• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes M-klasse prototype betrokken bij ongeluk met dodelijke afloop

Auteur: Dennis, gepost 27 april 2010 om 20:50 – 73 Reacties

Mercedes M-klasse prototype crash


Een goed begin is het halve werk. Het welbekende gezegde is niet van toepassing op dit prototype van de nieuwe Mercedes M-klasse. Afgelopen weekend raakte het prototype van de Mercedes SUV in Duitsland betrokken bij een ongeluk. Zeer spijtig met dodelijke afloop.

Het ongeluk gebeurde in de vroege uren op de A81 Autobahn nabij het Duitse Rottweil toen een 52-jarige Daimler medewerker in het prototype een testrit maakte. Een tweede auto stond stil op de weg nadat deze de linker vangrail had geraakt. Twee bestuurders van andere auto’s (29 en 57 jaar) kwamen de gestrande automobilist te hulp. Toen de 25-jarige automobilist uit zijn beschadigde auto wilde stappen, werd hij geschept door de Mercedes SUV.

Het prototype sloeg door de klap over de kop en kwam meters verder op z’n dak terecht. De 25-jarige automobilist overleefde de aanrijding helaas niet. De bestuurder van de Mercedes werd met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. De twee behulpzame automobilisten konden nog net op tijd over de vangrail springen. De 57-jarige automobilist raakte daarbij lichtgewond.

De politie moet de schuldvraag nog officieel vaststellen. Op het stuk A81 waar het ongeluk gebeurde, worden vaker Mercedes en Porsche prototypes getest. Liefst in het donker vanwege pottenkijkers. Er geldt op de weg geen snelheidslimiet. De videobeelden tonen een grote ravage. (via: spiegel.de)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, m-klasse, Mercedes, spyshot

Vorig bericht: « 9-jarige mag van papa los in een getunede ML63 AMG
Volgend bericht: Gestolen Honda Accord zwaar gepimpt teruggevonden »

Lees Interacties

Reacties

  1. mb man zegt

    27 april 2010 om 20:52

    De mercedes is dus veilig bevonden.Zeer spijtig natuurlijk voor die 26 jarige

    Login om te reageren
  2. Bomkat zegt

    27 april 2010 om 20:56

    Erg triest. Maar naar mijn idee is dit niet de eerste keer met een prototype van Mercedes. Was er een paar jaar geleden ook niet een dodelijk ongeval onder soortgelijke omstandigheden?
    Wat ik me kan herinneren werd dat erg breed uitgemeten in de Duitse pers.

    Login om te reageren
  3. York zegt

    27 april 2010 om 20:58

    Mensen die het liefst aan de snelheidslimiet van hun wagen rijden.. Dit kunnen de gevolgen zijn voor als iemand anders dat ook wenst te doen en jij tegen de vangrail staat.

    Login om te reageren
  4. Lan_Evo zegt

    27 april 2010 om 20:58

    Wow wat een ravage inderdaad.

    @mb man
    Wat een domme opmerking man.

    Login om te reageren
  5. xilver zegt

    27 april 2010 om 20:58

    25-jarige.. niet 26-jarige.. hoor maar het bericht

    -edit: je hebt gelijk!-

    Login om te reageren
  6. mb man zegt

    27 april 2010 om 21:01

    Lan evo.HOezo. Waar maak je je druk om man.

    Login om te reageren
  7. mb man zegt

    27 april 2010 om 21:02

    Tegenwoordig wordt alles volgens mij met opzet niet begrepen.JAmmer

    Login om te reageren
  8. Flamingo zegt

    27 april 2010 om 21:04

    ja de mercedes zal behoorlijk hard hebben gereden maar midden op de snelweg uit je auto stappen is ook niet erg verstandig

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      27 april 2010 om 21:21

      @Flamingo: iemand die met zijn auto in de vangrail hangt, kan moeilijk blijven zitten.

      Login om te reageren
      • sven2 zegt

        27 april 2010 om 21:27

        @Peter: ik weet nu niet hoe erg de schade al was voor de aanrijding met de ML, maar waarschijnlijk had hij toch nog tot aan de pechstrook kunnen doorrijden/uitrollen, niet?

        Login om te reageren
        • Peter zegt

          27 april 2010 om 21:52

          @sven2: waarschijnlijk niet, gezien het feit dat er anderen gestopt en uitgestapt waren om hulp te bieden en misschien stond hij wel op de pechstrook (dat is uit het artikel niet op te maken) Ik ben ook niet zeker of men in Duitsland zijn auto mag verplaatsen na een ongeval zonder dat de politie de nodige vaststellingen gedaan heeft.

          Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    27 april 2010 om 21:10

    Bij ongevallen met slachtoffers geldt automatisch dat de bestuurder van het voertuig dat het ongeval veroorzaakt onderwerp is van een justitieel onderzoek. Als er geen limiet geldt dan is de regel dat je strafrechtelijk vervolgd kan worden ivm het veroorzaken van het ongeval en het onverantwoord hard rijden… het is dan ook best mogelijk dat de medewerker van Daimler daadwerkelijk de cel in moet na dit ongeval…. triest, maar dat is wel hoe het werkt in Duitsland. You drive fast, You mess up, you are responsible.

    Login om te reageren
  10. sven2 zegt

    27 april 2010 om 21:10

    Gecondoleerd aan de familie, maar ik heb een kleine vraag. De man die gestorven is, is dat degene die met zijn auto stil stond omdat zijn wagen de vangrail raakte? ik kom er niet goed aan uit, sorry…

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    27 april 2010 om 21:12

    tja kan gebeuren hea….

    Login om te reageren
  12. LC zegt

    27 april 2010 om 21:14

    Eland test?

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    27 april 2010 om 21:14

    ok ik denk dat ik met me vorige reactie een relletje ben begonnen hier op AB…

    Login om te reageren
  14. Arnold zegt

    27 april 2010 om 21:15

    dat is niet heel mooi sterkte aan de familie maar die daimler man was die nou 52 of 57 ??? of is die van 57 nog iemand anders? ik vind het een onduidelijk verhaal :)

    Login om te reageren
  15. JK 733 zegt

    27 april 2010 om 21:17

    was het vorige keer niet met een porschetestrijder die omkwam? herinner mij ook zoiets

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      27 april 2010 om 21:26

      @JK 733:
      Klopt, dacht ik ook.

      Overigens… vroeg me nu meteen eigenlijk af of die prototypes allemaal wel straat legaal zijn? Kan me niet voorstellen dat die netjes gekeurd worden voor ze op pad worden gestuurd… Of kunnen fabrikanten daar ontheffing voor krijgen? Geen idee hoe zoiets werkt, maar met dit soort ongevallen wordt dat toch wel relevant.

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      27 april 2010 om 21:33

      @JK 733: Ja herinner mij daar ook iets van.. De bestuurder was volgens mij zelfs dood…
      ot: Jammerlijk ongeluk, maar versta al niet meteen waarom die jongeman uit de wagen stapte…

      Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    27 april 2010 om 21:33

    Erg voor die 26-jarige;

    maar Mercedes moet dus minder gevaarlijke opdrachten geven.

    Login om te reageren
  17. floryn zegt

    27 april 2010 om 21:33

    Hier een artikel met details voor de mensen die het vergeten waren. DIt is al meer dan zes jaar geleden gebeurd.

    ”The autobahn speeder known as Turbo-Rolf, who contributed to the death of a young woman and her daughter, was jailed for 18 months today.

    The verdict ended a trial which has stirred passions across Germany, even resulting in death threats against the judge, Brigitte Hecking, apparently from a person or a group sympathetic to the man who was driving at over 155mph at the time of the crash.

    Rolf Fischer, a 34-year-old test driver for DaimlerChrysler, looked pale and shook his head repeatedly after Judge Hecking found him guilty of manslaughter. “There has never been a car accident in the modern history of Germany that has so aroused popular feeling,” said prosecutor Matthias Marx.

    He had demanded a 21-month sentence – in part as a signal to other high-speed tailgaters on the motorway network – but will probably not lodge an appeal. The defence is demanding a retrial.

    Herr Fischer, said the judge, had been speeding legally down the fast lane of the A5 – most stretches of the German Autobahn have no upper speed limits.

    He flashed the car of the 21-year-old mother who was accompanied by her two-year-old child, and signalled that he wanted clear passage. “It was a driving manoeuvre that occurs hundreds of times a day,” said the Tagesspiegel newspaper today.

    “It usually works out alright because the driver in front keeps his nerve and switches lanes without panicking. But on July 14, 2003, it all went wrong.”

    The woman lost control of her car and crashed fatally into some trees. Herr Fischer, said the judge, drove on.

    Later he rang the police to ask details of the accident. This aroused initial suspicions.

    Four witnesses were heard and it quickly became clear how difficult it is to judge visual testimony in high-speed cases. One witness identified Herr Fischer’s car, a Mercedes CL600 Coupe, on the basis that it had two separated headlamps on either side.

    But the witness himself was travelling at 158mph and was being overtaken; his observation was based on a split-second assessment.

    There were two test drivers on the stretch of motorway at the time. One was Herr Fischer’s boss, driving a Mercedes S Class. This prompted speculation that the employee could somehow have been covering for his boss, but the judge was ultimately convinced by the witnesses. Much of the questioning hinged on whether the witnesses could tell the difference between the two models of Mercedes.

    The jail sentence – which will have to be served out and will not be suspended – is strict by German standards. Even so, said Rainer Bogs, spokesman for the Karlsruhe prosecutor, the “fast lane tailgaters on German Autobahns will not be deterred. We must still reckon with irresponsible overtaking hundreds of times a day.”

    Two wooden crosses, a smaller one representing the infant daughter, have been planted on the accident site. The family of the dead woman left the courtroom today to place flowers on the Autobahn crash scene.”

    [from The Times/England]

    Login om te reageren
    • Bomkat zegt

      27 april 2010 om 22:06

      @floryn: dat is de situatie die ik bedoelde. Ik kan me ook nog wel herinneren dat het een discussie losmaakte over de maximumsnelheid. Zal mss nu ook wel weer komen.

      Login om te reageren
  18. RSX zegt

    27 april 2010 om 21:34

    @sven,

    Voertuig A (25 jarige bestuurder) is tegen de vangrail aangereden.
    Vervolgens komen 2 bestuurders helpen voertuig B en C (29 en 57 jaar).

    Voertuig D Mercedes Prototype (52 jarige daimler medewerker) komt aanrijden en schept de 25 jarige bestuurder van voertuig A die op dat moment uit zijn auto probeerde te stappen. Bestuurders van B en C konden nog op tijd aan de kant springen.

    Nu vraag ik me 2 dingen af, hadden de bestuurders van voertuig B en C duidelijk gemaakt dat er een ongeval was gebeurd (denk maar aan grootlicht, waarschuwingslichten enz.) dan zou voertuig D het wel gezien hebben? of hij reed natuurlijk flink door omdat er toch geen snelheidslimiet geldt.

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    27 april 2010 om 21:35

    @sven2: Zo heb ik het ook begrepen.
    Man raakt vangrail, man stapt uit, man is dood.

    @Arnold: Daimlerman is 52, helpende hand 2 is 57. Maar wat heeft dat voor belang?

    Login om te reageren
    • Arnold zegt

      27 april 2010 om 22:34

      @Esprit_de_Flandre: eigenlijk weinig maar ik d8 dat ze die daimler man bedoelen had te snel gelezen :oops:

      @bernd: aantekeningen waren niet nodig hoor :oops: :)

      Login om te reageren
  20. bernd zegt

    27 april 2010 om 21:37

    @sven2 en Arnold: Lees het artikel nog eens langzaam door, maak desnoods wat aantekeningen, dan komen jullie er wel uit.

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    27 april 2010 om 21:38

    @Dimglor: Als je een ongelukje hebt, hoe klein ook, stap je uit op de schade te bekijken. Natuurlijke reactie. Maar op zo’n weg zorg je natuurlijk best dat je zo snel mogelijk achter de vangrail komt. Maar ja, waarschijnlijk de tijd niet gehad…

    Login om te reageren
  22. HDM zegt

    27 april 2010 om 21:39

    @w0o0dy: is dat hier niet net zo met fietsers? Zij mogen de fouten maken, als zij aangereden worden is het toch automatisch de schuld van de persoon in het voertuig. Dat herinner ik me tenminste…

    Wat ik niet snap, is hoe een SUV van meer dan anderhalve ton gewicht door één persoon van misschien 80kg aan te rijden zo verwoest kan worden? Daar is wel wat meer gebeurd dan enkel een persoon aanrijden, waarschijnlijk uitwijken.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 april 2010 om 22:00

      @HDM: vergis je niet…. het ligt in Duitsland toch wel anders…hier in NL moet aangetoond worden dat je onverantwoord hebt gereden EN dat de dood van de man een logisch gevolg is van je handelen, dat je had kunnen voorzien. Men gaat uit van een overtreding met noodlottig gevolg.

      In duitsland is het feit dat je boven de 130km/u hebt gereden EN een ongeval hebt gehad op zich al genoeg om aan te nemen dat het onverantwoord was. Daarmee kom je dan automatisch voor een strafrechter… geen overtreding met noodlottige afloop, maar een misdaad….

      Je rijdt bewust harder dan 130 dus neem je bewust het risico van een ongeval op de koop toe en is het jouw verantwoordelijkheid om de veiligheid van anderen als richtlijn te nemen bij alle volgende handelingen… Doe je dat niet dan is gevangenisstraf een reële mogelijkheid. Hier in NL zul je alleen in heel bijzondere gevallen ooit achter de tralies komen.

      80kg raken met 100km/u is een gigantische hoeveelheid energie, vergis je niet.

      Login om te reageren
  23. RSX zegt

    27 april 2010 om 21:44

    @HDM,

    Fietsers zijn idd kwetsbare verkeersdeelnemers.

    1. Persoon aangereden inclusief de auto (persoon stapte uit dus je kan er van uit gaan dat hij naast zijn auto stond)
    2. Uitwijken

    Login om te reageren
  24. De Fiets zegt

    27 april 2010 om 21:51

    Dat krijg je met die bizarre snelheden in Duitsland. Gewoon niet harder (kunnen) dan 120 is meer dan genoeg.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      27 april 2010 om 21:55

      @De Fiets:

      wat doe jij hier?
      laatst was er ook zo’n poll op msn.nl;

      minister huppeldepup wil een begrenzer op auto’s gooien zodat ze niet harder kunnen dan 150km/u.
      WTF!
      er waren ook nog behoorlijk wat mensen het ermee eens
      WTF!

      Login om te reageren
  25. Dennis21 zegt

    27 april 2010 om 21:51

    @hdm : die persoon was nog bezig uit de zijn auto te komen dus wss heeft de proto ook zijn auto geraakt …dat zou een wonder zijn als hij ’t had overleeft

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    27 april 2010 om 22:03

    Das wel ongelofelijk hard gegaan dan.

    Login om te reageren
  27. Alcantara zegt

    27 april 2010 om 22:04

    Ik kreeg al bijna angst om nog hard te rijden op de snelweg…maar het slachtoffer werd aangereden toen hij uitgestapt was. In een moderne auto zit je dus nog steeds veilig en kun je rustig 200+ blijven rijden

    Login om te reageren
  28. floryn zegt

    27 april 2010 om 22:14

    @ Bomkat

    Ja dit soort tragische voorvallen grijpen politici aan om met een mooi verhaal over snelheidsbeperking aan te komen. Dat verhaal van zes jaar geleden met de moeder en dochter die overleden was wel een stuk mediagenieker. Deze jonge man had misschien zelf wel wat hard gereden en was daardoor in slip geraakt.

    Je kunt wel overal regels voor maken, maar dat is zo zinloos omdat de dingen 99,99 procent van de tijd goed gaan. Hoe had de bestuurder van de Mercedes moeten weten dat er iemand midden op de weg staat in het holst van de nacht.

    Ik ben benieuwd wat het onderzoek oplevert. Er is trouwens nog nooit iemand overleden aan te hard rijden ;)

    Login om te reageren
  29. Rimmert zegt

    27 april 2010 om 22:17

    Ja, wat ik begrijp uit het verhaal is dat de gecrashte auto op de linkerbaan stond en dat de andere twee auto’s gestopt zijn op de vluchtstrook. Met waarschijnlijk de alarmlichten aan. De Mercedes testauto heeft waarschijnlijk vervolgens de linkerbaan verkozen om vrij baan te geven aan de vluchtstrook waar het leek alsof twee auto’s pech hadden. De auto die links in de vangrail was gecrasht en daar nog stond heeft waarschijnlijk de lampen allemaal stuk gehad/ uit gehad. Waardoor de Mercedes die auto over het hoofd heeft gezien en er vol op is geklapt met die snelheid. Waarschijnlijk was op dat moment de bestuurder nog aan het uitstappen en heeft daarbij het leven gelaten.
    Erg noodlottig geval, waarbij de Mercedes bestuurder misschien te gemakkelijk gedacht heeft ow daar staan twee auto’s rechts met pech ik ga er aan voorbij op de linkerbaan, allicht dat hij in ieder geval terug had gekund naar normale snelheid om meer overzicht te houden en in het donker nog makkelijker te reageren. Maar misschien was daar ook helemaal geen tijd meer voor bij zijn snelheid.
    Helaas kan in ieder geval 1 iemand het niet na vertellen. En mensen sta daar alsjeblieft toch even bij stil. Ik snap dat het het werk is van de bestuurder van de Mercedes, maar alsnog is elk verkeersslachtoffer te betreuren!

    Login om te reageren
  30. troublesome88 zegt

    27 april 2010 om 22:17

    Waarschijnlijk gewoon in slaap gesukkeld, tegen de vangrail wakker geworden en keihard op rem getrapt.. Uitstappen moet je dan natuurlijk nooit doen, als het zo is gegaan tsjah eigen schuld.. Maar als die misschien klapband had dan is het wel spijtig, alsnog nooit gelijk uitstappen, eerst spiegels kijken of wagen toch op de velg naar de vluchtstrook rijden..

    Login om te reageren
  31. max zegt

    27 april 2010 om 22:18

    krijg je ervan als je je kind achter het stuur laat.
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/27/9-jarige-mag-van-papa-los-in-een-getunede-ml63-amg

    Login om te reageren
  32. Flamingo zegt

    27 april 2010 om 22:36

    de op de kop liggende merc is trouwens paars

    Login om te reageren
  33. DikkeD zegt

    27 april 2010 om 22:36

    das wel balen hebben ze met pijn en moeite een prototype gemaakt en raakt hij bij de testrit in de kreukels

    Login om te reageren
  34. Ponrow zegt

    27 april 2010 om 22:39

    @DikkeD: dit is eigenlijk niet om met te lachen:-s

    Het is niet slim om uit te stappen op autostrade maar aan die mazda te zien was er in blijven zitten ook niet veel veiliger geweest?

    Login om te reageren
  35. C220AMG zegt

    27 april 2010 om 22:51

    Heftig verhaal, ook al staan we er niet bij stil dat dit behoorlijk vaak voor komt, enkel niet met prototypes.

    @ De fiets,

    Ga fietsen. Als zo’n begrenzer erdoor komt, weet ik het niet meer hoor, de betutteling.

    Login om te reageren
  36. Thomas Bol zegt

    27 april 2010 om 23:10

    Allereerst, ondanks ze het niet lezen, veel sterkte aan de nabestaande en betrokkenen! Wel zo netjes om even te vermelden. Maar nu weten we in ieder geval wel dat we massaal de nieuwe ML moeten vermijden, veelste gevaarlijk!

    @Defiets

    Uit onderzoek is gebleken dat er in verhouding in Duitsland minder ongevallen gebeuren op ongelimiteerde snelwegen dan in Nederland waar je constant op je snelheid moet letten. Daarnaast is de concentratie van de automobilist op hoge snelheid ook meer, wat resulteerd op een sneller reactievermogen.
    Ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik niet goed oplet tijdens de traject controle op de S12 bij Utrecht omdat ik steeds om me odo-meter moet kijken. Heel irritant!

    Login om te reageren
  37. Thomas Bol zegt

    27 april 2010 om 23:10

    A12 bij Utrecht, uiteraard

    Login om te reageren
  38. VW Freak zegt

    27 april 2010 om 23:34

    Mercedes = Goekgekeurd.

    Alleen vergeten er REMMEN op te zetten.

    Bij mercedes is het alleen maar: ik moet zo snel mogenlijk vooruit komen, maar aan stoppen ednken ze niet hoor.

    Kijk bv. naar audi: KERAMISCHE REMMEN?

    Die familie, Gecondoleerd.

    Login om te reageren
  39. Mark zegt

    28 april 2010 om 00:51

    nu opeens een snelheidslimiet instellen gaat nergens over want er zijn wel meer dodelijke ongevallen op de autobahn gebeurt in de afgelopen jaren.

    @VW Freak

    volgensmij hebben de SLR Mclaren, SLS en de SL Blackseries toch keramische remmen ;)

    Login om te reageren
  40. Mark zegt

    28 april 2010 om 00:53

    gecondoleerd voor de familie ofcourse ;)

    Login om te reageren
  41. 9000cse zegt

    28 april 2010 om 01:59

    Zondagavond ben ik rond 22.00 uur langs die plek gereden. De bandensporen waren nog duidelijk te zien. Op de radio, SWR 1 BW, werd er in het nieuws nog steeds melding van gemaakt.
    Ik rijd de A81 van Stuttgart naar de Zwitserse grens meer dan 80 keer per jaar. Op zondagen meestal tussen 21.00 uur en 23.00 uur. Op donderdagnacht meestal tussen 01.00 uur en 03.00 uur.
    Op zondagen is er meestal rond die tijd veel verkeer vanuit Stuttgart en wordt er vreselijk hard gereden. Snelheden van meer dan 200km/h zijn er heel gewoon. Op de donderdagnachten is het er vrij rustig rond die tijd met meestal alleen wat vrachtverkeer en ik zie er ALTIJD wel een paar prototypes van Mercedes of Porsche.
    Het zal niemand verwonderen, dat ik er (op de terugweg bij daglicht de volgende dag) veel slipsporen over erg lange afstanden en kapotte vangrails zie.
    Over dit ongeluk werd op de radio gemeld, dat de proto-SUV met zeer hoge snelheid is ingereden op de auto van het dodelijke slachtoffer, dat die auto in twee stukken was gereten en dat de motor eruit was geslingerd.
    Tevens werd gesproken over macho rijgedrag van testrijders, die menen meer rechten te hebben dan andere weggebruikers. Er werd gemeld, dat het beroepsrijders zijn, die hun verantwoordelijkheden moeten kennen en aan wie ongelukken extra streng aangerekend dienen te worden.
    Overigens wordt hier op AB (maar ook elders) te vaak aangenomen, dat je er in Duitsland zonder snelheidsbeperking maar op los kunt rijden. Niets is minder waar! Er geldt een adviessnelheid van 130 km/h. Ben je bij een ongeluk betrokken en heb je harder gereden dan die 130, dan zal dat gevolgen hebben bij zowel de rechter als ook bij je verzekering.
    Nog mijn medeleven met de nabestaanden van het slachtoffer.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 april 2010 om 02:21

      @9000cse: tnx voor de achtergrond info. Iemand kaartte het eerder ook al aan dat de Duitsers dan soms wel geen limiet kennen maar ze wel heel streng zijn als je betrokken bent bij een ongeluk.

      Ik ben wel benieuwd wat dit losmaakt in de Duitse politiek en samenleving.

      Login om te reageren
  42. PeteyCore zegt

    28 april 2010 om 08:26

    Vergeleken met die andere auto ziet de mercedes er nog goed uit :O

    Login om te reageren
  43. Thomaz zegt

    28 april 2010 om 08:37

    Wat mij betreft heeft iedere snelle auto van nature meer rechten op de autobahn. Dus gewoon oprotten met je 1.6 hatchbackje en maak ruimte voor de Mercedes’en/BMW’s/Audi’s op de linkerbaan. En anders gewoon aan de kant knipperen met de bi-xenon, zoals het hoort.

    Login om te reageren
    • de Sjonnies zegt

      28 april 2010 om 09:43

      @Thomaz:
      Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?

      Login om te reageren
    • troublesome88 zegt

      29 april 2010 om 11:39

      @Thomaz: I have to say, he’s got a point..

      Login om te reageren
  44. Dennis zegt

    28 april 2010 om 08:47

    @ VW Freak: waar haal je die onzin vandaan?

    Login om te reageren
  45. KUYL zegt

    28 april 2010 om 09:30

    Als ik het zo lees is het een echt ongeluk, ongelukkige samenkomst van gebeurtenissen en omstandigheden.

    Login om te reageren
  46. the-budel-guy zegt

    28 april 2010 om 10:15

    @ Thomaz ik ben een enorme fan van hard rijden we doen het ook vaak genoeg met onze audi (wel in duitsland natuurlijk) maar we hebben ook respect voor de 1.6 jes en ander voertuigen en knipperen met je bi-xenon lichten zal ik je afraden is in duitsland verboden.

    OT: een zeer ernstig ongeluk maar om nu gelijk te zeggen van gooi die begrenzer van 150 er op of 120 is meer dan genoeg is ook overdreven want of je nou met 250 of 120 imand aan rijd dood is hij dan bijna zeker.

    Login om te reageren
  47. floryn zegt

    28 april 2010 om 10:17

    @ Thomaz

    Volgens mij moet je een auto die sneller rijdt op de Autobahn sowieso vrij baan geven. Bedoel je dat?

    Login om te reageren
  48. the-budel-guy zegt

    28 april 2010 om 10:17

    @ VW Freak waar heb je het over mercedes heefd juist vrij goeden remmen en volgens mij was bmw van zo snel mogelijk vooruit komen. (niks mee bedoelt voor de BMW fans)

    als je met je mercedes vrij hard rijd zo als dat vaak gebeurt op de autobahn dan is je remweg wel wat langer dan anders :P

    Login om te reageren
  49. rover zegt

    28 april 2010 om 11:08

    ik vind het duitse systeem goed. Er is vrijheid( om hard te rijden) maar als je daar gebruik van maakt neemt je verantwoordelijkheid toe. Knallen mag, maar zorg ervoor dat het niet misgaat. Gaat het wel mis, dan mag jij aantonen dat je niets anders had kunnen doen( en minder hard rijden had je zonder bevallende of zwaargewonde passagier altijd kunnen doen). Voor de testrijders; topsnelheidachtig rijden `s nachts op de openbare weg.hmmmm. Helaas krijgen de tegenstanders van vrijheid weer een argument met dit voorval. Duits woord is toepasselijk: Schade!

    ps: Autoblog levert genoeg artikelen om grappig over te zijn….is dit er ook een? Dan doe je alsof wat je zegt geen betekenis heeft of je hebt schijt aan het feit dat je ook jezelf ermee benadeelt…doe es over denken

    Login om te reageren
  50. the-budel-guy zegt

    28 april 2010 om 12:32

    duitsland is gewoon een top land vol gas als je wil maar volgens mij was het boven de 130 per uur ben je niet vezekert nou wij rijden er weekelijks (bijna dan) en als wij 240 gaan worden wij nog ingehaald en wij hebben er nog nooit ongelukken mee gemaakt.

    Login om te reageren
  51. "Beetje Verward zegt

    28 april 2010 om 13:20

    Rover schreef: “ik vind het duitse systeem goed. Er is vrijheid( om hard te rijden) maar als je daar gebruik van maakt neemt je verantwoordelijkheid toe. Knallen mag, maar zorg ervoor dat het niet misgaat. Gaat het wel mis, dan mag jij aantonen dat je niets anders had kunnen doen”.

    Mee eens. Ik denk alleen dat het Duitse systeem in Nederland slecht zou uitpakken. Duitsers rijden meer vanuit verantwoordelijkheid, Nederlanders meer vanuit hun eigenbelang (die leuke VOC koopmansgeest, weet je nog wel?). Geef je een Nederlander de ruimte dan probeert ‘ie nog iets meer te pakken. Niet doen dus.

    Login om te reageren
  52. Cantago zegt

    28 april 2010 om 15:51

    Dus als ik het goed begrijp heeft een prototype Mercedes een persoon geschept die uit zijn auto stapte na een ongeluk op de Autobahn? Die helpers waren zeker met te weinig om even de weg van gevarendriehoeken te voorzien oid? Erg jammer dit, lijkt me een geval verkeerde plaats verkeerd moment…

    Login om te reageren
  53. VW Freak zegt

    28 april 2010 om 18:23

    @Mark : Inderdaad, en in de rijtest is gebleken dat de SLR MCLaren niet GOED REMT, Koop je voor zoveel geld een auti, kun je niet eens fatsoenlijk remmen, ja na 1 uur warm te hebben gereden, dan nog de vraag, remmen ze wel goed? ;)

    Login om te reageren
  54. Joost zegt

    28 april 2010 om 18:42

    Een snelheidslimiet is geen garantie voor weinig verkeersdoden: de feiten en cijfers van 2009:

    – Duitsland, Noordrijn Westfalen
    – 17.933.086 inwoners
    – N-wegen: 100km/u, autosnelwegen: 100, 120, 130 of geen snelheidslimiet.
    – 621 verkeersdoden in 2009

    – Nederland
    – 16.587.551 inwoners,
    – N-wegen: 60 of 80km/u, snelwegen 80, 100 of 120 limiet.
    – 720 verkeersdoden in 2009

    Conclusie: maximumsnelheid op de snelweg helt geen ene donder, dit soort gruwelijkheden horen nu eenmaal bij de mens en het verkeer en zijn nooit te voorkomen.

    Login om te reageren
  55. Mark zegt

    28 april 2010 om 19:09

    @ VW Freak

    koop jij maar een A1 met keramische remmen :P

    Login om te reageren
  56. Mr. Dj M. zegt

    28 april 2010 om 20:52

    Zeer ernsitg ongeluk, ben bang dat beide schuld hebben. De gestrande auto was waarschijnlijk niet voldoende zichtbaar en de Mercedes heeft waarschijnlijk gewoon heel hard gereden.

    Login om te reageren
  57. GerreLekker zegt

    29 april 2010 om 11:04

    Hij zal een scherpe afrit genomen hebben en het ESP systeem zal te laat ingegrepen hebben….

    Login om te reageren
  58. Benz.. zegt

    29 april 2010 om 20:52

    @Thomaz: Doe even normaal, rechtsextremistisch figuur..

    OT: Mijn innige deelneming naar de familie en verdere kennissen.
    Ik weet niet hoe hard de Mercedes-bestuurder gereden heeft en ik ga ook niks speculeren. Echter: Hard rijden is niet moeilijk. Het is gewoon zaak dat je bij dergelijke snelheden goed anticipeert en nog beter geconcentreerd bent dan normaal.

    Een ongeluk zit in een klein hoekje.. Helaas. :(

    Login om te reageren
  59. willie zegt

    30 april 2010 om 12:54

    hmmm, zijn wat reacties “weggevallen”. toch geen gevalletje

    Login om te reageren
  60. Autoliefhebber zegt

    30 april 2010 om 20:37

    Das behoorlijk kut, maar de botsproef is geslaagd neem ik aan?

    Login om te reageren
  61. Benz.. zegt

    1 mei 2010 om 12:58

    @Autoliefhebber: Doe normaal man..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North