• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leger van Australie koopt 1.600 bijzondere G-Klasses

Auteur: robbie, gepost 7 februari 2010 om 22:08 – 46 Reacties

Mercedes G-Klasse Australisch leger
Een normale G-Klasse is stoer, een G55 AMG is übercool en de bijzondere G-Klasse legervoertuigen die Australie heeft gekocht zijn sub-zero cool. Check die variant met maar liefst 6 wielen!

Alle 1.600(!) G-Klasses die het Australische leger heeft besteld krijgen onder de motorkap een 3.0 liter diesel V6 die 224 pk en 540 Nm levert. De eerste exemplaren zullen worden geleverd in 2011 en de laatste exemplaren komen in 2012. De G-Klasse blijft overigens tot minimaal 2015 in productie. (via: diariomotor.com)

PS: Het Nederlandse leger heeft ook de nodige G-Klasses tot zijn beschikking.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

camouflage, g-klasse, leger, Mercedes

Vorig bericht: « JE DESIGN pakt de Volkswagen Polo aan
Volgend bericht: Autoblog 2010 flashback: week 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JaspervanderHeiden zegt

    7 februari 2010 om 22:12

    Ik mis een groot kanon op het dak.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    7 februari 2010 om 22:12

    Doe mij toch maar een G55 AMG. Desalniettemin leuk om te zien dat het Australische leger G-Klasse fan is.

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    7 februari 2010 om 22:15

    Niet gelijk bij de Performance Studio besteld? Wtf, gemiste kans :P

    En jasper heeft een punt, it needs guns.

    Login om te reageren
  4. Shenkie zegt

    7 februari 2010 om 22:17

    Alle G-klasses zijn cool, maar de Brabus G V12 is echt de non plus ultra!

    Login om te reageren
  5. sven2 zegt

    7 februari 2010 om 22:17

    ’t is in ieder geval goed voor mercedes, vor de financiën dan toch, mischien blijft onze G dan nog wel veel langer, niet?

    Login om te reageren
  6. BMW über alles zegt

    7 februari 2010 om 22:20

    wat blijft hij toch zo mooi
    dit valt onder de categorie “tijdloos”
    capish Audi?

    Login om te reageren
  7. HGP zegt

    7 februari 2010 om 22:22

    simpel van uiterlijk, keihard innerlijk
    maw, kwaliteit :)

    Login om te reageren
  8. super zegt

    7 februari 2010 om 22:23

    waarom is dit dan zo extreem cool?

    Login om te reageren
    • Gnermo zegt

      7 februari 2010 om 22:25

      @super: Omdat 6 beter is dan 4.

      Login om te reageren
  9. Bosnia_love zegt

    7 februari 2010 om 22:38

    Keep the G-Class alive !! :D

    Login om te reageren
  10. Something zegt

    7 februari 2010 om 22:44

    Vraag me af wat het in totaal mag kosten 1600 stuks :| Het is en blijft een geweldige wagen.

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    7 februari 2010 om 22:47

    Superduperübermegasub-zerofackingcool.

    Login om te reageren
  12. vincent996 zegt

    7 februari 2010 om 22:48

    Vét! Die 3.0 V6 diesel is ook vrij krachtig, dus die zal wel lekkerder rijden dan de 290D van NL. ;)

    Login om te reageren
  13. vincent996 zegt

    7 februari 2010 om 22:48

    PS- subzero

    Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    7 februari 2010 om 22:57

    komt dat wel vooruit met deze motor?

    Login om te reageren
  15. realcar zegt

    7 februari 2010 om 22:59

    Een vrachtauto is niet cool

    Login om te reageren
  16. Kyanite zegt

    7 februari 2010 om 22:59

    De dichte versie blijft nog steeds super, vind de bullbar die naar de zijkant doorloopt erg stoer.

    @BMW über alles
    Wat heeft Audi te maken met een levering van G-klasses aan Austalië? Als je bedoelt dat Audi niet tijdloos is moet je voor de grap eens bij BMW kijken….

    Login om te reageren
  17. toyotaprius zegt

    7 februari 2010 om 23:01

    Altijd leuk zo’n G klasse.. een auto voor echte mannen.. Hey, bekende zin! ;)

    Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      8 februari 2010 om 10:13

      @toyotaprius: Bekende zin! :D

      Login om te reageren
  18. 406_v6 zegt

    7 februari 2010 om 23:07

    Beetje oudbakken nieuws….. de G 6×6 is al weer zo’n 2 jaar geleden gepresenteerd….voor het Australische leger.
    Het is wel een erg gave wagen.
    Zou er best 1 willen als onderstel voor een camper. :)

    Login om te reageren
  19. northspotting zegt

    7 februari 2010 om 23:24

    Weet iemand er hoeveel exemplaren Nederland er eigenlijk heeft? Volgens mij hebben we echter niet zoveel van die moderne nee.. allemaal van die oude dieseltjes :P

    Login om te reageren
  20. RijNouNsDoor! zegt

    7 februari 2010 om 23:42

    Wat de **** moeten die Aussies met 1600 G-klasses? Antarctica binnenvallen? Schapen drijven? Soldaatje spelen?
    Gave bakken hoor en prima voor de Duitse en Oostenrijkse economie (worden volgens mij in Graz gebouwd) maar kan iemand mij uitleggen wat Australie met 1600 van die dingen moet?

    Login om te reageren
    • Toonster zegt

      8 februari 2010 om 04:08

      @RijNouNsDoor!: Waarom zijn er überhaupt militaire strijdkrachten in de wereld?;)

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      8 februari 2010 om 08:53

      @RijNouNsDoor!: als je weet dat alleen Nederland al zo’n 18000 operationele voertuigen had in 1990 (ten tijde van de dienstplicht) en anno nu nog steeds zo’n 8400 operationele voertuigen (dat is dus exclusief de voertuigen die in “de motteballen staan bij de domeinen e.d.”) dan is jouw vraag ook wel beantwoord denk ik.

      Login om te reageren
      • _Eend_ zegt

        8 februari 2010 om 10:00

        @406_v6: Materieel dat in de mottenballen staat, staat doorgaans niet bij de domeinen: daar verkopen ze juist alles. Reserve materieel staat in zgn. MOB-complexen.

        Ik weet niet hoeveel van die MB’s daar staan, maar gezien de grootte van de meeste van die complexen (meestal meerdere grote loodsen en een aantal kleinere) zullen ze er nog wel een aantal hebben staan. Ze worden ook om de zoveel tijd omgewisseld, zodat de reserves niet jarenlang ongebruikt blijven. Als je op zoek bent naar een leuke MB met weinig kilometers moet je dus niet bij de domeinen zoeken ;)

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          8 februari 2010 om 10:48

          @_Eend_: You’re right! De aantallen kloppen wel, komen uit stukken van het mindef aan de 2e kamer. ;)

          Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    8 februari 2010 om 00:17

    Stoerste Mercedesen die er zijn:D Je kunt veel negatieve dingen zeggen over Mercedes, en ik kan me ook niet voorstellen dat ik er ooit een zou kopen… Maar wat ze ook zeggen, in bedrijfswagens zijn ze onwijs goed!

    Login om te reageren
  22. killioq zegt

    8 februari 2010 om 07:28

    mooi, maar ik mis de rakketen

    Login om te reageren
  23. Bob zegt

    8 februari 2010 om 09:03

    De Australian Defense Force heeft heel lang Land Rovers gehad (dus ook 6×6) Land Rovers. In 2008 had men al voor de G-Wagen gekozen.

    http://www.allisons.org/ll/4/LandRover/Perentie/

    Login om te reageren
  24. MrZap76 zegt

    8 februari 2010 om 09:12

    rond 1995 zijn de 290d ingestroomd bij onze defensie
    en ze zijn bezig met een moderne versie maar door bezuinigen is dat opgeschort

    Login om te reageren
  25. Incognito zegt

    8 februari 2010 om 09:26

    Nederland gaat ze allemaal vervangen.

    Login om te reageren
  26. 406_v6 zegt

    8 februari 2010 om 09:52

    hier wat meer info over de militaire G:

    http://www.mercedes-benz.nl/content/media_library/netherlands/mpc/passenger_cars/solutions/speciale_voertuigen/defensie/g_280_cdi_4x4_-_2.object-Single-MEDIA.download.tmp/Design%2006_08_Brochure_GWagon.pdf

    Login om te reageren
  27. shampoo zegt

    8 februari 2010 om 11:12

    ook nog een stukje leger G-Geschiedenis. Heb altijd dit gehoord: Nederland vond de standaard motor te slap op de G. Duitse leger heeft minder power dan die van NL. NL heeft opdracht gegeven om de 2.9 te laten ontwikkelen.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      8 februari 2010 om 11:27

      @shampoo: de 2.9 was al ontwikkeld door MB, deze motor werd nl. al toegepast in de Sprinter.

      Login om te reageren
  28. RijNouNsDoor! zegt

    8 februari 2010 om 12:07

    Ik blijf mij verbazen over die aantallen en uberhaupt het geld dat Defensie kost, maar aan de andere kant, je zal het maar ineens écht nodig hebben als de pleuris uitbreekt. Volgens mij doet Australie ook mee aan vredesmissies/UN baretten. Als ze er dan nog ff wat 20 inch spinners onderschroeven zijn die Aussies wel de coolste gasten op het Battlefield.

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    8 februari 2010 om 13:01

    Voor het leger maken ze G’s met korte cabine. Waarom dan geen pickup daarvan maken voor de gewone klanten? Zal wel een markt voor zijn denk ik.

    Login om te reageren
  30. Thunderstruck zegt

    8 februari 2010 om 15:35

    @MrZap76

    verkeerde bronnen maatje:

    http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/ongepantserde_voertuigen/mercedes_benz_g280_cdi

    rijd al een geruime tijd rond hoor

    Login om te reageren
  31. MrZap76 zegt

    8 februari 2010 om 15:39

    nee die jij laat zien zijn aparte voor missie’s in het buitenland en aparte doeleindes. zoals vermeld in je link
    die ik bedoel, zijn de vervangers voor de normale versie’s
    algemene doeleindes

    Login om te reageren
  32. Stijnson zegt

    8 februari 2010 om 15:42

    Volgens mij niet eens zo heel lang geleden is defensie begonnen met het vernieuwen van haar wagenpark. Kan het kloppen dat ‘onze’ G-klasses de 2,7 CDI motor hebben?

    Login om te reageren
  33. Stijnson zegt

    8 februari 2010 om 15:45

    http://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/passengercars/home/solutions/0/nieuwss/0.html

    Login om te reageren
    • MrZap76 zegt

      8 februari 2010 om 15:50

      @Stijnson:
      dat is wat thunderstruck al liet zien
      die rijden al rond in het missiegebied

      Login om te reageren
  34. Jipp zegt

    8 februari 2010 om 15:53

    Ik blijf dit model een van de meest tijdloze modellen vinden naast de defender, en ze kunnen alles. Ben laats eens wezen kijken in duitsland en zwitserland, je kunt een oudere G redelijk goedkoop nog aankomen…!

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    8 februari 2010 om 18:10

    Mooi design icm geweldig goede offroad-eigenschappen..

    Toch maar eentje aanschaffen maybe :)

    Login om te reageren
  36. laulau zegt

    8 februari 2010 om 18:31

    wtf, wat moeten de aussies met zoveel G?? maar toch een goeie keuze vind ik!

    Login om te reageren
  37. avdb zegt

    8 februari 2010 om 19:50

    voor de liefhebbers:
    Nederland heeft in totaal ruim 4.500 G’s gekocht voor landmacht, Luchtmacht en Marechaussee. Het preciese aantal ben ik ff kwijt (4508 of 4538, zou ik op moeten zoeken).
    Even de proto’s niet meegerekend zijn ze besteld in 1990 en geleverd vanaf eind 1991 (KLu). De eerste serieauto’s voor de landmacht zijn in 1992 geleverd. De laatsten zijn eind 1998 afgeleverd. Recent is een serie 280’s geleverd, maar die zijn echt anders.
    De 290 in de G i.p.v. de 250 is een beetje kip-ei. Wie knippert er het eerst, want MB wilde er meer geld voor en de landmacht wil natuurlijk niks extra betalen. Uiteindelijk is een goede deal gemaakt. En ja, de motor was op dat moment niet nieuw, maar wel voor de G. Maar in de 250 blijf je schakelen, wordt je errug moe van. Echt wegrijden doet een 290 overigens niet van een 250, maar het rijdt een stuk meer ontspannen.
    Wie er een wil: ze moeten nog jaren mee.

    Login om te reageren
  38. lucaz zegt

    10 februari 2010 om 16:20

    the best is IVECO VTLM !!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North