• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Martin Winterkorn gaat grote schoonmaak houden

Auteur: Dennis, gepost 13 november 2006 om 22:27 – 14 Reacties

Martin Winterkorn

Vorige week werd bekend dat Volkswagen zijn bestuursvoorzitter Bernd Pischetsrieder aan de kant heeft gezet. Hij mag zijn bureau met ingang van 1 januari volgend jaar ruimen voor Martin Winterkorn. Winterkorn, nu nog hoofd van de Audi-divisie, zal straks aan het roer staan van het Volkswagen concern. Hij heeft al plannen voor een grote schoonmaak die alle divisies zal treffen.

Volgens Der Spiegel, zal er een behoorlijke reorganisatie plaatsvinden, waarbij er vooral klappen zullen vallen in het top-management. Het managment van Audi, Bently, Bugatti en Lamborghini, moet veel meer worden gecombineerd om efficiënt te kunnen opereren. Hetzelfde geldt voor de volume merken Volkswagen, Seat en Skoda. Door de overhead te reduceren, moeten kosten worden bespaard. Daarbij wordt nu nog veel research dubbel uitgevoerd en dat is natuurlijk zonde.

Nu maar hopen dat de merken zich nog wel voldoende blijven onderscheiden. Alhoewel, een Veyron motor in je Passat is ook geen straf.

Met dank aan Michiel voor de tip.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

martin-winterkorn, Volkswagen

Vorig bericht: « Chevy bussie door Ai Design
Volgend bericht: Gespot: Audi R8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. tom zegt

    13 november 2006 om 22:36

    of gewoon een meer betaalbare, lichtere versie van de veyron
    700 000€ voor 700 pk of zo :p

    Login om te reageren
  2. vØlvØ frǽk zegt

    13 november 2006 om 22:49

    misschien wordt Volkswagen dan weer dat wat het vroeger was
    namelijk VOLKSwagen
    want nu is Volkswagen toch wel redelijk duur en vervullen de Koreaanen meer de functie van het vroegere volkswagen, alleen zijn dat geen echte symbolen zoals een kever vroeger bijvoorbeeld was.

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    13 november 2006 om 22:58

    Dit roep ik nou al jaren! Hopelijk gaat Audi zich eindelijk eens echt profileren zonder dat je meteen aan VW denkt!

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    13 november 2006 om 23:08

    Dag Bugatti, dag Phaeton.

    Login om te reageren
  5. mark zegt

    14 november 2006 om 00:09

    Ik denk dat deze nieuwe topman zeker nieuwe uitdagingen wil aangaan en nog meer wil zien dan Phaeton alleen, één die zeker niet moet onderdoen aan zijn concurenten.
    één die bescheiden, krachtig, luxe, klasse, etc… is.

    kortom, hij zal het leven van het sterrenmerk enorm zuur maken denk ik.

    Login om te reageren
  6. autoliefhebber zegt

    14 november 2006 om 00:13

    Winterkorn is een ingenieur en heeft meegewerkt aan de Pheaton. Zal hem dus niet zomaar overboord gooien.

    Andere reden is dat VW duurdere modellen moet verkopen om nog winst te maken met die torenhoge loonkosten van ze.

    Login om te reageren
  7. marc zegt

    14 november 2006 om 00:18

    Spiegel zegt duidelijk dat Vorst ongeveer 30 % van zijn productie naar Duitsland zal zien verdwijnen en er geen zeker vervanging voorzien wordt.

    Dat wordt bidden en beven in Vorst.

    Zonder enige twijfel reden voor de vakbond om te gaan staken en het hele boeltje te verklooien.

    Login om te reageren
  8. David zegt

    14 november 2006 om 02:23

    Ben bang dat het niet meer goed komt met het concern. Pijnlijk dat Winterkorn heeft meegewerkt aan de Phaeton. Ieder normaal denkend mens/kind wist dat het geen succes kon worden. En een persoon die dacht dat het wel een succes zou worden heeft nu de leiding over het hele concern…..

    Login om te reageren
  9. autoliefhebber zegt

    14 november 2006 om 10:50

    Volkswagen is voor een groot deel in handen van deelstaten en andere overheden. Daarom zijn de loonkosten altijd hoog geweest en kon er niemand ontslagen worden.

    Dus privatiseren die boel en het mes erin, anders gaat VW ten onder in de concurrentiestrijd met China. Zelfs het in Brazilie geproduceerde model Fox wordt met verlies verkocht.

    VW moet dus wel duurdere auto’s gaan maken. De Touran is wel een succes en er schijnt een model tussen de Passat en de Pheaton in te komen.

    Login om te reageren
  10. heidekonijn zegt

    14 november 2006 om 20:20

    @marc

    Misschien kunnen ze nog eens gaan staken.
    Niet dat ik iemand zijn rechten wil ontzeggen, maar moest Volvo Gent of Ford Genk stakingen organiseren aan de ratio waarop VW Vorst dit doet, waren ze al lang gesloten.

    Login om te reageren
  11. VW Die-hard zegt

    19 november 2006 om 10:15

    Zoals Marc schreef op 14/11, geschiedde. Niet moeilijk als je over VW Vorst spreekt. De vakbonden hebben de achterban NIET kunnen beletten om te staken, omdat de mensen in onzekerheid leven en de vakbonden hen begrijpen. Klasse noem ik dat. Ook ik ben onzeker over mijn job, maar zolang ik niet weet welke maatregelen men in Duitsland genomen heeft, begin ik niet te staken, dat haalt toch niets uit. Waarom het kalf al verdrinken wanneer men nog niet weet of er wel een kalf is, en hoe groot of hoe klein dat zal zijn. Wacht liever af en kijk wat er beslist wordt. Dan is er zeker nog tijd genoeg om akties te ondernemen. Deze wilde staking zal zeker geen positief imago geven en bepaalde nieuwe bewindslieden misschien wel een reden geven om reeds genomen beslissingen bij te sturen.

    Login om te reageren
  12. EB16.4 zegt

    23 november 2006 om 15:15

    Autobedrijven willen tegenwoordig zoveel mogelijk winst maken en zoveel mogelijk de kosten drukken. Door dergelijke dingen heb ik schrik dat er geen soortgelijke auto’s als de Veyron meer zullen komen. De investering zou het bedrijf namelijk teveel kosten en te weinig opbrengen.

    Login om te reageren
  13. hugo geeraerts zegt

    6 december 2006 om 23:51

    heb mijn Phaeton nu 6 maanden met 43.000km op de teller….man man wat een wagen….zeker kopen…vergeet het VW insigne

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    11 januari 2007 om 18:42

    Daaaaag Wolfgang…

    Zoals we eerder wisten te melden zal Wolfgang Bernhard opstappen bij Volkswagen en de VAG Board of Management. Wolfgang is sinds 1 februari 2005 lid van de managementboard, en vanaf 1 mei in datzelfde jaar is hij merkenchef van VW geworden. Hij stond b…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North