• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition pakket

Auteur: Dennis, gepost 10 juli 2006 om 12:37 – 61 Reacties

Mercedes SLR McLaren 722 Edition


Als eerbetoon aan de Mercedes 300 SLR waarmee Sterling Moss en zijn navigator Denis Jenkinson in 1955 de Mille Miglia wonnen, komt Mercedes met het 722 Edition-pakket voor de SLR McLaren. Huistuner AMG heeft in deze uitvoering alle schroefjes nog eens nagelopen en deze optimaal afgesteld, waardoor de bolide nu over 650 pk beschikt (standaard 626). Hiermee verloopt de acceleratie naar de 100 km/u 0,2 seconde sneller en duurt nu nog maar 3,6 seconde. De topsnelheid werd met 3 km/u opgekrikt om uit te komen op 337 km/u.

De 772 Edition is stugger geveerd en werd een centimeter verlaagd. Daarbij kreeg ‘ie dikke 19 inch sloffen in plaats van het standaard 18 inch metaal en zijn de remschijven iets groter. Je herkent de 722 Edition aan z’n afwijkende voor- en achterspoiler. Aan de voorzijde zit een splitter en aan de achterkant is de diffusor herzien. In de auto zijn de sportstoelen met leer en Alcantara bekleed. Het 722 Edition pakket kost je 32.840 euro, waardoor er onder de streep een totaal van 646.840 euro moet worden afgerekend.

De Mille Miglia was één van de zwaarste autoraces ter wereld. Non-stop reden de deelnemers 1.500 kilometers over de openbare weg van Brescia naar Rome en weer terug. Het duo Moss en Jenkinson startte toen om 07.22 uur, vandaar de 722 aanduiding.

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes SLR McLaren 722 Edition

Mercedes 300 SLR

Ook interessant!

  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

722, amg, McLaren, Mercedes, slr, Supercars

Vorig bericht: « Video: Jet vs Auto vs Motor
Volgend bericht: Audi A8 door ABT »

Lees Interacties

Reacties

  1. zapp zegt

    10 juli 2006 om 12:42

    Vette bak, alleen de achterkant ziet er wel heel kaal uit als je het vergelijkt met voorkant als je kijkt naar de foto onder die van de uitlaten en die…opening voor lucht.

    Login om te reageren
  2. Holy Cow zegt

    10 juli 2006 om 12:49

    Oh my god…it’s beautiful

    Login om te reageren
  3. JeffreyG zegt

    10 juli 2006 om 12:54

    shop (kijk maar naar de achterste velg en dan hoe breed de velg is en de band > kijk naar de achtergrond):

    voor de rest ziet hij er erg dik uit
    mooie 19″ velgen en een lekkere voorspoiler :)

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    10 juli 2006 om 12:55

    De brabus SLR is nog steeds iets krachtiger ( 660 pk en een top van 340, acceleratie is ook 3.6 seconden ), maar kost ook een pak meer (300.000 EUR ).
    En dan mag je er ook niet de gewone openbare weg mee op vanwege het open uitlaat systeem.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    10 juli 2006 om 12:58

    @JeffreyG : zou het niet kunnen dat je gewoon de remschijf ziet?

    Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    10 juli 2006 om 12:59

    Correctie : de Brabus SLR kost 800.000 EUR…

    Login om te reageren
  7. Thijs zegt

    10 juli 2006 om 13:05

    hij is gaaf

    Login om te reageren
  8. Thijs zegt

    10 juli 2006 om 13:06

    wel iets voor paris hilton

    Login om te reageren
  9. Xpro zegt

    10 juli 2006 om 13:09

    Dit is em, Klaarrrrrrrrrr !!! Verder geen Comment

    Login om te reageren
  10. db zegt

    10 juli 2006 om 13:15

    het antwoord van mercedes op de LP640

    Login om te reageren
  11. Alfaxa zegt

    10 juli 2006 om 13:21

    echt super mooi vind ik hem nou ook weer niet

    Login om te reageren
  12. Thijs zegt

    10 juli 2006 om 13:32

    @ Alfaxa

    het maakt ook niet uit wat jij ervan vind

    Login om te reageren
  13. J. zegt

    10 juli 2006 om 13:47

    Supermooie auto, ergens een amerikaans uiterlijk, daar hebben veel van die sportmodellen ook een gigantisch lange neus, en een kort strak kontje daar achter :)

    Overigens zijn die velgen wel de laatste nieuwe trend he, waar je vroegah pimp was met je chroom, is het nu zwart met een chromen randje :) Ziet er in ieder geval een stuk mooier uit dan compleet chroom.

    Login om te reageren
  14. Rick zegt

    10 juli 2006 om 13:53

    Ziet er wel uit, ik hoop alleen dat er ook iets gedaan is aan de betrouwbaarheid, want dat was het grootste probleem bij de SLR’s tot nu toe…

    Bij de Gumball bijvoorbeeld dat er 3 gefixt moesten worden :D

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    10 juli 2006 om 13:57

    @ JeffreyG

    Het is inderdaad een shop, goed gezien ;)

    Login om te reageren
  16. silasse zegt

    10 juli 2006 om 13:59

    Ziet er wel mooier uit maar is nauwelijks sneller geworden.

    Login om te reageren
  17. smaakversterker zegt

    10 juli 2006 om 14:01

    LOL… meestal zijn de commentaren beter dan de info
    IHHIHIHHHIHIIH.. thijs dat was een heel leuke opmerking

    Login om te reageren
  18. Thijs zegt

    10 juli 2006 om 14:10

    @ smaakversterker

    ik kan kiezen tussen domme dingen zeggen op autoblog of sommen maken uit het statistiek boek wat voor me ligt :(

    dat is natuurlijk niet zo’n moeilijke keuze ;)

    Login om te reageren
  19. Kevin_BMW zegt

    10 juli 2006 om 14:11

    Daarbij kreeg ‘ie dikke 19 sloffen in plaats van het standaard 18 inch metaal

    das vet een slr met 19 banden :P

    Login om te reageren
  20. Dennis zegt

    10 juli 2006 om 14:14

    @Kevin_BMW: :) Dat zou ik ook weleens willen zien! Dat moet natuurlijk 19″ zijn.

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    10 juli 2006 om 14:19

    ach met 650pk zijn die 19 banden zo opgerookt hoor! ;-)

    Login om te reageren
  22. dana zegt

    10 juli 2006 om 14:27

    Wat een goddelijke bak! Jammer dat hij geen 722 pk heeft…:p

    Login om te reageren
  23. silasse zegt

    10 juli 2006 om 14:35

    @Dana dat zou jij al te graag willen hebben he.

    Login om te reageren
  24. Autofreak zegt

    10 juli 2006 om 14:46

    Ik vind deze velgen wel minder als die standaart, als ze die standaart velgies gewoon zwart met chroom randje hadden gemaakt zou k stuk vetter vinden alleen zou ik niet weten hoe je dat zou moeten doen maar dat maakt niet uit. maar ik vond trouwens dat wit in die achterlichte wel mooier.

    Login om te reageren
  25. Stephan zegt

    10 juli 2006 om 15:24

    het antwoord van mercedes op de LP640 ??

    je gaat die 2 auto’s toch niet met elkaar vergelijken he? Dan ben je echt nog stommer als een theekopje.

    Login om te reageren
  26. olibier zegt

    10 juli 2006 om 15:24

    RRRRRRRRRRRRRR die bak is oervet

    Login om te reageren
  27. Remco zegt

    10 juli 2006 om 15:31

    Vette bak ja, qua uiterlijk. Maar was het zeker nou nodig om de specificaties zoals acceleratie en topsnelheid een “heel klein” beetje op te krikken?? Ze hadden op z’n minst wel kunnen proberen de slr sneller te maken, bijvoorbeeld in 3,5 sec -> 100 en top van rond 350 km/u. Dan zou het pas echt nieuws zijn. Ik sta er niet van te kijken, alleen de buitenkant is natuurlijk ietsje mooier geworden.

    Login om te reageren
  28. Kenny zegt

    10 juli 2006 om 15:47

    Ik als SLR fan ben een beetje teleurgesteld. De lampen zijn er niet op verbeterd en de velgen ook niet. Ook klopt er iets in de text niet, de 722 SLR doet 3,7 seconden van 0-100, niet 3,6.

    Toch blijft de SLR echt geweldig.

    Login om te reageren
  29. SimonMc zegt

    10 juli 2006 om 15:54

    Ah ja, moesten ze een paar 100 kg van die slr kunnen afsnoepen, zou hij wel nog sneller zijn.

    Maar het is tenslotte een luxeuze superauto, zoiets als een veyron, en niet zo iets licht(er) als een carrera gt.

    Login om te reageren
  30. Wouter zegt

    10 juli 2006 om 16:59

    Nu maar hopen dat de cpu’s niet afbranden haha

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    10 juli 2006 om 17:14

    @Kenny: Waar baseer jij je op wanneer je zo stellig roept dat de 722 Edition niet 3,6 maar 3,7 seconden nodig heeft voor het sprintje naar de 100 km/u?

    Login om te reageren
  32. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    10 juli 2006 om 17:15

    Echt hele mooie auto zeg!

    Login om te reageren
  33. m5 zegt

    10 juli 2006 om 17:22

    hebben ze de slr ook op 2000 punte verbeterd
    btw erg mooie wagen

    Login om te reageren
  34. Kenny zegt

    10 juli 2006 om 18:03

    @Dennis.

    Op een PDF’je wat ik van mn Vader heb gekregen.
    Kan hem niet online zetten, is voor internal use van DaimlerChrysler, wil geen problemen krijgen.
    Screenshotje hebben?

    Login om te reageren
  35. Kenny zegt

    10 juli 2006 om 18:06

    Ik weet ook de launch datum en de datum van de eerste tentoonstelling, maar ik moet ff navragen of ik dat zo wel hier mag plaatsen :P

    De prijs klopt btw ook niet, die is een standaard SLR + 29.000 EUR (voor het 722 pakket)

    Login om te reageren
  36. JeffreyG zegt

    10 juli 2006 om 18:12

    @Kenny, belasting al bij die 29000? ;)

    Login om te reageren
  37. Kenny zegt

    10 juli 2006 om 18:21

    Geen idee, ik zie iig in totaal 29.000 euro staan in de princing table

    Login om te reageren
  38. Solstice zegt

    10 juli 2006 om 18:26

    Al geef je een aap een gouden ring…. :-P

    Login om te reageren
  39. saasa zegt

    10 juli 2006 om 18:39

    buh , ik vind nog altijd e vette sjeeskeer hoor , alleen jammer dat ze nog altijd automatic gebruike ipv manueel ( zou ie veel lichter en lekkerder lope ) maar toch e geslaagde bakkie echt toppppp

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    10 juli 2006 om 20:15

    ik vind van die bovenste foto dat de wagen zoiets zegt van:”I’m an angry frenchman with a moustach”

    maar verder wel vet :p

    Login om te reageren
  41. sacha zegt

    10 juli 2006 om 21:43

    Lieve Sint,

    Ik weet dat het Juli is en dat u pas weer in December pakjes komt uitdelen, desalniettemin wil ik u graag attent maken op een kado wat mij zeer zou verheugen. De chocoladeletter kunt u dan dit jaar achterwege laten…

    Login om te reageren
  42. Dink zegt

    10 juli 2006 om 21:45

    Superauto . . . er is geen gelijke . . . een 599 valt weg bij dit ‘ding’. Heel goed geluid ook.

    Login om te reageren
  43. dekster zegt

    10 juli 2006 om 22:01

    @Sacha
    endan staat er de volgende morgen een schaalmodel in je garage :lol:

    Login om te reageren
  44. E-RayzeR zegt

    11 juli 2006 om 00:38

    @Dink

    sowieso is de 599 de helft goedkoper en dit is “maar” een mercedes en dan heb je wel een ferrari die er gruwelijker uitziet

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    11 juli 2006 om 10:00

    PS: McLaren heeft een nieuwe site, op http://www.mclarenautomotive.com

    Login om te reageren
  46. Dr. 156 zegt

    11 juli 2006 om 11:31

    Ze hadden hem in “naakte” koolstof moeten laten, dat was pas special en in de geest van de ook ongelakte Mille miglia racer geweest.

    Maar ja het is en blijft Mercedes, een echte Patser bak … :-(
    Doe mij ook die F599 maar (hoewel er rijden ook erg veel foute mannetjes in Ferrari’s tegenwoordig).

    Login om te reageren
  47. serii zegt

    11 juli 2006 om 12:48

    die auto is gwn de king klaar is het waard

    Login om te reageren
  48. michs zegt

    16 juli 2006 om 09:07

    maak niet uit wat jullie over de mercedes zeggen ik vind hem cool

    Login om te reageren
  49. ellburo zegt

    28 juli 2006 om 01:51

    super wagen echt brut

    Login om te reageren
  50. LuMoWe zegt

    28 juli 2006 om 15:09

    voor dat verschil in top zou k t wel doen..:) haha, nee verder echt een dikke auto..:D heel vet…(H)

    Login om te reageren
  51. LuMoWe zegt

    28 juli 2006 om 15:13

    @ J; Die neus is nooit langer geweest…. dus ik weet niet wat dat hiermee te maken heeft…

    Login om te reageren
  52. autoblogger zegt

    31 juli 2006 om 23:40

    Reclame voor de SLR;)

    Via http://www.hard-c.com/2006/07/14/sexy-mercedes/

    Login om te reageren
  53. Jonas zegt

    6 oktober 2006 om 20:14

    Lekker die 19″ velgen en f*ck man zo’n lekkere voorspoiler

    Login om te reageren
  54. kaia zegt

    24 november 2006 om 15:54

    IT’s my favortite car !!!!!!! in Estonia there are only one SLR….. I LOVE THIS CAR::::::

    Login om te reageren
  55. rubin zegt

    12 december 2006 om 17:16

    Ik heb zelf samen met mn oom op het circuit van Monza gereden met de mclaren SLR die dag vergeet ik nooit meer….
    Nog nooit in zo’n mooie auto gereden als de slr wat een kracht zat daar in.
    en niet alleen in de motor maar ook nog eens in het geluid van de stereo installatie voor als mensen je niet horen aankomen…..

    alleen de Safety car slk amg van de forule 1 heeft een dikkere brullende motor geluid die komt bij mij op de tweede plaats… wel dik hoor zou wel in deze 722 willen rijden :P:D

    zelf een e 55 amg 245 gereden over de A6 tegen een clk 55 amg

    Login om te reageren
  56. Lukas zegt

    11 februari 2007 om 21:04

    Die 722 komt van het startnummer uit de Mille Miglia: 722 Edition” is a homage by Mercedes-Benz to the unforgettable victory won by the British racing legend Stirling Moss and his co-driver Denis Jenkinson in a Mercedes-Benz 300 SLR with the starting number 722 (indicating a start time of 7.22 a.m.) at the Mille Miglia in 1955.
    Wel een leuk om idee om zo nog even naar het verleden te kijken :)

    Login om te reageren
  57. sjaakie zegt

    6 maart 2007 om 13:34

    Best leuke auto,

    wisten jullie dat hij op top snelheid in 19 min. als je een volle tank benzine hebt al weer op is das best snel

    Login om te reageren
  58. VinnieBoy zegt

    11 maart 2007 om 18:22

    Ik heb een keertje in een bugatti mogen rijden op een circuit in amerika, ik kan je vertellen, die gaat enorm snel vergleken met de mercedes, de bugatti trekt hem er zo uit:D

    Login om te reageren
  59. freek zegt

    13 april 2007 om 13:49

    722 pk is niet niks. als ik het geld had, had ik er een gekocht.(

    Login om te reageren
  60. Maik zegt

    13 april 2007 om 16:23

    Ik zag hem net staan, werk tegenover ASV in Veghel, bij VW/Audi dealer, ff snel een foto gemaakt haha.

    Login om te reageren
  61. Mr X zegt

    29 juli 2007 om 16:49

    Ik zie m bijna elke dag nu begint t saai te worde.
    Check t zelf Apollolaan Amsterdam richting Hilton Hotel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North