• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes batterijbus doet het ook in de kou

Auteur: Alwood, gepost 9 april 2010 om 21:02 – 13 Reacties

Elektrische Mercedes Vito tester


En dat is mooi, want het brengt de elektrificering van busjes weer wat dichterbij. Bedrijven kunnen echter niet snel genoeg overstappen, is Sjon de loodgieter eindelijk van de linkerbaan af met zijn lelijke witte busje.

Elektrische auto’s en kou willen niet altijd even goed samen. Onlangs heeft de elektrische Mercedes Vito de eerste koude-test met succes afgelegd in Zweden. Met temperaturen die tot minus 30 konden dalen en een sportieve rijstijl had de bus nog steeds een actieradius van 130km. Mercedes ziet dit als een minimum-actieradius. Onder normale omstandigheden moet er flink meer op de accu’s gereden kunnen worden.

De mooiste feature van de bus is de begrenzer. Geen post- of glazenwassers-bedrijf dat zich nog om haar busjes zorgen hoeft te maken. De elektro-Vito is begrensd op 80km/u. Daarmee kunnen ze lekker tussen de vrachtwagens blijven rijden. De verantwoordelijke elektromotor beschikt over 90kW, over laadvermogen hoeft men zich geen zorgen te maken. De komende 2 à 3 jaar moeten er ruim 2000 elektrische Vito’s de weg op.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Elektrisch, Mercedes, milieu, sneeuw, vito

Vorig bericht: « Barbie up, met een roze Lamborghini LP670-4 SV
Volgend bericht: Carlsson tuning voor de Citroën C5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autoliefhebber zegt

    9 april 2010 om 21:07

    Is de linkerbaan eindelijk eens vrij. :D

    Login om te reageren
  2. Dimglor zegt

    9 april 2010 om 21:08

    Begrenzing op 80 km/h is eigenlijk niet zoveel.. Nu zie je ze namelijk meestal aan 160 op de autosnelweg vlammen.. zal wel een hele aanpassing zijn voor de chauffeurs ;)

    Login om te reageren
  3. G_deGroot zegt

    9 april 2010 om 21:16

    Het enige verschil is dat ze nu nog langzamer links rijden…

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      9 april 2010 om 21:23

      @G_deGroot: En na 130km staan ze stil op de linkerbaan, levensgevaarlijk!

      Login om te reageren
  4. Jan1666 zegt

    10 april 2010 om 00:57

    80? doe dan 90….anders gaan de vrachtwagens en sleurhutten weer inhalen waardoor ze scharen en we WEER in de file staan..

    probleem opgelost zorgt voor een nieuw probleem…zucht

    Login om te reageren
  5. timberleek zegt

    10 april 2010 om 11:17

    busjes mogen gewoon 120, dus een begrenzer op 80 is grote onzin. alleen maar omdat ze hem niet harder kunnen laten gaan zonder de actieradius te verneuken.

    laat maar zitten

    Login om te reageren
  6. Cantago zegt

    10 april 2010 om 13:18

    NEEEEEEEEEEE!!! Niet NOG meer file veroorzakers! Worden de vrachtwagens net minder, hebben we straks bedrijfsbusjes die de wegen verstoppen! Wat een hel! En met 130km komen wij echt ver genoeg op een dag, wat een klotedingen zeg! Weg er mee! Terug met de diesel!

    Login om te reageren
  7. Fortuna zegt

    10 april 2010 om 14:05

    veranTwoordelijke blogposters gebruiken spellingscontrole

    Login om te reageren
  8. Mr. Dj M. zegt

    10 april 2010 om 14:31

    Dat gaat hem niet worden met die begrenzer en ik denk ook dat voor vele de actiradius niet toereikend zal gaan zijn!

    Login om te reageren
  9. wuppie zegt

    10 april 2010 om 16:38

    Hoeveel zou dit goedkoper zijn dan op benzine qua verbruik?

    Login om te reageren
  10. wuppie zegt

    10 april 2010 om 16:45

    hebben ze nog meer redenen om te laat te komen…

    Login om te reageren
  11. fiestafeest zegt

    10 april 2010 om 16:53

    leuk dit allemaal maar wat gebuurt er al je hem (te) zwaar belaad of er een aanhanger achter wil hangen??
    kan dat zo en zo wel
    en max 80km dat is echt een grap
    ik hou het wel op mijn dci 150

    Login om te reageren
  12. baryy zegt

    14 mei 2010 om 21:22

    dat is mooi dat hij het in de kou doet!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North