De 11 meest sexy motoren die deze week onthuld werden

Auteur: , 82 Reacties

Disclaimer: als je niet van motoren houdt klik dan niet verder, dat scheelt klaagzangen in de comments. Dank u.

Kawasaki H2R

Mooi, nu we alle zure tweewielerhaters kwijt zijn kunnen we ongestoord verder met u, de open-minded benzineverslaafde die geen bezwaar heeft tegen een incidentele opgevoerde tweewieler. Momenteel is namelijk de motorbeurs EIMCA te Milaan aan de gang, en wat er daar allemaal langskomt is toch wel een vermelding waard. Gaat er even voor zitten.

Ook in de wereld der sterke motorfietsen is een pk-wedloop onvermijdelijk. De nieuwste modellen slaan ons dan ook met vermogens van 200+ pk om de oren. Gelukkig hebben met de ophoging van de vermogens allerhande elektronische hulpjes hun intrede gedaan om alle paarden van je kruisraket te temmen. 15 jaar geleden was ABS nog een rariteit op de motor, tegenwoordig is het zo ongeveer standaard. Ook tractiecontrole, en diverse mappings voor diverse weersomstandigheden moeten het leven van de moderne biker vergemakkelijken.

MV Agusta Brutale Dragster 800 RR

MV 800 RR

Spectaculair, kort, gedrongen. 140 pk @ 13.100 rpm en 86 Nm @ 10.100 rpm. Deze motor houdt van toeren maken.

Ducati Panigale 1299 S / R

Panigale S

Zeg wat je wilt, de overname van Ducati door Audi heeft veel goeds gebracht. Af en toe heeft je bedrijf gewoon een Duitser nodig die met zijn vuist op tafel slaat en vertelt ‘hoe we het gaan doen’. De twin meet nu 1,285cc, en deelt hardere klappen uit dan Badr op een gemiddeld avondje stappen. 205 pk, 144.6 Nm, 166.5 kg (droog), en wheelie control, dat is alles wat je hoefty te weten.

Kwawasaki H2R

Kwak H2R

Wellicht een beetje een tegenvaller als je hem afzet tegen de 300 pk sterke H2R-conceptversie, maar de 1 liter grote supercharged Kwak levert alsnog 210 pk. Is alleen wel een beetje aan de prijs, zeker ten opzichte van bijvoorbeeld de ZX12-R.

Yamaha YZF-R1M

R1M

Had je vroeger al fluorescerend gele 46-stickers op je Yamaha Aerox, dan is dit een doorgroeimodelletje. De tot 500 stuks gelmiteerde speciale editie van de nieuwe R1 heeft magnesium wielen, carbon bodywork, en hi-spec banden. Kost je een paar rooitjes meer dan een gewone R1, maar hij geeft je wel net die kleine extra edge

Honda RC213V-S Prototype

HOnda RCV

Ook Honda brengt een MotoGP-fiets naar de straat, zij het nog als prototype. Deze RC213V-S heeft geen lijnmotor, maar een V4 aan boord, net zoals in het MotoGP-kampioenschap

BMW S1000 XR

S1000 XR

Heel veel en scherp vermogen betekent in de motorwereld eigenlijk standaard dat je in een oncomfortablee houding op je polsen komt te hangen. Geen probleem voor afgetrainde jonge goden als wij, maar iets bezwarlijker voor een 50-plusser. BMW combineert daarom de aandrijflijn van een S1000 RR met een toerfiets in de S1000 XR

2015 Suzuki GSX1300R Hayabusa

Busa

Toch wel dé motor die de tongen los kreeg in de jaren ’90. Wordt nog steeds doorontwikkeld, en kreeg onder andere ABS en de Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS). De 1.340cc motor krijgt 197 pk @ 11,500 rpm en 155 Nm koppel.

MV Agusta F4RR

MV F4RR

Wat een sexy beest. 8 procent lichter dan zijn voorganger, maar met meer power: 210 pk op 175 kg. Bevindt zich qua prijs wel in de buitencategorie, met een vanafbedrag van om en nabij de €40.000. Yikes.

KTM 1290 Super Adventure

KTM 1290

Ben je meer van Dakar dan van de jankende wegracers, dan is deze bullige KTM iets om naar uit te kijken. Met dit apparaat rij je nog een gnoe omver zonder om te vallen, en trek je met gemak Gerard de Rooij uit de modder.

Aprilia RSV4 RR

Aprilia RSV

Waar de concurrentie een compromisloze supersport presenteert kan Aprilia natuurlijk niet achterblijven. Ook de RSV4 RR haalt meer dan 200 pk uit en V4, en een grotere swingarm moet het voorwiel iets steviger tegen de grond planten bij acceleratie.

BMW S1000 RR

BMW S1000 RR

BMW Motor is in Nederland inmiddels marktleider, dus ook van de nieuwe S1000 RR zullen wat exemplaren over de toonbank gaan. Meer info hier.



82 reacties

Ik zie het verschil niet
@clarkson: lijkt me ook fijn voor de mensen die een hayabusa gaan aanschaffen!
@fmgarcia: gave bike maar echt foei lelijk :-(
@clarkson:
Ik wel.
@clarkson: komt vanzelf, als de mannelijke hormonen gaan ontwikkelen
@clarkson: motorblog?
Die mv agusta is to sexy. Fijne specs ook:)!
Lekker hoor ik ben sowieso gek op wielen of het er nou 4 of 2 zijn, de een is lekkerder dan de ander.
Die Kawa en de Yamaha zijn het lekkerst, vooral op de Kawa wil ik rijden het liefst nu.
Misschien een idee om motorblog.nl te beginnen??
@ko3n: eerder Motorolo.nl, om in de stijl van Groen7 en Apparata te blijven.
Of Motoryolo?
@rotarypowah: gaat motorola niet zo leuk vinden denk ik
@ko3n: dat lijkt me een heel goed idee. Er is op het gebied van motoren geen actieve Nederlandse site zoals Autoblog.
via iPhone app
@ewoudhoed: 1! Ik mis als motorrijder echt een site waar ik over motoren kan lezen.
Die Kawasaki H2R ‘concept’ is geen concept, maar een circuitversie met effectief 300pk. Zo heb ik me toch laten vertellen in de motozaak.
Heerlijk, het Italiaanse spul dan. Dat Japanse doet me echt helemaal niks.
Mis er wel een paar trouwens, MV Agusta Stradale en Veloce Tourismo, nieuwe Ducati Multistrada 1200 en de MV Agusta Brutale Dragster 800 RR was stiekem al eerder aangekondigd.
Maar verder top! Mogen wat mij betreft wat vaker tweewielers langskomen hier.
Die KTM vind ik erg gaaf!
Hoe zit dat nou met die Ninja? Ik begreep dat de H2R ongeveer 300 pk heeft, de H2 zo’n 80 minder.
@rotarypowah: ik bedoel, er zijn twee versies. Een straatversie H2 en een niet zo straatlegale H2R. Jay Leno had er gisteren een filmpje van.
@rotarypowah: Klopt idd.
Pff als al die motoren tegenwoordig 200 pk krijgen.. Stelt zo’n Hayabusa helemaal niet meer zoveel voor.. Stock dan he, als je gaat tunen kan het Miss anders dat weet ik niet
@karsvdtuin: klopt! Sterker nog: zo’n hayabusa stelt al ongeveer 10 jaar niks meer voor. Zx10r uit 2004 bijna 180 pk en veel lichter dan de haya b rijdt net zo snel naar de 300km/h! Alleen 330 gaat m niet lukken.
@moatie: de snelste Hayabusa’s zijn overigens ook de eerste modellen. De latere modellen zijn zwaarder en hebben vaak iets minder vermogen. Tenminste, dat is wat ik weet.
@ej20g: staat mij ook wat van bij. Had dat niet met de bemoeienis van onze regering te maken?
@moatie: helaas wel. Vreselijk irritante regelgeving.
@ej20g: de oude zijn onbegrensd. De nieuwe niet. Dat Is het verschil.
@rolov: yes, dat was ‘t!
Hayabusa Love!
De RSV op de afbeelding is de gelimiteerde RF uitvoering. Dus de RSV4 RR + racepack + speciale kleurstelling.
Schrijffout kwawasaki


Mooi om ook motoren te zien af en toe
@racy: is bewust kwakje, i.t.t. ‘hoefty’ en ‘bezwarlijker’.
BMW voor mij dus, geen 50+ maar wel 195+ en dan is zo,n BMW wel lekker….Kijkt stiekum naar Hayabusa…
@norge: 195 kg?
@Joost1990_2: Haha, lollig….Neen, cm laaaaaaang.
@norge:
Ja, zelf ben ik 1m85 en dat is bij sommige ook al niet meer zo gemakkelijk. Zo kan ik maar geen goede rijhouding aannemen op elke MV Agusta .. BMW’s zijn op dat vlak wel het gemakkelijkste, al zou de Aprilia schijnt quasi even goed rijden ..
Acht, een nieuwe moto zal nog even moeten wachten. Denk dat een 750 ed leuker is om te rijden, een 600 vind ik soms wat behelpen ..
via Android app
Van mij mogen er nog meer tweewielers passeren!
@geronimo: ja! Volgende week elektrische fietsen!
Geen suzuki?
@rennsport6: hyabusa?
@str8six: Busa is lelijk. Ik denk dat hij de nieuwe GSX-R 1000 bedoelt, die er veel beter uitziet.
@rennsport6: idd geen Gixxer in de lijst geen motorverstand!
Ducati..
Als ik toch die Kawasaki H2R en de Ducati Panigale in mijn garage zou hebben… Zo blij als een kind dan!
Prachtig om eens een paar snelle brommers te zien. Persoonlijk de Ducati, ook vanwege het geluid. Zelf durven vlammen met zo’n ding, nee, mijn accessoires bestaat dan uit 6 plankjes eikenhout.
@frans1: dat zegt iedereen zonder rijbewijs. Maar als je je rijbewijs eenmaal, vallen de stoere praatjes 9 van de 10 keer wel mee.
@rolov: Idd! Als ik een euro kreeg voor de keren dat ik hoorde “ik rijd mijzelf dood op zo’n ding”, dan kon ik alle bovenstaande motoren zo aftikken. Te typisch.
@rijnooit: het zijn ook altijd het zelfde soort figuren.
Heerlijk spul allemaal, maar toch liever een stampende 1cilinder! Dan maar wat minder snel
Die kawasaki h2!!! Veel mooier dan die meuk die ze eerst maakten, overigens de eerste kawa met onafhankelijke achterwielophanging.
@amgc63: en dus ook de eerste Kawa met slechts één achterwiel?
@amgc63: Enkelzijdige bedoel je denk ik.
@Tuono: ja precies hahah
Heerlijk, zowel de ranke sportmotoren als de zware tour/offroadmotoren. Als ik t geld bij elkaar heb komt er in ieder geval een rijbewijsje voor;)
Yamaha r1, van het intro filmpje kreeg ik kippenvel.

Ook de ducati is echt een beest, wat een bruut en vooral de styling vind ik erg vet, de 899 ook trouwens
Ik word hebberig van dit mooie spul hierboven. Helaas moet ik nog een jaar wachten voordat ik ook maar iets half fatsoenlijks mag rijden. En dan heb ik het nog niet eens over het retedure financiële aspect.
ziet er strak uit! Niet klaagzaam bedoeld hoor maar volgensmij is motorblog.nl nog vrij :D Lijkt me gaaf
De gruwel! Zoveel moois net nu het motorseizoen voorbij is :| ik zet de mijne iig binnenkort in winterstand.

Stiekem wel cool hoor zo’n topic :)
Erg dik. Nu wens ik dat ik toch een motorrijbewijs had :(
@rotarypowah:

De H2R heeft een top vermogen van 310 pk, wat bij de H2 tot 200 pk is terug getuned.
Nou, doe dan maar die MV Agusta Brutale. Zo’n naked ziet er toch zo veel beter uit dan al dat plastic spul er onder…
Ik mis crossmotors helaas
Ik heb naar de dragster gekeken van de week maar kost nog een hoop geld. De rest een busa mv agusta en de s1000 rr, droombikes.
Wát een machines!!!
Voor mij de Kawasaki aub
Heb nog steeds heimwee naar m’n Kreidler… 70cc 24mm carburateur, 5-bak…. spijt dat ik m ooit verkocht heb. :(
@406_v6: Jij hebt hem tenminste verkocht, ik zette de mijne bij het oud vuil…..Floret jij ook?
Ik denk altijd maar “leuk, maar zonde dat je altijd je eigen kreukelzone moet meebrengen”, maar als ik dan toch moet kiezen, dan liever een Classic Triumph. En als het allemaal wat mag kosten, laat ik deze jongens er ook nog een beetje mee spelen voordat ik er zelf de weg mee op ga.
Het vermogen van deze motoren slaat tegenwoordig nergens meer op. Bugatti-waardige sprinttijden die nergens goed voor zijn. Ik vrees ook dat het gros van de gebruikers de motor nooit kan (zowel kwa vaardigheden als wetgeving) gebruiken waarvoor ze ontworpen zijn.

Zelf beschik ik over een FMX 650, een ééncilinder die in de stad redelijk meekomt en erg speels is. 0-100 is 6,5 sec dus redelijk snel en het gas opendraaien resulteert niet gelijk in het verliezen van je roze papiertje dan wel pasje.
@kromatic: nu klink je echt als een geitenwollen sokken. Denk je nou echt dat iemand die bv een busa rijdt hem nooit open trekt?. Ik had een gsxr en geloof me dat ding heb ik laten gaan over de a27.
@rolov: Natuurlijk weet ik wel dat mensen die dingen opentrekken en ik zou hetzelfde doen. Het probleem is meer dat als je gepakt wordt, wordt je ook écht goed gepakt want 10 seconden aan het gashangen is 200+ rijden ;).
@kromatic: dat is toch hetzelfde als een Ferrari of lambo rijder? Alleen veel mensen kunnen dat nooit betalen. en motoren zijn misschien nog wel leuker. Weet ik eigenlijk wel zeker ;)
@rolov: En dan kom ik met mijn CBR1000RR net die ene Ferrari rijder tegen die niet harder wil dan 120… ;)
@cvierc: haha ik ben ook eens een Gallardo rijder tegengekomen in utrecht overvecht . Hij wilde wel maar wqs druk. ;)
Ik vind dit soort motoren helemaal geweldig. Om naar te luisteren als het op hoge snelheid langs komt, of om naar te kijken als het stil staat in het geval van bijv. de Ducati.
Maar ik zie mezelf er niet op rijden. Wel zal ik ooit m’n motorrijbewijs halen, en daarna zoiets om er gebruik van te maken:

http://silodrome.com/wp-content/uploads/2014/10/Vintage-Harley-Flathead-e1414153526177-450x330.jpg
wat een lelijk onding is die hayabusa toch, lijkt me verder ook een totaal nutteloos ding, rechtdoor heel rap rijden kan iedereen
@tjorque: lijkt bijna wel een veyron.. ;)
Eigenlijk ben ik een motorhater maar stiekem is die Ducati toch best wel mooi.
Allemaal erg leuke motoren maar aan de meeste heb je alleen iets op een circuit. Tegen de tijd dat je 2 keer geschakeld hebt kan je weer in de ankers.

Als je wilt boenderen kan je veel beter een 400cc screamer hebben. Veel meer beleving en hogere bochtsnelheden. En 20.000 toeren!

Als woon/werk lijkt me die ktm wel wat. Veel beter dan die hangtieten bmw’s die in nederland zo populair zijn.
Voor mij de futuristische Kawasaki en de altijd lekkere Yamaha.
Bvan mij mogen ze de rosse babe wel even langs laten komen om een aantal van deze motors plat te slaan want ik kan niet zeggen dat ze nou allemaal mijn smaak zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).