• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen op

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 december 2010 om 11:05 – 41 Reacties

Afbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen opAfbeelding Mercedes zet klanten in de wacht: levertijden lopen op

Duurt lang!
Gisteren kwam Sacha enigszins bedremmeld de redactie op sloffen. Toen we informeerden naar de reden van zijn treurnis, kwam het hoge woord er uit: hij moet nog even wachten op zijn 52ste Mercedes. Het merk met de ster kampt namelijk met een luxeprobleem: de toeleveranciers kunnen het productietempo niet meer bijbenen, waardoor de wachttijden toenemen.

In een interview met de Frankfurter Allgemeine Sontagszeitung maakte Mercedes’ baas, Dieter Zetsche, bekend dat het zo goed gaat met zijn bedrijf dat nieuwe klanten er niet raar van moeten opkijken als het een maand of drie duurt alvorens zij hun Mercedes in ontvangst kunnen nemen. Een voorbeeld hiervan is de C-klasse.

De besnorde CEO voorziet een goed jaar voor Mercedes: ze stevenen af op een productierecord, en de winst komt dit jaar waarschijnlijk op een slordige zeven miljard euro uit. Voor de werknemers is dit niet altijd even leuk: zij moeten rond de feestdagen wat langer doorwerken. Maar medelijden hoeven we nou ook weer niet te hebben; voor wat hoort wat, dus de beloning zal navenant zijn, zo belooft Dr. Z.

Laten we er nog even een stelling ingooien: het lozen van Chrysler heeft het Daimler-concern geen windeieren gelegd. Sinds ze van hun Amerikaanse tak af zijn is grotendeels crescendo gegaan met de fabrikant uit Stuttgart. Bovendien schijnt Chrysler zich prima thuis de voelen bij hun nieuwe papa, Fiat. Een win-win situatie?

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, Dieter-Zetsche, Mercedes, record

Vorig bericht: « ‘Recordaantal terugroepacties in 2010’
Volgend bericht: Zeer zeldzame Ferrari 166 MM Barchetta (1949) onder de hamer [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joop zegt

    20 december 2010 om 11:09

    welke nieuwe AMG taxi gaat het worden sacha?

    Login om te reageren
  2. Zephyr zegt

    20 december 2010 om 11:11

    Oneens met stelling. Het focussen op het Oosten heeft ze geen windeieren gelegd. Hun Chrysler-Amerika-taking-over avontuur is een blamage geweest, daardoor heeft Mercedes bijna de boot gemist naar het oosten waar een Audi (VAG) al vrij snel aanwezig was.

    Login om te reageren
  3. JH zegt

    20 december 2010 om 11:12

    In China zijn de wachttijden voor een nieuwe Mercedes opgelopen tot 6 maanden…

    Login om te reageren
  4. jimmy zegt

    20 december 2010 om 11:15

    Waar betaal je het allemaal van Sacha? Zijn toch geen goedkope auto’s:P

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      20 december 2010 om 11:19

      @jimmy: Niks aan de hand, gewoon doorlopen..

      Login om te reageren
  5. the-budel-guy zegt

    20 december 2010 om 11:18

    ag tot die tijd kan sacha toch lekker spelen met zn G klasse in de sneeuw :P

    Login om te reageren
  6. Simpson zegt

    20 december 2010 om 11:21

    zijn 52e benz? gaan die dingen zo gauw stuk dan? :mrgreen:

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      20 december 2010 om 11:34

      @Simpson:

      Nee, naast zijn SL en G-klasse waren de overige 49 gewoon taxiritjes vanuit de kroeg.

      Login om te reageren
  7. Jasper zegt

    20 december 2010 om 11:26

    Sinds wanneer werken jullie op zondag heeren?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 december 2010 om 11:32

      Sinds mensenheugenis.

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      20 december 2010 om 11:34

      @Jasper: ik denk dat ze ’t ook kunnen zien als “een uit de kluiten gewassen hobby”

      Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    20 december 2010 om 11:28

    52e Benz: dat noem ik ‘vastgeroest zijn aan een merk’.

    Login om te reageren
  9. Jacco89 zegt

    20 december 2010 om 11:39

    Genoeg telefoon nummers die je kan bellen zodat er snel een mercedes voor je deur staat, wel met blauw kenteken maar ach…

    Login om te reageren
  10. Mich zegt

    20 december 2010 om 11:41

    Wel leuk dat iedereen nu denkt dat Sacha echt 51 Mercedessen heeft :roll:

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      20 december 2010 om 11:43

      @Mich: Hooguit denkt iedereen nu dat Sacha zijn salaris van TCA krijgt ;)

      Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    20 december 2010 om 11:50

    Oké, lange levertijden zijn veelal geen teken van ‘goede bedrijfsvoering’…eerder een gebrek aan capciteit, dynamiek of – in dit geval – een bij de prognose achterblijvendheid. Maar als je de winst voor belasting mag ‘geloven’, doen ze het gelukkig erg goed dit jaar. Beetje terug van weggeweest, want zeg eens eerlijk, Merc die minder verkoopt dan Auwdy ? Komaan zeg ! :lol:

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    20 december 2010 om 12:06

    @ Megakix

    ben het met je eens, al valt niet te ontkennen dat mercedes met de vorige generatie C en E in een dipje zat!!

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    20 december 2010 om 12:17

    ehhm jongens…. de 4 miljoenste persoon die een taxi grap maakt over een Mercedes is echt niet grappiger dan de 3.999.999ste, bedenk is wat nieuws, kennelijk vinden de de Beemers en Audi’s gewoon niet goed genoeg om personen in comfort in te vervoeren.

    Mijn opa heeft net zijn nieuwe S besteld, maar hij heeft nog geen last van wachttijden. kan hem om 1 januari komen ophalen.

    Login om te reageren
    • Gregorius zegt

      20 december 2010 om 12:29

      @lambo4all: Geen grappen over taxi’s…. maar je geeft wel een enorme voorzet over S-klasses en Opa’s. Eigenlijk te makkelijk om af te maken.

      Login om te reageren
  14. laurens324 zegt

    20 december 2010 om 12:33

    kwist niet dat mercedes zo succesvol was, k dacht dat iedereen in een duffe audi kroop

    Login om te reageren
  15. MBABC zegt

    20 december 2010 om 12:35

    Dat je op je C klasse moet wachten is niet gek, het huidige model wordt niet meer geproduceerd dus je moet wachten op de facelift, die pas vanaf April leverbaar zal zijn (of je moet voorraad dealers kopen, is nu wel interessant met de leverbare pakketten). De B klasse gaat er binnenkort ook uit dus beperkt leverbaar ivm ombouwen van productielijnen en van de A klasse zal ook wel een afscheidsmodel komen. En daar heb je de 3 belangeijkste modellen van MB, de E klasse loopt niet lekker en de of zijn geen volume modellen.

    Login om te reageren
    • marc zegt

      20 december 2010 om 16:24

      @MBABC: De E loopt niet lekker? Ik zie ze overal rondrijden (zonder taxi bordjes)…

      Login om te reageren
  16. Benny1 zegt

    20 december 2010 om 12:35

    Een maand of drie wachten op je nieuwe auto is in mijn ogen gewoon normaal of ben ik al die jaren gewoon voorgelogen?

    Login om te reageren
  17. Renny zegt

    20 december 2010 om 13:11

    Audi A6 is nog steeds 4 maanden, Audi A3 is 7 maanden wachten en dit voor een “oud” model… Q5 was deze zomer reeds 6 maanden en zal er niet op verbeteren… 3 Maanden voor een Benz, een lachtertje…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      20 december 2010 om 13:32

      @Renny: fanboy….
      Om van geen wachttijden naar 3 maanden wachttijd te gaan ben je wel vrij goed bezig. Als Audi je 7 maanden laat wachten op een A3 vind ik wel dat ze tamelijk traag werken bij Audi…Wij hebben maar 4 maanden moeten wachten op een Range Rover.

      OT: Was ergens wel te verwachten, de laatste modellen sloegen in als een bom en de C-klasse is een betaalbare show-off car met veel bling op. Ideaal als show off. Audi en BMW blijven iets te bescheiden itt tot de C.

      Login om te reageren
  18. Laue zegt

    20 december 2010 om 13:22

    Door problemen bij de toeleveranciers kan ik jullie ook wel vertellen dat ford problemen heeft met het verkrijgen van de koplampen.

    Login om te reageren
  19. duckje zegt

    20 december 2010 om 13:24

    goed voor mercedes
    ik vind dat hun huidige gamma er best goed uit ziet, dus zo een verbazing vindt ik dit niet.

    Login om te reageren
  20. RDC zegt

    20 december 2010 om 13:30

    Wij hebben onze C van donderdag! Na 6MAAND wachten!

    Login om te reageren
  21. Sim zegt

    20 december 2010 om 13:43

    De productie moet zeker niet omhoog want dat gaat ten koste van de kwaliteit en laat dat nu juist iets zijn waar ze bij Mercedes de laatse tien jaar mee kampen.
    Roest, electronica, afwerking en vlug doorzeten stoelen het is een een beetje veel voor een merk die het grootste prijskaartje aan hun wagens durft te hangen.
    Trouwens bij BMW is het niet beter en toch lees je hier altijd maar Duitse degelijkheid op dit blog.
    Laat ons eerlijk zijn japanse en Franse auto’s zijn ook niet perfect maar zekern niet minder van kwaliteit.

    Login om te reageren
  22. donzobar zegt

    20 december 2010 om 13:49

    nog een 250D te koop, levertijd 23 mS

    Login om te reageren
  23. JPM zegt

    20 december 2010 om 14:01

    Wat een fantastisch stuk smokealot! Hulde. Zo hoort het en niet anders. Niet zielig reacties willen uit te lokken door te stoken of dingen gekleurd brengen. Hier kan iedereen bij autoblog nog wat van leren. Factueel, zonder pretentieuze onzin en gewoon duidelijk.

    Login om te reageren
  24. okmer zegt

    20 december 2010 om 15:21

    Pfff 3 maanden wachten op je taxi, zelfd de bus is sneller!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      20 december 2010 om 15:59

      premium?

      @okmer:
      hoe is het met je fiets

      Login om te reageren
  25. okmer zegt

    20 december 2010 om 16:13

    @bpc: je hebt geen gevoel voor humor?

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      20 december 2010 om 16:15

      @okmer: wat je humor noemt he … :roll:

      Login om te reageren
  26. rikus zegt

    20 december 2010 om 16:27

    Dit is niet echt nieuw nieuws.
    Bij de eerste slk liepen levertijden van een jaar tot anderhalf jaar.
    Overigens vind ik 3 maanden wachten wel meevallen.

    Login om te reageren
  27. jeanclaude zegt

    20 december 2010 om 16:44

    ik heb me erin verdiept, en het is niet zo positief als het allemaal word geschreven, natuurlijk verkopen ze meer dan vorig jaar maar vorig jaar was een rampjaar voor mercedes waarbij ze de concurrenten nog goed weg zagen komen uit de crisis. nu gaan de verkopen weer beter dan vorig jaar, maar nog lang niet zo goed als jaren ervoor waarbij de concurrenten wel weer bijna op dat zelfde niveau zitten of zelfs beter presteren. maar ik vind het wel goed van mercedes.

    Login om te reageren
  28. Saya zegt

    20 december 2010 om 17:52

    Toch apart er worden honderden auto’s per dag gemaakt, dan snap ik niet het dan zo absurd lang moet duren voor de auto naar de dealer verscheept kan worden.
    Het zal allemaal wel een reden hebben maar ik vind het niet normaal dat je als klant van zo’n idioot duur blikken ding zo lang moet wachten.
    Ik bedoel het is crisis, de autofabrieken liggen zelfs soms een paar dagen stil en dan nog moet je 3 tot 4 maanden wachten totdat je hem eindelijk mag gaan ophalen!

    Login om te reageren
  29. Dimglor zegt

    20 december 2010 om 19:01

    Wow 3 maanden moeten wachten op een nieuwe auto… Da’s echt wel lang…. /sarcasm mode off/

    Login om te reageren
  30. High Performance zegt

    20 december 2010 om 19:58

    Zou ook zomaar marketing kunnen zijn. Heeft Apple ook nooit windeieren gelegd….

    Login om te reageren
  31. Hoflander zegt

    21 december 2010 om 00:35

    zo.. 3 maanden… spijt me zeer maar dat is NIETS bijzonders. Ik heb nieuwe besteld zelf: Ford Ka (1997), Subaru 555 WRX (1999), Volvo C70 T5 Cabrio (2001), BMW 320i Coupe 2008. Nooit heb ik mijn auto binnen 3 maanden geleverd gekregen…. Mijn Moeder heeft begin deze maand een DS3 besteld. Levertijd? 6 maanden. Conclusie: gedurende de crisis heeft men alles op slow motion gezet. Nu het weer aantrekt is het moeilijk genoeg capaciteit te realiseren. Niks ‘succes story’. Bull Shit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North