• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotec Sirius: zeg maar Lotec “Serieus”

Auteur: Dennis, gepost 2 mei 2006 om 23:21 – 24 Reacties

Lotec Sirius


Een niet alledaagse auto is deze Lotec Sirius van Duitse makelij. Uitgerust met een in het midden gemonteerde 6.0 liter Mercedes V12 is de Sirius absoluut serieus!

De motor met twee turbochargers levert 885 pk, waarmee een top van 400 km/u wordt bereikt. In 3,8 seconden zet ‘ie de teller op 100 km/u en tel daar dan nog 4 seconden bij op en je zit op 200 km/u en dat is pas écht indrukwekkend!

De Lotec Sirius heeft een geschiedenis die terug gaat naar 2001. Toen werd de auto voor het eerst als concept getoond. Tegenwoordig is ‘ie te koop voor een bedrag rond de 450.000 euro, afhankelijk van de specificaties.

Meer informatie over de Lotec vind je op lotec-gmbh.de (via: TopGear.com).

Lotec Sirius
Lotec Sirius

Ook interessant!

  • Nieuwe SL
    Nieuwe SL van Mercedes wordt serieus licht
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

lotec, Mercedes, Supercars

Vorig bericht: « Daihatsu doet stilletjes goede zaken
Volgend bericht: Mercedes R-Klasse is geflopt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sacha zegt

    2 mei 2006 om 23:40

    Twijfelachtig bedrijf: http://www.lotec-gmbh.de/pics/wings02.jpg

    Login om te reageren
  2. silasse zegt

    2 mei 2006 om 23:44

    aja ken die wagen twas een keertje op ngc gekomen

    Login om te reageren
  3. tim zegt

    2 mei 2006 om 23:50

    vette bak, maar hoe kan ie met zo veel pk’s “zo langzaam” van 0-100 gaan?

    Login om te reageren
  4. Sacha zegt

    2 mei 2006 om 23:51

    “tractie”. De 0-200 tijd zegt meer bij dit soort monsters.

    Login om te reageren
  5. KeeZ zegt

    2 mei 2006 om 23:53

    gister gezien op NGC, programma over de Autobahn… het is een privéproject ofzo.

    Trouwens… bij een makelaardij koop je onroerend goed Dennis!!

    Login om te reageren
  6. Stylez zegt

    3 mei 2006 om 00:18

    Mooie prestaties, maar het uiterlijk is niet helemaal mijn ding. Vooral die gejatte SLR-deuren.

    Login om te reageren
  7. Valetparker zegt

    3 mei 2006 om 00:25

    makelaardij = makelij?

    Login om te reageren
  8. Vortex zegt

    3 mei 2006 om 00:31

    Met maar 2 aangedreven wielen van “normaal” formaat kun je niet veel minder verwachten dan de opgegeven 3,8 seconden. Door het tractieprobleem is de helft van die 1000 pk geeneens aanspreekbaar beneden de 100 km/h (zoals ook door Sacha aangegeven).

    Login om te reageren
  9. Bol zegt

    3 mei 2006 om 00:41

    Komt dit van een nieuwe press release ofzo? Ik meen me te herinneren dat dit apparaat tot 880 kw/ 1200 pk levert en er vooralsnog 1 gebouwd is..

    Login om te reageren
  10. A.r zegt

    3 mei 2006 om 02:06

    En hij had 6 wielen…..ja echt waar…

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    3 mei 2006 om 07:55

    @KeeZ/Valetparker: Dat zeg ik… ;-)

    Login om te reageren
  12. willem zegt

    3 mei 2006 om 11:02

    hebben jullie al die site gezien? beetje jammer die gestolen look van een slr. je wilt toch geen standaard sl een look geven van een slr. je rijdt echt voor lul dan want vergeleken met de slr is jou sl helemaal niks!

    Login om te reageren
  13. silasse zegt

    3 mei 2006 om 11:18

    ik vind dat die niet op een mercedes lijkt ze
    in tegendeel!

    maar wel een snelle bak ze

    Login om te reageren
  14. tim zegt

    3 mei 2006 om 12:42

    Mooie prestaties, maar het uiterlijk is niet helemaal mijn ding. Vooral die gejatte SLR-deuren.

    Stylez

    deze auto was er volgens mij eerder dan de SLR. en lijkt nu iedere auto met vleugeldeuren op een slr? volgensmij gaan de deuren van de enzo op precies dezelfde manier open…

    beetje jammer die gestolen look van een slr. je wilt toch geen standaard sl een look geven van een slr. je rijdt echt voor lul dan want vergeleken met de slr is jou sl helemaal niks!
    willem

    volgens mij is dat een Trasos SL-RS, een zeer zeldzame auto gebouwd voor mensen die geen zin hadden te wachten op een SLR. en de motor schijnt ook niet misselijk te zijn

    Login om te reageren
  15. Pieliej zegt

    3 mei 2006 om 12:49

    de auto heeft idd leuke prestaties, en word veel gepraat over ”de rivaal van de veyron” enzo, qua prestaties zou deze auto daarvoor wel in aanmerking komen, maar niet te vergeten dat de Veyron mooi is, en deze vind ik toch lang niet zo mooi als een Veyron, net zoals de SSC Ultimate Aero, leuke prestaties, maar niet zo mooi als de Veyron

    Ik vind de Veyron gewoon de beste, hij levert goede prestaties én is nog mooi ook ;-)

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    3 mei 2006 om 15:49

    mag ik zeggen dat de wagen aartslelijk is :-D

    Login om te reageren
  17. db zegt

    3 mei 2006 om 15:58

    ik vind die lotec net een “standaard” sportwagen, hij heeft niets speciaals of kenmerkend

    Login om te reageren
  18. fiat zegt

    8 mei 2006 om 18:02

    ik met db eens zijn maar de prestaties vallen mee

    Login om te reageren
  19. DJ zegt

    16 mei 2006 om 15:30

    je ziet alleen de achterkant van deze auto op de weg, en als er een ding mooi is aan deze auto is het de achterkant… duzz niet zeuren over lelijk…

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    4 juni 2006 om 10:21

    Pistonheads is wel enthousiast, ze hebben met de wagen gereden en een aantal aardige plaatjes geschoten: http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=14074.htm

    Login om te reageren
  21. Koen zegt

    4 juni 2006 om 10:56

    Ik vind het maar een lelijk eendje, hij mag dan wel snel zijn maar dat is niet alles…

    @tim

    Het zou kunnen zijn dat de rede waarom hij met 885pk in toch “maar” in 3,8 seconden naar de honderd schiet, is omdat hij de eerste meters slipt door zijn enorme vermogen. Dit kost zeeën aan tijd… waarschijnlijk heeft deze auto achterwiel aandrijving en kan hij al het vermogen moeilijk op de banden zetten in het begin, waardoor hij slipt en dus minder snel van 0-100 km/h accelereert.

    Het kan ook liggen aan het gewicht, of aan de afstelling van de versnellingen. Maar de meest logische rede, is het bovenstaande verhaal.

    Login om te reageren
  22. joeri zegt

    11 oktober 2006 om 19:44

    WEL SPECIAAL MAAR LIEVER EEN VEYRON

    -edit: toetsenbord kapot? volgende keer caps-lock uit-

    Login om te reageren
  23. Nelo zegt

    13 december 2006 om 23:30

    Voor alle heikneuters met hun uitgesproken meningen, ik ken degene die de Trasos SL heeft gebouwd en dat ding is gebouwd door mijn huidige collega….Een echte pro die werkelijk alles weet over Mercedes. Die SL heeft de 1ste prijs gewonnen in op een beurs in Monaco. Dus je kan zeggen wat je wil maar die SL is gewoon vakmanschap…Enne die huidge SLR bijt in het stof voor die Trasos!! 1000pk in een SL..nu jullie weer..

    Login om te reageren
  24. Mic zegt

    26 maart 2009 om 13:46

    This thing is sirius.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North