In deze Mijn Auto stappen we in de fraaie BMW 330e van Autoblog-lezer Gerard.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 35 Reacties
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Met zoveel km’s is een diesel natuurlijk een verstandigere keuze, financieel gezien. Niet zo vaak tanken, snel en die 6 pitter klinkt ook nog eens prima.
Verder een prachtige wagen natuurlijk. Jammer dat hij de Tesla vond tegenvallen gezien hij eigenlijk volledig electrisch wil.
Het blijft toch een beetje tobben met die louzige 39 electrische km’s en dan geven ze je ook nog een kleine benzine tank. Dat elke dag tanken zou mij echt heel erg gaan irriteren.
@evdw: en dan ligt er niet eens een 6 pitter in
Kwestie van nog even wachten, binnenkort komt BMW met de 340D, een 6 pitter.
@evdw: u heeft helemaal gelijk. Eigenlijk best raar dat als je 50d km rijdt per jaar het nog een afweging is als je wel diesel moet en mag gaan rijden. Zeker als er zulke heerlijke diesels leverbaar zijn. Een 330e kan op geen enkel vlak ook maar tippen aan een 330d.
Ik heb over de 330e nagedacht maar ben uiteindelijk toch voor
Een gewone 320i m-sport gegaan. Voor een particulier goedkoper in aanschaf en gebruik en voor mij snel genoeg. Bovendien staat de 330e in de m sport uitvoering iets hoger op de poten dan de normale versies. Vind ik persoonlijk jammer
Het stuurtje lijkt net of het van een Daihatsu afkomt, Wat een goeie opmerking ?????
Goh., weer een BMW
Zwarte velgen… BAH!
@venividivici: dat is discriminatie.
@mwti: nou oké, minder witte velgen dan
@mwti: Velgen met een migratie achtergrond?
@mwti: transgender neutraal zwart
@venividivici: velgen horen niet donkerder te zijn dan de banden.
Ga nooit wennen aan die neus denk ik. By far de lelijkste 3-serie ooit.
@cazzo046: Totdat de nieuwe 3-Serie uitkomt…
@cazzo046: akkoord. Altijd al bmw gereden en ik kan de neus van de nieuwe 3 niet smaken. De meeste nemen noodgewongen de zwarte nieren om het toch ietwat te laten meevallen. Moet wel zeggen dat de achterkant van de touring heel knap is.
@cazzo046: totdat je de 4-er ziet, dan is dit ineens een schoonheid.
Leuke auto. Maar het uiterlijk is wel erg tokkie. Maarja past wel bij een volwassen man met een Supreme muts ?
@langejohn: Ieder z’n smaak. Wel weer leuk te zien hoe gelukkig iemand kan worden van een CTRL+A op de M-catalogus. Maar aan mij is het ook niet besteed. Dat interieur zou ik echter direct voor tekenen, indien het de gewone tellers had.
@karhengst: gewone tellers in een bmw zijn helemaal bedroevend wat mij betreft. Vernieuwing 0,0… Ben zelf -Mercedes rijder- miss wat bevooroordeeld maar toch zit er totaal geen vernieuwing in heel dat interieur bij de mensen uit Bayern. Jaren dezelfde klokkenwinkel, radiatiorroosters en layout. Zelfs audi doet dit beter.
@chrisvis: omdat het mooi is, tijdloos is en ergonomisch perfect.
Kijk naar de huidige c-klasse, die ziet er ouder uit dan een 3-serie uit ‘99. Kitsch kitsch kitsch
@poeperman: huidige c klasse ziet er nog nieuwer uit dan de BMW 3 2020
@chrisvis: Ik was enorm gecharmeerd van hun deels digitale tellers die echter nooit in de 1- en 3-Serie zijn geleverd. Die oogden modern en strak maar klassiek tegelijk.
De huidige digitale tellers zijn dusdanig bedroevend dat zelfs de pers, die normaalgesproken behoorlijk op de hand van BMW is, letterlijk zegt dat ze slecht zijn. Wat sowieso al wonderbaarlijk is, want hoe moeilijk kan het zijn een klassiekere GUI te implementeren zoals Audi en Mercedes ook bieden?
@karhengst: wij hebben ook een F31 van nov 2018. Deze heeft wel degelijk het digitale dashboard met traditioneel uitziende klokken ?.
@karhengst: en de basic spec tellers van de g20 heeft die nu ook. Gewoon ronde tellers, maar dan digitaal
Dikke auto, maar ik vind ‘m niet mooi. Vooral die Citroën Berlingo stootstrips op de zijkanten. Blegh.
@bernoulli: zijn stickers. Die zou ik ook weg hebben gelaten ?
-edit: nutteloze bijdrage-
Wit spul en dan heb ik het niet alleen over de auto.
OT: Een plugin hybride maar niet thuis kunnen laden houdt weinig steek. Die dingen zijn ook alleen maar nuttig als je korte ritten maakt zoals woon-werk verkeer van minder dan 20km (40 als je op het werk kan laden) Verder mag je niet sportief rijden om er voordeel uit te halen. Ik heb zelf een 330e overwogen maar moest concluderen dat als particulier de meerprijs onmogelijk viel terug te verdienen.
@alfapeter: een auto koop je nooit om terug te verdienen en als het dan toch niks mag kosten dan zijn er andere mogelijkheden. Maar waarschijnlijk bedoel je dat het “minder meer” mag kosten…?
De meerkost tegenover de gewone benzineversie van dezelfde wagen. Ik dacht dat dat voldoende duidelijk was.
@alfapeter: nee joh.. Dat is positieve energie.
Sorry, maar als ik een nieuwe auto ga kopen, dan weet ik werkelijk alles over die auto. En dan schets ik er zelf wel een realistisch beeld bij qua verbruik. Achteraf klagen over de kleine brandstoftank, en het verbruik. Was je er niet helemaal bij of was de autoverkoper zo overtuigend dat ie je zelfs nog een bak stront zou kunnen verkopen? Als je 50k per jaar rijdt, ga je toch lekker dieselen in een sobere 5 serie. Aangezien je graag “representatief voor de dag wil komen”. Kortom: Waarom je voor deze auto gekozen hebt, is mij na het zien van de video, een raadsel.
Ben ik de enige die in slaap viel tijdens deze video? Leek ook wel of Wouter hier ook geen zin in had na de 100ste keer “ die M2”‘gehoord te hebben..
@bmwf20: nee, mijn god wat een vermoeiende vent die Gerhard, hoort zichzelf errug graag praten……..