• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren toont meer beeld MP4-12C GT3 [video]

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 maart 2011 om 12:30 – 20 Reacties

McLaren_MP4-12C_GT3
En Hij zag dat het goed was.

Na het voorproefje een tijd geleden heeft het McLaren nu behaagd om meer foto’s en informatie omtrent hun GT3-racewagen naar buiten te brengen. De GT3 gaat gebouwd worden door McLaren GT, een nieuw bedrijf dat is opgetrokken uit onderdelen van McLaren en CRS Racing. Daarnaast is de 26-jarige Álvaro Parente aangesteld als nieuwe testcoureur, waarvan er medio 2011 overigens niet minder dan zes moeten zijn.

De eerste testritten heeft de 12C al achter de rug, en na de volgende testen (in maart en april) zal McLaren met de laatste details naar buiten komen. Wanneer je de GT3 naast de standaard 12C zet valt direct op dat de GT3 een stukje breder is, 100 mm om precies te zijn. Maar dit is natuurlijk niet het enige dat anders is aan de auto. De technische specificaties van de auto die vanaf 2012 ingezet zal worden door privateers zijn als volgt:

The 12C GT3 is based on the McLaren carbon MonoCell chassis, which weighs just 75kg and is produced in a revolutionary one-piece mould. Race specification composite body panels and a fixed rear wing have been added to the GT3 car.

The same 3.8-litre twin turbo V8 as in the production car on which it is based will be used in the 12C GT3, tuned to race specification. A bespoke paddle-shift system operating an all-new Ricardo-designed gearbox developed specifically for racing will be fitted. This system eschews the 7-speed SSG dual-clutch Graziano transmission supplied in the standard 12C.

New electrical architecture is being supplied by McLaren Electronic Systems Limited, including electronic dash and data technologies. Bosch Motorsport will supply a new ABS system for the 12C GT3. A new aerodynamics package has been developed by McLaren Racing in compliance with GT3 regulations, incorporating a new front splitter, door blade, rear wing, diffuser and louvres in the front fenders.

The new GT3 car will feature motorsport-specific braking and suspension components. These include bespoke callipers by Akebono, Official Supplier to Vodafone McLaren Mercedes. Due to regulations imposed by racing authorities, the 12C GT3 will not feature the road-going 12C’s ProActive Chassis Control System; negating the requirement for an anti-roll bar. Instead, the 12C GT3 will use a configuration comprising race-specific roll bars and dampers.

Een nieuwe video van de MP4-12C vind je HIERRR.

Ook interessant!

  • Video: McLaren 720 GT3 vliegt van de baan na harde crash
    Video: McLaren 720 GT3 vliegt van de baan na harde crash
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

GT3, McLaren, mp4-12c, oranje, Racing, Supercars, Video

Vorig bericht: « Ventile: hybride met ingebouwde windmolens
Volgend bericht: Japan na tsunami: drijvende auto’s en sluiting Toyota »

Lees Interacties

Reacties

  1. andre zegt

    11 maart 2011 om 12:41

    Foto 11: Racen ze in het GT3-kampioenschap ook met ABS? Ik dacht dat ABS vooral toegestaan was in raceklassen waar de coureurs iets minder grote helden zijn..

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      11 maart 2011 om 12:56

      @andre:
      U vraagt, zij draaien: GT3. Erboven heb je nog GT2, GT1, LMP2 en LMP1…

      Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    11 maart 2011 om 12:48

    Straaversie!

    Login om te reageren
    • GeoBem007 zegt

      11 maart 2011 om 12:48

      @GeoBem007: Kut, ‘Straatversie!’ dus

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        11 maart 2011 om 14:13

        @GeoBem007: er is toch een straatversie van…

        Login om te reageren
        • GeoBem007 zegt

          11 maart 2011 om 14:25

          @bpc: Ja en nee.. De MP4-12C is zoals een 911 Carrera. Als je van dit een straatversie maakt, heb je iets als een GT3 RS. Snap je wat ik bedoel? ;-)

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            11 maart 2011 om 16:59

            @GeoBem007:

            Het is zonder meer een geweldige wagen. Maar Mclaren wil (en dat is het beste ook) waarschijnlijk liefst dat de mensen gewoon worden aan de standaart versie die al meer dan extreem genoeg is.
            Als je nu onmiddellijk een extreme versie op de markt gooit die trouwens heel gevaarlijk zou zijn zonder elektronica en snufjes dan zou het Mclaren eerder een slechte dan een goede naam geven.

            Daarbij 600 pk, 1300kg – X kg, en geen drivers aid’s dan spreek je over een F40 of een dergelijk bommetje en niet over een GT3 RS.
            Kortom een wagen die enkel door een select publiek getemd kan worden.
            De MP4-12C is ondanks z’n lage prijs echt niet te vergelijken met een gewoon 911je.

            Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        11 maart 2011 om 14:29

        @GeoBem007: De Mp4-12c rijdt nog niet eens rond… Dus zal waarschijnlijk nog wat wachten worden op een special edition ;-)

        Login om te reageren
        • GeoBem007 zegt

          11 maart 2011 om 14:32

          @Dimglor: Duh :-) Just dreaming out loud ;-)

          Login om te reageren
  3. alfa33 zegt

    11 maart 2011 om 12:49

    de auto kon wel wat agressievere looks gebruiken alleen jammer van de enorme gaten die “doorlopen tot de grond” in de voorbumper maar ja is ongetwijfeld aerodynamisch verantwoord

    Login om te reageren
    • Stratos zegt

      11 maart 2011 om 13:01

      @alfa33: kvind de neus nu juist veel mooier zo…

      Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    11 maart 2011 om 13:03

    Kicke apparaatje, sjonge!

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    11 maart 2011 om 13:27

    De neus blijft lelijk, voor de rest OMFG!

    Login om te reageren
  6. xilver zegt

    11 maart 2011 om 13:45

    habahaba, dat ziet er lekkertjes uit… direct m’n broek trg vervangen…

    Login om te reageren
  7. ck92 zegt

    11 maart 2011 om 14:18

    Doet mij echt niets, deze wagen, ik mis de emotie die Italiaanse auto’s wel hebben :)

    Login om te reageren
  8. av_diver zegt

    11 maart 2011 om 15:10

    Juist leuk om te zien hoe anders zij de neus interpreteren dan het hoekige van Lamborghini.

    Login om te reageren
  9. killioq zegt

    11 maart 2011 om 15:36

    gaaf ding, lelijk kleurtje. maak de auto echt niet mooier, ben benieuwd of me straks allemaal overstappen van de 911 gt3 naar de mp4-12c gt3.

    Login om te reageren
  10. fluvioglacialeafzetting zegt

    11 maart 2011 om 16:18

    en Ik zag dat het goed was :P
    maar dat hadden we bij de ‘normale’ versie ook al door :P

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    11 maart 2011 om 20:07

    Meer imponerend als de lauwe straatversie (uiterlijk dan).
    Gaaf in geel.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    11 maart 2011 om 22:26

    Tja, dat wordt een zware dobber voor de concurrentie.. F1 techneuten die los gaan op een uitzonderlijk snelle supersportwagen.. De basis is erg goed, zonder twijfel beter dan de R8, de 997 is oud, de 991 is er nog niet, en verder…… wie doet er verder nog mee in de GT3?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North