• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Losertuning: Mugen Honda Insight

Auteur: ricardo, gepost 8 februari 2009 om 22:45 – 49 Reacties

Afbeelding Losertuning: Mugen Honda InsightAfbeelding Losertuning: Mugen Honda InsightAfbeelding Losertuning: Mugen Honda InsightAfbeelding Losertuning: Mugen Honda Insight

Mugen Honda Insight
Hondatuner Mugen heeft in het verleden regelmatig puik werk afgeleverd. Met deze Honda Insight slaan ze de plank helaas mis, om het maar voorzichtig te zeggen. Een getunede hybride is namelijk hetzelfde als een mooie vrouw met een broekrok: het zijn twee dingen die niet samengaan.

De Honda Insight van Mugen wordt geleverd met een bodykit bestaande uit een lipspoiler voor de voorbumper, sideskirts en een andere (sportieve) achterbumper. Dit geheel wordt afgemaakt met een sierlijke doch noodzakelijke spoiler achterop. Door de montage van sportdempers+veren is de auto in totaal 20 mm gezakt en met het Mugen lichtmetaal eronder moet dit garant staan voor een sportief weggedrag. De originele einddemper is vervangen door een sportdemper met een driehoekig sierstuk aan het eind.

Het interieur heeft een bijna net zo’n ingrijpende metamorfose gehad als het exterieur. Denk hierbij aan aluminium pedalen en een sportieve mattenset (echt waar!).

UPDATE: Het blijkt allemaal heel erg mee te vallen, veel van de gebruikte onderdelen (behalve die overheerlijke sportieve mattenset) hebben een functie. De “tuning” moet de airflow van de auto verbeteren en dit noemen ze dus een “zero lift” kit. Hiermee zou het verbruik van de Insight nog verder afnemen, maar we beloven niets…

Ook interessant!

  • Is de Honda HR-V zo wél interessant?
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Je kunt nu al een 'Type R' maken van je nieuwe Civic
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, insight, mugen, tuning

Vorig bericht: « Lol met matrix borden. Ook in Nederland [met video]
Volgend bericht: Spyshots Saab 9-3X »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jappelflap zegt

    8 februari 2009 om 22:46

    Een ‘stoere’ prius nog ‘stoerder’ maken.

    Login om te reageren
  2. DRIVR zegt

    8 februari 2009 om 22:48

    Very un-Mugen als je het mij vraagt.

    Een teken aan de wand?

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    8 februari 2009 om 22:49

    Tuners zullen wel over moeten gaan naar milieuvriendelijke modellen. Uiteindelijk blijft er namelijk niets anders over…

    Login om te reageren
  4. kowalsk zegt

    8 februari 2009 om 22:49

    De voorkant ziet er nog best oké uit. Helaas wordt die okéheid volledig weggevaagd door de uitlaat alleen al…

    Login om te reageren
  5. JP zegt

    8 februari 2009 om 22:50

    oke ik heb geen smaak maar iig is mijn mening niet bij voorbaat vastgesteld omdat het een hybride betreft, volgens mij in tegenstelling tot de poster hierboven.

    ik vind hem best kunnen, cker de voorkant.

    Login om te reageren
  6. Timmie zegt

    8 februari 2009 om 22:52

    Altijd hetzelfde verhaal: steeds moet ALLES getuned worden!

    Login om te reageren
  7. Gnermo zegt

    8 februari 2009 om 22:54

    Jezus wat triest. Maar als de auto 20 millimeter verlaagd wordt komt dat het brandstofverbruik alleen maar ten goede, toch?

    (Mits je de lelijke plastic accessoires weglaat)

    Login om te reageren
  8. WickeD zegt

    8 februari 2009 om 22:55

    Jammer jammer, vind dat Mugen er meestal wel iets moois van maakt maar dit is niet echt een mooi doordacht ontwerp :(

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    8 februari 2009 om 23:02

    Een getunede hybride is namelijk hetzelfde als een mooie vrouw met een broekrok: het zijn twee dingen die niet samengaan.
    Normaalgesproken zou ik in die vergelijking stellen dat de vrouw de auto vertegenwoordigt. Maar in dit geval vind ik de auto de broekrok.
    Een tuinbroek zou ook kunnen ;)

    Login om te reageren
  10. Tom E36 zegt

    8 februari 2009 om 23:02

    de voorkant is eig best vet,

    en eerlijk jongens,de achterkant kan gewoon niet beter

    Login om te reageren
  11. AM1boy zegt

    8 februari 2009 om 23:11

    op het eerste gezicht strak ding!
    op het tweede gezicht strak ding! alleen is dat nou typisch een design uitlaat?

    voor de rest mag ie er zeker wezen :D

    Login om te reageren
  12. smeck zegt

    8 februari 2009 om 23:23

    blijkbaar het originele bericht niet gelezen want het doel van deze “zero lift” spoilerset is het volledig elimineren van lift, wat dus wel degelijk het verbruik ten goede komt…

    had toch wel enig onderzoek verwacht ipv klakkeloos overnemen van autoblog.com

    Login om te reageren
  13. Larrs zegt

    8 februari 2009 om 23:25

    Het is niet de onderdelen die Mugen erop gezet heeft wat niet kan, het is de auto die is aangepakt.

    Nu is het een ricer geworden. Het denkt snel te kunnen, maar is het niet.

    Login om te reageren
  14. Jeroen zegt

    8 februari 2009 om 23:29

    Geen standaard Neon?

    Login om te reageren
  15. Ei zegt

    8 februari 2009 om 23:35

    Vind ‘m best wel ok
    Alleen jammer dat dit niet gewoon op tuningblog.nl wordt geplaatst…

    Login om te reageren
  16. Larrs zegt

    8 februari 2009 om 23:41

    @ smeck

    Als ik de site van Mugen zo bekijk, heb je gelijk. Het gaat om de ‘Zero Lift’.
    Dan is het geen ricer, maar over de auto en de gebruikte onderdelen valt over te discussiëren.

    Login om te reageren
  17. Christiaan zegt

    9 februari 2009 om 00:07

    Omg, dit zijn tog geen auto’s meer =\
    Laten we maar hopen dat de ‘benzine’ motor over 10 jaar nog bestaat

    Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    9 februari 2009 om 00:22

    Nu is het losertuning, maar waar is de tijd dat iedereen dieseltuning ook losertuning vond?En kijk nu?

    Login om te reageren
  19. Dooke zegt

    9 februari 2009 om 00:33

    haha, die uitlaat (driehoek)

    wat ’n losers

    Login om te reageren
  20. BVO zegt

    9 februari 2009 om 00:45

    En hoe zit het met het verbruik is dat wel beter geworden door deze tunig of staat deze bij de verkeerde topic ?
    ik dacht dat hij hier hoorde te staan :
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/08/top-10-nutteloze-bijdragen-aa-je-auto

    Login om te reageren
  21. Demoniac zegt

    9 februari 2009 om 00:51

    Auto omlaag, spoilerts om de luchtweerstand te verminderen, de tuning van de toekomst :)
    Waarom moet er hier zo vreselijk gehaat worden op zuinige auto’s? Ik hou best van dikke wagens, maar als het zuiniger kan, waarom niet?

    Login om te reageren
  22. Supersix zegt

    9 februari 2009 om 01:02

    @Smeck

    Helemaal gelijk.
    Heb het gevoel alsof autoblog.nl een slechte blog aan het worden is(of is als je het vergelijkt met een jaar geleden ofzo). Alles word neergehaald en moet worden af gekraakt (tuners,ricers,rijke mensen ect)
    Als mensen dit of dat met hun auto willen goed voor hun.hun keuze hoef je niet gelijk af te kraken.kan je tenminste nog wat interesse tonen

    @on topic.
    ik vind dit trouwens een leuke auto,beter dan de oude prius(alhoewel die ook heel leuk is) en vind auto`s die hybride zijn toch best fascinerend vanwege de technologie maar hoef dus kennelijk niet meer naar autoblog.nl te komen voor de techniek in de auto maar voor alleen voor de foto`s (die ook half missen)

    Vind het zeer stom om het losertuning te noemen! vanwege het feit dat alles voor de airflow van de auto is en niet een geval van bodykit op de auto zetten en dat je het kan vergelijken met een jonge tiener.

    Als jullie (ab.nl en/of in dit geval ricardo) wat research had gedaan of tenminste de moeite had genomen om de tekst op autoblog.com of jalopnik goed te kopiëren,kon je weten dat dit inderdaad de “zero lift” kit is (vandaar dat 3 hoekige uitlaat(voor de airflow van de achterdiffuser))

    BTW:je kan naar jalopnik gaan en de foto`s daar bekijken van de airflow (teveel moeite voor Ricardo te kopiëren want kennelijk zijn er geen mensen geïnteresseerd in de rest van de verhaal want het is “tjoening”)

    De link naar de airflow foto`s eb zoals je kan zien niet dergelijk “Losertuning”:http://jalopnik.com/5148770/2010-mugen-zero+lift-honda-insight-photos-video-and-no-lift

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    9 februari 2009 om 06:23

    Om eerlijk te zijn vind ik dat de Insight wel degelijk wat tuning kan gebruiken, vooral die ‘milkbottoltops’ van wielen.

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    9 februari 2009 om 06:25

    edit: brrr wat vroeg: milkbottletops bedoel ik uiteraard

    Login om te reageren
  25. markieanta zegt

    9 februari 2009 om 07:48

    @Simonmc, dat is het toch nog steeds?
    Diesel is voor schepen, niet voor auto´s.

    Login om te reageren
  26. madru zegt

    9 februari 2009 om 08:15

    @supersix: Gelijk heb je man, trouwens een hybride tuning niet gaan ?? Zou ze graag eens zien kijken als hier een Lexus G 450h met spoilers komt binnen gerold….

    Login om te reageren
  27. MurcieBoy zegt

    9 februari 2009 om 08:41

    sloeg Honda de plank niet eerder mis?

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    9 februari 2009 om 08:44

    @smeck & supersix: helemaal gelijk, heb een update bij het artikel geplaatst!

    @supersix: je mening over dit blog is uiteraard persoonlijk, ik ben het daar uiteraard niet mee eens. Wij claimen nooit meer te weten dan de bezoekers, maar we geven graag onze eigen mening over het nieuws. Ik hoop dat je dat zo nu en dan kunt waarderen;)

    Login om te reageren
  29. Ton zegt

    9 februari 2009 om 08:56

    Geeft mij die mooie vrouw met broekrok dan maar. Daar is snel wat aan te doen tenminste….

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    9 februari 2009 om 09:04

    zero lift betekent dat de auto minder zweverig aanvoelt op hoge snelheid en dat is prima, alleen wie kiest deze auto om er hoge snelheid mee te rijden ? De luchtweerstand wordt niet lager door de spoilers. Wat moet ik hier nou van vinden … functionele tuning op een auto waarop het eigenlijk geen zin heeft .

    Login om te reageren
  31. Mpower zegt

    9 februari 2009 om 09:54

    De automotive industie is dynamisch en een gezond bedrijf is innovatief, puik werk.

    Login om te reageren
  32. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 februari 2009 om 10:15

    Ik zie voor beide problemen een simpele oplossing:

    1. Deze lelijke auto niet kopen
    2. Broekrok uit!

    :D

    Login om te reageren
  33. M3rcury zegt

    9 februari 2009 om 10:39

    @ supersix,

    Die luchtstroom is alleen een beetje te positief getekend. Ik vraag me af of het wel het brandstof verbruik terugbrengt. Je frontaal oppervlak is een stukje groter, zonder dat op het orginele deel aanpassingen zijn gedaan. Wat dus betekend dat er meer luchtweerstand is. Verder zie je helemaal geen turbulentie of vortexjes bij de spoiler (mits die eerste foto echt is)

    Login om te reageren
  34. rotorhead zegt

    9 februari 2009 om 10:42

    Dit valt nog mee… Er rijdt in Nederland een gast rond met een Civic IMA, overgespoten in Championship White en de bijbehorende spoilerkit en wielen van de JDM Civic Type R… :|:|:|:|:|:|:|

    Login om te reageren
  35. Benjamin1 zegt

    9 februari 2009 om 11:06

    Ik vind m gewoon vet, alleen wanneer komt er nou een hybride met een handbak van Honda, van die CVT word je gewoon helemaal gek

    Login om te reageren
  36. Olaf zegt

    9 februari 2009 om 11:06

    Zolang het echt de “zerolift” functie vervult is er niets aan de hand en is het misschien wel een heel goed product. Het verleden heeft namelijk al uitgewezen dat mensen een afschuwelijke auto ter harte nemen als hij maar weinig verbruikt en hybride is.

    Gelukkig zijn er af en toe ook nog mensen die wel echte auto’s kopen in plaats van die hybride hokken.

    Login om te reageren
  37. Floryn zegt

    9 februari 2009 om 12:04

    ik denk persoonlijk dat het nog best leuk kan gaan worden met stoplichtsprintjes als ze die elektro motoren een boost knop geven.

    Login om te reageren
  38. Erwin zegt

    9 februari 2009 om 12:43

    Op de een of andere manier krijg ik het gevoel van de CRX hierbij.

    Login om te reageren
  39. Luuk zegt

    9 februari 2009 om 14:15

    @ Benjamin

    Ik vind ‘m ook vet(niet zozeer de auto, eerder het initiatief) en ik vind het ook belangrijk dat er iets van tuning gedaan wordt voor een hybride auto, als de prestaties ook nog eens beter zouden worden zou ik de auto ook nog echt vet vinden.

    Login om te reageren
  40. Vinny_93 zegt

    9 februari 2009 om 14:42

    Vet chille bak man!
    Zoek een leven…

    Login om te reageren
  41. EnRiCo zegt

    9 februari 2009 om 17:25

    beetje appart, niks mis mee, hybride auto’s zullen vanzelf wel mooier worden

    Login om te reageren
  42. Erwin zegt

    9 februari 2009 om 20:31

    Er zijn geruchten op het web dat de volgende generatie Civic Type R een hybride wordt. Ik ben benieuwd :)

    Login om te reageren
  43. Fenrir zegt

    10 februari 2009 om 01:01

    Vindt het toch wel weer jammer dat al die hybride auto’s best gaaf zijn totdat je naar de achterkant kijkt :s.

    Login om te reageren
  44. Beetje Verward zegt

    10 februari 2009 om 09:57

    @fenir
    Daar heb je zeker een punt. Moet volgens mij te verbeteren zijn.
    Overigens zijn er ook niet hybride auto’s lelijk van achteren.
    Mijn lijstje; BMW 3, Peugeot 407 (vooral de SW), Focus, Porsche Cayenne.

    Login om te reageren
  45. Leo zegt

    10 februari 2009 om 14:30

    Smeck slaat de spijker op zijn kop. Zeker weer zo’n stukkie geschreven door dezelfde Honda afkraker als altijd. Lees je eerst eens goed in en probeer een stukkie eens objectief te schrijven…

    Login om te reageren
  46. RubenBaeten zegt

    10 februari 2009 om 14:48

    Objectiviteit is saai.

    Login om te reageren
  47. Bruce zegt

    22 maart 2009 om 13:18

    Ik vind hem wel mooie,had ik geld zou ik hem direct kopen,kwaliteit,betrouwbaarheid,op het aller hoogste niveau ,wat moet men nog meer hebben….

    maar ja ,wie ben ik …..

    Login om te reageren
  48. C-klasse zegt

    20 april 2009 om 21:38

    Ziet er vet uit, ik geef het gewoon toe.. (;

    Login om te reageren
  49. C uit amstelveen zegt

    26 juli 2009 om 09:06

    een mooie vrouw met een broek-rok kan prima als ze mooie genoeg is blijft ze mooi zeker met een een mooie broek rok.

    je kunt als vergelijking beter stellen dat een lelijke vrouw met string een lelijke vrouw zal blijven. Het gaat immers om de basis.

    Zuinige autos hebben nou eenmaal beperkingen op de tekentafel waardoor ze op elkaar gaan lijken. Maar met de huidige crisis is het goed dat fabrikanten daar op inspelen, het blijken succes nrs kijk naar de prius en straks ook de lexus h450. het grote publiek zal dit de komende tijd gaan inzien en dan zullen de berijders waardering krijgen en zullen meer mensen de stap wagen.

    Nu voor je portomonee -lage bijtelling minder belasting zuinig rijden-
    straks als motto voor het milieu
    thumbs up voor de funtionele spoilers, hierdoor toch wat meer onderscheid.
    Ik verwacht straks een trend in lichtmetalen designvelgen die niet breed zijn en dus wel design met behoudt van functionaliteit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North