• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Luca De Meo wordt hoofd marketing Fiat-groep

Auteur: evo, gepost 19 september 2007 om 09:04 – 11 Reacties

Group marketing director Luca de Meo

Van alle topmannen in de automotive sector, is Fiat-topman Luca De Meo wel een van de bekendere. Onder het bewind van De Meo zijn onder andere de Bravo en de 500 gelanceerd. Was De Meo voorheen CEO van ‘Fiat Automobiles’ (alleen Fiat), nu heeft De Meo het geschopt tot ‘group marketing director’. Dit houdt in dat De Meo verantwoordelijk zal zijn voor de marketing van maar liefst zes automerken (Fiat, Fiat bedrijfswagens, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati) plus enkele werk- en landbouwvoertuigen en vrachtauto’s als Iveco. De promotie van De Meo is onderdeel van de ingeslagen weg van Sergio Marchionne, Fiat Group CEO, om hoofdbestuurders op groepsniveau te benoemen om op deze manier ervaring en kostenvriendelijke ideeën uit te wisselen.

In juli 2007 is bijvoorbeeld het hoofd design van de Fiat Group Automobiles, Lorenzo Ramaciotti, designdirecteur geworden van de gehele groep. Ook hier had Marchionne het over de integratievoordelen: “Dit is een andere teken van functies op groepsniveau die wij integreren om op deze manier teamwork te maximaliseren, de beste ervaringen uit te wisselen en kosten te besparen”.

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, Fiat, Lancia, Maserati, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Lamborghini Gallardo Superleggera vs Ducati 1098
Volgend bericht: Van je vrienden moet je het hebben »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chrizzzie zegt

    19 september 2007 om 09:25

    Goed bezig Fiat. Nog ff en die Itakkers gaan nog effecient werken ook nog!!!

    Ik ben nu benieuwd met welke actiepunten zij op groepsdirectie niveau komen om Lancia weer tot een succes te maken. (Of draaf ik nu door)

    Login om te reageren
  2. F. zegt

    19 september 2007 om 09:43

    Gaat er toch iemand Lancia redden ??? Als deze man voor Lancia kan doen wat hij voor Fiat gedaan heeft is er nog hoop. Nog één probleem: de klok tikt verder en Lancia zit al drie jaar zonder een nieuw model!! (facelifts en variaties op bestaande modellen niet meegerekend) In Frankfurt is ondertussen de teleurstelling groot: de aangekondigde Fulvia, de nieuwe Coupé Cabrio en zelfs de Phedra Mjet 180PK automaat zijn er niet te zien…en de Delta HPE 2008: gewoon vergeten mee te nemen of kloppen de geruchten dat die opnieuw op de tekentafel ligt??

    Login om te reageren
  3. Frank zegt

    19 september 2007 om 10:37

    Luca heeft een gezond kleurtje…
    wordt tijd dat ik me ook daar ergens in de buurt ga vestigen :)

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    19 september 2007 om 12:12

    Wie was ook alweer die dopehead? Luca Di Montezemolo?

    Login om te reageren
  5. sanderj zegt

    19 september 2007 om 12:15

    hoort Ferrari ook niet bij de fiat-groep??

    Login om te reageren
  6. Eric zegt

    19 september 2007 om 14:22

    Wat een gladjakker.

    Login om te reageren
  7. Chrizzzie zegt

    19 september 2007 om 15:06

    @ Sandrj: Bovenaan staat FIAT S.P.A. die eigenaar zijn van:
    – FIAT Group Automobiles S.P.A. (Gaat dit bericht over)
    – Maserati S.P.A.
    – Ferrari (85%)

    Luca De Meo hjeeft direct dus niks te zeggen over Ferrari maar indirect zal hij er zeker mee te maken hebben.

    Eigenlijk is het zo dat hij niks fout kan doen met Lancia want erger als op dit moment is het niet.

    Login om te reageren
  8. Nemus zegt

    19 september 2007 om 16:24

    @ Autoblogger,

    Luca Di Montezemelo was het hoofd van het Ferrari F1 team, en heeft na de dood van Agnelli even aan het roer gestaan van Ferrari, tot iemand anders werd gevonden. Heden is hij de topman van Ferrari.
    Onderschat Di Montezemolo zeker niet.
    Ben in ieder geval blij dat De Meo de goede richting aan Fiat gegeven heeft, waardoor ik nu in een prachtige en betrouwbare Fiat Grande Punto sport kan rijden :)

    Login om te reageren
  9. J. zegt

    19 september 2007 om 19:42

    Hoewel ik het jammer zou vinden om een icoon als Di Montezemolo bij Ferrari weg te zien gaan wordt er al jaren gespeculeerd dat hij de positie die nu vrij komt over zou nemen.

    Jean Todt (nu teambaas van Ferrari F1) zou dan de positie van Di Montezemolo overnemen.

    Ross Brawn (nu sabbatical) zou dan de teambaas van Ferrari F1 kunnen worden. Dat was ook zijn voorwaarde om na zijn jaartje vrij terug te keren bij Ferrari.

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    19 september 2007 om 23:58

    @Nemus: ik onderschat niemand ;)
    Maar met al die Luca’s raak ik in de war, dus wie had er nou een drugsprobleem?

    Login om te reageren
  11. Nemus zegt

    20 september 2007 om 02:17

    @ J: er komt eigenlijk geen positie vrij. Als Di Montezemolo promotie zou maken is het als maiging director of CEO van de hele Fiat Group. En dan zou Jean Todt misschien, en ik zeg misschien hoofd van Ferrari kunnen worden. En dan zou Ross Brawn nog meer misschien teambaas van Ferrari F1 kunnen worden…

    Iets te veel misschiens.

    @Autoblogger: weet ik ook niet meer… Idd, al die Luca’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North