• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Limo-Green: hybride Jaguar

Auteur: autoblogger, gepost 17 juni 2008 om 09:27 – 23 Reacties

Jaguar XJ


Lotus heeft bekendgemaakt dat ze bezig zijn met een project om een “large luxury hybrid executive saloon” te ontwikkelen. Als basis zal een Jaguar gebruikt worden.

Het project is bekend onder de naam “Limo-Green” en zal zich focussen op een geavanceerde aandrijving met een klein battery-pack en een extra (Auxiliary Power) unit.

Het project is een samenwerking met Jaguar Cars, MIRA Ltd en Caparo Vehicle Technologies. Het doel is om te demonstreren dat ook een exclusieve limo makkelijk onder de emissieregel van 120 g/km kan blijven.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

caparo, Hybride, Jaguar, Limousine, Lotus, xj

Vorig bericht: « Subaru komt met zevenzitter (geen SUV)
Volgend bericht: Nee, ik wil geen actie tegen benzineprijzen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Grumnorch zegt

    17 juni 2008 om 09:37

    Ik ken wel de groene Lotus Omega (Carlton), maar dat had niets met zuinigheid te maken ;-)

    Login om te reageren
  2. Willy1 zegt

    17 juni 2008 om 09:41

    Ik zeg: Schoenmaker blijf bij je leest.

    Waarom doet Jaguar dit zelf niet?

    Login om te reageren
  3. Gijs zegt

    17 juni 2008 om 09:41

    Grumnorch : What’s the point ?

    Login om te reageren
  4. DonDito zegt

    17 juni 2008 om 09:45

    Wat een onzin… Meetse luchtvervuiling komt van die 2 tact rommel uit “de nieuw wereld” die relatief weinig menesen die een nieuwe jag kopen kunnen best wat meer uitstoot geven…

    Login om te reageren
  5. DonDito zegt

    17 juni 2008 om 09:45

    mensen dus :)

    Login om te reageren
  6. Chris zegt

    17 juni 2008 om 09:46

    Ik vind het allemaal maar de verkeerde kant op gaan :(

    Ik hoop op auto’s die op waterstof rijden, niet op auto’s die op elektriciteit rijden gehaald uit waterstof…

    Login om te reageren
  7. GeoBem007 zegt

    17 juni 2008 om 09:54

    Caparo? Leuk.. Kunnen ze er misschien een hypersnelle bolide van maken. :P

    Login om te reageren
  8. Grumnorch zegt

    17 juni 2008 om 10:04

    @Willy1

    Dit is juist wat Lotus (Lotus Engenering, niet Lotus Cars) doet en waar ze goed in zijn. Nieuwe technieken bedenken en toepassen in race-, sport- en straatauto’s van alle merken. Lotus Engenering is een van ’s werelds grootste adviesbureaus op autogebied. Er rijdt bijna geen moderne auto rond waar geen Lotus-techniek in zit.
    Jaguar doet het zelf niet, omdat ze er de know-how niet voor hebben, maar een “zuinige” auto staat wel mooi op het CV tegenwoordig.

    Login om te reageren
  9. Jurrian zegt

    17 juni 2008 om 10:06

    @GeoBem007, Jah, die na elke bocht in de fik vliegt :P

    maar ehm kom op mensen. een door lotus gemaakte jag klinkt toch interessant? ook al is het een hybride.

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    17 juni 2008 om 10:18

    Als dit dan weer door jaguar verkocht gaat worden is het natuurljik heel interessant. Het is natuurlijk bekend dat Lotus op het gebied van technisch advies, een heel sterke partner is.

    Login om te reageren
  11. Phils zegt

    17 juni 2008 om 10:19

    Leuk, geven ze hem dan meteen ook een echt Lotus-koetswerk?

    Login om te reageren
  12. Nick zegt

    17 juni 2008 om 11:20

    @Willy1: Omdat Lotus nou eenmaal begon met het fijne afstellen (lees: tunen) van bestaande productieauto’s naast hun Formule 1 avontuur.

    Bijvoorbeeld de Austin 7, die BMW ook niet echt sportief aanpakte.
    Later pas kwamen ze met de Lotus 6 en Lotus Seven.

    Ik zie alleen maar positieve dingen sinds Jaguar de Tata Motors vaandel draagt, hoewel ik niet teveel mag juichen want over de continuïteit van zowel het bedrijf als de glorie twijfel ik nog steeds.
    Dat Lotus Engineering samen met Tata Motors werkt vind ik alleen maar een goede ontwikkelingen.
    Nu nog de Rover merknaam gebruiken, een nieuwe CityRover of Rover 75 (eat that Roewe/SAIC!) zou het gat wat men middensegment noemt van Tata’s assortiment kunnen opvullen…

    Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    17 juni 2008 om 11:21

    Volgens mij doet Jaguar dit niet zelf, omdat ze er het geld niet voor hebben (alle verkoopsaantallen dalen, met uitzondering van de XF), en omdat het clientele er niet echt op zit te wachten.

    Login om te reageren
  14. Luc D. zegt

    17 juni 2008 om 11:50

    Dat sommige personen nog altijd het bestaan niet kennen van lotus engineering is mij een raadsel, als auto freak ken je toch eerder de engineering kant ipv de mooie plaatjes.

    Login om te reageren
  15. Fout zegt

    17 juni 2008 om 11:50

    Jaguar gaat zich zelf nog niet zo snel op hydrides en dergelijke gooien. Idd omdat ze daar niet direct de middelen voor hebben. En ook omdat het absoluut niet bij hun imago past, diesel was een noodzakelijk kwaad anders bestonden ze misschien al niet meer. én ook omdat het zever is; de volgende stap na benzine/diesel (met zijn slinkende voorraden) moet sowieso waterstof worden! Waarom steken ze al het geld die ze in hybride technologie steken niet direct in het verder ontwikkelen van de waterstof technologie…?!
    Maar zo’n zuinige diesel XJ vind ik wel leuk maar hoeveel zuiniger dan een XJ 2.7d zal hij worden; 0,1 liter (benzine!) ‘gewonnen’ per 100km?

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    17 juni 2008 om 12:07

    @Grumnorch:

    Alleen kleine tip: het is ‘Engineering’ geschreven. Voor de rest heb je volkomen gelijk.

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    17 juni 2008 om 12:22

    Lijkt me een goed project zolang de kernwaarden van Jaguar behouden blijven. Moet natuurlijk niet door de eerste de beste Golf in te halen zijn op de snelweg…

    Login om te reageren
  18. Grumnorch zegt

    17 juni 2008 om 15:42

    @ Esprit de Flandre

    slip of the keyboard ;-) twice :-S

    Login om te reageren
  19. Willy1 zegt

    17 juni 2008 om 16:03

    Ik dank u hartelijk voor deze uitleg. Dat het het deel engineering was was mij niet duidelijk. Maar ik had het kunnen weten. Het was nog ‘vroeg’.

    @ klassiekerrally: blijkbaar valt de kennis van sommigen van de jongere generatie dan toch tegen :shock: Mooie site trouwens.

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    17 juni 2008 om 17:30

    al komt er een 1.4 jtd in .. het blijft een klasse bak ..
    zooooo veel mooier dan de concurentie ..

    Login om te reageren
  21. Zoef zegt

    17 juni 2008 om 22:57

    De APU moet liefst een heuse gasturbine zijn! Rendement tot 60%!!!

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    18 juni 2008 om 13:02

    @Klassiekerrally
    De gemiddelde XJ-rijder wordt constant ingehaald op de snelweg en dat heeft niks te maken met de auto ;)

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    18 juni 2008 om 13:55

    @ dekster: waarschijnlijk heb je gelijk :lol:
    Ik zou dan ook niet tot de gemiddelde XJ rijder gerekend kunnen worden ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North