![Lotec Sirius](https://static.autoblog.nl/images/lotec_sirius_side_front.jpg)
Een niet alledaagse auto is deze Lotec Sirius van Duitse makelij. Uitgerust met een in het midden gemonteerde 6.0 liter Mercedes V12 is de Sirius absoluut serieus!
De motor met twee turbochargers levert 885 pk, waarmee een top van 400 km/u wordt bereikt. In 3,8 seconden zet ‘ie de teller op 100 km/u en tel daar dan nog 4 seconden bij op en je zit op 200 km/u en dat is pas écht indrukwekkend!
De Lotec Sirius heeft een geschiedenis die terug gaat naar 2001. Toen werd de auto voor het eerst als concept getoond. Tegenwoordig is ‘ie te koop voor een bedrag rond de 450.000 euro, afhankelijk van de specificaties.
Meer informatie over de Lotec vind je op lotec-gmbh.de (via: TopGear.com).
Twijfelachtig bedrijf: http://www.lotec-gmbh.de/pics/wings02.jpg
aja ken die wagen twas een keertje op ngc gekomen
vette bak, maar hoe kan ie met zo veel pk’s “zo langzaam” van 0-100 gaan?
“tractie”. De 0-200 tijd zegt meer bij dit soort monsters.
gister gezien op NGC, programma over de Autobahn… het is een privéproject ofzo.
Trouwens… bij een makelaardij koop je onroerend goed Dennis!!
Mooie prestaties, maar het uiterlijk is niet helemaal mijn ding. Vooral die gejatte SLR-deuren.
makelaardij = makelij?
Met maar 2 aangedreven wielen van “normaal” formaat kun je niet veel minder verwachten dan de opgegeven 3,8 seconden. Door het tractieprobleem is de helft van die 1000 pk geeneens aanspreekbaar beneden de 100 km/h (zoals ook door Sacha aangegeven).
Komt dit van een nieuwe press release ofzo? Ik meen me te herinneren dat dit apparaat tot 880 kw/ 1200 pk levert en er vooralsnog 1 gebouwd is..
En hij had 6 wielen…..ja echt waar…
@KeeZ/Valetparker: Dat zeg ik… ;-)
hebben jullie al die site gezien? beetje jammer die gestolen look van een slr. je wilt toch geen standaard sl een look geven van een slr. je rijdt echt voor lul dan want vergeleken met de slr is jou sl helemaal niks!
ik vind dat die niet op een mercedes lijkt ze
in tegendeel!
maar wel een snelle bak ze
Mooie prestaties, maar het uiterlijk is niet helemaal mijn ding. Vooral die gejatte SLR-deuren.
Stylez
deze auto was er volgens mij eerder dan de SLR. en lijkt nu iedere auto met vleugeldeuren op een slr? volgensmij gaan de deuren van de enzo op precies dezelfde manier open…
beetje jammer die gestolen look van een slr. je wilt toch geen standaard sl een look geven van een slr. je rijdt echt voor lul dan want vergeleken met de slr is jou sl helemaal niks!
willem
volgens mij is dat een Trasos SL-RS, een zeer zeldzame auto gebouwd voor mensen die geen zin hadden te wachten op een SLR. en de motor schijnt ook niet misselijk te zijn
de auto heeft idd leuke prestaties, en word veel gepraat over ”de rivaal van de veyron” enzo, qua prestaties zou deze auto daarvoor wel in aanmerking komen, maar niet te vergeten dat de Veyron mooi is, en deze vind ik toch lang niet zo mooi als een Veyron, net zoals de SSC Ultimate Aero, leuke prestaties, maar niet zo mooi als de Veyron
Ik vind de Veyron gewoon de beste, hij levert goede prestaties én is nog mooi ook ;-)
mag ik zeggen dat de wagen aartslelijk is :-D
ik vind die lotec net een “standaard” sportwagen, hij heeft niets speciaals of kenmerkend
ik met db eens zijn maar de prestaties vallen mee
je ziet alleen de achterkant van deze auto op de weg, en als er een ding mooi is aan deze auto is het de achterkant… duzz niet zeuren over lelijk…
Pistonheads is wel enthousiast, ze hebben met de wagen gereden en een aantal aardige plaatjes geschoten: http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=14074.htm
Ik vind het maar een lelijk eendje, hij mag dan wel snel zijn maar dat is niet alles…
@tim
Het zou kunnen zijn dat de rede waarom hij met 885pk in toch “maar” in 3,8 seconden naar de honderd schiet, is omdat hij de eerste meters slipt door zijn enorme vermogen. Dit kost zeeën aan tijd… waarschijnlijk heeft deze auto achterwiel aandrijving en kan hij al het vermogen moeilijk op de banden zetten in het begin, waardoor hij slipt en dus minder snel van 0-100 km/h accelereert.
Het kan ook liggen aan het gewicht, of aan de afstelling van de versnellingen. Maar de meest logische rede, is het bovenstaande verhaal.
WEL SPECIAAL MAAR LIEVER EEN VEYRON
-edit: toetsenbord kapot? volgende keer caps-lock uit-
Voor alle heikneuters met hun uitgesproken meningen, ik ken degene die de Trasos SL heeft gebouwd en dat ding is gebouwd door mijn huidige collega….Een echte pro die werkelijk alles weet over Mercedes. Die SL heeft de 1ste prijs gewonnen in op een beurs in Monaco. Dus je kan zeggen wat je wil maar die SL is gewoon vakmanschap…Enne die huidge SLR bijt in het stof voor die Trasos!! 1000pk in een SL..nu jullie weer..
This thing is sirius.