• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes G63 AMG kijkersvraag: echt of fake?

Auteur: CasperH, gepost 24 april 2013 om 10:26 – 52 Reacties

Fake als wat of the real deal?


Kent u uw klassiekers? Mooi. Voordat u doorklikt moet u even bedenken of deze Mercedes G63 AMG echt is of nep.

De Mercedes G Klasse is sowieso al de eindbaas onder de eindbazen van eindbaasbolides. Vraag maar aan Sacha. Er is echter een marginaal probleempje met deze auto en dat is dat het basisontwerp al sinds de 80-jarige oorlog ongewijzigd is. Dat er daarom zo nu en dan mensen zijn die proberen met een nieuw koplampje en een andere bumper een nieuwere versie te veinzen is ons bekend maar deze eigenaar is wel érg ver gegaan in zijn liefde voor AMG versies van de terreinbeul van Mercedes.

In 1995 begon deze G Klasse zijn leven volgens de RDW namelijk als G500, een auto waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen. toch wilde de eigenaar schijnbaar meer dan dat en dus heeft hij zijn voiture zowel van binnen als van buiten flink laten verbouwen om het een G63 AMG te laten lijken. Doordat de auto pas in februari naar Nederland werd gehaald had de nummerplaat je ook nog in het ootje kunnen nemen.

Ik vraag me bij dit soort projecten altijd af: waarom? Grondige verbouwingen zoals deze zijn kostbare projecten, persoonlijk zou ik mijn spaarcentjes liever hebben uitgegeven aan iets écht aparts. Een verklaring zou echter kunnen zijn dat deze auto zakelijk wordt gereden en dat er bijtelling betaald moet worden. In dat geval is een auto van 1995 interessant omdat er slechts over de dagwaarde bijtelling gelapt hoeft te worden, en 35% over een slordige 27.500 euro (de dagwaarde van een G500) is nog altijd leuker dan 25% over 214.200 euro (de vanafprijs voor een nieuwe G63 AMG) lijkt ons. Meer foto’s van dit ombouwproject stonden op Autojunk maar zijn op aanvraag van de fotograaf verwijderd.

Iemand die een gokje wil wagen hoeveel euro’s er in dit project gestoken zijn? Of zou er echt een foutje gemaakt zijn bij de RDW zoals de uploader beweert?

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, Gespot, Mercedes, wegenbelasting

Vorig bericht: « “BMW M6 krijgt ook Competition Pack”
Volgend bericht: Maakt Europa een einde aan misleidende verbruiktesten? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jolig zegt

    24 april 2013 om 10:30

    Gewoon een gesprekje aanvragen en met de eigenaar en de RDW om de tafel gaan zitten en vragen of hij dat nog een keer kan herhalen.

    Login om te reageren
  2. renoir zegt

    24 april 2013 om 10:34

    Zal idd te maken hebben met bijtelling. Onderstel van de G schijnt ook nooit aangepast te zijn waardoor een bodyswap makkelijk en voordelig zou zijn. Daarom zijn de prijzen van 2e hands G modellen ook zo hoog. (Van horen zeggen ;-) ) Xx

    Login om te reageren
  3. KlaasB zegt

    24 april 2013 om 10:36

    Dit kan haast geen uit de hand gelopen ombouw project meer zijn. Waarschijnlijk is het idd en nieuwe G63 body op een chassis uit 1993. Hiermee kun je natuurlijk een beste klap BPM omzeilen en misschien is ie zelfs wel bijtellings vriendelijk :P

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      24 april 2013 om 10:56

      @BartB: doen ze bij range rovers ook vaak toch, wel mooi geworden dus petje af.

      Login om te reageren
  4. thomaz zegt

    24 april 2013 om 10:36

    Verkeerde insteek van de blog. Dit is ‘gewoon’ een nieuwe G63amg die op het chassis van een ’93 G500 gezet is. Inderdaad voor de bijtelling. Dit is niets nieuws en gebeurt inderdaad op grote schaal. Het is niet zo dat hier een afgeragde G500 gepakt is die onderdeel voor onderdeel is opgebouwd tot een G63amg.

    Login om te reageren
  5. bazzelijn zegt

    24 april 2013 om 10:38

    Had al t idee dat de voorbumper wat hoog zat

    Login om te reageren
  6. reactief zegt

    24 april 2013 om 10:39

    Kan toch niet!! bijtellings’fraude’ en dan ook nog slecht voor milieu!
    Voordeeltjes voor bijtelling voor iedereen dan maar afschaffen, omdat er een paar misbruik van maken zou ik zeggen. Zo werkt dat toch in Nederland!!

    …. vrijstelling mrb oldtimers….

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      24 april 2013 om 11:20

      @reactief: zo werkt dat helaas niet in Nederland.

      Anders was de WW en bijstand ook al lang afgeschaft.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        24 april 2013 om 11:26

        @melkkoe:
        nou, de MRB-vrijstelling voor oldtimers wordt toch echt om dezelfde redenen afgeschaft.

        Die andere niet-autogerelateerde politieke dingen ga ik me hier maar niet meer over uit laten. Komt er weer een hele discussie…..

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          24 april 2013 om 11:32

          @reactief: is dat al definitief dan? Iets wat ik alleen maar toejuich overigens.

          Verder is de rest zeker wel auto-gerelateerd. Doordat er mede zoveel betaald wordt om auto te rijden, kunnen deze regelingen blijven bestaan.

          Login om te reageren
  7. aallex zegt

    24 april 2013 om 10:42

    Jaja, foutje van Rdw en autoweek en weet ik het allemaal. Een auto namaken is een, dan gaan lopen verdedigen dat hij wel “echt” is, is al helemaal zielig. Ik snap die mensen niet. Hier rijdt al jaren een superdikke 645Ci en sinds een tijdje heeft hij er een body-kit en alle reutemeteut van een M6 opgezet….

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      24 april 2013 om 10:57

      @aallex: staat wel dik! Als er geen M6 typeaanduiding op zit vind ik het niet zielig hoor…

      Login om te reageren
      • aallex zegt

        24 april 2013 om 12:13

        @3246cm252kw: “en alle reutemeteut” dus ook de luchtroostertjes en type aanduiding op de achterkant. Dus nu is hij niet te onderscheiden van een M6 los van de remmen

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          24 april 2013 om 12:42

          @aallex:

          dus niet alle reutemeteut…

          Login om te reageren
          • aallex zegt

            24 april 2013 om 12:49

            @escort77: U kunt niet lezen?

            Login om te reageren
            • 545e60 zegt

              24 april 2013 om 14:21

              @aallex: hij kan wel lezen. Jij zegt dat jij ALLE reutemeteut erop heeft, maar blijkbaar niet de remmen dus. Dat is niet alle.

              Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          24 april 2013 om 13:30

          @aallex: ja dat is minder en ook wel zielig ja….

          Login om te reageren
  8. benzmaster zegt

    24 april 2013 om 10:45

    Die auto is van een goeie vriend van me vader, was heel voordelig om het zo te doen. En ja het is een echte g63 amg op een ouwe carrosserie. Bij mercedes G center is dat gedaan die dat speciaal doen.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      24 april 2013 om 10:58

      @benzmaster:
      Erg triest dus.
      Wel chique willen rijden, maar er niet voor willen betalen…

      Login om te reageren
      • Barnato zegt

        24 april 2013 om 11:02

        @Hubert: Erg slim dus! De Staat krijgt al genoeg via benzine heffingen.
        Hulde aan deze man!

        Login om te reageren
      • eduardovich zegt

        24 april 2013 om 11:04

        @Hubert: is niet triest. Als jij overal liever de hoofdprijs voor wil betalen is dat gewoon dom

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 april 2013 om 11:07

        @Hubert: Klopt, want wie wil nou voor een dubbeltje eerste rang in NL….. Niemand toch….

        Login om te reageren
      • benzmaster zegt

        24 april 2013 om 11:14

        @Hubert: naja dat is jou mening dat je het triest vindt. Ik vind het geniaal, want het is de zelfde carroserie dat al meer dan 30 jaar ongewijzigd is gebleven. Dus je rijdt gewoon een 2013 model g63 amg. Maar goedkoper, waarom moet iemand de hoofdprijs betalen als het goedkoper kan. Het einige wat anders is is de kenteken gegevens hoe hij geregistreerd staat. Dat is het enige verschil met een orginele 2013 model g63 amg. Dus hoezo triest ?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 april 2013 om 11:26

          @benzmaster: “waarom moet iemand de hoofdprijs betalen als het goedkoper kan.” zou dat zijn wat de eigenaar zegt over de dief als zijn “precious G63 AMG” gestolen wordt?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            24 april 2013 om 12:15

            @mashell: Inderdaad exact hetzelfde…

            Login om te reageren
        • bartjuh zegt

          24 april 2013 om 11:50

          @benzmaster: dat zou helemaal dik zijn. Een 2013 amg op een 30 jaar oud frame. Lekker met zwart wit kenteken haha.

          Login om te reageren
          • metalmike zegt

            24 april 2013 om 18:09

            @bartjuh: Oldtimerplaat mag je voeren bij eerste toelating voor 01-01-1978, dus met 30 jaar kom je er niet.

            Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        24 april 2013 om 11:43

        @Hubert: Dan vind ik jou eerder triest met je jaloerse reactie

        Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    24 april 2013 om 10:58

    Al was het een 300GD, blijft een supercool ding. Niks om je voor te schamen vind ik. Als je hem dan ook nog met die heerlijke 63AMG motor hebt, lijkt mij puur genieten op de zaak.

    Login om te reageren
  10. kilum zegt

    24 april 2013 om 10:59

    dit was toch allang bekent dit kan je laten doen door mercedes zelf

    http://www.autoblog.nl/hoe-oud-denk-jij-dat-deze-mercedes-g-klasse-is

    Login om te reageren
  11. lijpelijpe zegt

    24 april 2013 om 11:03

    Een oom van mijn vriendin heeft dit ook gedaan onderstel van een G uit 1985 en de body van het vorige model. Dus wegenbelasting n.v.t en verzekering van een oldtimer.

    Login om te reageren
  12. SummerSky zegt

    24 april 2013 om 11:03

    Wel interessant om uit te zoeken wat juridisch nog mag bij zulke projecten. Waarschijnlijk moet je strikt genomen alleen het deel van het chassis waarop het chassisnummer is vastgemaakt overzetten (een paar cm?), en klaar is de bijtellingsvriendelijke auto.

    Login om te reageren
  13. alem-m5 zegt

    24 april 2013 om 11:13

    Echt. Echt duur

    Login om te reageren
  14. moondustfocus zegt

    24 april 2013 om 11:24

    Wie is de eerste die er een 65 AMG motor in lepelt?

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      24 april 2013 om 11:33

      @moondustfocus: hoe kom je aan een betaalbare 65-AMG motor? Ik durf niet eens te vragen wat je hiervoor moet neertellen.

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        24 april 2013 om 12:04

        @melkkoe: bij een van de vele tuners opkopen? Die blokken worden eruit gehaald en meestal gewoon doorverkocht (Brabus heeft een hele zooi 63’ers liggen), en anders is er misschien een zeldzaam geval mogelijk dat er ooit een container de achterkant van een 65-AMG heeft geplet, waardoor de motor bespaard bleef…

        Login om te reageren
        • ferrari94tr zegt

          24 april 2013 om 13:24

          @HDM: Hoe dan? Lijkt me wel leuk om zo’n blok te hebben.

          Login om te reageren
          • HDM zegt

            24 april 2013 om 13:43

            @ferrari94tr: geen idee? Mail voor de gein maar es wat ze vragen voor een 6.2 AMG V8.

            Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          24 april 2013 om 16:39

          @HDM:

          Hoezo heeft Brabus een hele zo liggen? Die pakken toch altijd de ..600 motor als basis en niet de AMG.

          Login om te reageren
  15. mashell zegt

    24 april 2013 om 11:28

    Dus alleen de onderstellen van de G klasses zijn echt goed, de carosserien moeten blijkbaar al binnen 20 jaar vervangen worden.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      24 april 2013 om 11:37

      @mashell: Dat lijkt me voor een militair voertuig meer dan voldoende.

      Login om te reageren
  16. norge zegt

    24 april 2013 om 12:19

    Sorry ik zie het verschil niet, de G is geinig en wat voor uitvoering maakt mij niets uit.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      24 april 2013 om 13:47

      @norge: liefste de G300D. Lijkt me het leukste rijden in het terrein.

      Login om te reageren
  17. Dino2400 zegt

    24 april 2013 om 12:34

    “toch wilde de eigenaar schijnbaar meer”

    Het verschil tussen schijnbaar en blijkbaar blijft lastig.

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    24 april 2013 om 12:53

    Ik denk wel dat het een ombouw is. Is toch altijd goedkoper (vooral zakelijk), itt een brand spanking nieuwe G63.

    Login om te reageren
  19. kwaliteituitturijn zegt

    24 april 2013 om 13:07

    Wat een zielige afgunst hier weer, als ik de Nederlandse staat kan naaien zal ik het zeker niet laten! Wij automobilisten worden iedere dag weer van achter genomen door de staat met belachelijke BPM wetgeving, te idioot hoge brandstofprijzen en de boetes die je aangenaaid worden. Dus ik heb hier wel respect voor, gebeurd veel vaker en ik vindt het gewoon een prima geslaagd project dus niets als lof voor deze eigenaar, mooi interieur ook trouwens.

    Login om te reageren
  20. Lotus-Omega zegt

    24 april 2013 om 13:07

    RDW vergist zich niet zomaar.
    en de ruitenwissers zijn anders. (als ik google op G63 AMG)

    en gezien het erg makkelijk is bij deze auto’s om een swap te doen met Chassis en Body trek ik de conclusie FAKE!

    Login om te reageren
  21. CL65 zegt

    24 april 2013 om 13:09

    Ik snap heel goed waarom iemand zoiets doet en kan het alleen maar toejuichen. Je spoort ook niet als je in NL een nieuwe auto boven de 200k koopt. Één en al belasting.

    Login om te reageren
  22. RickB zegt

    24 april 2013 om 13:16

    Wat dacht je van omkatten? Gebeurt ook zovaak met Golfjes uit 1991 om ze belasting vrij te maken.

    De techniek van zo’n G is al vrij oud en dat ding staat nog om exact hetzelfde chassis als toen die uit kwam. Simpel een oud chassis eronder drukken en je kan goedkoop de Nederlandse wegen onveilig maken.

    Login om te reageren
  23. schellekens006 zegt

    24 april 2013 om 16:25

    Waarom… Een kennis is schademonteur en rijd zon ding voor erg weinig en geen wegenbelasting en geen afschrijving. Zon ding wordt steeds meer waard. Dus daarom!

    Login om te reageren
  24. E550 zegt

    24 april 2013 om 16:46

    Bij G-Center hebben ze zelfs een 2013 G63 op grijs kenteken. Belastingen maken Nederlanders gek!

    Login om te reageren
  25. spidermann zegt

    24 april 2013 om 19:16

    Indien het niet geoorloofd zou zijn, had de wetgever er reeds een stokje voor gestoken. Dis?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North