• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes Biome is een vierzits supercar concept

Auteur: CasperH, gepost 16 november 2010 om 13:31 – 49 Reacties

Mercedes Biome Concept
Zijn jullie ook zo benieuwd of die wielen het productiestadium halen?

Deze concept is het resultaat van een ontwerpwedstrijd. De regels waren simpel: een 2+2 die niet meer weegt dan 454 kilo. De Biome komt niet eens in de buurt van dat gigantische gewicht en weegt slechts 394 kilo. De auto is gebouwd uit organisch materiaal, is iets meer dan vier meter lang en ruim 2,5 meter breed. De inzittenden zitten in een soort ruitvorm, met de bestuurder voorin in het midden, twee man daarachter en daar weer iemand achter. Verwacht overigens niet teveel van deze auto terug te zien in toekomstige modellen, de ontwerper -Hubert Lee- omschrijft zijn concept als pure fantasie.

Deze spectaculaire Biome zal getoond worden tijdens de Los Angeles Design Challenge (niet de LA Motorshow dus) en is dus bedacht door Hubert Lee, die ook de F800 concept en de CLS ontworpen heeft.

Ook interessant!

  • Zo krijgt de lompe Mercedes EQG toch een goede actieradius
    De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, la-design-challenge, Mercedes, Supercars

Vorig bericht: « BMW doet het helemaal anders
Volgend bericht: Usain Bolt mag weer eens bij Ferrari langs »

Lees Interacties

Reacties

  1. besaram zegt

    16 november 2010 om 13:36

    ziet er niet echt geloofwaardig uit!
    Mooi is ook anders!

    Login om te reageren
  2. Ibracadabra zegt

    16 november 2010 om 13:39

    Hoe kan dat ding rijden?

    Login om te reageren
    • majinstar zegt

      16 november 2010 om 18:34

      @Ibracadabra:

      Wat denk je van vliegen.

      Login om te reageren
      • Karel zegt

        16 november 2010 om 19:24

        @majinstar: idd, dacht ik ook!

        Login om te reageren
  3. jip zegt

    16 november 2010 om 13:41

    Je kan ook een boomstam neerleggen van 200 kilo: Kunnen 4 mensen op, en is net zo functioneel.

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      16 november 2010 om 13:45

      @jip: LOL, of een opblaasbanaan

      Login om te reageren
  4. Vanquish zegt

    16 november 2010 om 13:45

    Qua Design vind ik het meer een Mazda.

    Login om te reageren
  5. Barryyy zegt

    16 november 2010 om 13:48

    Praktische wagen. Dat zie je toch meteen

    Login om te reageren
  6. AGERA zegt

    16 november 2010 om 13:49

    Niet raar aangezien Mercedes meestal de trendzetter is

    Login om te reageren
  7. Jokkebrok zegt

    16 november 2010 om 13:52

    Gááááf man!!

    Login om te reageren
  8. JH zegt

    16 november 2010 om 13:55

    Hubert Lee is chef van de advanced design studio van Mercedes en dus verantwoordelijk voor dit concept maar hij is niet alleen de bedenker van dit: Christopher Rhoades, Nicolas Garfias, Alan Barrington, Daniel Kim, Benjamin Messmer en Jack Luttig hebben ook hun steentje bijgedragen..

    Login om te reageren
  9. edgar zegt

    16 november 2010 om 14:00

    wat is zo’n mercedes grille verschrikkelijk lelijk! ik heb het al vaker gezegd maar dit bewijst het maar weer. deze auto met een bijv. mazda grille zou al 10x beter lijken dus..

    Login om te reageren
  10. EPI zegt

    16 november 2010 om 14:04

    Op foto4 zie je dat ie achter op een wieltje rust ofzo en dat de “wielen”de grond niet eens raken..
    Alleen voor de show dus…

    Login om te reageren
  11. oli4k zegt

    16 november 2010 om 14:05

    Eh, hoe stuur je?

    Login om te reageren
    • Harie zegt

      16 november 2010 om 14:44

      @oli4k: Sturen is zooooooooo 2010…..

      Login om te reageren
  12. rob1 zegt

    16 november 2010 om 14:15

    blijft toch bij een Concept auto

    Login om te reageren
  13. Atenza zegt

    16 november 2010 om 14:23

    Sommige lijken “ontwerpwedstrijd” niet echt te snappen.. tuurlijk is dit niet realistisch ofzo..

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    16 november 2010 om 14:27

    En zo ziet de structuur er onder uit:

    Login om te reageren
  15. Barryyy zegt

    16 november 2010 om 14:29

    Is ook voor de lol gemaakt, wat kan hij er mee winnen dan?

    Login om te reageren
  16. Stopwearingpants zegt

    16 november 2010 om 14:46

    doet me wel wat aan die R8 in Irobot denken

    Login om te reageren
  17. buyck zegt

    16 november 2010 om 14:48

    Men kan veel leren uit dat conceptwerk. Gewicht, vorm enzovoort vroeg of laat moet je alles eens in vraag durven stellen!

    Login om te reageren
  18. VWFreak zegt

    16 november 2010 om 14:48

    Audi RSQ, Copy Paste…

    Login om te reageren
  19. KaCh1ng zegt

    16 november 2010 om 14:54

    geen nut idd en zonder motor is het geen supercar :)

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      16 november 2010 om 16:57

      @KaCh1ng: ja en? Nogmaals: ONTWERPWEDSTRIJD. Niets meer en niets minder. Ga er dan ook niet meer achter zoeken

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 november 2010 om 21:57

        @Atenza: ONTWERPWEDSTRIJD?

        Dan moeten ze het ook geen supercar concept noemen, maar een ‘vingeroefening’. Of ‘sculptuur’ voor mijn part.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          17 november 2010 om 00:30

          @Esprit_de_Flandre: typisch dat net juist jij weer zo’n opmerking moet maken. De twee slimsten van de klas zullen jullie nooit worden..

          Login om te reageren
    • Karel zegt

      16 november 2010 om 19:27

      @KaCh1ng: elektromotor!

      Login om te reageren
  20. primramessar zegt

    16 november 2010 om 14:55

    Ziet er zoveel mooier uit dan de schetsen. Erg geslaagd.

    http://www.carbodydesign.com/2010/11/mercedes-benz-biome-concept/

    Login om te reageren
  21. mikeslsamg zegt

    16 november 2010 om 15:11

    ik vind het wel wat hebben en het komt tocht niet in productie dus wat zeurt iedereen.

    Login om te reageren
  22. Jag XK150 zegt

    16 november 2010 om 15:15

    vraag je je zomaar af: met werkende wielen weegt ie 460 kg?

    Login om te reageren
  23. C220AMG zegt

    16 november 2010 om 15:34

    Niet realistisch, wel leuk

    Login om te reageren
  24. luis zegt

    16 november 2010 om 16:05

    Doet me denken aan de Audi RSQ uit iRobot

    Login om te reageren
  25. DannyHoff zegt

    16 november 2010 om 16:06

    Dit ziet er echt misselijkmakend uit! :shock:

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    16 november 2010 om 16:35

    noem het gewoon een shooting-break .. halleluja ..

    Login om te reageren
  27. HDM zegt

    16 november 2010 om 18:35

    In ieder geval een poging voor een sportauto van de toekomst, en geen iel debiel retard-karretje van een japanse fabrikant.

    Bovendien komt er sowieso wel íets van het design terug, in mindere mate. En daar zijn ze voor bedoeld.

    Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    16 november 2010 om 18:58

    Goed, en nu de AMG variant?

    Login om te reageren
  29. wiseguy zegt

    16 november 2010 om 19:16

    Een echte rijdersauto, met de centrale stuurpositie. Vind het daarnaast juist een erg nuttige auto. De ruitvorm lijkt me qua aerodynamica ideaal om 4 personen kwijt te kunnen. Vergeet niet met elektrisch rijden aan de horizon is een lange motorkap niet meer nodig. Kunnen sturen is idd wel handig. Maar qua hoofdontwerp, laat maar komen.

    Login om te reageren
  30. Kees zegt

    16 november 2010 om 19:18

    doe mij die maar!

    Login om te reageren
  31. koekepan zegt

    16 november 2010 om 19:21

    ja daar zijn ze weer met hun concepten… eens zien wat ze hiervan uitbrengen..

    Login om te reageren
  32. Raptor zegt

    16 november 2010 om 19:31

    @Koekepan: niets, zoals gewoonlijk. Ik krijg wat van die nutteloze computertekeningen. Ik kan ook een auto “tekenen” die 2000 km/u rijdt en slechts 400kg weegt…

    Login om te reageren
  33. bakkerst zegt

    16 november 2010 om 20:05

    ik begin me toch af te vragen of de gemiddelde bezoeker nog de moeite neemt om een artikel te lezen, of ander mans reacties eens tot zich te nemen. Alvorens loesoe te gaan op het toetsenbord. ONTWERPWEDSTRIJD, STUDIEmodel, CONCEPT, zeggen die woorden jullie iets? Dat betekend dat dit model NIET volgend jaar in productie gaat. Dat is de definitie van een CONCEPT.

    ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Concept_%28filosofie%29 )

    dit is bedoeld als verkenning, van materialen, vormen, techniek, aandrijving, sturing, behoeften etc. etc. Vroeger werden er nog echte concept auto’s gebouwd, auto’s waarvan het überhaupt niet zeker was of zelfs maar een enkel element het productie stadium zou halen. Tegenwoordig is men gewend het woord “concept” te associëren met de opvolger van een bestaand model dat volgend jaar uit roulatie gaat. Dat is niet de definitie van “conceptauto”..

    Wat een stomme vragen en opmerkingen over aandrijving, prestaties, “hoe gaattie sturen.?!?@/1?” daar zijn ze niet eens mee bezig geweest, en dat hoeft ook niet.

    Waardeer dit stukje beeldhouwen en probeer het zo te benaderen. Een stuk kunst waarin gezocht wordt naar een toekomst visie.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      16 november 2010 om 20:07

      @bakkerst: de gemiddelde ”autokenner” die hier reageert zegt ook altijd dat mules met totaal andere koetswerken al de productieversies zijn met enkel tape erop, en ze zeggen ook altijd dat de zeer slechte flopshop impressies zo goed als zeker officiële debuutfoto’s zijn.

      Dat zal er dus moeilijk uit te krijgen zijn.

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        16 november 2010 om 20:16

        @HDM:
        ik ben er bang voor, maar ik zal blijven proberen.. ;)
        de aanhouder wint etc..

        Login om te reageren
        • HDM zegt

          16 november 2010 om 23:07

          @bakkerst: inderdaad, dat is de enige goede instelling ^^ Je weet maar nooit, zometeen veranderd het nog o.O :P

          Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    16 november 2010 om 20:45

    Mja leuk…Vaste velgen.. Heel handig lijkt me…. :-D
    Best wel mooi, maar die achterkant heb ik al eens ergens gezien…. Ahja ik weet het… Bij de Renault Dezir ;-)

    Login om te reageren
  35. Merc zegt

    16 november 2010 om 21:52

    Geniaal!!!! Schitterende concept!

    Login om te reageren
  36. mailman zegt

    17 november 2010 om 00:25

    JAJA heeft wek iets met toekomst!!!

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    17 november 2010 om 13:46

    Interessant!

    Login om te reageren
  38. ron peeters zegt

    19 november 2010 om 21:36

    ik ben bezig deze auto na te maken,volgende maand ga ik er al mee rijden,meer [email protected],dit is geen bullshit story but real

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North