• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes Kicherer K60 EVO

Auteur: autoblogger, gepost 7 november 2006 om 15:59 – 69 Reacties

Mercedes KICHERER EVO


Het Duitse Kicherer houdt zich bezig met tuning. In dit geval hebben ze de Mercedes SL600 Biturbo als basis genomen voor het K60 EVO pakket. De SL EVO krijgt daardoor 605pk met een heleboel carbon! De maximumsnelheid is 350 km/u.

De standaard 517 pk is door Kicherer opgekrikt naar 605 pk, dat komt verdomd dicht in de buurt van de SL 65 AMG (612 pk). Het is mij echter niet helemaal duidelijk of er nu chiptuning aan te pas is gekomen of dat ze ook aan de motor hardware vervangen hebben.

Belangrijk onderdeel van het pakket is de EVO-carrosserie kit, welke voornamelijk bestaat uit een heleboel koolstof (carbon). Andere noemenswaardigheden zijn de diffusor achter, 20-inch sloffen en de optische tuning (via autoblog.it).

Mercedes KICHERER EVO
Mercedes KICHERER EVO
Mercedes KICHERER EVO
Mercedes KICHERER EVO
Mercedes KICHERER EVO

Ook interessant!

  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

kicherer, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Geert Heerst! Stemmen maar…
Volgend bericht: Irritatie op de weg, komt u maar! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jurgen zegt

    7 november 2006 om 16:08

    SLR killer in spé :)
    Zou hij 370-400 kunnen halen onbegrenst ?

    Login om te reageren
  2. stefan zegt

    7 november 2006 om 16:11

    ben ik de engiste als ik zeg dat ik de neus met dat carbon echt heel lelijk vind?

    Login om te reageren
  3. Fova' zegt

    7 november 2006 om 16:12

    ik vind hem wel lelijk hoor net of hij nog gecamoufleerd is ofzo. misschien ander kleurtje??

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    7 november 2006 om 16:14

    Het lijkt wel een schadebak die nog gespoten moet worden.
    Zou ‘m best even op de staart willen trappen, maar alleen a) met het dak gesloten en b) als ‘ie ‘privacy glass’ heeft…
    Spuuglelijk!

    Login om te reageren
  5. JANUS zegt

    7 november 2006 om 16:15

    @Stefan.
    Nee. Absoluut niet !

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    7 november 2006 om 16:15

    @stefan:
    enigste = leukste
    Of je dat bent? Kweenie, ken je niet ;)

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 16:15

    @stefan
    Nee hoor! :)

    Ik vind de achterkant daarintegen er wel bruut uitzien…zonder die two-tone dat dan weer wel!

    Login om te reageren
  8. Autofreak zegt

    7 november 2006 om 16:16

    Ik vind het wel bruut staan zo :)

    Login om te reageren
  9. slk55 amg zegt

    7 november 2006 om 16:16

    ik vind het zo jammer dat de SL zo vaak word vorzien van een slr/slk neus, dit vind ik niet bij de sl staan. al dat carbon maakt de auto wel een stuk lichter, maar hij word er niet mooier op. Ik vind de mercedes sl een prachtige auto, en 605 pk en een top van 350 km/h is natuurlijk ook fantastisch, wel jammer dat ze ook niet even de tijd hebben genomen, om een mooie body kit te ontwerpen.

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    7 november 2006 om 16:25

    Gewoon helemaal in het zwart zou die dr al een stuk beter uitzien…

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 16:25

    Laat ik een andere vraag stellen (knuppel in de bekende hoenderhok).

    Ik begin de prestaties van de Veyron niet meer zo spectaculair te vinden. Dat hij 400km/u gaat is spectaculair natuurlijk! Dat begrijp ik!
    Alleen als ik zie dat deze SL met 605pk een top bereikt van 350km/u en dat bijv de Mclaren F1 het “maar” met een ongeblazen V12 6.0l met 627 pk moet doen en daar een top van 386km/u uithaalt. Dan is het toch weinig wat een Bugatti met 1001pk doet?!

    Of is dit gewoon te kort door de bocht en mis ik gewoon iets in mijn verhaal?

    Login om te reageren
  12. stefan zegt

    7 november 2006 om 16:26

    En dat cerbon van binnen wel mooi maar het is gewoon platic dus dan kan je net zo goed een opel kopen

    Login om te reageren
  13. iceman zegt

    7 november 2006 om 16:27

    zo dat ziet er wel vet uit dat carbon ,ik vind hem wel bruut zo .topauto

    Login om te reageren
  14. stefan zegt

    7 november 2006 om 16:28

    en sorry van de type fouten me toetsenboard is een beetje kapot!

    Login om te reageren
  15. JLJ zegt

    7 november 2006 om 16:29

    @RIck Dos
    Dat is inderdaad een beetje kort door de bocht. 350 of 400 is een groot verschil. In die contreien heb je iets van 8 pk per extra km/u nodig, dus daarmee is het verschil in vermogen al verklaard. Ook is de Veyron eerst ontworpen, en daarna geschikt gemaakt voor 400 km/u. Zeker bij de McLaren F1 is dat andersom gebeurd.

    Login om te reageren
  16. Sander zegt

    7 november 2006 om 16:32

    Opzich heeft dat carbon wel wat omdat je weet dat het carbon is. Liever had ik toch een andere kleurenstelling gezien.

    Login om te reageren
  17. Alfaxa zegt

    7 november 2006 om 16:34

    Dik

    Login om te reageren
  18. thomas zegt

    7 november 2006 om 16:38

    nee de 350 is echt ze top anders staat er ten eerste 350 begrenst en ten 2de de sv 12 met 730 pk de sl versie wel te verstaan, doet 362 onbegrenst en is op 350 begrenst dus harder dan 250 gaat deze niet 350 sorry maar dat is hard genoeg gek!!

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    7 november 2006 om 16:46

    Ik geef dan toch de voorkeur aan de Brabus SV12:


    Ik hou best wel van een beetje ordinair, maar ze moeten niet gaan overdrijven!

    Login om te reageren
  20. Bart v K zegt

    7 november 2006 om 16:51

    Die tunerts moeten een kappen met dat duo penotti/ two tone gezeik!

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 16:55

    @JLJ
    Zo´n vermoeden had ik al…. ;)

    Maar dan nog, als we even van jou gegeven uitgaan en stellen dat we 8pk per km/u nodig hebben, dan zou de Mclaren toch een veel sterker staaltje van techniek zijn dan de Veyron?!

    @Sacha
    Wat is hier ordinair aan? Dit is toch gewoon beeldschoon!
    Of is voor mij beeldschoon wat voor jullie ordinair is?! OMG! Ben ik dan toch een sjonnie?! :)

    Login om te reageren
  22. Nismo zegt

    7 november 2006 om 16:59

    @Sacha idd liever de Brabus, alleen dan moeten ze wel even de stickerts op de motor goed draaien, betaal je zoveel geld en kunnen ze niet eens de stickers normaal op plakken :D. Toch wel zo mooi, een naar elke kant……….oh ik ben erg :p:p

    Login om te reageren
  23. sacha zegt

    7 november 2006 om 17:00

    “Beeldschoon” is nu niet het eerste wat in me opkomt als ik dit zie:

    Login om te reageren
  24. Wouter zegt

    7 november 2006 om 17:01

    @ Rick

    De luchtweerstand neemt toe met het kwadraat van de snelheid. Dus om 400 km/u te halen, heb je 30% meer vermogen nodig dan om 350 km/u te halen.

    Om de McLaren F1 400 km/u te kunnen laten, zou dus theoretisch 815 pk moeten volstaan (als hij tegen dan niet gaan vliegen is).

    Echter, de luchtweerstand wordt ook sterk bepaald door de weerstandscoëfficient. Om ervoor te zorgen dat een wagen niet gaat vliegen, moet er voldoende downforce gecreërd worden. Hierbij wordt luchtweerstand gebruikt om de wagen tegen de grond te drukken (bv. door een spoiler). Vermoedelijk zal de downforce van de Veyron veel groter zijn dan die van de McLaren, waardoor de Veyron meer pk nodig heeft om 400 km/u te halen.

    Alle aanvullingen en correcties op mijn heropfrissing van natuurkunde zijn uiteraard welkom.

    Login om te reageren
  25. sacha zegt

    7 november 2006 om 17:06

    Zoek de verschillen:

    Login om te reageren
  26. Franqie zegt

    7 november 2006 om 17:08

    @ sacha: Whahaha, ik lig hier echt dubbel. De neus deed me ook al ergens aan denken, nu weet k t weer :)

    Login om te reageren
  27. Markus zegt

    7 november 2006 om 17:11

    Hahahaha! Wel een belediging voor Gonzo hoor. Rockstar.

    Ben het helemaal met Sacha eens, Brabus baby! Schitterend!

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 17:11

    @sacha
    Ik denk dat we een misverstand hebben. Ik dacht dat je met je opmerking “ordinair” doelde op de Brabus en die vind ik persoonlijk beeldschoon! ;)

    @Wouter
    Thanks! En natuurlijk ook JLJ. Het lijkt me wel duidelijk zo……er blijft echter nog wel wat twijfel…….maja dat zal wel aan mij liggen, de grote eigenwijs! :)

    Login om te reageren
  29. olibier zegt

    7 november 2006 om 17:12

    hihi mooi is ie niet maar ook niet lelijk als je die motorkap zou spuiten of vervangen is ie weer in orde :D

    Login om te reageren
  30. olibier zegt

    7 november 2006 om 17:14

    ohja ik houd ook wel meer van da amg of btrabus versie:D :p

    Login om te reageren
  31. p. zegt

    7 november 2006 om 17:18

    mooi ding alleen hij moest een kleur zijn ja.. maar als je hem in het echt zou zien rijden dan kijk je hem toch wel even na denk ik.

    Login om te reageren
  32. 911 zegt

    7 november 2006 om 17:55

    lelijk bodykit en smerig two tone
    spuit hem gewoon zwart.

    Je krijgt bijna medelijden met rijke patsers en sjonnie’s, zo veel keuse is er.

    Login om te reageren
  33. integrale zegt

    7 november 2006 om 17:59

    mooie Carboncedes…behalve de kleur,
    @ p. helemaal mee eens.

    Login om te reageren
  34. Thom zegt

    7 november 2006 om 18:00

    pffffffff wat ordinair zeg!
    hij is gelukkig wel snel jammer dat hij begrenst is…

    Login om te reageren
  35. Fosch zegt

    7 november 2006 om 18:09

    @ Stefan EN Rick Dos Uh : enige!!

    en @ Janus: Dat jij hier nou niet op reageert!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  36. Fazzz zegt

    7 november 2006 om 18:13

    iedereen loopt te zeiken dat hij lelijk is of dat het linker spiegeltje iets hoger zit dan de rechter, ik zeg maar wat, maar wat als Kicherer gekozen heeft voor gewichtsbesparing en zodoende carbon onderdelen gebruikt om van deze auto een soort van raket te maken :)

    tsssss

    Login om te reageren
  37. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    7 november 2006 om 18:28

    Ehm de naam klopt wel, Kitscherig
    Maar dit is wel erg fout.
    Maar de vraag is of je omkijkt als hij langs komt om te kijken hoe mooi die wel niet is of om te lachen hoe belachelijk hij eruit ziet…

    Login om te reageren
  38. C8 Competizione zegt

    7 november 2006 om 18:32

    Doe me inderdaad ook maar een brabus… al lijkt me 612 pk in een sl65 AMG ook niet mis. erg lelijk die carbon motorkap, maar de kofferklep is erg extreem.

    Login om te reageren
  39. japie zegt

    7 november 2006 om 18:38

    tja meisjes met teveel make up worden er ook niet mooier op… als je begrijpt wat ik bedoel. :S (tenzij je van schilderijtjes houd?)

    Login om te reageren
  40. JANUS zegt

    7 november 2006 om 18:39

    @Fosch.
    Whahahahahahaha. You got me ;-)
    (Ik wil niet altijd betweterig overkomen vriend !)

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 18:59

    Uh, ik heb “enigste” toch niet gebruikt?! En als ik daar al op ga reageren dan kan ik ook op mezelf reageren en zo kan ik nog op vele andere reageren!

    Het is toch duidelijk wat Stefan bedoeld.

    Login om te reageren
  42. Johannes zegt

    7 november 2006 om 19:05

    Leuk Wallenautootje.

    Login om te reageren
  43. Rikus zegt

    7 november 2006 om 19:06

    Naja.. Tegen alle meningen in vind ik het tog wel wat hebben.. maar dat zal wel komen omdat ik door het lelijke zwarte carbon heenkijk.. Carbon is namelijk te spuiten.. en als je alles in één kleur zou hebben zou het er denk ik nog wel redelijk uitzien.. ik zou het carbon zeker laten spuiten.. Die SLR neus zou ik nou niet direct gedaan hebben.. maar goed.. ik denk dat het wel bij een beetje chiptuning blijft.. volgens mij valt er met een beetje hardware tog wel meer uit het blok te halen..

    Login om te reageren
  44. mercedes g 55amg zegt

    7 november 2006 om 19:09

    vind heel spijtig dat sl en de slr altijd gemengt worden vindt sl prachtig maar dit is toch wel een auto verkrachten

    Login om te reageren
  45. Klassiekerrally zegt

    7 november 2006 om 19:22

    @ Rick dos: ’tuurlijk, het was ook niet zo serieus bedoeld hoor :)

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 19:25

    @Klassiekerrally
    Oh phew! Was al bang dat ik weer Nederlandse lessen moest gaan volgen!………nou ja kan nooit kwaad natuurlijk……. ;)

    Login om te reageren
  47. Deon zegt

    7 november 2006 om 19:49

    Spuit deze auto in de kleur van die CLS een paar artikelen verderop, en je hebt toch wel een érg mooi ding!
    En ik heb even rondgekeken op de site van Kicherer, en die vermogensstijging hebben ze behaald door “geänderte Motorsteuerung”… in goed “Nederlands” Chiptuning dus!

    Login om te reageren
  48. JANUS zegt

    7 november 2006 om 20:04

    @Rick dos.
    Fosch is een collega van me.
    Ik sta op de zaak kennelijk nogal bekend als een zeikerd (of is het nou een zijkerd ?!) :-D

    Login om te reageren
  49. BMW Freak zegt

    7 november 2006 om 20:11

    Vind de achterkant zeer bruut, maar de voorkant dan weer wat mank. Maar ja, de motor en de kwaliteit liggen natuurlijk zeer hoog

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 20:11

    @JANUS
    Aha! ;) Wil je hem trouwens doorgeven (als die al niet meekijkt natuurlijk! :) ) dat mijn woorden nogal heel serieus overkomen, maar dat dit niet de bedoeling is/was…….en het is volgens mij zeikerd, want je lEId je plasser om te zEIken….. :)

    Login om te reageren
  51. JANUS zegt

    7 november 2006 om 20:16

    @Rick dos.
    Heus, dat weet hij. (Zijn er dan mensen die jou uberhaupt serieus nemen ? ;-) )

    Enne…….Geloof me, mijn plasser heeft af en toe ook flink te lijden ! (Sorry Oul@, alweer off topic.)

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 20:22

    Oké Janus…to much information for a grown, hetrosexual adonis like myself to stomach….. ;)

    Login om te reageren
  53. slk zegt

    7 november 2006 om 20:29

    Gewoon een heel lelijke auto. Een sl moet je gewoon origineel houden.

    Login om te reageren
  54. Merc. Pordon zegt

    7 november 2006 om 20:36

    Vindt alleen die neus wel vet. a la SLR verder jah die kleuren zijn niet mooi

    Login om te reageren
  55. Turbo zegt

    7 november 2006 om 20:55

    Voor degene die zijn SL op een Opel Calibra wil laten lijken van de achterkant, alleen dan sneller.

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    7 november 2006 om 21:41

    ’t ziet er niet uit. Zoals Klassiekerrally al zei: het lijkt net een schadebak.

    Login om te reageren
  57. CSL zegt

    7 november 2006 om 22:59

    Ik vind hem persoonlijk goed gelukt. Nu nog de zilver gedeelte zwart spuiten.
    Die Mclaren neus vind ik ook gewaagd en mooi.

    Login om te reageren
  58. auto-maat zegt

    7 november 2006 om 23:16

    goed, en nu weer verder met het nieuwe model.

    Login om te reageren
  59. Piet zegt

    8 november 2006 om 06:28

    Wil maar een ding hierover zeggen: mijn opa heeft ook een Mercedes

    Login om te reageren
  60. Beemer zegt

    8 november 2006 om 08:31

    Tja, wat zal ik er van zeggen, ze blijven maar pogingen doen om een mercedes mooi te maken. gaat ze NOOIT lukken… afschaffen die troep

    Login om te reageren
  61. marc zegt

    8 november 2006 om 09:25

    How to fuck up a genuine beautifull car. Schande

    Login om te reageren
  62. Chroombumper zegt

    8 november 2006 om 14:27

    C A L I B R A !

    zeker op de bovenste foto.

    Login om te reageren
  63. Floef zegt

    8 november 2006 om 17:10

    strak strak , alleen ik vind dat dat zwarte weg moet;)

    Login om te reageren
  64. Marnix zegt

    8 november 2006 om 20:08

    Zo een schaakbord! Waarom niet volledig in carbon?

    Login om te reageren
  65. 911 zegt

    8 november 2006 om 20:12

    @ Marnix
    dat zou te stijlvol en te mooi en te onopvallend zijn.
    En dat willen de potentiele patserbak kopers niet.

    Login om te reageren
  66. 911 zegt

    8 november 2006 om 20:14

    het is namelijk niet de bedoeling dat ie mooi wordt ;)
    want daar houden SJONNIES niet van

    Login om te reageren
  67. team-mclarenf1 zegt

    14 november 2006 om 18:37

    hij is egt vet maar de achtervleugel mis ik

    Login om te reageren
  68. taunuscossie zegt

    19 november 2006 om 10:03

    Haahaha, best zielige reacties eigenlijk, dat het Carbon te zien is, is puur gedaan om te laten zien, wat er allemaal van carbon is gemaakt!!!, de koper van de auto, mag zelf kiezen of hij het wil laten spuiten, of niet!!, en de vergelijking, van, het is toch maar plastic dus kan beter een Opel kopen, die weet dus echt niet wat carbon is, en waar hij het over heeft!!, vind hem zelf erg gaaf, en zou de rest van de auto wel zwart spuiten, of helemaal, en dan is hij echt gaaf, hoeveel van die tupperware auto,s rijden er wel niet rond??, met van die grote spoilers, en skirts, noem maar op, DAT vind ik dus lelijk!!

    Login om te reageren
  69. sky zegt

    24 november 2006 om 16:29

    EENS EEN TAXI BLIJFT EEN TAXI

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North