• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Motorcoureur amputeert vinger om te kunnen racen

Auteur: robbie, gepost 16 januari 2012 om 10:01 – 41 Reacties

John Hopkins geeft een high four


Soms moet je drastische dingen doen om te kunnen blijven doen wat je echt leuk vind. En zo kwam het dat motorcoureur John Hopkins besloot om 1 van zijn vingers (gedeeltelijk) te laten amputeren zodat hij aan het 2012 Superbike World Championship kan meedoen dat over 1,5 maand van start gaat. Ben je dan een bikkel, of ben je dan knettergek? Zelf kan hij er in elk geval wel om lachen.

Suzuki-rijder Hopkins liep al een hele tijd te tobben met zijn geblesseerde vinger en dus waren er eigenlijk nog maar 2 opties: stoppen met racen of een stuk vinger eraf halen. Zelf twitterde hij dit erover:

Well after 6 surgeries & Thousands of $’s spent on Rehab etc its a shame it had to come to this…

Zijn operatie vond afgelopen vrijdag plaats op vrijdag de 13e en ook daar zag John de humor wel van in:

With it being Friday the 13th I should have asked the Doctor to wear the mask and dress up like “Jason” as they chopped the finger ; ) Ha Ha

Overigens moet hij nog wel een beetje wennen aan zijn nieuwe ingekorte vinger, maar dat zal niemand verbazen gok ik zo:

Finally relaxing watching #SXonSpeed after changing bandages & seeing my freshly amputated finger for the 1st time ! #LostAppetite

Het is wel te hopen dat John in het komende Superbike kampioenschap wat mooie prestaties weet neer te zetten. Het seizoen gaat in elk geval op 26 februari van start in Australië op het Phillip Island Grand Prix circuit. (via: jalopnik.com)

PS Eerdere foto’s van de problemen met zijn vinger kan je HIER bekijken.

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

motoren, Racing

Vorig bericht: « Heeft jouw auto nog een volwaardig reservewiel?
Volgend bericht: Dit is het interieur van de nieuwe Porsche Boxster (981) »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    16 januari 2012 om 10:05

    Thumbs up voor zijn inzet ;)

    Login om te reageren
    • mazdarx8 zegt

      16 januari 2012 om 11:06

      @E34M5Touring: pas maar op, straks laat hij die ook nog amputeren.

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      16 januari 2012 om 12:19

      @E34M5Touring: … :)

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      16 januari 2012 om 13:03

      @E34M5Touring: Dit is vooral vanwege de gewichtsbesparing.

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      16 januari 2012 om 13:59

      @E34M5Touring:

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        17 januari 2012 om 08:51

        @Flamingo: neprapper, te kleine ketting, te groot horloge om de verkeerde pols en veel te weinig geld in zijn hand om indruk te maken op andere rappers.

        Login om te reageren
  2. toon zegt

    16 januari 2012 om 10:05

    say what?!

    Login om te reageren
  3. xilver zegt

    16 januari 2012 om 10:10

    Wat dacht ie dan van een jaartje te wachten en die vinger te laten genezen en daarna mee te rijden in een wedstrijd?

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      16 januari 2012 om 15:48

      @xilver: Een jaar er uit is geen optie. Dan ben je al drie keer vervangen en kun je een andere baan zoeken. De concurrentie is moordend in dit soort vakken. Als je een kans krijgt moet je alles doen wat je kan om hem te pakken, want je krijgt de kans maar 1 keer.

      Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    16 januari 2012 om 10:13

    Motorracers zijn echt harde kerels! Het is niet de eerste keer dat er eentje met een gebroken vinger aan de start van een race verschijnt en hem vervolgens uit rijd.

    Ik denk dat zijn vinger wel min of meer onherstelbaar beschadigd was, want als hij na 6 operaties nog niet doet wat hij moet doen is het beste er wel af. Dan is amputatie wel het beste en het meest pijnloze, los van het motorracen.

    Ook is het zijn rechterhand, dat gebruikt men enkel om gas mee te geven, dus een vinger meer of minder zal zijn prestaties niet beïnvloeden. Mocht het zijn linkerhand geweest zijn had het voor meer problemen gezorgd, dan heb je maar 3 vingers en 1 duim om je stuur vast te houden en te remmen. Dan zou hij verlicht moeten remmen met 1 vinger.

    Al bij al een moedige beslissing! Maar het blijft een knetter volkje die motorracers :D

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      16 januari 2012 om 10:22

      @vale46: Rechts is remmen en links is koppeling, uiteraard!
      Hij heeft dus wel een lichte handicap nu..

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        16 januari 2012 om 10:45

        @vale46:

        Ja, maar je hebt de kracht van die derde vinger echt niet nodig om te remmen, in de praktijk gaat dat met wijs- en middelvinger..

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          16 januari 2012 om 10:47

          @EJS: Maar is een kleine pink dan nog wel voldoende om je stuur vast te houden als er eventueel putten liggen in het wegdek?

          Login om te reageren
          • thombecks zegt

            16 januari 2012 om 11:39

            @vale46:Ze steunen met hun handpalm op het stuur als er hard geremd wordt, denk maar als je aan het fietsen bent en je remt bruusk, er komt zoveel kracht die je naar voor duwt dat je gewoon op je handpalm steunt, die vinger heeft niet zo heel veel nut. + Denk je nu echt dat hij die beslissing helemaal op z’n eentje neemt? Zal wel iemand over mee hebben nagedacht of het fysiek mogelijk is.

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              16 januari 2012 om 11:53

              @thombecks: Da’s waar, maar een luxe is het ver van in mijn ogen.
              Nee dat denk ik niet, en dat kon je uit mijn reactie ook al afleiden.

              Login om te reageren
          • tss68nl zegt

            16 januari 2012 om 12:25

            @vale46:
            Ik denk niet dat er zoveel putten op een racecircuit liggen.

            Gaten of hobbels wellicht wel? :)

            Login om te reageren
          • EJS zegt

            16 januari 2012 om 13:42

            @vale46:

            Je hebt in feite je stuur niet vast als je remt, alleen met je duim.. Je lichaam drukt er echter op, als je op beide polsen evenveel druk zet gaat dat goed(of naar ratio genoeg om het stuur ver genoeg uit te laten slaan voor de bocht die komt na het remmen…)

            Login om te reageren
            • lemster zegt

              16 januari 2012 om 15:49

              @EJS: Je leunt ook niet op je armen. Ze hebben hun stuur heel los vast zodat die zelf een weg kan zoeken. Ze gebruiken hun armen eigenlijk alleen als ze heel zwaar remmen en zelfs dan proberen ze er nog zo min mogelijk kracht op te zetten.

              Login om te reageren
          • EJS zegt

            16 januari 2012 om 13:53

            @vale46:

            Dit is overigens wel de reden van die quickshifters op racefietsen tegenwoordig, tijdens het accelereren met je wijs en middelvinger remmen en aan je pink en ringvinger ‘hangen’ is niet echt lekker, door een quickshifter kan je opschakelen met je duim, ideaal ;)

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              16 januari 2012 om 14:51

              @EJS:

              ??? Bij mijn weten schakel je met een quichshifter nog gewoon met je linkervoet schakelen je moet gewoon niet meer ambreëren tijdens het schakkelen dus je kan gewoon je stuur blijven vasthouden met je hele hand.

              Login om te reageren
            • lemster zegt

              16 januari 2012 om 15:52

              @EJS: Heeft meer te maken met de acceleratietijd. Door te quickshiften hoef je het gas niet terug te zetten etc. Je kan gewoon het gas er op houden. Een uurtje de koppeling bedienen etc. is niet echt een probleem.

              Login om te reageren
            • vale46 zegt

              16 januari 2012 om 21:29

              @EJS: quickshift is opschakelen zonder koppeling te gebruiken.
              Waar jij het over hebt weet ik ook niet.

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                17 januari 2012 om 00:13

                @vale46:

                Ja dat is quickshiften, maar een quichshifter is een ontstekingsonderbreker die je kan monteren (of die gemonteerd is op de meeste kant en klare circuit modellen van moto’s) zodat wanneer je schakelt de ontsteking een fractie van een seconde onderbroken word zodat je je doggears niet vernielt. Dit gaat natuurlijk alleen bij crashboxen, gesynchronyseerde moet je volgens mij (en ik ben daar niet 100% zeker van) altijd ontkoppelen om hem niet te vernielen op lange termijn.

              • vale46 zegt

                17 januari 2012 om 08:39

                @Hupke: Geen idee, mijn kennis over versnellingsbakken reikt zo ver niet..
                Maar die ontstekingsonderbreker is een feit. Daardoor hoef je ook het gas niet los te laten.

  5. timboman zegt

    16 januari 2012 om 10:15

    Volgens mij heeft onze vriend John Hopkins ook nog iets anders laten amputeren, want die hand op de foto lijkt verdacht veel op een vrouwen hand.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 januari 2012 om 10:36

      @timboman: Een vrouwenhand?.. Van Bonnie St Claire zeker..

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      16 januari 2012 om 11:47

      @timboman:
      Komt omdat hij altijd van die handschoentjes aanheeft….
      Dan blijven z’n handen gaaf.

      Login om te reageren
  6. wimbers zegt

    16 januari 2012 om 10:15

    met rechts moeten ze doorgaans ook stevig remmen dacht ik zo..
    maar daarnaast, miscien kan hij zijn nagels eens knippen? of houd ie van french manicure.

    Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    16 januari 2012 om 10:48

    A man’s got to do, what a man’s got to do

    Login om te reageren
  8. kliko zegt

    16 januari 2012 om 11:27

    Tja, je wil racen of niet.
    Aan de ene kant vind ik het wat ver gaan, aan de andere kant respect dat hij het durft.
    Hoop niet dat hij er later spijt van krijgt. Ander eigen schuld, korte vinger!

    Login om te reageren
  9. dotternetta zegt

    16 januari 2012 om 12:00

    Eerst maar eens nagels knippen. Ik geloof niet dat dit een echte coureur is!

    Login om te reageren
  10. ytrewq zegt

    16 januari 2012 om 13:01

    oke..

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    16 januari 2012 om 13:25

    héhé, ik heb nogal zo’n verhalen gehoord…
    En ook verhalen van die racers (in vrije motorraceklassementen) die met de rolstoel tot aan hun moto moeten gereden worden omdat ze bijna niet meer kunnen lopen van rugschade etc. Dan met een paar man op de motor gehesen worden om daarna gelijk een knetter over het circuit te vliegen, het enige dat hun leven nog zin geeft…

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      16 januari 2012 om 15:54

      @tjorque: Rossi heeft een tijd terug z’n been behoorlijk kapot gemaakt. Paar weken later liep ie met krukken naar z’n motor en reed vervolgens z’n beste tijden ooit. Het is een state of mind om na een crash weer op te durven stappen en er zo vol voor te gaan. Ik reed na m’n val als een oud wijf. Respect voor die gasten die er zo voor durven en kunnen gaan.

      Login om te reageren
  12. alexzandah zegt

    16 januari 2012 om 13:49

    Die is wel een beetje gek, maar als je hele leven draait om racen…… Dan zou ik het denk ik ook doen.

    Login om te reageren
  13. StijnB zegt

    16 januari 2012 om 14:03

    Hopelijk heeft ie eerst toestemming gevraagd aan zijn vriendin/vrouw :)

    Login om te reageren
  14. RobGTR zegt

    16 januari 2012 om 14:13

    Vinger verloren, spelling verloren. Tja, hier de fout: dingen doen die je echt leuk VINDT. Desalniettemin, knap dat je dit aandurft. Je moet er maar wat voor over hebben!

    Login om te reageren
  15. g40freak zegt

    16 januari 2012 om 15:05

    ik zou al een topje laten amputeren voor zijn vriendin/vrouw
    En het enige waar ik mee race is mijn hobby puchie en een heftruck :D

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    16 januari 2012 om 17:03

    moet hij weten, als een vinger mij weerhoud van het uitoefenen van dat gene wat ik het liefste doe.. JA WEG DAT DING! xD vreemd is het wel.. maar zou het denk ik ook wel doen.. tenzij het een wijs of middelvinger was, dan word het een ander verhaal.. de ringvinger is minder belangrijk.. om die vinger gaat het toch? of is het een willekeurige foto..

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      17 januari 2012 om 08:41

      @dennisr: De foto is weldegelijk van Hopkins, kijk maar op de link waar foto’s van zijn vorige operaties op staan.

      Login om te reageren
  17. mashell zegt

    16 januari 2012 om 21:08

    Er was dus gewoon wel een medische noodzaak voor. Niet zo bijzonder dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North