• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederland is extreem hybride-minded…

Auteur: autoblogger, gepost 30 oktober 2009 om 09:57 – 87 Reacties

Zo ziet angst er uit

Is dat positief te noemen? Wij zijn binnen de Europese Unie een regelrechte koploper als het gaat om de verkoop van hybride personenauto’s. In Nederland is ruim VIER PROCENT van alle verkochte auto’s een hybride, in geheel Europa ligt dat percentage een stuk lager (0,49 procent)!

Dat blijkt uit een analyse van Automotive, via de hybride verkoopcijfers van Jato Dynamics. Nederland is met 5.500 verkochte Honda Civic Hybrides op een totaal van 8.100 in Europa goed voor een marktaandeel van 70 procent! Ook de Prius wordt in Nederland het meest verkocht. En dat alles dankzij de zieke regeldrift van onze ministers. Exacte cijfers HIER (PDF alert).

Ook interessant!

  • Hybride Honda HR-V
    Hybride Honda HR-V voor Europa (en ook NL!)
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride

Vorig bericht: « CTS-V Challenge: BMW wint?
Volgend bericht: BMW M5 cabrio (E34) bleef 20 jaar verborgen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Neptukker zegt

    30 oktober 2009 om 09:59

    Komt uiteraard door de SRVwagensubsidie die leaselijers aantrekt.

    Login om te reageren
  2. Beschonken Bestuurder zegt

    30 oktober 2009 om 10:02

    Als het je abnormaal veel geld scheelt dan weet ik het ook wel hoor.

    Login om te reageren
  3. Bart_V zegt

    30 oktober 2009 om 10:05

    wow 70% marktaandeel van Europa voor de Civic is wel heel veel. maar dat ding is wel gruwelijk lelijk.
    je ziet wel dat wij met kop en schouders de meeste hybrides hebben in dit kleine landje

    Login om te reageren
  4. Waxweazel zegt

    30 oktober 2009 om 10:15

    Moet het niet zijn :
    Nederland is extreem gierig-minded ;)
    De enige reden waarom hybride zou goed verkoopt in Nederland is door die belachelijke bijtelling die wordt doorgerekend op andere (normale) wagens.

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    30 oktober 2009 om 10:20

    Fantastisch. De Prius en Insight, onze nieuwe Dafjes, alleen geschikt voor de zeeuwse boer.

    Is het daarom dat Balkenende Europees president wordt, omdat de gemiddelde Nederlandse politicus geen enkel benul heeft en daarmee geheel insignificant.

    Login om te reageren
  6. tha_rizzo zegt

    30 oktober 2009 om 10:22

    Dus in NL heb je ook de meeste mensen die hun eigen scheten ruiken?

    Login om te reageren
  7. AlfaGTV zegt

    30 oktober 2009 om 10:27

    Serieus, al zou iemand mij zo’n ding gratis bij een kop koffie geven, dan zou ik hem alleen maar aan nemen om hem te verkopen. En mocht dat niet lukken, dan heb ik in ieder geval een auto om om een paal te vouwen ofzo. Ik zou er nog niet eens dood in gevonden willen worden. Hoezee, Hoezee…wij willen MEER CO2!

    Login om te reageren
  8. jack zegt

    30 oktober 2009 om 10:28

    Het komt door een paar redenen:

    -nederland geeft rete veel subsidie op zo’n ding.
    -in nederland heb je er nog iets aan. Denk dat als je constant heuvel op heuvel af moet dat je dan maar aan een sterkere auto hebt.

    Login om te reageren
    • WId zegt

      30 oktober 2009 om 10:43

      @jack: Nederland geeft geen subsidie.. voor alle andere auto’s moeten wij belachelijk veel belasting betalen!

      Login om te reageren
  9. z zegt

    30 oktober 2009 om 10:29

    En hoeveel van die hippiemobiles zit in de lease? Fuck het milieu, die dingen zijn gewoon interresant gemaakt voor de knip van de baas. Dat is alles.

    Ik ben 1 keer met zo’n IMA civic van Tilburg naar Assen gereden, achter een bakwagentje dus bijna continue 100km/h. 1op17, niet heel spectaculair.

    Login om te reageren
  10. Mr. V8 zegt

    30 oktober 2009 om 10:47

    @ Tha_rizzo; weet je wel hoe fijn dat is… Hahah ;)

    Login om te reageren
  11. Jaap BMW650 RRSportV8 zegt

    30 oktober 2009 om 10:49

    Gadverdamme, straks rijdt de helft van de automobilisten met 60 de snelweg op met de neus op de verbruiksteller in plaats van met de ogen op de weg…

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    30 oktober 2009 om 10:53

    alleen wij hebben een idiote regering die idioot veel subsidies geeft voor dit soort idiote auto’s.

    offtopic: Ik hoorde laats iemand zeggen: “ja, je moeder in een witte prius” tegen iemand anders…..

    Login om te reageren
  13. KevinK zegt

    30 oktober 2009 om 11:03

    prius = nieuwe leasebak. Ik merk het zo duidelijk, waar vroeger opgejaagde golf TDI’tjes rondreden zie ik nu die gefrustreerde mensen achter het stuur van een prius. Vaak te hard rijdend en een “sportieve” rijstijl. heel grappig om te zien allemaal ;)

    Login om te reageren
  14. M3_lover zegt

    30 oktober 2009 om 11:04

    Haha gelukkig is het nog niet zo erg in Belgie… maar hoe lang nog??? Ik vind dat die Priussen een verbod moeten krijgen voor de linkerrijstrook als er 3 of meer banen zijn… net als voor vrachtwagens :-)

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    30 oktober 2009 om 11:05

    ja ja .. kost een hoop geld ..
    maar nederland is weer eens winnaar bij de paralympics ..

    balkenende : “eigenlijk zijn we allemaal winnaar” ..

    Login om te reageren
  16. M3_lover zegt

    30 oktober 2009 om 11:08

    Ik denk dat het dan maar tijd is voor een Prius Coupe en Cabrio uit te brengen woehaa!!!! Brrrr!

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/01/toyota-prius-cabrio

    Login om te reageren
  17. Artijn zegt

    30 oktober 2009 om 11:18

    verbaasd me niets… het is goedkoop dus dan snel we al snel in de rij en oh ja het goed voor het mileu… (hahahahahaha) £%&£(*$

    wat een onzin en we helpen er nog aan mee ook maar in Nederland hebben we ook bijna geen ziel als het om auto’s gaat… Zo jammer…

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    30 oktober 2009 om 11:22

    Wel raar dat deze in Nederland veel succes heeft. In Autovisie las ik dat zowel de Toyo als de Honda geen trekhaak mogen hebben. Wat doen aldegene met een sleurhut?
    Hun hut achterlaten in Spanje?

    Login om te reageren
  19. M3_lover zegt

    30 oktober 2009 om 11:26

    Dit onbreekte nog een Prius voor op circuit! waaaaaaaaaaa

    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prius_Circuit_Version2.JPG

    Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    30 oktober 2009 om 11:30

    ik had hier inmiddels toch wel wat commentaar van onze zuiderburen op onze spreekwoordelijke gierigheid verwacht.

    kom op jongens, vertel eens wat moppen op dat gebied.

    zoals een hollander die een vlieg uit zijn biertje haalt en tegen hem roept: spuug uit! spuug uit!

    Login om te reageren
    • Fout zegt

      31 oktober 2009 om 12:03

      @Simpson: Hoezo spreekwoordelijk?!! Noem het gerust een feit

      Login om te reageren
  21. Yerrie zegt

    30 oktober 2009 om 11:40

    tja als de rest van europa ook 25% 9bpm) korting geeft plus de bijtelling 10% korting dan denk ik dat we niet meer aan kop hadden gestaan.

    Misschien krijg ik een ban hierna maar ik twijfel zelf ook nu, moet binnenkort nieuwe leasebak hebben en gezien het financiële voordeel begin ik nu toch te denken dat ik een prius mot hebben.
    Moet dan wel een sticker laten maken met de text: My boss thinks the northpole is melting and now i drive this prius.
    of heeft iemand een betere text voor mij.

    Login om te reageren
  22. JochemH zegt

    30 oktober 2009 om 11:42

    een hybride auto is voor mensen die zichzelf te goed vinden voor openbaar vervoer maar toch geld willen besparen op hun vervoerskosten,,
    1 goede tip voor alle hybride rijders:
    koop een AUTO!!(en dat is dus geen hybride)

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      30 oktober 2009 om 11:49

      @JochemH:
      Je bedoeld zo’n ding met voor-oorlogse technologie?
      Nee dank je, daar heb ik lang genoeg ingereden.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        30 oktober 2009 om 11:58

        @Vroegwakker: Volledig elektrische auto’s zijn ook van vér voor de oorlog…. in 1884 werd de 1e werkende gebouwd door Thomas Parker.

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      30 oktober 2009 om 11:55

      @JochemH: Helemaal mee eens !! :mrgreen:

      @Yerrie: jouw vader is Priusdealer ??
      Wat betreft dat geld, daar heb je gelijk in. Alhoewel ik een (vanaf)prijs van 55070 ouderwetse guldens voor een haaibriet ook errug véél geld vindt (laat staan Fl. 86220 voor een full option uitvoering) :roll:

      Login om te reageren
  23. Vroegwakker zegt

    30 oktober 2009 om 11:47

    Ik word niet blij van dit bericht.
    Gaat me veel te snel deze ontwikkeling.
    Nog even en de stimulerings regelingen worden afgeschaft.

    Hybride rijden moet zo lang mogelijk exclusief blijven.

    Login om te reageren
  24. Yerrie zegt

    30 oktober 2009 om 11:48

    jochem,

    Makkelijk lullen, heb niks met prius, als zoon van een garage houder word ik in de fam ook uitgelachen, maar het scheeld netto al snel 2 a 300 per maand in vergelijking als ik bijvoorbeeld een golf met wat opties zou leasen.
    Nu zullen de meeste hier grootverdieners zijn maar 300 euroie is voor mij een hoop geld (zeker als ik dat weer omreken naar die oude gulden)

    Login om te reageren
  25. Yerrie zegt

    30 oktober 2009 om 11:50

    Mot ik wel zeggen dat lease auto sluitend voor werk is, rij weinig in het weekend en heb al wat jaartjes een integrale 16v in de garage staan die ik denk ik maar eens moet gaan opknappen.

    Login om te reageren
  26. Marco zegt

    30 oktober 2009 om 11:54

    AlfaGTV: En mocht dat niet lukken, dan heb ik in ieder geval een auto om om een paal te vouwen ofzo. Ik zou er nog niet eens dood in gevonden willen worden.

    Dan moet je niet te hard tegen die paal aanrijden, want anders wordt je er wel dood in gevonden. :)

    Login om te reageren
  27. floryn zegt

    30 oktober 2009 om 11:59

    nee niet de zieke regeldrift maar stimulering van lichte schone en zuinige auto’s! Ik zou zelf nooit een prius-mobiel willen rijden, maar als anderen de lucht voor mij schoonhouden vind ik dat geen enkel bezwaar! liever volledig electrisch zoals een tesla roadster of s voor mij

    Login om te reageren
  28. Bartjuh zegt

    30 oktober 2009 om 12:02

    zo een ding is tog alleen maar zuinig in de stad?
    dan vind ik eigenlijk dat als je zo graag zuinig hybride wil rijen dat je dan lekker achter de vragtwaggels aan mag met een maximum snelheid van 80 km/h op de snelweg. dan denk je pas aan het millieu. en dan voor de auto’s(dus geen hybride misbaksels) 130 ter bevordering van de doorstroming.

    Login om te reageren
  29. Yerrie zegt

    30 oktober 2009 om 12:07

    @406

    Nee die ouwe is geen prius dealer, daf dealer in de 70’s.( ;
    Gewoon een reparatie garage
    maar die prius full optie is als ik het goed heb 34.000 euries, headsup display, automaat, leren bekleding, nav, schuifdak, park assist ect ect ect.
    Dan zit je met een golf op de 45.000

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      30 oktober 2009 om 12:17

      @Yerrie: Maar je hoeft géén golf te kiezen…..zat andere merken die meer voor minder bieden; bijv. een Lexus IS 220D Business va 38.000 euri’s.

      Login om te reageren
  30. kuyl zegt

    30 oktober 2009 om 12:52

    @KevinK, hahaha je bent niet de enige idd. Ik zie dat soort mensen ook altijd. Of er rijden oude lijken in, of gefrustreerde leaserijders. mooiste is nog dat je met een prius en die rijstijl heel je hybride zuinig geitenwollen sokken gedoe te niet doet. ( Denk aan top gear M3 vs prius)

    Login om te reageren
  31. Yerrie zegt

    30 oktober 2009 om 13:24

    406
    38.000 voor een lexus is in de lease honderden euro’s duurder dan een prius, en ook geen aftrek van de bijtelling.
    Daarom zeg ik, in de lease scheelt zo’n prius al snel 2 a 300 netto.
    Prive zou ik altijd bij een Italiaan uitkomen en nooit bij welke jap dan ook
    Werk bij een japanse “toko” dus das al erg genoeg ( ;

    Login om te reageren
  32. Drs. Ing. zegt

    30 oktober 2009 om 14:32

    Een echte auto voor linkse rakkers, die hybride troep!! Laten we wel wezen, dan een Golf Blue motion met zijn “vooroorlogse technologie”, schoner is dan een Prius. Alles onder het mom van milieu, toch? Ze zijn nog gevaarlijk ook. Op een parkeerterrein hoor je ze niet eens aankomen! Boycot de hybrides, freude am fahren!!!!

    Login om te reageren
  33. KevinK zegt

    30 oktober 2009 om 16:08

    Alles ligt aan rijstijl, de manier hoe deze auto nu aan de man wordt gebracht is door de financiele voordelen. De rijstijl van de nieuwe groep mensen die hier in rijdt strookt daarmee totaal NIET met het zuinig rijden. Wat voor een prachtig beeld zorgt: linkshangende,bumperklevende,hardrijdende .. hybrides :D

    Login om te reageren
  34. rene zegt

    30 oktober 2009 om 17:07

    Drs.Ing, die Blue motion is niet meer of minder dan een veredelde mazoutstoof, alleen zal dat Blue je op termijn flink wat geld kosten aan problemen met je EGR je roetfilter en alles wat Blue Blue moet maken.
    Dit is geen probleemloos golfje meer van 10 jaar geleden.

    Login om te reageren
  35. rene zegt

    30 oktober 2009 om 17:38

    JochemH, koop een auto en betaal je blauw.

    Login om te reageren
  36. rene zegt

    30 oktober 2009 om 17:42

    floryn, eerlijk al eens met een Prius gaan proefrijden of heb je alles van uit de boekjes of dit blog.

    Login om te reageren
  37. rene zegt

    30 oktober 2009 om 17:51

    Laurens, de Prius ,en niet de Honda, heeft een traploze electronische(geen duwketting)transmissie ,maar dat wist jij natuurlijk wel.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 oktober 2009 om 18:13

      @rene: zeker, en ik begrijp je misverstand: het ging me erom, dat de Daf ook alleen maar in Nederland verkocht werd (min of meer). Waren we nu ook maar zo euro chauvinistisch, zouden we gewoon accepteren dat diesel net zo goed, of zelfs beter is, als hoog rendement mobiliteitsoplossing. Of komt er binnenkort een benzine-hybride rijnaak? Dacht het niet…

      Login om te reageren
  38. peter zegt

    30 oktober 2009 om 18:40

    Rij ik deze week naar Frankfur over der AutoBahn met een slordige 160 km op de teller, vliegt mij een Toyota prius, NL kenteken (en natuurlijk geleased) met > 200 km voorbij. Stom hé .

    Login om te reageren
  39. rene zegt

    30 oktober 2009 om 18:42

    Laurens, mij gaat het er alleen om dat je mensen moet informeren over het feit dat op lange termijn een dieselmotor, gezien de konstante milieunormenverstrenging ,zeer duur zal worden in aankoop ,onderhoud en zelfs volledig zal verdwijnen.
    Dit probleem stelt zich veel minder met een uit basis meer zuivere (gedistileerde)brandstof een nog beter opslagmedium van energie en de hybride verhouding richting electrisch.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 oktober 2009 om 19:24

      @rene: je zwetst. Geef je die rijnaak een verlengsnoer mee? Technieker heeft bij mij een hele andere betekenis.

      Login om te reageren
  40. rene zegt

    30 oktober 2009 om 19:12

    Laurens, electrische rijnaak technisch, ecologisch en economisch perfect mogelijk.
    Soort battery en gewicht verwaarloosbaar.
    Meeste grote recente schepen werken trouwens electrisch (pods).
    Alleen staat niemand in de huidige situatie te springen om zen bootje te vernieuwen.

    Login om te reageren
  41. rene zegt

    30 oktober 2009 om 19:43

    Laurens, elektromotor rendement 90% opslaggewicht energiedrager verwaarloosbaar.
    Trouwens het hybride systeem zoals daarnet gezegd ,verbandingsmotor – pods wordt al jaren toegepast op cruiseschepen.

    Login om te reageren
  42. rene zegt

    30 oktober 2009 om 19:47

    Correctie, verbrandingsmotor – generator – pods.
    Prius?

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      30 oktober 2009 om 20:05

      @rene:
      Het maakt niet echt uit hoe je op Laurens reageert.
      Hij heeft ooit een klein foutje gemaakt om hybrides tegen zijn vrienden/kennissen/familie af te gaan kraken.
      Vervolgens kwam hij er achter dat hybride eigenlijk gewoon superieur is en ook nog betaalbaar.
      Toen was er geen weg terug voor hem, behalve afkraken.

      Neem hem niet serieus, hij vergeet ook steeds om in zijn berekening van 17000 euro “subsidie” tegenover 50 euro milieu\voordeel het voordeel te delen door 2de kerstdag. Immers het is slechts 25 euro.

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 oktober 2009 om 22:20

      @rene: ah, verbrandingsmotor. Dacht even dat je de rijnaak vol met batterijen wilde stoppen. Als een cruiseschip zuiniger wordt van een “pod” en de investering terugverdient, prima toch. Helaas is dat bij de hybride personenauto niet het geval. Bespaart helemaal niets, in de praktijk, vergeleken met een ook nog eens goedkopere diesel.

      @citrofiel: ga eerst maar eens belasting betalen, door je studie te halen…

      Login om te reageren
  43. rene zegt

    30 oktober 2009 om 20:00

    Laurens ,heeft technieker bij u echt een andere betekenis ?

    Login om te reageren
  44. rene zegt

    30 oktober 2009 om 20:33

    Vroegwakker, misschien moet Laurens het systeem eens beter leren kennen ?

    Login om te reageren
  45. mb zegt

    30 oktober 2009 om 20:57

    Dus veel mensen geven niks om autos anders koop je niet zo gedrocht

    Login om te reageren
  46. rene zegt

    30 oktober 2009 om 21:37

    mb, mensen denken soms na in het leven.

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    30 oktober 2009 om 21:54

    Het beleid van de overheid heeft gewoon effect, that’s it. Het is heus niet dat wij zo milieuminded zijn. Ik zou toch ook wel flink rekenen en nadenken als ik voor de keuze stond… Soms is het gewoon beter om rationeel te kiezen voor weinig kosten. Dan maar een auto die je eigenlijk niet begeert.

    Login om te reageren
  48. rene zegt

    30 oktober 2009 om 22:16

    Citrofiel ,denk citroenliefhebber, ook al met een Prius gereden zeker.

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      30 oktober 2009 om 22:59

      @rene: Voor jouw informatie, doe er mee wat je wil.

      Citrofiel is een student in opleiding, zonder rijbewijs (bedenk ik niet heeft ie zelf beweerd).

      Laurens is een internet trol.

      Login om te reageren
  49. rene zegt

    30 oktober 2009 om 22:40

    Laurens, je begint gaan te zeuren.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 oktober 2009 om 22:54

      @rene: echt. Wat doe jij, al maanden? Kom eens met wat zinnigs om mijn opmerking te pareren. Kom op, je kan het…

      Login om te reageren
  50. rene zegt

    30 oktober 2009 om 23:03

    Laurens, staan vandaag al heel wat opmerkingen van mij alleen je negeert ze.
    Trouwens een opmerkelijke volger van deze blog zal dit bevestigen.
    Noem het zwakte.

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      30 oktober 2009 om 23:25

      @rene:

      “Laurens, staan vandaag al heel wat opmerkingen van mij alleen je negeert ze.”

      Ja rene, dat doen internet trollen nu eenmaal.

      Login om te reageren
  51. rene zegt

    30 oktober 2009 om 23:09

    Jongens ,het wordt laat nog graag een beetje technische stuf graag.

    Login om te reageren
  52. rene zegt

    30 oktober 2009 om 23:23

    Laurens ,als reply op ‘bespaart helemaal niets’ weet uit ERVARING remblokken levensduur maal vier.
    Ah ja je had geen technische achtergrond, sorry.

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    30 oktober 2009 om 23:40

    @Laurens: Ik zeg toch ook niet dat ik het logisch vind dat de overheid dit doet? De kosten voor deze subsidies zijn in verhouding tot de ‘milieuwinst’ veel te hoog, het is een onzinnige regeling. Maar je zou wel gek zijn om er niet van te profiteren als ze het dan toch aanbieden. Vind ik dan.

    @rene: Nee dus. Maar zo slecht zal het wel niet zijn.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      31 oktober 2009 om 08:48

      @Citrofiel: profiteren, daar gaat deze verzorgingsstaat aan ten onder. Ik ben meer van: “wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet”. Soms kost dat geld, maar het geeft wel een soort van eergevoel.

      @rene: ik slaap ’s nachts…

      @toyota prius: net mijn klassiekertje. Zit niet eens een radio in. Maar maakt toch muziek :-)

      Login om te reageren
  54. rene zegt

    30 oktober 2009 om 23:42

    Laurens ,” Kom eens met wat zinnigs om mijn opmerking te pareren.”
    Welke?

    Login om te reageren
  55. rene zegt

    30 oktober 2009 om 23:50

    Citrofiel, je bent nog een jong iemand, hopelijk gedreven ,wil je altijd helpen ivm nieuwe technologieen.

    Login om te reageren
  56. wilco faber zegt

    31 oktober 2009 om 00:07

    Ik heb al zo vaak gezegd, Nederlanders hebben een wansmaak qua auto’s. Dat blijkt maar weer. Zoveel van die saaie bakken. En dat vaak om duppie eersterangs.

    Login om te reageren
  57. rene zegt

    31 oktober 2009 om 00:12

    wilco faber, leg uit saaie bakken.

    Login om te reageren
  58. rene zegt

    31 oktober 2009 om 00:22

    KevinK ,geef eens wat meer uitleg.

    Login om te reageren
  59. rene zegt

    31 oktober 2009 om 01:50

    Laurens ,verdedig je eens op een ‘deftige’ manier dan valt er misschien nog te praten.

    Login om te reageren
  60. toyota prius zegt

    31 oktober 2009 om 03:49

    Te Koop: Toyota Prius bouwjaar 2006 zgan 1750 km ivm niemand meer tegen me wilt praten in vriendenkring.. teab.
    Opties: allerlei gewicht besparende opties, waaronder: ontbreken van airbags, licht gewicht stoelen, aerodynamische weel covers, geen airco.. en met de hand bediende ramen.. eventueel met Segway en andere electrische rommel.. Voor vragen bel 0900-hybride

    Login om te reageren
  61. Fout zegt

    31 oktober 2009 om 12:09

    Het uur waarom je gereageerd hebt verklaart grotendeels de hoge graad van onzin

    Login om te reageren
  62. Fout zegt

    31 oktober 2009 om 12:09

    Moet zijn: @toyota prius

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      31 oktober 2009 om 22:58

      @Fout: Moet je nagaan en nog nuchter ook ;)…

      @rene: Inderdaad, je wordt er immers toe gedwongen, financieel dan. Maar enigszins logisch ook. Zaken als brandstof, zal in de toekomst alleen maar prijziger worden. Hoe dan ook, de bronnen drogen op. Ik denk dat we er langzaam aan moeten gaan wennen, dat het hybride auto’s ons verkeersbeeld gaan beinvloeden. En ondanks de biologische brandstoffen, ik weet het niet, immers zullen landbouw gronden anders worden gebruikt ivm opwarming van de aarde en de verschraling van landbouw gronden.. Het verbouwen van mais, is bijvoorbeeld zeer belastend.

      Login om te reageren
  63. troublesome88 zegt

    31 oktober 2009 om 15:31

    Hybride is voor mensen die meer van hun portemonnee houden dan van autorijden..

    Login om te reageren
  64. rene zegt

    31 oktober 2009 om 22:25

    troublesome88, normale mensen denken altijd ik wat ze ook kopen aan hun portemonnee.

    Login om te reageren
  65. Mavada zegt

    31 oktober 2009 om 23:20

    Allemaal fiscaal aangeblazen (lease is goed voor leeuwendeel van de verkoop), heeft niks te maken met de aantrekkingskracht van die hybridingessen. Ik schrijf als ondernemer mijn kilometertjes wel en blijf lekker gassen (LPi) met mijn turbogeblazen Volvo. Oh, lekker veel koppel als de elktromotor meedoet. Yeah right, stukkie in mijn R rijden, dan weet je beter. En mijn hobby mag ook nog wat kosten. “Beter rijk te leven, dan rijk te sterven”.

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      31 oktober 2009 om 23:27

      @Mavada: Inderdaad lease of beter zakelijke verkopen, bestaat voor hoeveel % van verkoop van dealers? 1/2 van de verkopen? Zoiets toch? En hoewel ik ook aan het kijken ben voor een auto, liefst een youngtimer. Ja zelf ook ondernemer.. Zelf, groot liefhebber van jaren 90 spul. Moet je je ogen niet sluiten en denken hoe de situatie over 10 jaar zal zijn.. Ik ben erg benieuwd.. Denk persoonlijk, dat het praktisch onbetaalbaar is, om in mijn youngtimer het land door te crossen.. Dan over 10 jaar.. Alles heeft zijn grenzen. Bij vele dan, althans….

      Login om te reageren
      • Mavada zegt

        22 november 2009 om 22:13

        @toyota prius: ca. 50% nieuwverkoop alle auto’s is zakelijk, lease is goed voor ruim 30% van totale verkoop. Pakweg.

        Login om te reageren
  66. pwortel zegt

    1 november 2009 om 11:24

    Waarom zo’n ophef ? We kunnen echt nog niet zonder de ouwe trouwe verbrandingsmotor.En deze zijn nog lang niet uitontwikkeld. VW heeft de Lupo etc. 1:33. Of het nog leuk rijden is is de vraag natuurlijk. De elektrische auto is een droom, want dat gaat niets worden. Lees de Elsevier van deze week er maar op na: De “Elektrische illusie” !) Wel interessant is een auto als de Honda FCX met brandstofcel. 140 Pk 7 s. naar 100 en 430 km rijden !

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      1 november 2009 om 18:02

      @pwortel: Ben gewoon benieuwd naar de ontwikkelingen over bijvoorbeeld 10 jaar. Op een gegeven moment, gaan we voor een volle tank, geen 60 euro meer betalen maar het dubbele. Vraag mij gewoon af, hoe ze tekorten in de toekomst willen gaan opvangen. Gaat nog een hele kluif worden.Maar we kunnen onze ogen, hiervoor wel sluiten, maar dan kom je op een gegeven moment van een koude kermis thuis.
      En eerlijk, is hybride de toekomst? Ik zal het niet weten. Want verscheidene processen zijn niet ideaal. Noem alleen al het logistieke proces voor het verkrijgen van grondstoffen voor een hybride auto.. Wordt vervolgd, dunkt mij…

      Login om te reageren
  67. Cantago zegt

    1 november 2009 om 15:36

    70%?? WTF! Dit moet ECHT stoppen!!

    Login om te reageren
  68. rene zegt

    1 november 2009 om 17:55

    Pwortel de Elsevier bestaat dar nog ?

    Login om te reageren
  69. rene zegt

    1 november 2009 om 17:57

    Mavada ,moderne motoren gassen spijtig gnoeg niet meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North