• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Lancer Evo X spyshots

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 juli 2007 om 14:43 – 65 Reacties

Mitsubishi Evo X spyshot


Enige tijd geleden heeft Mitsubishi de Lancer Evo X officieel bekend gemaakt. Deze turboversie belooft met zo’n 300 pk uit een 2-literblok voor een hoop lol garant te staan. De voornaamste concurrent van de Evo, de Subaru Impreza STi, is in zijn basisvorm (hatchback) behoorlijk lauw ontvangen, dus de Evo kan nog wel eens hoge ogen gaan gooien onder de sportievelingen. We hebben voor jullie een paar exclusieve spyshots van de Evo X die in de buurt van de Nürburgring zijn kilometers maakt.

In combinatie met de shots hebben we ook informatie over Mitsubishi’s ‘Super All-Wheel Control’ (S-AWC) systeem en de ‘Twin Clutch SST’ (Sport Shift Transmission), die het Japanse bedrijf vandaag heeft vrijgegeven.

S-AWC koppelt een nieuw actieve stabiliteitscontrole-systeem aan een actief middendifferentieel, ‘yaw control’, en een sportief ABS-systeem. Het verschil met vorige generaties is dat het S-AWC-systeem gebruik maakt van ‘yaw rate feedback‘ (is er een technicus in de zaal?) om zo een betere voertuigcontrole mogelijk te maken.

SST is Mitsubishi’s versie van een transmissie met dubbele koppeling (zoals Volkswagen toepast met DSG), waarbij de volgende versnelling als het ware van te voren wordt ‘klaargezet’ om zo vlot door de versnellingen te schakelen. Deze versnellingsbak zal 3 instellingen hebben: eentje voor normaal gebruik, eentje voor vlotte respons (Sport mode) en tot slot een ‘S-Sport mode’, die de toeren hoger houdt tijdens het doorschakelen voor een nog snellere respons.

Al met al belooft dit een auto te worden die tijdens het rijden een grote glimlach op het gezicht van de bestuurder tovert, zeg maar Fun met een hoofdletter F. De Evo staat nog dit jaar in de Japanse showroom. In Europa moeten we tot begin 2008 wachten.

Mitsubishi Evo X spyshot

Mitsubishi Evo X spyshot

Mitsubishi Evo X spyshot

Mitsubishi Evo X spyshot

Mitsubishi Evo X spyshot

S_AWC

SST

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

evo-X, lancer, Mitsubishi, spyshot, Techniek

Vorig bericht: « Moeha: Audi Q5 in Boerka
Volgend bericht: Reinhard Jung wordt nieuwe CEO van Skoda »

Lees Interacties

Reacties

  1. Danger zegt

    10 juli 2007 om 14:46

    Van voren ziet het er wel bruut uit maar de achterkant is echt lelijk.

    Login om te reageren
  2. Mark996 zegt

    10 juli 2007 om 14:46

    vroeger vond ik de impreza altijd het beest onder de rallywagens, maar als je het mij vraagt is die met de jaren alleen maar lelijker geworden. En is de lancer eigenlijk met de jaren steeds mooier geworden. Ik vind dit zeker mooier dan de nieuwe impreza !!Ben benieuwd naar de wrc uitvoering.

    Login om te reageren
  3. Marc zegt

    10 juli 2007 om 14:47

    Ik weet het zo niet over die technische zaken.. Maar ik heb mijn twijfels over de Impreza en de Evo Lancer mbt hun uiterlijk.. De Evo blijft iets meer trouw aan zijn voorgangers, maar die smoel en kont is het toch niet echt hoor.. Om dan maar niet over de Impreza te beginnen.

    Login om te reageren
  4. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    10 juli 2007 om 14:47

    Dat belooft veel goeds.

    Ben benieuwd naar de prijs.

    Login om te reageren
  5. Frank zegt

    10 juli 2007 om 14:48

    geil bakkie. Gaat het zeker winnen van de STi.

    Login om te reageren
  6. Robin zegt

    10 juli 2007 om 14:52

    Haha, ik zou zeggen, kom eens bij de grensovergang van de A76 posten, daar komen vaak vrachtwagens met nieuwe modellen over de grens (beide richtingen). Deze hebben we daar al gespot op 18 juni :), en nog wel een vrachtwagen vol.

    Login om te reageren
  7. Jonas zegt

    10 juli 2007 om 14:52

    heel mooi, om maar te zwijgen van de kracht :D

    Login om te reageren
  8. Franqie zegt

    10 juli 2007 om 14:53

    Alleen een beetje kleine wieltjes, verder wel een gave bak!

    Login om te reageren
  9. Julian zegt

    10 juli 2007 om 14:54

    @Sir Smokalot (is er een technicus in de zaal?)

    wat hier in ingewikkelde termen word verteld is dat het actieve middendiffertieel (waar dus de onafhankelijke aandrijving per wiel bepaald word) gebruikt zal worden voor de stabiliteitscontrole. yaw rate feedback betekent gewoon informatie die het middendifferentieel verschaft heeft gebruikt word voor de S-AWC.

    zo moeilijk was dat toch niet?

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    10 juli 2007 om 14:56

    Ik hoop dat de auto niet fotogeniek is, want dit ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  11. Car fan zegt

    10 juli 2007 om 14:56

    Ik vind de achterkant wat saai… voorkant wel vet
    -edit: dank je! Daar hebben we wat aan….-

    Login om te reageren
  12. Jorn zegt

    10 juli 2007 om 14:58

    prachtige auto, heerlijke agressieve look zowel voor als achter..
    ideale auto voor het grote kind met kinderen:p

    Login om te reageren
  13. Jorn zegt

    10 juli 2007 om 15:00

    zie ik het nou goed en zijn de spiegels van de evo niet in carrosseriekleur gespoten? das toch wel jammer, ook het design van de buitenspiegels vind ik een beetje onder doen voor de rest van de auto…

    Login om te reageren
  14. smoke zegt

    10 juli 2007 om 15:00

    @Julian

    Als je niet bekend bent met de term ‘yaw rate’ wel. Ik zou het wel allemaal op kunnen zoeken en me alwetend voor doen, maar dan zou je ongeveer 2 postjes op een dag krijgen en blaaskaken als bloggers hebben.
    Ik vraag t liever af en toe aan de lezers.

    Login om te reageren
  15. jurrian zegt

    10 juli 2007 om 15:02

    echt een ontzettend gave bak. doe mij deze maar in plaats van een rs4, wedden dat je voor minder dan de aankoopprijs van een s4 deze kan upgraden naar een EVO die de rs4 het snot voor de ogen rijdt.

    Login om te reageren
  16. granitkd zegt

    10 juli 2007 om 15:22

    mitsoebisjiii !!!!!!!!!!! wa mot dat gaan kosten ? ben al aan het sparen…

    Login om te reageren
  17. Fej zegt

    10 juli 2007 om 15:29

    @ jurrian

    dit is de EVO (zie titel)! En ik denk dat kopers van een RS4 niet echt geinteresseerd zijn in deze auto en omgekeerd. De rs4 doet ook niet mee aan rally dus je had hem net zo goed kunnen vergelijken met een banaan.
    Maar het zijn natuurlijk allebei wel geile bakken!

    Login om te reageren
  18. Leon zegt

    10 juli 2007 om 15:31

    Dit ziet er een stuk beter uit dan die nieuwe STi. Alleen de achterkant vind ik nog wel een beetje saai.

    Login om te reageren
  19. L-M zegt

    10 juli 2007 om 15:39

    De strijd tussen de Subaru en de Mitsubishi is zeker nog niet gestreden , de Subaru is niet zo geweldig van uiterlijk maar deze is niet veel beter hoor. Maarja de strijd in het modder moet nog gedaan worden endan kunnen we pas een winnaar kiezen

    Login om te reageren
  20. JLJ zegt

    10 juli 2007 om 15:40

    Wat techniek betreft is het smullen! Ik ben vooral benieuwd naar die nieuwe versnellingsbak. Daar ligt denk ik het grootste pluspunt tov. de STI. Zo’n transmissie hoort natuurlijk in een rallykanon.
    Wat uiterlijk betreft is dit zeker niet moeders mooiste, de carrosserienaden aan de voorkant zijn een rommeltje en die zwarte grille in combinatie met het grijs staat niet.

    Login om te reageren
  21. Buzz Fuzz zegt

    10 juli 2007 om 15:44

    Ziet er leuk uit, iig stukken beter dan de Subaru.

    Gaat er nog iets met de Mitsubishi Sportback Concept gebeuren trouwens?

    *hoopt van wel!

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    10 juli 2007 om 15:50

    Mitsu stijgt ver boven Sub uit… Tenminste, met deze bakkies. Dat is niet alleen mijn mening, maar die van velen, dus ik hoop en denk dat Mitsu nu gaat winnen!

    Login om te reageren
  23. jurrian zegt

    10 juli 2007 om 15:52

    @ FEJ

    Ik weet dat het een EVO is hierboven, maar je moet het beestje toch een naam geven ;).

    Ik wil alleen even aangeven dat ik een EVO met upgrade een stuk interessanter vind als een RS4. en de vergelijking is 2 x 4wd en sedan met 4 deuren.

    qua vergelijking met de banaan zou ik voor een banaan kiezen, die bevat namelijk veel meer energy per kg en heeft beter aerodynamica. voor een veel geringere prijs uiteraard

    Login om te reageren
  24. Jos zegt

    10 juli 2007 om 16:04

    hmm, de voorkant ziet er gaaf uit, de achterkant net een seat cordoba….

    Login om te reageren
  25. Mr Type-R zegt

    10 juli 2007 om 16:07

    ziet er erg bruut uit maar heb vernomen van een Evo liefhebber zelf een 7 en een 9….teveel elektronica dat maakt hem niet meer aantrekkelijk…niet zo rally meer dus…en hij voor de 9 is gegaan en de 10 heeft laten schieten…..maar deze ziet er niet verkeerd uit…

    Login om te reageren
  26. De Boer zegt

    10 juli 2007 om 16:16

    Superstoer zeg! beetje het ‘futuristische’ effect van de honda civic overgenomen…

    Login om te reageren
  27. citrofiel evil twin zegt

    10 juli 2007 om 16:17

    Hele mooie wagen al vind ik de achterkant wat loemp.

    Login om te reageren
  28. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    10 juli 2007 om 16:23

    De neus doet me een beetje denken aan een Skyline R34, zoals die grille en de koplampen eruit zien, lekker agresief!

    Qua uiterlijk wint de EVO het op z’n sloffen van de Scooby, maar daar gaat het bij deze 2 auto’s eigenlijk helemaal niet om het gaat om het weggedrag en de schop in je rug…

    Login om te reageren
  29. VeyronLover zegt

    10 juli 2007 om 16:30

    Achterkant is echt spuuglelijk! De voorkant is wel geslaagd… Benieuwd naar de specificaties

    Login om te reageren
  30. babbaloerie zegt

    10 juli 2007 om 16:39

    De nummerplaat aan de achterkant moet gewoon een flink stuk omhoog, dan ziet die achterkant er al veel beter uit :)

    Login om te reageren
  31. erik zegt

    10 juli 2007 om 17:26

    Hoop niet dat het stuur in werkelijkheid ook zo hoog staat in de auto als op de één na laatste foto.

    Login om te reageren
  32. audi racer zegt

    10 juli 2007 om 17:30

    ziet er mooi uit, alleen de achterlicten, ik had wel wat anders verwacht.

    Login om te reageren
  33. Thijs zegt

    10 juli 2007 om 17:34

    idd net de skyline, die neus..

    achterkant net seat!?

    voorkant = bruut , de rest (van het exterieur) is bagger….
    binnenkant is plastic fantastic, de motor is vast geweldig en de rest vd techniek.

    Login om te reageren
  34. sem zegt

    10 juli 2007 om 17:41

    ik heb die auto op de Rai gezien in het donkerrood, egt geweldig!
    en btw Thijs wat is er mis met een soort van skyline waar een ander teken opzit. skyline’s ware bijna nooit aan te komen hier in Nederland en dan had je het stuur ook nog verkeerd zitte..;) ik ben helemaal voor, maar of ik hem zou kopen is het 2e=)

    Login om te reageren
  35. BamBam zegt

    10 juli 2007 om 17:51

    voorkant vind ik echt mooi maar achterkant vind ik wel wat weg hebben van een alfa of seat. achterkant moet dus anders vind ik

    Login om te reageren
  36. Skyline.. zegt

    10 juli 2007 om 17:59

    ben het eens met mark996.. ik ben echt stront benieuwd naar de WRC.. en ik vind hem wel bruut uitzien.. de achterkant is niet het mooiste wat ik heb gezien.. maar kan er mee door.. Subaru word zeker ingehaald.. :)

    Login om te reageren
  37. DeletedItem zegt

    10 juli 2007 om 18:03

    HiiiiiiYaaawwwww!!!!
    Zweepje erbij en rijden met die hap!

    Login om te reageren
  38. monk zegt

    10 juli 2007 om 18:08

    achterkant ziet er zwaar vertieft uit, de rest wel lekker dik

    Login om te reageren
  39. Racer X zegt

    10 juli 2007 om 18:12

    Afgezien van de achterkant een vette wagen. Fuck de nieuwe en saaie Impreza.

    Login om te reageren
  40. speedlimit zegt

    10 juli 2007 om 18:23

    Yep dikke bak dat zekers…maar zo’n subaru boxer is ’n lust voor ’t oor :)
    Mitsubishi is back en subaru zal ’t met de nieuwe impreza niet redden tegen deze EVO.

    Login om te reageren
  41. Aston Martin Rapide zegt

    10 juli 2007 om 18:33

    Bij het zien van de foto’s vind ik het nog steeds jammer dat het niet erg op de Concept X lijkt. Natuurlijk zijn de concept cars vaak mooier en stoerder, maar ze hadden gewoon van veel dingen af moeten blijven, zoals de achterkant en sommige details aan de voorkant.

    Login om te reageren
  42. Aston Martin Rapide zegt

    10 juli 2007 om 18:35

    Wat ik dus bedoel…kijk zelf maar:

    Login om te reageren
  43. Aston Martin Rapide zegt

    10 juli 2007 om 18:36

    En de achterkant ziet bij Concept X veeeeel beter uit:

    Login om te reageren
  44. MurcieBoy zegt

    10 juli 2007 om 18:37

    ziet er wreed uit!! :D alleen jammer van die seat cordoba kont :(

    Login om te reageren
  45. Lebastille zegt

    10 juli 2007 om 18:55

    @ Jurrian, ik zou zeggen dat yaw rate feedback slaat op de yaw rate van de auto, dus de rotatiesnelheid om de hoogteas. Ik kan me voorstellen dat een sensor dit signaal levert en i.c.m. stuuruitslag e.d. berekend hoe de auto zou moeten bewegen. Wanneer deze niet zo beweegt doordat bv. een band minder grip heeft kan daar op bijgestuurd worden. Een soort van ESP eigenlijk. Het feedback slaat alleen op het gebruiken van de informatie van de sensor in een regelaar. Vreemd eigenlijk, want volgens mij wordt die techniek al lang gebruikt.

    Login om te reageren
  46. Jordey zegt

    10 juli 2007 om 20:05

    Wat het probleem is, en dat vinden veel mensen maar die weten niet precies wat nou exact dat probleem is. Dat de achterkant te sportief is. JA sportief, want vergelijk dit maar met een audi a4 tdi 1.8 . dan vindt je dit wel sportief. die 2 uitlaten links en rechts horen niet. bij de vorige modellen was er 1 dikke uitlaat en een minder sportiefe achterkant. meer een gewone sportiefe 4 deurs wagen. deze is meer gericht op de ”gewone” consument, in poging om meer autos te verkopen. de vorige modellen waren echte rallylooks. dus werd ‘ie minder verkocht als bijvoorbeeld een audi a4 3.2 quattro.

    achterkant vindt ik op een alfa romeo 159 lijken. alleen is die wel gelukt

    Login om te reageren
  47. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    10 juli 2007 om 20:19

    Rij zelf regelmatig in een EVO VII en ik geloof dat dit meer bied
    Gewoon mee blazen zoals het hoort

    Login om te reageren
  48. slk zegt

    10 juli 2007 om 20:47

    Techniek is wel aardig >Model is afzichtelijk en o zo jaren 80

    Login om te reageren
  49. Marc zegt

    10 juli 2007 om 21:05

    Wat is er met die heerlijke motorkap gebeurd???

    Ow damn.. mijn fout.. dit is niet de WRX uitvoering..

    Als die motorkap maar weer terugkomt :D:D

    Login om te reageren
  50. Susp1cious zegt

    10 juli 2007 om 22:31

    En ineens zie je het!!!! Dat plastic stuk in het midden aan de voorkant moet gewoon in de carroseriekleur gespoten worden en dan is het gewoon een hele andere en veel mooiere auto!

    Login om te reageren
  51. woudam zegt

    10 juli 2007 om 22:34

    je ziet het nu op foto in het eggie is t veel mooier, ik had eerst een auto (vraag me niet welke) die vond ik op foto lelijk en in het eggie super mooi dus we zien wel, dit keer vind ik trouwens het kenteken nie mooi maar is op foto he ;)

    Login om te reageren
  52. M.M.M zegt

    10 juli 2007 om 22:48

    @ Aston Martin Rapide

    Ik ben het helemaal met je eens!!! Het is in de praktijk jammer genoeg weer een slap aftreksel van de ooooo zo mooie Concept-X. Ze leren het niet hè. Komen ze met een echt WAANZINNIG mooi ontwerp (ik heb me op de RAI echt zitten vergapen aan die prachtige Concept-X) en ja hoor, het eindresultaat is weer lekker “mat”

    @Sem

    Op de RAI stond dus NIET de nieuwe EVO, dat was de Concept-X

    Login om te reageren
  53. El Toro zegt

    10 juli 2007 om 23:11

    Ik moet zeggen dat de achterkant de voorkant totaal niet aanvult of er bij past. Het ziet er net uit als of ze een aggresievere voorkant op een ”doorsnee” model hebben geplakt

    Login om te reageren
  54. greg zegt

    10 juli 2007 om 23:54

    Waarom moet alles zo agressief ogen de laaste tijd… de Alfa 159 kijkt al zo boos uit z’n ogen, VW Eos, Polo enz.. en nu deze Evo.

    Over een x-aantal jaren kijken we terug naar al deze booskijkende auto’s en zal het alleen maar op de lachspieren gaan werken..

    Login om te reageren
  55. Maybach zegt

    11 juli 2007 om 00:24

    lelijke kont, mooie agressieve voorkant…jammer dat ze de achterkant van de concept niet gebruikten. zonde van een potentiele mooie evo

    Login om te reageren
  56. wout zegt

    11 juli 2007 om 10:12

    front lijkt van een volvo en achter van een seat…

    Login om te reageren
  57. v8x zegt

    11 juli 2007 om 11:31

    Marc: WRX uitvoering van een evo? Denk dat je een paar dingen door mekaar haalt.

    Login om te reageren
  58. Aston Martin Rapide zegt

    11 juli 2007 om 17:00

    @ M.M.M

    Precies…erg jammer he!! De concept X was idd waanzinnig…en daar kon je lekker over dromen. Ze leren het niet inderdaad…ze hadden van al die mooie details af moeten blijven.

    Login om te reageren
  59. Ben zegt

    12 juli 2007 om 02:14

    Jammer van die kont inderdaad, zeker omdat je die als medeweggebruiker alleen maar zult zien….

    Login om te reageren
  60. Nemesis zegt

    15 juli 2007 om 22:07

    Ik denk dat het model zo aangepast is voor bepaalde veiligheidseisen die bepaalde landen opleggen en misschien heeft het ook wel met het kostenplaatje te maken.. Ik vind de Evo X erg wennen tegenover het vorige model wat aardig hoekig was, desondanks vind ik het model erg geslaagd.. Het is natuurlijk nog steeds een sportieve gezinsauto en geen volbloed racekanon..

    Login om te reageren
  61. ExXxtreme zegt

    26 juli 2007 om 01:33

    Ik vind de auto eigenlijk vrij lelijk (zowel voor- als achterkant) terwijl de concept car dan weer heel hot is.

    Login om te reageren
  62. LC zegt

    26 juli 2007 om 15:29

    http://www.autoblog.it/categoria/mitsubishi

    Evo in actie auf der Grune Hell

    Login om te reageren
  63. evo 1 zegt

    26 juli 2007 om 22:01

    hahaha wat een commentaar van lelijke achterkant tot dat het toch geen volbloed race kanon. Mag ik sommige er even aan herrineren dat de evo wel degelijk een volbloed is! een sportieve gezins auto heeft geen 300 pk met vierwiel aandrijving! En ja de achterkant is niet echt mooi maar om nou te zeggen foei lelijk hahaha nee de rest op de markt hebben lekkere kontjes. Overigens is het zo dat Mitsubishi hun concept heeft moeten aanpassen nadat Honda heel slim de mooie spulletjes had gekopieerd voor hun nieuwe Civic (zie heeele vroege tekeningen concept X. O even voor diegene die het model jaren 80 vind aan doen: wat voor auto rij jij? Want juist dat ronde wat de meeste auto’s tegenwoordig hebben is zo afgezaagt en lijken allemaal op elkaar en met deze weet ik zeker dat mensen last van hun nek gaan krijgen van het volgen.

    Login om te reageren
  64. Robertooo zegt

    1 september 2007 om 18:26

    Briljant mooie auto, net als de sportback onwijs mooi. Persoonlijk vind ik de subaru er niets bij! DIT is de toekomst… Dat de achterkant lelijk is slaat nergens op! erg mooi en strak! en dat het op een volvo en een seat lijkt is in mijn ogen de domste opmerking ooit. We kennen allemaal de fragementen uit topgear dat een evo een lambo verslaat, en de prestaties van de X blijken nog veel beter te worden! ik ben benieuwt…

    Login om te reageren
  65. Amanda zegt

    5 januari 2008 om 20:21

    Dit is pas BRUUT!!!!!!!!!! :P:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North