• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mugen Civic RR experimental spec

Auteur: chefke, gepost 12 januari 2008 om 16:54 – 62 Reacties

Mugen Civic RR experimental spec


De Mugen Civic RR was binnen tien minuten uitverkocht. Voor de mensen die toen net te laat waren komt er nu een nog hardere versie van de RR want het kan altijd nog beter.

De 2.2-liter motor is nog eens onder handen genomen en produceert nu 260 pk en 235 Nm koppel. Verder is de auto een heel stuk lichter door veel koolstofvezel in de carrosserie en een aluminium motorkap. Heel opvallend is de enorme maar lelijke koolstofvezel voorspoiler. In het interieur zijn Recaro racestoelen gemonteerd om je op je plaats te houden. Verder krijg je nieuwe remmen en schokdempers die op vijf niveaus zijn in te stellen. Om je banden goed in de gaten te kunnen houden is er een systeem gemonteerd om de luchtdruk en de temperatuur te controleren.

De kleurstelling lijkt op een lapjeskat en de spoilers getuigen van weinig subtiliteit maar het zal ongetwijfeld een beest op de weg zijn. (via LeBlogAuto)

Mugen Civic RR experimental spec
Mugen Civic RR experimental spec
Mugen Civic RR experimental spec

Ook interessant!

  • Je kunt nu al een 'Type R' maken van je nieuwe Civic
  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, mugen, tuning, type-r

Vorig bericht: « Benzineslurper ten top: Dodge Ram
Volgend bericht: Bling Bling: Scion xB met gouden lak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laurens zegt

    12 januari 2008 om 16:55

    Ik kan me alleen maar aansluiten bij jouw laatste zin, chefke!

    Login om te reageren
  2. Savipe zegt

    12 januari 2008 om 16:56

    de neus in 3 verschillende kleuren :s
    mooier kan toch…

    Login om te reageren
  3. Apache zegt

    12 januari 2008 om 16:56

    Rot voor die mensen die eerst dachten met de Mugen Civic RR de strafste Civic in handen te hebben. Ik kan me inbeelden dat ze dit niet graag zien komen…

    Login om te reageren
  4. Fruitcake zegt

    12 januari 2008 om 16:56

    Tis natuurlijk ook een beetje een auto voor nerds, die kijken nooit naar praktische of mooie dingen, het moet gewoon goed werken ten koste van alles :lol:

    (niks tegen nerds trouwens ;) )

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    12 januari 2008 om 16:56

    Oja, denk de sportiviteit weg en hij doet me denken aan de VW Polo’s met elk paneel in een andere kleur die je wel eens over de weg ziet tuffen..

    Login om te reageren
  6. Oly zegt

    12 januari 2008 om 17:00

    Een woord BRUUT.

    echt niet normaal wat een beest.

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    12 januari 2008 om 17:00

    Ik weet dat lak gewicht toe voegt, maar het is in dit geval geen overbodige luxe. De auto is nu gewoon half af.

    Login om te reageren
  8. Oly zegt

    12 januari 2008 om 17:03

    @hier nog meer foto’s

    http://www.leblogauto.com/wp-gallery2.php?g2_itemId=49327

    Login om te reageren
  9. Jellert zegt

    12 januari 2008 om 17:13

    Doet me denken aan die reclame voor banden of remmen, dat zon auto zo hard remt dat de lak eraf vliegt. Maar dit is dan af fabriek, hm, lelijk…

    Login om te reageren
  10. Trabbi zegt

    12 januari 2008 om 17:13

    enkel alu en carbonfibre ware mooier geweest

    Login om te reageren
  11. Lout zegt

    12 januari 2008 om 17:32

    Zal wel flink knallen die bak :-p

    Login om te reageren
  12. Trabbi zegt

    12 januari 2008 om 17:56

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  13. Kyanite zegt

    12 januari 2008 om 17:57

    Wat dacht iedereen ervan dat dit gewoon een demo-model is? Gewoon laten zie van wat voor materiaal de voorzijde van de wagen is gemaakt!!!!
    Deftig karretje, laat maar komen in zwart hoogglans.

    Login om te reageren
  14. Robin zegt

    12 januari 2008 om 17:59

    Toch is die neus echt wel apart in mijn ogen. Het heeft iets hightechs. Als de rest niet rood was maar grijs of zwart, rode binnenkant.

    Nee ik teken wel.

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    12 januari 2008 om 18:00

    Wat ik dan niet begrijp hè.. ik zie (4!) electrisch bedienbare ramen, vloerbedekking en een hoop gewichtstoevoegende zaken meer, wat is dan het nut van al die (in dit geval) lelijke ongespoten carrosseriedelen? De echte gewichtsfreak zal toch geen moeite hebben zijn/haar raampje naar beneden te moeten draaien, of beter nog het tochtluikje van z’n perspex-ruitje open te schuiven? ;-)

    Login om te reageren
  16. RScosworth zegt

    12 januari 2008 om 18:04

    Is dit een turbomotor? Zo ja, dan vind ik het koppel nogal aan de lage kant.

    Daarnaast heb ik zo’n enorme hekel aan zichtbaar koolstofvezel. Zo ook op de nieuwe M3, moet iedereen dat nu persee zien dat het koolstof is? Wat is de volgende stap, een doorzichtige auto? Kijk mij eens met mijn dik blok. Nee, ik vind het er maar crappy en enorm patserig uitzien.

    Login om te reageren
  17. johan zegt

    12 januari 2008 om 18:04

    hehe, zet dit eens tegen alle snelle hatchbacks, subaru’s of evo’s…..

    met 200 pk gaat zo een type R van 0-100 in 6.6 seconden.

    wat gaat dit wel niet met 260 pk :P

    Login om te reageren
  18. ralph zegt

    12 januari 2008 om 18:09

    De Type R RR met 240 PK doet een rondje over het circuit in japan in 1.06,83

    de onderstaande autos in deze tijd:

    Porsche GT3 (997): 1′04″842
    Ferrari 599 GTB: 1′05″92
    Honda NSX-R: 1′06″132
    Mine’s Nissan Fairlady Z: 1′06″687
    JDM Honda Civit Type-R: 1′07″947
    Mazda 3 MPS: 1′10″267
    Porsche Cayenne Turbo: 1′11″65 (Tijdens Race)
    BMW 130i A: 1′11″885

    met 260 pk is die auto mogelijk wel sneller dan een porsche GT-3 of de ferrari ;-)

    en dat voor een schijntje van het bedrag wat zo een porsche of ferrari kost.

    jammer dat deze auto’s niet naar nederland komen….worden leuke stoplicht sprintjes :D

    Login om te reageren
  19. clijde zegt

    12 januari 2008 om 18:10

    Als ze hem in donker grijs geleverd zouden hebben, dan was hij een stuk mooier. Nu lijkt het net dat hij niet af is aan de voorkant. Voor de rest zal hij wel lopen als een lier.

    Login om te reageren
  20. Trabbi zegt

    12 januari 2008 om 18:15

    Hey, ik heb helemaal niets nutteloos gezegd!

    Honda kennende is dit geen turbo, maar hoogtoerige motor.

    En Solstice, al dat elektrische prul en NVH-spul mogen ze er van mij ook af laten.

    Login om te reageren
  21. ralph zegt

    12 januari 2008 om 18:18

    @ trabbi,

    dit is een puur hoogtoerige motor en komt geen turbo aan te pas….zonder turbos een porsche GT-3 of ferrari wegblazen….

    het moet niet veel gekker worden :P

    Login om te reageren
  22. Marc zegt

    12 januari 2008 om 18:34

    “….kvind het echt moeilijk….”

    “….doe ze maar allemaal, alle kleuren die je hebt…”

    Login om te reageren
  23. Aston Martin zegt

    12 januari 2008 om 18:47

    Raar, wel mooi, mss rally ermee rijden.

    Login om te reageren
  24. nichos zegt

    12 januari 2008 om 18:47

    kvind hem 100keer knapper dan de Evo X en de Impreza Sti tezamen!

    Alleen die achterlichten he..

    Login om te reageren
  25. Michiel zegt

    12 januari 2008 om 19:11

    hij is lelijk.. maar dat is ook wel weer OK bij deze auto… M

    Login om te reageren
  26. Thomaz zegt

    12 januari 2008 om 19:15

    Dit is een hybride, toch?

    Login om te reageren
  27. barbus lover zegt

    12 januari 2008 om 19:30

    cool! alleen als ik er een zou kopen… gelijk andere kleur en dan helemaaaaal

    Login om te reageren
  28. ralph zegt

    12 januari 2008 om 19:32

    @ thomaz

    een hybride? nee dat echt niet….

    in nederland wordt enkel een sedan geleverd in hybride.

    maar buiten europa worden er gewoon benzine versies geleverd…en dus ook type R modellen met 260 pk ;-)

    Login om te reageren
  29. johnny zegt

    12 januari 2008 om 19:50

    een spuitbus doet wonderen

    Login om te reageren
  30. Thijs zegt

    12 januari 2008 om 20:05

    Ik vind het best een mooie auto om te zien. Je moet er aan wennen, dat wel, maar het straalt iets krachtigs uit.

    Login om te reageren
  31. Jelamo zegt

    12 januari 2008 om 20:17

    Het lijkt wel of ie een ongeluk heeft gehad!

    Login om te reageren
  32. ralph zegt

    12 januari 2008 om 22:07

    @ Jelamo

    en je bent zeker 12 jaar en doet woody wood pecker na :D

    Login om te reageren
  33. wimbers zegt

    12 januari 2008 om 22:40

    een rietveld stoel is er niets bij,
    is carbon niet te spuiten of zo?

    Login om te reageren
  34. epo zegt

    12 januari 2008 om 23:29

    Even los van het design, is het dan verder helemaal niemand opgevallen dat ze ook het dashboard compleet verbouwd hebben?

    Login om te reageren
  35. epo zegt

    12 januari 2008 om 23:43

    Er zit langs de stoelen ook een flinke lap carbon trouwens. Hebben ze daar de kooi mee ingepakt, of is de hele kooi van koolstofvezel?

    http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Mugen_RR_Experimental_Spec04.jpg

    BTW: ik constateer alleen, ik vind ’t verder een enorm lelijk apparaat

    Login om te reageren
  36. SLR Mclaren zegt

    13 januari 2008 om 00:29

    Vette bak hoor:p interieur ziet er mooi strak uit

    Login om te reageren
  37. Robin zegt

    13 januari 2008 om 02:41

    epo: Koolstofvezel kooi inderdaad!

    Login om te reageren
  38. Davidov zegt

    13 januari 2008 om 04:23

    Mooie wielen, bovendien nog leuker dan een 130 coupé geval :P

    Login om te reageren
  39. Rodeoro zegt

    13 januari 2008 om 09:53

    Weet iemand hoeveel dit grapje moet gaan kosten?
    Bij ons in de straat heeft iemand een 599gb, goh wat zou ik hem graag in het stof laten bijten met dit bommetje op wielen:D

    Login om te reageren
  40. Jur zegt

    13 januari 2008 om 11:10

    @ Rodeoro,

    Een 599 in het stof laten bijten?! hahaha, kom op man wordt wakker. Het is maar 260 pk hoor ;).

    Blij dat Honda ook eindelijk afstapt van 200 pk is voldoende in het geweld van tegenwoordig! Snap alleen niet dat ze er niet gewoon een compressor opzetten, kost 4-5k en levert 300 pk…

    Login om te reageren
  41. banaan zegt

    13 januari 2008 om 11:11

    @Apache : die mensen hun Mugen Civic Type RR is er toch niet minder straf op geworden omdat er een nieuwe versie komt?

    Login om te reageren
  42. motorcrossmike cr500 zegt

    13 januari 2008 om 11:30

    wat een geleuter allemaal je mag in dit k..teland nog steeds maar 100 km/u of 120 km/u

    Login om te reageren
  43. Bob zegt

    13 januari 2008 om 12:40

    snap idd niet waarom alles zo licht mogelijk moet en dan wel electrische ramen !? Achterbank !? Achterdeuren !? … haal dat ook weg en je bent zo 100 kilo kwijt!
    Verders echt een lelijke auto zeg, zal heus wel rap zijn hoor maar het oog wil ook wat.

    Login om te reageren
  44. Jur zegt

    13 januari 2008 om 13:16

    @ Bob,

    Elektrische ramen zijn echt niet veel zwaarder hoor ;) scheelt in de elise nog geen 100 gram meen ik.

    Login om te reageren
  45. ralph zegt

    13 januari 2008 om 13:40

    @ jur

    een 599 GTB in het stof laten bijten met 260 pk kan wel hoor, zie onderstaande:

    De Type R RR met 240 PK doet een rondje over het circuit in japan in 1.06,83

    de onderstaande autos in deze tijd:

    Porsche GT3 (997): 1′04″842
    Ferrari 599 GTB: 1′05″92
    Honda NSX-R: 1′06″132
    Mine’s Nissan Fairlady Z: 1′06″687
    JDM Honda Civit Type-R: 1′07″947
    Mazda 3 MPS: 1′10″267
    Porsche Cayenne Turbo: 1′11″65 (Tijdens Race)
    BMW 130i A: 1′11″885

    met 260 pk is die auto mogelijk wel sneller dan een porsche GT-3 of de ferrari 599 GTB

    en dat voor een schijntje van het bedrag wat zo een porsche of ferrari kost.

    jammer dat deze auto’s niet naar nederland komen….worden leuke stoplicht sprintjes

    Login om te reageren
  46. dekster zegt

    13 januari 2008 om 14:47

    Honda zou zich beter eens bezig houden met het maken van een nieuwe NSX ipv opgevoerde kleine auto’tjes.

    Login om te reageren
  47. ralph zegt

    13 januari 2008 om 15:23

    @ dekster

    het nieuws niet gevolgd? en de concepts van de nieuwe nsx gezien….

    binnen niet al te lange tijd komt er een nieuwe nsx met een V10 ;-)

    Login om te reageren
  48. bozewolf zegt

    13 januari 2008 om 16:13

    Circuit beestje. De Japanners bewijzen wederom dat op het gebied van spijkerhard presterende FWD’s ze al jaren de boventoon voeren.

    Login om te reageren
  49. Jur zegt

    13 januari 2008 om 16:24

    @ Ralph,

    Ja en?! Hoe vaak sta jij op dat circuit?! Weet jij wie in beide autos reedt?! Hoeveel ervaring ze hadden in het algemeen, dit circuit met de auto’s?! Wat waren de omstandigheden?! Precies ;) nogal wat variabelen die de boel sterk kunnen beinvloeden dus nogal krom een daar nu een vergelijking op te baseren!
    En als jij zo’n ding hebt kun je a) niet de max opzoeken b)dit niet op de openbare weg kunnen doen. In de realiteit komt het er op neer dat de 599 of gt3 dit ding helemaal zoek rijdt met zijn surplus aan vermogen!

    Login om te reageren
  50. ralph zegt

    13 januari 2008 om 16:37

    @ jur

    dat doet er niet hoe vaak ik wel of niet op een circuit rijdt…er wordt hier gevraagd of dat wel of niet mogelijk is….en deze tijden zijn beide verreden onder eenzelfde omstandigheden!!!!

    weet je wat krom is….gewoon in het luchtledige maar roepen dat als een dergelijk ’tupperware’ autotje snel(ler) is, om dat meteen met dergelijke kreten te verdedigen die jij naar voren brengt :D…. neit al te obectief he!!!

    dat je dit niet op de openbare weg kan doen heb je gelijk in…maar het gaat hier puur zoals gezegd om de vergelijkin qua tijden op een circuit zonder verkeer wat je hindert enzovoorts.

    om je vergelijking maar te bekijken….heb je ooit in een type R gereden? ik wel……een dergelijk kleine civic is veel handelbaarder op de openbare weg dan zo een 599 GTB…dus over wegrijden in openbaar verkeer…denk ik eerder dat het andersom is als een type R 260 pk heeft….kijk ook eens naar hoeveel gewicht per pk er te verzetten is…vergelijkbaar….

    objectief heb ik zelf gezien dat een type R van het oude model met een kompressor, had daarna 300 pk, gewoon porsches eruit heeft gereden….staan trouwens ook filmpjes van op youtube als je dat niet gelooft.

    dus die tijden die worden neergezet….ja is gewoon keiharde waarheid, al doet deze voor sommige mensen pijn :D

    Login om te reageren
  51. Jur zegt

    13 januari 2008 om 17:32

    Haahah, wel mooi dat jij wél weet onder welke omstandigheden er is gereden. Ik weet dat niet dus hecht ik weinig waarde aan de cijfers zoals gepresenteerd. De variabelen die er invloed op hebben heb ik duidelijk gemaakt aan je maar dit zijn subjectieve dingen toch?!;)

    Een CTR nog nooit ingereden wel 30k+ in een elise :) met inmiddels ook een aantal jaar een ctr k20a erin liggen.. hele mooie combo! En heb ze gezien met kompressor dus 300pk, en die zijn net zo snel als een nieuwe gt3(rs) in een rechte lijn dus kom nu niet aan dat een ctr(300pk) met 400 kg extra dit ook bijhoudt.
    Oh misschien geheel overbodig voor je maar de verhouding tussen pk/kg tussen beide auto’s 5/3x in het voordeel van de 599;) en dus niet 1/1 haha.

    En doet geen pijn hoor :) hele mooie auto die CTRR, zou hem graag een aantal weekendjes willen lenen, alleen zijn er wel grenzen aan wat die wel en niet kan en thats all!

    Login om te reageren
  52. Jur zegt

    13 januari 2008 om 17:43

    En waar precies heb ik het over een tupperware autotje?! Of over overig verkeer?! Misschien dat je wat beter moet leren lezen ;).

    Login om te reageren
  53. ralph zegt

    13 januari 2008 om 19:02

    @ jur

    naar mijn weten ligt er in een elise geen honda motor maar door een van Toyota afkomstige atmosferische 1.8l benzinemotor maar kan het mis hebben ;-) of je hebt het hier over een motorwissel….

    maar je zegt het zelf al als vorobeeld….een elise met veel minder pk rijdt een GTB op de straat eruit…en ook op een circuit met veel haakse bochten en weinig recht stukken.

    kan je zeggen, ik rijdt zelf op een yamaha R1 en heb wel eens met zowel een ferrari als met een elise gesport…..die ferrari was bloedje snel en heb met het apelazerus moeten rijden om dat ding voor te blijven….vooral omdat deze auto zo laat kan remmen met een hoge snelheid voor bochten….maar een elise was ook echt niet minder snel!!!!

    jammer dat mensen zoveel waarde hechten op enkel pk’s en niet op een wagen gewicht, versnellingsbakverhouden, enzovoorts….

    trouwens, je hebt nergens gezegd tupperware auto’tje maar zo noem ik hem gewoon……msschien moet je je voortaan niet als klein kind meteen aangesproken voelen :D

    rest my case!!!!!!!!!!! ;-)

    Login om te reageren
  54. johan zegt

    13 januari 2008 om 19:08

    @ ralph

    helemaal gelijk heb je ;-) die jur moet zich niet zo aanstellen, ding is gewoon bloedje snel :D

    Login om te reageren
  55. frans zegt

    13 januari 2008 om 19:18

    @Jur

    waar heb je het over….300.000 euro voor een gtb die slechts 0,9 seconden sneller is dan een auto die zo een 40.000 euro kost.

    en dan heb je nog de type R met 260 pk die dus nog sneller is…en dan heb je wel grote kans dat die 0,9 seconden wordt weggepoetst.

    weet niet hoor maar voor dat bedrag staan er 6 type R voor de deur in tegenstelling tot een GTB..

    je moet het perspectief niet uit het oog verliezen….gewoon super knap dat zo een type R zo snel over het circuit blaast voor zo weinig geld!!!!! :P

    Login om te reageren
  56. Jur zegt

    13 januari 2008 om 21:31

    Nou die r1 houd ik echt never nooit bij hoor :D moet er eerst 300+ in liggen en dan wordt het op de snelweg wel stuk eerlijker. Maar een 599 met 620 pk houd ik echt niet bij op een rechte weg, no way. Dat trekt zo absurd hard door tot de 300, gaat nergens over.
    Maar daar ligt de lol dan ook niet vind ik, ga liever de bergen in, waar die zware dingen echt niet leuk zijn…

    Maar heb ook niets tegen die ctr rr hoor, mooie bak, vrij hardcore maar moeten wel realistisch blijven wat betreft de capaciteiten!! :)

    Login om te reageren
  57. Dick zegt

    14 januari 2008 om 07:47

    een stuk mooier als de normale civic en eenn stuk meer PK zeker.

    Login om te reageren
  58. gazza zegt

    15 januari 2008 om 20:35

    @ jur

    Toch weer prachtig wat Honda doet met zo’n motor…
    Daar kunnen andere grote merken van dromen,die hebben allemaal bijna ne 5 liter nodig met de nodige turbo’s en dergelijke.

    Dan hebben we ’t nog niet over de levensduur of de kwaliteit ….

    Login om te reageren
  59. Honda Girl zegt

    27 januari 2008 om 09:47

    Dat zo een auto in 10 min uitverkocht was, als ik hem zelf mag ontwerpen zou ik het wel anders doen hoor, die kleuren zijn niet zo goed samen.

    Login om te reageren
  60. johan zegt

    27 januari 2008 om 11:45

    @ honda girl

    dan is het maar goed dat er zoveel verschillende modellen en merken zijn he!!! dat is nu smaakverschil.

    goed is het mijn smaak ook niet geheel….maar dat deze auto retesnel is dat staat vast.

    koop je toch gewoon de 240pk versie, die is gewoon in 1 kleur ;-)

    Login om te reageren
  61. Honda girl zegt

    27 januari 2008 om 11:47

    @ johan

    je hebt gelijk, je kan altijd de 240pk kopen en dat is 1 kleur. Als het nu andere kleuren waren zou het nu wel al een beetje beter zijn hoor…

    Login om te reageren
  62. seat cupra zegt

    2 februari 2008 om 21:03

    mooie bag en ik wil hem halen! maar ik hoorde dat hij uitverkocht is egt jammer!

    waar ken ik de andere versie halen? import?
    want in europa komen ze niet denk ik?

    groetjes Romano

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North