Mercedes G63 AMG kijkersvraag: echt of fake?

Auteur: , 52 Reacties

Kent u uw klassiekers? Mooi. Voordat u doorklikt moet u even bedenken of deze Mercedes G63 AMG echt is of nep.

Fake als wat of the real deal?

De Mercedes G Klasse is sowieso al de eindbaas onder de eindbazen van eindbaasbolides. Vraag maar aan Sacha. Er is echter een marginaal probleempje met deze auto en dat is dat het basisontwerp al sinds de 80-jarige oorlog ongewijzigd is. Dat er daarom zo nu en dan mensen zijn die proberen met een nieuw koplampje en een andere bumper een nieuwere versie te veinzen is ons bekend maar deze eigenaar is wel érg ver gegaan in zijn liefde voor AMG versies van de terreinbeul van Mercedes.

In 1995 begon deze G Klasse zijn leven volgens de RDW namelijk als G500, een auto waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen. toch wilde de eigenaar schijnbaar meer dan dat en dus heeft hij zijn voiture zowel van binnen als van buiten flink laten verbouwen om het een G63 AMG te laten lijken. Doordat de auto pas in februari naar Nederland werd gehaald had de nummerplaat je ook nog in het ootje kunnen nemen.

Ik vraag me bij dit soort projecten altijd af: waarom? Grondige verbouwingen zoals deze zijn kostbare projecten, persoonlijk zou ik mijn spaarcentjes liever hebben uitgegeven aan iets écht aparts. Een verklaring zou echter kunnen zijn dat deze auto zakelijk wordt gereden en dat er bijtelling betaald moet worden. In dat geval is een auto van 1995 interessant omdat er slechts over de dagwaarde bijtelling gelapt hoeft te worden, en 35% over een slordige 27.500 euro (de dagwaarde van een G500) is nog altijd leuker dan 25% over 214.200 euro (de vanafprijs voor een nieuwe G63 AMG) lijkt ons. Meer foto’s van dit ombouwproject stonden op Autojunk maar zijn op aanvraag van de fotograaf verwijderd.

Iemand die een gokje wil wagen hoeveel euro’s er in dit project gestoken zijn? Of zou er echt een foutje gemaakt zijn bij de RDW zoals de uploader beweert?



52 reacties

Gewoon een gesprekje aanvragen en met de eigenaar en de RDW om de tafel gaan zitten en vragen of hij dat nog een keer kan herhalen.
Zal idd te maken hebben met bijtelling. Onderstel van de G schijnt ook nooit aangepast te zijn waardoor een bodyswap makkelijk en voordelig zou zijn. Daarom zijn de prijzen van 2e hands G modellen ook zo hoog. (Van horen zeggen ;-) ) Xx
Dit kan haast geen uit de hand gelopen ombouw project meer zijn. Waarschijnlijk is het idd en nieuwe G63 body op een chassis uit 1993. Hiermee kun je natuurlijk een beste klap BPM omzeilen en misschien is ie zelfs wel bijtellings vriendelijk :P
@BartB: doen ze bij range rovers ook vaak toch, wel mooi geworden dus petje af.
Verkeerde insteek van de blog. Dit is ‘gewoon’ een nieuwe G63amg die op het chassis van een ’93 G500 gezet is. Inderdaad voor de bijtelling. Dit is niets nieuws en gebeurt inderdaad op grote schaal. Het is niet zo dat hier een afgeragde G500 gepakt is die onderdeel voor onderdeel is opgebouwd tot een G63amg.
Had al t idee dat de voorbumper wat hoog zat
Kan toch niet!! bijtellings’fraude’ en dan ook nog slecht voor milieu!
Voordeeltjes voor bijtelling voor iedereen dan maar afschaffen, omdat er een paar misbruik van maken zou ik zeggen. Zo werkt dat toch in Nederland!!


…. vrijstelling mrb oldtimers….
@reactief: zo werkt dat helaas niet in Nederland.

Anders was de WW en bijstand ook al lang afgeschaft.
@melkkoe:
nou, de MRB-vrijstelling voor oldtimers wordt toch echt om dezelfde redenen afgeschaft.

Die andere niet-autogerelateerde politieke dingen ga ik me hier maar niet meer over uit laten. Komt er weer een hele discussie…..
@reactief: is dat al definitief dan? Iets wat ik alleen maar toejuich overigens.

Verder is de rest zeker wel auto-gerelateerd. Doordat er mede zoveel betaald wordt om auto te rijden, kunnen deze regelingen blijven bestaan.
Jaja, foutje van Rdw en autoweek en weet ik het allemaal. Een auto namaken is een, dan gaan lopen verdedigen dat hij wel “echt” is, is al helemaal zielig. Ik snap die mensen niet. Hier rijdt al jaren een superdikke 645Ci en sinds een tijdje heeft hij er een body-kit en alle reutemeteut van een M6 opgezet….
@aallex: staat wel dik! Als er geen M6 typeaanduiding op zit vind ik het niet zielig hoor…
@3246cm252kw: “en alle reutemeteut” dus ook de luchtroostertjes en type aanduiding op de achterkant. Dus nu is hij niet te onderscheiden van een M6 los van de remmen
@aallex:

dus niet alle reutemeteut…
@escort77: U kunt niet lezen?
@aallex: hij kan wel lezen. Jij zegt dat jij ALLE reutemeteut erop heeft, maar blijkbaar niet de remmen dus. Dat is niet alle.
@aallex: ja dat is minder en ook wel zielig ja….
Die auto is van een goeie vriend van me vader, was heel voordelig om het zo te doen. En ja het is een echte g63 amg op een ouwe carrosserie. Bij mercedes G center is dat gedaan die dat speciaal doen.
@benzmaster:
Erg triest dus.
Wel chique willen rijden, maar er niet voor willen betalen…
@Hubert: Erg slim dus! De Staat krijgt al genoeg via benzine heffingen.
Hulde aan deze man!
@Hubert: is niet triest. Als jij overal liever de hoofdprijs voor wil betalen is dat gewoon dom
@Hubert: Klopt, want wie wil nou voor een dubbeltje eerste rang in NL….. Niemand toch….
@Hubert: naja dat is jou mening dat je het triest vindt. Ik vind het geniaal, want het is de zelfde carroserie dat al meer dan 30 jaar ongewijzigd is gebleven. Dus je rijdt gewoon een 2013 model g63 amg. Maar goedkoper, waarom moet iemand de hoofdprijs betalen als het goedkoper kan. Het einige wat anders is is de kenteken gegevens hoe hij geregistreerd staat. Dat is het enige verschil met een orginele 2013 model g63 amg. Dus hoezo triest ?
@benzmaster: “waarom moet iemand de hoofdprijs betalen als het goedkoper kan.” zou dat zijn wat de eigenaar zegt over de dief als zijn “precious G63 AMG” gestolen wordt?
@mashell: Inderdaad exact hetzelfde…
@benzmaster: dat zou helemaal dik zijn. Een 2013 amg op een 30 jaar oud frame. Lekker met zwart wit kenteken haha.
@bartjuh: Oldtimerplaat mag je voeren bij eerste toelating voor 01-01-1978, dus met 30 jaar kom je er niet.
@Hubert: Dan vind ik jou eerder triest met je jaloerse reactie
Al was het een 300GD, blijft een supercool ding. Niks om je voor te schamen vind ik. Als je hem dan ook nog met die heerlijke 63AMG motor hebt, lijkt mij puur genieten op de zaak.
dit was toch allang bekent dit kan je laten doen door mercedes zelf

http://www.autoblog.nl/hoe-oud-denk-jij-dat-deze-mercedes-g-klasse-is
Een oom van mijn vriendin heeft dit ook gedaan onderstel van een G uit 1985 en de body van het vorige model. Dus wegenbelasting n.v.t en verzekering van een oldtimer.
Wel interessant om uit te zoeken wat juridisch nog mag bij zulke projecten. Waarschijnlijk moet je strikt genomen alleen het deel van het chassis waarop het chassisnummer is vastgemaakt overzetten (een paar cm?), en klaar is de bijtellingsvriendelijke auto.
Echt. Echt duur
Wie is de eerste die er een 65 AMG motor in lepelt?
@moondustfocus: hoe kom je aan een betaalbare 65-AMG motor? Ik durf niet eens te vragen wat je hiervoor moet neertellen.
@melkkoe: bij een van de vele tuners opkopen? Die blokken worden eruit gehaald en meestal gewoon doorverkocht (Brabus heeft een hele zooi 63’ers liggen), en anders is er misschien een zeldzaam geval mogelijk dat er ooit een container de achterkant van een 65-AMG heeft geplet, waardoor de motor bespaard bleef…
@HDM: Hoe dan? Lijkt me wel leuk om zo’n blok te hebben.
@ferrari94tr: geen idee? Mail voor de gein maar es wat ze vragen voor een 6.2 AMG V8.
@HDM:

Hoezo heeft Brabus een hele zo liggen? Die pakken toch altijd de ..600 motor als basis en niet de AMG.
Dus alleen de onderstellen van de G klasses zijn echt goed, de carosserien moeten blijkbaar al binnen 20 jaar vervangen worden.
@mashell: Dat lijkt me voor een militair voertuig meer dan voldoende.
Sorry ik zie het verschil niet, de G is geinig en wat voor uitvoering maakt mij niets uit.
@norge: liefste de G300D. Lijkt me het leukste rijden in het terrein.
“toch wilde de eigenaar schijnbaar meer”

Het verschil tussen schijnbaar en blijkbaar blijft lastig.
Ik denk wel dat het een ombouw is. Is toch altijd goedkoper (vooral zakelijk), itt een brand spanking nieuwe G63.
Wat een zielige afgunst hier weer, als ik de Nederlandse staat kan naaien zal ik het zeker niet laten! Wij automobilisten worden iedere dag weer van achter genomen door de staat met belachelijke BPM wetgeving, te idioot hoge brandstofprijzen en de boetes die je aangenaaid worden. Dus ik heb hier wel respect voor, gebeurd veel vaker en ik vindt het gewoon een prima geslaagd project dus niets als lof voor deze eigenaar, mooi interieur ook trouwens.
RDW vergist zich niet zomaar.
en de ruitenwissers zijn anders. (als ik google op G63 AMG)

en gezien het erg makkelijk is bij deze auto’s om een swap te doen met Chassis en Body trek ik de conclusie FAKE!
Ik snap heel goed waarom iemand zoiets doet en kan het alleen maar toejuichen. Je spoort ook niet als je in NL een nieuwe auto boven de 200k koopt. Één en al belasting.
Wat dacht je van omkatten? Gebeurt ook zovaak met Golfjes uit 1991 om ze belasting vrij te maken.

De techniek van zo’n G is al vrij oud en dat ding staat nog om exact hetzelfde chassis als toen die uit kwam. Simpel een oud chassis eronder drukken en je kan goedkoop de Nederlandse wegen onveilig maken.
Waarom… Een kennis is schademonteur en rijd zon ding voor erg weinig en geen wegenbelasting en geen afschrijving. Zon ding wordt steeds meer waard. Dus daarom!
Bij G-Center hebben ze zelfs een 2013 G63 op grijs kenteken. Belastingen maken Nederlanders gek!
Indien het niet geoorloofd zou zijn, had de wetgever er reeds een stokje voor gestoken. Dis?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).