• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker gummen met de Lexus IS-F

Auteur: evo, gepost 26 september 2007 om 15:59 – 114 Reacties

Lexus IS-F

Wie zegt dat je alleen met een BMW M3 gemakkelijk handtekeningen kunt achterlaten op het asfalt? In het IAA-filmpje kwam de Lexus IS-F al voorbij, de auto met een lekker onzuinige en 400 pk sterke 5 liter V8, die wat tegenwicht moet bieden aan het machtige Duitse drietal: de BMW M3, Audi RS4 en de Mercedes C63 AMG. Puur op vermogen moet de IS-F z’n meerdere erkennen in het Duitse drietal. Echter, de Japanner is als enige van de vier niet begrensd op 250 maar op 270 kilometer per uur.

Bovendien claimt Lexus de snelst schakelende versnellingsbak in dit segment te hebben. De 8-traps (!) automaat schakelt in de sportstand in 0,1 seconden van verzet. Desalniettemin is het voltallige Duitse drietal toch wat sneller naar de 100 dan de 4,9 seconden die de Lexus er voor nodig heeft. In het volgende filmpje brult, roggelt en snerpt de IS-F in ieder geval genoeg. Ben zeer benieuwd wat de prijs van dit Japanse monster gaat worden…

Ook interessant!

  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

is-f, Lexus, Video

Vorig bericht: « GM-staking na twee dagen voorbij
Volgend bericht: Cursus: Hoe repareer ik een Spyker, les 3 (slot) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sanderj zegt

    26 september 2007 om 16:06

    Zwart moet ie zijn!!
    Denk(hoop) dat ie rond de 80000 euro komt,

    Login om te reageren
  2. Farzan zegt

    26 september 2007 om 16:06

    ziek!

    Login om te reageren
  3. Zoef zegt

    26 september 2007 om 16:08

    Dan komt-ie in de States voor ongeveer 40.000 euro, want `dát is wat-ie werkelijk kost.

    Login om te reageren
  4. Rvh zegt

    26 september 2007 om 16:09

    hij is opzich wel stoer, ook die aparte uitlaten maar toch vind ik de BMW en Audi mooier…

    Login om te reageren
  5. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 16:11

    Topic titel klopt niet…het moet IS-F zij ipv IF-S ;)
    Dikke bak die nog goed smoelt ook en ’n lekker geluidje wat eruit komt…op youtube zijn nog meer filmpjes te bekijken.

    Login om te reageren
  6. ML320 CDI zegt

    26 september 2007 om 16:12

    Erg dik, vind dit mooier dan een M3 of een RS4.

    Login om te reageren
  7. Cliff zegt

    26 september 2007 om 16:14

    Het is en blijft Japanse troep!

    Login om te reageren
  8. AlexZJuH zegt

    26 september 2007 om 16:14

    Vind em erg nice :) Is btw geschoten op Laguna Seca… moie shots van de corkscrew.

    Login om te reageren
  9. tibor zegt

    26 september 2007 om 16:22

    @cliff
    opdonderen met jou dat hoeven we echt niet te weten hoor als jij het niks vind blijf dan weg van dit forum. maar wel een hele mooie auto trouwens met een mooi geluid waar schijnbaar goed gedrift mee kan worden

    Login om te reageren
  10. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 16:22

    @ Cliff

    En waarom staan ze dan steevast bovenaan in tevredenheids onderzoeken zoals JD power als ’t troep is volgens jou?
    Wees eens wat specifieker en onderbouw je uitspraak…dit is gewoon pure onzin wat je uitkraamt!
    Het lijkt er meer op dat je ooit afgewezen bent om ’n proefrit te mogen maken in ’n Lexus.

    Login om te reageren
  11. Silverarrow zegt

    26 september 2007 om 16:24

    Ziet er veelbelovend uit, en nu maar hopen dat deze wagen een beetje tegengas kan geven tegen de Duitse drie. Die 8-bak moet zich ook nog maar bewijzen, ben benieuwd hoe deze met de krachten om gaat :D kan niet wachten op de eerste confrontatie tussen de IS-F, M3, RS4 en de C63 AMG.

    Login om te reageren
  12. ca.dil zegt

    26 september 2007 om 16:26

    haha, en dat zou terecht zijn geweest…

    Login om te reageren
  13. Elwood zegt

    26 september 2007 om 16:28

    @sanderj; waarom hoop je dat ie 80000euros gaat kosten,
    das jouw gemiddelde maandloon ofwat.

    80000euro is nog altijd veel voor zo’n auto

    Login om te reageren
  14. Chriz zegt

    26 september 2007 om 16:29

    goeiemorgen.. dat geluid is wel erg vet :D

    Login om te reageren
  15. GerreLekker zegt

    26 september 2007 om 16:31

    Prachtige machine (op het kleur na). Weet iemand hoe deze automaat werkt?
    Wat ik niet begrijp is: “automaat schakelt in de sportstand 0,1 seconden van verzet” een DSG doet er 8 milliseconden over om op te schakelen….

    Login om te reageren
  16. a_buis zegt

    26 september 2007 om 16:32

    Kom kom mensen, cliff mag toch zeker zijn mening geven? Maar dan wel graag in de vorm: ‘ik vind het’ Japanse troep, en niet ‘het is’ Japanse troep. Net zoals je oom agent een domme lul mag vinden maar niet mag zeggen ‘je bent een domme lul’. Dat hij het verschil niet zal snappen maakt hem dan natuurlijk weer een domme lul. Vind ik dan he….

    Login om te reageren
  17. lebastille zegt

    26 september 2007 om 16:34

    Verbaasd niemand zich over het feit dat er maar 400 pk uit een 5 liter V8 komt? Opzich zou dat nog niet zo vreemd zijn wanneer de motor afgesteld zou staan om veel koppel te leveren, maar dit is niet terug te zien in de sprinttijden (er even vanuit gaand dat dit de juiste cijfers zijn). Rara hoe kan dit?

    Login om te reageren
  18. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 16:34

    Hier nog ’n leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=OGzxddyrwZk

    Login om te reageren
  19. evo zegt

    26 september 2007 om 16:40

    @Speedlimit:

    Kijk, toch nog iemand die artikels grondig bestudeert! Thnx!

    Login om te reageren
  20. marruk zegt

    26 september 2007 om 16:44

    @ Elwood:
    Dat is helemáál niet veel voor zo’n auto.
    Als je kijkt naar wat een RS4 kost!?
    die kost bijna 110.000, dus praat geen onzin.

    Ennnn doe mij toch maar de C63 AMG.
    BMW M3 klinkt niet zo bruut, een Lexus vind ik toch net niks..
    En nja de RS4 is een 4 deurs :P

    Login om te reageren
  21. BreinStein zegt

    26 september 2007 om 16:44

    het is de eerste keer dat lexus zo’n supersedan maakt. ik verwacht dan ook niet dat ze zo’n kwalitatief hoogstaand product als de duitsers kunnen maken, maar we wachten de tests af.

    Login om te reageren
  22. m5 zegt

    26 september 2007 om 16:53

    het is best een leuke auto maar hou werk koop een europees merk ;)

    Login om te reageren
  23. daan zegt

    26 september 2007 om 17:02

    wat zou dit eigenlijk in België gaan Kosten???

    Login om te reageren
  24. Powerslide zegt

    26 september 2007 om 17:07

    Wat een goed geluid zeg! Ik stond wel even vreemd te kijken dat dit uit een Lexus “wij zijn goed in hybride”. Beetje jammer wel van dat onderstuur.

    Login om te reageren
  25. f430 zegt

    26 september 2007 om 17:15

    @Elwood

    hij mag toch hopen dat hij 80000 gaat kosten of niet dan?

    Login om te reageren
  26. Jan zegt

    26 september 2007 om 17:15

    ik zeg: heel mooi

    Login om te reageren
  27. Rossi zegt

    26 september 2007 om 17:26

    A: Het blijft een gevoelloze japannner
    B: Kan hij niet normaal sturen over een circuit? Hij breekt elke bocht met veel gepiep uit…

    Login om te reageren
  28. Logitech G25 Racer zegt

    26 september 2007 om 17:38

    @ marruk

    wat is de C63 AMG dan?, een 3 en een half deurs ? :P

    Login om te reageren
  29. Djivy zegt

    26 september 2007 om 17:39

    Correct me if I’m wrong, maar dat burn-out-truukje in het begin van de clip leert ons dat de IS-F met een vrij traditionele automaat uitgerust is – zij het eentje met 8 trappen. En dat betekent altijd een minpunt op gebied van controle en betrokkenheid, net als Mercedes nog altijd met z’n AMG-modellen ondervindt.

    Kortom: zonder manuele of elektrohydraulische manuele bak staat de IS-F al van meet af aan op achterstand, en al zeker als hij gebenchmarkt wordt tegen de RS4 en de M3.

    Login om te reageren
  30. Racer X zegt

    26 september 2007 om 17:54

    Heel erg dik. Ik ben benieuwd naar de eerste vergelijkingstests. Qua uiterlijk zit het wel snor bij de IS-F. Wat een gave bak.

    Login om te reageren
  31. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 18:20

    @ Rossi

    Je spreekt jezelf wel heel erg tegen of niet…eerst zeggen dat ’t ’n gevoelloze bak is en dan de bestuurder op z’n stuurkunsten afstraffen.

    Login om te reageren
  32. Arash zegt

    26 september 2007 om 18:25

    laguna seca :D

    Login om te reageren
  33. sven zegt

    26 september 2007 om 18:30

    krijgt zijn power wel totaal niet op het asfalt !
    Zou me eerlijk gezegd wel veiliger voelen in een ander merk !!

    Login om te reageren
  34. bouwman zegt

    26 september 2007 om 18:55

    Een hoop mensen hier kunnen wel allemaal excuses bedenken om een Duitser te kopen, het feit blijft; jullie zullen deze auto dan ook nooit kunnen betalen.

    Iemand die een dergelijke auto wel kan betalen zal zeker de optie overwegen, tenzij het zo’n BMW of Audi sjonnie is.

    Login om te reageren
  35. flierace zegt

    26 september 2007 om 19:27

    je moet ook niet vergeten dat dit pas de eerste f is dus er zal nog wel een gat zitten tussen zijn duitse concurrenten maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ze op gelijke hoogte zitten

    Login om te reageren
  36. TheEdge zegt

    26 september 2007 om 19:35

    De M3 ging tog 273 KMP/H ipv begrensd op 250

    Login om te reageren
  37. Audioot zegt

    26 september 2007 om 19:51

    Hij ziet er geweldig uit zeker in die blauwe kleur. De klant heeft in dat segment
    nu voldoende keus zou ik zeggen. Interessant is wel dat ze alle een hoogtoerige
    V8 hebben maar dat de karakters hiervan toch zo verschillend zijn.
    Zo heeft de C AMG het meeste koppel (dankzij de grote cilinderinhoud),
    de M3 het hoogste toerenbereik de RS4 hiervan het gemiddelde maar profiteert
    van zijn Quattro en de IS-F zou profijt moeten hebben van zijn 8 bak.
    Ik zie verlangend uit naar een eerste vergelijking. Het blijft mooi speelgoed…

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    26 september 2007 om 19:56

    400pk valt wat tegen en verder is de auto wel cool. Veel zal afhangen van de prijs denk ik…

    Login om te reageren
  39. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 20:00

    Ik zou hetzelf niet beter kunnen zeggen als jij Audioot.

    Het zijn en blijven alle vier monsters! ;-)

    Login om te reageren
  40. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 20:04

    @w0o0dy, 400 valt tegen? Volgens de stats in vergelijk met eerder genoemde merken wellicht, maar verder vind ik 400pk toch echt niet tegenvallen hoor!

    Login om te reageren
  41. Marten zegt

    26 september 2007 om 20:13

    En het zijn betrouwbare pk’s die niet na een ton moeten worden gereviseerd :-)

    Login om te reageren
  42. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 20:20

    Dat hoeft zowiezo niet meer bij nieuwere auto’s Marten, zeker niet als het om de top gaat. Tegenwoordig hebben de voornaamste problemen met techniek te maken

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    26 september 2007 om 20:26

    @Windhoos: valt tegen omdat Lexus uit de LS460 (4,6liter) motor al 380pk haalt bij 6400 toeren. Reken je dat om naar 5 liter zit je op 412pk. Daar komt bij dat dit een hoogtoerige motor voor een sportief model moet worden…. dan mag je toch wel iets meer verwachten? Ik ging uit van 430pk dus daarom valt het wat tegen.

    Login om te reageren
  44. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 20:34

    @Woody, in that case valt het idd wat tegen. Ik ben dan ook geen echte Lexuskenner, dat je het ff weet ;-)

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    26 september 2007 om 20:52

    @Windhoos: ach ja…. misschien hebben ze het gewicht onder de 1635kg weten te houden….. dan is de auto wel een stukje lichter dan de M3 en de RS4

    Login om te reageren
  46. phantom zegt

    26 september 2007 om 20:54

    80000 euro zou echt te gek zijn (denk aan mazda 3 mps: ook in verhouding goedkoper dan concurrentie)

    Login om te reageren
  47. Tom zegt

    26 september 2007 om 21:18

    Wie zegt dat het Japanse troep is:
    FEIT: Lexus is veeeeel betrouwbaarder dan een Bmw!!!
    En voor de prestaties, weegt deze Lexus niet meer dan een M3? Want een M3 is toch een coupe?
    Voor de rest geef mij deze maar :)

    Login om te reageren
  48. Mikeee zegt

    26 september 2007 om 21:18

    Klinkt helemaal niet als een V8 :-( (Oké, tegen stationair misschien een beetje)
    Meer als een I6.
    Desondanks hele phatte prestaties zo op het eerste gezicht.
    Bedaard uiterlijk ook (en da’s geen minpunt bij Lexus IMHO)

    Login om te reageren
  49. Murcielago zegt

    26 september 2007 om 22:04

    Ik vind hem vet:o!! Verdient zeker vergeleken te worden met M3, RS4 e.d.

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    26 september 2007 om 22:20

    meer info en een verhaaltje over de dag op Laguna Seca vind je hier

    http://my.is/forums/f43/red-white-blue-lexus-f-invades-america-339065/

    Overigens staat er in het stukkie dat de auto waarschijnlijk rond de 55.000 dollar gaat kosten. Omgerekend kom je dan op net geen 90.000 uit inclusief BPM en BTW (en dat is dan nog in dollars…..) maar ik denk dat de prijs van de IS-F rond de 85 mille in euro’s zal uitkomen.

    Schuifdak komt er (in de VS) standaard in, maar zou een speciale “delete option” kunnen worden. Verder zijn het vermogen en ook de andere officiële cijfertjes nog niet echt bekend. Het kan dus zo zijn dat er toch meer dan 400pk uit de auto komt en dat de sprinttijden nog sneller zijn. Toch is de performance niet het enige waar Lexus naar kijkt want ze zouden er veel aan doen om de auto qua uitstoot goed te laten scoren zodat extra milieuheffingen voorkomen kunnen worden (daarmee creeëren ze dan een prijs gat met de M3 en de RS4….)

    Overigens zegt Lexus dat ze niet echt proberen een directe concurrent te bouwen maar eerder een zeer snelle sedan die ook genoeg comfort biedt en een geweldige rijervaring biedt…… we zijn benieuwd!

    Login om te reageren
  51. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 22:31

    Telt bij dit soort auto’s dan ook de uitstoot? Bij de aankoop van een snelle (zaken)sedan is dit eigenlijk wel het laatste waar ik over ga piekeren…….

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    26 september 2007 om 22:48

    Kennelijk wel. Waarschijnlijk krijgt de auto last van extra heffingen in sommige landen (of staten in de VS?) waardoor een lagere uitstoot dus kan leiden tot een concurrentievoordeel ten opzichte van andere sneller sedans…….
    Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    26 september 2007 om 22:56

    Mooi? Gaaf? Prachtig?

    Joh doe ´s ff heel snel normaal. Het is zeker dat ie mooi, gaaf en prachtig is om het feit dat ie 400pk heeft…..

    Dat ding ziet er uit als een opgevoerde Corolla en we weten allemaal dat een Corolla één van de saaiste auto´s is…

    En nee fanboys, ik ben niet bang voor de concurentie met BMW, Mercedes of (and coming from me this is serious) Audii, want feit is, dat er geen concurentie is. Nou ja, misschien in Amerika, maar we weten allemaal wat voor een smaak Amerikanen hebben…..

    Login om te reageren
  54. Martijn zegt

    26 september 2007 om 22:57

    Lekker filmpje op Laguna Seca! :D
    Ik vind het echt een topwagentje. Doe mij die maar, in’t blauw met zwarte rims :)

    Login om te reageren
  55. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 23:04

    Met alle respect Rick, maar je spreekt jezelf enorm tegen. Is deze auto nou mooi of saai, /me is confused………

    Login om te reageren
  56. Eddy zegt

    26 september 2007 om 23:32

    @Rick Dos: Iets zegt me dat jij jezelf gewoon graag hoort praten. Ik zou een dagboek bijhouden moest ik u zijn, verveel je anderen niet met je goedkope commentaar.

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    26 september 2007 om 23:35

    Lief dagboek,

    Eddy was nogal gemeen tegen mij vandaag. Hij zei hele nare dingen tegen mij.

    @windhoos

    Saai. ;)

    Login om te reageren
  58. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 23:46

    @ Rick dos

    Nou idd doe ’s ff normaal zeg…wat is ’n bmw dan wel niet…opgevoerde mini??? Al die “negatieve” uitspraken met corolla zus of zo betekent maar 1 ding: je durft niet toe te geven dat lexus met de IS-F de zaakjes redelijk goed voor elkaar heeft en ’n serieuze concurrent is voor jouw favo bmw!
    Be fair en geef toe ipv onzin uit te kramen.

    Hier nog wat officiële gegevens uit de lexus folder:

    Motor: 5.0 V8
    Vermogen: 300kw / 408pk
    Topsnelheid: 270 km/h (elektr. begrensd)
    0-100 km/h: 4,8 seconden
    CO2 uitstoot: 285 g/km

    En vooral dat laaste is opmerkelijk…de m3 coupe heeft ’n uitstoot van 295 g/km terwijl de cilinderinhoud 1 ltr. minder is.
    Dus grotere cilinderinhoud voor de lexus maar minder uitstoot wat waarschijnlijk ook de volgens velen “magere” 408pk betekent ;)
    Er had minimaal 450pk eruit geperst kunnen worden maar dat zou weer hogere co2 uitstoot betekenen.

    Login om te reageren
  59. Rick dos zegt

    26 september 2007 om 23:56

    “Be fair en geef toe ipv onzin uit te kramen.”

    Om vervolgens in je comment hier naar toe te gaan:

    “En vooral dat laaste is opmerkelijk…de m3 coupe heeft ‘n uitstoot van 295 g/km terwijl de cilinderinhoud 1 ltr. minder is.
    Dus grotere cilinderinhoud voor de lexus maar minder uitstoot wat waarschijnlijk ook de volgens velen “magere” 408pk betekent
    Er had minimaal 450pk eruit geperst kunnen worden maar dat zou weer hogere co2 uitstoot betekenen.”

    Om bij deze auto´s over uitstoot te hebben…Dat is pas onzin!

    Be jij eens fair en geef toe dat JIJ nu onzin zit uit te kramen!

    Login om te reageren
  60. SimonMc zegt

    27 september 2007 om 00:02

    Wel wat jammer dat ze de magische 100 pk per liter niet hebben gehaald ( zeg niet dat ze dat niet kunnen ), wat zo kenmerkend is voor een japanner.

    Ik veronderstel dat dat een taak voor honda is ;-).Is er eigenlijk al iets bekend over die nieuwe 5 liter V10 van honda die in ontwikkeling is?

    Ik denk ook trouwens dat deze IS-F wel een heel goede wegligging zal hebben, en hopelijk weegt ie ook iets minder als de concurrentie.

    Wel knappe auto hoor, meer wolf in schaapskleren als de concurrentie.

    Login om te reageren
  61. speedlimit zegt

    27 september 2007 om 00:03

    @ Rick dos

    Tsjongejonge zeg wordt eens volwassen…wat ik net geschreven heb ZIJN de feiten kerel…ze moeten toch ergens de grens trekken en daarbij zijn ze net zo snel als ’n m3 coupe.
    Zoek de specificaties maar eens op als je ’t niet gelooft en kom dan nog eens terug om mij ongelijk te geven.
    De specs v/d lexus heb ik al voor je neergezet..zoek de die v/d m3 coupe zelf maar op.
    En als je ’t gevonden hebt…wel ff opschrijven in je dagboek ;)

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 00:08

    @speedlimit

    Ik zeg toch niet dat ik de specs niet geloof?

    Wat ik wel zeg is, dat deze auto saai is qua uiterlijk.

    En ik begin, naar aanleiding van je comment, door te krijgen wat the unique selling point van deze auto wordt. Hij is zo goed voor het milieu! Mjaaaa……..

    Login om te reageren
  63. speedlimit zegt

    27 september 2007 om 00:25

    @ Rick dos

    Draai d’r maar omheen…eerst zeggen dat IK onzin uitkraam en dan weer zeggen “Ik zeg toch niet dat ik de specs niet geloof?”
    Milieu heeft er verder niks mee te maken…het is lexus die ergens ’n grens trekt en daar kan jij noch ik wat aan doen (gelukkig)
    Laat maar zitten ook…discussies moet kunnen hier maar als je er omheen draait heeft ’t geen nut.

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 00:28

    WAT?! Begrijpend lezen speedlimit, is wel zo makkelijk voor een discussie.

    Login om te reageren
  65. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 00:28

    Hé, pssssst, je kan beter niet in discussie gaan met Rick, hij wint toch wel..

    Ik denk ik zeg het maar even..

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 00:31

    @Pannekoek

    ;)

    Login om te reageren
  67. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 00:37

    Ooow.. Zag jij dat ook? En ik deed het nog wel zo zachtjes.. ;)

    Login om te reageren
  68. speedlimit zegt

    27 september 2007 om 01:00

    @ pannekoek

    Zoals ik al zei: rick dos verwijt mij dat ik onzin uitkraam…
    terwijl de feiten/specs van beide wagens door de fabrikanten zijn opgegeven die ik dus 1-op-1 zo overneem.
    En dan zegt ie achteraf nog eens ““Ik zeg toch niet dat ik de specs niet geloof?”
    Da’s dan toch zo tegenstrijdig als maar zijn kan dus wie draait er dan om de feiten heen…beter opletten pannekoek!
    Feiten zijn daar dus geef toe…take it or leave it.

    En by the way…ik geef WEL tegengas dus geef me niet zomaar gewonnen…denk zeg ’t maar even voordat je weer aankomt met “hij wint toch wel”

    Login om te reageren
  69. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 01:07

    OMG! Moet ik ook nog begrijpend lezen uitleggen.

    Oké Speedlimit, letten we even op?

    Ik schrijf:

    “Om bij deze auto´s over uitstoot te hebben…Dat is pas onzin!”

    Waarmee ik bedoel dat het hebben over uitstoot bij deze auto´s onzin is.

    vervolgens schrijf ik:

    “Be jij eens fair en geef toe dat JIJ nu onzin zit uit te kramen!”

    Ermee doelend op het feit dat je het over uitstoot hebt bij dit soort auto´s.

    Snappez vous?

    Login om te reageren
  70. speedlimit zegt

    27 september 2007 om 02:43

    @ Rick dos

    Let jij even op,want jij ziet alleen tekst die jij wilt zien…ik citeer:

    speedlimit schrijft,

    27 September 2007 om 0:25″

    Milieu heeft er verder niks mee te maken…het is lexus die ergens ‘n grens trekt en daar kan jij noch ik wat aan doen (gelukkig)

    En dat jij ’t hebben over de uitstoot bij dit soort auto’s onzin vind moet je zelf weten,da’s jouw mening.
    De fabrikanten staan er zelf weldegelijk bij stil,zelfs bij dit soort snelle bakken…anders kwamen ze natuurlijk niet met nieuwe en schonere motoren op de proppen.
    Ik maak puur ’n vergelijk van beide motoren wat co2 uitstoot betreft.
    Is dat dan meteen onzin omdat ’t over krachtige motoren gaat en dan niet telt?
    Dus met andere woorden…als mijn menig verschilt met die van jouw dan is dat onzin?

    Login om te reageren
  71. Davidov zegt

    27 september 2007 om 02:49

    Wat een prachtige auto is het toch : )

    Login om te reageren
  72. rider zegt

    27 september 2007 om 08:57

    he lekker weer iets anders dan al dat groene gedoe! ben blij dat er geen hybride kloon van gemaakt is.
    wel geinig dat lexus/toyota blijft vast houden aan het fijt dat dit geen concurrent van de m3/amg enzovoorts is terwijl in precies dezelfde klasse valt qua specs. leuk dat hij komt en niet is berends op de lullige 250 maar lekker 270 mag rennen!

    Login om te reageren
  73. C200 Kompressor zegt

    27 september 2007 om 10:11

    Ik wil toch toe geven dat Lexus dat 1 van de mooiste jappanse auto’s zijn, en OOK 1 van de betrouwbaarste merk (net als Toyota) is.
    Maar zoals BMW, MB en AUDI spreek me meer aan.

    Login om te reageren
  74. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 10:40

    @ speedlimit

    Bij een discussie, gaat het er niet om wie gelijk heeft.

    Maar wie de meeste mensen achter zich heeft, en in dit geval is dat Rick dos.

    Login om te reageren
  75. speedlimit zegt

    27 september 2007 om 13:12

    @ Pannekoek

    Wrong pannekoek…terug naar school jij!
    Bij ’n verkiezing gaat ’t erom wie de meeste mensen achter zich heeft.
    Bij ’n discussie tellen alleen de feiten anders zet je alleen jezelf voor lul…iets wat jij nu dus ook doet ;)

    Login om te reageren
  76. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 13:19

    Ik zit nog op school.. :P

    En ik heb vaak discussies, met directeuren enz. En dan heb ik gelijk, maar ik krijg geen gelijk, omdat hun gewoon alle mensen achter zich hebben, en omdat zij hoger etc. zijn.. :(

    Login om te reageren
  77. ikke zegt

    27 september 2007 om 14:16

    Klinkt erg goed!

    Login om te reageren
  78. Lexus zegt

    27 september 2007 om 14:44

    Ik ben zondag naar de IAA geweest, en de mensen van lexus zeiden dat hij rond de 60000 A 70000 euro gaat kosten. voor die prijs heb je dan een full-options auto, met airco en navigatie, lichtmetaal en nog veeeel meer.
    Dan hebben we het wel over duitsland, dus hoeveel hij dan in ons landje gaat kosten…
    In het echt is ie overigens erg mooi, alleen jammer dat hij er in het zilver stond.. en niet in het blauw

    -Lexus

    Login om te reageren
  79. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 15:04

    Speedlimit, speedlimit, speedlimit, jongen, dude.

    Je adviseert (hell je eist het in principe) pannekoek om terug naar school te gaan, maar doe jij dat ook eens even.

    Lees in chronologische volgorde (beginnend bij mijn eerste comment) onze discussie nog eens een keer. Neem je tijd en laat de woorden die geschreven staan op je inwerken.

    Als je dat hebt gedaan dan zal je zien dat je met zinnen zoals deze je zelf compleet belachelijk maakt.

    “als mijn menig verschilt met die van jouw dan is dat onzin?”

    Ten eerste heb ik in mijn eerste comment het niet over de specs die ik saai vind maar over de auto zelf.

    Als je dan vervolgens dit schrijft:

    “Be fair en geef toe ipv onzin uit te kramen”

    Dan ben JIJ juist degene die datgene zit te doen waar je mij juist van beticht, namelijk mijn mening onzin noemen. Pot ketel zwart etc…

    “want jij ziet alleen tekst die jij wilt zien…”

    Weer zoiets waar je mij van beticht, maar wat je zelf juist doet.

    Maargoed we kunnen deze discussie beter beeindigen, want je zit van jezelf een karikatuur te maken…

    Ik vind deze auto gewoon saai. Punt! En jij vindt het blijkbaar all that and a bag of patatoe chips. So be it…

    Login om te reageren
  80. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 15:27

    Jaa stop maar, en laat mij er verder buiten!

    Waarom moet ik altijd tussen twee vuren staan.. :(

    Login om te reageren
  81. Windhoos zegt

    27 september 2007 om 16:59

    Jongens, jullie hebben het over een discussie, dit is (imho) meer oeverloos gezever :-D

    Login om te reageren
  82. YK zegt

    27 september 2007 om 17:01

    @Pannekoek, je hebt mijn steun jochie ;)

    Login om te reageren
  83. speedlimit zegt

    27 september 2007 om 19:43

    @ rick dos

    Zeg dan gewoon dat je de auto saai vindt ipv de wijsneus uit te hangen met “opgevoerde corolla”.
    Dat is wat IK onzin vind…punt uit en laten we ’t maar hierbij houden.

    Login om te reageren
  84. pipil zegt

    27 september 2007 om 19:51

    “Echter, de Japanner is als enige van de vier niet begrensd op 250 maar op 270 kilometer per uur.

    Bovendien claimt Lexus de snelst schakelende versnellingsbak in dit segment te hebben. De 8-traps (!) automaat schakelt in de sportstand in 0,1 seconden van verzet.”

    Iedereen weet dat de duitse wagen niet echt op 250 zijn afgeregeld maar vb op 260 of soms 280 (audi S8).

    2, de lexus heeft geen full-lock up torque converter in alle versnellingen, de amg speedshift plus 7g-tronic wél. de lexus mag dan wel in 100ms schakelen (de laatste ZF bak doet het in minder) die 8ste versnelling heeft zijn nut nog niet bewezen.

    Login om te reageren
  85. Windhoos zegt

    27 september 2007 om 20:09

    Bullshit pipil de S8 is toch echt begrensd op 250 ECHTE km/u, dit wil op de teller nogal eens positief uitvallen. Alleen de R8 haalt hogere snelheden (onbegrensd 301km/u)

    Login om te reageren
  86. Windhoos zegt

    27 september 2007 om 20:11

    Bij Audi dan he, en ik mag me toch echt wel als Audikenner bestempelen…..

    Login om te reageren
  87. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 23:59

    @Windhoos

    Right you are!

    @Speedlimit

    “Zeg dan gewoon dat je de auto saai vindt ipv de wijsneus uit te hangen met “opgevoerde corolla”.”

    *diepe zucht*……het is duidelijk dat je ook niet op de hoogte bent van metaforen……

    Speedlimit, speedie……als er één auto op deze wereld saai is, welke is dat dan? Precies! Een corolla…

    Thank you and good night!

    Login om te reageren
  88. Pannekoek zegt

    28 september 2007 om 00:03

    @ YK

    Jahoor, en da wordt je weer als jochie gezien..

    Ik ben al 16 hoor.. :| ;)

    Login om te reageren
  89. speedlimit zegt

    28 september 2007 om 02:26

    @ Rick dos

    Grow up dude…jij vindt ’t ’n saaie bak da’s ’n mening en geen feit.
    Nog 1 ding,vertel eens…als ’t echt zo’n saaie bak is…waarom is ’t dan ’s werelds meest verkochte auto en niet zo’n oh zo mooie bratwurst bmw?
    Kom niet met betrouwbaarheid aan dat is allang bekend bij zowat alle toyota’s.

    Login om te reageren
  90. CSL zegt

    28 september 2007 om 23:38

    Deze auto spreekt mij totaal niet aan. Ik zie liever een 400pk Supra dat deze Toyota. Hij zit er ook erg onbalans uit. Vooral tijdens het driftwerk, waar de territory is van BMW

    Login om te reageren
  91. Drent zegt

    29 september 2007 om 09:55

    Wie zegt dat speelimit geen mensen achter zich heeft staan!..
    Ik ben het anders eens met speedlimit ipv rick dos…

    En verder gewelidig auto;)

    Login om te reageren
  92. Rick Deus zegt

    29 september 2007 om 10:24

    @speedlimit

    Omdat er genoeg saaie mensen op deze wereld rondlopen…

    @Drent

    Nee, dat denk je alleen maar….. ;) :D

    Login om te reageren
  93. speedlimit zegt

    29 september 2007 om 17:19

    @ CSL

    Daar ben ik ’t volkomen mee eens…’n supra heeft zich keer op keer al bewezen in de autosport.
    Komt nog eens bij dat de supra mk4 ’n tijdloos ontwerp heeft…ziet er nog steeds na 13-14 jaar goed uit kwa looks.
    Deze lexus moet zich nog bewijzen maar dat komt wel goed denk ik.

    @ Drent
    ThnX…het is dat er geen bmw logo op zit anders zou onze “alleswetende” rick wel anders piepen ;)
    Zie ’t maar als gezonde concurrentie dat lexus ook in dit gebied binnen wandelt.

    Login om te reageren
  94. w0o0dy zegt

    29 september 2007 om 17:49

    check this out! :) http://www.youtube.com/watch?v=dk60CVFYYds

    Login om te reageren
  95. Jesper zegt

    29 september 2007 om 22:25

    -edit-
    die lexus gaat wel meer dan 80 mille kosten, want onze lieve beatrix heeft alweer euro tekentjes in haar ogen, daarbij is ze aan een nieuw hoedje á €80000 toe… blijft over de audi, en zo is t altijd geweest!

    Login om te reageren
  96. bozewolf zegt

    29 september 2007 om 22:46

    Beetje jammer van de automaat en de ietwat understressed V8. Hij is wel lekker discreet van de buitenkant. Geen overvloed aan badges enzo.

    Die kerel rostte em best lekker de kurkedraaier door trouwens…

    Login om te reageren
  97. w0o0dy zegt

    30 september 2007 om 11:02

    Niemand iets te melden over de laatste video die ik heb gelinkt? Ik vond het een verrassend stukkie film.

    Login om te reageren
  98. Citrofiel zegt

    30 september 2007 om 11:15

    @ w0o0dy; :shock: Ik ben ineens wakker. :x Jij $%!#%$…

    (niet al te kwaad bedoeld, ik ken je tenslotte (een beetje))

    Login om te reageren
  99. evo zegt

    30 september 2007 om 11:33

    Gelukkig kende ik ‘m al wOoOdy. Hij blijft echter triest en irritant :x

    Login om te reageren
  100. LC zegt

    30 september 2007 om 12:00

    w0o0dy

    http://www.youtube.com/watch?v=UDFK85Bx9eI

    Login om te reageren
  101. Citrofiel zegt

    30 september 2007 om 17:21

    Willen jullie nou ophouden! Dit kan mijn hart niet aan…

    Login om te reageren
  102. IS200 zegt

    30 september 2007 om 19:27

    Tja, Persoonlijk vind ik dat lexus ver boven de duitse automobielen uitsteekt.
    De nieuwe IS serie van lexus rijdt echt fenemonaal goed, met deze IS-F bewijst Lexus dat het ook in het topsegment van de huidige Muscle cars mee kan!

    Login om te reageren
  103. flierace zegt

    30 september 2007 om 21:55

    lexus is ook een geweldig merk maar denk dat bmw nog altijd een streepje voor heeft op de lexus

    Login om te reageren
  104. Arjen zegt

    30 september 2007 om 23:22

    Ja en nee.

    Als je vindt dat Lexus ver boven de Duitse automobielen uitsteekt heb je natuurlijk gelijk, tenminste als je het hebt over degelijkheid en betrouwbaarheid. Zeker voor het geld dat de Japanner moet kosten, kunnen de Duitsers een puntje aan zuigen.

    Als je vindt dat BMW nog altijd een streepje voor heeft op de Lexus, heb je natuurlijk ook gelijk, maar dan kijk je blijkbaar weer naar andere eigenschappen, zoals rijbeleving, kortom gevoel/plezier door het karakter dat een BMW je teruggeeft. Minder robotachtig dan een Japanner. Kun je niet uitleggen, moet je ervaren door allebei de merken eens na elkaar te rijden.

    Kortom, aan dit soort discussies komt eigenlijk nooit een eind en meningen daarbij zijn altijd erg gebonden aan de criteria die men aanlegt bij de beoordeling.

    Login om te reageren
  105. Lexus zegt

    1 oktober 2007 om 10:36

    Arjen, klopt.

    Maar het is meestal de naam BMW die het bij de meeste goed doet. Lexus kan goed concurreren met o.a. BMW, heeft ook dezelfde betrouwbaarheid en degelijkheid.
    Lexus is een opkomend merk, die nog waardering moet krijgen. Ik weet zeker dat het naar verloop van tijd, met gemak door iedere ‘leek’in het rijte tussen de BMW en Mercedes…

    Login om te reageren
  106. Tijmen zegt

    3 oktober 2007 om 18:38

    Ik vind het zo’n net-niet geval.. Hij mist iets, waarvan ik niet weet wat.

    Login om te reageren
  107. akin zegt

    7 oktober 2007 om 15:54

    uuhm is de c63 amg niet begrensd op 280

    Login om te reageren
  108. Windhoos zegt

    8 oktober 2007 om 17:08

    @akin, nope. Google is je beste vriend……

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/04/mercedes-c63-amg-officieel-457pk

    Login om te reageren
  109. autoblogger zegt

    2 januari 2008 om 20:48

    Nieuwe microsite van de IS-F: http://www.lexus.com/isf/

    Login om te reageren
  110. w0o0dy zegt

    2 januari 2008 om 20:59

    0-60mph in 4,6 sec…. dan zou die 4,9 naar 100k/u waarschijnlijk niet echt kloppen…….

    Login om te reageren
  111. w0o0dy zegt

    2 januari 2008 om 21:09

    Overigens is het opgegeven vermogen het aantal pk/kw gebruikmakend van ron91 of hoger…. voor de meeste europese auto’s die je als concurrent zou kunnen zien is dat ron98 benzine (de m3 in ieder geval, maar volgens mij de RS4 en de C63 ook). Dat zou wel eens kunnen betekenen dat het vermogen in Europa nog een klein beetje hoger uitkomt… maar goed, bijna hetzelfde als de m3 en de rs4 dus.

    Vraag me verder wel af hoe snel deze IS-F zal zijn bij hogere snelheden…. zeer snel schakelen en 8 trappen…. dat moet ook boven de 100 aardig vlot doortrekken tot de 270. Een aantal journalisten in de VS vond de auto iets te stuiterig dus misschien is het onderstel niet op het niveau van de andere? Lijkt me leuk als er iemand binnenkort een echte vergelijking maakt. Persoonlijk denk ik niet dat deze het bij tests zal winnen van een M3, maar snel zal ie zeker wel zijn.

    Login om te reageren
  112. MM55 zegt

    10 januari 2008 om 10:11

    IS-F sneller dan M3! Ja, dit klopt inderdaad. 0-100 in 4,1 sec top 273 km/h. Dit heb ik uit magazine USA top cars. Daar vergeleken ze de M3 al met de IS-F. In Nederland liggen ze soms nog een beetje achter wat autonieuws betreft. In de vergelijking kwam het erop neer dat de duitse garde M3, C AMG en RS 4 een hele zware kluif aan deze IS-F gaat krijgen! De schakel tijden waren niet te evenaren, zelfs niet met auto’s die 2 keer zo duur zijn. In Maart gaat ditb kanon in de verkoop. Ik hoop dat we er hier ook nog meer over horen!

    Login om te reageren
  113. MM55 zegt

    10 januari 2008 om 10:16

    Trouwes dit beest heeft 416 bhp.! In April komt in de USA nog een snellere versie die 100 kg lichter is, met ongeveer 500bhp!!!!!!!!!!!!!!!! Dan krijgen onze duitse concurenten het nog benauwd denk ik.

    Login om te reageren
  114. LexusMyselfAndI zegt

    8 januari 2010 om 14:02

    De nieuwe Lexus campagne en slogan:
    ‘Lexus denk vooral aan uzelf’ – Me Myself And I

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North