• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes S-klasse heeft er een nieuwe ‘voordelige’ variant bij

Auteur: RubenPriest, gepost 27 juli 2021 om 10:00 – 18 Reacties

Mercedes S580e Nederlandse prijs

De Nederlandse prijs van de Mercedes S580e is bekendgemaakt. Daarmee is er een nieuw model bijgekomen aan de onderkant van het S-klasse modellengamma.

Zo’n Mercedes S-klasse met een boterzachte V8 is natuurlijk zalig om te rijden, maar een dure hobby in Nederland. De S-klasse 580 4MATIC kost je € 182.641. En dan moet je nog beginnen met het spelen in de configurator. Nee, in Nederland moet je het wat lager zoeken als je aan een budget gebonden bent.

De goedkoopste Mercedes S-klasse was de S 450 4MATIC voor € 139.502. Daar is nu een nog voordeligere variant bijgekomen in vorm van de S580e. De verkoopstart is een feit en daarmee is ook de Nederlandse prijs van de Mercedes S580e bekend. Het begint bij € 135.060.

Want waar de S 450 het moet doen met 367 pk + 22 pk uit de mild hybride constructie, levert de S580e 367 pk + een dikke 150 pk uit de elektromotor. Kijk, dat schiet lekker op. Veel meer pk voor minder geld dus. De plug-in hybride snelt in 5,2 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 250 km/u. De theoretische elektrische actieradius varieert tussen de 94 en 113 kilometer volgens Mercedes.

Mercedes S580e Nederlandse prijs in de lengte

Het verschil met de Duitse prijs is niet heel groot. Dat heeft ermee te maken dat (plug-in) hybride modellen niet zo hard gestraft worden door de BPM-hamer. De genoemde Nederlandse prijs van de Mercedes S580e is voor de reguliere variant. Wil je de verlengde uitvoering moet je minimaal € 138.932 euro meenemen.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes S580e
    Mercedes S580e is loeisterke prijspakker
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hybride, Mercedes, plug-in, s-klasse

Vorig bericht: « Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
Volgend bericht: Almere beboet inwoner voor laadkabel op de stoep »

Lees Interacties

Reacties

  1. albion zegt

    27 juli 2021 om 10:11

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. vpowert zegt

    27 juli 2021 om 10:23

    Maar waarom zou je niet wachten op de S300e of S450e? De gemiddelde CEO wordt niet superblij van een 0-100 in 5,2s – dat is veel te oncomfortabel. De gemiddelde CEO wil gewoon soepel gereden worden en zo weinig mogelijk merken; dat kan prima met de combinatie van een viercilinder en elektromotor.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 juli 2021 om 10:41

      Je hoeft natuurlijk niet altijd in 5,2s naar de 100 te sprinten. De gemiddelde CEO wil in luxe vervoerd worden, als het dan in de goedkoopste S-klasse is en deze ook nog een groen randje heeft wat goed is voor het maatschappelijk verantwoord ondernemen verhaal dan is het snel klaar. Doe maar een S580.

      Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      27 juli 2021 om 12:12

      @vpowert: zo weinig mogelijk merken… en dan wil jij een 4 cilinder in zo’n auto steken. Al eens gereden met een S? Ik heb de 300h gereden (wat een troep!) en enkele jaren de 350d gehad, compleet andere auto

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      27 juli 2021 om 19:47

      @vpowert: volgens mij heb jij een verkeerd beeld van de wereld.

      Login om te reageren
  3. Robert zegt

    27 juli 2021 om 10:27

    135k voor het instapmodel + nog eens iets van 20 mille voor de accessoires waarvan je niet wist dat het bestond, maar die je er zeker nog op of in wil hebben. Hmm… verleidelijk.

    Nee helaas, dergelijke bedragen zijn aan mij niet besteed.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      27 juli 2021 om 10:48

      @RRRobert: meeste mensen besteden die dan ook bij Mercedes.. ;)
      Sorry, nog geen koffie op.

      Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    27 juli 2021 om 10:48

    Waarom is die S450 nog leverbaar, zou iemand die nog verkiezen boven de S580e?

    Login om te reageren
    • Svenska II zegt

      27 juli 2021 om 12:19

      @escort77: Als je geen zin hebt om te laden…

      Login om te reageren
  5. lecomte zegt

    27 juli 2021 om 10:52

    Had het dan S450e genoemd. In de S580 zit een 8-cilinder en in de S580e zit een 6-cilinder. Straks krijgen we nog een S750 met een 4-cilinder of zoiets. De type aanduiding wordt bij meerdere merken steeds verwarrender.

    Login om te reageren
    • AbdelJabbar zegt

      27 juli 2021 om 11:09

      @lecomte: wij zijn van de oude stempel. Type aanduiding is al lang geen aanduiding voor de motorisering.

      Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      27 juli 2021 om 11:16

      @lecomte: Omdat de prestaties dichter bij de V8 dan V6 liggen.

      Login om te reageren
      • lecomte zegt

        27 juli 2021 om 12:18

        @goed_koopman: Dan kun je net zo goed S55 AMG erop plakken, want qua prestaties komt het in de buurt. Of V10 op een Tesla.

        Login om te reageren
        • Goed_Koopman zegt

          27 juli 2021 om 14:04

          @lecomte: Don’t shoot the messenger, ik heb het ook niet bedacht. Overigens valt er wel wat voor te zeggen. Op een S met gecombineerd >400pk “S300e” plakken slaat ook als een tang op een varken. M.i. Is het logisch dat het getalletje hoger is dan dat van de S450 en S500, want sneller c.q. duurder (op andere markten worden de prijzen niet scheefgetrokken worden door instrumentalisme).

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          27 juli 2021 om 14:58

          Er waren altijd al modellen die bijna net zo presteren als de AMG modellen. Ook bij AMG geldt dat een hoger getal betere prestaties brengt en dat AMG je er voor waarschuwt dat de wagen Mercedes onwaardig luid is.

          Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    27 juli 2021 om 11:19

    Ach ja, over 7 jaar staan ze te koop voor 20.000 euro, dan rij je als een vorst voor dat geld.

    Login om te reageren
    • nooffence zegt

      27 juli 2021 om 15:52

      Een 7 jaar oude S klasse hybride kost momenteel ong 45k dus dat kan je vergeten

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        27 juli 2021 om 22:29

        @nooffence: niemand wil over 7 jaar een hybride meer, kijk eens vanaf 2014 tot nu hoe de automarkt is veranderd, toen had je nog bijvoorbeeld de Opel Ampera, en zie je die nu nog rijden? Over 7 jaar is het vele malen meer EV.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North