• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus en de high performance IS-series

Auteur: autoblogger, gepost 15 februari 2007 om 16:58 – 51 Reacties

Lexus IS-F


Om het eea nog even officieel te maken heeft Lexus een persbericht uitgezonden. Na de Amerikaanse primeurs van de IS-F en de LF-A zal Lexus ook op de Europese Autosalon van Genève deze auto’s tonen. Interessant daarbij is dat de IS-F een begrensde topsnelheid heeft van 270 km/u. Daaaaag gentlemen’s agreement.

Lexus IS-F

De IS-F heeft een zeer krachtige 5,0 liter V8 met meer dan 400 pk en ruim 500 Nm aan koppel, die de auto een buitengewoon prestatiepotentieel geeft. De acceleratie van 0 naar 100 km/h verloopt in 4,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 270 km/h. De sportautoachtige prestaties verdienen nog meer bewondering door de lage CO2-uitstoot van 290 g/km, waarmee de IS-F een van de krachtigste en schoonste sportsedans in zijn segment is.

De versnellingsbak van de IS-F is gebaseerd op de unieke automatische 8-trapstransmissie van de LS-series. Deze heeft een nieuwe sportschakelstand met de mogelijkheid om met ‘shift-paddles’ aan het stuur te schakelen. De speciaal ontwikkelde sportschakelstand maakt de snelste schakeltijden in zijn segment mogelijk, slechts 100 milliseconden. Ter illustratie: een Formule 1-auto heeft 50 milliseconden nodig om van versnelling te wisselen. In lijn met het zeer sportieve karakter van de IS-F introduceert Lexus voor het eerst een instelbaar Sports VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Dat wil zeggen dat zowel het stabiliteitssysteem als de tractiecontrole drie standen kent: Normal, Sport en Off.

Lexus LF-A

De sportafdeling van Lexus zet met de LF-A de toon voor compactere en energie-efficiëntere supersportauto’s. Met een totale lengte van 4.400 mm is de LF-A de meest compacte en krachtigste Lexus ooit gemaakt. Hij is voorzien van een op de racerij geïnspireerde 5,0 liter V10 benzinemotor met meer dan 500 pk, die hem naar een topsnelheid van 320 km/h stuwt. Door de middenmotor, de transaxle-versnellingsbak en de achterin gemonteerde radiators heeft de LF-A een perfecte gewichtsverdeling. Dit staat garant voor een uitmuntende wegligging en handelbaarheid.

Hybride Lexus LS 600h

De nieuwe Lexus LS 600h is de perfecte belichaming van waar de huidige auto-industrie toe in staat is. De 5,0 liter V8 bevat de unieke D-4S motortechniek met twee brandstofinjectoren per cilinder en variabele inlaatkleppen VVT-iE. Dit vergroot het vermogen en reduceert de uitstoot, het geluid en de vibraties. Deze motorkarakteristieken worden verder verfijnd door het hybride-systeem van Lexus. Samen met de elektronisch geregelde continu variabele transmissie levert de motorcombinatie de prestaties van een atmosferische V12 met een gemiddeld brandstofverbruik van 9,5 liter per 100 kilometer (voorlopig cijfer).

De LS 600h heeft een buitengewone souplesse en krachtige acceleratie. Hij is gekoppeld aan de vierwielaandrijving met een centraal mechanisch TORSEN® LSD die de auto uitstekende stabiliteit geeft tijdens alle facetten van het autorijden. De CO2-emissie bedraagt slechts 220 g/km en dat komt overeen met de uitstoot van de schoonste dieselmotoren in het premiumsegment.

De LS 600h L is een verlengde LS 600h, de eerste Lexus ooit met een verlengde wielbasis. Lexus biedt de achterpassagiers in deze auto een ongekend niveau van entertainment en ontspanning.

Lexus LS600h achterkant

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, is-f, Lexus

Vorig bericht: « BMW 645 Coupé met LSD Vleugeldeuren
Volgend bericht: Telefoon van Hummer: koelkast in je zak? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tekkie zegt

    15 februari 2007 om 17:02

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    15 februari 2007 om 17:05

    die is-f is gewoon op 270 begrensd omdat die maar 275 kan en dit beter staat :P de duitsers vind ik echter heel sterk dat ze nog steeds 250 aanhouden terwijl de wagens écht de 300 heel dicht kunnen benaderen (of er overheen).

    ik geloof alleen dat ze bij de R8 wat de mist in zijn gegaan? of niet?

    LF-A klinkt écht interessant maar ik ben benieuwd hoe goed de wagens écht worden… lijkt me top als ze het presteren om weer net zulke goeie wagens als de supra bijvoorbeeld neer te zetten :)

    Login om te reageren
  3. El Loco zegt

    15 februari 2007 om 17:05

    Begrensd op 270 km/u is echt vet. Al die M3’tjes en whatnot haal je dus in. :D

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    15 februari 2007 om 17:06

    Ik hoop dat dat Gentlemens agreement blijft bestaan, maar nu Lexus harder dan 250 gaat, kunnen de Duitsers eigenlijk niet achterblijven. Ze zullen wel volgen. Ik denk dat de Duitse regering dat schending van het agreement vindt, maar ik hoop dat ze inzien dat Duitsland met snelheidslimieten geen Duitsland meer is. Het is gewoon deel van de cultuur! :P Het zou iig erg jammer zijn. :(

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    15 februari 2007 om 17:12

    Er komt toch wel een hybride van hè?

    Enneuh, voor zover ik weet doet Toyota niet mee aan het Gentlemen agreement (is Duitse aangelegenheid).

    Login om te reageren
  6. Philip zegt

    15 februari 2007 om 17:15

    Ik hoop echt dat de Duitsers nu wakker zullen worden en die stomme begrenzing van 250 aan hun laars gaan lappen, dan zullen we pas echt concurrentie krijgen.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    15 februari 2007 om 17:18

    @ sacha; Aha, dacht ik ook al eigenlijk. Ze worden in de VS en Japan veel meer verkocht, dus waarom zouden ze dan alleen voor Duitsland die snelheid begrenzen. Geen einde aan het agreement dus, geen limieten, PRIMA!

    Login om te reageren
  8. ruud zegt

    15 februari 2007 om 17:20

    die begrenzing kan je aan laten passen tegen een meerprijs.
    voor 275 bij audi bmw en mercedes betaal je dan gewoon wat ruggen meer

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    15 februari 2007 om 17:22

    @ Philip; Dat hoop ik enerszijds ook, anderszijds niet. Als ze het doen heb je er namelijk helemaal niets meer aan omdat je in Duitsland dan nog maar 130 of zo mag…

    Login om te reageren
  10. Mpower zegt

    15 februari 2007 om 17:31

    Gentlemen agreement is toch tot stand gekomen omdat de Duitse overheid anders wel een maximum snelheid zou toestaan? Om het te redden zijn de Duitse wagens begrensd op 250km/h. Waarom zijn dan de US-specs duitsers dan wel begrensd op topsnelheid? Of willen ze zo dus de kosten besparen op afstelling voor diverse markten, wat trouwens wel wordt gedaan voor bijv. onderstel.

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    15 februari 2007 om 17:35

    @Sacha: het lijkt me dat dit een extra reden is om de gentlemen’s agreement te stoppen, of mis ik iets?

    Login om te reageren
  12. sacha zegt

    15 februari 2007 om 17:40

    Tja, bij Ziptuning kun je het gentlemans agreement ook operatief laten verwijderen.

    Login om te reageren
  13. JLJ zegt

    15 februari 2007 om 17:40

    Dat ‘gentlemen’s agreement’ was al een wassen neus. Zoals al aangetipt door ruud kun je voor een meerprijs ervan af (zie bv Mercedes AMGs Vmax, BMW M5/6)

    Login om te reageren
  14. SUV FREAK zegt

    15 februari 2007 om 17:42

    mooi spul

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    15 februari 2007 om 17:44

    Ziet er belovend uit.

    Login om te reageren
  16. Funky (Lexus Sittard) zegt

    15 februari 2007 om 17:45

    Ik kan niet wachten tot hij binnenkomt hier op het werk.
    Tijdens mijn afstudeerstage op Circuit Zolder heb ik hem al mogen aanschouwen en vooral horen. Nu mag ik er ook in rijden :)

    Tevens vind ik de SC430 ook nog altijd een onderschatte auto die je te weinig ziet rijden.

    Login om te reageren
  17. Fons zegt

    15 februari 2007 om 17:48

    Strakke lijnen. Voora; de donkere.
    Het zou zomaar een Italiaan kunnen zijn ;-)

    Login om te reageren
  18. Jappy zegt

    15 februari 2007 om 18:03

    Ziet er goed uit! Maar waarom is het de LS600 h, terwijl het een 5 liter v8 is? Die LF-A is trouwens wel lekker snel!

    Login om te reageren
  19. Pordon zegt

    15 februari 2007 om 18:19

    @ Fons.

    een italiaan…? neeeuuuhh want deze auto vindt ik mooi dus kan geen italiaan zijn

    Login om te reageren
  20. Eric(THE BAD) zegt

    15 februari 2007 om 18:31

    Mooie auto, maar toch liever een duitser. Kwestie van later het op de 2’hands markt te kunnen verkopen. Zo’n dikke japanner geraak je aan de straatstenen niet kwijt of je moet heel veel van de prijs afdoen.

    Login om te reageren
  21. Barry330cd zegt

    15 februari 2007 om 18:32

    @Autoblogger: Is dit stuk tekst 1 op 1 overgenomen van het persbericht? Want dan neem ik e.e.a. wel met een grote korrel zout hoor. Of Lexus nu echt een voorsprong neemt t.o.v. BMW en Audi moet een test uitwijzen en dan bij voorkeur een onafhankelijke graag.

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    15 februari 2007 om 18:36

    @Barry330cd: yep, de grijze stukken tekst zijn altijd quotes…

    Login om te reageren
  23. K zegt

    15 februari 2007 om 18:36

    Als je geen gentlemen ben, hoef je je ook niet aan de gentlemen’s agreement te houden.

    Goeie zet van Toyota. Let’s PWN Germany :p

    Login om te reageren
  24. Jusfendi zegt

    15 februari 2007 om 19:12

    die zogenaamde gentlemans agreemenent is toch tussen de duitse overheid en de duitste autofabrikanten of mis ik hier iets??

    Login om te reageren
  25. Fons zegt

    15 februari 2007 om 19:14

    Beetje kromme redenering van Eric (the bad)

    Geeft aan dat het een mooie auto is, maar genoegen neemt met een duitser omdat je naar een paar jaar meer geld ervoor terugkrijgt.

    Voor mij betekend dit dat je iets koopt, er in zit te balen en ergeren omdat je eigenlijk iets mooiers had willen kopen. E
    n als enige lichtpuntje dat je er meer voor terugkrijgt als je de volgende auto koopt die je eigenlijk ook weer niet wilt hebben.

    Wat een typische hollandse redenering.

    Login om te reageren
  26. Chris zegt

    15 februari 2007 om 19:55

    @jappy de Lexus LS 600h is een hybride 5.0 liter v8 en heeft dus net als de prius een elektromotor, dus vindt Lexus dat hij prestaties heeft van een 6 liter.

    Login om te reageren
  27. shivan zegt

    15 februari 2007 om 20:13

    hahah ohh das wel mooi 270 lekker alle m3 tjes inhalen zonder problemen en zoals alwood zegt dat hij maar 275 kan geloof ik niets in want hij krijg dezelfde motor als de lfa en die haalt 320 zeggen ze?

    Login om te reageren
  28. RumbleBee zegt

    15 februari 2007 om 20:36

    niet dat hij lelijk is, maar Lexus kennende wordt de bestuurder zodanig van het rijden zelf geisoleerd dat je net zo goed een S-Klasse kan kopen. Dus wat is het punt om zo een boy-racer van de IS te maken?

    In Amerika zal deze overigens waarschijnlijk wel verkopen maar ik hoop dat de europeanen die Toyota/Lexus hype niet slikken. In Amerika vecht GM nu ook met alle kracht terug en ik vind dat ze enorm goed bezig zijn. Als je naar GM producten kijkt van de karen ’90 en de producten die er nu aankomen en er gedeeltelijk al zijn weet je niet wat je ziet.

    Login om te reageren
  29. GS450h zegt

    15 februari 2007 om 20:58

    Is het de dames en heren bekend dat de meeste Lease-mij’en de Lexus IS
    als meest courante auto opnemen in hun calculaties?
    M.a.w. de laagste afschrijving!!!!
    Hoezo “courante” 3-tjes, C-tjes, A4-tjes?

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    15 februari 2007 om 20:58

    met evenveel (of meer) pk’s dan een RS4 EN meer koppel EN een 8 versnellingsbak kunnen we rustig stellen dat de IS-F een hogere top kan halen dan de RS4 (en hetzelfde geld in feite voor de nieuwe M3 als die niet veel meer pk’s en meer koppel heeft dan de rs4….). Over de rest van de kwaliteiten kunnen we nog niet veel zeggen maar dat hij de RS4 en de M3 in een rechte lijn voor kan blijven …. dus die begrensing is niet omdat hij niet harde loopt dan 275….

    Login om te reageren
  31. slk zegt

    15 februari 2007 om 21:03

    Heb liever een amg , al is die begrenst op 250. Voor mij geen opgevoerde toyota.

    Login om te reageren
  32. Larrs zegt

    15 februari 2007 om 21:03

    De eerste Lexus die ik mooi vind.

    Login om te reageren
  33. john zegt

    15 februari 2007 om 21:10

    @ Woody.
    De nieuwe M3 krijgt 420 pk word geleverd met 7 bak autom. of 6 bak hand. http://www.automotorsport.de. staan ook spyshots op van de nieuwe 7 en 9 serie.

    Login om te reageren
  34. S AMG zegt

    15 februari 2007 om 21:11

    Lexus gaat het zo nog eens maken!!

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    15 februari 2007 om 22:52

    @john dat zeggen ze, maar dat moeten we nog zien, net zoals het werkelijke vermogen van deze IS-F…. dat is ook nog niet echt bekend “meer dan 400pk”
    Maar wat wel vaststaat is dat het koppel 500Nm is en dat halen de RS4 en de M3 vrijwel zeker niet (de M5 haalt dat zelfs maar net). Daarnaast heeft de IS-F een 8 versnellings-automaat die in 100miliseconden schakelt…. en dat is erg snel. Meer koppel zorgt ervoor dat de auto een langere eindoverbrenging kan trekken en daarmee kunnen meer versnellingen dus ook voor een hogere topsnelheid zorgen….

    Over weggedrag en welke auto beter is ga ik het niet hebben, want daarvoor weten we nog veel te weinig. Dat de IS-F mogelijk sneller is in de (tussen)sprintjes en op topsnelheid dat is aannemelijk… Dus moeten mensen niet flauw gaan roepen dat ie waarschijnlijk maar 275 loopt….. de feiten maken die opmerking onwaarschijnlijk.

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    15 februari 2007 om 23:25

    @W0o0dy
    AMG V8-ten kunnen dit wel halen en een alpina V8 ook ;)

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    15 februari 2007 om 23:56

    tja maar de AMG blokken zijn meer dan 5 liter (en/of met compressor) en de Alpina heeft ook een compressor (dacht ik) Deze lexus is net als de RS4 en de nieuwe M3 een atmosferische V8 (met iets meer inhoud dan de Audi en de M3)

    Login om te reageren
  38. SimonMc zegt

    16 februari 2007 om 00:11

    Ik kan niet wachten op honda’s hoogtoerige 5 liter V10!

    Als ie er komt tenminste…:-s

    Login om te reageren
  39. SjeufM3 zegt

    16 februari 2007 om 01:54

    Alle M3’tjes inhalen……… Nou mij toch niet :P

    Wat boeit die begrenzer nou , voor een paar honderd euro is die eraf. En in Duitsland is dat inderdaad gedaan omdat er op sommige stukken geen snelheids limiet is. Waaorom porsche dat niet heeft , weet ik ook niet!

    Login om te reageren
  40. Raging Whabbit zegt

    16 februari 2007 om 14:32

    Opel Vectra Stationwagon OPC 254 km/h (is toch ook echt een duitser)
    en de mercedes slr tikt ook bijna de 340 aan
    Het zijn guidelines! Regels waar je je in grote lijnen aan moet houden ik verwacht niet dat 1 auto hier verandring in gaat brengen! want dat hebbe nzijn voorgangers ook niet gedaan!

    Login om te reageren
  41. barry330cd zegt

    16 februari 2007 om 17:29

    @Fons: Jij hebt nog nooit een BMW M3 of Audi RS4 gereden, want dan zou je niet zo’n domme opmerking maken! Balen doe je nooit in deze auto’s. Waarschijnlijk ben je een hele pief op je playstation, maar van een lekker sturende auto heb je weinig kaas gegeten.

    ” Voor mij betekend dit dat je iets koopt, er in zit te balen en ergeren omdat je eigenlijk iets mooiers had willen kopen.”

    Iets meer PK’s maken een lelijke Lexus nog geen winnaar.

    Login om te reageren
  42. Raging Whabbit zegt

    16 februari 2007 om 17:46

    @ barry het ging om de 2ehands prijs van de duitse auto’s hij heeft niks te melden over de rij-eigenschappen ik heb zelf wel de m3 en de rs4 bestuurd en moet daarbij zeggen dat ik de m3 niet geweldig vond vanwege het ontbreken van 4 wiel aandrijving maar blijf wel bij de mening dat je je ook in een m3 geen minuut zal vervelen!

    Login om te reageren
  43. barry330cd zegt

    16 februari 2007 om 18:12

    Fons geeft wel degelijk aan, dat wat hem betreft al het andere als deze Lexus niet lekker en niet mooi zou zijn.

    Login om te reageren
  44. barry330cd zegt

    16 februari 2007 om 18:13

    Oh ja, en Quattro aandrijving is voor mietjes die achterwielaandrijving niet kunnen handelen!

    Login om te reageren
  45. SjeufM3 zegt

    17 februari 2007 om 00:37

    RWD is inderdaad moeilijker handelen.. maar geloof me , als je het kunt wil je niets anders meer!! Quattro is daarintegen wel veiliger en dat is ook belangrijk.
    Maar zo kan je natuurlijk voor de veiligheid bij rwd de dsg laten aanstaan!

    P.S. Ik wil niet zeggen dat ik het kan , maar heb inmiddels 7 jaar ervaring en kan het nog niet 100%. Mensen wat af en toe dan eens rwd rijden kunnen waarschijnlijk de KICK ervan ook niet ervaren!

    Login om te reageren
  46. Noisemaker zegt

    17 februari 2007 om 23:24

    @ barry330cd
    “Iets meer PK’s maken een lelijke Lexus nog geen winnaar”

    Zo vind ik de huidige bmw 3-serie foeilelijk…als ze de M3 er met dezelfde koplampen en achterlichten uitbrengen dan denk ik dat ’n hoop mensen afknappen op de M3.
    Kijk maar eens naar audi….op ’t moment hard bezig om z’n eigen graf te graven…alle modellen hebben nagenoeg hetzelfde front en achterkant…daar zit de consument niet op te wachten.

    Login om te reageren
  47. Fons zegt

    17 februari 2007 om 23:33

    @Barry320CD,

    Iemand maakt de opmerking dat je beter een duitser kunt kopen i.v.m. een hoge inrulwaarde.
    Dit is een zielige redenering en jouw reactie is nog zieliger.

    Ik heb geen playstation en persoonlijk geen snelle auto.

    Ik heb als voordeel dat ik via mijn werk dagelijks met o.a. duitse topauto’s moet rijden waar de begrenzer af is gehaald om te testen bij hoge snelheden.

    Hier zat nog geen M3 bij maar wel de nieuwste S met Biturbo en ander snel BMW spul.

    Login om te reageren
  48. Lexus-menia zegt

    18 februari 2007 om 00:12

    Hij is nog begrensd dus ik vraag me af of zijn top niet boven de 320km.
    De top van mij 3 is volgens mij 280km en van de RS4 volgens mij ook onder de 300Km.Dus wie is er nog baas boven baas das dus de lexux
    zoals het hiet luid

    Login om te reageren
  49. SjeufM3 zegt

    18 februari 2007 om 01:21

    @ Lexus-menia

    320??? Hoe kom je daarbij?? Denk toch dat die echt niet 20km/h sneller is dan een RS4. Denk ietjes minder.. 285??

    Login om te reageren
  50. Bartdude zegt

    29 november 2007 om 13:58

    Naar mijn bescheiden mening is de begrenzing enkel op Mercedes, BMW en Audi van toepassing. Porsche is ook duits en die hebben geen begrenzing. Ook de bugatti Veyron of lamborghini zijn “Duits” en niet begrensd.
    Bij the way de begrenzingen zijn inderdaad gemakkelijk te verwijderen.

    Login om te reageren
  51. Bartdude zegt

    29 november 2007 om 14:04

    Ik heb eergisteren met de ISF meeggereden. Prachtige wagen, maar volgens mij niet sterk genoeg om de nieuwe M3 te evenaren. Hij kan moeilijk tractie vinden op een nat wegdek. Ze komen dicht in de buurt maar zullen toch nog een tandje moeten bijsteken om de vloer te vegen met de Duitsers. De lexus heeft wel een bangelijke mooie lijn, een fantastisch V8 geluid, komt op 7200tr/min in de rode zone. Jammer van dat er maar 4 zitplaatsen zijn. Plaats genoeg voor 5.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North