• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes wil meer Chinese designers aannemen

Auteur: autoblogger, gepost 21 juni 2011 om 16:55 – 119 Reacties

Mercedes S350 made in China


Mercedes-Benz wil haar wereldwijde designteam versterken met nieuwe stylisten uit China.

“We hebben nog zeker een paar mensen nodig op het gebied van grafische ontwikkeling en kwalitatieve implementatie,” zo vertelde Mercedes chief designer Gorden Wagener aan Automotive News Europe. Aparte quote trouwens, niet iedereen zou zoiets toegeven. Maar goed, Mercedes is dus op zoek naar wat hulp. Die hulp denkt men in China te vinden, zonder exact te onthullen hoeveel specialisten men wil inhuren. Gorden liet wel weten dat Mercedes meer dan twee dozijn banen in China wil creëren. Het zou gaan om een full-sized designstudio, even groot als de Amerikaanse studio (daar werken 30 mensen).

Er werken wereldwijd ongeveer 590 mensen op de Mercedes design-afdeling. Van dat totaal zijn er ongeveer 430 gevestigd in Sindelfingen, nabij Stuttgart, terwijl meer dan 100 ontwerpers zich in vier andere autostyling studio’s bevinden. Deze studio’s zijn in Carlsbad (Californië), Comomeer (Italië), Yokohama (Japan) en Peking (China). Enfin, het inhuren van een BMW-designer was blijkbaar niet genoeg om de kwaliteit omhoog te krikken.

Ook interessant!

  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

China, gorden-wagener, Mercedes

Vorig bericht: « Video: Nürburgring-attack met een Caterham
Volgend bericht: De Fiat Freemont blijft Nederland bespaard! »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    21 juni 2011 om 17:01

    Het enige wat die Chinezen kunnnen is kopiëren, ik wil geen Mercedes M3 ofzo of een Mercedes Cayenne.

    Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    21 juni 2011 om 17:03

    [opendeur modus] Verstandig, ze kijken nu eenmaal nauwer [/opendeur modus]

    Ik zie het nut nog niet zo.
    Waarom kan een Chinees persoon beter ontwerpen als bijvoorbeeld een Duitsers?

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      21 juni 2011 om 17:05

      @jack_abarth: Waarom kan een Chinees beter ontwerpen als een Duitser voor 1/4e van het geld?

      Ben trouwens tegen! Niet doen Mercedes

      Login om te reageren
      • agera zegt

        25 juni 2011 om 16:38

        @C220AMG: Het heeft niet zo zeer met de nationaliteit te maken onder Van Hooydonk zijn de 5 en de 7 serie erop vooruit gegaan. Echter ben ik ook tegen Chinese designers.

        Login om te reageren
    • gijsso zegt

      21 juni 2011 om 17:06

      @jack_abarth: Het is alleen maar om hun merk wat Chinezer te maken zodat meer Chinezen zoiets kopen. China is een gigantische markt en een merk zoals Mercedes wilt daarvan profiteren. Dus dan maar hun auto’s lekker opfucken door Chinezen in te huren voor design.

      Login om te reageren
      • murdamurt zegt

        21 juni 2011 om 17:11

        @gijsso: Hiernaast zullen mensen uit andere streken ook op andere ideeën komen door een ander wereldbeeld. Hierdoor zorgen designstudio’s in meerdere landen voor een hogere productiviteit.

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 19:13

      @jack_abarth:

      en waarom kan van Hooydonk beter ontwerpen dan een Keniaan ??

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        21 juni 2011 om 21:07

        @lincoln: Omdat er in Kenia geen universiteit is met een faculteit Automotive Industrial Design?

        Nee gekheid.. waarschijnlijk omdat ze het te druk hebben met vanuit shabbige internet cafeetjes oplichtings mailtjes de wereld in te plempen waarin één of andere bankdirecteur mijn medewerking nodig heeft om een erfenis van 50.000.000 dollar het land uit te krijgen en of ik dan mijn bankrekening ter beschikking wil stellen – met de nodige discretie natuurlijk – en daarvoor dan 10% krijg, waarna hij ondertekend met een gratis Yahoo mailadres.. daarom? ;)

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          22 juni 2011 om 01:32

          @Freewarefreak:

          ‘That’s Nigeria, you dumb-ass’!

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            22 juni 2011 om 10:02

            @FrankypankyV8: Je weet wat ik bedoel, daar gaat het om.

            Login om te reageren
            • Frankypanky zegt

              22 juni 2011 om 20:45

              @Freewarefreak:

              Nee, ik weet niet wat je bedoeld. Kennelijk zie jij in elke Afrikaan een oplichter o.i.d.?

              Ga naar Kenia en zeg je eerdere woorden recht in het gezicht van een Keniaan, dat doe je toch ook niet?! Omdat die Keniaan er niets mee te maken heeft!

              Nou dan!

              Login om te reageren
              • Freewarefreak zegt

                22 juni 2011 om 22:36

                @FrankypankyV8: Gast relax.. check gewoon een keer je spambox.

    • towi1989 zegt

      21 juni 2011 om 22:48

      @jack_abarth:

      Ik voorzie een conspiracy. Goedkope mercedes ontworpen door chinezen

      [url]http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A&feature=related[/url]

      De minder bedeelden worden langzaam maar zeker uitgeroeid

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        22 juni 2011 om 16:24

        @towi1989: Zie hier het proces van een Chinese sedan recyclen tot een Chinese MINI.

        Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    21 juni 2011 om 17:10

    Mercedes is Europees, hou het dus ook Europees!
    Wat moeten wij nu met een “chinese” Mercedes.

    Ik hoop dat ze een speciale versie voor de oosterse markt zullen maken, zoals de doen voor de Amerikanen.
    Voor ons de mooie auto’s, voor amerikanen dezelfde maar dan zonder die dieselmotor en voor de oosterse markt een extra lage daklijn en bijhorende spleetramen.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      21 juni 2011 om 17:26

      @vale46: Denk dat dat ook gebeurd. Voor China een Chinese ontwerper die zich speciaal richt op die markt, en mocht die ontwerpen ook kans maken in Europa dan misschien ook in Europa aanbieden.

      Maar het niet meer dan een logische stap van Mercedes.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 juni 2011 om 19:10

        @joosthoeve:

        en daarom voelt elke rechtgeaarde Chinees zich boven jou verheven ..

        en nog helemaal terecht ook ..

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 juni 2011 om 18:21

      @vale46: jouw auto’s mogen alleen door roomblanke arbiters worden ontworpen?

      En blijkbaar weet je ook niet dat Mercedes momenteel auto’s met dieselmotoren verkoopt. Net als Audi en BMW overigens. Diesel is hip & happening in de VS. Zelfs Porsche overweegt om diesels te gaan verkopende in de VS.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        21 juni 2011 om 18:22

        @robbie: arbiter = Ariërs

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          21 juni 2011 om 18:56

          @robbie: Vond arbiters ook leuk.

          Login om te reageren
        • mout zegt

          22 juni 2011 om 00:04

          @robbie: Leve de spellingschecker ;)

          Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          22 juni 2011 om 01:08

          @robbie: damn you autocorrect! ;)

          Login om te reageren
      • vale46 zegt

        21 juni 2011 om 19:54

        @robbie: Als een Chinees een Europese ontwerpstijl heeft mag hij hem tekenen van mij, maar aangezien een Chinees meestal toch uit China komt en hij de skills daar leert zal hij een Oosterse ontwerpstijl hebben. Een stijl die ik niet persoonlijk niet zo graag zie als de Europese.

        Wat die amerikanen betreft wou ik even een vooroordeel aanhalen. Ik kon evengoed gezegd hebben dat er ze een stel bekerhouders in moesten zetten voor hun. Das ook zo’n vooroordeel.

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 19:08

      @vale46:

      noem eens 1 Europeaan waar MB iets aan kan verdienen dan ..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        21 juni 2011 om 19:55

        @lincoln: Wij rijden thuis Mercedes, zoals vele andere Europeanen…
        Ik snap je punt niet echt?

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          21 juni 2011 om 20:00

          @vale46: Dat wij Europeanen kwa loon te duur zijn.
          Een Chinees krijgt veel minder en werkt ook nog eens veel harder en dat ook nog eens zonder te klagen.
          Als bedrijf zijnde ben je gek om die gasten niet in dienst te nemen.

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            21 juni 2011 om 20:10

            @GOD: Feit!
            Maar ik vind dat ze de designafdeling toch overwegend Europees moeten houden. Dat ze op andere afdelingen goedkope Chinezen inzetten kan me niet geven, assemblage bvb.
            Uit het design moet toch enigszins blijken dat het een Europese auto is, vind ik.

            Login om te reageren
            • GOD zegt

              21 juni 2011 om 20:33

              @vale46: Als je een Chinees vraagt om een Europees design te maken dan kan die dat net zo goed als een Europeaan zelf.
              Das ook het mooie en handige van designers.
              Kijk naar Laurens van den Akker die designer was bij Mazda.
              Heeft daar Japanse designs gemaakt terwijl ie Nederlander is.

              Login om te reageren
              • Freewarefreak zegt

                21 juni 2011 om 21:24

                @GOD: Ben het daar toch niet helemaal mee eens. Aziaten hebben een andere smaak. Wil toch Vale46 een beetje bijvallen. Dat komt terug in hun designs. Kijk naar Kia en Hyundai. En dan vooral Kia.. die hebben lang in de marge gesappeld. De nieuwe modellen zijn echter erg mooi. Kijk naar de nieuwe Sportage 2011 en de nieuwe Kia Rio 2011 en de te verwachten prachtige sedan Optima. Waarom? Ze hebben Europeanen naar Korea gehaald. De scepter over de designafdeling van Kia wordt nu gezwaaid door Peter Schreyer.. juist ja.. die, de ex-designchef van Audi. Die kan onze smaak vertalen.

                Denk dat Vale46 dus bedoeld te zeggen dat hij bang is dat de Chinezen met hun Chinese smaak de Europese vormgeving van Mercedessen zullen verpesten. Niet omdat Chinezen geen verstand hebben van design.

                Dit vertaald Huge bewonderenswaardig: “..Mercedes opent een studio in China, net zoals ze eentje in Tokyo hebben (waar het concept voor de Maybach ontstaan is) en eentje in California (waar het concept voor de Smart en M-klasse ontstaan is). Het is een Mercedes studio, m.a.w. de leiding is in Duitsland en oordeelt over de ontwerpen, niks aan de hand dus. China is op het moment een hele belangrijke markt voor Mercedes dus zo’n studio is goed om nieuwe trends op te pakken en op het moment kopen de Chinezen alles wat Europees is dus het design zal niet in een keer veranderen..”

                Zo een beetje gerust gesteld Vale?

              • lincoln zegt

                21 juni 2011 om 21:39

                @Freewarefreak:

                goed verhaal .. thumbs up ..

              • vale46 zegt

                21 juni 2011 om 21:49

                @Freewarefreak: Idd, je hebt uitgeschreven wat ik ze hier wil wijsmaken :)

              • GOD zegt

                21 juni 2011 om 23:35

                @Freewarefreak:

                China heeft wel smaak hoor, of lust jij geen Chinees? ;)

              • Frankypanky zegt

                22 juni 2011 om 01:35

                @Freewarefreak:

                Je spreekt koeterwaals, man!
                Dus als een Aziatisch bedrijf een Europeaan haalt is het goed, maar als een Europees bedrijf een Aziaat haalt is het fout?

                Bedoel je dat? :roll:

              • Freewarefreak zegt

                22 juni 2011 om 10:01

                @FrankypankyV8: Nee, dat bedoel ik niet. Lees het nog maar eens. Het werkt beide kanten op.

              • huge zegt

                22 juni 2011 om 10:31

                @FrankypankyV8: op dit moment zijn er een hoop Europese , net afgestudeerde, design studenten die naar China gaan omdat daar de jobs en kansen zijn. Voordat je hier een 1:1 model mag maken duurt ff maar in China kan je losgaan…dus wacht nog een jaar of 2 en we zullen beslist een paar interessante autos uit China gaan zien, hoe lang hebben de Japanners nodig gehad na het kopieren (zo zijn ze ook begonnen) om met eigen producten te komen? en de Koreanen? en de Chinesen leren dat in een nog korter tempo

        • lincoln zegt

          21 juni 2011 om 20:11

          @vale46:

          welke MB wordt er voor de Europeese markt ontworpen ..
          of hoeveel % van de inmiddels talrijke modellen denk jij ??

          deel dat door 8 .. en je komt akelig dicht bij de waarheid ..

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            21 juni 2011 om 20:21

            @lincoln: Voor welke markt worden ze nu dan ontworpen denk je? Toch niet voor de Chinezen, want dan ligt de smaak van de Chinezen akelig dicht bij die van de Europeanen!

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              21 juni 2011 om 20:32

              @vale46:

              MB heeft net als die 2 andere dikke duitsers overal op deze planeet design kantoren ..

              en in L.A. werken net zo makkelijk mensen uit Vietnam als dat er in Parijs mensen uit Zuid-Afrika werken ..

              dat is al jaaaaaaren zo ..

              dus dat spastische gedoe over “de Chinezen” is gewoon te sneu voor woorden ..
              punt uit ..

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                21 juni 2011 om 20:47

                @lincoln: Als ik naar Amerikaanse, Japanse, enz. auto’s kijk dan vind ik die meestal best wel leuk. Maar Chinese auto’s (die toch door de Chinezen ontworpen zijn) zijn stuk voor stuk spuuglelijk.

                Voor de duidelijkheid, ik discrimineer niemand, ik kan gewoon hun ontwerpstijl niet aanzien.

                Van mij mag iedereen uit elk land een MB ontwerpen, maar de chinezen hebben bij mij een slechte reputatie qua autodesign. Verbaast je het dan dat ik liever geen Chinezen zie in de designstudio’s van MB?

              • lincoln zegt

                21 juni 2011 om 20:58

                @vale46:

                dat komt omdat globaal denken jou nooit aangeleerd is ..
                wat dan weer komt omdat je ouders voor Mercedes hebben gekozen ..

                en daarom zal MB jou nooit werkiezen om designer te worden ..

              • vale46 zegt

                21 juni 2011 om 21:53

                @lincoln: De persoonlijke toer op gaan, daar ben je wel goed in.
                Argumenteer je eens deftig, dan zal ik het nog eens overwegen op je reactie te reageren.
                Facts my friend, facts.

              • lincoln zegt

                21 juni 2011 om 21:58

                @vale46:

                bedankt dat je denkt dat ik niet onpersoonlijk ben ..

              • mout zegt

                22 juni 2011 om 00:06

                @lincoln: Ik begin de slag aardig te pakken te krijgen. Maar jij krijgt echt iedereen op de kast. LOL

  4. Alpinaa zegt

    21 juni 2011 om 17:11

    Aiii daar gaat m’n droom. Ingepikt door chineesjes.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 18:56

      @Alpinaa:

      en .. heb je veel werk voor je droom verricht ??
      of was het gewoon een droom ..

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        21 juni 2011 om 20:09

        @lincoln: Nee, dat werk verrichten gaat nog komen. Hopelijk in de vorm van een opleiding. ;)Mijn droom kan nog steeds uitkomen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 juni 2011 om 20:15

          @Alpinaa:

          ooohhh joh .. dus er wordt nix ingepikt ..

          tis niet dat jouw sollicitatie de prullebak in ging omdat je blank bent ..

          er is uberhaupt geen sollicitatie van jou uit !!

          Login om te reageren
  5. jobh zegt

    21 juni 2011 om 17:16

    Wat boeit het waar de ontwerper vandaan komt, als ie er maar wat moois van maakt. Oké Chinezen staan wel een beetje bekent om kopieeren maar er zijn heel wel Chinezen, ze kopieerenen niet allemaal(hoop ik)

    Login om te reageren
  6. laurens324 zegt

    21 juni 2011 om 17:16

    neen laat die chinezen waar ze zijn

    Mercedes is goed bezig laat dit niet verpesten door een chinees plz

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 18:55

      @laurens324:

      die blijven idd waar ze zijn .. overal op de wereld ..

      Login om te reageren
  7. jensdm zegt

    21 juni 2011 om 17:19

    Ik zie het al voor me. Hét nieuwe kleur van mercedes: kanariegeel. Dat gaat toch goed verkopen (in China).

    Login om te reageren
  8. love4sportcars zegt

    21 juni 2011 om 17:21

    dat zal wel zijn dat mijn vrouw met een-door-Chinees-ontworpen-A/B-klasse zal rijden.

    Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    21 juni 2011 om 17:22

    Zou jammer zijn als die chinezen idd zouden gaan kopieren.. maar buiten dat om.. wat maakt het uit wat voor figuur er aan die tekentafel zit ? we merken er toch ook niks van dat er nu al chinezen bij zitten ? stel je aan…

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    21 juni 2011 om 17:50

    Mercedez-Benz: Bel me. Ik wil graag bij jullie werken, en ik kost de helft van de Chinezen. ( waar het denk ik uiteindelijk om gaat: GELD )

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      21 juni 2011 om 17:52

      @JamesBond007: Bel mij maar, als stagiair vraag ik maar een kleine vergoeding!

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        21 juni 2011 om 17:55

        @C220AMG:
        Hahah. Als ze me echt zouden vragen, zou ik het gewoon doen ook al was het gratis. Zo’n ervaring is onbetaalbaar.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 juni 2011 om 18:48

          @JamesBond007:

          en dat een “slaafje” ..

          Login om te reageren
    • robbie zegt

      21 juni 2011 om 18:24

      @JamesBond007: denk je dat echt? Hoe naïef kan je zijn…

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 18:47

      @JamesBond007:

      dat noemt men een “hoertje” ..

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        21 juni 2011 om 19:31

        @lincoln:
        Elke ervaring is meegenomen als je ontwerper wilt worden. En dat wil ik. Als jij mensen dan een ”hoertje” noemt, dan ben jij wel erg diep gezonken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 juni 2011 om 19:37

          @JamesBond007:

          je hebt mij niet horen zeggen dat het uiteindelijk om geld gaat .. snollebollie ..

          Login om te reageren
        • Alpinaa zegt

          21 juni 2011 om 20:10

          @JamesBond007: Goh, we hebben iets gemeen. Al aan een opleiding bezig?

          Login om te reageren
  11. Rsimon zegt

    21 juni 2011 om 17:53

    wahahahahahahah ” specialisten uit China”

    Specialisten in het het kopiëren ja !!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 18:46

      @Rsimon:

      kopieren is toch echt iets anders dan produceren ..

      ga je schoolgeld terug vragen .. suffe ..

      Login om te reageren
  12. huge zegt

    21 juni 2011 om 17:54

    @autoblogger; de BMW ontwerper is al lang weer terug bij BMW: http://www.cardesignnews.com/site/designers/whos_where/display/store4/item212836/
    Daarbij werken er in Sindelfingen al een paar (zeer goede Chinese) designers, (geloof dat er bij Mercedes ontwerpers uit 25 verschillende landen werken). En de studio in China moet een advanced design studio worden. Volgens mij is het grafische- en kwaliteit-thema voor alle studios actueel…

    Login om te reageren
  13. huge zegt

    21 juni 2011 om 17:58

    En de nieuwe Chinese design studenten zijn al net zo goed als alle andere…kijk alleen maar eens naar deze voorbeelden: http://www.cardesignnews.com/site/process/design_contests/display/store4/item211725/
    de chinezen leren heel snel…

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    21 juni 2011 om 18:13

    Wat een genot om al die ongefundeerde comments van kortzichtige mensen hier te lezen

    Login om te reageren
    • Lan_Evo zegt

      21 juni 2011 om 18:47

      @robbie:
      Het niveau is weer hoog inderdaad…

      Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    21 juni 2011 om 18:17

    Geweldig plan, Mercedes moet verkopen en de chinese markt is groot.

    Ik heb wel een opmerking. Japanners hebben een vreselijke smaak, ze vinden dit mooi.


    Dus daar verkopen die dingen beter.

    Amerikanen vinden dit mooi:



    Dus dat verkoopt daar goed.

    Als mercedes nu een paar chinezen erop zetten om auto’s voor daarachter te ontwerpen. Als is het enkel wat uiterlijke verschillen tussen de C-klasse hier en daar of de E-klasse L die er wat gelikter uit ziet daar en bij ons een normaal uitziende normale versie ervan. Zie ik daar echt geen probleem in. Zolang ze maar niet zoals BMW & Jag de fout maken om die rommel hier te proberen verkopen. VW en Chevrolet enzo hebben hier toch ook andere modellen dan in de US en ZA en het Oosten.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 19:15

      @Hupke:

      en jij vindt een “no fear” sticker op je achterruit mooi ..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        21 juni 2011 om 20:11

        @lincoln:

        Hoe kom je daar nu in godsnaam bij?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 juni 2011 om 20:21

          @Hupke:

          pardon !!

          was jij niet die kwibus die kwam vertellen wat 250 miljoen volstrekt vreemde mensen “mooi” vinden ..
          en om je verhaal kracht bij te zetten foto,s van de slechts lopende modellen erbij te zetten ..

          laat me raden .. jij bent ambtenaar ..

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            21 juni 2011 om 22:08

            @lincoln:

            Het lijkt mij eerder dat jij politicus bent. Zetel je toevallig voor GroenLinks, GPN of de groenen?

            Jij komt ongevraagd (niet per se ongewenst) je mening geven over iets waar je nog niet over hebt nagedacht. Om dan zonder zelf feiten te noemen die van mij te gaan tegenspreken terwijl je de kern van de zaak compleet ontwijkt. Je enige vorm van discuteren bestaat uit bestaat uit ad hominem argumenten. En je klaarblijkelijke drijfveer is het algemeen belang van het volk.

            Zit ik er ver langst?

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              21 juni 2011 om 22:18

              @Hupke:

              mijlen ver ..
              een simpele hufter als ik blijft altijd bij de kern ..

              Login om te reageren
          • Hupke zegt

            21 juni 2011 om 22:14

            @lincoln:

            De getoonde auto’s zijn allemaal verkoop successen (nuja de Mitsuoka vind ik niets van behalve dat er minstens 400 verkocht zijn en dat hij ‘mooi’ zou zijn in Japan) en de Jag, nuja Jag’s zijn nooit golfjes geweest maar hij deed het niet slecht.
            Ik vertel dus niet wat 250miljoen mensen (gaan we ze zo noemen?) mooi vinden of moeten vinden. Ik vertel wat er voor die markt onwikkeld werd en er goed onthaald werd en dus mooi gevonden word.

            En ik merk op dat er grote culturele verschillen zijn op het gebied van smaak. (en individuele verschillen maar als je daarover wil wenen ga je best niet voor massa-productie)
            Mercedes zou er dus alles behalve slecht aan doen om wat met Chinezen te werken en hun modellen daar aan de plaatselijke smaak aan te passen. Dat zou zelfs kunnen zonder effectief iets aan de wagen zelf te veranderen enkel de looks en wat afstellingen en standaard opties.
            Ik hoop enkel dat ze niet doen wat BMW & Jag gedaan hebben (en wat mercedes in mindere mate met de W221 en heel erg met de W212 en W204 (al is die wel geslaagd) gedaan heeft).
            Want hoewel we redelijk wat gemeen hebben met de amerikanen (we zijn immers erdoor geïndoctrineerd sinds er zoiets als TV bestaat) kan ik me moeilijk inbeelden dat ik chinese invloeden in onze auto’s zou kunnen appreciëren.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              21 juni 2011 om 22:30

              @Hupke:

              auto,s ontwerpen bestaat voor 3% (zal er niet ver naast zitten) uit voor ons zichtbare delen ..
              de rest is niet zichtbaar .. niet gezichtsbepalend ..

              ik ben best handig ..
              maar ik weet bij god niet hoe de perfecte remklauw functioneert ..
              en toch moeten die dingen op de tekentafel .. elke keer weer ..

              en dan het beeld wat je hebt over de USA en de Nippon markt is gewoon 12 jaar achterhaald ..
              je hebt geen flauw benul wat er is Azie rond scheurt ..
              de USA markt is momenteel helemaal Audi geil ..
              en de nieuwe ontwerpen van Ford zijn ECHT nieuw ..

              en een No Fear sticker is het enige wat de Nederlandse auto industrie voortbrengt ..

              Login om te reageren
  16. mbevo zegt

    21 juni 2011 om 18:18

    Mercedes ik neem mij,dan teken ik wel een benzie waar iedereen zijn vingers bij aflikt!!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 19:05

      @mbevo:

      heb sterk het vermoeden dat je nog niet eens het verschil tussen een boutje en een moertje weet ..

      Login om te reageren
      • 993turbo zegt

        21 juni 2011 om 19:59

        @lincoln: Hahaha

        Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    21 juni 2011 om 18:44

    hoi varkens ..

    je kent ze wel ..
    hun hele huis staat vol met media-markt tyfuszooi ..
    en de inrichting komt bij Ikea ..
    lopen op plastic schoenen ..
    de lelijke spullen voor lelijke mensen winkels ..

    opvallend genoeg zijn ze geen zins van plan de Chinese economie te steunen ..
    en zitten hun tijd te verdoen op autoblog.nl ..
    om daar een beetje doodstrafjes uit te delen ..
    en nogmaals .. dat zijn de kneusjes uit de samenleving ..

    China grijpt terecht zijn kansen ..

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      21 juni 2011 om 19:06

      @lincoln: LOL!!!

      Login om te reageren
    • 993turbo zegt

      21 juni 2011 om 20:01

      @lincoln: Ongelooflijk droge gozer ben jij.. Geweldig.

      Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    21 juni 2011 om 19:03

    1 ding is hier heeeeeeel duidelijk ..
    zelfs de simpelste Chinese boer is 100.000X mondialer dan Nederlanders ..

    nee joh ..
    geef die mongolen computerles op school ..
    dan kunnen ze iets van de wereld leren ..
    en laptop subsidie erachteraan ..

    aldus de NL minister van onderwijs ..

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      21 juni 2011 om 20:04

      @lincoln: Wat is dat met jou vandaag? Op iedereen zijn reactie wat loze commentaar geven. Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
      Laat het ons hier plezant houden hier op AB :)

      Login om te reageren
  19. Pallas zegt

    21 juni 2011 om 19:06

    AUTO-ADEPTEN!
    Van welk Chinees merk is dit het logo:

    Het eerste goede antwoord wint helemaal niks.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 19:52

      @Pallas:

      ik heb me groen en geel gezocht ..
      het enige dat ik nu ZEKER weet is dat die Fiat kwibus met zijn “er blijven 5 toko,s over wereldwijd” er 3000% naast zit ..

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        22 juni 2011 om 07:53

        @lincoln: Het huiste antwoord is Yuetong. Ik zag ze veel rijden al lichte bedrijfswagentjes en luxe touringcars op Cuba.

        Login om te reageren
  20. vale46 zegt

    21 juni 2011 om 19:59

    @robbie: En wat heb ik een hekel aan het lezen van zulke nutteloze reacties!

    Login om te reageren
  21. vale46 zegt

    21 juni 2011 om 20:50

    @GOD: Waarom zijn Chinese auto’s dan altijd zo lelijk? Of ligt dat nu aan mij?

    Login om te reageren
    • huge zegt

      21 juni 2011 om 20:55

      @vale46: Mercedes opent een studio in China, net zoals ze eentje in Tokyo hebben (waar het concept voor de Maybach ontstaan is) en eentje in California (waar het concept voor de Smart en M-klasse ontstaan is). Het is een Mercedes studio, m.a.w. de leiding is in Duitsland en oordeelt over de ontwerpen, niks aan de hand dus. China is op het moment een hele belangrijke markt voor Mercedes dus zo’n studio is goed om nieuwe trends op te pakken en op het moment kopen de Chinezen alles wat Europees is dus het design zal niet in een keer veranderen.
      Ik begrijp de lacherige commentaren over CHinezen niet, de regering daar zegt “over 5 jaar moet alle autos electrisch zijn” dus pompen ze iets van 150 miljard in de ontwikkeling van electrische autos en de techniek daarvan zullen ALLE automobielfabrikanten inkopen…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 juni 2011 om 21:03

        @huge:

        dat lacherige ..
        dat is een politieke kwestie ..

        dat is schijn-democratie vs lange termijn visie ..

        wij weten gewoon niet beter dan “laat investeren maar aan de volgende verkozen partij over” ..

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        21 juni 2011 om 22:03

        @huge: Die elektrische techniek heeft niks te maken met mijn reactie of het artikel, dus dat laat ik ook zo.
        Qua design is China echt een sterk groeiende markt, en ze kunnen er misschien wat van leren, maar ik prefereer de Europese ontwerpstijl.

        Login om te reageren
    • slicknick zegt

      21 juni 2011 om 21:19

      @vale46: Het ligt inderdaad aan jou, om Chinese ontwerpers op basis van eerdere gebeurtenissen en achtergrond al maar meteen af te keuren. Overhaaste generalisatie ten top. Dat vele Chinezen het doen, wil niet zeggen dat er geen topontwerpers zijn die daadwerkelijk een product kunnen ontwerpen dat in de smaak valt, waar dan ook in de wereld.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        21 juni 2011 om 22:01

        @slicknick: Dan mogen ze het toch eens gaan bewijzen, maar mijn vertrouwen hebben ze niet!

        Login om te reageren
  22. BYD2018 zegt

    21 juni 2011 om 21:07

    Sinds WHEN is MB dutch? Ik dacht MB,BMW,AUDI ALLEMAAL Duits zijn een dutch has NO say in deze zaak

    LOL LMAO

    ridiculous ppl LOL

    Login om te reageren
  23. BYD2018 zegt

    21 juni 2011 om 21:12

    Oh yah baby VM don’t sell SAAB to CHINESE, that hurts :)

    LOL

    Btw 150,000 Chinese are new MB eigenaren dit jaar, oh shiit europiean VOLVO al in Chinese handen, that su.cks :) LOL

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 21:16

      @BYD2018:

      zo zo .. je bent aardig geintegreerd met dat zwakzinnige gelul van je ..

      Login om te reageren
  24. BYD2018 zegt

    21 juni 2011 om 21:25

    LOL@lincoln, blijkbaar goed ingeburgd hug?

    :)

    Btw I thought there is NO dutch car makers even Spyker is in Russian hands, that really hurts NO?

    Btw I thought alleen auto fabriek in holland making Asian cars in Limburg of niet?

    LMAO

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 21:33

      @BYD2018:

      hou je gewoon effe bij dit topic .. halve tamme ..

      Login om te reageren
  25. BYD2018 zegt

    21 juni 2011 om 21:30

    Laat mij zo zeggen, ALS het een Duitser is die de MB prijst en Chinese auto’s afzeikt, OK ik pick it, maar een … ? LOL LMAO

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 21:35

      @BYD2018:

      en de groeten aan MAO ..

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        21 juni 2011 om 21:59

        @lincoln: hahaha lach me helemaal kapot hier :lol:

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 juni 2011 om 22:01

          @GOD:

          u ziet .. ik heb in de tussentijd mijn bijl nog niet geslepen ..

          Login om te reageren
          • GOD zegt

            21 juni 2011 om 22:08

            @lincoln: Die snap ik ff niet. Je mag trouwens je zeggen ipv u.
            Voel me daar veels te jong voor.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              21 juni 2011 om 22:11

              @GOD:

              ja tuurlijk joh godje ..
              leg het probleem bij mij neer .. nu voel ik mijn oud ..

              kuch kuch .. botte bijl .. kuch ..

              Login om te reageren
              • GOD zegt

                21 juni 2011 om 22:15

                @lincoln: haha reverse psychology i love it :lol:
                Maar uhh ik snap hem nu ;)

  26. BYD2018 zegt

    21 juni 2011 om 21:49

    LOL@lincoln,

    serious, het is maar een MB, toch niet te vergelijken met bijv een Lamo, en zo nemen sommige Chinezen die super auto ook niet zo heilig :)

    lekker bezig huh? :)

    Login om te reageren
  27. norge zegt

    21 juni 2011 om 21:55

    Dus Mercedes gaat kosten besparen door lage loon arbeiders uit China zijn auto’s te laten ontwerpen :(
    Waar moet dat heen ?
    Maar het kan niet slechter als bij VW zijn submerk Oudi waar ze uit kosten besparing maar helemaal niet meer ontwerpen :P

    Login om te reageren
  28. BYD2018 zegt

    21 juni 2011 om 21:59

    Oudi en OMW maken extra lange versies speciaal voor Chinese rijken, dat heet dedicated goede werken voor Chinezen :)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2011 om 22:08

      @BYD2018:

      nope .. die maken ze voor geld ..
      en dat niet echt “speciaal” voor autofabrikanten ..

      met raar hooghartig geblaat kom je niet ver ..
      je kweekt alleen maar meer sympathie voor de Chinese regering met hun wet om alle zwakzinnige binnen de landsgrenzen te ellimineren ..

      Login om te reageren
      • BYD2018 zegt

        21 juni 2011 om 22:29

        @lincoln: LOL man money talk bullshiits walk

        At the end of the day, Chinese will take over A LOT OF world auto industry, face the reality of near future hehe :P

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          22 juni 2011 om 00:15

          @BYD2018: Ben jij de Chinese/Engelse/Nederlandse/Mongoolse Google Translatert die teveel World of Warcraft speelt?

          Login om te reageren
  29. huge zegt

    21 juni 2011 om 22:01

    Overigens is Mercedes niet de eerste:
    BMW: http://www.cardesignnews.com/site/home/new_cars/display/store4/item226092/
    Nissan: http://www.cardesignnews.com/site/home/new_cars/display/store4/item190019/
    GM: http://www.cardesignnews.com/site/designers/whos_where/display/store4/item203940/
    Peugeot: http://www.peugeot.nl/nieuws/conceptcar-peugeot-sxc-/
    en dan nog Volkswagen, Audi (met waarschijnlijk een Nederlander aan het hoofd), etc., etc.

    Login om te reageren
  30. huge zegt

    21 juni 2011 om 22:03

    Interesse?
    http://www.cardesignnews.com/site/careers/design_positions/view/store188/item200161/

    Login om te reageren
  31. mout zegt

    22 juni 2011 om 00:01

    Meer chinese inbreng op het design van Mercedes. Dat zal de wereld redden!

    Login om te reageren
  32. ccvw zegt

    22 juni 2011 om 06:29

    Nee! Ik wil een duitse Mercedes…Als ik een chinees wil koop ik wel een landwind.

    Login om te reageren
  33. Imom zegt

    22 juni 2011 om 10:19

    Chinese designers ??????????? wat een lachertje.

    Login om te reageren
  34. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 juni 2011 om 10:42

    Jongens jongens…
    Lach me suf om alle reacties!

    Zijn jullie dit vergeten:

    Klik voor de grote versie: http://static.autoblog.nl/images/wp2010/big/autobouwer_stamboom_jalopnik_big.jpg

    ALLE autobouwers zijn al met elkaar verbonden, en meer dan de helft is al Chinees. Dus doe nou allemaal niet zo moeilijk met die generalisering van ‘De Chinees’! Niet zo bang! ’t zijn net mensen hoor…
    ;)

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    22 juni 2011 om 14:07

    En zullen vast wel goeie Chinese ontwerpers zijn denk ik. Het probleem is gewoon dat alle andere Chinezen alleen kunnen kopiëren, en geeneens goed! Dus als je een 350Z (ja, is Japans, weet ik) met Mercedes logo langs ziet komen, kijk dan even 2 keer of het niet echt een Mercedes is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North