• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus 2-Eleven komt naar Nederland!

Auteur: evo, gepost 1 februari 2008 om 21:10 – 19 Reacties

Lotus 2-Eleven naar Nederland


De extreme Lotus 2-Eleven zou in eerste instantie nooit een stap op Nederlands grondgebied zetten, maar daar lijkt verandering in te komen. Lotus is samen met de RDW bezig met een typegoedkeuring. Kom maar door met dit 255 pk sterke en 670 kg wegende raketje!

De officiële Lotus-dealer – Van der Kooi Sportscars uit Lochem en Amsterdam – is verheugd en ziet kansen voor dit projectiel. “Grote verkoopvolumes zijn uitgesloten, maar toch moeten er wel klanten zijn te vinden die een 2-Eleven willen hebben”, aldus van der Kooi. In tegenstelling tot de eveneens extreme 340R, moet de 2-Eleven het zonder voorruit doen: een helm is dus geen overbodige luxe. Wel zal de straatlegale versie wat hoger op z’n pootjes en op andere banden staan en is de verlichting aangepast.

Van der Kooi is optimistisch en denkt de 2-Eleven vanaf dit voorjaar al te kunnen leveren. Reken op een prijs die rond de €84.000 ligt.

En hoe hard gaat zo’n 2-Eleven nou?

En nog een (wat saaier) filmpje:

Ook interessant!

  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Lotus Exige S1

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

2-Eleven, Lichtgewicht, Lotus, Video

Vorig bericht: « 10 miljoen Corsa’s geproduceerd
Volgend bericht: Boer zoekt tractor: Valtra Revolution »

Lees Interacties

Reacties

  1. Timm zegt

    1 februari 2008 om 21:14

    koopje(H)

    als auto erbij dan…

    Login om te reageren
  2. Nick zegt

    1 februari 2008 om 21:26

    “En hoe hard gaat zo’n 2-Eleven nou?”

    Hard. Verschikkelijk hard. Harder dan GT3 hard.

    Op het circuit uiteraard.

    Login om te reageren
  3. westy B zegt

    1 februari 2008 om 21:32

    Seriously quick around the track…

    Maar ik zit toch liever in een GT3 (vooral als het regent)

    Login om te reageren
  4. RA999 zegt

    1 februari 2008 om 21:36

    Waarom die moeite om ‘m straatlegaal te maken? Hij zal daar toch weinig rijden, dan kan je ‘m net zo goed onaangepast laten. Hoewel, je kan zo wel lekker opscheppen natuurlijk…

    Login om te reageren
  5. JD zegt

    1 februari 2008 om 21:42

    huh ben ik nou gek of gaat die lotus sneller als het regent??? Laptime is veel korter op een natte baan.

    Login om te reageren
  6. Gevehi zegt

    1 februari 2008 om 21:54

    Geweldige auto

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    1 februari 2008 om 22:09

    Fraai alternatief voor alle Seven-look-alikes. Beetje in het prijsgebied van tweedehands Donkervoorts lijkt me…

    Wat doet ‘ie op de ‘Ring?

    Login om te reageren
  8. Adriaan zegt

    1 februari 2008 om 22:30

    lotus 2-eleven: 255pk-670kilo..
    ariel atom: 300pk/500 kilo

    mijn keuze is gemaakt

    Login om te reageren
  9. geert zegt

    1 februari 2008 om 23:06

    In het echt heb ik nog nooit een 2-Eleven gezien maar, ik kijk regelmatig op spotsites en daar heb ik dan ook al eens een 2-Eleven gezien. Redelijk zeldzaam toch. Er staan er maar 2 op Autogespot en dat zijn deze.
    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=0214748364818062007232208
    http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364818102007223807

    Een ariel is ook leuk maar ik heb toch liever een 2-Eleven

    Login om te reageren
  10. Sjon zegt

    1 februari 2008 om 23:21

    @RA999 naar het circuit rijden is veel relaxter dan dat ding op een trailer moeten zetten en dan in een duf busje 80 moeten rijden op de snelweg. (Buiten de aanschaf van die 2 attributen om)

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    1 februari 2008 om 23:28

    Dat differentieel onder je normal Elise kan dat ook? Een gewone Elise in de handen van iemand die echt kan rijden is al snel zat om de meeste track day bezoekers om de oren te rijden, dit lijkt me dan weer bijna zo frustrerend als met je Veyron in NL rijden….. heel af en toe kun je een beetje van het potentieel loslaten en kijken wat de auto kan, maar binnen no-time hang je weer achter een langzame(re) verkeersdeelnemer waardoor de lol er meteen weer een beetje vanaf is…..

    Als Lotus nou ook nog ff een 2+2 cabrio maakt met 300liter bagageruimte+isofix achterin en een prijskaartje onder de 60mille dan lig ik met de slaapzak voor de deur, lol.

    Login om te reageren
  12. Johan zegt

    2 februari 2008 om 08:43

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. DAT zegt

    2 februari 2008 om 10:15

    Als het dan toch extreem moet, liever deze:

    Login om te reageren
  14. VonStroke zegt

    2 februari 2008 om 11:01

    Pfft, onverantwoord duur toch dat ding. Hoe minder je krijgt, hoe meer je betaald.

    Login om te reageren
  15. mevistox5 zegt

    2 februari 2008 om 11:09

    Dt is niet alleen bij auto’s zo…………….

    Login om te reageren
  16. bram zegt

    2 februari 2008 om 14:30

    Super bruut heb er al een paar in Engeland gezien.Kan niet wachten tot ik hem in NL zie rijden. Deze auto is snel en super exclusief wat wil je nog meer :D

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    2 februari 2008 om 15:57

    Geweldig !

    Maareuhhh…Spreekt die testrijder in het eerste filmpje niet over 750 kg??

    Login om te reageren
  18. Mikeee zegt

    2 februari 2008 om 18:52

    Da’s dan gelijk ook voordelig met wegenbelasting voor zo’n raket, die 670kg.

    Login om te reageren
  19. kadett rijdt beter zegt

    2 februari 2008 om 20:23

    Ariel Atom….

    Need I say more?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North