• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lancia J concept – CLS style?

Auteur: autoblogger, gepost 19 oktober 2006 om 19:42 – 49 Reacties

Lancia J


Lancia bestaat 100 jaar (1906-2006) en het leek Studio Fumia wel een goed idee om een cadeau te geven. Ze hebben daarom een zeer origineel design gemaakt voor een nieuwe Lancia sedan, de Lancia J. Zoals je op de afbeelding kunt zien is het zonder twijfel een Lancia, positief of negatief…

Lancia J
De naam van de designer is Enrico Fumia, je kent hem van de Lancia Y, de Alfa Romeo GTV, de Lancia Lybra en de Alfa Romeo 164′. Het moge duidelijk zijn, we hebben te maken met een echta Italiaanse designer. Na de monsterlijke Thesis vond Fumia het tijd voor een nieuw vlaggenschip, how right he was.

Het golvende uiterlijk van deze Lancia concept is een beetje retro te noemen, en natuurlijk herkennen we vloeiende lijn van de Mercedes CLS. En zoals elke zichzelf respecterende concept heeft ook deze sedan de beschikking over suicide doors (via autoblog.it).

Met dank aan iedereen voor de tips!

Lancia J
Lancia J
Lancia J
Lancia J
Lancia J

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Officieel: Alfa Romeo is in 2027 geen liefhebbersmerk meer
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Lancia komt met drie nieuwe modellen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De Lambo van Matthieu van der Poel
  • Deze nieuwe flitsapp waarschuwt voor alcoholcontroles
  • BMW iX3 rijtest: 800 km range en 400 kW laden
  • Onderzoekers waarschuwen: blijf weg van deze gevaarlijke crossover!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lancia

Vorig bericht: « Nederlandse ondernemers rijden Volvo
Volgend bericht: Russische miljardair neemt belang in GM, of niet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sander zegt

    19 oktober 2006 om 19:48

    Pff, word er gek van als ik er naar kijk. Leuk dat ze het geprobeerd hebben maar deze is echt totaal mislukt. Ze hebben veel te veel kromme lijnen gebruikt naar mijn mening.. Keep it simple

    Login om te reageren
  2. Vincent#1 zegt

    19 oktober 2006 om 19:48

    Upload de goede foto eens…
    deze is gesmolten

    Login om te reageren
  3. Rits zegt

    19 oktober 2006 om 19:51

    Het lijkt wel of de auto voor een lachspiegel staat.

    Login om te reageren
  4. piet zegt

    19 oktober 2006 om 19:51

    Ik vind hem eigenlijk best mooi. Vooral recht van voren heeft het wel wat. De thesis vind ik trouwens ook een erg mooie auto. Een van de weinige auto’s van de laatste tijd die echt anders zijn, en toch stijlvol.

    Login om te reageren
  5. Bisazza zegt

    19 oktober 2006 om 20:01

    Als liefhebber van al het italiaanse…..moet ik eerlijk bekennen dit niet mooi te vinden

    Login om te reageren
  6. Marcel zegt

    19 oktober 2006 om 20:03

    Hoog chiquita gehalte en waarschijnlijk net zolang houdbaar

    Login om te reageren
  7. MrSelected zegt

    19 oktober 2006 om 20:05

    Kijk italiaans design vind ik top. Lancia heeft meestal een aparte en stijvolle designlijn, juist de Thesis is erg mooi daardoor.

    Wat dit is weet ik echt niet, als ze die golvende onderbumpers rechtstrijken en de CLS-lijn eruit halen dan kan het best een mooie auto worden!

    Login om te reageren
  8. Boss zegt

    19 oktober 2006 om 20:13

    Niet alleen te veel krommingen, ze zijn ook nog eens te krom.

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    19 oktober 2006 om 20:15

    Deze auto mag blijkbaar niet te lang in de zon staan…

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    19 oktober 2006 om 20:22

    Wat?! Niemand hier die het op een varken vindt lijken????
    Kijk eens naar de 1e impressie. Let eens op de neus (lees gril) en de ogen (lees koplampen)………

    Login om te reageren
  11. joey zegt

    19 oktober 2006 om 20:35

    als bij de deuren de lijnen recht waren was ie best mooi

    Login om te reageren
  12. Sander zegt

    19 oktober 2006 om 20:37

    Dan was ie in ieder geval wat beter ja, maar zo is het net een hangbuik zwijn

    Login om te reageren
  13. Stefan zegt

    19 oktober 2006 om 20:39

    ja indd joey, als de zeikanten wat rechter waren was ie stuk beter..

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    19 oktober 2006 om 20:40

    @Rick dos: Check!

    Login om te reageren
  15. Alfaxa zegt

    19 oktober 2006 om 20:40

    Lelijk!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  16. slk55 amg zegt

    19 oktober 2006 om 20:43

    wat is dit een ontzettend lelijke auto! leuk dat ze eens wat nieuwes proberen met die ronde lijnen, maar ik vind het er niet uitzien.
    en wat moeten die twee laatste foto’s voorstellen?

    Login om te reageren
  17. KVK zegt

    19 oktober 2006 om 20:49

    Goh, lelijk… Moeders mooiste is ie niet, maar het heeft toch echt wel iets. De krommingen van de deuren zijn er redelijk over, maar als geheel gaat het best wel… Heel gedurfd ook, en je kan niet ontkennen dat het toch wel stijl heeft. Eerst en vooral moet je al verdomd zeker van jezelf zijn om erin te durven rondrijden, want nagekeken worden zul je. Heel individualistisch. Design op maat van een don met ernstige symptomen van hoogheidswaanzin. Al bij al komt ie misschien toch beter tot z’n recht als één of ander keukenattribuut, but I like it :)

    Login om te reageren
  18. KVK zegt

    19 oktober 2006 om 20:51

    ie zou wat breder moeten zijn aan de achterkant

    Login om te reageren
  19. joey zegt

    19 oktober 2006 om 20:56

    breder dan word alleen nog maar lelijker ik vind hem nu al best breed ( of zie ik dat verkeerd )

    Login om te reageren
  20. KVK zegt

    19 oktober 2006 om 21:01

    mja, het is iets met die achterruit en dat kofferdeksel, de verhoudingen kloppen nie t helemaal. Al bij al moet ik toch toegeven dat hij op z’n individualiteit en lef na idd wel behoorlijk lelijk is

    Login om te reageren
  21. HUMMFREAK zegt

    19 oktober 2006 om 21:06

    nee, weet je wat het is, er is gewoon een vieze vetten druppel op de foto gekomen en dachten ze dat het wel een mooie foto was.

    Login om te reageren
  22. ddrik zegt

    19 oktober 2006 om 21:09

    WHAHAHAHAHAHA-hahaha (adem nemen) WHAHAHAHAHAHHAHAAAA !!!

    Login om te reageren
  23. karlo zegt

    19 oktober 2006 om 21:14

    @ KVK, slaat je naam op KV kortrijk?

    Login om te reageren
  24. joey zegt

    19 oktober 2006 om 21:20

    ik heb net gelezen bij autoweek dat sommige carasorie delen het zelfde zijn om onderdelen te halveren zo zijn de voorbumper en de achterbumper precies het zelfde, dus je zou de achterbumper op de voorkant kunnen zetten FUNNY!!!

    Login om te reageren
  25. Appeltje zegt

    19 oktober 2006 om 21:29

    Artistiek design, het doet me het meeste denken aan de zogenaamd humoristische karikaturen, van die tekeningen van auto’s met rare mislukte vormen en veel te grote wielen enzo. Het is heel typisch Lancia, en met het concept hadden ze eigenlijk best een mooie auto kunnen maken, maar dat is helaas niet gelukt.

    Login om te reageren
  26. KVK zegt

    19 oktober 2006 om 21:34

    @ karlo : nee..

    Login om te reageren
  27. Vincent#1 zegt

    19 oktober 2006 om 21:48

    Korfbal Vereniging Kortrijk
    Kamer Van KoopHandel
    kar Volkomen Kut
    :-)

    Eigenlijk vind ik het ook weer niet zo’n gedrocht hoor, de siteskirts zijn het enige wat me echt tegenstaat. (die regenboogversie ook, maar dat is maar verf)

    Login om te reageren
  28. mercedesfan zegt

    19 oktober 2006 om 22:01

    hij is wel knap alleen als wa van die kromme lijnen recht zouden zijn. want nu is da presies een uitgelopen tekening.

    Login om te reageren
  29. SuperShallow zegt

    19 oktober 2006 om 22:55

    Volgens mij heeft Enrico met zijn stoute vingertjes deze site ontdekt: http://www.flashguru.co.uk/maelstrom/?example=power%20goo

    Login om te reageren
  30. Edward zegt

    19 oktober 2006 om 22:59

    Het is een concept en concepten zijn ook bedoeld om nieuwe mogelijkheden te ontdekken en grenzen te verleggen. Een ontwerper moet je ook de vrijheid geven om iets heel afwijkends te maken.

    Daarbij een goed ontwerp heeft vaak tijd nodig om op waarde te worden geschat en wordt steeds mooier hoe langer je ernaar kijkt. Dit geldt ook wel voor de Lancia J.

    Login om te reageren
  31. Michiel_vd_Brink zegt

    19 oktober 2006 om 23:12

    Sinds wanneer wordt er warm kaarsvet gebruikt in de designstudio’s?

    Dat van die gelijke bodypanelen voor en achter is niets nieuws.
    Pininfarina deed dat al in 1976 met de 104 Peugette.

    Login om te reageren
  32. Robin zegt

    19 oktober 2006 om 23:55

    pppffff ik weet niet hoor, het is wel erg golvend allemaal… maar goed Opels zijn vierkant en zijn lelijk dus wil nix zeggen,… ik twijfel

    Login om te reageren
  33. SuperShallow zegt

    19 oktober 2006 om 23:59

    Die 104 Peugette, hè? Wat een hippe (om in het jargon van die tijd te blijven) bak, man! Je hoeft er maar heel weinig aan te veranderen om hem up-to-date te krijgen. Die strakke duo-tone body, die geinige velgen. Alleen de koplampen doen wat gedateerd aan. Slim dakje erop, en cashen maar!

    Login om te reageren
  34. KVK zegt

    20 oktober 2006 om 08:02

    KVK = KV Kantoren. KV zijn m’n initialen, en de K staat voor Kris. Aangenaam :)

    Login om te reageren
  35. JANUS zegt

    20 oktober 2006 om 08:58

    Ik word zeeziek als ik te lang naar die plaatjes kijk.

    Login om te reageren
  36. KVK zegt

    20 oktober 2006 om 09:05

    @ Rick dos : je hebt volkomen gelijk nu ik hem zo nog eens zie, ie is echt wel gestileerd naar het beeld van varken. Die handvaten, die hangende snuit, zelfs de kleurstelling kan met een beetje fantasie die van een hangbuikzwijntje zijn.

    Login om te reageren
  37. martin zegt

    20 oktober 2006 om 12:29

    Afschuwelijk! Ben groot liefhebber van lancia, maar dit niet.
    Ik denk als de auto veel langer was geweest dat de golven in de zijkant rustiger zouden overkomen.

    Weet iemand waarom zelfmoord-deuren (bijna)nooit de productiefase halen?
    In heel veel concepts zit het wel!

    Login om te reageren
  38. Fosch zegt

    20 oktober 2006 om 13:49

    Was die designer dronken?

    Login om te reageren
  39. Jan.S zegt

    20 oktober 2006 om 13:54

    Ik denk dat menig shredder dit metalen ding graag zou willen verorberen…

    BURP!!

    Login om te reageren
  40. JANUS zegt

    20 oktober 2006 om 13:55

    De nieuwe Lancia J concept volgens Rick dos tuning …….. (Sorry, had niet veel tijd !)

    Image Hosted by ImageShack.us

    Login om te reageren
  41. joey zegt

    20 oktober 2006 om 13:57

    zoveel kritiek, ik moet zelf zeggen ik vind hem ook niet mooi zelfs lelijk maar het val opzich best mee

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 14:01

    @JANUS
    Sorry, maar wat heb je er nou aan veranderd? :)

    Login om te reageren
  43. JANUS zegt

    20 oktober 2006 om 14:04

    Subtiel hè !
    Ik zit er over te denken om bij een bepaalde tuner uit India te gaan soliciteren !! (Je weet wel, die van die Cayenne en die prachtige Rolls)

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 14:07

    Nou, het sollicitatiegesprek is appeltje eitje natuurlijk! :)

    Login om te reageren
  45. willy zegt

    21 oktober 2006 om 20:53

    Dit is precies wat lancia niet nodig heeft. Zelfs fiat schijnt niet te weten wat er met lancia moet gebeuren . als er dan ook nog designers zijn die er maar een zooitje van maken dan is het einde zoek. Kom op lancia verdient beter.

    Login om te reageren
  46. Harry zegt

    22 oktober 2006 om 00:10

    Monsterlijke Thesis? Wat is dit dan? Wat een ramp. De Thesis is een hoogtepunt in stijl en design, en uitermate onderscheidend. Dit geval kan linea recta de vuilnisbak in.

    Login om te reageren
  47. willy zegt

    5 november 2006 om 12:27

    wat is hier beter aan dan de thesis. Natuurlijk er zitten best wel leuke styling details in maar in zijn totaliteit gedoemd om te mislukken. Niet dat lancia het zelf beter doet. Volgens mij zit daar het knelpunt. vanuit de geschiedenis is lancia een merk met een somber maar evenwichtig design. dit is naar de oer delta niet meer gelukt. En dat is jammer. Dus fiat laat lancia weer zijn wat het was en laat het niet eindige als rover want het merk is het waard om voort te bestaaan. vergeet het retro design

    Login om te reageren
  48. bob solbrig zegt

    13 juli 2007 om 23:13

    Smaken verschillen, maar dan alleen voor degene die smaak hebben.
    Voor degene zonder smaak, hun z.g.smaak wordt bepaald merknaam, betrouwbaarheid, restwaarde e.d.
    Een Thesis monsterlijk?! Als het getoonde afzichtelijk apparaat ooit op de markt komt dan Lancia hun toch al lage verkoopscijfers helemaal vergeten. Wat is er mis met retro design? Als dit goed uitgevoerd wordt kan dit er zeer goed uitzien. Elk ontwerp, in detail of als geheel, komt ooit weer eens terug. Als de periode hiertussen vrij kort is dan heet dit retro en die vrij lang is dan heet dit vooruitstrevend.

    Login om te reageren
  49. ELB zegt

    18 oktober 2007 om 21:01

    Echt… voor wie ontwerpen ze dit… wie koopt dit…?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North