• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren MSO maakt beperkte serie 675 LT’s met veel carbon

Auteur: jaapiyo, gepost 7 juni 2016 om 14:58 – 26 Reacties

McLaren-675LT-carbon-series


McLaren gaat 25 langstaarten maken waarvan 40% van de body-panelen opgetrokken zijn uit carbon. Ze krijgen de spitsvondige naam ‘MSO Carbon Series LT’ mee.

Het is een bekend recept in sportauto land. Heb je een model dat wat extra aandacht nodig heeft of wil je iets speciaals op de markt zetten, laat dan een lading carbon bakken in een industriële oven. Sprenkel de carbon vervolgens over de auto die je wilt pimpen. Maak desnoods nog een paar body-panelen van het spul zodat mensen je serieus nemen en je zult zien dat klanten in de rij staan om je product op te eten te kopen.

McLaren heeft dit trucje al minimaal twee keer eerder vertoond en dacht kennelijk dat het nog wel een keer zou werken. Ditmaal hebben ze bij McLaren Special Operations de 675 LT Spider aangepakt.

High-gloss carbon is het toverwoord bij dit project, want het grootste verschil met de standaard 675 LT is het zichtbare shiny carbon. Bij de standaard 675LT Spider bestaan onder andere de voorbumper, ‘end plates’, onderzijde van de koets aan de voorkant, side skirts, luchthappers op de flank, spatschermen achter, achterbumper, diffuser en airbrake ook allemaal van carbon, maar bij de ‘carbon series’ zijn deze onderdelen uitgevoerd in high-gloss zodat de typerende carbon-structuur goed zichtbaar is.

McLaren-MSO-Carbon-Series-LT-front

Wellicht interessanter, want vermoedelijk gewichtsbesparend, is dat bij de Carbon Series LT ook het dakpaneel, de A-pilaren, motorkap, ‘side blades’, de complete voor- en achtervleugel en de benzineklep in carbon zijn uitgevoerd. Andere verschillen ten opzichte van de basis zijn het standaard ‘McLaren Track Telemetry pack’, wat onder andere bestaat uit drie ingebouwde camera’s waarmee je je verrichtingen op het circuit kan vastleggen. Tof zijn louvres boven de voorwielen, een referentie naar de GT3 variant van de auto.

De powah is niet veranderd, maar de 675 pk zijn ruim voldoende voor adequate prestaties: nul tot honderd gaat in 2,9 seconden, om de tweehonderd aan te tikken heb je 8,1 seconden nodig.

Zoals gezegd komen er 25 exemplaren van deze MSO Carbon Series, die overigens extra gebouwd worden naast de eerder aangekondigde 500 exemplaren van de 675 LT. Helaas voor de carbon-liefhebbers zijn ze allemaal al uitverkocht.

Ook interessant!

  • McLaren 765LT Spider
    Dit is de gloednieuwe McLaren 765LT Spider
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    De McLaren 765LT Spider, zoveel gaat hij kosten
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

675LT, carbon, McLaren, mso, special-edition, special-operations, spider

Vorig bericht: « Novitec Rosso geeft Ferrari 488 bijna 800 pk [gallery]
Volgend bericht: Haal een stukje Chiron in huis met dit Bugatti-meubilair »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    7 juni 2016 om 15:02

    Hadden ze beter bij de coupe kunnen doen, die vind ik ook mooier eigenlijk. Sowieso snap ik niet helemaal waarom je bij een hardcore circuitracer z’n dak er uit zaagt en daarmee de stijfheid van de carrosserie verminderd, is een hardcore auto niet bedoeld om zo stijf en strak en snel mogelijk te zijn?

    Login om te reageren
    • marstr zegt

      7 juni 2016 om 15:05

      @jobberns: hoe kom je erbij dat de auto gebruikt zal worden als hardcore circuit racer? in een verwarmde garage aan de druppellader onder een bijpassende afdekhoes heb je die stijfheid helemaal niet nodig

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        7 juni 2016 om 15:57

        @marstr: ik heb onder een afdekhoes juist stijfheid nodig!

        Login om te reageren
      • deora zegt

        7 juni 2016 om 17:17

        @marstr: er staan 2 675 LT’s op Nederlands kenteken die geregeld een paar hotlaps doen op het TT Circuit.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      7 juni 2016 om 15:07

      @jobberns: Ik denk dat bij dit soort auto’s de stijfheid tussen coupe en cabrio nauwelijks verschillen. Je kunt die carbontub zo stijf maken als je wilt.

      Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      7 juni 2016 om 15:14

      @jobberns: volgens mij was het verlies is stijfheid nagenoeg 0,0 door de carbon tub

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      7 juni 2016 om 18:17

      @jobberns: omdat dit dan koning hardcore racer van de cabrio’s is.

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      7 juni 2016 om 19:58

      @jobberns: mclaren heeft een monocoque chassis. Het dak heeft weinig tot geen invloed in stijfheid.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    7 juni 2016 om 15:03

    Het carbon is voor mij allemaal niet nodig, maar ik vind de 675LT de mooiste McLaren momenteel. Hij klopt gewoon, een erg gaaf ding!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 juni 2016 om 16:11

      @viezefreddyw: Ik vind hem ook kloppen. Bij de 650S heb ik dat gevoel helemaal niet. Maar de mooiste, vind je dat niet de 570 GT? Bijzonder fraai ding vind ik.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 juni 2016 om 16:29

        @berlinetta: Nee, ik vind de 570 GT zeker niet de mooiste. Ik kan de kont maar niet mooi vinden. Buiten het feit dat ik hem dus niet supergeslaagd vind, is het niet de type auto die ik zou zoeken bij een McLaren. De 570 GT moet de comfortabele reisauto van McLaren zijn, maar daarvoor zou ik geen McLaren kopen. Plus dat hij moordende concurrenten heeft die ook nog eens goedkoper zijn.

        De 675 LT vind ik gewoon gaaf, een waar monster waarmee je goed de hooligan uit kan hangen. Gewikkeld in een fraai jasje. Er zijn maar weinig auto’s die dat kunnen bieden op het moment.

        Login om te reageren
    • mrB zegt

      7 juni 2016 om 20:21

      @viezefreddyw: inderdaad, de 675LT is de perfecte McLaren. In het groen, als coupé, met de juiste MSO opties. Jammie!
      Mooi om te zien hoe de McLarens na een paar iteraties zo veel mooier wordt.

      Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    7 juni 2016 om 15:07

    Ik zou toch liever eentje met een lekker opvallend kleurtje willen hebben

    Login om te reageren
  4. reactief zegt

    7 juni 2016 om 15:09

    Ben best een grote liefhebber van het merk, maar dit is toch weer een dikke fuck naar de eerste eigenaren/bestellers van de 675LT… Eerst 500 spiders bovenop het beloofde maximale aantal, en dan nu ook nog 25 extra extra speciale versies…

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      7 juni 2016 om 15:11

      @reactief: vind de achterkant trouwens wel erg lekker van de 675LT, maar de voorzijde iets teveel van het goede.
      Daar blijft de MSO versie van de 12C in mijn ogen het mooist!

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      7 juni 2016 om 16:04

      @reactief: Tja begon dat niet al met de MP4-12C? Mensen wachten op de spider Mp4-Spider, die kwam maar zeer snel daarna de 650 wat volgens McLaren “geen upgrade was maar een andere auto”, toen begon het wachten weer voor de 650 spider. En toen de gelimiteerde 675LT…. En toen nog 500 spiders daarvan. En nu weer 25 special special editions?

      Dat allemaal in 5 jaar. Nogal een marketing bende.

      Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    7 juni 2016 om 15:27

    Uitverkocht??? Ahwww..

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    7 juni 2016 om 15:41

    Ben ik de enige die vond dat ze bij TG wel heeeel erg enthousiast over de Longtail waren?

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      7 juni 2016 om 16:33

      @dutchdriftking: overal zijn ze enorm enthousiast over de 675 LT eigenlijk. Het valt dus nog wat te verantwoorden naast hun gebruikelijke Chauvenisme (en ja dat mag met een C ipv een c, zo erg is het daar gesteld ;-)! )

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      7 juni 2016 om 16:41

      @dutchdriftking: Chris heeft er ook een aangeschaft dus… Maar in alle media zijn ze er zeer positief over, is gewoon een briljante auto.

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        7 juni 2016 om 20:23

        @trustmeiamanengineer: de goede of de slechte? Ik weet dat Harris er zeer enthousiast over was.

        Login om te reageren
  7. patrick zegt

    7 juni 2016 om 15:45

    Die LT versies zijn echt oogverblindend mooi in proportie! Liefst met de LM velgen van de P1 eronder.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    7 juni 2016 om 16:11

    Mooie velgen trouwens!

    Login om te reageren
  9. gemaskerdemuchacho zegt

    7 juni 2016 om 16:49

    Is die koe nog steeds niet uitgemolken?

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    7 juni 2016 om 16:50

    Bij de eerste LT’s:
    U heeft onze garantie, er worden er maar 500 gemaakt.
    Na de spider versie:
    Dit zijn echt de laatste…
    Hier maken we er maar 500 van.
    Nu nog 25 van deze…
    Kan Shmee150 deze ook nog gaan bestellen..

    Login om te reageren
  11. martijn11 zegt

    7 juni 2016 om 17:31

    Echt mooier word hij niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North