• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes CL500: nu ook met 4-Matic

Auteur: evo, gepost 23 februari 2008 om 15:06 – 14 Reacties

Mercedes CL500 4-Matic

De hoge heren uit Stuttgart zullen over verbeteringen aan de CL lang hebben moeten nadenken, want wat kón er nu eigenlijk nog verbeterd worden? Tot dat er iemand zei: “Ik zie iets, dat jullie niet zien!”. De S-klasse kan geleverd worden met het vierwielaandrijfsysteem 4-Matic, dus waarom de CL niet? En zo geschiedde…

Het 4-Matic systeem zal alleen leverbaar zijn op de CL500. Deze variant maakt in Genève z’n debuut en is deze zomer leverbaar. Het meergewicht t.o.v. een gewone CL500 bedraagt 70 kilogram, maar volgens Mercedes trekt de 4-Matic in dezelfde 5,4 seconden op naar de 100 en is het verbruik eveneens hetzelfde. Merkwaardig… (Bron: AMS)

Wel jammer hoor, die vierwielaandrijving, want hoe moet je nu je vette burnouts maken?

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

cl, geneve-2008, Mercedes

Vorig bericht: « In the rebound: Porsche GT3, BMW M3, Nissan GT-R
Volgend bericht: IRL en Champ Cars: 2 become 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. floryn zegt

    23 februari 2008 om 15:39

    idd raar dat het verbruik en de acceleratietijd hetzelfde blijven want doorgaans zie je bij invoering van gelijksoortige systemen een hogere acceleratietijd en een hoger brandstofverbruik

    Login om te reageren
  2. DennieFR zegt

    23 februari 2008 om 15:49

    Het gaat ook maar over 70kilo he.
    Vergelijk het maar als je in je eentje in de auto zit,of met iemand ernaast van normaal postuur,dat verschilt heus geen 0,2 sec en ook niet in het verbruik.
    Vanaf 120kg wordt het al anders..

    Correct me if i’m wrong.

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    23 februari 2008 om 16:17

    Inderdaad wat is 70 kilo extra nou ten opzichte van een standaard CL500 want die weegt al 1895 kg. Peanuts ;)

    Bij een S500 is het verschil zelfs 75 kilo en maakt het qua topsnelheid en accelaratie ook niks uit. Wel is het verbruik van de 4Matic iets hoger.

    Dus ik denk dat de CL500 4Matic ook wel iets meer benzine zal verstoken.

    Login om te reageren
  4. RDS zegt

    23 februari 2008 om 16:21

    door de 4-matic is er vanaf stilstand iets meer grip waardoor de acceleratie het zelfde kan blijfen

    Login om te reageren
  5. Patrick zegt

    23 februari 2008 om 16:24

    Leuke auto voor bejaarden.

    Login om te reageren
  6. Paragon zegt

    23 februari 2008 om 16:26

    Iemand naast je maakt geen 0,2 seconden uit op de nulnaarhonderdtijd???

    Nee klopt. Waarschijnlijk meer. Althans wel in een ‘normale’ auto.
    In een auto van bijna 2 ton maakt het misschien niet zo veel meer uit.

    Ter vergelijk: Bij Top Gear hadden ze een keer een rugby-er van 100+ kilo. Die vent reed zeer goed, maar toch was zijn tijd niet verpletterend. Dat zou door zijn gewicht komen stelden ze.

    Login om te reageren
  7. Mic zegt

    23 februari 2008 om 16:34

    @Paragon ,

    Dat was idd in een “reasonable priced car”.
    Een of andere instap-suzuki toch? Die waarschijnlijk de helft weegt van zo’n cl500.

    Login om te reageren
  8. WizardOfOss zegt

    23 februari 2008 om 17:00

    De hoge heren uit Stuttgart zullen over verbeteringen aan de CL lang hebben moeten nadenken, want wat kón er nu eigenlijk nog verbeterd worden? Tot dat er iemand zei: “Ik zie iets, dat jullie niet zien!”
    Volgens mij moeten die hoge heren dan toch eens bij de optivien langs gaan, als je naar een CL kijkt moet je toch direct een enorm verbeterpunt zien: het complete design!

    Login om te reageren
  9. WizardOfOss zegt

    23 februari 2008 om 17:02

    Shit, zbelvaudtje, optivien=opticien.

    Login om te reageren
  10. Maarten zegt

    23 februari 2008 om 18:56

    Prachtig design hoor, de CL

    Login om te reageren
  11. Nick zegt

    23 februari 2008 om 19:05

    Met een beetje intelligente vierwielaandrijving kun je net zo makkelijk burnouts maken als met een achterwielaangedreven auto.

    Zodra de auto merkt dat de voorwiel compleet geblokkeert zijn zal het restende (in dit geval: alles) koppel naar de achterwielen gespert worden.

    Ik weet niet hoe dit bij 4-Matic werkt, maar bij quattro V en vooral quattro VI kun je simpel een burnout maken.

    Login om te reageren
  12. a_buis zegt

    23 februari 2008 om 19:07

    Meer gewicht op de assen = meer grip + 4 wielaandrijving toch al snel van zijn plek? Bij deze gewichten en vermogens maakt die nog geen 4 % gewichtstoename niet het verschil in top, dat doet de luchtweerstand al, en die veranderd niet. Verbruik gelijk lijkt me onmogelijk. Wie verklaard dat laatste?

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    23 februari 2008 om 19:44

    Gohja, wat maakt het uit? Ik zou’m lekker achterwielaangedreven kopen, met al die hulpmiddelen lijkt die wagen me echt wel veilig genoeg. Maar wie zich een CL koopt, heeft ‘m het liefst zo duur mogelijk, dus waarom niet? Mercedes kan er maar een centje aan verdienen é?

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    23 februari 2008 om 22:46

    Goed idee. Een auto met de prijs van een huis is niet af als maar de helft van de wielen aangedreven worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North