• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mijn Auto: Mercedes C32 AMG van Mike

Auteur: RubenPriest, gepost 22 januari 2020 om 16:00 – 37 Reacties

Een heuse C32 AMG in deze Mijn Auto. Een C-klasse zoals je ze niet vaak ziet. We reden een rondje om kennis te maken met de auto en zijn eigenaar.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, autoblog, c-klasse, c32, casper-heij, Mercedes, mijn-auto, Video

Vorig bericht: « Exclusief: dit kosten de BMW X5 M en X6 M
Volgend bericht: Massale terugroepactie van Toyota en Honda »

Lees Interacties

Reacties

  1. T5Power zegt

    22 januari 2020 om 16:23

    Leuke auto, die er origineel en smetteloos uitziet. Van zo’n auto moet je m.i. ook echt afblijven anders wordt ie snel fout. De remmen van dit exemplaar ogen nog in goede conditie. Bij mijn (E63) AMG kostte een rondje remmen en schijven ruim 4.000€, een bedrag dat gelukkig (recent) is afgetikt door mijn voorganger…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      22 januari 2020 om 16:40

      @t5power: Benieuwd waar dat bedrag vandaan komt. Een set goede kwaliteit voorschijven kost rond de 500 Euro, een set schijven achter rond de 400 Euro en sets remblokken (rondom – en van de duurdere soort) nog eens rond de 500 Euro. Alles inclusief BTW. Laten we met een vork schrijven, dan ben je max 2000 Euro kwijt aan materiaal. Dus zelfs met arbeidsloon kom je naar mijn smaak van ze langzalzeleven niet aan de 4K. Lijkt er op, dat iemand zich een poot heeft laten uitdraaien.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        22 januari 2020 om 16:58

        @amghans: de showroom en de jonge blonde secretaresse moeten toch betaald worden?

        Login om te reageren
      • christian85 zegt

        22 januari 2020 om 17:02

        @amghans: de voorganger zegt dat ie dat er aan uit heeft gegeven, beetje overdrijven met de verkoop

        Login om te reageren
      • caspart zegt

        22 januari 2020 om 17:19

        @amghans:

        Maar 4K voor remmen klinkt zo stoer.

        Of de dealer zou dat bedrag wel eens voor elkaar kunnen krijgen. Alles 3x te duur, waar de auto niets beter van wordt.

        Login om te reageren
      • creaminator zegt

        22 januari 2020 om 17:52

        @amghans: van de MB dealer. Zonder enige moeite komt die tot 4k met AMG delen rondom. Zo schokkend is dat toch ook niet met de nieuwprijs van een dergelijke auto in het achterhoofd.

        Login om te reageren
      • T5Power zegt

        22 januari 2020 om 20:06

        @amghans: Van iemand die zich amghans noemt had ik iets meer inlevingsvermogen en verstand van zaken verwacht :-p Ik heb het over een E63 W211 met Drivers package, die haalt 300 echte km/h en mag daardoor ook wel een stevig setje remmen hebben. En tsja bij de dealer wordt je gepakt, dat is algemeen bekend.
        Ik heb de rekening (van de dealer) er even bijgenomen. Schijven en blokken voor 2.120 plus 19% (Duitse) btw maakt 2.523. Schijven en blokken achter 792 plus btw maakt 942. Dat betekent dat ik met 4k heb overdreven en dat mijn voorganger voor slechts 3.465 Eurootjes klaar was.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          22 januari 2020 om 21:13

          @T5Power: wat voor type E63 heb je? W211, 212? Nog een tandje nieuwer? Wel erg gortig voor een paar (niet-keramische?) remmen trouwens, überspeciaal of niet. Als je zoiets bij Brembo oid vandaan trekt ipv via dealer kan het zomaar 750 schelen zou je denken. Maakt ook niet uit, je hebt een dikke bak en ik ben gezond jaloers. Geniet ervan!

          Login om te reageren
          • T5Power zegt

            22 januari 2020 om 21:25

            @racerx: thanks. Het is een dealeronderhouden W211 van juni 2007 met pas 120.000 km op de klok. Hij staat ook tussen de reviews op Autoweek.

            Login om te reageren
            • racerx zegt

              22 januari 2020 om 21:31

              @T5Power: lekker hoor, da’s vast genieten! Veel plezierige km’s gewenst

              Login om te reageren
            • Ot92 zegt

              23 januari 2020 om 11:42

              @t5power: Mooie e63.

              Even een vraagje he… is de e55 of de e63 van dat model de snellere auto? De e55 heeft/had een compressor geloof ik.

              Login om te reageren
              • T5Power zegt

                23 januari 2020 om 13:15

                @ot92: zie mijn opmerking hieronder. De E55 heeft minder pk’s maar meer koppel. Schijnt heel anders te rijden dan de E63 maar onderaan de streep hebben ze vrijwel identieke prestaties. De 0-200 bv doen ze beiden in 15 seconden.

    • borrelnoot zegt

      22 januari 2020 om 17:58

      @T5Power: onzin. Voor 1500,- heb je ’t rondom nieuw erop liggen. Of je moet naar de dealer (stealer) gaan, die licht je idd met alle liefde op.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        22 januari 2020 om 18:32

        @borrelnoot: en @caspart. Lekker onderbouwd zo een reacties. Liever naar de man die alles kan. Kan perfect een oliefilter oppoetsen en bougies laten zitten. Maar die gast is goedkoop. En als er echt wat is, dan begint hij even lukraak wat delen te vervangen. Dat doet hij ook goedkoop. Uiteindelijk gokt hij wel een keer goed.
        Laat de dealer aub ook met rust als geen enkele man die alles kan jouw auto meer kan fixen. Want dan ‘naait’ de dealer je wel.

        Login om te reageren
        • T5Power zegt

          22 januari 2020 om 20:14

          @pa045: ik had het niet beter kunnen omschrijven. Bij mijn zoektocht heb ik genoeg ellende gezien. Auto’s zonder onderhoudshistorie, “onderhoud” bij Amir op de hoek, achterstallig onderhoud etc.
          Dat verwacht je bij een Punto van 2000 maar bij een Mercedes AMG kun je maar beter heel hard wegrennen.

          Login om te reageren
        • caspart zegt

          22 januari 2020 om 21:03

          @pa045

          Keal, wanne gelul.

          Login om te reageren
          • pa045 zegt

            23 januari 2020 om 11:15

            @caspart: dit versta ik niet..

            Login om te reageren
      • mauricerma zegt

        22 januari 2020 om 19:07

        @borrelnoot: dat AMG logo op de verpakking verdubbelt meestal de onderdeelprijs :)

        Login om te reageren
      • T5Power zegt

        22 januari 2020 om 20:18

        @borrelnoot: zie hierboven.

        Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      22 januari 2020 om 20:06

      @T5Power: dat is dan inclusief nieuwe remklauwen rondom hobbybob? Schijven en remmen.. Je bedoelt schijven en blokken neem ik aan…?

      Login om te reageren
      • T5Power zegt

        22 januari 2020 om 20:20

        @soundgarden: inderdaad, schijven en blokken.

        Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      23 januari 2020 om 04:31

      @T5Power: Mensen zeggen dat E55 W211 beter is qua onderhouden. Maar vind die pakket lelijk van E55. Ik twijfel ook voor een E63 of een CL500 uit 2007

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        23 januari 2020 om 07:22

        @ozzytrk: top man!

        Login om te reageren
        • ozzytrk zegt

          23 januari 2020 om 22:28

          @rikus: stil is

          Login om te reageren
      • T5Power zegt

        23 januari 2020 om 09:06

        @ozzytrk: het klopt dat de E55 motorisch gezien wat minder aandachtspuntjes heeft dan de E63. Daar komt echter bij dat de E55 altijd pre-facelift is (dus vóór medio 2006) en dat betekent dat je een minder doorontwikkelde E hebt. Zo heeft een E55 nog het sbc remsysteem en dat is zeer storingsgevoelig. Verder vind ik de neus van het model van voor de facelift (en dus ook de E55) minder mooi. Ze zijn beide wel vergelijkbaar snel (0-200 in 15 tellen).
        Wat de 500 betreft die kan ik je ook van harte aanbevelen! Ik heb het dan wel over de 5.5 liter met 387/388pk en niet de oudere 5.0 met 306pk. Die 5.5 is geen AMG maar desondanks zeer krachtig en snel. Bovendien zijn de onderdelenprijzen niet zo stevig als bij AMG modellen.
        Welke je ook neemt, zorg ervoor dat je nog wat centen over hebt na de aanschaf :-p

        Login om te reageren
        • ozzytrk zegt

          23 januari 2020 om 22:29

          @T5Power: Helemaal mee eens. En klopt idd wat je zegt

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2020 om 17:06

    Straks even kijken. Gaaf ding!

    Login om te reageren
  3. tttijn zegt

    22 januari 2020 om 17:38

    Idd snel zat.

    Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    22 januari 2020 om 17:38

    Leuke video met sympathieke gast en toffe auto!

    Login om te reageren
  5. bernoulli zegt

    22 januari 2020 om 17:40

    Witte raaf dit. Supergaaf.

    Login om te reageren
  6. bimmerfan zegt

    22 januari 2020 om 17:51

    Gave auto! Vind het type zelf niet zo mooi, maar zo in originele staat kan ik hem wel waarderen. Zelf een keer met een blauw estate gereden dat ding ging voor zijn tijd flink van zijn plek.

    Login om te reageren
  7. Rob zegt

    22 januari 2020 om 18:32

    Ik dacht altijd dat dit een diesel was? Of is dat weer een ander model?

    Anyway, auto is niet mijn ding, wel een leuk gesprek in het mooie Twentse landschap ;-)

    Login om te reageren
    • p3r0x zegt

      22 januari 2020 om 19:08

      @Rob: Da’s de C30 CDI

      Login om te reageren
  8. eviva zegt

    22 januari 2020 om 19:26

    Heel fraai exemplaar, complimenten voor de originele staat ook!
    Echt een liefhebber dit, aan alles te merken. Ook nog een geweldige 916 spider met een V6 busso!
    Grootste nadeel van deze w203 generatie is roest!! ze doen het allemaal, kwestie van onder controle houden.

    Login om te reageren
  9. racerx zegt

    22 januari 2020 om 21:17

    Mooie C32! Kennis van me had ooit een C36 van hetzelfde type, veel ellende mee gehad. Hopelijk blijft dat deze gozer bespaard.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      22 januari 2020 om 22:03

      @racerx: c36 is model ervoor. Van dit model(w203) had je een c30 (diesel), c32 en c55.

      Van w202 model had je een c36 en c43.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        23 januari 2020 om 06:48

        @momo: thanks voor de aanvulling

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North