
Kom maar op met jullie vragen. Hoe specifieker hoe beter!
Ja, inderdaad, @Wouter is al een ochtendje aan het boenderen geweest met de BMW M3 op het circuit van Zandvoort 2 weken geleden. Maar morgen is het tijd voor de test op de openbare Nederlandse wegen, of was het nou toch Mexico?
Leuk natuurlijk dat @martijngizmo en Wouter de duurzaamheid van de eerste montage achterbanden nog eens gaan vaststellen. Maar wellicht heb jij prangende vragen over deze nieuwe generatie M3.
Stel ze hieronder in de comments en ze zullen proberen er zo veel mogelijk te behandelen in de video. Hoe concreter ze zijn des te makkelijker het is voor Wouter en Martijn om ze te beantwoorden met het bloed tegen 1 kant van hun hersenpan gedrukt terwijl ze de maximale driftscore in de M3 proberen te behalen.
Kom maar op met jullie (nuttige) vragen en verzoeken!
Voor inspiratie, Wouter op Zandvoort zag er zo uit, zie onder:
Is hij echt zo zwaar en is de M2 eigenlijk veel leuker?
Wat is nu echt het verschil met een m340i ? Elk petje met een oude golf zal zeggen dat het niet vergelijkbaar is, maar is dat wel zo ?
Hoe groot is het verschil in 0-100 tijd als je launch control gebruikt vs een normale launch? Want bij een stoplichtje kan je niet altijd even launch control gebruiken en dan ben ik wel benieuwd wat dan de prestaties zijn.
Zou dit überhaupt in andere video’s ook een leuk onderscheid vinden. Hoe effectief is de launch control?
En hoe verhoud de fun factor zich tot de M2CS?
@singer: bij een niet-m scheelt het ongeveer 0,5 seconde. Launch Control kun je echt in 2 seconden aanzetten dus dat kan elk stoplicht…
Dat scheelt nog best veel! https://www.autoblog.nl/plug/volkswagen-golf-r-zoveel-sneller-ben-je-met-launch-control
Will it drift?
Niets.. hij is lelijk
@wachma: maar het zal wel een magistrale auto zijn. Ik ben van dr kleuren op een auto maar ik zag een grijze en die viel wel mee met lelijkheid .
Kan Wouter 5-sterren in de drift analyzer halen zonder de M3 compleet af te schrijven?
Hoeveel ruimte heb je op de achterbank?
@wouter, kun je de BMW al voor de bocht dwars inzetten zoals met de oudere achterwiel aangedreven auto’s eerst iets insturen en met de handrem even erop om dan geheel vol dwars te gaan, ben benieuwd.
Wat blijft er over van de voorkant als je met 80km/h op een blinde muur knalt?
Kun je speakers uitzetten en luisteren wat er van het motor- en uitlaatgeluid overblijft?
Hoeveel koffers passen er in de kofferbak?
Kun je er zo goed mee driften dat je alleen de achterkant ziet langs de baan?
Moet hoeveel schroeven maak je de voorbumper los?
@godfather: met*
Nee, die voorbumper moet echt los.
Past er een enorme zonnebril op de voorkant zodat die in zijn geheel bedekt wordt?
Hoeveel past er in de kofferbak in vergelijking met de 1 serie? Ik mis dit soort vergelijkingen eigenlijk bij heel veel auto testen.
Hoeveel kilometer kan je op één tank doen, houdende aan de maximum snelheid en normaal rijgedrag?
Als het zou kunnen wat zou je aangepast wilen zien aan de auto uitgezonderd de neus?
Hoeveel van het motor/uitlaat geluid hoor je in de auto en of komt er nepgeluid uit de speakers?
Hoe stuurt de elektrische stuurbekrachtiging in vergelijking met de oude hydraulische.
Heeft BMW hiermee de Alfa Giulia Quadrifoglio bijge’beend’ qua rijplezier of niet?
Hoe de handversnellingsbak schakelt. ??
Oh nee, Nederlanders kunnen niet meer schakelen, en kopen massaal automaat bakken in hun auto’s.
Zit er ook een krulstaart in de uitlaat?
Waar kan je een aftermarket grill bestellen?
En of je de auto ook zonder grill kan bestellen en wat de minderprijs dan zou zijn.
Ik zou graag willen weten hoe de nieuwe zf versnellingsbak zich verhoudt ten opzichte van de dct dual clutch. Ik heb zelf een f80 m3 gehad en was enorm tevreden van de reactietijd van de versnellingsbak. Ik heb bij jullie engelse collegas horen vallen dat deze bak trager is, voornamelijk buj de downshifts maar ik zou graag jullie kant van het verhaal horen. Dit zou voor mij erg nuttige info zijn, gezien ik de g80 wel overweeg. Alvast bedankt.
Hoe is die als daily driver?
Het lijkt mij wel leuk de M3 zelf even te rijden en “de ervarigen van een gemiddelde bmw rijder” te delen.
Laat maar weten hoe laat jullie in de buurt zijn ;-)
Hoeveel plamuur je nodig hebt, om die gril te verkleinen
@loggy: haha, da’s een goeie.
Wanneer komt het prachtige tijdloze design van de E46 weer terug.
Man wat een armoede dit.
Is het prijsverschil met de m340i gerechtvaardigd?
Is het prijsverschil met de M2 gerechtvaardigd, en scheelt het veel in ruimte?
Wat verbruikt de M3 in de praktijk?
Rijdt het veel leuker dan de m340i?
Hoe verhoudt de M3 zich tov de M5, is deze laatste het waard om verder te sparen of niet?
Waarom zou je niet doorsparen voor een basis 911?
Vraag over de stoelen. Heb zelf in de nieuwe M3 met buckets gezeten. Ik vind met name het uitstappen verschrikkelijk. De opstaande rand is echt heel hoog. Ook de verhoging tussen je benen beperkt je verzit mogelijkheden, met name voor bijrijder denk ik. De buckets zien er fantastisch uit maar zijn de “gewone” sport stoelen niet de betere keus? Niemand gaat zijn M3 kopen als tracktool. Hoogstens een keer een ritje over het circuit. Maar het is natuurlijk een daily driver.
Wat is dus de beste keuze voor stoelen? Dus niet voor journalist die een uurtje donuts mag draaien maar voor iemand die hem daadwerkelijk als zijn dagelijkse auto koopt!
O ja, kan er een trekhaak onder? Heeft ie een trekgewicht op kenteken?
Zitten er richtingaanwijzers op?
Kan je inderdaad de grille eraf halen en als scherm voor de openhaard gebruiken?
Waarom zit er weer geen panoramadak op!! BMW brengt het gewoon niet op de markt. Kijk is naar de Audi RS5 of de Mercedes C63. Al jarenlang te bestellen met een panoramadak. Kan iemand mij dit uitleggen?
Dat zal vanwege dat rare carbon dak zijn.
@nootdorp015: reden is die prachtige carbondak! Gewichtsbesparing en looks
@nootdorp015: Extra gewicht en op een ongunstige plek.
@tampie: Extra gewicht begrijp ik wel maar jarenlang slagen Audi en Mercedes wel? De normale 3-4-5 serie hebben ook enkel een schuifkanteldak, terwijl een A6 of een E-klasse met panoramadak te bestellen is..
Ik heb gewoon een panoramadak op mijn 5 Touring
@vondick: En de sedan model? De panoramadak wat ik bedoel schuift helemaal naar achter toe. Bijvoorbeeld wat de C of E klasse doet.
Sedan is sowieso achterhaald concept. Het is lelijker en totaal onpraktisch. Waarom verkopen ze dat nog? Kan ik niet eens mijn Duitse herder in meenemen.
@nootdorp015: zo’n panoramadak dat boven langs schuift is toch net iets minder fraai dan een schuifdak. Hoewel BMW dat nu wel op de 1 serie levert.
@mashell: Ik vind het nou net juist andersom. Op de nieuwe generatie 1 serie word het inderdaad geleverd, alleen lijkt dat wel op een soort mini panoramadak. Om een ander voorbeeld te geven: De Audi A3- Golf 7/8- Seat Leon dat is weer een echte panoramadak.
@nootdorp015: vanwege het carbon dak
Waarom er zo’n ontzettend lelijk front op zit.
Waarom heb je ook al weer 400+pk nodig op de Nederlandse wegen? Hmm
De soundtrack, vooral veel uit de speakers of komt er nog wel een M-waardig geluid uit?
Past Wouter in de kofferbak?
Hoeveel kratjes bier passen er in de koffer?
Is het een vooruitgang t.o.v. de vorige generatie M3? En is wat zijn de min en plus punten t.o.v. de concurrenten?
Kan er een LPG installatie in? Ik vraag het voor een vriend.
Hoe klein moet ie zijn om déze auto nodig te hebben ter compensatie :-)
Tussen hoeveel lak kleuren kan je kiezen
Wanneer de facelift van de bumper uitkomt.. ;)
Ik sta er met name van te kijken dat de nieuwe M3 een automaat met koppelomvormer heeft in plaats van de DCT versnellingsbak. Hee benieuwd naar ervaringen met de automaat en vergelijk met de eerdere edities met DCT.
Dragrace tegen een Tesla Model 3 Performance, maakt geen kans die BMW