013 nog steeds zeggen?

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, China, gallardo, Lamborghini, lp700-4

Vorig bericht: « Jeep pimpt de Wrangler, Compass en Grand Cherokee
Volgend bericht: Volvo S60 TTA – Zweedse donder! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    20 februari 2012 om 19:39

    lijkt me kut.. 18 maand wachten op een auto, heb je hem eindelijk sta je bij het stoplicht direct naast alweer een nieuw model..

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      20 februari 2012 om 19:46

      @dennisr: … waar minstens 24 maanden wachttijd op zit ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 februari 2012 om 20:01

      @dennisr:

      dat 18 maanden wachten is toch een grapje ..

      kan je je helemaal VIP voelen als ze “heel erg” hun best gaan doen om em binnen 4 maanden voor de deur te zetten ..

      Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      20 februari 2012 om 20:16

      @dennisr: als je zo’n auto kan veroorloven kun je best een paar duizend eurie bijleggen om die wachttijd te verkorten. had een rijke arabier ook gedaan :p

      Login om te reageren
    • laurensl zegt

      20 februari 2012 om 20:18

      @dennisr: Leg je er toch 50K bovenop.

      http://www.autoblog.nl/voor-e53k-de-lamborghini-aventador-wachtlijst-skippen

      Login om te reageren
  2. kaasboerin zegt

    20 februari 2012 om 19:45

    Ik denk van wel, kijk maar eens naar bijvoorbeeld Europa. Ik zie de (automotive sector) cijfers nog steeds netjes groeien, ook de ‘premium’ sector. Dus geld voor een auto heeft men altijd wel over zo te zien.

    Login om te reageren
  3. didierdb zegt

    20 februari 2012 om 19:49

    en het slijten aan en in België is ook voorbij….

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    20 februari 2012 om 19:55

    komt omdat ze in 2011 nog volop in een midlife-crisis zaten ..

    Login om te reageren
  5. syliaca zegt

    20 februari 2012 om 20:04

    Ach nee toch!

    Login om te reageren
  6. priusredbenzine zegt

    20 februari 2012 om 20:05

    Prachtige auto’s maar die turbo’s maken het net een stofzuiger.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 februari 2012 om 20:06

      @priusredbenzine:

      Welke turbo’s?

      Login om te reageren
      • priusredbenzine zegt

        20 februari 2012 om 20:37

        @bozewolf: Gallardo heeft turbo’s, ging er vanuit dat ze die ook in de aventador stopten?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          20 februari 2012 om 21:48

          @priusredbenzine: Gallardo heeft ook geen turbo standaard alleen de UGR versies en die doet Lambo niet zelf.

          Login om te reageren
          • priusredbenzine zegt

            20 februari 2012 om 22:43

            @E34M5Touring: Oké, mijn fout. Toch vind ik ze niet echt mooi diep brullend klinken.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              20 februari 2012 om 23:24

              @priusredbenzine: No worries mate!!!

              Login om te reageren
            • syliaca zegt

              20 februari 2012 om 23:26

              @priusredbenzine: En een prius wel zeker?

              Login om te reageren
              • priusredbenzine zegt

                21 februari 2012 om 10:29

                @syliaca: haha al de zoveelste reactie. Betekenis achter mijn naam is heel simpel: benzine besparen de Maserati. Die klinkt verl lekkerder.

    • lincoln zegt

      20 februari 2012 om 20:09

      @priusredbenzine:

      prachtige turbo,s .. maar dat plaatwerk maakt het net een kruimeldief ..

      Login om te reageren
      • priusredbenzine zegt

        20 februari 2012 om 20:38

        @lincoln: Je bent zelf een turbo

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          20 februari 2012 om 21:43

          @priusredbenzine:

          ouwe kruimeldief ..

          Login om te reageren
          • priusredbenzine zegt

            20 februari 2012 om 22:43

            @lincoln: Zijn we het toch nog over elkaar eens.

            Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          20 februari 2012 om 21:47

          @priusredbenzine: de gallardo heeft geen turbo’s en de aventador ook niet!

          Login om te reageren
          • priusredbenzine zegt

            20 februari 2012 om 22:46

            @lambo4all: Sorry ;)! Toch vind ik het zoals hierboven niet een mooi diep brullend geluid.

            Login om te reageren
            • tuning zegt

              20 februari 2012 om 23:35

              @priusredbenzine: moet je er eens naast gaan staan in het echt, dan hoor je er toch echt meer geluid uitkomen dan die grasmaaier van een prius.

              Login om te reageren
              • priusredbenzine zegt

                21 februari 2012 om 10:28

                @tuning: wel eens naast een Maserati gestaan? ;) leuk dat er zo op mijn naam gereageerd wordt zonder de echtr betekenis erachter te kennen.

  7. E550 zegt

    20 februari 2012 om 20:14

    Maar komt de grote groei in China ook niet onder andere doordat er niet echt een tweedehandse markt is in en rondom China. Dus als ze een Lambo willen kopen, moet die wel nieuw zijn. Bij de buren kijken voor een tweedehands exemplaar heeft ook weinig zin. In Europa en de VS is er een grote tweedehandse markt met Lambo’s en is de verleiding groot om een tweedehands exemplaar te kopen. Wat denken jullie?

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      20 februari 2012 om 20:19

      @e550: Nee ik denk het niet. Het gaat om serieus geld. Een Aventador kost daar geloof ik 1 miljoen dollar. Het aantal miljonairs neemt gewoon heel sterk toe. Dat die groei verzadigd is niet vreemd.

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        21 februari 2012 om 09:38

        @raphael: hoe kom je erbij dat er sprake is van verzadiging? Er wordt nog steeds gesproken over een groei van minstens 20%. Los van dat komt het over als dat je verzadiging ziet als logisch gevolg van een sterk groeiende markt (de miljonairs waar je het over hebt). Ik hoor graag hoe je aan die redenering komt, het zou namelijk logischer zijn dat er geen groei meer zit in een markt (er komen niet meer miljonairs bij) met als gevolg dat verzadiging van de markt voor een bepaald product.

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    20 februari 2012 om 20:31

    Geen geld voor een Lambo? Stelletje armoedzaaiers toch…

    Login om te reageren
    • priusredbenzine zegt

      20 februari 2012 om 20:38

      @norge: Jij zult ook niet ver komen, ben ik bang. Ken je situatie niet maar de reactie zegt genoeg.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        20 februari 2012 om 21:22

        @priusredbenzine: thats life ;)

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          20 februari 2012 om 21:31

          @norge: trek het niet aan, iemand die Prius in zijn naam heeft stan zij het.

          Login om te reageren
          • priusredbenzine zegt

            20 februari 2012 om 22:45

            @meneersander: Sander, de Prius red de benzine voor mijn Maserati. Er zijn genoeg alternatieven, Lambo is niet mijn favoriet. Dan koop ik liever een grancabrio ;)

            Login om te reageren
            • gerard1710 zegt

              20 februari 2012 om 22:53

              @priusredbenzine: Nee, de Prius pretendeert ons heiland te zijn, niets is minder waar…

              Login om te reageren
            • gedwongenleaser zegt

              21 februari 2012 om 09:18

              @priusredbenzine: blijft toch leuk he als er blindelings op je ‘naam’ wordt gereageerd :).

              Login om te reageren
              • priusredbenzine zegt

                21 februari 2012 om 10:27

                @gedwongenleaser: inderdaad :) ik betwijfel of hij daadwerkelijk mijn benzine spaart, want die energie komt niet alleen van windmolens ben ik bang… Ik vind het ook een van de lelijkste auto’s, dus ik deel de mening van de meesten hier.

  9. Esprit_de_Flandre zegt

    20 februari 2012 om 20:33

    Alsof een ‘economische vertraging’ ooit miljonairs heeft tegengehouden hun speelgoed te kopen…

    Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    20 februari 2012 om 20:48

    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoJ1rzRH3cqbhNPi-AOas-zXbNDv63LVoaOkYsOCNUm4_ruMWTgg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North