• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maxximus G-Force: 1600 pk! 0-60 mph in 2,1 seconden!

Auteur: Dennis, gepost 12 februari 2009 om 15:21 – 57 Reacties

Maxximus G-Force


Een zakenman uit het Amerikaanse Indiana en een coureur hebben ’s werelds snelste street-legal auto ontwikkeld. Het apparaat heeft maar liefst 1.600 pk ter beschikking om de snelheidsmeter in slechts 2,1 seconde op 60 mph (96 km/u) te zetten.

Ontwerper Marlon Kirby en geldschieter David McMahan onthulden de Maxximus G-Force in Beverly Hills en vertelde er meteen bij dat je ‘m kunt kopen voor een bedrag van 3 miljoen dollar (2.320.000 euro). Enkele maanden geleden trapte Kirby tijdens het testen op een circuit in Rockingham, de auto even flink op z’n staart en noteerde een 0-100 mph (161 km/u) acceleratietijd van 4,541 seconden en een 0-100-0 mph in totaal 8,861 seconden.

Kirby is de oprichter van Maxximus Technologies en McMahan is the baas van de Argent Funds Group. De twee ontmoetten elkaar toen Kirby de limousine bestuurde die McMahan van zijn huis naar het vliegveld in Indianapolis bracht. De twee raakte in gesprek en ontdekte dat zij beiden een droom koesterde om de snelste street-legal auto ter wereld te bouwen.

Maxximus G-Force

De kennis van Kirby en het geld van McMahan waren als 1+1=2 en er is vier jaar gewerkt aan de Maxximus G-Force. Kirby nam een Ultima GTR 720 als beginpunt. Als snel bleek van het origineel nog maar weinig over. Nagenoeg de gehele aandrijflijn, versnellingsbak en delen van het chassis werden aangepast. Een in het midden geplaatst V8 small-block met twee Turbonetics turbochargers zorgen voor 1.600 pk (2.100 pk op het vliegwiel). Via een speciale versnellingsbak met slechts 3 versnellingen wordt dat vermogen overgebracht naar de wielen. Het gevaarte weegt 2.700 pound (1.225 kilo) en slurpt de benzinetank in slechts 9 minuten leeg. Kirby en McMahan hebben hiermee hun droom gerealiseerd. Bovendien zou er al interesse zijn vanuit het Midden Oosten. (via: wired.com)

Maxximus G-Force

Maxximus G-Force

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • BS6 Force Gurkha
    BS6 Force Gurkha is stiekem beter dan de G-Klasse
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, record, Supercars, Video

Vorig bericht: « Dump je Mercedes aandelen: verkoopbaas stapt over naar PSA
Volgend bericht: Gumpert Apollo Speed in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrtn zegt

    12 februari 2009 om 15:23

    Wat een ding. Maar waar komen die 2700 kilogrammetjes vandaan?

    -edit: dat zijn natuurlijk pounds-

    Login om te reageren
  2. Bobel zegt

    12 februari 2009 om 15:26

    Het ding ziet er niet uit, maar wel fantastisch dat het mogelijk is… die 0 naar 100 tijd.

    Ben benieuwd hoelang deze auto meegaat.

    Login om te reageren
  3. Bobel zegt

    12 februari 2009 om 15:27

    Is dit nou de snelste? Want wat is zijn top?

    Login om te reageren
  4. WickeD zegt

    12 februari 2009 om 15:29

    leuk project maar 2.700kg en in 9minuten de tank leeg is niet echt rendabel, dan zou ik toch voor de goed te betalen originele ulitma gaan of er zelf één bouwen, hier heb je toch niets aan?

    Login om te reageren
    • jilles zegt

      15 augustus 2010 om 12:46

      @WickeD: 1225kg, lees goed

      Login om te reageren
  5. Geert Schoots zegt

    12 februari 2009 om 15:29

    Ik mis het cijfertje topspeed…

    Login om te reageren
  6. WickeD zegt

    12 februari 2009 om 15:30

    @mezelf, k lees nu dat het pouds is en geen kg…

    Login om te reageren
  7. Bruno zegt

    12 februari 2009 om 15:31

    @ Geert:

    Lang voor die bereikt wordt is de koppeling of iets anders allang kapot ;-)

    Of natuurlijk de tank leeg…

    Login om te reageren
  8. Jordy zegt

    12 februari 2009 om 15:31

    Is dit niet gewoon de “standaard”ultima gt-r body?

    Login om te reageren
  9. sebastiaan zegt

    12 februari 2009 om 15:31

    Als dit allemaal klopt, zou dit een zeer goede prestatie zijn, petje af!

    Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    12 februari 2009 om 15:33

    Het gevaarte weegt 2.700 pound dat is 1224,6994 kilo! 1225: 1600pk= 0.765625. moet die pound niet kilo’s zijn?

    nu droom ik er van om die auto te kunnen kopen. of toch liever zonda r?

    Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    12 februari 2009 om 15:33

    ho sorry te snel gelezen.

    Login om te reageren
  12. Henk zegt

    12 februari 2009 om 15:34

    leuk geprobeert is geen productie auto

    Login om te reageren
  13. audi0holic zegt

    12 februari 2009 om 15:35

    ben benieuwd of die zijn 1600 amerikaanse knollen over kan brengen op de weg! wel uber lelijk!

    Login om te reageren
  14. bleegh zegt

    12 februari 2009 om 15:38

    in het filmpje zeggen ze 2100pk op het vliegwiel

    Login om te reageren
  15. Jorrit zegt

    12 februari 2009 om 15:42

    “…zorgen voor 1.600 pk (op het vliegwiel).” Maar in het flimpje zegt die meneer juist dat hij 2.100 pk aan het vliegwiel heeft…

    Opzich wel wéér gaaf dat er zo’n absurd snelle bak wordt bedacht. Maar zoals wel vaker gezegd, de luxe en ‘stijl’ van de Veyron heeft ‘ie niet.
    Wel krankzinnig trouwens dat de motor z’n eigen ac-belt aan gort draait/laat smelten!

    Login om te reageren
  16. Peer zegt

    12 februari 2009 om 15:46

    in het filmpje zeggen ze 2100pk op het vliegwiel

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    12 februari 2009 om 15:48

    @Dennis.

    “Een in het midden geplaatst V8 small-block met twee Turbonetics turbochargers zorgen voor 1.600 pk (op het vliegwiel).”

    Foutje in de tekst. In het filmpje hebben ze het over 2100hp op het vliegwiel. ;)

    Login om te reageren
  18. DRU zegt

    12 februari 2009 om 15:49

    Hij lijkt een beetje op een Cars auto van Disney. Ik mag hem wel. Wel vette prestaties.

    Login om te reageren
  19. Dennis zegt

    12 februari 2009 om 15:51

    @Jorrit/mx5/rx8owner: Thanks. Foutje van mij. Ik heb het gecorrigeerd.

    Login om te reageren
  20. Blitz zegt

    12 februari 2009 om 16:01

    Leuke prestaties… maar die zou je niet echt kopen omdat hij mooi is…. Maar ja, de Veyron is ook een lelijke stofzuiger naar mijn mening… dus is waarschijnlijk wel logisch… :)

    Login om te reageren
  21. Pietje zegt

    12 februari 2009 om 16:03

    Bugatti blijft de beste! Waarom? Je kan hem gewoon elke dag en overal gebruiken zonder dat je langs de weg komt te staan.

    Bij dit ding is er telkens wel iets aan gort…

    Login om te reageren
  22. Solstice zegt

    12 februari 2009 om 16:03

    Daar wordt flink winst op gemaakt als je ’t mij vraagt (als ze überhaupt ééntje weten te verkopen).

    Login om te reageren
  23. Vinny_93 zegt

    12 februari 2009 om 16:06

    Is-ie ook de snelste qua topspeed? Dat cijfertje mist hier.
    Verder wel een vies lelijk karretje met een vies chille motor.

    Login om te reageren
  24. Brammeh zegt

    12 februari 2009 om 16:10

    Ze noemen geen topspeed… Zou toch >400 moeten kunnen?

    Of het heeft te maken met technische probleempjes (ac-belt / koppeling / 3e versnelling) die ze steeds hebben, misschien hebben ze nog geen fatsoenlijke meting kunnen doen?

    Login om te reageren
  25. MDA zegt

    12 februari 2009 om 16:11

    Niks snelste street-legal auto ter wereld… Dat is een of andere Vauxhall Victor met 2200 pk. 0 – 60 mph in 1 seconde (!)… kijk maar:
    http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4

    Login om te reageren
  26. Rutger zegt

    12 februari 2009 om 16:21

    Ik heb altijd wat moeite met dit soort claims. Ten eerste omdat ik de VS veel meer street-legal is dan in bijvoorbeeld Nederland. Ten tweede is het opzich niet zo bijzonder op met 1 of 2 dikke turbo’s dit soort vermogens te produceren. De 0-100 tijd is waanzinnig snel, maar natuurlijk wel gerealiseerd op een dragstrip met een ondergrond die bedoeld is voor maximale grip.

    Volgens mij is een Veyron ook met fullslicks en op een dragstrip onder de 2,8 seconden te krijgen en met tijdelijk extra turbodruk misschien ook nog richting de 2,1 seconden te duwen.

    Login om te reageren
  27. Jochempie zegt

    12 februari 2009 om 16:24

    +1 @ MDA

    Login om te reageren
  28. MDA zegt

    12 februari 2009 om 16:24

    @Rutger: of je gooit natuurlijk was NOS op een veyron… :D

    Login om te reageren
  29. Foramen zegt

    12 februari 2009 om 16:39

    @Rutger,
    oh en de veyron heeft niet 4 turbo’s?

    Login om te reageren
  30. Justin zegt

    12 februari 2009 om 16:42

    Nou poepoe, knap hoor….

    De Ultima GTR is een kit-car.
    (www.ultimasports.co.uk/ voor de geïnteresseerde)

    Ik had het knapper gevonden als ze zelf een auto zouden ontwikkelen in de plaats van een bouwpakket uit te breiden.

    Ach, het blijven amerikanen!

    American cars: There not easy to drive, there easy to build.

    Login om te reageren
  31. Pixed zegt

    12 februari 2009 om 16:50

    Ja, bij Ultima hoef je niet de complete wagen te kopen. Vriend van mij heeft oude GT-R staan (ooit van de baas zelf geweest), en dit jaar komt er een tweede aan, met als motorblok, een Mitsubishi EVO (weet niet welke, maar recentere) die opgeschroefd zal worden tot 450-480 pk. Vermoedelijk gewicht, rond de 850-900 kg.

    Login om te reageren
  32. MurcieBoy zegt

    12 februari 2009 om 16:51

    4 jaar aan gewerkt? damn dan hebben ze 4 jaar weggegooid :?
    die is echt TE lelijk!!

    Login om te reageren
  33. Een betere ontwerper zegt

    12 februari 2009 om 16:54

    @MDA: klopt, was da niet Red Victor 1 die in Fifth gear toen kwam?

    Dus die zin kan wel weg dat dit de snelste streetlegal auto is. Of het zou erbij moete wroden gezet, dat ie te koop is. Dat is RV1 niet.

    Login om te reageren
  34. Justin zegt

    12 februari 2009 om 16:55

    PS:

    Een ultima GTR kost omgerekend circa 29.000 eutjes
    een motorblok met 1600pk zou denk ik rond de 150.000 a 200.000 euro kosten.
    overige aanpassingen schat ik op de 100.000 en 150.000 euro.

    29.000
    200.000 (in het slechtste geval)
    150.000
    100.000 (voor de lol)
    ________
    479.000

    1.841.000 marche, BEETJE VREEMD

    Login om te reageren
  35. Swinkels zegt

    12 februari 2009 om 17:19

    Deze acceleratijden kan iedereen halen die een veel te dik (en onbetrouwbaar) blok in een dergelijk type auto legt.

    Daarnaast zijn deze circuitauto’s niet voor topsnelheid ontworpen en mag je blij zijn als je hier de 300 kan aantippen. Kijk hiervoor eens naar de topsnelheden van een lotus/donkervoort/westfield en ultima natuurlijk.

    Daarnaast is de prijs voor zo’n tuningkitje op een bouwpakket wel heel aso. Hier koop je een pagani zonda R voor of een veyron en dat zijn wagens met unieke constructies en die van top tot teen zijn geëngineerd zijn. Die amerikanen denken weer eens snel wat te verdienen aan een product dat iemand in een schuur nog in elkaar zal schroeven (wat ze waarschijnlijk zelf ook hebben gedaan).

    Login om te reageren
  36. Rutger zegt

    12 februari 2009 om 17:31

    @Foramen, ja dat klopt en er zal niet voor niets gekozen zijn voor 4 kleinere turbo’s dan 2 hele grote. ;-)

    Login om te reageren
  37. Volvo_440_turbo zegt

    12 februari 2009 om 17:31

    Leuk projectje, maar wat heb je er aan als je bij het minste gas geven tegen de eerste boom wordt gekatapulteerd?
    Hij krijgt misschien de prijs van de snelste street legal wagen maar ook de prijs van de auto waarvan de koppeling het snelst opbrand :p

    Ma bon, ik ben te kritisch zeker?

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    12 februari 2009 om 17:55

    2.100 pk bij 1200kg. Dat klinkt leuk. Ik zou wel een behoorlijke koppeling installeren!!!

    Login om te reageren
  39. matthis zegt

    12 februari 2009 om 18:12

    ik hoorde dat de topsnelheid tussen de 140 en 160 ligt. hij mist namelijk een paar versnellingen, stuk of 3 ofzo.

    (geen bron trouwens :P)

    Login om te reageren
  40. matthis zegt

    12 februari 2009 om 18:15

    dat filmpje: it has a 9 nogwat liter v8.. alsjeblieft hou die troep aan de andere kant van de oceaan..

    Login om te reageren
  41. gaithy zegt

    12 februari 2009 om 18:35

    @matthis
    9.3liter en aan de andere kant van het kanaal ipv oceaan, hij heeft het stuur wel links maar Wolverhampton ligt Engeland hoorde ik hem zeggen.

    Login om te reageren
  42. TekNak zegt

    12 februari 2009 om 18:56

    Snel zeg, als ik die miljoenen nou eens niet bij ING geparkeerd had:)

    Login om te reageren
  43. Monk zegt

    12 februari 2009 om 19:34

    doet u mij maar liever een gewone ultima gtr

    Login om te reageren
  44. premiumtap zegt

    12 februari 2009 om 19:48

    State of the art technology, inelkaar gezet in een hooischuur. Niet onder de indruk van deze street legal dragster

    Login om te reageren
  45. C6.R zegt

    12 februari 2009 om 19:53

    Woehoe hij kan weer:

    Corvette Powerrrrrrrr! 8)

    Nice, lekker gestoord, I like!

    Login om te reageren
  46. Richard Brunsveld zegt

    12 februari 2009 om 20:23

    Ik heb dit zeker 8 maanden geleden ook al gezien, dus volgens mij al wat oud nieuws..

    Login om te reageren
  47. MDA zegt

    12 februari 2009 om 20:52

    @ Een betere ontwerper: Ik vraag me dan wel af of er niet nog véél meer auto’s in de wereld zijn waarvan de eigenaar zegt dat het de snelste straatlegale auto is (op sjonnies met 300 pk corrado’s na dan)

    Login om te reageren
  48. Joost zegt

    12 februari 2009 om 20:59

    Zijn de mensen hier nou echt zo zwakzinnig of…? De mensen in dat filmpje van MDA zijn overduidelijk Britten……

    Login om te reageren
  49. Tomiseentijger zegt

    12 februari 2009 om 23:14

    ben ik nou de enigste die zich afvraagt hoe je in godsvredesnaam 500 pk kan verliezen in je compleet aangepaste aandrijflijn?

    200 is veel maar beter te begrijpen…

    deze auto weet evenveel vermogen in een meter te verliezen dan een M5/ M6 heeft?

    DAT vind ik noemenswaardig, laten we de veyron en al dat gezeik of ie nou de snelste is achterwegen laten, t gaat hier om officieel, en dat zal bij die vauxhall wel niet zo zijn dan…

    Login om te reageren
  50. Baztrd zegt

    13 februari 2009 om 10:14

    Die voorkant… is die dikke amerikaan daar op gaan zitten?

    Login om te reageren
  51. rider zegt

    13 februari 2009 om 11:45

    ik snap niet dat hij zoooo duur moet zijn. met een paar handige jongens kun je aardig in de buurt kunnen komen als je een standaard Ultima GTR 720 neemt en er 2 turbo’s opschroeft lijkt mij.

    Login om te reageren
  52. Buyck zegt

    13 februari 2009 om 13:54

    Een fors opgefokte Ultima GTR en euhm… topspeed??? Deze wagen zal zeker nog verslagen worden!

    Login om te reageren
  53. OPEL ASTRA 7 SERIE zegt

    13 februari 2009 om 13:58

    jaaaaa dat kenne we wel,

    je niest, drukt even je gaspedaal in & je bent niet meer dan een stipje aan de horizon. =)

    bij dit soort topx stel ik me dan die vraag .. ” Wat hebben wij hier nu aan ? “.

    Login om te reageren
  54. JT zegt

    13 februari 2009 om 16:18

    Doe mij maar gewoon een SLR ofzo, so I can stay alive…

    Login om te reageren
  55. M-lover zegt

    13 februari 2009 om 19:29

    maar 3 versnellingen? en dan de mensen 25 jaar geleden maar al hun geld uit de kast halen voor een speciale 5-bak…

    Login om te reageren
  56. Oli4k zegt

    15 februari 2009 om 13:51

    Eén motor maar?
    http://www.zcars.org.uk/ultima/index.htm

    :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North