• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Man sloopt klassieke Rolls twee kilometer na aankoop

Auteur: jaapiyo, gepost 26 augustus 2016 om 17:59 – 60 Reacties

krakend-staal


In het Noord-Brabantse Leende had een Zwitser geen leuke middag.

En het had juist zo’n mooie dag moeten worden voor de verzamelaar uit het bergland. In Valkenswaard. kocht de man een rijklare Rolls-Royce uit 1935 met de bedoeling die in Zwitserland ten toon te stellen. Voor de lange reis terug naar de Alpen besloot hij de klassieke Brit toch maar niet op eigen kracht terug te laten reizen, maar deze achter zijn evenzo Britse Range-Rover te hangen. Dat is weer eens wat anders dan een snowboard aan zo’n Range vastknopen. De lange reis werd echter een kort tripje: na twee kilometer eindigde deze door een onbekende oorzaak namelijk in de berm van N396 bij Leende.

De ravage die dit opleverde is duidelijk te zien op de foto. De Range Rover ligt op zijn dak, maar ongetwijfeld veel kostbaarder is de schade aan de Rolls. Autohandelaar Henny Kennis voelt mee met de kopende partij:

“Dit doet zeer.”

De handelaar neemt de auto voorlopig mee terug naar de stalling, zodat de nieuwe eigenaar kan besluiten wat hij nu met het gevaarte wil gaan doen. Van de koets is weinig over, maar met de motor en het chassis kan er wellicht een nieuwe Rolls opgebouwd worden. Vroeger was het per slot van rekening de normaalste zaak van de wereld om een coachbuilder aan te schieten die een ‘bespoke’ koetswerk voor je kon maken. Misschien is dit voorlopige einde van de Rolls daarmee wel het begin van een mooi project.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Video: Range Rover veroorzaakt enorme ravage

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Klassiekers, Land Rover, range-rover, Rolls-Royce, schade

Vorig bericht: « Hoera! Er is eindelijk een gestolen Audi A5 gevonden
Volgend bericht: Koop een dikke Alpina B12 op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    26 augustus 2016 om 18:04

    Zelfs ik kan geen sarcastische of cynische meuk hier over schrijven ..

    Te pijnlijk ..

    Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      26 augustus 2016 om 18:34

      @lincoln: beetje ziekjes vandaag?

      Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      26 augustus 2016 om 18:38

      @lincoln: ik sta perplex!

      Login om te reageren
    • retsok zegt

      26 augustus 2016 om 18:43

      @lincoln: Gematigd kan wel;) Ik zou zeggen dat dit zo’n typisch gevalletje is van even Apeldoorn bellen….

      Login om te reageren
    • pluiske666 zegt

      26 augustus 2016 om 18:46

      @lincoln: he Rolls the Land Rover ;)

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      26 augustus 2016 om 18:59

      @lincoln: die Zwitser was Pokemons aan het vangen én aan het sturen…… Dat gaat niet samen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 augustus 2016 om 19:44

        vooruit dan maar .. JETCARS ..

        Kan het niet uitstaan dat er nog geen 159mongool is geweest die em moest maken ..

        Het houdt niet op niet vanzelf ..
        Vet bommetje ..
        Kill it with fire ..

        Login om te reageren
        • josvanrey zegt

          26 augustus 2016 om 19:57

          @lincoln: JETCARS is cult!

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            27 augustus 2016 om 11:08

            @josvanrey: ik wil geen taaln*** zijn maar dat woord schrijf je met een k en zonder l.

            Login om te reageren
  2. rolov zegt

    26 augustus 2016 om 18:04

    Tjezus wat zonde. Wat zou die gekost hebben?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 augustus 2016 om 18:14

      @rolov:

      Maakt toch geen reet uit ..
      Het was een zeer wel overwogen beslissing om zo een end te rijden voor een uniek object ..

      Login om te reageren
      • zetje zegt

        26 augustus 2016 om 18:56

        @lincoln: Toch nog gelukt ..

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    26 augustus 2016 om 18:05

    Aiii, pijnlijk. Zonde van zo’n mooie oude klassieke Rolls. Zeker als je hem net letterijk twee kilometer op de trailer hebt. Ben benieuwd waardoor het ongeluk heeft plaatsgevonden.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      26 augustus 2016 om 18:08

      @viezefreddyw: eerder hoé het heeft plaatsgevonden…

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 augustus 2016 om 18:10

        @davelepeef: Ook goed.

        Login om te reageren
    • 47cars zegt

      26 augustus 2016 om 18:13

      @viezefreddyw: waarschijnlijk een trailer die vergeten is goed nagekeken te worden voordat je er een ander voertuig mee verplaatst..

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 augustus 2016 om 18:18

      @viezefreddyw:

      Plotseling remmen .. Geblokkeerde rem .. Kan nix anders bedenken ..

      Login om te reageren
  4. E550 zegt

    26 augustus 2016 om 18:05

    Die foto van de Range zo op z’n kop doet mij denken aan toen ik in Moskou was in 2001. In het centrum van Moskou lag er een Range Rover net zoals deze Zwitserse, alleen dan met lichamen naast de auto bedekt onder een laken.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      26 augustus 2016 om 19:28

      @e550: leuk

      Login om te reageren
    • thefuelofsatan zegt

      26 augustus 2016 om 20:18

      @e550: waarom gingen die mensen daar dan liggen onder dat laken, midden in het centrum van Moskou?

      Login om te reageren
      • simppa zegt

        26 augustus 2016 om 21:29

        @thefuelofsatan: wat denk jezelf? Rusland is hartstikke koud!

        Login om te reageren
  5. Rob zegt

    26 augustus 2016 om 18:07

    Ai ai ai, wat pijnlijk…
    Hoe is de beste man er van af gekomen?

    Login om te reageren
  6. boomhauwer zegt

    26 augustus 2016 om 18:07

    Gewicht van zo’n rolls met een auto aanhanger zal waarschijnlijk hoger zijn dan dat range mag trekken…

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      26 augustus 2016 om 18:11

      @boomhauwer: zal niet veel schelen denk ik, auto ambu zal rond de 750kg zijn, heb je 2750 over voor de auto, zou zo’n ding zo zwaar zijn?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        27 augustus 2016 om 11:34

        @undifined1: Ja. Die gigantische auto’s uit de jaren dertig wogen vaak wel meer dan drieduizend kilo.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 augustus 2016 om 19:31

      @boomhauwer: dan heb je het ook over een formaliteit. Een Amerikaanse pick-up krijgt hier ook 3500 kilo als trekgewicht maar die slepen een veelvoud daarvan weg in hun thuisland.

      Login om te reageren
  7. undifined1 zegt

    26 augustus 2016 om 18:08

    Wel zielig voor die P38, iedereen heeft het over die Rolls en niemand kijkt om naar die arme range rover, die al een beetje een verdreven kind van de rr familie is (onterecht overigens). OT: erg zuur voor de nieuwe eigenaar, gelukkig geen letsel

    Login om te reageren
  8. draadloos zegt

    26 augustus 2016 om 18:11

    In plaats van met je Rolls naar Bern, met alles in de berm…

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    26 augustus 2016 om 18:15

    Meeste S.U.V.’s zijn dan ook watjes als trekvoertuig, de trekhaak zit vaak te hoog door de 4wd configuratie.
    De fijnste trek ezeltjes zijn de aloude Sprinter en de Daily van Iveco, RWD en gebouwd voor dit soort werk.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 augustus 2016 om 18:21

      @desjonnies:

      Dodge Ram pick-ups zijn vandaag de ideale rukkers .. Geven werkelijk geen krimp ..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 augustus 2016 om 18:31

        @lincoln:
        Ja horen er ook bij, heb er zelf geen ervaring mee, maar geef me een Daily en een goeie trailer en ik ruk hem naar alle uithoeken toe!

        Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        27 augustus 2016 om 01:57

        @lincoln: Enigzins eens, maar beter met schamels als met tandemassers. Hebben eigenlijk te weinig gewicht op de achteras. Ze hebben gewoon de amerikaanse kogeldruk nodig, waarvoor ze zijn ontworpen. Uit ruime ervaring kan ik vertellen dat de kont van een 1500ram met minder als 300kg gaat zweven. Een collega van me kreeg het met zijn 2500 diesel voor elkaar dit zelfde truukje te doen, maar dan met een Ifor williams ct170, zo’n beetje de beste keuze in de betere aanhangers… op een Fitzel na dan

        Login om te reageren
    • deora zegt

      26 augustus 2016 om 18:57

      @desjonnies: ik heb heel wat kilometers gereden met een Nissan Pathfinder en zware tandemasser met marktkramen en die gaf geen krimp.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 augustus 2016 om 19:21

      @desjonnies: ik weet dat je geen Mercedes fan bent. Maar heb je ooit een zware kar getrokken met een w124 stationwagen? Door hydraulische slimmigheid op de achteras staat dat ding altijd recht voor je kar. Dat geeft een ongekende stabiliteit.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 augustus 2016 om 20:43

        @lekbak:
        Geloof ik zo heb wel honderd diizenden kilometers er aring met de ouwe trouwe 504 station, net zoiets als je geliefde Benz

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    26 augustus 2016 om 18:22

    Ja dat is niet leuk.

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    26 augustus 2016 om 18:22

    Ongetwijfeld vlak voor vertrek nog een grapje gemaakt in de trant van: heb je de spanbanden wel goed vast gemaakt moehaha! En dan gebeurt je dit.

    Login om te reageren
  12. stfu zegt

    26 augustus 2016 om 18:27

    AB heeft wel een simpele oplossing zeg haha. Als verzamelaar heb je hoop tijd en moeite gestoken om ‘m te vinden en te halen, maar och: je bouwt er toch gewoon ff iets anders op?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2016 om 11:11

      @stfu: dat is toch wel de positieve gedachtegang, altijd vooruit denken en niet jammeren om het verleden.

      Login om te reageren
  13. opelpower zegt

    26 augustus 2016 om 18:28

    Het zal ook geen lichtgewicht zijn geweest… Ding had op een vrachtwagen moeten staan!! Stukken veiliger

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    26 augustus 2016 om 18:44

    Meestal is de oorzaak een onbalans qua belading zeker een Range Rover is daar gevoelig voor, teveel wicht achter of teveel kogeldruk voor maken het verschil.
    En dan gaat de trailer er met de trejwagen vandoor, een combinatie van snelheid, balans en gewicht.
    Verder als tip : Zet altijd de wielen vast, op een zo laag mogelijk punt en trek de achterwielen naar voren toe aan, en de voorwielen naar achteren toe.
    Op die manier zet je de wagen vast, de carrosserie mag best dansen, als de assen maar vast staan.
    En stop na een kwartiertje om de boel na te spannen, rijd niet te gek hard en vooral soepeltjes, zo min mogelijk remmen.
    Tunnels moet je langzaam naar beneden gaan, gelijk in het naderen van de tunnel, zachtjes bijremmen indien nodig en kort voor het laagste punt, gas erop zodat het span weed gaat trekken (of rukken op zijn @lincoln‘s)
    Cruise control is hier voor uitgevonden, zodat je het zootje niet heel de tijd belast maar
    Continu je eigen gangetje van 95 – 100 doen, kom je er ook !
    En zit je niet heel de tijd met zweet in je handen!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 augustus 2016 om 19:18

      @desjonnies: en zorg dat de “rukker” zelf recht op z’n poten staat!

      Login om te reageren
    • v60germany zegt

      26 augustus 2016 om 20:29

      @desjonnies: goed verhaal.

      Enigste punt vergeet je aangaande de trailer.
      Slecht afgestelde remmen knallen bij volle belading (zoiets als dit op foto) meestal vol geblokkeerd aan de wielen.
      Waarom? Die remslag komt pas zo laat, wanneer de oplooprem ingaat. Vervolgens is je remkracht van de auto maal 10, blokkeren de remmen volledig door het gewicht; met als gevolg scharen.

      ABS heeft dit segment niet. Automatische nastelling in de 99% vd gevallen ook niet. Geen enkele trailer die een km-stand kan vertalen. Beetje eigenaar kent de onderhoudsinterval ook zelfs niet. Laat staan als je zo’n ding ergens huurt.
      Misschien ter overvloede; maar als je een Rolls budget hebt, laat je zulke ritten doen door een vrachtwagen.

      Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      26 augustus 2016 om 22:14

      @desjonnies: Ik zie geen trailer op de foto en ook wordt er in de tekst niet geschreven over een trailer.
      Dus misschien gewoon met sleepkabels?

      Login om te reageren
      • coffeecup zegt

        27 augustus 2016 om 17:56

        @csx3000: in reacties bij andere nieuwsartikelen werd gesproken over een dolly. Je ziet ook geen trailer op de foto’s maar wel iets wat voor een dolly door zou kunnen gaan

        Login om te reageren
      • coffeecup zegt

        27 augustus 2016 om 17:59

        @csx3000: als je goed kijkt zie je een één asser staan. Zeg maar in het verlengde van de voorwielen

        Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      27 augustus 2016 om 01:39

      @desjonnies: Compleet gelijk, en als ik het zo zie is de aanhanger ook wat aan de korte kant. Misschien wel te kort om genoeg voorop te staan voor de betere gewichtsverdeling.
      Ellende is tevens dat standaard kogeldruk zo laag word gehouden in europa. Iedereen denkt dat 75 of 100kg genoeg is. Maar als je zoals hier met 3500kg aan de haak rijdt, moet je gewoon minimaal 200kg kogeldruk hebben. Dat kan die Range overigens makkelijk hebben.

      Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    26 augustus 2016 om 18:47

    Ongelofelijk zonde. Kan me niet indenken hoe die man zich moet voelen. Wat het ook heeft veroorzaakt, daar ligt je trots. Ik zou weken van slag zijn denk ik.

    Login om te reageren
  16. lekbak zegt

    26 augustus 2016 om 19:30

    Ik denk dat die meneer nog wel een paar weken ziek is van dit ongeluk. Het zal je maar gebeuren zeg, je nieuwe pronkstuk stuk voordat je ermee hebt kunnen pronken. Ik zeg: enkeltje hietbrink. Als je dan toch in de buurt bent…

    Login om te reageren
  17. mercedesclk350 zegt

    26 augustus 2016 om 19:32

    “Dit doet zeer”

    hoi Spuit Elf

    Login om te reageren
  18. Michiel_vd_Brink zegt

    26 augustus 2016 om 19:50

    Zeer spijtig…

    Weliswaar een exemplaar met een redelijk generieke carrosserie van Barker, maar dat maakt dit ongeval niet minder pijnlijk. Hier is een link naar de betreffende auto: http://retrolegends.nl/stock/rolls-royce-phantom-iii-v12-barker-1936/

    Login om te reageren
  19. siemi zegt

    26 augustus 2016 om 19:54

    De Rolls zal wel niet goed vastgezet zijn. Ongelofelijk hoe mensen hun nieuwe aanwinst vast zetten. Vaak omdat ze te bang zijn iets te beschadigen.

    Login om te reageren
  20. mijosu zegt

    26 augustus 2016 om 21:27

    Tja, het is nu een Rolls ‘met wat werk’

    Login om te reageren
  21. mcshine zegt

    26 augustus 2016 om 21:41

    Wie sleept er nu ook zo’n kostbare auto met een aftandse Range Rover? Zal vast iets met de technische staat van de trekauto of de aanhangwagen te maken hebben gehad..

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      27 augustus 2016 om 01:42

      @mcshine: die afstandse range rover heeft een stijf ladderchassis, dus de betere keuze. Bovendien weegt het ding zelf meer als 2000kg en heeft een korte overhang na de achteras. Ben bang dat de aanhanger ofwel de balans er van niet goed was en dus te weinig kogeldruk. Daar kan de Range weinig aan doen.

      Login om te reageren
  22. csx3000 zegt

    26 augustus 2016 om 22:15

    Weet iemand het type Rolls?

    Login om te reageren
  23. meridian zegt

    26 augustus 2016 om 22:26

    ‘Misschien is dit voorlopige einde van de Rolls daarmee wel het begin van een mooi project.’ Doet me denken aan wanneer iemand ontslagen wordt met een gezin of net voor kerst: U bent nu uw baan kwijt maar dit biedt ook nieuwe kansen!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2016 om 11:15

      @meridian: je gezin is privé, daar heeft een werkgever niets mee te maken. En een werkgever kan er ook niks aan doen dat mensen heel sentimenteel worden met kerst, maar nuchter beschouwd is het gewoon een datum aan het eind van een boekjaar.
      Yep, ik ben al weer helemaal ingeleefd in mijn rol als Scrooge in de kerstmusical op kantoor…

      Login om te reageren
  24. gezondverstand zegt

    27 augustus 2016 om 12:19

    Het lijkt Telfort wel: van een klassieker in Bern naar een wrak in de berm.

    Login om te reageren
  25. cossiekiller zegt

    27 augustus 2016 om 13:30

    Dat is zijn straf. Een auto dient om te rijden en niet om vervoerd te worden en tentoon te stellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North