• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes 230 E kost 49.995 euro. Waarom?

Auteur: willeme, gepost 22 juni 2021 om 17:02 – 31 Reacties

Mercedes 230 E

Deze Mercedes 230 E kost een vermogen. Waarom eigenlijk?

Als men vraagt naar de allerbeste auto ooit gebouwd, dan zijn er voldoende gegadigden. Maar als het om het totaalplaatje gaat, dan staat de Mercedes-Benz W124 op eenzame hoogte.

Voor wie de W124 niet kent, dat is de E-Klasse die van 1984 tot 1995 in productie was. Als het gaat om bouwkwaliteit, comfort, betrouwbaarheid en rijeigenschappen gaat, is dit misschien wel de beste auto ooit gebouwd.

Mercedes 230 E

Mercedes 230 E van een halve ton

De meeste exemplaren hebben dat ruimschoots bewezen. Met dit soort auto’s is het mogelijk om enorme kilometerstanden te halen, mits je het onderhoud goed laat uitvoeren. De meeste W124’s hebben heel erg veel gelopen, logischerwijs. Behalve deze grijze Mercedes 230 E van 50.000!

  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E

De auto is namelijk zo goed als nieuw. Het is een exemplaar uit 1987. Dus inmiddels is deze W124 al 34 jaar oud. Het is geen 500 E (die was er toen nog niet) of superluxe zescilinder. Nee, het is een W124 met een lekker potige viercilinder, een 230 E. Deze heeft een 2.3 liter motor die er ooit 132 pk uitperste.

  • Mercedes 230 E

Prijs

De prijs voor dit apparaat is 49.995 euro, zoals verklapt werd in de opruiende kop van dit artikel. Het lijkt een enorm hoog bedrag, maar dat valt best wel mee. De auto heeft namelijk 995 kilometer gereden. Dat is zo goed als nieuw dus. Natuurlijk, er zullen wel wat rubbers zijn uitgedroogd bij deze Mercedes 230 E, maar gelukkig is de onderdelenvoorziening bij Das Haus vaak goed op orde..

  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E
  • Mercedes 230 E

Ook gaat het nog wel een dingetje worden met op kenteken zetten. Als het een niet eerder geregistreerde auto is, zul je gewoon nog BPM moeten betalen. En daar is in dit geval sprake van. Maar ondanks dat een W124 gemaakt is om mee te rijden, hopen we dat deze wordt gekocht door een musem of Mercedes-fan. Sinds de R129 uit productie is, worden dit soort Mercedessen niet meer gebouwd. Niet meer door Mercedes, of door een andere fabrikant. Daarom kost de Mercedes 230 E een halve ton.

Interesse? Bekijk hier de W124 advertentie!

Meer lezen? Dit zijn de 11 gaafste uitvoeringen van de Mercedes W124!

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, geld, Klassiekers, Mercedes, occasion, W124, youngtimer

Vorig bericht: « Rijtest + video – Can-Am Ryker
Volgend bericht: Video: BMW-rijder denkt nog even te kunnen inhalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    22 juni 2021 om 17:22

    Alles van Mechatronik is top!!

    Login om te reageren
  2. antoonniels zegt

    22 juni 2021 om 17:23

    Aan de ene kant zonde dat er niet mee is gereden, maar aan de andere kant vind ik dit stiekem ook wel weer mooi. En het zou inderdaad mooi zijn als deze een fijn plekje bij een museum of liefhebber krijgt. Zal gezien de prijs ook wel het geval zijn denk ik zo.

    Login om te reageren
  3. harleytijn zegt

    22 juni 2021 om 17:31

    Ehh @Willeme volgens mij is deze al 34 jaar oud…. En niet 24 jaar.
    Maar dat maakt voor deze auto’s eigenlijk ook helemaal niet uit. Blijven heerlijke wagens.

    Login om te reageren
  4. sel777 zegt

    22 juni 2021 om 17:41

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. realhustler zegt

    22 juni 2021 om 17:42

    En die BPM, daar kan je misschien door de leeftijd vast onderuit, want het is in 1 oogopslag duidelijk dat dit een oude auto is.

    Login om te reageren
  6. tinnemans zegt

    22 juni 2021 om 17:43

    Mijn 1e gok was dat de prijs zo hoog is omdat er €80.000 in de kofferbak ligt, maar dat klopt dus niet.
    Nouja, volgende keer beter.

    Login om te reageren
  7. AMG zegt

    22 juni 2021 om 17:56

    Wat een geld, maar dan heb je ook een echte Mercedes. M’n pa had een E200 W124 uit 1995, was een fijne auto.
    Wat mij betreft, W124 beste Mercedes die ooit gebouwd is.

    Login om te reageren
  8. gasskaas zegt

    22 juni 2021 om 17:56

    Hij is 34 jaar oud toch?

    Login om te reageren
  9. bimota zegt

    22 juni 2021 om 17:58

    34 jaar oud…

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    22 juni 2021 om 18:00

    Het op kenteken zetten van deze auto zal echt wel een dingetje worden. Als ik het verhaal van de dealer goed begrijp, heeft -ie enkel een jaar in de showroom gestaan, en de 33 jaar die erop volgden in de opslag doorgebracht. Ergo: er is géén ‘Erstzulassung’ en dus geen kentekenregistratie. Dat betekent zoveel als dat de auto, indien deze nu wordt aangemeld bij de instanties, zal worden aangemeld als ‘nieuwe’ auto – die dus aan alle voor 2021 geldende regels voor nieuwe auto’s moeten voldoen. En d’r is best wel het e.e.a. gewijzigd in 34 jaar…

    De enige optie is: koop een ‘Schlachter’ (sloper) W124 uit 1987 met dezelfde motorisering + aandrijflijn en gebruik de kentekenregistratie, chassisnummer en de papieren van deze om de huidige auto d.m.v. omkatten weer om road legal te maken. Maar of dit allemaal helemaal legaal is, valt natuurlijk wel te betwijfelen.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      22 juni 2021 om 19:13

      @RRRobert: gezien de kilometerstand heeft ie in het verleden een zgn Tageszulassung gehad als demo en is dus vrij makkelijk op kenteken te zetten.

      Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    22 juni 2021 om 18:25

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=325970413&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelGroupId=11&maxFirstRegistrationDate=1995-12-31&minFirstRegistrationDate=1986-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=6246b281-76d6-335f-7771-82ff18aa15e3

    Liever deze dan. Veel leukere motor en uitvoering en ook (zeker voor dit model) echt een lage km stand. En geen gezeik met registreren.

    Login om te reageren
  12. henkiebb zegt

    22 juni 2021 om 18:25

    Hij is uit 1987. Dus 24 jaar oud. Ehm nee maar probeer nog eens?

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    22 juni 2021 om 18:58

    Is een taxi zonder kenteken niet gewoon een fake taxi?

    Login om te reageren
    • vinceb2 zegt

      22 juni 2021 om 21:57

      @mashell: 😅

      Login om te reageren
  14. prop zegt

    22 juni 2021 om 19:05

    As ie nooit geregistreerd is dan is dan zal dat helaas ook nooit meer lukken in de Europese Unie. De typegoedkeuring is dan allang en breed vervallen.

    Login om te reageren
  15. Svenska II zegt

    22 juni 2021 om 19:07

    Doe mij deze maar! Een nieuwe ’93-er Saab 900 Aero Coupé GT… https://m.mobile.de/auto-inserat/saab-900-turbo-gt-aero-nr-6-70-full-renovation-düsseldorf/293709215.html?searchId=d43c9fa0-18bb-5b3b-72b0-5d6301b726be&type=ad

    Login om te reageren
  16. Charles Taycan 4S zegt

    22 juni 2021 om 19:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      22 juni 2021 om 20:53

      Graag gedaan @willeme! Leuk stukje over deze sublieme auto!👌

      Login om te reageren
  17. bustertje zegt

    22 juni 2021 om 19:36

    Opvallend dat de middenarmsteun ontbreekt in een toch wel luxe auto uit die tijd. Waarom is dat?

    Login om te reageren
    • mark383 zegt

      22 juni 2021 om 19:47

      Was destijds een optie. Pas later werd dit standaard dacht ik. Hij heeft ook geen automaat en geen elektrische ramen. Het is dus een beetje een ‘boekhouders’ uitvoering, zoals ze destijds zeiden…

      Login om te reageren
    • 560pk zegt

      22 juni 2021 om 20:32

      @bustertje: ik heb in 1986 een nieuwe 124 gekocht: de enige, maar dan ook echt enige, luxe aan deze auto was de rechtse elektrische buitenspiegel (die zat namelijk buiten bereik van de bestuurder). De linker spiegel ging gewoon met een hendeltje, was zelfs tegen bijbetaling niet elektrisch te bestellen. En de voorste zijramen bestelde ik elektrisch (was wel een optie, standaard was een zwengel). Achterruiten zwengelen, of nog een keer extra betalen. Auto kostte gewoon bijna een ton (in guldens) voor een 250 diesel met 90 pk.
      Was wel een heerlijke, onverwoestbare, auto. De mijne is pas in 2014 door de tigde eigenaar naar de sloop gebracht, ik had er al 300k mee gereden, mijn zwager daarna nog eens 250k. En toen was het pas 2001

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        22 juni 2021 om 21:01

        De bediening van die rechter buitenspiegel, was dat ook met zo’n “joystickje” voor de versnellingspook?

        Login om te reageren
        • 560pk zegt

          24 juni 2021 om 22:50

          @SimonMc: klein knopje in het middenconsole; zat in mijn herinnering vóór de pook (dus niet tussen de pook en het dashboard)

          Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      22 juni 2021 om 20:57

      @bustertje: was een optie destijds

      Login om te reageren
    • wernerv8 zegt

      25 juni 2021 om 21:42

      Mercedes was toendertijd standaard belachelijk kaal uitgevoerd. Mijn werkgever uit die tijd had ook een 230e. Daar zat zelfs nog een handmatige 4bak in en dat voor 90000 guldentjes. Zelfs een fiat panda had een 5 bak. Verder wel een fantastische wagen je voelde die 90k wel leek wel een tank. Alleen schakelden die mercedes bakken compleet ruk.

      Login om te reageren
  18. mark383 zegt

    22 juni 2021 om 19:45

    Ik meen dat deze een paar maanden geleden ergens anders te koop stond voor ongeveer 30k, in Duitsland geloof ik. Was toen snel weg…
    @willeme: ik heb een W124 (coupé), maar ik betwijfel of het nu echt de beste auto ooit is… Qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid 100% zeker, maar ik vind het comfort en de rijeigenschappen prima, maar niet bijzonder. Bijvoorbeeld: de Citroën XM die ik heb gehad was comfortabeler en sportiever (met name in lange bochten op hoge snelheid). Een goede XM van de laatste serie zou zo maar een betere package kunnen zijn de W124 (zeg ik als eigenaar nota bene).

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      22 juni 2021 om 22:57

      @mark383:
      Als Citroënliefhebber valt mijn bek open…..

      Een Mercedes-eigenaar die een XM misschien wel een betere package vind!
      Dat vond ik indertijd als Citroënverkoper ook, maar dat was een beroepsafwijking 😀

      Normaal voelt een Mercedes (of ander Duits merk rijder) zich mijlenver verheven boven “Franse rotzooi”.

      Voor mij 10x liever een mooie XM als welke Duitser ook.

      Login om te reageren
      • mark383 zegt

        23 juni 2021 om 10:25

        Haha :)
        Dan ga ik er wel vanuit dat het spul heel blijft natuurlijk, wat in 1990 absoluut niet zo was met de XM. Vanaf grofweg 1996 had Citroën de betrouwbaarheid aardig op orde, maar de W124 liep toen natuurlijk al op zijn laatste benen…

        Login om te reageren
  19. rotjeknor66 zegt

    22 juni 2021 om 20:05

    Heerlijke auto’s heb zelf ooit een 260E uit 87 gehad met fijne 6 pitter dus, soms twijfel ik wel eens om een fris exemplaar aan te schaffen, iets minder fris dan deze haha maar gewoon een leuk exemplaar, wel met 6 pitter en automaat en airco, meer heeft een mens niet nodig ;-)

    Login om te reageren
  20. s54s62 zegt

    22 juni 2021 om 23:15

    Mooi verhaal maar is wel fabrieksnieuw??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North