• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]

Auteur: machielvdd, gepost 23 september 2021 om 13:11 – 58 Reacties

Iemand nog een jong gebruikte G63?

Op het eerste gezicht lijkt er weinig bijzonders aan de hand te zijn met de Mercedes die je links op de foto ziet, afgezien van het kleurtje. Het is een auto van nog maar een jaar oud, met nog geen 12.000 kilometer op de teller, die wordt aangeboden bij een bekende Mercedes-dealer. Geen vuiltje aan de lucht. Toch heeft deze G-klasse heel wat te verduren gehad. Sterker nog: de auto was vorig jaar bijna total loss.

Een beige G63 komt je hoogstwaarschijnlijk niet bekend voor, maar toch is dit een oude bekende. Wellicht herinneren jullie je nog dat er vorig jaar een G-klasse drie keer over de kop ging op het strand bij Den Haag? Dat is dus deze auto.

De G-klasse was op dat moment een demoauto van Mercedes Nederland, die de auto had uitgeleend voor de opnames van een promovideo met kitesurfers. Daarbij werd er flink door het zand geragd met de auto. Dat moet kunnen met een G-klasse, maar de bestuurder was toch iets te wild. Hij kreeg het voor elkaar om meerdere keren over de kop te gaan (zoals werd vastgelegd op de webcam). De inzittenden kwamen er zonder kleerscheuren vanaf, maar dat kon niet van de auto gezegd worden.

We zijn inmiddels bijna een jaar verder, maar nu komt de auto opeens weer boven water. De G-klasse wordt namelijk te koop aangeboden bij ASV Eindhoven. Van de schade is geen spoor meer te bekennen. Ook niet in de beschrijving overigens.

Er moet heel wat opknapwerk aan te pas gekomen zijn, want de auto zat aan alle kanten in elkaar. De auto zou zelfs een compleet nieuwe koets hebben gekregen. De G-klasse is voor de gelegenheid ook meteen voorzien van een nieuwe kleur. Waar de Geländewagen eerst donkerblauw was, is deze nu uitgevoerd in ‘Kalahari Gold Magno’. Het kenteken verraadt echter dat het wel degelijk om dezelfde auto gaat.

Je moet er niet op rekenen dat deze G-klasse nu voor een schappelijke prijs wordt aangeboden: ASV vraagt er 269.995 klinkende euro’s voor. Ter vergelijking: de vanafprijs van een gloednieuwe G63 (die dus niet drie keer over de kop is gegaan) is €262.878.

UPDATE: We hebben inmiddels bericht ontvangen van ASV dat de auto inderdaad een compleet nieuwe carrosserie heeft gekregen (zie foto’s). Het chassis en de motor zijn volgens hen onbeschadigd.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « EV subsidie 2022 bekendgemaakt
Volgend bericht: Officieel: dit is volgend jaar het rijdersduo van Haas »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    23 september 2021 om 13:16

    Een paar dingen:
    1. De vraagprijs is hoger dan de oorspronkelijke cataloguswaarde (volgende de RDW)
    2. De auto heeft ’n verbod voor rijden op de openbare weg (volgens de RDW)
    3. Als de schade alleen cosmetisch was, en niet structureel (krom chassis) of technisch/motorisch/elektrisch, en het is professioneel gerepareerd, is een schadeauto in principe geen bezwaar.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      23 september 2021 om 14:12

      Denk dat het financieren goedkoper is volgens de website:

      Contante waarde (aanschafprijs) € 269.995,00
      Contante betaling (aanbetaling) € 67.498,75
      Termijn bedrag per maand € 2.814,58
      Duur van de krediet 60 maanden
      60 maanden x € 2.814,58 = € 168.874,80
      Aanbetaling € 67.498,75
      Slot termijn € € 67.498,75
      Totaal € 303.872,30

      Dat is een ton per rol over de kop.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      23 september 2021 om 14:34

      Wel grappig… blijkbaar is de prijs ook bijna 3x over de kop gegaan. En de kleur is aangepast zodat evententueel achtergebleven zand niet zo erg opvalt :)

      Maar goed, het ding moet nog naar de RDW voor herkeuring. Als de reparatie goed is gedaan zou dat geen probleem mogen zijn, kan het rijverbod opgeheven worden. Een proefrit maken wordt wel een beetje een dingetje denk ik, of zou je er met groene handelaarsplaten wel de weg mee op mogen?

      Opvallend is wel dat de RDW wel de kleur al heeft aangepast van blauw naar bruin.

      Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      23 september 2021 om 14:41

      @sportabgasanlage Staat er nu niet een krankzinnig lange wachttijd op die G63jes? Verklaard denk ik de prijs.

      Wel netjes dat Autoblog de foto’s plaatst, sta je toch niet helemaal 1-0 achter als ASV zijnde. Dat gezegd hebbende, vreemd om het niet in de advertentie te zetten. Een koper gaat hoe dan ook het kenteken googelen (zeker voor dit geld) en komt er dan toch alsnog achter.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        24 september 2021 om 10:30

        Er staat op dit moment een wachtrij van 1.5 jaar op een G63.

        Login om te reageren
    • renskuhh zegt

      23 september 2021 om 15:15

      @sportabgasanlage: betreffende de prijs, dit is de markt van de G63. Meer vraag dan aanbod dus de vraagprijs is inderdaad hoger dan de nieuwprijs.

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        23 september 2021 om 15:33

        Het was alleen een constatering.

        Login om te reageren
  2. senwedural zegt

    23 september 2021 om 13:16

    Vraagprijs lijkt ambitieus. Zeker na deze publicatie.

    Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    23 september 2021 om 13:19

    Fabrieksnieuw!1!!

    Login om te reageren
  4. maussieknip zegt

    23 september 2021 om 13:21

    Zo enorm slecht vind ik het van de desbetreffende Mercedes-dealer, dat er met geen woord over gerept wordt en de auto dan ook nog voor dat geld aanbiedt. Een schade als deze auto gehad heeft zal je altijd problemen mee krijgen ongeacht hoe goed de schade ook is gerepareerd. Een dealer als deze zou toch zeker beter moeten weten en de auto niet voor dit astronomische bedrag aanbieden. Ik kijk wel verder voor 1 zonder voormalige schade.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      23 september 2021 om 13:49

      Ze lezen vast Autoblog. Als ze het shady verleden van deze G niet wisten weten ze het nu.

      Als ze het wel wisten dan hebben we de overtreffende trap van Jet Cars gevonden.

      Login om te reageren
      • Jaaaag zegt

        23 september 2021 om 13:54

        @rwdftw: Jetcars is what you see is what you get, dit bepaald niet…

        Login om te reageren
    • vingers zegt

      23 september 2021 om 14:47

      Nou ben ik het met je eens dat het niet netjes is van de mercedes dealer om het niet te noemen. Maar een schade auto die goed is gerepareerd hoeft echt niet meer problemen op te leveren dan een schade vrije auto. Alleen het risico is natuurlijk aanwezig dat het toch niet helemaal goed is gedaan.

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        23 september 2021 om 15:53

        De volgende koper wil ook weten wat hij koopt. Een schadeverleden achtervolgt een auto altijd. Ongeacht hoe de schade is ontstaan of gerepareerd.

        Login om te reageren
    • E550 zegt

      24 september 2021 om 10:31

      Ze vragen meer, omdat de G63 een wachtrij heeft van ongeveer 1.5 jaar.

      Login om te reageren
  5. harrie zegt

    23 september 2021 om 13:22

    Nieuwe kale cabine op het ladder chassis gezet?
    Mag hopen van wel voor die prijs.

    Login om te reageren
  6. subaru555 zegt

    23 september 2021 om 13:26

    Bijzonder dat ASV het in eigen naam durft te verkopen. Kans op reputatieschade is aanzienlijk, en de voordelen niet bijster groot

    Login om te reageren
  7. sirhc zegt

    23 september 2021 om 13:30

    Ik heb toch liever een blauwe

    Login om te reageren
  8. flatsix010 zegt

    23 september 2021 om 13:31

    Ben benieuwd of dit je verteld wordt als je zegt dat je interesse hebt. Wel fijn dat de auto zowel financieel als letterlijk 3 keer over de kop gaat, lekker consistent.

    Login om te reageren
  9. avantgarde541 zegt

    23 september 2021 om 13:46

    Het zou ze sieren als Mercedes-AMG dealer dat erbij wordt gezet dat het een schadeauto betreft.

    Auto heeft tevens op het moment van schrijven een verbod voor de openbare weg, dus weet niet hoe ze de verkoop voor hun zien…

    Login om te reageren
    • osmo zegt

      23 september 2021 om 14:05

      Ik vermoed dat dat verbod er gewoon is omdat hij nog gekeurd moet worden na de herstelling. Maar dat hij ondertussen wel al te koop gezet werd.
      Niet netjes trouwens om het schadeverleden niet te melden. De prijs is trouwens ook niet al te netjes …

      Login om te reageren
      • Dieseltor zegt

        23 september 2021 om 16:43

        @osmo: Netjes dat ze het kenteken niet bluren en de koper pas na het rijden van de auto door omstanders op de hoogte wordt gebracht van het verleden.

        De Nederlandse wet verplicht verkopers niet dat soort dingen te vermelden. In Duitsland zie je het overigens wel heel vaak.

        Login om te reageren
  10. Jaaaag zegt

    23 september 2021 om 13:52

    Voelt toch niet fijn, 250k voor een schadegeval.

    Login om te reageren
  11. mattr zegt

    23 september 2021 om 14:03

    Exporteren had mij ook beter geleken.

    Overigens is de wachttijd voor een nieuwe G meer dan twee jaar, dat zal de hoge vraagprijs ten dele verklaren.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      23 september 2021 om 14:06

      Daarnaast is het ook nog de vraag hoeveel BPM je mag aftikken als ie in 2023 geleverd wordt.

      Login om te reageren
  12. Erik zegt

    23 september 2021 om 14:14

    Misschien iets voor Massa is Kassa Peter Gilles?

    Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      23 september 2021 om 17:46

      @erik die ploert rijdt alleen op Belgische platen. De krent

      Login om te reageren
  13. maussieknip zegt

    23 september 2021 om 14:18

    De auto heeft op 23-06-2020 €256.555,- gekost en wordt nu zelfs dus duurder aangeboden dan ie in het eerste begin gekost heeft. Schadegeval plus al gereden kms is imo gewoon echt een slechte beurt maken als officiële AMG-dealer. Al had ik het geld om te laten rollen zou ik niet in deze willen rollen.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    23 september 2021 om 14:19

    Wat als dit een gestolen G is en het kenteken en chassis nummer van de gecrashte auto zijn overgenomen? Het is maar een idee…

    Login om te reageren
    • Dreke zegt

      24 september 2021 om 08:20

      @dutchdriftking: zo mag je niet denken…. Hoewel, nu je het zo stelt… 🤔

      Login om te reageren
  15. ghost zegt

    23 september 2021 om 14:35

    Een volledig nieuwe koets erop geschroefd zou nog iets verklaren maar neemt niet weg dat alles een flinke optater heeft gehad. Goed dat Autoblog hier een artikel aan waagt, misleiding vind ik de meest vreselijke vorm van oplichting.

    Login om te reageren
  16. rrk147 zegt

    23 september 2021 om 14:59

    De foto’s lijken eerder nog op renders, wat wellicht verklaard dat de auto bij RDW nog als schade auto vermeld staat, de auto is wellicht nog niet klaar. Misschien is het voortijdig adverteren een mooie financierings manier om de schade reparatie vooraf te financieren. En een goede spot, mooi speurwerk!

    Login om te reageren
  17. kniesoor zegt

    23 september 2021 om 15:00

    Ben bereid te geloven, dat de oto dermate voortvarend is aangepakt, dat-ie weer z.g.a.n. is. Dan nog zou ik ‘m niet willen hebben voor een dergelijke prijs. Maar als de levertijd op zo’n ding inderdaad een jaar of 2 is en je hebt wel het geld maar niet het geduld, dan is deze oto misschien een acceptabel alternatief voor een nieuwe.

    Login om te reageren
  18. dree16v zegt

    23 september 2021 om 15:03

    Best dapper van ASV om de auto weer aan te bieden. Ben benieuwd of ze de foto’s van het nieuwe chassis/carrosserie ook laten zien aan een potentiële koper. Zoveel geldt voor een ex-schadeauto, hoe goed hersteld lijkt mij erg ambitieus

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      23 september 2021 om 15:16

      dapper of dom? Maar ik snap je. Bijzonder dat zo’n toko zo’n imago schade riskeert. Vroeg of laat komt de koper er altijd achter. Al is het maar dat een carspotter eens zegt: “hee heb jij die rollende container gekocht of gekregen?”

      Login om te reageren
  19. brammetjedeb zegt

    23 september 2021 om 15:08

    Vanaf prijs ligt net iets onder de prijs van deze. Vink je opties aan op zo’n ding zit je zo 50.000 hoger. Dan zou de prijs schappelijk kunnen zijn… Blijft het schade verleden wel een ding natuurlijk.

    Login om te reageren
  20. V8Vantage zegt

    23 september 2021 om 16:02

    Heeft de verzekering niets uitgekeerd? En zo ja, is dit wrak dan niet gewoon opnieuw aangekocht door ASV? Dan kan je dubbel cashen. Geen idee hoe dit precies werkt.

    Login om te reageren
  21. volvo480gtt zegt

    23 september 2021 om 16:55

    Toch wel mooi zo’n ladder chassis. “Even” de cabine vervangen en je kan zo weer koprollen in het zand

    Login om te reageren
  22. sportabgasanlage zegt

    23 september 2021 om 17:02

    Ook na de update (het is dus inderdaad een compleet nieuwe carosserie) is het netjes dat de verkoper dit duidelijk meldt in de advertentie. Je wil als koper gewoon weten waar je aan toe bent, hoe goed en profesisoneel de schade ook gerepareerd is.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      24 september 2021 om 09:03

      @sportabgasanlage: netjes? Ze melden het toch pas nadat dit artikel verscheen..? Huichelachtig eerder..

      Login om te reageren
  23. exclusiveyoungtimers zegt

    23 september 2021 om 17:30

    Ik zie de nachtmerrie al voor mij. Kijk eens jongens – ik heb m toch aangeschaft van mijn zuur verdiende centjes. Toch maar voor een merkdealer, ASV, gegaan want voor €2,5ton+ zit ik niet te wachten op ellende van een ander. En dat je maat dan zegt “Nou das ook toevallig, Autoblog had net vorige week nog een mooi artikel over een G63 bij de merkdealer. Maar dat was een blauwe hoor en jij hebt gelukkig een zandkleurige en dat er net uit de speakers klinkt They see me rollin’, they hating
    Op het strand welteverstaan.
    Het was nog lang onrustig in de slaap

    Login om te reageren
  24. mustang750supersnake zegt

    23 september 2021 om 17:32

    hmmmm… dacht dat dit zo’n sterke tanks waren…maar als ik dat dak zie…….nu komt dr ook wel n gewicht op terecht..maar dan nog….

    Login om te reageren
  25. MaartenD zegt

    23 september 2021 om 17:33

    Stelletje Beunhazen bij ASV. Dat ze het schadeverleden niet vermelden is op zijn minst erg dubieus…

    Login om te reageren
  26. MaartenD zegt

    23 september 2021 om 17:36

    Op hun site staat bij opmerkingen nu wel dit: “Een zo goed als nieuwe G-Klasse met een unieke historie. Als basis van deze G-Klasse diende het chassis en aandrijflijn van een G-Klasse die vorig jaar beschadigd raakte aan de carrosserie. We hebben een compleet nieuwe carrosserie opgebouwd. Daarbij is de nieuwe carrosserie gespoten in de kleur manufaktur Kalahari Gold magno. De complete opbouw werd uitgevoerd volgens Mercedes-Benz specificatie en de auto heeft daarmee volledige garantie. Uiteraard heeft de G-Klasse zijn chassisnummer en kenteken behouden.”

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      24 september 2021 om 08:59

      @maarten020: haha, ze beginnen hem te knijpen.. MB Nederland weten er al van, kijken wat die hier van vinden..

      Login om te reageren
  27. jippie zegt

    23 september 2021 om 17:48

    ASV Eindhoven is in de leer geweest bij Jet Cars.

    Login om te reageren
  28. Kvgorp zegt

    23 september 2021 om 18:34

    Toch wel lekker handig zo’n laddeframe en een losse carrosserie.

    Login om te reageren
  29. bpc zegt

    23 september 2021 om 19:10

    Het niet vermelden van het schadeverleden plus de vraagprijs slaat natuurlijk nergens op.
    Echter is zulke reparatie op een G-klasse iets anders dan bij de gemiddelde auto, deze G is nog een koets op een ladderchassis, als dat chassis recht is gebleken op een richtbank en de gehele koets is vervangen, hoeft er hier niets aan gelast of herspoten te zijn, wat, eens op leeftijd, toch een verschil maakt in roestgevoeligheid. Waar het dan weer wel verschil in maakt is natuurlijk restwaarde….

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      24 september 2021 om 09:06

      @bpc: en afwerking.. met alle plastic clips, houdertjes, de vele electronica aan boord en alle sensoren, airbags etc. is het een hele puzzle om zoiets weer ‘volgens fabrieksnorm’ op orde te krijgen. Ik zou hem om die reden lekker laten staan..

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        24 september 2021 om 09:09

        @variomatic: oh ja: en helemaal overgespoten, vraag is of dat kwalitatief net zo goed is gedaan als in de fabriek..

        Login om te reageren
      • ishiban zegt

        27 september 2021 om 22:23

        Waarschijnlijk beter als uit de fabriek, dit zijn de klussen die je als monteur wilt doen. En niet elke monteur zomaar krijgt. Daarbij is een hand gespoten auto vaak beter afgewerkt. Zal wel goed zitten met die auto.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 september 2021 om 12:42

      De roestgevoeligheid zou wel eens beter kunnen zijn dan “af fabriek” met een paar micron laagdikte.

      Login om te reageren
  30. vbarchetta zegt

    23 september 2021 om 19:23

    Dan had ik er een Landaulet body opgezet. Dan was het een verbetering geweest. Nu is het gewoon een te dure, opgeknapte schadebak

    Login om te reageren
  31. O plaat zegt

    23 september 2021 om 19:27

    Gebeurt meer dan je zou denken, een bevriende carrosserie die normaal totaal projecten oldtimers doet had zo laatst een M4 die total loss was staan en een 420d. De M4 was 2 weken oud en kwam van een dealer, de auto was uit de bocht gegaan bij een drift en de dealer wou een krom chassis zelf niet herstellen. Dus ging de dealer naar een oldtimer specialist die wel know how heeft met zo’n zaken. Ik ben er zeker van dat hij verkocht is zonder een woord hier over te vermelden. Want de dealer is de auto zelf gaan ophalen na het ongeval, er is dus geen enkel bewijs dat dit ongeval ooit heeft plaatsgevonden.

    Login om te reageren
  32. hermankarton zegt

    23 september 2021 om 19:46

    Blijf een schade gebakje

    Login om te reageren
  33. shellplc zegt

    24 september 2021 om 22:57

    Volgens mij is een G 63 in 2021 weer fors duurder geworden ten opzichte van 2020 door de aangepaste BPM.
    Duur kleurtje trouwens als je kijkt in de prijslijst op de site van Mercedes Nederland.
    Denk trouwens niet dat er één G 63 zonder opties besteld wordt.

    Login om te reageren
  34. avantgarde541 zegt

    23 december 2021 om 15:00

    Auto is inmiddels geëxporteerd.

    Login om te reageren
    • Cuprafan123 zegt

      23 december 2021 om 21:46

      Weet je naar welk land?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North