• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Luxgen5: de nieuwe sedan van het Taiwanese Luxgen

Auteur: ricardo, gepost 8 december 2011 om 09:08 – 38 Reacties

Luxgen5

Luxwie?

Sinds enige tijd weten we dat Luxgen een nieuwkomer is in autoland. Het is een spin-off van het Taiwanese Yulon, dat vooral bekend stond om het onder licentie bouwen van Nissan-modellen. Sinds 2009 timmeren ze met en eigen automerk flink aan de weg. In korte tijd zijn er nu al veel auto-ideeën uit hun koker gerold. We noemen een Luxgen7 en dat elektrische MPV-geval. Nu is de tijd rijp voor een good ol’ sedan uit de krochten des Luxgen. Maak kennis met de Luxgen5!

Met deze Luxgen5 mikt het merk zich op de markt van de luxe sedans. Het is de uiteindelijke productieversie van de Neora EV, maar wordt vooralsnog niet aangeboden met een elektromotor. Volgens het persbericht kan de kraakverse Taiwanees wereldwijd worden ingezet. Een aardige feature: doordat ze banden hebben met smartphonegigant hTC is er een best wel groot (9″) THINK-scherm in het dash gemonteerd. Dit touchscreen draait op Android en is te syncen met je smartphone, waardoor de meeste functies van je telefoon op het scherm te bedienen zijn.

O HAI

De krachtbron-opties zijn een 1.8 VVT Turbo en een 2.0 VVT Turbo viercilinder. Eerstgenoemde levert 150 pk en 230 Nm en is gekoppeld aan een vijftraps automaat. De motor met de grootste inhoud levert 170 pony’s en komt uit op een koppel van 256 Nm. Het schakelwerk verloopt bij dit blok middels een zestraps automaatbak. Hier zijn ook wat specs van bekend: 0-100km/u gaat in 8,5 tellen en de Vmax ligt op 210 km/u.

De auto wordt onthuld op de Taipei Auto Show (wie kent ‘m niet) en komt kort daarna op de Taiwanese markt. Een verdere wereldwijde uitrol is bij ons niet bekend, maar wat niet is… Anyway, om de Luxgen5 wat beter te leren kennen -mocht iemand dat blieven- hebben we op Autojunk het nodige videomateriaal van deze nieuwkomer. Zoals deze sneeuwtest, begeleidt door een spannend muziekje. Hierrr hebben we een woestijntest van de bolide en mocht je nu al pijn aan je ogen krijgen van dit geval: kijk ‘m dan eens crashen.

UPDATE: En daar is de video van de onthulling. Een aanrader indien u het Luxgen gangsign (foto) onder de knie wilt krijgen.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • geluid gt3
    Video: zo briljant lekker klinkt de nieuwe GT3
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

luxgen, Video

Vorig bericht: « Peperduur Aventador-schaalmodel krijgt goudlaag
Volgend bericht: F&M Mugello is nieuw in supercarland »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    8 december 2011 om 09:13

    Ziet er erg goed uit

    Login om te reageren
  2. jevon92 zegt

    8 december 2011 om 09:21

    Een verdere werdlwijde uitrol… Wereldwijde natuurlijk

    Login om te reageren
  3. tritone zegt

    8 december 2011 om 09:25

    Een beetje van alles wat.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    8 december 2011 om 09:27

    Ziet er helemaal niet slecht uit. Raar dat de specs van beide motoren zo dicht bij elkaar liggen, het maakt de 2.0l een beetje overbodig. Ik bedoel die 20pk en 26nm zal hem niet veel sterker maken maar zal waarschijnlijk wel een stuk meer zuipen.

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      9 december 2011 om 15:15

      @E34M5Touring: ja en de 1.8 levert paarden, en de 2.0 Pony’s ;)

      Login om te reageren
  5. BobbyD zegt

    8 december 2011 om 09:27

    Hmm.. voorkant niet echt mooi, interieur ziet er wel strak uit!
    Enne staan ze op de laatste foto nou aan te geven hoe groot ie is?
    *vraagt zich af hoe het met die vrouw dan zit*

    Login om te reageren
    • joskeboske zegt

      8 december 2011 om 09:30

      @BobbyD: Nee ze geven aan dat je een enorme loser bent als je zo’n auto koopt ;) (vandaar die L)

      Login om te reageren
  6. ramshoek zegt

    8 december 2011 om 09:29

    Leuk al die elektronische goodies aan boord.

    Wel vreemd dat er niets bekend is over export. Is de Taiwanese markt niet te klein voor zo’n kostbare eigen ontwikkelde auto?

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 december 2011 om 09:31

    Wel goeie specs. Zelfs de Japanners en Koreanen hebben Turbomotoren nog niet echt ingevoerd!

    Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    8 december 2011 om 09:32

    Hihi @ricardo: getypt voor je eerste koffie van vandaag? Naast een paar tikfoutjes staan er ook nog wat taalfoutjes in ;)

    OT: Ziet er aardig uit. Ben bang dat de motoren teveel uitstoten/verbruiken om concurrerend te zijn hier. Daarnaast is het geen hatchback, sedans zijn hier niet gewild. Benieuwd hoe die zal botsen :) Is het een (natte)Landwind-achtige?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      8 december 2011 om 09:34

      @baasbas: *voet in mond: ik heb zelf mijn eerste koffie ook nog niet gehad. Er staat al een mooi crashfilmpje gelinkt! :-O

      Login om te reageren
      • mout zegt

        8 december 2011 om 11:00

        @baasbas: Whow. Een voet in je mond! Bij mij in huis is er maar eentje die dat kan, en die is nog geen 2 jaar oud.

        Login om te reageren
        • Jesper zegt

          8 december 2011 om 13:58

          @mout: Je vriendin? ;)

          Login om te reageren
          • mout zegt

            8 december 2011 om 17:49

            @Jesper: Dat zei mijn vrouw vannacht ook :lol:

            Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        8 december 2011 om 17:23

        @baasbas: En, was dat lekker? ;)

        Login om te reageren
  9. drentje zegt

    8 december 2011 om 09:39

    ziet er goed uit! stijl maar toch pit, een goede combinatie. ik zou zeggen, stuur maar hier heen. geen problemen mee om die op de weg tegen te komen ;)

    Login om te reageren
  10. kimi100 zegt

    8 december 2011 om 09:45

    Ben ik nou de enige die het ziet of zeggen ze op die laatste foto dat ze allemaal lozers zijn :) haha

    Login om te reageren
  11. ferrari94tr zegt

    8 december 2011 om 09:51

    de taiwanesen komen er aan. over een poosje worden de hyundais en de kiaas ingerolen vooe dit soort auto’s

    Login om te reageren
    • thoisss zegt

      8 december 2011 om 10:08

      @ferrari94tr: Prima, ruil die Picanto maar om voor deze leuke auto.

      Login om te reageren
  12. mout zegt

    8 december 2011 om 10:07

    Knap hoor, hoe een bedrijf van ‘licentie-schroeven’ de ontwikkeling van een eigen model oppakt. Van tekenen tot crashtest, van koude-test tot internationale regelgeving. Ben benieuwd of dit de kant op gaat van een nieuw Korea.

    Login om te reageren
  13. dotternetta zegt

    8 december 2011 om 10:09

    Lol, die sneeuwtest, lekker versneld afspelen, dan lijkt het nog wat.

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    8 december 2011 om 10:17

    Heb er nu al zin in: fijn twee jaar lang in de comments klagen dat er mooier plastic en smallere naden bestaan. Dat die ronde banden, ledjes of spiegels duidelijk zijn nagemaakt van een premium Europeaan.
    Om dan buiten te komen, en te ontdekken dat die ‘aziatische meuk’ toch kleurrijker is dan ons grauwe blik. En dat het toch wel fijn is om geen rekeningen van €2000 op je nota te vinden voor reparatie van dubbele koppelingen of digitaal motorgeluid.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 december 2011 om 10:33

      @mout: Je doet nu zelf ’tzelfde.. ;)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        8 december 2011 om 10:58

        @kaasboerin: Ik mag. Ik heb proefgereden in Logan MCV en ben wel in voor een CV9. Liefst op LPG natuurlijk.

        Login om te reageren
  15. euro95 zegt

    8 december 2011 om 10:38

    Mooi! Erg vreemde auto. Maar wel kewl! Hebb0n, hopelijk is de prijs laag??

    Login om te reageren
  16. KaCh1ng zegt

    8 december 2011 om 10:49

    domme logo, denke ze altijd ah een beginneling met L :D , en domme naam luxgen… typisch voor een merk dat niet luxe(aka premium is) is :)

    Login om te reageren
  17. kaasboerin zegt

    8 december 2011 om 10:56

    Vet stuurtje BMw… Ehh.. Sorry, Luxgen bedoel ik.

    Login om te reageren
  18. hahahi20 zegt

    8 december 2011 om 11:45

    beetje raar dat iedereen die naam zo gek vind, ze praten daar heel anders dus mischien klinkt het bij hen beter, ik denk dat voor hen bijvoorbeeld ford een heel rare naam is.

    over dat gangsign,

    dat is volgens mij de L van LOZER

    Login om te reageren
  19. love4sportcars zegt

    8 december 2011 om 11:54

    Bwah, achteraan nog wat werk en vooraan eigenlijk ook, doe maar heel de auto opnieuw dan.

    Login om te reageren
  20. cvoo zegt

    8 december 2011 om 11:55

    Vind ‘m behoorlijk wat van de Avensis weg hebben (afgezien van de koplampunits).
    Dashboard ziet er wel strak uit, mooi geintegreerd navischerm.

    Login om te reageren
  21. corvettez06 zegt

    8 december 2011 om 12:20

    lijk heel veel op de opel in?

    Login om te reageren
  22. potjak zegt

    8 december 2011 om 12:53

    Ziet er heel goed uit, het zou mij niet verbazen als de basis van deze auto de Hyundai Sonata is.

    Login om te reageren
  23. G-Ammo zegt

    8 december 2011 om 13:13

    Stop met vergelijken… mooie auto, klaar :)

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      8 december 2011 om 14:00

      @G-Ammo: Helemaal mee eens, nu nog 2cm lager (voor de CO2tjes natuurlijk) :)

      Login om te reageren
  24. masterstig zegt

    8 december 2011 om 16:06

    Erg uit verhouding, achterkant is te hoog + te groot. Interieur is wel weer mooi.

    Login om te reageren
  25. pikes83 zegt

    8 december 2011 om 17:32

    Best wel een aardige auto maar de voorkant doet me een beetje denken aan een peugeot.

    Login om te reageren
  26. tomleeuw zegt

    8 december 2011 om 19:48

    Netjes, Was pas in Taiwan en heb daar diverse modellen gezien.

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    11 december 2011 om 22:38

    Mooi ding, maar ken ik al langer…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North