• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda RX-7 met ingebouwde AK-47?

Auteur: evo, gepost 24 oktober 2007 om 19:53 – 62 Reacties

Automatic gun?

Ik schakel een hulplijn in: “Rotorhead, kun jij uitleggen wat er hier aan de hand is? Het heeft 522 pk, het geluid van een…. tja een Crackling Mine of iets dergelijks en het fikt lekker weg. Verder…. toet-toet-toet”. Dat waren dus al dertig seconden. Maar ik weet het nog steeds niet! Tip: Het betreft hier een Mazda RX-7 met ‘2 step system’. Mag ik als tweede hulplijn het publiek inschakelen?

Het enige dat ik overigens wél weet is dat ik met m’n BMX’je hier voor het stoplicht niet graag achter zou willen staan…

Ook interessant!

  • Puntgave Mazda RX-7 op Marktplaats is heerlijk retro
  • Mag de Mazda RX-Vision er ook komen met 'gewone' motor?
  • Video: BMW 3 en Mazda 3 kunnen samen door 1 deur
  • Mazda stelt toch de rotatiemotor weer uit

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Mazda, rx-7, Video

Vorig bericht: « Bosal en GAT-roetfilters halen norm roetreductie niet
Volgend bericht: Speedart 911 Turbo Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. GeoBem007 zegt

    24 oktober 2007 om 19:56

    Een zeer slecht afgestelde motor in hoge toeren?

    Login om te reageren
  2. Brecht zegt

    24 oktober 2007 om 19:56

    :O …what the …
    Lekker vlam in de pijp meer weet ik niet ;)

    Login om te reageren
  3. leander zegt

    24 oktober 2007 om 19:56

    holy shit..

    Login om te reageren
  4. Coolguy zegt

    24 oktober 2007 om 19:57

    Haha, te goed hoe de bestuurder ‘subtiel’ de backfire gaat uitblazen. :p

    Login om te reageren
  5. Wolharig badeendje zegt

    24 oktober 2007 om 19:59

    Is dat niet illegaal?

    Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    24 oktober 2007 om 20:00

    Mijne maat met zijne mx-5 turbo had dit ook, de vlammen vlogen er meer dan eens langs achter uit… meestal als ie wat rijk stond :p

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    24 oktober 2007 om 20:06

    Ik vind het niet echt gezond klinken eerlijk gezegd.. ik sluit me aan bij GeoBem007, ziet er niet echt lekker uit.

    Login om te reageren
  8. JOKER zegt

    24 oktober 2007 om 20:06

    Iedereen achter hem dood ?

    Login om te reageren
  9. RClipse zegt

    24 oktober 2007 om 20:06

    @Coolguy… idd echt geniaal hoe hij een brandje blust!

    Erg nutteloos overigens zo’n AK47 in je uitlaat systeem…

    Login om te reageren
  10. LC zegt

    24 oktober 2007 om 20:07

    Pure Waanzin :D

    Login om te reageren
  11. frans zegt

    24 oktober 2007 om 20:08

    Holy fok!
    Dat knettert lekker…

    Lijkt me echt iets voor in een parkeergarage.

    @coolguy: een backfire is toch echt iets anders dan een fire in the back ;)

    Login om te reageren
  12. Stef zegt

    24 oktober 2007 om 20:08

    2 stepping = anti lag = zeeer nuttig.

    (tip: google is your friend!)

    Login om te reageren
  13. je oma zegt

    24 oktober 2007 om 20:21

    Vuurwerk in de uitlaat?

    Login om te reageren
  14. ZwerverRoodbaard zegt

    24 oktober 2007 om 20:22

    @Stef
    Geef die link dan maar is want ik kan niks vinden op 2 stepping of 2 step exhaust/rx7/rotary of wat dan ook

    Login om te reageren
  15. lodewijk HPF-racing zegt

    24 oktober 2007 om 20:22

    Ai, die afstelling trekt op niet veel hoor.

    Login om te reageren
  16. yannick zegt

    24 oktober 2007 om 20:23

    de geobem zit hier ook op :-p

    zotte dingen

    Login om te reageren
  17. Julian zegt

    24 oktober 2007 om 20:24

    lijkt mij duidelijk dat er onverbrande brandstof in de uitlaat terechtkomt. of dat moetwillig gebeurt (hebben ze bij MTV – Pimp my ride een keer gedaan) of dat het komt doordaat hij gewoon net iets teveel brandstof krijgt ingespoten. misschien ook wel dat 1 van de ontstekingen het niet doet (rotatiemotor).

    Login om te reageren
  18. Nigel zegt

    24 oktober 2007 om 20:28

    of gewoon een paar rotjes in de uitlaat doen:D
    wat gas geven zodat het warm word en de rotjes ontploffen
    en dan lijkt alles heel stoer

    Login om te reageren
  19. Mikeee zegt

    24 oktober 2007 om 20:28

    Hey! Die blinde voetgangers klaagden laatst nog over stille wagens?
    Meer van zulke RX-7’s op de wegen. LOL!

    Login om te reageren
  20. LC zegt

    24 oktober 2007 om 20:41

    @Mikeee
    Dat klopt ja. Ik zie het al voor me.

    scenario #1 Hond schrikt van AK-47, rent weg met ‘voetganger’ beiden worden aangereden.

    scenario#2 Hond schrikt van AK-47, rent weg met ‘voetganger’ en ze worden beiden tostie’s

    scenario #3 ‘Voetganger (ex marinier)’ hoort schoten, trekt zijn pistool en schiet wild om zich heen.

    Zo kan ik wel doorgaan met onzinnigheden ;)

    Login om te reageren
  21. thijs zegt

    24 oktober 2007 om 20:43

    The ideas are similar which is to get/keep the turbo spooled. The two-step is just for launching though. It keeps the revs at a certain rpm by cutting timing/dumping fuel and allowing boost to build. In general anti-lag systems cut timing and dump extra as does the two step but the anti-lag system does it when the throttle closes (let off the gas) to keep the turbo spooled in between shifts. This is why you always hear loud popping when someone is hitting a two-step limiter or a car with anti-lag letting out a loud bang and maybe a flame in between shifts.

    Of toch stiekem deze 2 step?: http://nl.youtube.com/watch?v=IOlAerP0L74

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    24 oktober 2007 om 21:31

    Klinkt beroerd…

    Login om te reageren
  23. mark zegt

    24 oktober 2007 om 21:38

    volgens mij gewoon een paar goed verdwaalde mais korrels ;)

    Login om te reageren
  24. Armada zegt

    24 oktober 2007 om 21:44

    Wat, jullie bedoelen dus dat een auto dat niet hoort te doen?
    Maar eens naar de garage dan………..

    Login om te reageren
  25. babbaloerie zegt

    24 oktober 2007 om 22:08

    Hier een Audi RS4 met hetzelfde “Probleem”:

    Login om te reageren
  26. babbaloerie zegt

    24 oktober 2007 om 22:09

    Deze dus: http://nl.youtube.com/watch?v=X5npqDDgQc8

    Login om te reageren
  27. Dennis zegt

    24 oktober 2007 om 22:35

    Jongens, gaan / kijken jullie nooit naar de rallysport?
    Daar is dit beter bekend als “ALS”. (Anti Lag System)
    Bij starts vaak duidelijk te horen / zien / voelen / ruiken…
    http://nl.youtube.com/watch?v=uKZYq4PYYCI
    of bij schakelen (klappen tussen de shifts)
    http://nl.youtube.com/watch?v=GuwuPBxXWIs

    Login om te reageren
  28. RScosworth zegt

    24 oktober 2007 om 22:47

    @ Dennis
    Ik ben een diehard rallysport liefhebber maar als dit een AL-system is heeft ie ‘m bij een happymeal gehad. Of hij heeft hem echt fout afgesteld, dat ding blijft vlammen. Gewoonlijk kost een AL-systeem je flink wat uitlaten maar die dude met zn rx7 haalt de pomp niet eens als je het mij vraagt. Dit is echt niet goed.

    Login om te reageren
  29. Dennis zegt

    24 oktober 2007 om 22:53

    Mmmm, misschien de combi rotary en ALS?
    Zo’n ding draait doorgaans wel een bak meer toeren.
    (vandaar misschien de hoge frequentie van de klappen)

    Maar inderdaad, dit riekt naar Halfords :)

    Login om te reageren
  30. RScosworth zegt

    24 oktober 2007 om 23:07

    @ Dennis
    Zou kunnen, ik moet wel zeggen dat ik die vlam op het laatst wel heel vreemd vind. Geeft mij meer het idee van een of andere rotzooi-injectie in de uitlaat dan van een systeem om van je lags af te komen.

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    24 oktober 2007 om 23:14

    Weer een saaie filmpje, beetje in de toerenbegrenzen laten flamen.

    Login om te reageren
  32. Luc zegt

    24 oktober 2007 om 23:20

    kwam je die nou tegen na het kijken van het filmpje op youtube van die maserati? Zo ben ik hem dus gister tegenkomen

    Login om te reageren
  33. Stefan Huisman zegt

    24 oktober 2007 om 23:23

    Overduidelijk een (behoorlijk extreem afgestelde) anti-lag system. Een van de manieren om alvast je turbo te laten draaien. Bovenstaand wordt al iets over rallyauto’s gepraat. Andere manier (of beide) om je turbodruk zo lang mogelijk te hebben is dmw remote wastegate. Heb hier een prachtig filmpje van kunnen maken tijdens WRC 2007 in Duitsland: http://nl.youtube.com/watch?v=p0s1y9USnoo

    Login om te reageren
  34. DirkR zegt

    24 oktober 2007 om 23:41

    Heerlijke filmpjes….de buren zullen wel denken dat WO III is begonnen, maar hiervoor gaan de speakers op 10 ongeacht tijdstip.
    Leuk om vroeg in de morgen “subtiel” de buren mee wakker te knallen, ik zou er een kwartier eerder voor opstaan :D
    en nog beter om bumperklevers in de file mee af te straffen :P

    Login om te reageren
  35. DirkR zegt

    24 oktober 2007 om 23:56

    ging ff youtube’e op anti lag en kwam deze gek tegen die ze evo lanceerd op de dyno
    http://nl.youtube.com/watch?v=mXfUbFR-x7g

    I love Anti Lag Systems

    Login om te reageren
  36. Racer X zegt

    24 oktober 2007 om 23:59

    Een beetje knetteren moet kunnen, maar dit is belachelijk! :D

    Login om te reageren
  37. Juppe zegt

    25 oktober 2007 om 00:23

    @Stefan Huisman,
    Dat filmpje, LOL, mensen vragen om te duwen en dan in de achteruit zetten :)

    Login om te reageren
  38. Juppe zegt

    25 oktober 2007 om 00:25

    Trouwens, die RX7, als ie al in z’n vrij zo traag op toeren komt, dan doet dat anti-lag ook niet veel of wel? Rice tunerts!

    Login om te reageren
  39. GeoBem007 zegt

    25 oktober 2007 om 01:04

    Nou, dat weten we ook weeral.. Maar blijft fout klinken :D

    En Yannick, welke van de zovele Yannick’s die ik ken ben jij?

    Login om te reageren
  40. ronald ccx zegt

    25 oktober 2007 om 06:40

    hoog rice gehalte idd

    Login om te reageren
  41. The H. zegt

    25 oktober 2007 om 09:03

    We’re sorry, this video is no longer available.
    —-
    balen!

    Login om te reageren
  42. The Devil Tuner zegt

    25 oktober 2007 om 09:55

    het kan meerdere dingen zijn…..

    een open uitlaat zoals bij die ford gt van laatst…. maar dan heb je alleen een kort durende steekvlam…
    OF zoals RScosworth en stefan huisman al zijden een anti-lag systeem…. (maar ik zie er het nut niet van in om een anti-lag systeem te zetten op een RX-7 want die dingen hebben gewoon bijna geen lag… (en ga hier niet over met me in discussie want ik heb eens in een RX-7 gereden… ;) ) ok een grote muggenzifter kan wel klagen om een piepklijn turbogaatje rond de 3000 toeren… maar het lijkt me onnodig…..)
    OF
    wat ze in US en A ook nog wel eens doen is gewoon een echte vlammenwerper in hun uitlaat doen…..

    vriendelijke groet

    The Devil Tuner A.K.A. De Tuner Uit De Hel

    Login om te reageren
  43. Race_Kees zegt

    25 oktober 2007 om 10:21

    Is dit misschien een hobby auto van Willempie H geweest?
    Moet je dit geval eens opentrekken als je achter een pliesieauto staat! lol

    Login om te reageren
  44. Gert zegt

    25 oktober 2007 om 10:33

    @The devil Tuner: Misschien heeft hij geen originele turbo meer, en staat er nu een ‘iets’ grotere op?

    Login om te reageren
  45. RScosworth zegt

    25 oktober 2007 om 11:31

    @ The Devil Tuner
    Ik had juist het idee dat het juist géén ALS was maar meer een of ander geintje met de uitlaat. En als het dan toch een ALS is hebben ze zitten slapen tijdens de montage en afstelling want een uitlaat die in de hens vliegt is nou niet bepaald gunstig.

    Login om te reageren
  46. thijs zegt

    25 oktober 2007 om 11:34

    Zoals ik al eerder heb geschreven is er weldegelijk een verschil tussen Anti Lag en 2 stepping. Bij een ALS wordt de turbo opganggehouden met de gasklep dicht en met het 2 stepping systeem met de gasklep open. Vandaar de hardere klappen en de hogere frequentie van de klappen.

    Login om te reageren
  47. rubentjeee zegt

    25 oktober 2007 om 12:55

    gewoon de ontsteking die verkeerd staat klaar

    Login om te reageren
  48. MRTN zegt

    25 oktober 2007 om 13:11

    opzich wel humor, en ook wel gruwlijk, maar doe niet zo zielig en geef ge geld uit aan betere prestaties ipv vuurwerk

    Login om te reageren
  49. rider zegt

    25 oktober 2007 om 14:39

    ontsteking lijkt verdacht veel op een WRC rallywagen. ook heftig opgevoerd zoals deze RX7. en het zijn allemaal turbo’s! net zoals de vermelde Audi RS4. is een beetje technisch verhaal maar heeft met de tijdstip van inspuiting en ontsteking te maken.

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    25 oktober 2007 om 15:19

    Die wil ik niet tegenkomen op de weg! Zou me helemaal de rambam schrikken…

    Login om te reageren
  51. Tom zegt

    25 oktober 2007 om 16:49

    zou denken dat het een drive-by is als hij je met zo’n kabaal inhaalt :p
    lijkt me niet heel bevordelijk voor.. emm…. alles?

    Login om te reageren
  52. The Devil Tuner zegt

    25 oktober 2007 om 18:40

    @ gert

    ja dat kan naruurlijk ook nog :D ….

    @ RScosworth

    Duizend maal excuus… :P
    ik lag vast te slapen bij het lezen ;) ….

    Login om te reageren
  53. abarth zegt

    25 oktober 2007 om 19:54

    ik ken dit er zitten bougies in de uitlaat die het onverbrande brandstof doet ontsteken!!

    Login om te reageren
  54. Tom zegt

    25 oktober 2007 om 22:55

    het werkt als volgt.

    Het is als het ware een soort van launch-control. Zeg, je hebt ondervonden dat je het snelste optrekt bij 5000 toeren. Dan stel je de ‘soft-revlimiter’ in op 5000rpm. Als je dan stilstaat en je geeft vol gas, blijft je op 5000rpm. Zodra je eenmaal rijd kun je echter weer je max rpm bereiken.

    De vlammen en knallen ontstaan omdat de rev limiter (toeren begrenzer) gebaseerd is op ignition cut. Een normale begrenzer knijpt de benzine toevoer af. Ignition cut systemen laten benzine gewoon door de cilinder gaan zonder dat het tot ontbranding wordt gebracht. Na enige tijd onstaat er een ontbrandbaar mengsel dat ontbrand zodra het op de hete uitlaat komt. Deze komen vervolgens uit de uitlaat en geven de knalletjes :)

    Login om te reageren
  55. opel performance centre zegt

    26 oktober 2007 om 15:34

    lol gaatie blazen die auto staat wel lkkr afgesteld zeg

    Login om te reageren
  56. Nick zegt

    28 oktober 2007 om 13:33

    Die anti-turbovertrager is een beetje verkeerd afgestelt.

    Dit moet juist in lagere toeren gebeuren, anders is het anti-vertragingsgedeelte nogal … nutteloos.

    Login om te reageren
  57. Ivan zegt

    29 oktober 2007 om 19:13

    haha uitblazen helpt toch?!:P

    Login om te reageren
  58. Nick zegt

    12 december 2007 om 16:17

    MoTec launch control

    Login om te reageren
  59. ramon zegt

    1 maart 2008 om 10:57

    Das nou een een a.l.s. systeempje

    Login om te reageren
  60. DDSpec zegt

    9 april 2008 om 01:57

    Ik was eens aan het googlene toen kwam ik deze site tegen.
    Ernstig hoe het gesteld is met verstan van de nederlandse auto kenner.
    Die vlammen worden veroorzaakt door een
    “Bee-R rev limiter”

    l0l dat niemand dat wist

    Login om te reageren
  61. BackFire zegt

    7 december 2009 om 19:43

    deze rx-7 heeft gewoon een anti lag systeem. A.L.S word vaak gebruikt bij rallywagens,deze houdt de druk van de turbo gelijk zodat hij na het lossen van het gaspedeel voor een bocht,weer direct weg kan,zonder A.L.S moet je turbo weer druk opbouwen voor een “boost” , bij het lossen van het gaspedaal komen er wel een hoop benzine vrij die pas ontploft tussen de motor en de turbo om de schoepen draaiende te houden,dit zorgt voor het bang-bang geluid. dit is wel slecht voor je motor,turbo en uitlaat…

    Login om te reageren
  62. Erik zegt

    7 december 2009 om 23:47

    Dit is gewoon een 2-step systeem hoor en geen ALS.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North