• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren F1 rijdt weg na crashtest

Auteur: Dennis, gepost 19 april 2007 om 13:09 – 83 Reacties

McLaren F1 crashtest

Gelukkig worden auto’s uitvoerig getest voordat we ze op de weg tegen komen. Onderdeel van deze testen is dan natuurlijk de crashtest: doodzonde, maar wel noodzakelijk. Zie hier een crashtest van de McLaren F1 bij de Britse MIRA (Motor Industry Research Association).

Op de video is duidelijk te zien hoe goed het carbon chassis zich houdt tijdens de crash. Daarmee is de McLaren F1 de enige auto ooit die op eigen kracht bij de MIRA wegreed na een crashtest. En natuurlijk bleef de BMW V12 middenmotor onaangetast.

Zo’n crash is op zich best interessant, maar tegelijkertijd tamelijk saai. Veel liever zien we de McLaren F1 met 391 km/u een baantje trekken…

Of tegenover de Enzo aan de tand worden gevoeld door Tiff Needell…

(via: motorauthority)

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje
  • Video: McLaren 720 GT3 vliegt van de baan na harde crash
    Video: McLaren 720 GT3 vliegt van de baan na harde crash
  • Video: auto rijdt door gebouw

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, f1, McLaren, Supercars, Video

Vorig bericht: « Dacia Logan MCV wereldwijde verkoophit
Volgend bericht: Geen paniekvoetbal bij VROM om retrofit-roetfilters »

Lees Interacties

Reacties

  1. iceman zegt

    19 april 2007 om 13:11

    mclaren met een bmw motor beste techniek samen ,mclaren is gewoon de beste supercar ooit gebouwd en dat geluid is gewoon bruut.

    Login om te reageren
  2. Jan zegt

    19 april 2007 om 13:12

    Of dat wel zo goed is… het lijkt me dat de krachten dan worden doorgegeven aan de bestuurder…

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    19 april 2007 om 13:20

    Hoor wat die gast in het tweede filmpje zegt: “I still say this is the best car ever built ever, probably will never be beaten.” :roll: Wel dus! Veyron!

    Login om te reageren
  4. OLY zegt

    19 april 2007 om 13:24

    Citrofiel @ Jeremy heeft dat ook over de Veyron gezegt maar die word binnenkort ook verslagen door een ander merk let maar op.

    Login om te reageren
  5. Nigel zegt

    19 april 2007 om 13:24

    Maar verschill tussen een veyron en een mclaren F1 is dat een mclaren F1 een prachtding is +het heeft een geschiedenis en de veyron is gewoon lelijk en meer een boodschappen autotje en niet mee om te racen.

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    19 april 2007 om 13:26

    zo droog! :D prachtig :P “but anyway… 390 is quite fast isn’t it?”

    die crash is ook wel indrukwekkend, zo stijf als de auto blijft! maar volgens mij zijn je ledematen dan allemaal van je lijf getrokken of zijn je hersenen puree ofzo.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    19 april 2007 om 13:27

    @Nigel
    je kan een hoop zeggen maar de Mclaren F1 is écht meer een boodschappenautotje :P de veyron heeft alleen 2 stoelen, de mclaren heeft ook nog 2 gygantische ;) opbergvakken.

    Login om te reageren
  8. OLY zegt

    19 april 2007 om 13:39

    Alwood@ de F1 heeft der 3 maar als nog het is alles behalve een boodschape wagen en ben met Nigel eens dat je eerder een Veyron zou gebruiken dan een F1 om boodschappe te doen.

    maar ja mensen die deze auto’s betale laten hun boodschape dnek ik ook wel doen.

    Mc laren F1 kost ook 1 miljoen.

    Login om te reageren
  9. Kevski-Style zegt

    19 april 2007 om 13:40

    @Citrofiel:

    Met een Veyron kan je hard, dat wel. maar op een circuit is een veyron nergens. Komt nog steeds niet eens in de buurt. Dan nog eerder de Enzo, die het ook tegen de F1 aflegd….

    Login om te reageren
  10. OLY zegt

    19 april 2007 om 13:41

    En waar zitten die opberg vakken van die mclaren dan voor in dat kan namelijk niet. En achterin ook niet.

    Login om te reageren
  11. Frits zegt

    19 april 2007 om 13:41

    Wat een rare die Tiff. Een vergelijking maken tussen de Enzo en F1 voor dagelijks gebruik. En dan een race-spec F1 testen :) De ‘originele’ F1 is best wel gemaakt voor ‘dagelijks’ gebruik (Veel gekeken naar de NSX). Wat daar nog van over is in de race versie?
    En wat zegt ie nou? 300 kg lichter, blijft er dan nog maar 700 over? Ik dacht dat de target weight van de F1 op 1000kg was gezet door Gordon, maar dat ie uiteindelijk 1018 woog. Maar dat gaf niet want hij had veel meer vermogen dan gepland :)

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    19 april 2007 om 13:42

    @ Kevski Style; O ja? Wist ik niet… Ik wil bewijs!!

    Login om te reageren
  13. SugarFree zegt

    19 april 2007 om 13:43

    De F1 kan alleen al om de reden van de centraal geplaatste bestuurdersstoel geen boodschappenautootje genoemd worden…
    En ik vind de F1 mooi, de Veyron niet (eh, of had ik dat al eens gezegd? :) )

    Login om te reageren
  14. Fej zegt

    19 april 2007 om 13:48

    Ik vroeg me af (wat jan ook al opmerkte) wat er zou gebeuren met een bestuurder als die bovenstaande crash meemaakt. Als de auto zo stijf is komt de kracht bijna volledig op de inzittenden, die dan waarschijnlijk in het dashboard zouden belanden want ik zag ook geen airbags. De auto rijdt dan misschien nog weg, de inzittenden niet meer!

    Login om te reageren
  15. natan zegt

    19 april 2007 om 13:54

    Zoals Stiff ook zei, zo hoort een supercar te zijn. Dit is toch geweldig hoe je een McLaren aan krijgt. Doet me echt denken aan de de collum die James May keer schreef in Topgear Magazine. Zou het niet leuker zijn als autorijden veel meer moeite kost.
    Ik weet zeker dat dat voor mij wel geldt. Geweldig die McLaren

    Login om te reageren
  16. Forza! zegt

    19 april 2007 om 13:55

    De Veyron laat alle supercars staan, ook op het circuit.
    Face it people, mooi of niet, de Veyron heeft de lat enorm hoog gelegd.
    Dus bye bye Mac, Enzo en Carrera GT, jullie hebben geen schijn van kans…

    Login om te reageren
  17. casey zegt

    19 april 2007 om 14:07

    Hmm…Er zit, hoeveel? 15 jaar verschil tussen de Enzo en de McLaren? Wat nou als je een hedendaagse Ferrari F1 vergelijkt met een McLaren F1 van 15 jaar geleden?

    Je kan de McLaren beter met de F40 vergelijken of XJ220…

    Login om te reageren
  18. HeadlightInYourMirror zegt

    19 april 2007 om 14:17

    @Forza

    Waarschijnlijk. Maar dan alleen bij het achteruit inparkeren.

    Ik denk dat de McLaren F1 de rest nog steeds les geeft, helemaal in de racespecs. En dat voor een 14 jaar oude auto… Alleen dat benzineverbruik: ‘6 miles to the gallon’

    Login om te reageren
  19. Thijs zegt

    19 april 2007 om 14:18

    De McLaren waar hij in rijd is de McLaren LM. Welke ik ook meteen de mooiste vind (en hij rijdt hem ook in de mooiste kleur), maar dit is de ongeciviliseerde versie van het race model. Er is nog een veel beschaafder model, waar hij ook een keer in rijdt, en daar kan hij bijvoorbeeld wel gewoon in praten met z’n passagiers en daar zit ook gewoon bekleding in en zijn driekwart van de knopjes verdwenen en zit een gewone start knop en geen switch. Maar zoals ik al zei, die is niet mooi :wink:
    En de Veyron, ach ik vind het knap gemaakt, maar de feel die bijvoorbeeld een McLaren heeft mist bij die auto volledig.

    Login om te reageren
  20. Amigdale zegt

    19 april 2007 om 14:23

    Doodzone?

    Tiff Needle?

    Allemaal leuk die blogs maar als je een béétje professioneel wil zijn, lees dan je teksten eens na alvorens ze op het net te zwieren. Laat anders jullie teksten eens nalezen door een Neerlandicus… dan kan Robbie misschien ook eens een correct geschreven stukje afleveren.

    Bedroevend.

    -edit: nou, nou, tut, tut-

    Login om te reageren
  21. maarten zegt

    19 april 2007 om 14:30

    Ff tussendoor:

    “The Mclaren F1 is the only car ever which has been driven away from the MIRA facilities after testing.”

    Hoe brilliant is dat!

    Login om te reageren
  22. Loe zegt

    19 april 2007 om 14:30

    @ citrofiel. Kijk hier maar even.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

    Login om te reageren
  23. MDA zegt

    19 april 2007 om 14:32

    De Veyron laat alle supercars staan, ook op het circuit.
    ——–
    Spreek je uit ervaring of doe je maar gewoon alsof? Veyron is minstens 2x zo zwaar als een F1. Dat kan amper soepel gaan over een track.

    Ik denk zelfs dat de Enzo nog sneller is op een gemiddeld circuit (bochten en rechte stukken). De Veyron is gewoon lomp en zwaar.

    Carrera GT is net even een stapje lager dan de F1, Veyron en Enzo.

    Login om te reageren
  24. 1xaston, 1xmurci zegt

    19 april 2007 om 14:35

    BMW + McClaren is NONO ondertussen

    Merc + zonda R –> the new king in town

    Login om te reageren
  25. 1xaston, 1xmurci zegt

    19 april 2007 om 14:37

    En waarom altijd de veyron vergelijken met een F1 of een CGT.

    De veyron is GEEN circuit wagen. Die auto is bewust zo zwaar gemaakt om TOPSNELHEDEN te maken.

    Vergelijk alstublieft toch de juiste wagens eer je domme uitspraken doet.

    Login om te reageren
  26. Rick zegt

    19 april 2007 om 14:40

    Wat zijn jullie ook een stelletje stakkers, met jullie boodschappenwagentjes, ajb zeg, geen verstand van auto’s

    Login om te reageren
  27. Donny zegt

    19 april 2007 om 14:44

    Ouwe, wat een zeurkous! Het gaat hier over auto’s.

    FF on-topic, de McLaren blijft zoals in het filmpje gezegd wordt een topper terwijl de Enzo over een paar jaar weer wordt vervangen. Zou McLaren het ooit nog proberen om een opvolger te maken? Dat zou wel gaaf zijn!

    Login om te reageren
  28. Donny zegt

    19 april 2007 om 14:45

    (Sorry, zeurkous was gericht op Amigdale)

    Login om te reageren
  29. Alwood zegt

    19 april 2007 om 14:56

    en TOCH! wil ik eigenlijk wel zien hoe snel de veyron is met Walter Rohrl achter het stuur :) zeker nu ik de link van Loe heb bekeken :P

    De veyron vind ik verder heel goed te vergelijken met een Mclaren F1… alleen niet met een LM, GTR of iedere andere race uitvoering… gewoon de échte met luxe spul erin die hier ook gecrashed wordt :) en dan mogen in die test ook ff de SLR en Enzo vernederd worden!

    Login om te reageren
  30. Alwood zegt

    19 april 2007 om 14:57

    en misschien wil Amigdale wel zijn mailadres opgeven zodat autoblog hem de berichtjes kan toesturen voor ze te posten :) :P

    Login om te reageren
  31. serdvc zegt

    19 april 2007 om 15:00

    De mac in het clipje is GEEN LM!, het is een gtr omgebouwd naar een straat versie. Hij heeft wel de kleuren van een lm met een HDF kitje.
    Er zijn maar 5 lm’s. 2 in japan

    Login om te reageren
  32. sven zegt

    19 april 2007 om 15:17

    Tja , heb em wel niet zien wegrijden !!
    En test was misschien tegen 30 per uur , hahaha

    Login om te reageren
  33. byron zegt

    19 april 2007 om 15:22

    @amigdale: ga je moeder pesten, mierenneuker.

    Een veyron is voor stakkers die kicke op getalletjes, een F1 is een auto voor mensen die kicke op rijgenot, echte liefhebbers dus. Mensen die hier een Veyron de hemel in prijzen zijn mensen die niets (goeds) met auto’s hebben.
    De crashtest vond ik niet zo spectaculair. Als je een crashtest van een formule 1 auto ziet, zie je vooral bij de neus pas hoe mooi dat carbon helemaal verpulverd tot stof en daarbij dus enorm veel energie absorbeerd.
    De McF1 is alweer redelijk oud maar niet echt overtroffen vind ik, alleen al die nerds die er een kunnen kopen zijn geen echte liefhebbers en vinden luxe vaak te belangrijk, echte die hard supercars worden bijna niet meer gemaakt. Dit is trouwens geen echte LM, maar een GTR naar LM specificaties gebouwd, aangezien er maar 5 LM’s zijn (3 daarvan van de sultan van Brunei, dat is ook zo’n spelbreker)

    Login om te reageren
  34. CSL zegt

    19 april 2007 om 15:34

    McLaren LM Is en blijft mijn lievelingauto. Zo horen Supercars te zijn. Puur en alleen maar Puur. Niet met 30 turbo’s en 50 radiaturen. Die Geweldige Blok van BMW met het Astronomisch prestatieniveau levert ondertussen al 750pk in de X5 Lemans.

    Login om te reageren
  35. ueberPKW zegt

    19 april 2007 om 15:47

    die F1 is zoooooooooo bruut en dat geluid… wat een auto! In deze vergelijking zou ik nooit voor de enzo kiezen.

    Login om te reageren
  36. Jan zegt

    19 april 2007 om 15:48

    Ff terug on topic.
    Die McLaren rijdt dus zelf weg en mijn vraag blijft of dat wel zo goed is. Hoeveel NCAP sterren kreeg ‘ie?

    Login om te reageren
  37. Tijmen zegt

    19 april 2007 om 15:48

    Byron, je hebt helemaal gelijk. Oh en trouwens, volgens mij is de Donkervoort D8 RS toch echt de snelste straatauto op de Nordschleife. Die bouwen pas echte auto’s.

    Login om te reageren
  38. redrum zegt

    19 april 2007 om 15:54

    @ OLY

    de opbergvakken zitten aan de flanken, voor de twee achterste wielen. Het zijn een soort koffers aan de zijkant van de wagen.

    Login om te reageren
  39. MurcieBoy zegt

    19 april 2007 om 16:05

    bij dat 2e filmpje: hoe lang is die baan wel niet als die daar een paar minuten lang dik 350km/h rijdt?!

    Login om te reageren
  40. Tijmen zegt

    19 april 2007 om 16:06

    Maar die F1 ziet er wel uit zoals een supercar uituit moet zien: laag, gespierd, en zo’n dikke taartschep achterop

    Login om te reageren
  41. 8C Competizione zegt

    19 april 2007 om 16:06

    Okeej op die Nordschleife ronde tijden zie ik dat een Donkervoort sneller is dan een Enzo of Veyron :D dus wie zeurt hier nu nog over die auto’s en de ronde tijden ervan ;) k weet niet of iemand van jullie het autotijdschrift GTO leest maar daar is in januari een test geweest tussen de veyron, enzo, carrera gt en de zonda s. waarin duidelijk wordt verteld dat de veyron (toch 2000kg) sneller op elk gebied is dan de enzo, dus ook in de bochten.

    Login om te reageren
  42. Kerel zegt

    19 april 2007 om 16:10

    @ Amigdeel

    “Doodzone?

    Tiff Needle?

    “lees dan je teksten eens na .. ”

    Bedroevend.”

    Gut gut, misschien moet meneer ook eens iets nalezen voordat hij zo’n bedroevende reactie schrijft.
    “Doodzone” haha, waar moet dat staan dan? Doodzonde in dit stuk is niet verkeerd geschreven en geplaatst.

    Om maar net zo’n nutteloze reactie te plaatsen.

    Login om te reageren
  43. AlwinH zegt

    19 april 2007 om 16:24

    @Kerel: misschien zijn die foutjes al gefixt ondertussen?

    Login om te reageren
  44. Thom zegt

    19 april 2007 om 16:27

    ik snap niet hoe je die f1 ooit WIL laten crashen!

    Login om te reageren
  45. Kerel zegt

    19 april 2007 om 16:28

    Je zou zeggen dat je dan ook “Tiff Needell” even fixt.

    Login om te reageren
  46. Ivo zegt

    19 april 2007 om 16:31

    ‘k Kan maar niet kiezen…

    http://www.automotivefriends.net/?q=McLaren+F1+OR+Ferrari+Enzo+OR+Veyron

    Login om te reageren
  47. Larrs zegt

    19 april 2007 om 16:31

    Wel mooi zo’n McLaren F1, zit hier met een grijns naar het laatste filmpje te kijken. :D

    Login om te reageren
  48. AlwinH zegt

    19 april 2007 om 16:35

    @Kerel: wat moet daar nog aan gefixt worden dan?

    Login om te reageren
  49. Nick zegt

    19 april 2007 om 16:39

    McLaren F1, beste sportauto ooit?

    Persoonlijk, vind ik dat grappig.

    Hij mag snel zijn qua topsnelheid, hij mag snel zijn qua acceleratie en deceleratie.

    Maar hij schijnt (of gewoonweg is) nogal bizar erg te skitten, en dan voornamelijk achter, zeg maar alsof ze nooit achtervering hebben uitgevonden.

    Aldus Andy Wallace, coureur McLaren F1 GTR Fina- Le Mans raceteam.
    Deze is ook te zien in het filmpje hierboven waar 391 kmpu word gereden.

    Deze auto is er echt maar dan ook echt ALLEEN maar voor om op middelmatige (qua temperatuur), droge dagen te rijden waarbij er geen of nauwelijks wind is, op een weg waar nauwelijks hoogteverschil in zit.

    Verander je één van deze variabelen, dan kun je maar beter thuis blijven.

    Login om te reageren
  50. Nick zegt

    19 april 2007 om 16:41

    Als je iets exclusiefs en extravagants wil…

    Koop dan een Kever ofzo en gooi er een raket motor op.

    Dan heb je nog een beetje kreukelzone, wegligging en waarschijnlijk heb je nog steeds een flinke punt voor praktisch gebruik op de McLaren F1.

    Login om te reageren
  51. SimonMc zegt

    19 april 2007 om 17:00

    “Die auto is bewust zo zwaar gemaakt om TOPSNELHEDEN te maken.”

    ahahahahahahahahahaha

    Login om te reageren
  52. Hansie! zegt

    19 april 2007 om 17:01

    OOOh die Mclaren is zon lekkere wagen he
    alleen is dit niet de F1 LM ?

    En ik vind dat iemand zijn veyron helemaal moet strippen om er flink wat kilos af te halen (moet makkelijk kunnen gezien het interrieur van die wagen) en dan nog een snelheids test doen.

    Login om te reageren
  53. floris zegt

    19 april 2007 om 18:08

    dan is er wel voortaan een praktische reden om supercars te kopen. als iemand zegt dat je een patser bent omdat je er een hebt gekocht zeg je gewoon. nou ik heb hem omdat hij nou eenmaal de veiligste auto ooit is. heb je een zieke dis!

    Login om te reageren
  54. floris zegt

    19 april 2007 om 18:11

    trouwens over de discussie over wat de beste supercar ooit is doe mij maar een caparo t1 met 700 pk.

    Login om te reageren
  55. Amigdale zegt

    19 april 2007 om 18:13

    Ik wou de ouwe zeur niet uithangen hoor, eerder de recalcitrante taalzuiveraar haha!

    Ik geniet er niet van om te lamenteren over de lamentabele taalbeheersing van onze vrienden van de automobiel, want niemand geniet van een saaie lamentatie. Ook ik geef de voorkeur aan het verblijven in een hypnagogische en indolente staat, enkel afgewisseld door hevig bacchanaal slempen in gelagkamers en tapperijen. Wees dan ook niet te fulminant vanwege mijn hevige reactie, ik werd van mijn zedige firmament gestoten door de evocatie die jullie door talrijke inbreken tegen de taalwetten bij mij teweeggebracht hebben. De kwintessens van dit betoog, de basale reden, is dat ik niet meer ben dan een maanzieke hemelbestormer, die door jullie smaadgeschriften aan het adres van de lettervreters onder het credo ‘als de boodschap maar overkomt’, wel gedwongen werd om uit zijn klompen te schieten.

    Dennis doet in feite erg zijn best, het is vooral Robbie die talige halsmisdaden begaat. Zijn schrijfsels zouden wat luisterrijker mogen zijn en ik wil zijn fouten niet langer met angst verbeiden, maar als ze er zijn mogen ze niet verdonkeremaand blijven. We willen de natie niet besmetten! En wij, romandridders, willen ons niet langer verongelijkt voelen!

    Mijn excuses aan wie ik beledigde,

    Groet.

    PS: Aan de nivelleerders vraag ik erbarmen te hebben, aan de commies om hun droge overpeinzingen in hun vingers te houden, aan de courtisanes en concubines om mij te vergezellen en aan iedereen die mijn kakkineuze pseudochic wil bekritiseren maan ik aan om zich te verdiepen in de cotillon, de horlepiep of de gigue. Of beroep u op le droit à la paresse en dommel, al mijmerend en murmelend over schande en hoogmoed, weg in een verkwikkende slaap zodat u in uw dromen de wu wei bestuderen kan.

    Login om te reageren
  56. m5 zegt

    19 april 2007 om 18:21

    @ Amigdale wat een zever praat niet normaal zeg ;)

    Login om te reageren
  57. forza! zegt

    19 april 2007 om 18:33

    Geef mij maar een F40. Stomme McLaren. Vind ‘r niks aan.
    Al dat gemauw hier over echte supercars. De F40 wordt nergens
    genoemd! En als er 1 supercar is dan is het de F40! Vind ik dan ;)

    Login om te reageren
  58. Alwood zegt

    19 april 2007 om 18:56

    omg der heeft hierow echt ieman veel probleem met se eige :| ik bedoel maar… seker goeje herineringe aan se nederlans les :?

    en de F40 is een prachtwagen! dat hoefd niet gezegd te worden dat is gewoon een stukje kennis wat in iedereen zit ;) Omdat de F40 op zo’n grote hoogte staat gaat de discussie hier gewoon over de aardse auto’s (F1, Veyron, Murci, etc…)

    (wel jammer dat ferrari tegenwoordig alleen nog maar japanse boodschappenwagentjes maakt :o :P)

    Login om te reageren
  59. roy zegt

    19 april 2007 om 19:04

    @ Amigdale

    helemaal eensch..

    Login om te reageren
  60. casey zegt

    19 april 2007 om 19:16

    @ amigdale…

    Ga je hier ook nog iets on-topic plaatsen??

    Login om te reageren
  61. Kevski-Style zegt

    19 april 2007 om 19:44

    @ Amigale: Jij bent zeker een blinde timmerman of niet? Die slaat namelijk ook alle planken mis….

    Login om te reageren
  62. ejs zegt

    19 april 2007 om 19:59

    Knap staaltje werk bij Mclaren,, maar jj zou zeggen dt dit al eerder bekend was??

    Tis overigens idd dood & doodzone!!

    Login om te reageren
  63. roderik zegt

    19 april 2007 om 20:00

    @ Amigdale: Alleen erg jammer dat we niks snappen van wat je zegt.
    Ik vind het nuttiger om over supercars te praten dan woordenboeken leren.

    On-topic: Prachtige auto is de McLaren F1, alleen zal het grootste deel van de eigenaars hem niet benutten qua prestaties, wat natuurlijk erg spijtig is.
    En trouwens is dat lange stuk weg volgens mij in Duitsland waar ook de Bugatti Veyron door James May werd gereden bij Topgear. Dat stuk weg is zo lang dat je het einde niet kan zien door de bolling van de aarde.

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    19 april 2007 om 20:21

    De Veyron is beter dan de Mclaren F1…………OMG! De jeugd van tegenwoordig! Mensen als je geen verstand hebt zeg dan helemaal niets.

    De McLaren F1 is de enige street legal auto die, met minimale aanpassingen, aan lange afstandsraces heeft meegedaan en die niet alleen gewonnen heeft maar zelfs gedomineerd heeft.

    En jullie kunnen me nog meer vertellen maar een Veyron kan dat nimmer nooit doen.

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    19 april 2007 om 20:43

    Oh man! Ik bedoelde verstand van zaken! Ik neem aan dat jullie allemaal een verstand hebben! ;)

    Login om te reageren
  66. Alexander zegt

    19 april 2007 om 21:25

    Amigdale heeft het woordenboek gevonden ;).

    Ontopic: woehoe wat een gave beelden. Geluid van de F1 zorgt wel voor kippenvel. Volgens mij had Tiff een beetje moeite om de F1 recht te houden in het laatste filmpje, hij moest aardig corrigeren.

    Login om te reageren
  67. TimMR2 zegt

    19 april 2007 om 21:38

    Ik geloof echt niet dat de Veyron de enzo en F1 achter zich laat.

    De Veyron is een GT gemaakt voor lange afstanden over normale wegen, het is geen circuitauto. Daarintegen zijn de Enzo, F1, Carrera GT etc. straatwagens die eigenlijk op het circuit thuis horen, ze zijn gemaakt met technieken uit de racewereld, het zijn de auto’s om mee naar het circuit te rijden en je daar lekker uit te leven op het circuit. De veyron is daarintegen een auto gemaakt voor de snelwegen en om lange afstanden extreem snel en comfortabel te reizen hij is niet gemaakt voor het circuit.

    Login om te reageren
  68. mercedesfan zegt

    19 april 2007 om 22:04

    stevige auto

    Login om te reageren
  69. HolyCow zegt

    20 april 2007 om 00:04

    Mijn god mensen

    ten eerste vind ik dat supercars geen boodschappen autotjes moeten zijn, anders koop je toch lekker een ander man, je wilt toch ook niet dat je “superauto” kan vliegen, wat voor achterlijke argument is dat

    Ten tweede mensen is de mclaren al heel lang overtroffen door de enzo behalve op topsnelheid, de 0-100 trekt de mclaren wellicht harder maar verder trekt zeker weten de enzo sneller op. Ook de grip van de enzo is vele malen beter. De remmen van de enzo zijn ook velen malen beter dan die van de Enzo. Let er wel op of zo in de jaren 90 levende mensen dat de eisen van de supercars steeds hoger worden en dus zijn de algemene specificaties velen malen beter dan die van Mclaren F1. En mocht mclaren zoveel jaren domineren, het is voorbij. ja ik weet dat het pijn doet maar get over it. Tiff Needel is van de oude stempel vergeef hem voor zijn uitspraken die helaas niet voor iedereen gelden.

    En tot slot, Bugatti Veyron vergelijken met Mclaren F1? Dat is net zoals appels met peren vergelijken. Veyron is superieur in snelheid, ik heb trouwens geen idee of het nou sneller is op het circuit(nooit een test ervan gezien). Mclaren zicht “dichter op het asfalt”. Je voelt meer, maar is gevaarlijker. Mclaren kan trouwens niet al te lang zijn kracht behouden voordat het naar de reparatie moet gaan integenstelling tot de veyron. Mensen die beweren dat de Veyron geen geschiedenis heeft? HAHAHA Het is vele malen prachtiger dan die van Mclaren F1. 1 man droom die voor alles koste wat het kost de ultieme wagen wilde bouwen ook al heeft hij op elk wagen die hij verkooopt verlies. Dat is pas doorzettingsvermogen en dat is pas een verhaal. Mclaren? Ja leuk maar het verhaal van Veyron is echt wel beter(vind ik).

    Veel lees plezier!

    Login om te reageren
  70. HolyCow zegt

    20 april 2007 om 00:05

    sorry voor de vele spellingsfouten(het is laat:P(A))

    Login om te reageren
  71. bartholomeo zegt

    20 april 2007 om 00:25

    wat een auto’s !!!

    Login om te reageren
  72. Orichinals® zegt

    20 april 2007 om 01:59

    Do you know how fast 253mph will be? See yourself if you like: http://www.automoblog.net/2007/04/16/bugatti-veyron-reaches-253-mph-top-speed/

    When it felt like screaming, you’re just right.

    Login om te reageren
  73. Orichinals® zegt

    20 april 2007 om 03:18

    @Amigdale [Neerlandicus zeker?]
    Lees jij je stukjes nog eens over en kijk even extra, of de komma’s op de juiste plaatsen staan. Staan zij niet geheel correct, dan graag corrigeren en jij bent beter dan de beste van de klas.

    De McLaren F1 is de beste supercar ever, met de Ferrari F40 als goede 2e, dit omdat supercars, nu eenmaal compromiloze auto’s moeten zijn. Nooit vergevingsgezind, maar de moeite waard om in te rijden.

    Login om te reageren
  74. Menno zegt

    20 april 2007 om 11:35

    @Amigdale
    Jij hebt zeker de synoniemen mogelijkheid van Word pas ontdekt?

    De Veyron is (zoals eerder genoemt door 8C Competizione) door GTO getest ten t.o.v. de carrera gt, enzo en zonda s. En niet alleen om lange rechte wegen maar ook in de bergen met haarspeldbochten was de Veyron veel en veel te snel voor de andere auto’s. De enzo probeerde van alles maar kon de veyron met geen mogelijkheid bij benen. Dus vergeleken met die auto’s in de veyron ook sneller op het circuit.

    Wat hij t.o.v. een McLaren f1 zou doen lijkt me de moeite waard om te testen. Helaas heb ik geen van bijde in mijn bezit….

    Login om te reageren
  75. Amigdale zegt

    20 april 2007 om 15:14

    Ik ben negentien jaar en ben dus zeker geen Neerlandicus, heb deze woorden niet uit woordenboek gehaald (wel uit romans en non-fictie boeken), heb de tekst niet in Word geschreven (vandaar de spelfouten als ‘romandridders’ i.p.v. romanridders) en ik ben een ramp wat betreft het plaatsen van komma’s, dubbele punten en ander ongein. Ik schrijf dan ook geen teksten voor een blog, indien ik dat wél zou doen zou ik zeker de interpunctieregels herhalen én mijn teksten laten nalezen door een taalvaardige collega omdat je je eigen fouten zo moeilijk herkent.

    Twijfel je toch aan de spelling van een woord of de plaats van een komma, surf dan eens naar http://taalunieversum.org/

    Login om te reageren
  76. Jan zegt

    20 april 2007 om 15:20

    Het ging er toch in dit stukje om dat die McLaren een crashtest had ondergaan en wegreed en niet of de Veyron sneller is of niet? Ik vind die McLaren na het zien van die crashtest onveilig. Aan de andere kant, hij is ontworpen in een andere tijd, toen crashtests op een heel ander niveau stonden als nu.

    Login om te reageren
  77. byron zegt

    20 april 2007 om 15:42

    @holy cow:
    citaat:
    De remmen van de enzo zijn ook velen malen beter dan die van de Enzo.

    ik weet niet wat jij allemaal gedronken hebt maar dat was heftig spul!

    de McLaren F1 heeft geen prachtige geschiedenis maar de Veyron helemaal niet, dat heeft niets met het oude Bugatti te maken. bugatti zelf heeft idd een schitterende geschiedenis.

    Login om te reageren
  78. HolyCow zegt

    21 april 2007 om 14:16

    @byron

    Foutje hoorde mclaren te zijn de laatste:P.

    Login om te reageren
  79. Jurgen zegt

    22 april 2007 om 22:23

    Humor zou zijn dat als je in het 2e filmpje rond de 370 ff een Veyron voorbij ziet tuffen met 400+, rustig, waarbij de chauffeur ff rustig een muziekje zit te luisteren.

    Login om te reageren
  80. Rick dos zegt

    22 april 2007 om 22:29

    ……humor ain´t what it used to be……….

    Login om te reageren
  81. SugarFree zegt

    26 april 2007 om 16:27

    @ Amigdale
    ‘door talrijke inbreken tegen’

    eh, moet dat niet zijn: door talrijke inbrAken IN’?

    Verder heb je een leuke en originele schrijfstijl (áls het uit je eigen pen komt).

    Login om te reageren
  82. F0sjiZZle zegt

    10 juli 2007 om 09:18

    als ik ooit miljonair wordt……. dan ga ik echt wel voor de mclaren :D

    Login om te reageren
  83. Kristof zegt

    1 augustus 2010 om 13:59

    SugarFree
    Probeer eens inbreuken ipv inbraken ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North