Mercedes-AMG G63 wie? De Land Rover Defender SVR gaat straks hét alternatief worden voor de gentleman die origineel wil zijn.
Ja, met dik en Duits kom je niet origineel uit de verf. Maar als je nu een alternatief wenst op de G63 hoef je nog niet aan te kloppen bij Land Rover. Sinds een tijdje hebben ze de V8 in het gamma, dit is echter geen alternatief op een AMG. Nog even geduld, want er is zeker wel iets in de maak.
Het alternatief op zo’n AMG moet er komen in vorm van een Land Rover Defender SVR. Volgens MotorTrend is een dergelijk kanon in de maak bij de Britten. De specificaties geven weg dat dit een knotsgekke machine moet gaan worden. De 5.0-liter Supercharged V8 gaat met pensioen en dat betekent dat het offroad merk elders heeft moeten shoppen. De bron stelt dat de hoop is gevonden bij BMW.
De Land Rover Defender SVR krijgt naar verluidt de 4.4-liter V8 van BMW, bekend van onder andere de M5 en M8. Goed, dit blok klinkt bij lange na niet zo legendarisch als de 5.0-liter Supercharged V8, maar met de performance is niks mis. In het geval van de Defender SVR kunnen we een vermogen van 608 pk verwachten, aldus de bron. Men spreekt over een sprintje van 4,9 seconden naar 100 km/u en een topsnelheid van 240 km/u. Ja, een G63 is sneller weg bij het stoplicht. Met een Defender SVR ben je wel een stuk origineler.
De heetste Defender ooit zou volgend jaar op het toneel moeten verschijnen. Daar is nu nog wat onduidelijkheid over, want ook Land Rover heeft te kampen met chiptekorten voor de Defender. Eerder dit jaar werd de productie al even stilgelegd.
kapitein zegt
4,9 seconden naar de 100 met 608pk? Dat zal wel niet kloppen. Gaaf ding wel!
RubenPriest zegt
Waarom niet? De Defender heeft de CW waarde van een tank. Een G63 AMG met 585 pk doet 0-100 in 4,5 sec en een GLS 63 AMG met 612 pk doet het in 4,2 sec. 4,9 voor een Defender is dus niet zo vreemd zoals je schetst.
kapitein zegt
Ik zou denken dat de nieuwe Defender toch wel een betere CW waarde heeft dan een G-Klasse. Maar dat is slechts een aanname. En dan die paar extra pk’s, voor wat het waard is.
't Peugje zegt
De CW waarde heeft weinig van doen met de 0 tot 100 tijd. Het gewicht is de grootste factor in dit verhaal. Aangezien de Defender geen lichtgewicht is lijkt ook mij 4,9 sec geen onrealistische 0 tot 100 tijd.
hippopotamus zegt
Heeeeeeeeel vet! Als geld geen rol zou spelen zou ik een Defender willen. Om het gezin in te vervoeren, maar ook om er een droomreis mee te maken naar bijv. de noordkaap. Of een rondje IJsland. Of wellicht zelfs helemaal naar Kaapstad. Dan vraag ik mij (nog steeds in mijn dromen) af of ik voor deze V8 moet gaan, of voor een saaie diesel…
O plaat zegt
Succes met stukken vinden voor een patserbak van meer dan 100.000 euro als jouw stuurstang het begeeft in Togo onderweg naar kaapstad. Ik denk dat ik er sneller ben in een mercedes W124.
maarteno zegt
Toyota Hilux FTW
marcomanta zegt
Ik zou toch voor de Landrover gaan.
flatsix010 zegt
De G63 blijft toch meer een statusapparaat dan een defender.
Daarbuiten vind ik beide auto’s in de basis specificatie zonder ‘AMG’ of ‘SVR’ het vetst. Vooral de defender met stalen wielen.
piebepost zegt
Gaat erg voorbij aan het idee van een terreinauto. Maar goed, in zo’n tijd leven we nou eenmaal.
larosport zegt
In mei nog een p400e besteld , en kreeg nu te horen dat deze pas mei volgend jaar geleverd gaat worden.
Hopelijk bestaat LR dan nog met de enorme verliezen due ze momenteel boeken en komt de svx er überhaupt nog.
't Peugje zegt
Mooi balen dat je ruim een jaar moet wachten op je auto. Zou bij wet ook iets tegen gedaan moeten worden, is toch geen redelijk termijn..
Loek zegt
Ik snap nog steeds niet wat iedereen tegen die Defender heeft. Ik vind het een tof apparaat en een goede vernieuwing. Als je die oude z’n charme vindt hebben dan koop je toch een oude?