• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz E63 AMG S – mannenspeelgoed

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2013 om 13:59 – 65 Reacties

146 pk per wiel - E63 AMG S 4MATIC


Dik – dikker – E63 AMG S. Mercedes’ huistuner uit Affalterbach heeft zich duidelijk niet ingehouden bij het maken van deze über-E-Klasse. Koolstofvezel-accenten overal zorgen voor voorpret, maar de echte beleving ervaar je pas bij een stukje sturen.

99% van de kopers komt in de gefacelifte non-AMG versies terecht, een paar kapitaalkrachtige geluksvogels kunnen en willen zich een AMG permitteren. Aan de voorkant zijn de modellen makkelijk uit elkaar te houden, daar de voorbumper van de AMG een groot aaneengesloten gat is, aan de achterkant hoef je alleen maar even de badge te checken. En als de auto in beweging is zal het uitlaatgeluid direct duidelijkheid verschaffen.

In een ideale configuratie heb je 585 paardjes en 800 Nm tot je beschikking, en lanceer je jezelf in een onwaarschijnlijk 3,6 seconden uit stilstand naar de 100 km/u. Laat dat nog even op je inwerken…

Als je er snel genoeg bij bent, dan beantwoordt Dr. Z (Daimler-CEO Dieter Zetsche voor de leken) al je vragen hoogstpersoonlijk. Kijk maar, hij staat er pal naast. Over Zetsche gesproken: de topman heeft zojuist zijn contract tot en met 2016 verlengd. De komende drie jaar zullen we de sympathieke Duitser en zijn kenmerkende borstelsnor dus wel vaker tegenkomen.

Videomateriaal van de geweldenaar zien? Tuurlijk, dat regelen we:

Klik!
Klik!
Klik!


Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, detroit-2013, Dieter-Zetsche, e-klasse, e63, Mercedes, Video

Vorig bericht: « Kia Optima: a Korean Batman in Detroit
Volgend bericht: Aston Martin Vanquish Centenary: hebben!! [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bempi zegt

    15 januari 2013 om 14:03

    Wat een smaakloze combinatie ( witte basis kleur met een zwarte poeprandje op de kofferbak dat een sportieve uiterlijk moet geven ). Maar 3.7 sec is f.cking geil !!!

    Login om te reageren
  2. roberto zegt

    15 januari 2013 om 14:06

    Kerstcadeau top 3:

    1. Mercedes E63 AMG!!
    2. BMW M6 Gran Coupe
    3. Laat dan maar zitten…

    Login om te reageren
    • Robinveerman42 zegt

      15 januari 2013 om 16:30

      @roberto: kerst? Dan kan je lang wachten.. Zou het voor Sinterklaas vragen als ik jou was, heb je het eerder

      Login om te reageren
      • darrock zegt

        15 januari 2013 om 17:59

        @Robinveerman42: nog 2 weken en dan ben ik jarig, kan niet wachten!

        Login om te reageren
  3. xilver zegt

    15 januari 2013 om 14:07

    Aaaaawwww yeah

    Login om te reageren
  4. gforce zegt

    15 januari 2013 om 14:07

    In ideale configuratie is het toch zelfs in 3,6 seconden naar de 100? Dat zeiden jullie in het vorige persbericht althans.

    Login om te reageren
    • gforce zegt

      15 januari 2013 om 14:08

      @gforce: “De versie met 4MATIC-vierwielaandrijving sprint in 3,7 s van 0-100 terwijl de Estate een tiende langzamer is. Bestel je de S-spec dan ben je een tiende sneller in zowel de sedan als de Estate.”

      Login om te reageren
      • rogierrs zegt

        15 januari 2013 om 14:11

        ik vraag me af wat ze nu bij BMW en vooral Audi denken

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 januari 2013 om 14:20

          @rogierrs: Ik denk dat ze bij Audi nu eens verbaasd naar dat Quattro-logo in de grille zitten te staren en zich afvragen waarom dat er ook alweer staat.

          Login om te reageren
        • 300e zegt

          16 januari 2013 om 12:45

          @rogierrs: die zijn gelijk in tranen uitgebarsten

          Login om te reageren
      • mister zegt

        15 januari 2013 om 14:16

        @gforce:

        “watch out! Ik ben een tiende sec sneller bij de 100 dan jij…” :D

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 januari 2013 om 14:19

      @gforce: 4WD is niet voor iedereen de ideale configuratie he ;)

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        15 januari 2013 om 14:22

        @berlinetta: Daarom krijg je bij AMG de keus;)

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          15 januari 2013 om 14:29

          @Pordon: Dat is ook de ideale keus. BMW zou dit ook moeten gaan doen. Dan kan Audi zich eens achter de oren krabben.

          Login om te reageren
  5. Robbert89 zegt

    15 januari 2013 om 14:11

    Als ik dit zo hoor ben ik echt bang voor de dag dat fossiele brandstof op is en we allemaal elektrisch moeten gaan rijden. Wat een geluid, wat een motor.

    Login om te reageren
  6. schoeneke zegt

    15 januari 2013 om 14:13

    Deze is echt super vet, super mooi!!

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    15 januari 2013 om 14:20

    Technisch een kanon 1e klas. Optisch heb ik liever het vorige type. 1 van de mooiste moderne Mercs vind ik. En hoewel 4×4 natuurlijk voor een geweldige 0-100 tijd zorgt, heb ik toch liever de RWD. Hoort toch bij een AMG, rookpluimen zo groot dat ze in Rome denken dat er een nieuwe paus is.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      15 januari 2013 om 19:00

      @E34M5Touring: Ja eigenlijk moet je een knop RWD/AWD zoals de Saab 95 Aero dat heeft

      Login om te reageren
  8. faalhaas zegt

    15 januari 2013 om 14:23

    Al die dure dinge, ik vind helemaal mooi.
    Ik ga helemaal wak!, Is niet normaal!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      15 januari 2013 om 14:29

      @faalhaas: ‘zo ies de natoer!’ :)

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      15 januari 2013 om 17:38

      @faalhaas: Deze auto is echt helemaal beest. Gewoon zakke met die gaspedaal.

      Login om te reageren
  9. Pordon zegt

    15 januari 2013 om 14:25

    Laat maar staan daar, ik kom ‘m wel ophalen. Hoewel RWD natuurlijk briljant is om te driften ben ik niet zo overtuigd van mijn eigen stuurmanskunsten dat ik dat ook daadwerkelijk gecontroleerd zou kunnen doen. Gezien het feit dat ik vaak naar de sneeuw ga ben ik erg blij met deze 4-Matic uitvoering. Geoefende rijders zullen ook de 4-Matic versie nog in een mooie drift kunnen leggen met 33% voor en 67% achter, niet?

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      15 januari 2013 om 18:01

      @Pordon: dat drift, zeker voor een beginner, waarschijnlijk beter.
      Of eigenlijk is hij makelijker te houden. Als je iets te ver indraait kun je hem vanwege de aandrijving op die voorwielen makkelijker terugkrijgen.

      Maar het is en blijft wat beschaafder dan alles op de achterbanden ;)

      Login om te reageren
  10. patrick043 zegt

    15 januari 2013 om 14:46

    Doe mij deze maar!

    Login om te reageren
  11. kaeser zegt

    15 januari 2013 om 14:46

    Hey 4WD, dat is veiliger voor mij…en de andere weggebruikers.

    Login om te reageren
  12. jordy14 zegt

    15 januari 2013 om 15:03

    Holy sh*t. Wat een dikke wagen.

    Login om te reageren
  13. dtm01 zegt

    15 januari 2013 om 15:12

    ow wat moet audi nog veel leren??? http://www.youtube.com/watch?v=4c5dlQaS-ik
    en dit met een s6 laat staan wat de 2013 rs6 doet.

    Bmw telt niet meer mee

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      15 januari 2013 om 16:28

      @dtm01: De Audi RS-6 gaat van 0-100 in 3,9 seconden. Dat is dus slomer dan de E63 (S)AMG 4matic die de sprint tot de 100 klaart in 3,7 (3,6) seconden. Know your facts, mate. Niet dat ik de Audi RS-6 niet mooi vind, hij is prachtig. Maar deze E63 verslaat hem op alle fronten.

      Login om te reageren
      • dtm01 zegt

        15 januari 2013 om 16:53

        @germancarsftw: Het Feit is dat er vaak tijden worden op gegeven en in de werkelijkheid is de auto sneller (of trager)
        Audi staat er om bekend dat ze sneller zijn. Deze amg is werkelijk een prachtige auto. Ik zeg laat maar komen die dragrace!!!!

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          15 januari 2013 om 18:18

          @dtm01: AMG staat er ook om bekend sneller te zijn dan opgegeven. Nog een mooie vergelijking: Audi staat erom bekend dat hun atmosferische motoren minder leveren dan opgegeven, bij Mercedes is dat andersom. Wat betreft de turbomotoren weet ik het bij Audi niet…

          Login om te reageren
          • germancarsftw zegt

            15 januari 2013 om 20:42

            @ej20g: Tel daarbij ook op dat AMG motoren vaak meer koppel leveren dan de motoren van Audi, dus in de tussensprint zal de AMG ook wel het voordeel hebben gok ik.

            Login om te reageren
        • germancarsftw zegt

          15 januari 2013 om 20:39

          @dtm01: Ja, ik zie daar erg naar uit! Ben benieuwd!

          Login om te reageren
    • MAB zegt

      15 januari 2013 om 20:42

      @dtm01: op de audi site staat er dat de audi s6 in 4,6 seconden naar de 100 is en de rs6 in 3,9?

      Login om te reageren
  14. leandrorb zegt

    15 januari 2013 om 15:36

    Ik vind de achterlampen van de vorige E klasse toch een stuk mooier dan deze, maar het zal vast gewoon een kwestie van wennen zijn. De voorkant is wel zeer fraai!

    Login om te reageren
  15. ronin1130 zegt

    15 januari 2013 om 16:01

    De facelift heeft deze E toch wel een pak sierlijker gemaakt. En AMG’s zijn altijd wel lekker. Ze zijn goed bezig daar in Stuttgart!

    Login om te reageren
  16. glennvdv911 zegt

    15 januari 2013 om 16:16

    dat filmpje van die audi S6 is complete onzin!!!
    de S6 heeft 420Pk! hoe wilt die in godsnaam in 3.7sec de honderd berijken? BTW hij doet het in 4.6 sec!!!

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      15 januari 2013 om 20:43

      @glennvdv911: ik vond het ookal raar

      Login om te reageren
    • solmatje zegt

      15 januari 2013 om 21:49

      @glennvdv911: dat is 3,7 naar 60 mijl/per uur.. Das geen 100 km/p

      Login om te reageren
      • amg65 zegt

        15 januari 2013 om 23:19

        @solmatje: nee maar wel 96 km/h toch?

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          16 januari 2013 om 10:47

          @amg65: Hij zal wel lang over die extra 4 km/h doen ;)

          Login om te reageren
  17. bmwe46csl zegt

    15 januari 2013 om 16:29

    Mooie achterlichten zitten er in, veel mooier dan de vorige

    Login om te reageren
  18. germancarsftw zegt

    15 januari 2013 om 16:32

    Wat een bak! De AMG is er ten opzichte van het vorige model zeker vooruit gegaan, ik vind dat de auto meer in balans is door het weghalen van die knik bij het achterspatbord. De bodykit is ook erg geslaagd en die nieuwe uitlaten van AMG staan hem erg goed! Wel grappig trouwens dat je straks als eigenaar van een E63 AMG 4matic in de sprint tot de 100 een SLS eruit rijdt…

    Login om te reageren
  19. replicant zegt

    15 januari 2013 om 17:02

    Lekkah!

    Login om te reageren
  20. b0ss zegt

    15 januari 2013 om 17:12

    Login om te reageren
  21. kapiteinaudi zegt

    15 januari 2013 om 17:22

    Zo vet, vééééél vetter dan een M5!

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      15 januari 2013 om 17:25

      @kapiteinaudi: Qua buitenmaten inderdaad wat groter.

      Login om te reageren
    • EB zegt

      15 januari 2013 om 17:48

      @kapiteinaudi: Zo veel vetter dan een gevoeloze Audi

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        15 januari 2013 om 18:25

        @EB: Nee dat zeker niet, de RS6 is nog steeds koning!

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          15 januari 2013 om 18:39

          @kapiteinaudi: En wat zal jouw mening objectief zijn he;)

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            15 januari 2013 om 18:50

            @Pordon:

            ach joh .. dat ventje is 14 .. laat gaan ..

            Login om te reageren
        • EB zegt

          15 januari 2013 om 22:28

          @kapiteinaudi: Wat een verrassend dat jij dit zecht!

          Login om te reageren
          • EB zegt

            15 januari 2013 om 22:28

            @EB: Zegt!

            Login om te reageren
            • EB zegt

              15 januari 2013 om 22:34

              @EB: wow heel mijn zin klopt niet waar was ik met mijn hoofd op dat moment.

              Login om te reageren
              • jgo1 zegt

                16 januari 2013 om 08:27

                @EB: even in de wolken
                En je komt er denk ik niet meer uit :p

  22. paulaner zegt

    15 januari 2013 om 17:22

    Geweldige auto om in te rijden maar mooi vinden doe ik ‘m niet.

    Login om te reageren
  23. 9000cse zegt

    15 januari 2013 om 17:39

    Dit zal wel vloeken in de kerk zijn, maar mag ik hem laten staan? Ik zie er namelijk altijd wel een paar voorbij komen, als ik onderweg ben naar Hamburg, Berlijn of München. En dan denk ik: Lekker geluidje, maar! Stel, dat ik dit op elke rit van meer dan 1000 km heen en terug en in totaal zo’n 100.000 km/jaar zou aan moeten horen. Op de eerste plaats gaat het wel wennen, maar zou het mij blijven storen. Op de tweede plaats geef ik er de voorkeur aan om die afstanden zo comfortabel als mogelijk af te leggen. En daarom zou ik er de voorkeur aan geven om een lekker volgeladen E500 te kiezen. En wedden, dat het verschil in reistijd en aantal pk’s uiteindelijk te verwaarlozen zou zijn?

    Login om te reageren
    • germancarsftw zegt

      15 januari 2013 om 20:49

      @9000cse: Dat ben ik met u eens. Ik zou zelf ook niet weten of mij dit geluid na een lange tijd nog steeds echt kan bekoren als ik het dag in dag uit moet aanhoren. Dan zou ik inderdaad gaan voor een volgeladen E500 of misschien zelfs een E350 (meer dan ruim voldoende op de Nederlandse snelwegen) als daily driver en van het geld wat je dan overhoudt een tweedehands SL 55 AMG aanschaffen. Die kompressor motoren van AMG klinken misschien nog wel beter dan de atmosferische.

      Login om te reageren
  24. meneersander zegt

    15 januari 2013 om 19:29

    Dat is nog eens leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  25. MAB zegt

    15 januari 2013 om 20:38

    een audi s6 die doet ook 3,7 seconden.. en dit is zelfs een AMG S

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      15 januari 2013 om 20:43

      @MAB: 4,6 seconden sorry

      Login om te reageren
  26. germancarsftw zegt

    15 januari 2013 om 20:45

    En ik denk tóch, ondanks dat ik een Mercedes fanboy ben, dat de M5 van het trio RS6/E63/M5 nog steeds het beste rijdt. De BMW zal namelijk sowieso meer gevoel in de besturing hebben dan de Audi en de Mercedes vanwege de hydraulische besturing. BMW is nog niet helemaal verloren hierom denk ik.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      15 januari 2013 om 21:54

      @germancarsftw: op het circuit gaat hij stront gereden worden iig

      Login om te reageren
  27. kevinRS6 zegt

    15 januari 2013 om 23:01

    Toch nietecht heel mooi deze facelift! Prestaties wil ik ook nog wel in de praktijk zien…

    Login om te reageren
  28. amg65 zegt

    15 januari 2013 om 23:21

    Bruut!

    Login om te reageren
  29. peterv zegt

    16 januari 2013 om 09:21

    Wat een auto….zucht..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North