• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Benzineslurper ten top: Dodge Ram

Auteur: chefke, gepost 12 januari 2008 om 15:52 – 80 Reacties

Nieuwe Dodge Ram


Er loopt eigenlijk nog een embargo, maar zowel de NY Times als een aantal sites hebben dat al geschonden, dus hier is hij dan: de nieuwe Dodge Ram.

Het design van de nieuwe Ram is helemaal nieuw. De grill kantelt nu iets naar voren waardoor die nog meer indruk maakt en je met de Ram nog makkelijker mensen opzij kan duwen. Ook is Dodge er lustig op los gegaan met chroom in o.a. de enorme bumpers.

Als je een Dodge Ram bestelt, moet je heel veel kiezen. Allereerst moet je een beslissing maken over de motor. Natuurlijk kan je in je Dodge voor een 3.7-liter V6 gaan, maar als je er echt bij wilt horen moet je toch een V8 onder de kap hebben. Daarvoor biedt Dodge je twee keuzes. Het topmodel is een 380 pk sterke 5.7-liter HEMI V8, die de Ram in 7 seconden naar de 100 stuwt. Als dat iets te veel van het goede is dan is er ook een 310 pk sterke 4.7-liter V8. De V6 levert overigens 215 pk. Dodge zwijgt heel verstandig over de verbruikscijfers want die zullen behoorlijk hoog zijn. Wel zijn er plannen voor een diesel in 2009 en een hybride in 2010.

Ook voor de versnellingsbak heb je een aantal keuzes want de Ram is leverbaar met een handbak en twee automaten met 4 of 5 versnellingen. Als je de motor en de versnellingsbak gekozen hebt, moet je nog de lengte specificeren. Zo is er de 2-deurs Regular Cab, de 4-deurs Quad Cab en een nieuwe 4-deurs Crew Cab.

Als je ook dat beslist hebt, moet je nog kiezen uit vijf verschillende luxe niveaus, namelijk ST, SLT, TRX, Sport en de topper Laramie. Op de optielijst staan dan nog een navigatiesysteem en een DVD-speler voor de achterbank. Als laatste kan je ook nog uit drie verschillende velgen kiezen.

Nieuwe Dodge Ram
Nieuwe Dodge Ram
Nieuwe Dodge Ram
Nieuwe Dodge Ram

Ook interessant!

  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller
  • Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
    Video: Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Dodge, ram

Vorig bericht: « I repeat: Ferrari is geen goede werkgever!
Volgend bericht: Mugen Civic RR experimental spec »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    12 januari 2008 om 15:54

    Je moet er maar van houden als Amerikaan.

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    12 januari 2008 om 15:57

    Speciaal voor de extra brede man met een extra klein pikkie. ;)
    Toch gaan die Amerikanen vooruit, ik vind hem niet lelijk.

    Login om te reageren
  3. Rodeoro zegt

    12 januari 2008 om 15:58

    Tja
    “nutteloze bijdrage”

    Login om te reageren
  4. Delta HFan zegt

    12 januari 2008 om 16:00

    ik vind hem ook best stoer
    maar wel erg veel chroom

    Login om te reageren
  5. mike zegt

    12 januari 2008 om 16:00

    een van de weinig amerikanen met een beetje een mooi dashboard en niet alles zwart best een mooie auto

    Login om te reageren
  6. Jinx zegt

    12 januari 2008 om 16:03

    Als je zoiets hier ziet rijden dan is een echte patserbak, maar als je’m zo ziet in de Amerikaanse vlakte heeft hij wel iets… Nou ja iets. Dat extra opbergvak ontsiert wel het schitterende en tevens vernieuwende lijnenspel van de flanken ;-)

    Login om te reageren
  7. Jinx zegt

    12 januari 2008 om 16:04

    En volgens mij kun je een echte ram kwijt in die middelste armsteun…

    Login om te reageren
  8. Poekie Lauda zegt

    12 januari 2008 om 16:05

    Van 0-100km/h in 7 seconden is zo gek nog niet

    Login om te reageren
  9. NuttelozeBPM zegt

    12 januari 2008 om 16:16

    @Poekie Lauda
    Nee inderdaad, maar dan zullen we maar zwijgen over het vebruik;).
    Ik vind het wel een mooie wagen, handig…

    Login om te reageren
  10. marruk zegt

    12 januari 2008 om 16:19

    zullen we het eens over de hoeveelheid optie’s en de daaraan gekoppelde en beláchelijk hoge prijzen van Volkswagen hebben!?
    Dán moet je pas keuzes maken, halleluja!
    Wil je een sedan of een station, een benzine of diesel, welke van de 4 uitrustingsniveau’s wil je, welke van de 3000 optie’s wil je er nog bij, wil je de type-aanduiding op de klep of niet…

    Dit kan je over iedere auto wel schrijven vind ik… Beetje overbodig eerlijk gezegd

    @ poekie lauda:
    Nee hehe, er ligt een HEMI v8 met bijna 400 pk in. Goeiemorge!

    Login om te reageren
  11. Johannes zegt

    12 januari 2008 om 16:25

    Flinke middenconsole :p

    De neus ziet er strak uit iig.

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    12 januari 2008 om 16:29

    Geheel nieuw, maar toch hetzelfde. Aan welk Europees merk doet dat me nou toch denken…?

    Login om te reageren
  13. Ejay zegt

    12 januari 2008 om 16:36

    Alhoewel ik eerst was commentaar op dat chroom had, moet ik bekennen daarvan terug te komen. Deze wagen is best stoer. Interieur sluit goed aan bij buitenkant, vergeet men tegenwoordig nog wel eens. Je moet niet vergeten dat dit met name in the Mid-West gekocht word. Dus Van Texas tot Montana. Daar heb je dit gewoon nodig om je spullen te vervoeren. Kan je wel gaan miepen over te groot en verbruik. Wees blij dat er een diesel komt. Als ik boer in the US of Aight was dan zou ik het wel weten. Als boer in NL ook trouwens.

    Login om te reageren
  14. zapp zegt

    12 januari 2008 om 16:38

    Ik vind het niks, ze willen hem duidelijk sportief aanprijzen met die basketbal enzo.

    Login om te reageren
  15. david zegt

    12 januari 2008 om 16:48

    qua uiterlijk nog steeds supersize en het interieur is wel een verbetering, tenminste zo oogt het.

    komt er ook een nieuw ram srt10, maxcab of dodge ram heavy duty ??

    Login om te reageren
  16. smeck zegt

    12 januari 2008 om 16:50

    Tja et doet me weinig…en ook het vermogen valt me belachelijk tegen…o.a. laat zien dat je uit een 2liter blok a 240pk kan halen…waarom slechts 215pk uit een 3.7l v6 :S

    Login om te reageren
  17. smeck zegt

    12 januari 2008 om 16:50

    * o.a. honda met de s2000

    Login om te reageren
  18. joeribmw zegt

    12 januari 2008 om 17:02

    me buurman heeft een ford f250 1000 keer mooier

    Login om te reageren
  19. jvvv zegt

    12 januari 2008 om 17:04

    @smeck… Het is veel rustiger voor je motor om er niet de volle maximum power uit te persen. Natuurlij kan je 400pk uit een 2L motor halen.Maar gaat deze blok dat lang volhouden en ‘rustig’ zijn. Amerikanen zijn geen retards hoor, weten heus wel wat ze doen!

    Login om te reageren
  20. nichos zegt

    12 januari 2008 om 17:12

    horen daar ook walkietalkie’s bij om met de persoon op de passagierstoel vooraan te praten?

    Login om te reageren
  21. vincegail zegt

    12 januari 2008 om 17:17

    V10 Viper-motor? Komt dat nog? Graag!

    Login om te reageren
  22. TimMR2 zegt

    12 januari 2008 om 17:18

    Ik vind zo’n Dodge dus echt wel wat hebben, natuurlijk kunnen er flauwe grappen gemaakt worden gemaakt over amerikaanse auto’s enzo, maar dit is ten minste een ECHTE dodge ipv een caliber of nitro. En dan het geluid van die HEMI V8 *kwijl* zo’n heerlijke lage roffel. Als je dan een grote tereinauto wilt, neem dan zoiets hehe (ookal zijn ze in nederland tamelijk nutteloos door de grootte)

    Login om te reageren
  23. Trabbi zegt

    12 januari 2008 om 17:22

    smeck,

    doe het dan beter en knal die S2000 motor in een RAM. Dan kom je niet vooruit! Zo’n zwaar bakbeest moet het vooral hebben van een hoog koppel over een breed toerengebied (aka pk’s onderin), in plaats van een piekmotor als die van een S2000.

    Login om te reageren
  24. Trabbi zegt

    12 januari 2008 om 17:25

    Verder lijkt het me jammer van de dikke middenconsole, het gemakkelijk een extra zitplaats opgelevert, dan is een regular cab niet echt een beperking (‘k rij op het werk geregeld met een Braziliaanse Ford F-100 in die configuratie)

    Login om te reageren
  25. wimbers zegt

    12 januari 2008 om 17:33

    het voordeel van veel koppel door cilinderinhoud kan best ondervangen worden in kleine motoren door compressor werk ed.
    de Amerikanen mogen nu toch wel wat in de techniek van de verbrandingsmotoren gaan investeren want verder dan het uitschakelen van en paar cilinders zijn ze nog niet gekomen. en ik ben een liefhebber van Amerikaanse bakken (vooral die uit de jaren 60/70)

    Login om te reageren
  26. Marc zegt

    12 januari 2008 om 17:40

    De voorkant is heerlijk bruut.. daarentegen is de achterkant echt saai, dodelijk saai.. Maar goed het is en blijft een pick-up..

    Login om te reageren
  27. Rob USA zegt

    12 januari 2008 om 17:41

    Gewoon een hele stoere bak met goeie prestaties en een best leuk interieur hier kan gelukkig never nooit een jap tegen op!

    Login om te reageren
  28. Bender zegt

    12 januari 2008 om 17:52

    Mooie stoere bak, maar niet echt praktisch hier in NL. Daarnaast zijn de meeste nederlanders te ‘narrow minded’ om dit te accepteren… Kan je net zo goed met een bontmantel gaan lopen, krijg je dezelfde reacties!

    @ Winbers ik ben ook grote fan van de amerikanen uit 60-70. Als je interesse hebt, ik heb net een 69 Ford Thunderbird en een 69 Lincoln Mark III uit Californie binnen. Zogauw er een NL kenteken op zit gaan ze in de verkoop!
    arne.swart at yahoo.com

    Login om te reageren
  29. tdj zegt

    12 januari 2008 om 17:57

    Dit is toch autoblog? Wist niet dat jullie hier ook over vrachtautos schrijven.

    Login om te reageren
  30. M Freak zegt

    12 januari 2008 om 18:13

    Dashboard bestaat zeker weer uit hard plastic, waar een krasje zo gemaakt is?

    Login om te reageren
  31. Sander zegt

    12 januari 2008 om 18:53

    Prijs?

    Login om te reageren
  32. Poekie Lauda zegt

    12 januari 2008 om 19:05

    @ marruk

    Je moet niet vergeten dat hij ongeveer het formaat heeft van……….uh……….Texel! ;)

    Login om te reageren
  33. deora zegt

    12 januari 2008 om 19:08

    Ik vind het gewoon mooie wagens. Die Amerikaanse pick ups.

    Login om te reageren
  34. de Wit zegt

    12 januari 2008 om 19:13

    Mooie stoere bak. Waneer gaan we de uitspraak doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg ééns over boord zetten. En ééns genieten van de dingen die we willen en ééns afstappen van het bekrompen gedoe hiet in Nederland.

    Login om te reageren
  35. Michiel zegt

    12 januari 2008 om 19:19

    Wat een achterhaalde, vierkante, slurpende doos.. al decenia hetzelfde… als die amerikanen niet heel snel een hele grote inhaalslag gaan doen, om weer een beetje langszij te komen met innovatieve vernieuwende en zuinige auto’s.. hoeft het niet meer, dan nemen de aziaten en europeanen het gewoon helemaal over… een blokkendoos die benzine slurpt… hoe kun je daar nou nog mee aankomen vandaag te dag… alleen maar leunen op het marlboro man gevoel is wel erg wankel…

    Login om te reageren
  36. barbus lover zegt

    12 januari 2008 om 19:44

    cool… alleen ik vond de oude ram str/t 10 veel mooier, en beter. laat ze er een 5,7 liter 6 in-lijn/v8 in hangen(A)

    Login om te reageren
  37. b2bHAns zegt

    12 januari 2008 om 20:17

    the american dreamcar

    Login om te reageren
  38. SimonMc zegt

    12 januari 2008 om 21:07

    @barbus lover: V10 ;)

    Weet trouwens in mijn buurt een dodge ram srt10 staan !

    Impossante bak hoor !

    Login om te reageren
  39. patrick zegt

    12 januari 2008 om 21:48

    Allemaal heel leuk, maar de Toyota Tundra maakt van deze auto nog steeds gehakt!

    Login om te reageren
  40. 9000cse zegt

    13 januari 2008 om 01:38

    @ de Wit

    Doe je toch gewoon stoer en koopt ‘m. Je hoeft je niets aan te trekken van mensen die denken, dat je naast de pot piest of bekrompen bent. Wel als zwaarste V8 natuurlijk! Wat neukt het dat je 0-100 haalt in 7 seconden bij een verbruik van 33 liter per 100 km? Je laat aan de pomp toch graag zien hoeveel briefjes van € 100,- je hebt, als je contant betaalt? Hoort toch bij het stoer zijn? En dat allemaal onder het motto: Hij is zo lekker handig! Maar, wacht even, ik moet even voumeren……

    Login om te reageren
  41. Mikeee zegt

    13 januari 2008 om 02:48

    @ david:
    “komt er ook een nieuw ram srt10, maxcab of dodge ram heavy duty?”
    Nee.
    Nee. Beide zijn Discontinued vanwege te weinig vraag ernaar.
    Natuurlijk wel. Dit bericht gaat alleen over de Ram 1500 (light duty). De 2500, 3500 en hoger (commercieel) krijgen allemaal Cummins diesels.

    @ patrick:
    “maar de Toyota Tundra maakt van deze auto nog steeds gehakt”
    In welke zin dan? In tegenstelling tot wat we gewend zijn van Toyota z’n onverwoestbare kwaliteit is juist van de Tundra gebleken dat ‘ie nogal wat steken laat vallen en er is zelfs een recall-actie geweest.
    Verder zijn er filmpjes op YouTube te vinden waar de Tundra over zo’n speciaal kinderkopjes-parcours/test-terrein word gereden en de body-flex en vervorming is bijna onacceptabel te noemen.
    Zuinig is ‘ie ook allerminst met z’n verplichte V8.

    On-topic: Wat mij betreft is mijn droom-truck deze Dodge Ram maar dan wel de Medium Duty 2500 met 6.7 turbo diesel, 4×4, dubbele cabine, sunroof én 8-voets long bed. (Komt neer op zo’n $35000)
    Truck shell op de bak, eland-bumper, carter- en transfer-shield, kleine verhoging, winch, fietsenrek, kayak op het dak en cruisen maar! :D
    Je hebt geen hotel nodig of sleurhut mee en kun je overal heen.
    Lijkt me geweldig om zo de VS, Canada, Alaska (en de rest van het continent) te doorkruisen. Fantastisch!

    Login om te reageren
  42. Mikeee zegt

    13 januari 2008 om 02:59

    O ja bijna vergeten: HANDBAK!
    Van de Big Three full-size truck bouwers biedt alleen Dodge een handbak.

    Login om te reageren
  43. Rodeoro zegt

    13 januari 2008 om 09:46

    Mijn eerste reactie was een simpele “tja” (zie boven).
    Heb er een nachtje over geslapen en ben er uit wat ik ervan vind. Het is een :
    Onpractische, te duur, te zwaar, te grote auto om in NL mee rond te rijden maar daarintegen is hij precies groot genoeg, snel genoeg, aantrekkelijk genoeg om in de VS een succes te worden.

    Login om te reageren
  44. VonStroke zegt

    13 januari 2008 om 10:06

    Moet kunnen deze Dodge, even verantwoord of onverantwoord (zoals je wil) als die Cayenne’s.

    Login om te reageren
  45. barbus lover zegt

    13 januari 2008 om 11:17

    ene als je 375mm bandjes achter wilt he…. krijg je dan ook meer opberg ruimte boven je wielen?

    Login om te reageren
  46. superman zegt

    13 januari 2008 om 11:23

    gsus, met zo’n ding kun je volgens mij je eigen prive ozongat creeren… doe mij maar een tractor!

    Login om te reageren
  47. bozewolf zegt

    13 januari 2008 om 15:03

    heeft t ding ook die helft van de cylinders uitschakelingstechniek die de 300c heeft? waarom is dat niet meer aangeslagen? werkte t niet goed ofzo? persoonlijk vond ik t een briljante vinding van de yankees. zou meer toegepast moeten worden.

    Login om te reageren
  48. Mikeee zegt

    13 januari 2008 om 16:11

    @ bozewolf
    “heeft t ding ook die helft van de cylinders uitschakelingstechniek die de 300c heeft?”

    Ja. De 5.7 HEMI heeft MDS wel maar de 4.7-liter “gewone” V8 weer niet.
    Overigens maakt MDS weinig uit. Volgens cijfers van Chrysler zelf scheelt het -4% in verbruik.
    Trouwens, de HEMI heeft voortaan dus meer power en de MDS werkt nu ook boven 65 mph. (Was eerder niet het geval)

    Login om te reageren
  49. bozewolf zegt

    13 januari 2008 om 16:20

    Zo weinig maar? Wat raar. Je zou toch denken dat het, in theorie althans, richting de helft moet kunnen schelen. Ik bedoel, stel dat je een V8 hebt, en als je gewoon op de snelweg rijdt maakt de elektriek er een I4 van…zou het toch meer moeten schelen?

    Iig vind ik het wel een mooi idee en zou ik het meer (en beter) toegepast willen zien op auto’s met groter dan gemiddelde motoren. Mssn zelfs wel iets voor hardcore sportwagens om het verbruik en emissie te drukken. Dat je je V12 Ferrari in de stad gewoon als 3-cyilndertje gebruikt, hehe.

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    13 januari 2008 om 16:31

    Komt hij ook met het nieuwe Viper blok?

    Login om te reageren
  51. Mikeee zegt

    14 januari 2008 om 06:26

    :lol: LOL! Echt, zo’n beetje de meest gestelde vraag telkens als er Dodge Ram-nieuws is op Autoblog.
    Nee, de vraag naar de Ram SRT (de Ram met de V10) nam zo sterk af i.v.m. de toegenomen benzineprijs dat Dodge hem ’n poos geleden heeft afgeschoten. Zijn maar weinig van gebouwd trouwens (en veel gecrasht ook). Als je er een hebt dan wordt ‘ie straks veel poen waard.

    Login om te reageren
  52. Mikeee zegt

    14 januari 2008 om 06:37

    @ bozewolf
    Ik had ook niet verwacht dat het zo weinig zou schelen. Wikipedia had het over “verwachte besparingen tussen 10 en 20%”.
    Ik weet niet meer precies waar ik die cijfer van 4% vandaan heb maar ik denk http://www.pickuptruck.com of Jalopnik misschien. Het viel mij juist op omdat het ge-quote werd als van Chrysler zelf afkomstig.

    Die 4% zal dan praktijkervaringen van “normale”, dagelijkse truckgebruikers zijn die niet netjes onder de 65 mph bleven op de snelweg.
    In de stad werkt MDS dan alleen als je aan het afremmen bent of voor de stoplicht stilstaat.
    Ik verwacht dat MDS in deze nieuwe 380pk HEMI wel meer besparing biedt vanwege de werking boven 65 mph.

    Login om te reageren
  53. bob zegt

    14 januari 2008 om 07:55

    Ik vind het trouwens wel grappig dat men lyrisch is over de M3 terwijl die meer verbruikt EN meer uitstoot dan een Land Rover Defender. Als je dus praat over benzine slurper dan moeten we ook maar eens naar BMW gaan kijken ;)

    Login om te reageren
  54. sas zegt

    18 januari 2008 om 09:04

    waaaauuuwwwww dit is toch DE AUTO…..
    niks op aan te merken,.. geweldig nu nog ff goed sparen…haha

    Login om te reageren
  55. Luigi zegt

    23 maart 2008 om 23:50

    Jaqueline Cramer eat your hart out!!!! (and Al Gore too)

    Login om te reageren
  56. Cowboy zegt

    20 april 2008 om 22:04

    in 2009 komt em in de states….. die eerste modellen zijn in 2011/2012 hier op de 2dehandsmarkt dus gunstig geprijsd….. ik weet mijne volgende auto al ;)

    over het hele weinig pk’s versus cc verhaal…..200 pk uit een 2 liter is allemaal lekker in een japanse jhonniekar of een duitse badkuip….maar steek dat prullemotortje in een Ram of eender welke auto die dagelijks wat belast wordt en na 500 km knalt hij uit elkaar…..
    Al veel aanhangers zien slepen met een sportkar? daar is dus een reden voor….

    pk’s opgewekt met een turbo of een hypernerveuze hoogtoerige afstelling zijn allemaal leuk…. vooral op een testbank en voor je garagist.

    Amerikaanse motoren zijn groot , simpel, degelijk en betrouwbaar
    waarom? ze worden amper belast bij normaal gebruik, net omdat ze amper vermogen moeten leveren navenant de cc’s waar ze uit kunnen puren….
    Ik rij al jaren met amerikanen en diegene die ik al zien passeren heb met 500.000 km met originele motor zonder revisie zijn niet te tellen….
    Veel succes om dat met een turboblazer met nen hoop nutteloze electronicapk’s te presteren….

    Wat die middeconsole betreft dat vind ik ook jammer, in de huidige generatie is die console der ook maar je kan ze opklappen om een derde zetel te vormen…. wat ook jammer is is dat de hendel van de automaat nu op die console staat ipv aan het stuur waar ze thuishoord bij een ami…

    En dat verbruik….tja…. een olifant moet je ook meer eten geven dan een hamster, en als ik een groene treehugger aan het huilen kan maken is mijn dag goed ;)

    Login om te reageren
  57. Timo zegt

    27 april 2008 om 02:02

    Hallo, ik wil ook eventjes reageren over “het Amerikanen zijn slechtere wagens verhaal ”
    Ik ben nu trotse eigenaar van een Jeep Cherokee, ik ben namelijk al jaren gek van Amerikaanse machines en dan zeker alles wat gemaakt is om in hun Berg-gebieden geschikt te zijn…………ik heb eerst een Toyota gehad, was helemaal niet zo’n goede wagen , ben daar meermaals met naar de garage gemoeten……..de toyota garantie is wel super dat geef ik toe…..
    De Cherokee daarentegen………..die is gebouwd voor de eeuwigheid, heeft een prachtig interieur, ik heb hem vergeleken mat een range van hetzelfde bouwjaar en frankly de Cherokee ziet er vanbinnen een pak duurder uit.
    Ok hij rijd wat bruut een beetje vrachtwagen-achtig ma das net cool….als je een 4×4 hebt weet je dat het een truck is, gas geven en die prachtig neus zien stijgeren dat heeft iets….geeft je een apart gevoel…….
    De Amerikanen noemen die dingen ook trucks….en voor hun land met lange afstanden en ruwe natuur zijn ze ideaal…………
    Amerikanen zijn meestal vrij betrouwbaar….er piept misschien eens iets of een ander kleinigheidje….maar Europeanen hebben dat ook,(koop eens een peugeot )
    maar de motor blijft miles after miles draaien, in hun land met ruwe natuur kan men het zich niet permiteren om stil te vallen midden in de Rockies .
    een klein voorbeeldje toen ik m’n Cherokee zocht zag ik er enorm veel t ekoop staan met immense kilometer-tallen………250.000 km was geen uitzondering.
    ik geef toe zoals de mijne bouwt Jeep ze niet meer maar mercedes bouwt ook geen 200 diesels meer zoals ze vroeger deden….dus das nu maar typisch voor de gehele auto-industrie…….
    Dus ze zijn anders ze zijn niet zo geavanceerd maar zoals ik zei beproefde techniek voldoet voor hun land beter…..maar slechter zijn ze zeker niet…………Een Fransman doet het vele malen slechter maar niemand zegt daar iets op……

    Login om te reageren
  58. johnhemi zegt

    5 mei 2008 om 21:31

    mijn naam verraadt t al,een echt HEMIRIJDER
    heb sinds een half jaar een dodge ram 1500 hemi van 2003
    VERSLAVEND, echt!!!!
    ben nog nooit zo tevreden en zo blij geweest als met deze auto
    mensen zwaaien naar je ,mensen lachen naar je
    dodge rijders maken nederland weer een beetje mooier
    leuk sweekends een treffen picken met andere ami rijders
    nou dan neem je dat hogere verbruik wel op de koop toe
    een hobby mag immers geld kosten ,Toch?

    Login om te reageren
  59. Wiebe Sijbesma zegt

    17 mei 2008 om 09:45

    Hoezo verbruik die van mij rijdt 1:6 de nieuwste Dodge ram 1500 Hemi 5.7 L, net 2 weken geleden gekocht. Ultiem rijgenot……..heerlijke pick-up.
    Mensen moesten eens erin rijden om het gevoel te ervaren, die het niet weten moeten echter hun mond houden. Het is alleen maar afgunst.
    Wie kan mij het vertellen welke andere wagen voor zo’n prijs net zoveel kan bieden?…….Conclusie geen een hahahaha.
    Groetjes van. Don’t mask with my or y kick you’re asssss.

    Login om te reageren
  60. superke zegt

    30 mei 2008 om 22:11

    ben trotse eigenaar van en dodge ram 2500 5900CC
    ik zou voor geen goud die wagen willen missen en wat verbruik betreft hij staat op LPG en komt me stukken goedkoper uit dan mijn vroegere navara diezel

    Login om te reageren
  61. Mike zegt

    12 juni 2008 om 07:52

    Jep ook ik rij een Dodge Ram 5.7 L. SLT, en met veel plezier. Heb em op de kop weten te tikken voor naf 33000, – da’s zo’n Euro 12000.- Was een jaar oud 2004. Motorisch super, hij is wat opgevoerd door een amerikaanse tuner en trekt van 0-100 km in 6.2 seconden. Veel harder gaat niet want dan rij ik van het eilandje af, ik woon dus op Curacao, wat wel zo handig is want de super hier kost ongeveer 60% wat het in NL. kost. By the way, go Holland laten we ook nog eens aan de haantjes zien wat voetballen is. Ayoo en rij ze

    Mike

    Login om te reageren
  62. Rick zegt

    28 juli 2008 om 22:26

    sinds een maand rij ik met een 5.7 sport uit 2007
    in het begin dacht ik dat er wel eens negatief op zou worden gereageerd, maar niets van dat alles, ik gebruik hem voor mijn werk, ik ben lasser en sleep er een agregaat mee door de blubber, eerst had ik een vw bus 102 pk automaat, wat blijkt, deze rijd net zo duur als de ram……. dus…. geen vw meer,

    Login om te reageren
  63. Floryn zegt

    23 december 2008 om 19:11

    Aan de achterkant kun je nog goed zien dat de technologie in deze “truck” best ouderwets is.

    Login om te reageren
  64. DrDre zegt

    23 december 2008 om 19:45

    bij mij in de buurt staat een Ram SRT-10 en een Ram SRT-10 Daytona (H)
    dikke bakken,, dik verbruik…
    Maar wat ben ik onder de indruk als ik er eentje zie rijden…

    Login om te reageren
  65. sheran zegt

    23 december 2008 om 23:24

    ofterwijl hetzelfde als altijd

    Login om te reageren
  66. Bob zegt

    24 december 2008 om 19:23

    @floryn. Waarom? Omdat ie een starre as heeft ? Of omdat ie een onderstel heeft wat tenminste niet uit elkaar valt als je een trailer sleept met een graafmachine erop?

    Login om te reageren
  67. Walker zegt

    30 januari 2009 om 22:44

    @smeck 240 pk bij 9000 rpm en koppel nog niet de helft. Dat kan je niet vergelijken dombo !

    Login om te reageren
  68. mighty mopar zegt

    23 april 2009 om 13:29

    Ja hoor, ik rij ook een dodge ram.Het verbruik valt best mee (lpg) en het is ook milieuvriendelijker dan de meeste diesels (voor diegenen die hier toch weer altijd over liggen te zeiken) en voor diegenen die hem te onpraktisch of te duur vinden(lees; het niet kunnen betalen) die blijven toch gewoon in hun middenklasser rond rijden! Maar lig dan niet te zeiken op de mensen die wel in een echte auto rijden!!!!

    Login om te reageren
  69. joppie zegt

    6 augustus 2009 om 16:04

    mighty mopar,youre the man! xD aleen ik houd hem wel als diesel,hij komt volgende week binnen Dodge Ram 3500 Quad cap cummins turbo diesel
    zo sprak de dealer het uit xD

    Login om te reageren
  70. joppie zegt

    6 augustus 2009 om 16:05

    6.7 :D

    Login om te reageren
  71. michael zegt

    6 augustus 2009 om 17:18

    hey allemaal. Ik rijd nu 4 jaar mijn 6 jaar oude ram 1500 , hemi v8 , 5.7 liter, die ze geboost hebben in de VS voordat ik hem kocht. Trekt binnen 5.5 seconden naar de 100 en is gewoonweg super. Nog geen enkel ding aan gehad als alleen nieuwe achterbanden, wat dan gelijk superveel kost.

    Met ongeveer 1 0p 5 is ie niet zuinig, maar ik rijd mijn ram dan ook op curacao, waar altijd stadsgereden wordt en waar veel gaten in het wegdek zitten. Dan kun je ook beter zo’n robuuste bak als deze hebben.

    Login om te reageren
  72. Nelo zegt

    18 augustus 2009 om 18:59

    Heb links en rechts al wat zitten uitpluizen mede omdat ik zelf zo’n ding wil aanschaffen. Ben op een forum in België aantal gasten tegengekomen die zelf Dodge Ram’s reden. Wat blijkt qua verbruik? De SRT is zuiniger van de Hemi 5.7 en de 4.7 V8. Dit vanwege hoger koppel dus minder moeite om al die kilo’s vooruit te krijgen. Natuurlijk moet het je wel aanspreken zo’n SRT. Offroad is uit den boze vanwege lage bumper en 2wd. Ikzelf heb het liefst een ’09 Ram Laramie met Hemi 5.7. Heb al ’s zo’n “build your own” gedaan op de site van Dodge en kwam net onder de $50k uit. Op verschillende fora in de US van A spreken verscheidene kenners over megakortingen die er gegeven worden (sommige tot wel $11k) omdat het bijna niet verkoopt tegenover aantal maanden geleden. Qua verbruik ach..als je zo’n ding zit zitten dan spelen dat soort dingen weinig tot niet mee. Een Ram koop je toch met je hart. En liever een Ram dan een ML, X5, Cayenne, Touareg enz enz.

    Login om te reageren
  73. joppie zegt

    19 augustus 2009 om 11:27

    Heb hem nu een dag of 3,hij is helemaal geweldig,aleen me buren hebben wel een beetje last vanhem,ja,zon 3500 parkeert ook niet zo makkelijk he.En het verbruik valt best wel mee.de tank inhoud is wel een stuk groter.En hoe iedereen kijkt als ik ff langs kom tuffe :P er staat een dubbele uitlaat achter mijn kabine zo omhoog weet je wel.en laatst op de snelweg,reed ik naast een golfje,wou die wedstrijdje doen :P ik trap het gas extra bij,hele zwarte wolk,en ik schiet vooruit =D prachtige machine,ik post nog wel en keer

    Login om te reageren
  74. johnhemi zegt

    20 augustus 2009 om 13:36

    voor de ECHTE liefhebbers er is een pickup forum
    http://www.usatrucks.nl
    en!!!!

    27 september een meeting voor usa pickup trucks
    truckstop 8 Eindhoven

    Milieufreaks niet toegelaten ;-))

    Login om te reageren
  75. alex zegt

    26 augustus 2009 om 11:02

    ik heb nu mijn dodge ram 1500 crewcab sport 3 weken en hij rijd super ik ben er mee in schotland geweest, nou met zo’n 5.7 hemi motor 390 pk kom je niets te kort.
    hij rijd op lange afstand 1:7 en rond de deur 1:6
    ik laat er volgende week gas inleggen want dat scheelt wel iets in de kosten en je leverd verder geen vermogen in.
    een vriend van mij rijd op gas 1:5.5 dus dat is goed.
    ieder zijn eigen auto groot of klein verder niet zeuren.

    Login om te reageren
  76. Ger zegt

    19 september 2009 om 15:24

    Ik heb hem nu 4 mnd het is mijn wonderkind 5.7 hemi magnum
    gaat als de brandweer . ik heb er 230liter gas in zitten en dan is het verbruik rond de kerk 1op4 en de groteweg als je niet een te zware voet hebt 1op5.5 . MAAR HET IS HET ALLEMAAL WAARD. wereld auto.

    Login om te reageren
  77. ram fam zegt

    24 september 2009 om 18:57

    ik ben van plan een dodge ram 1500 2009 een 5.7 te kopen maar ik hoor van mensen dat die niet betrouw baar is voor aanhangwagen te trekken 3500 kg
    is er iemand die dat kan tegen spreken
    maar toch hou ik van deze wagen verbruik of niet daar kies je gewoon voor
    ga dan met de fiets

    Login om te reageren
  78. lanz zegt

    28 januari 2010 om 11:30

    Hallo ram fan.

    Ik rij dagelijks met een dodge ram 2009 met meer als 3500kg en dat gaat erg goed. Hij mag 3500kg trekken. Ik heb met verschillende auto’s gereden maar deze doet het zeer goed. 100 of 120 met 3500kg is geen enkel probleem.
    Het verbruik valt erg mee ik rij 1op5 en rij op gas. gas kos 55cent en ik betaal 126euro wegenbelasting.
    Ik had hiervoor een bmw 3l diesel met 235pk deze liep 1op10, had lang niet het vermogen als wat ik nu heb en koste 525euro wegenbelasting. wil ik de optie’s die ik nu heb op mijn dodge op een bmw dan kost hij denk ik iets van 125000euro. wil je hem op grijskenteken dan halen ze de achterbank eruit. ik vind het een super auto. en als je wil kun je binnen 7sec op 100zijn (zonder aanhanger) dat is natuurlijk ook grappig

    Login om te reageren
  79. ram fam zegt

    28 mei 2010 om 20:19

    ik heb mij een dodge ram 1500 laremie gekocht in willebroek.
    ik heb hem op 02/06/2010.
    ik hoop dat hij het goed gaat doen.
    ik trek een aanhangwagen van 3000 kg
    kleur wit lpg
    ik vind het een pracht auto
    mijn nissan navara 2002 gaat weg was er wel tevrede van
    172000 km nooit last van gehad dodge ram moet beter doen

    Login om te reageren
  80. ram fam zegt

    13 oktober 2010 om 20:59

    ik ben heel tevreden van mijn dodge ram 1500 2010.
    hij doet het prima.
    ik ben tuinaannemer er trek dagelijks een aanhangwagen van 3500 kg het is alsof er niets aanhang.
    en het verbruik ja dat is wel iets anders natuurlijk maar dat heb ik er graag voor over op lpg natuurlijk.
    wat is er beter dan een sterke en grote mooie wagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North