Geef je bij een leaseauto echt om prestaties en pk's, of wil je gewoon dat 'ie soepeltjes en comfortabel over de weg zoeft terwijl je van Vinex-enclave naar kantoor rijdt?
Precies. Je wilt comfortabel van A naar B komen. Laten we dat voor het gemak even ‘het nieuwe rijplezier’ noemen. Want terwijl je agenda uitpuilt van de afspraken en je leven drukker is dan ooit, kun je in de auto wel een relaxmomentje gebruiken. Wat heb je tussen 9 en 5 dan eigenlijk aan een nerveuze veelcilinder onder de kap? Nee, wat je eigenlijk wil is ontspanning. Met stille motoren.
Inderdaad, we omschreven zojuist de Auris TS Hybrid. De leaselieveling van Toyota, die volgend jaar trouwens óók nog met 14% bijtelling te verkrijgen is. Voor deze cruiser tik je in de maand €125,- netto bijtelling af. Vrees niet dat Toyota een uitgeklede versie met raamslingers voor je neerzet, want standaard is-ie al erg rijk uitgerust. Het gaat hier namelijk om de Hybrid Lease- en Hybrid Lease Plus-uitvoeringen. Met o.a. 16” lichtmetalen velgen, een parkeerhulpcamera, navigatie, een Skyview panoramisch dak en cruise control.
Bovendien: het is een Wagon. Ruimte te over terwijl je niet meer dan 14 procent bijtelling betaalt. Check ‘m HIERO.
52 reacties
-edit: dat doen we al jaren-
Wat een absoluut baggeritem.
Over een zielloze Auris TS Hybrid.
Alsof heel leasend nederland als bijtellingsvee in de meest sneue aanbiedingsauto stappen wil.
Eigenlijk is de hoeveelheid Priussen op de Nederlandsee wegen al triest genoeg.
Moet dit dan de opvolger worden?
Want dat proef ik een beetje uit je tekst.
€125,- per maand vervoer moet voor iedereen goed genoeg zijn. Dat zeg je toch?
Daarmee diskwalificeer je de leaserijder (waar ik gelukkig niet onder hoor) toch wel een beetje.
Sorry maar mijn veelcilinder loopt een stuk rustiger dan een nerveuze 4pitter met elastiekversnellingsbak…
De rest snap ik, zou nooit zo’n ding nemen maar dat je er over adverteert kan ik best begrijpen.
6 of meer cilinders i.c.m. automaat rijdt het rustigst.
Het leven is echt te kort en te kostbaar om jezelf te verplaatsen in zo’n emotieloze grijze zuigbak.
Neemt overigens niet weg dat ik in de toekomst wellicht best bereid ben om mijn woon-werk verkeer in iets elektrisch of iets dergelijks af te leggen, als er iets moois met veel cilinders naast staat in de garage voor het plezier.
http://motomedia.nl/tarieven/tariefkaart-sitespecifiek/
Die hybride hokken rijden standaard al met veel toeren als je een beetje gas geeft, wat een hoop herrie maakt.
Zelfs mijn benzine zuiplap van een Impreza rijdt rustiger dan zo’n zielloze wagen.
Maar ik heb ook eens in een hybride Toyota Yaris gereden en vond het helemaal niks…. Teleurstellend ende deprimerend gewoon. Doe dan maar een Peugeot 208 ofzo met een “ouderwetse” aandrijflijn. Dat rijdt een miljoen keer fijner.
Dankzijn (heel veel) reclame en deze advertorials kunnen ze bij AB mooie video’s maken en vermakelijke nieuwsitems. En die vervolgens gratis aanbieden.
Als je het niet wil lezen, klik dan niet op het item.
Voor de grap hebben jullie wel eens uitgerekend wat een autoblog lezer per jaar zou moeten betalen om
gewoon eerlijke oprechte newsitems te lezen. Ik ben er wel benieuwd naar. Want ik denk dat ik wel 10 euries per maand zou willen betalen zonder advertorials en een mooie test tussen een paar echte 7% ters. Ik heb net proefrit gedaan in een Golf GTE.. en nee ik ga hem niet aanschaffen want wacht op passat GTE denk ik, maar vergeleken met de Auris dan ten alle tijden de Golf.
Broaaaaaaaaaap.. Hiiiiiiiiii… Broaaaaap..
Dit is perfecte auto voor bijbelverkopers, bange 90 km/u op de linkerbaanrijders en groenlinksers, om maar even te generaliseren. Mensen die NIETS met auto’s en autorijden hebben.
Interesseert het je allemaal geen zak en wil je zo goedkoop mogelijk emotie- en-belevingloos rijden?
Dan moet je deze Toyota hebben.
Oke, dat klopt wel. Ik hen de Auris TS hybride mee de snelweg opgenomen voor een proefrit. En inderdaad, de motor is bij 120 km/u niet overdreven lawaaierig. Maar wat mij erg tegen viel, en ten slotte ook de doorslag gaf ‘m niet te nemen, was het windgeluid. De motor kon je ook niet horen, want die zou nooit boven het lawaai van de wind uit komen.
Moet hier geen melding van ‘advertentie’ boven trouwens?