
Geef je bij een leaseauto echt om prestaties en pk’s, of wil je gewoon dat ‘ie soepeltjes en comfortabel over de weg zoeft terwijl je van Vinex-enclave naar kantoor rijdt?
Precies. Je wilt comfortabel van A naar B komen. Laten we dat voor het gemak even ‘het nieuwe rijplezier’ noemen. Want terwijl je agenda uitpuilt van de afspraken en je leven drukker is dan ooit, kun je in de auto wel een relaxmomentje gebruiken. Wat heb je tussen 9 en 5 dan eigenlijk aan een nerveuze veelcilinder onder de kap? Nee, wat je eigenlijk wil is ontspanning. Met stille motoren.
Inderdaad, we omschreven zojuist de Auris TS Hybrid. De leaselieveling van Toyota, die volgend jaar trouwens óók nog met 14% bijtelling te verkrijgen is. Voor deze cruiser tik je in de maand €125,- netto bijtelling af. Vrees niet dat Toyota een uitgeklede versie met raamslingers voor je neerzet, want standaard is-ie al erg rijk uitgerust. Het gaat hier namelijk om de Hybrid Lease- en Hybrid Lease Plus-uitvoeringen. Met o.a. 16” lichtmetalen velgen, een parkeerhulpcamera, navigatie, een Skyview panoramisch dak en cruise control.
Bovendien: het is een Wagon. Ruimte te over terwijl je niet meer dan 14 procent bijtelling betaalt. Check ‘m HIERO.
Laten we eerlijk wezen, in NL rijdt een V8 het lekkerst.
@henkhupelschoten: Een W16 rijdt nog lekkerder.
@ferrari94tr: in Duitsland
@ferrari94tr: De V6 uit de Nissan GT-R of de 2.5 liter viercilinder boxermotor uit Subaru WRX STI zijn voor mij genoeg ;) Die W16 mag je hebben :)
@henkhupelschoten: doe mij dan toch maar een BMW of Mercedes V12 of Audi W12, rijd relaxter een V12 sportauto is handiger voor het weekend
@Junior540: Met de V6 uit de Nissan GT-R of de 2.5 liter viercilinder boxermotor uit Subaru WRX STI ben ik blij, die anderen mogen jullie houden ;)
@japancars: mee eens! Subaru rumble boven alles voor mij.
@japancars: na een x aantal KM ben je met een GT-R ook wel klaar hoor ;-)
@TimD: Hoezo dan? Japans spul gaat langer mee dan Europese blokken hoor ;) Vooral die van de GTR en de 2.5 liter viercilinder boxermotor uit Subaru WRX STI ben ik verliefd op. Er zijn trouwens wel meer Japanse blokken die ik errug kan waarderen. Het leuke van de Subaru is dat die in enkele jaren binnen handbereik is.
@junior540: alles groter dan een 4 pitter is al goed :-) maar inderdaad zo’n ontspannen V12 rijdt sowieso het lekkerste! Een supercar is helemaal niks in NL mist je erg gebruik van maakt en een hekel hebt aan je rijbewijs….
@henkhupelschoten: Plug in hybride rijdt beter/leuker/zuiniger/sneller. Met een V8.
Als je alleen van je Vinex-enclave naar kantoor rijdt, waarom zou je dan bijtellen en genoegen nemen met de belichaming van sleur en een matig leven, een Auris TS Hybrid?
Laat ik eens eerlijk zijn. Van alle 7 en 14% bijtellers was de Auris TS de allerslechtste auto om in te rijden. Constant hoog in de toeren bij een beetje gas geven. Zelfs mijn vriendin vroeg na een proefrit van 10min of we de auto ajb konden inleveren bij de dealer. ahaha
Jullie gaan nu ook al advertorial-artikelen schrijven?
-edit: dat doen we al jaren-
@introductiemap: Daarom staat dit bij lease portal. Niet dat ik zelf in een hybride gevonden wil worden.
@introductiemap: …en daarom halen we ook meteen de rest van je reactie weg. Prima!
-edit: nutteloze bijdrage-
@Ricardo, man. Ik ben beter van je gewend.
Wat een absoluut baggeritem.
Over een zielloze Auris TS Hybrid.
Alsof heel leasend nederland als bijtellingsvee in de meest sneue aanbiedingsauto stappen wil.
Eigenlijk is de hoeveelheid Priussen op de Nederlandsee wegen al triest genoeg.
Moet dit dan de opvolger worden?
Want dat proef ik een beetje uit je tekst.
€125,- per maand vervoer moet voor iedereen goed genoeg zijn. Dat zeg je toch?
Daarmee diskwalificeer je de leaserijder (waar ik gelukkig niet onder hoor) toch wel een beetje.
@n54coupe: Het is natuurlijk persoonlijk, de Auris vind ik allesbehalve zielloos gewoon een hele leuke auto in zijn klasse.
Wat heb je tussen 9 en 5 dan eigenlijk aan een nerveuze veelcilinder onder de kap?
Sorry maar mijn veelcilinder loopt een stuk rustiger dan een nerveuze 4pitter met elastiekversnellingsbak…
De rest snap ik, zou nooit zo’n ding nemen maar dat je er over adverteert kan ik best begrijpen.
@E34M5Touring: You took the words out of my mouth…
6 of meer cilinders i.c.m. automaat rijdt het rustigst.
@E34M5Touring: tussen 9 en 5 maakt het natuurlijk geen ene fluit uit. Dan staat de auto lekker stil op de parkeerplaats op het kantorenpark.
@mashell: Ook weer waar. Ik rij vrij veel dus dan liever iets wat ik leuk vind.
Laten weten eerlijk zijn, in NL rijdt een Mclaren P1 het lekkerst.
@amgc63: ik denk dat je Duitsland bedoelt
Hahaha, hier kom je wel mee weg bij de ANWB Kampioen. Maar de autoblog bezoeker wordt nu wel erg onderschat….
Het leven is echt te kort en te kostbaar om jezelf te verplaatsen in zo’n emotieloze grijze zuigbak.
Neemt overigens niet weg dat ik in de toekomst wellicht best bereid ben om mijn woon-werk verkeer in iets elektrisch of iets dergelijks af te leggen, als er iets moois met veel cilinders naast staat in de garage voor het plezier.
@trustmeiamanengineer: zo denk ik er ook over. Doordeweeks afzien en in het weekend iets moois uit de garage toveren. Dan maakt het benzine verbruik ook niet meer uit.
Laten we eerlijk wezen, hoeveel heeft oom Yota betaald voor dit stukje tekst?
@Mas: Autoblogger en consorten zijn daar dan ook gewoon hartstikke eerlijk over:
http://motomedia.nl/tarieven/tariefkaart-sitespecifiek/
GADVERDAMME wat een stuk onzin over een opgevoerde gameboy!
Die hybride hokken rijden standaard al met veel toeren als je een beetje gas geeft, wat een hoop herrie maakt.
Zelfs mijn benzine zuiplap van een Impreza rijdt rustiger dan zo’n zielloze wagen.
Laten we eerlijk zijn!… of gaat het over een wezen? En dat voor geld… pfff…
Autoblog wees zelf nou eens eerlijk dat is gewoon niet waar een dikke zuipende benzine motor is echt comfortabeler. Trouwems weer zo’n advertentie artikel
Laten we eerlijk wezen, dit is gewoon pure reclame….
@autospotter2punt0: klopt, er staat advertorial bij.
NEEEE gewoon niet. In Nederland rijdt een gti het best.
Ik ga nog Liever met het Ov. Dan dat ik in de file sta met deze overdekte rolstoel. Wat een zaadloze auto…
Jezus, is de Autoblog redactie door de Ebola bevangen? Koorts? Ijlen?
Heerlijk al die afkeurende reacties. Volgende week een Prius advertorial met opruiende teksten als “vooruitstrevende techniek”, “ongekend comfort” en “richtingwijzend design”, dan gaan ze helemaal los.
Een hybride Lexus LS of Porsche Pannamera rijdt inderdaad prima en heerlijk rustgevend.
Maar ik heb ook eens in een hybride Toyota Yaris gereden en vond het helemaal niks…. Teleurstellend ende deprimerend gewoon. Doe dan maar een Peugeot 208 ofzo met een “ouderwetse” aandrijflijn. Dat rijdt een miljoen keer fijner.
Volvo V60 plug-in hybrid please.
Pffff autoblog wat is dit nou? Staat er ergens een advertentie tussendoor (volgens mij van Achmea ofzo, nu is hij opeens verdwenen). Belt ie meteen dat nummer als je er per ongeluk op drukt. Sorry hoor, maar doorverwijzen naar site tot daar aan toe, maar automatisch naar een bedrijf bellen terwijl je per ongeluk erop klinkt via de app gaat me best ver.
@jzaero: klopt, we gaan het uitzoeken, dank voor de melding!
@jzaero: het gebeurde alleen op iOS, op Android vraagt je telefoon blijkbaar eerst of je echt wil bellen. Om die reden hebben we de advertentie nu uitgezet op iOS.
Heren: er staat al Advertorial…
Dankzijn (heel veel) reclame en deze advertorials kunnen ze bij AB mooie video’s maken en vermakelijke nieuwsitems. En die vervolgens gratis aanbieden.
Als je het niet wil lezen, klik dan niet op het item.
Laten we eerlijk zijn, wezen zijn kinderen zonder ouders.
Ik begrijp deze advertorial helemaal ik wil graag autoblog blijven lezen.
Voor de grap hebben jullie wel eens uitgerekend wat een autoblog lezer per jaar zou moeten betalen om
gewoon eerlijke oprechte newsitems te lezen. Ik ben er wel benieuwd naar. Want ik denk dat ik wel 10 euries per maand zou willen betalen zonder advertorials en een mooie test tussen een paar echte 7% ters. Ik heb net proefrit gedaan in een Golf GTE.. en nee ik ga hem niet aanschaffen want wacht op passat GTE denk ik, maar vergeleken met de Auris dan ten alle tijden de Golf.
Zelfs de redacteurs van autoblog gaan ons autoliefhebbers haten :-( weet niet hoe ik een huilende smiley moet maken…. ;-)
@3246cm252kw: :,-( ?
Hmm lekker voor 125 euro zon loeiende irritante CVT.
Broaaaaaaaaaap.. Hiiiiiiiiii… Broaaaaap..
‘Nerveuze veelcilinder’? ‘Relaxmomentje’? Serieus? Volgas met jankende motor en fluitende turbo naar kantoor, je volgende afspraak of naar huis. En ’s avonds, op vakantie of in het weekend relaxed 200+ of harder op de cruisecontrol rijden zul je bedoelen. Deze bak doet 11sec naar de honderd.
Dit is perfecte auto voor bijbelverkopers, bange 90 km/u op de linkerbaanrijders en groenlinksers, om maar even te generaliseren. Mensen die NIETS met auto’s en autorijden hebben.
Interesseert het je allemaal geen zak en wil je zo goedkoop mogelijk emotie- en-belevingloos rijden?
Dan moet je deze Toyota hebben.
“Met stille motoren.”
Oke, dat klopt wel. Ik hen de Auris TS hybride mee de snelweg opgenomen voor een proefrit. En inderdaad, de motor is bij 120 km/u niet overdreven lawaaierig. Maar wat mij erg tegen viel, en ten slotte ook de doorslag gaf ‘m niet te nemen, was het windgeluid. De motor kon je ook niet horen, want die zou nooit boven het lawaai van de wind uit komen.
Wat een onzin zeg! Laat Toyota eerst maar eens een fatsoenlijke automaat maken, dan praten we verder. Iedere auto (behalve een klassiek dafje) met een vorm van een CVT is een draak van een auto, en is iedere cent te veel uitgegeven. Steek dat ding maar waar de zon niet schijnt… ( in de garage of zo) ik hoef hem niet.
Moet hier geen melding van ‘advertentie’ boven trouwens?