• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mjammie! Dit is de KTM X-Bow R

Auteur: CasperH, gepost 24 september 2010 om 16:20 – 25 Reacties

KTM X-Bow R
Even bellen met Sinterklaas of ik mijn verlanglijstje nog kan veranderen want potverdorie dit ziet er prettig uit. En met een opgepepte versie van de motor uit de Audi S3 gaat ‘ie ongetwijfeld snoeihard!

De heren en dames van KTM beloven 300 pk uit het S3 blok te peuteren om de 795 kilogram wegende X-Bow R héél dikke prestaties mee te geven. Wat voor prestaties is overigens nog niet bekend, dat horen we begin volgend jaar. De X-Bow R wordt leverbaar in twee optionele uitvoeringen. De eerste is “Sport” waarmee je een straatlegale versie aanschaft. Voor een circuitversie vink je straks het “Race Package” aan op de optielijst. Beide pakketten bestaan uit een verzameling nieuw ontwikkelde onderdelen waarvan het grootste deel ook los verkrijgbaar zal zijn voor mensen die al een X-Bow in de garage hebben staan.

Prijzen zijn nog niet bekend, ook die volgen begin volgend jaar. Plaatjes zijn er gelukkig al wel en daarop kunnen we zien dat die vreemde neus van het vorige model in ieder geval verdwenen is. Over het tweede aangekondigde model wordt overigens nog met geen woord gerept.

Ook interessant!

  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, ktm, Lichtgewicht, x-bow

Vorig bericht: « Saab gaat elektrische aandrijflijnen ontwikkelen
Volgend bericht: Vrijdagmiddagvideo: Jamiroquai White Knuckle Ride »

Lees Interacties

Reacties

  1. CSL zegt

    24 september 2010 om 16:25

    http://www.youtube.com/watch?v=qiFaNqv-imY

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    24 september 2010 om 16:31

    @CSL: Leutoes Tuu Ereven!

    Login om te reageren
  3. LJ zegt

    24 september 2010 om 16:34

    echt gaaf zo’n ding! Maar eh..straatlegaal..help? dat is toch a) niet prettig om elke dag mee naar je werk te rijden, b) niet heel erg veilig voor mijn gevoel, c) maar wel ongelooflijk vet!:D

    Login om te reageren
  4. de jos zegt

    24 september 2010 om 16:37

    om een of andere reden vind ik dit net iets stoerder dan een Atom.

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      24 september 2010 om 16:52

      @de jos: Totdat je uitgeacceleerd wordt door een Atom, dan ben je niet meer zo stoer. ;)

      Login om te reageren
      • Pieter-Jan zegt

        24 september 2010 om 16:58

        Qua aerodynamica zal de Atom het afleggen, en heeft ook nog altijd last van een lichte neus.

        Login om te reageren
      • Jesper zegt

        24 september 2010 om 17:32

        @BaySideBlueBoy: Totdat je aan het einde van het rechte stuk een bocht ziet aankomen. De Atom is een vederlicht ding met een dijk van een motor – maar meer ook niet. Bij KTM hebben ze als geen ander verstand van gewichtsverdeling dus op een bochtig circuit of weggetje rijd je zo’n atoom helemaal zoek. Denk ik.., niet dat ik hier ervaring mee heb ofzo – I wish…

        Login om te reageren
        • Jurrian zegt

          24 september 2010 om 18:07

          @Jesper: helemaal zoek in ieder geval niet. bedenk wel, de atom heeft een hoop minder gewicht nog als die X-bow en is ook gewoon gemaakt voor die trackdays, dus een dwijl zal het niet wezen.
          http://www.youtube.com/watch?v=6w8nC77-Ugc&p=081DCADF53276D39&playnext=1&index=39

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            25 september 2010 om 14:40

            @Jurrian: Wat een waanzinnig gave test van onze vriend Chris Harris weer.. alle 3 de delen gekeken en helemaal van de wereld door de Caterham en de Atom. Prachtig. Wou net een comment gaan schrijven van doet u mij maar de Atom.. en toen dacht ik.. onee.. dit topic gaat over de KTM..

            Maakt ook niks uit.. mijn driving skills zijn nog lange na niet op het nivuau dat ik een KTM op de limiet kan rijden, dus de upgrade naar een Atom of Caterham is nog mijlenver niet aan de orde.. Dus conclusie: wat een gaaf ding zo’n KTM Xbow R. ;)

            Login om te reageren
        • magister zegt

          24 september 2010 om 18:29

          @Jesper:
          Waw jij hebt echt geen idee waar je over spreekt.

          Login om te reageren
  5. Laue zegt

    24 september 2010 om 16:58

    huh, ik meende ooit eens te lezen dat KTM zou stoppen met het X-Bow project. Niet rendabel.

    Login om te reageren
  6. Joerek zegt

    24 september 2010 om 17:35

    praktisch dezelfde motor als de vorige. Het gaat weer om de 2.0 TFSI van VAG. De S3 motor is ook een opgepepte 2.0 TFSI (uit bijv. de Golf GTI).

    Login om te reageren
  7. PJ zegt

    24 september 2010 om 17:39

    @Laue: dacht ik ook

    Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    24 september 2010 om 18:01

    Ga gewoon ff langs MTM met je X-bow: 380 pk!

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/18/mtm-ontwikkelt-ktm-x-bow-met-380-pk

    Login om te reageren
  9. aart zegt

    24 september 2010 om 18:06

    jammer dat et een prijzig gevalletje is

    Login om te reageren
  10. dymf zegt

    24 september 2010 om 18:39

    dit is leuk speelgoed. *zet hem boven aan het sinterklaaslijstje*

    Login om te reageren
  11. The360box zegt

    24 september 2010 om 18:39

    Ik mis iets, de spoiler?

    Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    24 september 2010 om 18:49

    Ik vind de Ariel Atom toch wel een stuk cooler hoor… Ik vind deze niet echt mooi..

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    24 september 2010 om 19:05

    Over het algemeen vind ik het prachtige speeltjes.
    Ze maken alleen zo’n schijtgeluid.
    Ik kan daar niet aan wennen.

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    24 september 2010 om 20:28

    Ze hadden er gewoon de 5-cilinder moeten gooien…leuke sound en genoeg pk’s…

    Login om te reageren
  15. Bart_V zegt

    25 september 2010 om 01:20

    Doe mij die Corolla AE86
    lekker goedkoop in wegenbelasting (oldtimer :P)
    1.8l er voor de 1.6 4AGE Blacktop map sensor + injectoren moet toch wel 190 pk gaan leveren @ 8000 rpm

    Of de 4AGE in mijn Corolla AE111 is ook goed :P

    Login om te reageren
  16. lambo4all zegt

    25 september 2010 om 14:30

    echt een vette trackday wagen! maar voorderest is ie nutteloos!

    Login om te reageren
  17. Piet zegt

    26 september 2010 om 11:37

    Ik wil hem.

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    27 september 2010 om 20:14

    Licht, veel vermogen, dus snel, moi kleurtje, alleen jammer vandie neus, die vond ik bij de vorige mooier. Deze maakt de keus tussen een X-Bow en een Atom wel lastig…

    Login om te reageren
  19. Jesper zegt

    28 september 2010 om 13:01

    @ Magister: ik denk dat ik hier uit net zoveel ervaring te putten heb als jij, niets dus, zoals ik al zei. Als dit echter het enige is wat je te zeggen had kan je beter niets zeggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North