• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes brengt opgefokte C63 AMG op de markt

Auteur: ricardo, gepost 21 oktober 2009 om 21:04 – 52 Reacties

Mercedes C63 AMG Performance Package Plus

Vraag: wilt u meer rubber oproken met uw Merc dan wij onlangs deden? Indien ja, zie dan de C63 AMG Performance Package Plus. Een doodgewone Mercedes C63 AMG, maar dan met wat SLS-onderdelen, composiet remspul en een vleugje carbon hier en daar.

De meest verkochte AMG-bak van het moment is vanaf december leverbaar met nog meer AMG. De Duitsers keken nog eens goed naar hun M3-killer en hebben zodoende het Performance Package Plus ontwikkeld. Dat houdt onder andere in dat er in de motor een aantal onderdelen zijn vervangen door lichtere en snellere onderdelen afkomstig van de SLS. Daardoor weegt het V8 blokje nu 3 kilo minder. Niet heel spannend natuurlijk, maar het grote voordeel van deze motor-upgrade is het feit dat hij nu veel sneller op toeren is. Ook het vermogen is gestegen en telt nu 487 pk (voorheen 457 pk). De nul-naar-honderd tijd is verminderd naar 4.4 seconden (voorheen 4.5).

Dankzij het AMG high-performance braking system staat de C-klasse een stuk sneller stil, hoeveel sneller heeft Mercedes nog niet bekend gemaakt. Deze upgrade houdt in dat er keramische remschijven aan de voorkant gemonteerd worden en de remklauwen een rood kleurtje + AMG-logo meekrijgen. Om het voor achterliggers duidelijk te maken dat je een iets dikker C63 AMG rijdt, hebben ze een carbon spoilertje op de achterklep gemonteerd om het geheel af te maken. Het interieur is ook voorzien van een update, namelijk in de vorm van een Performance Package Plus-stuurwiel en wat nappaleer. Prijs voor deze modificaties: €7.080,50.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, Mercedes

Vorig bericht: « Man met XXXXXXX-kenteken krijgt dagelijks fanmail
Volgend bericht: Bezopen Rus totaled zijn Mitsubishi op parkeerplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Burdy zegt

    21 oktober 2009 om 21:09

    Tja dat had die wel nodig………..

    Maar gaat nooit snel genoeg.

    Login om te reageren
  2. -Street `dY zegt

    21 oktober 2009 om 21:09

    toch ga ik voor de M3 blijft de beste in zijn klasse !!

    Login om te reageren
  3. Benjamin1 zegt

    21 oktober 2009 om 21:09

    koopje en heule moooie velgen!

    Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    21 oktober 2009 om 21:12

    YES! Nu nog even op 10 november de staatsloterij winnen:D

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    21 oktober 2009 om 21:12

    Tsja, nu móet BMW wel met een M3 CSL komen…

    Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    21 oktober 2009 om 21:12

    Ik kan 7000 nou niet héél duur vinden voor +30pk, veel carbon, keramische remmen en leder. Niet dat ik zoveel geld heb, maar relatief gezien is het een koopje! :P

    Login om te reageren
  7. pizzakoerier zegt

    21 oktober 2009 om 21:15

    Ja deze komt op mn verlanglijstje voor sinterklaas…hopen dat ik braaf genoeg ben geweest dit jaar

    Login om te reageren
  8. Emile_Benz zegt

    21 oktober 2009 om 21:18

    Ganz geil.

    Login om te reageren
  9. Fiskmas zegt

    21 oktober 2009 om 21:19

    Die C63 PPP even laten “veredelen” bij Carlsson voor NOG meer extra “Umpf” en dan heb je echt iets vets!

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    21 oktober 2009 om 21:27

    Prijs valt best wel mee.
    hoewel de C63 natuurlijk wel erg duur is voor een C (jaja het is een amg blabla).

    Login om te reageren
  11. Jo-zef zegt

    21 oktober 2009 om 21:29

    Heb deze C63 AMG er altijd een stukje over gevonden, een deeltje van de brug te ver -zeg maar-. En ja, nu ze er nog wat peper bijstrooien stelt de vraag zich eens temeer: op welk doelpubliek richten ze zich nu eigenlijk bij Mercedes met dit stuk opgefokt plastiek? Iedereen heeft hier altijd de mond vol over ’tupperware’, wel hier hebben we een prima voorbeeldje! Doe mij maar een échte AMG, een super-geniale krachtbron dus in een erg discreet maar stijlvol sausje dat absolute topklasse uitstraalt. De S-klasse AMG bijvoorbeeld, zonder het intrinsieke klasseverschil tussen de S en de C te willen vergelijken natuurlijk… Op naar de volgende C AMG :twisted:

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    21 oktober 2009 om 21:33

    Ik zal lincoln ff proberen voor te zijn door te zeggen dat je het verschil wss nauwelijks zal merken!
    Zag vanmiddag in Knokke trouwens een normale C met AMG uitlaten, best lollig om te zien, het past wel! :P

    Login om te reageren
  13. AMG Powerrr zegt

    21 oktober 2009 om 21:35

    Waaauuuwwww! That’s the way I like it.. Zalig wagentje hoor!

    Login om te reageren
  14. C6_R zegt

    21 oktober 2009 om 21:40

    Nice, gewoon lekker bijschaven en verbeteren en niet gelijk de hele boel op de schop gooien! Top! Helemaal bruut zou zijn als ze naast de motor verder ook nog wat gewicht hebben kunnen afschaven!

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    21 oktober 2009 om 21:45

    zilvergrijs is wel echt killing voor de auto. doe maar rood of blauw….

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    21 oktober 2009 om 21:46

    Van de drie Duitse sedans (3/A4/C) is de C verreweg het mooiste.

    Ben dan ook helemaal in mijn nopjes over deze upgrade! Oké, das wat overdreven…

    Login om te reageren
  17. W115 zegt

    21 oktober 2009 om 21:53

    Ach, ik weet het niet, op deze foto ziet hij er best gewoontjes uit, maar in het echt zal hij vast dik zijn.
    Gelukkig hoef ik niet te kiezen tussen een M3 of een C63 anders zou het echt een dilemma zijn :)

    Login om te reageren
  18. phantom zegt

    21 oktober 2009 om 21:57

    @ rick dos: Meen je dat serieus?? ik dacht dat je bmw fan was..

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      21 oktober 2009 om 22:11

      @phantom:

      Yep! Wellicht niet zo overdreven zoals ik het stelde, maar de C geniet toch wel mijn voorkeur van de drie. Let wel, heb het over de sedan. Coupé en cabrio is een ander verhaal. ;)

      BMW geniet mijn voorkeur. Als dat mij dan een BMW-fan of zelfs fanboy maakt, so be it. :)

      Login om te reageren
  19. Testpiloot zegt

    21 oktober 2009 om 22:01

    Hebben! Hebben! HEBBEN! Rustig maar testpiloot, ’t komt allemaal goed.

    Het is gewoon ’n feit, gezien alle rijtests/vergelijkingstesten die rondzwerven op het net; De C63 AMG is de beste van het drietal (M3, IS-F enz.)

    Ik wou er altijd al een. Ik wil er nog steeds een. En ik zal er ook een krijgen.

    Login om te reageren
  20. cardesigner@USA zegt

    21 oktober 2009 om 22:20

    0.1 Seconden sneller met 30 peekaas meer?!

    Login om te reageren
  21. RickB zegt

    21 oktober 2009 om 22:24

    Was het niet zo dat je bij AMG kon zeggen (voor een paar centjes meer) dat je er het blok uit de E63 in wou?
    Zou ik eerder zeggen, gelijk een sloot meer PK’s

    Login om te reageren
  22. EJS zegt

    21 oktober 2009 om 22:24

    haha, als dit maakt dat de auto nog lekkerder rijdt.. Vooral de sneller op toeren komen van de motor is wel erg fijn!

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    21 oktober 2009 om 22:25

    Heel nice. Is dit dan die sterkere versie waar al tijden over gespeculeerd wordt? Want volgens de al lang gaande geruchten zou er een C komen die meer richting de E63 gaat.

    Zou dit em dan zijn?

    Hoe dan ook, heel nice.

    Login om te reageren
  24. Sjeuf zegt

    21 oktober 2009 om 22:28

    M3 killer?? Kijk eens naar die test van topgear;)

    Login om te reageren
  25. RDS zegt

    21 oktober 2009 om 22:33

    @ Rick B
    Vast wel, is toch het zelfde blok voor de rest

    Login om te reageren
  26. Prop zegt

    21 oktober 2009 om 22:41

    Jezus Gristus … keramische schijven … vóór .. alleen voor, hoe goedkoop wil je overkomen! Laat maar staan deze plastic vervoer-voor-woonwagenbewoners-met-wietplantages mobiel

    Login om te reageren
  27. M3_lover zegt

    21 oktober 2009 om 23:00

    Standaard is al vet genoeg… gaaf geluid… toch liever de M3 :-)

    Login om te reageren
  28. Svensson zegt

    21 oktober 2009 om 23:51

    Ik sluit me bij “Rick MS-DOS” aan. Ben zelf een grote BMW liefhebber, maar met de C-Klasse hebben ze qua uiterlijk de spijker op de kop geslagen bij Mercedes. Zeker in AMG uitvoering een erg dik ding. Toch zou ik zelf eerder voor een M3 kiezen, dan voor deze… De C AMG vind ik meer een brute muscle car in sedan-jasje, terwijl de M3 de puurdere driver’s car is als het er écht op aan komt.
    Maar goed, het is een keuze waarvoor ik zelf niet snel zal komen te staan.

    Login om te reageren
  29. pilot zegt

    22 oktober 2009 om 00:46

    topauto hoor, een m3 is daarentegen ook een erg mooie bak.. MAAR wanneer je de motor van de C63 gaat vergelijken met de die van de M3, doet de bmw zwaar onder wat betreft koppel en pure kracht!

    Login om te reageren
  30. amg zegt

    22 oktober 2009 om 02:07

    Is echt niet duur 7 ruggen, keramische remmen die zijn echt niet goedkoop.

    Login om te reageren
  31. pica zegt

    22 oktober 2009 om 08:13

    Vette bak !!
    Ik ben er vandaag nog een tegen gekomen ” een gewone C63 amg estate”, waanzinnig geluid.
    Nu te hopen dat ook de E63 amg een sls update krijgt of een blackseries.

    Login om te reageren
  32. belles zegt

    22 oktober 2009 om 09:56

    m3 killer?????????

    Login om te reageren
  33. Nickett zegt

    22 oktober 2009 om 10:14

    Leuk als je net cd C63 AMG heb besteld :)

    Login om te reageren
  34. Majinstar zegt

    22 oktober 2009 om 10:42

    Hahaha Mercedes kijkt alleen bij BMW. Audi zijn ze helemaal vergeten met die pauper uitvoeringen S4 en RS4. Maar dit is wel weer een leuke uitdaging voor die Cadillac CTS-V.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      22 oktober 2009 om 11:11

      @Majinstar:

      ik weet niet hoor, maar de mercedes is wel de snelste van het stel, en audi kwam eerder met een hoogtoerige 420 pk v8 in de rs4 dan bmw in de m3. Wie keek er ook alweer naar de ander?

      Login om te reageren
  35. ali boegie carcenter zegt

    22 oktober 2009 om 11:59

    ik wil m wat 487 pk en wat sls onderdelen hmm
    wie wil racen moet maar komen ik zoek mensen die ballen hebben om te racen voor auto papieren
    ik ga hem kopen en julie losers praten onzin hier ik heb wel werk voor julie allemaal kom achter het raam werken 50 per neuk actie

    Login om te reageren
  36. Tommy2 zegt

    22 oktober 2009 om 12:02

    Met wat lucht-toevoer aanpassingen moet die 525 pk toch gewoon lukken zou je zeggen? Dacht dat ze daar al mee bezig waren bij AMG…

    Btw, de C 63 AMG heeft nog altijd wel het vetste geluid van allemaal, daarbij valt de M3 echt in het niet! :P

    Login om te reageren
  37. robbie zegt

    22 oktober 2009 om 12:14

    Is het iemand al opgevallen dat deze C63 AMG PPP 1 gram CO2 per kilometer MINDER uitstoot dan de normale C63 AMG? Ideaal voor hippies dus!

    Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      22 oktober 2009 om 23:52

      @robbie: Een Mercedes-Benz C63 HiPPPie dus.

      Login om te reageren
  38. GerreLekker zegt

    22 oktober 2009 om 12:20

    @pilot: ja maar de BMW weet die pk’s wel aan de grond te zetten + door de bocht is de handling van een M3 een stuk beter…

    Login om te reageren
  39. jzaero zegt

    22 oktober 2009 om 14:35

    @robbie: LOL, haha inderdaad, meer vermogen en dan ook nog minder uitstoten en dat voor slechts 7000 euro’s!

    @ali boegie carcenter: Jij failt hard mattie, :O

    Login om te reageren
  40. CSL zegt

    22 oktober 2009 om 14:57

    M3 killer ? nee..
    muscle car killer..mischien wel.
    We zitten in 2009 en jawel hoor ze halen uiteindelijk 487pk uit een 6.2liter. leuk hoor.
    Ze komen steeds dichter in de buurt van de +100pk/l auto’s.
    Dus nu 78pk per liter en de standaard c63 haalt zonder de zogenaamde SLS onderdelen 73pk/liter. Wat deed de M3 ook alweer? jawel 105pk/liter en ekker door trekkennaar 8500 toeren.
    Geef BMW 6.2liter om mee te spelen en iedereen kan inpakken :)

    Leuke auto b.t.w.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 oktober 2009 om 18:12

      @CSL: Jouw reactie is toch wel een beetje “fail” (om een trendwoord te gebruiken).

      Deze motor levert in de SLS gewoon 571 pk.Dat deze in de C63 amg minder levert,komt onder andere door de hiërarchie.Ook is deze motor qua karakter toch wel wat anders als in de overige modellen.

      En als je zegt “geef bmw 6.2 liter om mee te spelen”, dan zeg ik : AMG heeft nog eens “gespeeld” met hun 6.0 liter V12, voor de Pagani Zonda R.Resultaat? 750 pk !125 pk per liter!

      Dus het kan wél.

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      22 oktober 2009 om 18:19

      @CSL:

      Wel eens over nagedacht hoe moeilijk het is om 6.2 liter 8500 toeren te laten draaien. Laat staan 100 atmosferische pk’s per liter produceren uit die inhoud.

      Vrij moeilijk dus. Het kan echter wel. Denk alleen niet dat je het blok dan erg lang heel gaat houden. Dus 3 ton met zo’n blok is bijna niet te doen.

      Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    22 oktober 2009 om 16:21

    @Rick Dos,

    Absoluut mee eens. De C klasse is het mooist van de duitse middenklasse ;-)

    Login om te reageren
  42. GOD zegt

    22 oktober 2009 om 16:27

    @ CSL

    wie zegt dat Mercedes probeert om 100pk/l te krijgen?

    Login om te reageren
  43. RenesisHP zegt

    22 oktober 2009 om 18:14

    Vooral die nep diffuser doet het hem. :roll:

    Login om te reageren
  44. GOD zegt

    22 oktober 2009 om 19:39

    @ SimonMc

    dat is een raceauto en is niet straat legaal.
    beetje oneerlijk zo vind je niet.

    de straat legale versie heeft een 7.3L V12 met 739pk.
    dat is 101pk/l
    de straat legale Zonda met een 6.0 V12 heeft 408pk wat uitkomt op een heel bescheiden 68pk/l
    beetje het zelfde als de auto van je buurman.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 oktober 2009 om 21:02

      @GOD: Over welke straat legale zonda met een 6.0 liter V12 met 408 pk heb je het dan?Over één van de eerste?De C12 uit 1999?

      Ondertussen zijn er wel wat andere geintroduceerd :

      Zonda F clubsport : 7.3 l V12 met 650 pk =>89 pk/l
      Zonda Cinque : 7.3 l V12 met 750 pk => 102,7 pk/l

      Is wel zo dat idd de enigste straatlegale versie met een 6.0 l V12 die van 1999 is.

      Maar ze kunnen gemakkelijk die 6.0 l ook gewoon 100 pk/l laten produceren ipv 125 pk/l.Zo zal die wel een heel stuk betrouwbaarder zijn.

      En 68 pk/l beetje hetzelfde als de buurman?Misschien, maar dan praat je waarschijnlijk over een gechipt dik 1.9 TDI turbodieselblok, met 4 cilinders ipv 12 uit dit voorbeeld…

      Login om te reageren
  45. GOD zegt

    22 oktober 2009 om 21:19

    @ SimonMC

    vraag 1: Is er maar 1 die dat kan zijn en dat is inderdaad de C12.
    vraag 2: ja
    vraag 3: ja

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    23 oktober 2009 om 20:31

    Ach, het is iig een leuke toevoeging op wat Mercedes al heeft met de “gewone” C63. Nu wordt deze nog sneller, nog directer en nog lichter!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North