• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niet slim: Eieren gooien naar een Mercedes

Auteur: robbie, gepost 7 november 2010 om 16:03 – 111 Reacties

Mercedes C63 AMG rood


Dat het niet verstandig (of netjes) is om eieren te gooien naar een auto hoef ik je denk ik niet uit te leggen, maar dat het volledig verkeerd kan uitlopen is iets waar de 17-jarige Tivarus King op nogal harde manier achter is gekomen. Hij moest het gooien van een ei namelijk met de dood bekopen.

Nadat Tivarus een ei had gegooid naar een Mercedes opende de bestuurder het vuur en schoot maar liefst 10x op de arme jongen. Hij werd vervolgens in onder andere zijn nek geraakt en overleed onderweg naar het ziekenhuis. De man in de Mercedes ging er daarna snel vandoor en later werd hij (toevallig) gearresteerd omdat hij wat verkeersovertredingen had begaan.

Hou dit verhaal dus even in je achterhoofd op het moment dat je een ei wil gooien naar een auto. (via: AP)

PS Uiteraard heeft dit incident zich voorgedaan in de US of A.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Man leent AMG, politie Den Haag heeft er veel plezier mee

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, politie

Vorig bericht: « VW overweegt Jetta R met 3.6 V6 en AWD
Volgend bericht: Wild gerucht: Renault F1 heet volgend jaar Lotus »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    7 november 2010 om 16:05

    eieren gooie doe je zo i zo toch niet.
    maar om er dan op los te schieten vind ik nogal overdreven
    oo wacht dit is in de VS aa oke…… umm nee dan is het normaal

    Login om te reageren
    • E34M5touring zegt

      7 november 2010 om 16:16

      @the-budel-guy: Altijd maar dat gedoe met oh het is in the USA dus normaal zo’n bull shit alsof hier niet van die dingen gebeuren of ben je het sneeuwbal incident in rotterdam alweer vergeten die jongen werd ook overhoop geschoten vanwege een gegooide sneeuwbal. Zo raar dat mensen daar zo van over de rooie gaan dat ze beginnen te schieten

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        7 november 2010 om 22:03

        @E34M5touring: je hebt helemaal gelijk maar in nederland hebben we het er nog steeds over in de VS zijn ze het morgen alweer vergeten

        Login om te reageren
    • Jansen zegt

      7 november 2010 om 16:16

      @the-budel-guy:
      Zo i Zo? Ik heb sowieso op vele manieren geschreven zien worden ,maar jouw manier heb ik nog nooit gezien.
      –
      OT: Je moet wel krank im kopf zijn wil je een kind doorschieten, omdat hij een sneeuwbal naar je auto gooide.

      Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      7 november 2010 om 16:52

      @the-budel-guy: zo i zo? Sowieso is het nog steeds ;-)

      Login om te reageren
      • bartuskn zegt

        7 november 2010 om 17:55

        @E320cdi: En om dan helemaal correct bezig te zijn, soweiso is spreektaal. Zo en zo, is het correct Nederlands geschreven.

        Login om te reageren
        • Benz65 zegt

          7 november 2010 om 20:35

          @BartusKN: Volgens mij is het sowieso. Je hebt wel gelijk dat het spreektaal is.
          http://www.onzetaal.nl/advies/sowieso.php
          http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/822

          Login om te reageren
      • The Jimmy zegt

        7 november 2010 om 21:54

        @E320cdi:
        Zit niet zo te zeuren dat zegt degene boven je ook al

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      7 november 2010 om 23:12

      @the-budel-guy: Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent dat mensen je auto bekogelen met sneeuwballen/eieren, een stuk of 10 kogels door iemand heen schieten is dan niet helemaal de bedoeling, maar goed… Je kan ook niet verwachten dat iemand je zomaar laat lopen als er opeens een ei op je auto landt. Een sneeuwbal ok, dat gebeurt nog wel vaker, maar een ei..?

      Login om te reageren
  2. autobandventieldopgroef zegt

    7 november 2010 om 16:06

    jah hij moet hem nog altijd wassen

    Login om te reageren
  3. jip zegt

    7 november 2010 om 16:06

    Zijn alle Mercedes rijders zo agressief?

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      7 november 2010 om 16:38

      Tja, vorige keer zat er ook een ei op onze benz. Dan wens ik de dader ook wat niet zo vriendelijke dingen, maar hoezo gelijk schieten? Overdreven, en niks Amerikaans aan wat mij betreft. Overal leven mensen die geen lontje hebben.
      Conclusie: gooi gewoon geen ei of überhaupt iets naar iets of iemand.

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        7 november 2010 om 23:42

        @E320cdi:

        Zeg dat tegen een 8, 10 of 12 jarige…Die zien er geen kwaad in.

        Login om te reageren
  4. mclarenf1lm zegt

    7 november 2010 om 16:08

    Dit is echt verschrikkelijk.
    Ten eerste wie gooit er nou een ei naar een auto.
    En ten tweede wat een achterlijke man een kind dood te schieten omdat hij een ei naar je auto gooit ik zou hem even stevig aanspreken maar doodschieten…
    Dit moet al helemaal verschrikkelijk zijn voor de ouders.

    R.I.P.

    Login om te reageren
  5. Dikke man zegt

    7 november 2010 om 16:10

    @jip:

    nee

    Login om te reageren
  6. KEVV zegt

    7 november 2010 om 16:12

    Je hebt altijd van die rare mensen…

    Login om te reageren
  7. KEVV zegt

    7 november 2010 om 16:12

    PS: alleen eieren op auto’s gooien als je gewapend bent:P

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    7 november 2010 om 16:13

    niet slim .. sneeuw gooien naar een Opel ..

    Login om te reageren
  9. Dev zegt

    7 november 2010 om 16:14

    Was een aantal jaren geleden in Nederland (omgeving utrecht?) die een sneeuwbal naar een auto gooide… die kan het ook niet meer na vertellen.. doorzeeft…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      7 november 2010 om 16:16

      @Dev:

      Rotterdam Slinge.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2010 om 16:17

      @Dev:
      onmogelijk ..

      dat gebeurt niet in Europa ..

      Login om te reageren
      • scheur-ijzer zegt

        7 november 2010 om 16:19

        @lincoln: is wel gebeurt, een aantal jaar geleden bij een marrokaanse jongen die sneuwballen naar auto’s gooide.

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          7 november 2010 om 16:23

          @scheur-ijzer:

          Echt waar joh, een Marokkaan?..
          Stiekeme hoop ofzo?

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          7 november 2010 om 16:23

          @scheur-ijzer:

          dat komt niet in ons collectieve selectieve geheugen voor ..

          only in Amerika dus ..

          Login om te reageren
        • DieBruine zegt

          7 november 2010 om 18:42

          @scheur-ijzer:

          Dat was een Nederlands jongetje met Antilliaanse ouders. En hij was doodgeschoten door een randdebiele Antilliaan die inmiddels gelukkig de pijp uit is. Laten we hopen dat het deze bestuurder ook zo vergaat.

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            7 november 2010 om 23:44

            @DieBruine:

            Japatin, de koning der l*llen? Alsof hij in een hiphop-clip acteerde: broek halverwege de billen, de gespierde armen nonchalant zwaaiend langs het lijf.

            Die gast dood? Bron? Want dat zou ik ‘netjes’ vinden, dat die gast niet meer rondloopt…

            Login om te reageren
    • Dev zegt

      7 november 2010 om 17:47

      @Dev: Anders steel je ff iemand’s geregistreerde username ofzo.

      Login om te reageren
      • Dev zegt

        8 november 2010 om 14:01

        @Dev:
        sorry, wist ik niet, gebruik deze naam al jaren… zal na deze post wel undercover gaan met een andere naam ;)

        Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    7 november 2010 om 16:18

    Only in America..
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Sedar_Soares

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 november 2010 om 16:57

      @RenesisHP: wtf, die koekmongolneger is nog vrijgesproken ook? Zeker de getuigen geintimideerd ofzo. Smerig tuig. Hopen dat ie zelf aan zijn einde komt in zn criminele milieu.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 november 2010 om 17:09

      @RenesisHP: ..alleen in Nederland…wat een k.u.t.zaak..

      Login om te reageren
  11. Exotic zegt

    7 november 2010 om 16:20

    Ik zou hem ook overhoop knallen. Rotjoch!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 november 2010 om 16:58

      @Exotic: Jij wint de prijst voor sufste, meest opzichtige en algeheel meest ondoordachte troll-attempt van de week.

      Gefeliciteerd! Je wint de Sneue Haas award!

      Login om te reageren
  12. mb man zegt

    7 november 2010 om 16:23

    ZOnde van het ei.En van de benz natuurlijk.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      7 november 2010 om 16:24

      @mb man:
      en van de tien kogels ..

      Login om te reageren
  13. Jatoet zegt

    7 november 2010 om 16:34

    tjah

    Wie gooit eieren naar een auto? >
    Een maarginaal >
    Dode marginaal >
    Betere weereld!

    jaja, simplistisch en een grove veralgemening.

    Login om te reageren
    • johan.be zegt

      7 november 2010 om 17:12

      @Jatoet: het is een mensenleven heb jij (vroeger) als puber nooit kattekwaat uitgehaald? het is een (over)reaction.

      Login om te reageren
  14. floryn zegt

    7 november 2010 om 16:35

    Meerdere minderbegaafden bij elkaar leveren wel vaker gevaarlijke situaties op..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      7 november 2010 om 17:10

      @floryn: je bedoelt de files in Nederland ? ;-)

      Login om te reageren
  15. Pordon zegt

    7 november 2010 om 16:38

    Wat een achterlijke opmerking om er bij te zetten dat het zich ‘uiteraard’ heeft voorgedaan in de VS? Wat voor een waarde voegt dat toe aan het verhaal? Niks, heel goed… puur een kwestie van op een erg lage manier zoveel mogelijk reacties uitlokken. Eerste maal dat ik werkelijk walg van een bericht hier op autoblog.

    Login om te reageren
  16. bpc zegt

    7 november 2010 om 16:38

    @rob usa :
    hoe zit het met het veiligheidsgevoel bij jullie ?

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      7 november 2010 om 20:57

      @bpc: mon amice, bedoel je in the USA ?

      Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    7 november 2010 om 16:43

    nou neerschieten gaat wel een beetje (erg) ver. maar ik had hem zeker aangesproken of misschien wel een tik verkocht! een beetje andermans spullen vernielen/bevuilen, dan moet dat joch ook is een keer met de harde hand opgevoed worden.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      7 november 2010 om 23:46

      @lambo4all:

      Er valt na 10 schoten, oa. door zijn hals, weinig op te voeden!
      :roll:

      Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    7 november 2010 om 16:58

    Doe ik ook altijd…
    Eieren naar een Mercedes gooien.
    In mijn buurt zijn die dingen niet veilig!
    Ren vervolgens wel keihard weg….zo’n held op sokken ben ik dan ook wel weer…

    Login om te reageren
  19. captain zegt

    7 november 2010 om 17:16

    Die bestuurder is wel helemaal geschift. Iemand neerknallen is sowieso niet gerechtvaardigd, maar 10 kogels is iets heel anders dan 1 of 2 keer de trekker overhalen. Heeft ie dan herladen en een 2e lader beginnen leegschieten? op een kind…

    Login om te reageren
    • Aquios zegt

      12 november 2010 om 10:17

      @captain:

      Hoezo herladen? Gemiddeld semi-automatisch pistool heeft meer als 10 kogels in een clip zitten.

      Login om te reageren
  20. Fiskmas zegt

    7 november 2010 om 17:17

    @Rick-dos Dus jij bent dat steeds!! Damn, kom ‘m ook maar is wassen dan

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      7 november 2010 om 17:22

      @Fiskmas:

      Oké, sorry meneer… ;)

      Login om te reageren
  21. ferre9n3 zegt

    7 november 2010 om 17:21

    -edit: hou het ff gezellig-

    Login om te reageren
  22. Damoklets zegt

    7 november 2010 om 17:25

    Verschrikkelijk natuurlijk, maar dat lijkt me een inkoppertje.
    Wellicht niet heel handig om de VS op een dergelijke manier te stigmatiseren maar het blijft een blog. Bevalt het je niet…tja vette pech.
    Daarbij is, mijns inziens, de V.S. in je reactie verdedigen op dit gebied wel erg ongegrond. Tenzij je met significante statistieken kunt aantonen dat het terecht is om de V.S. (op dit gebied) te verdedigen, blijf ik het aannemelijk vinden om de V.S. op deze (ietwat makkelijke) manier weg te zetten. Wie verzint het dat een geweer kopen moet kunnen en een joint roken niet (for crying out loud!)… Zolang soortgelijke hypocrisie een speerpunt blijft voor de American dream, moet je ook accepteren dat anderen daar wat verstandiger over denken. Daarbij heeft elk land z’n goede en slechte kanten, alleen is de acceptatie door haar eigen inwoners vaak wel onderhevig aan verschillen…

    En hey, niemand die je stopt om er te gaan wonen hoor. Ga lekker daar afgeven op al die schietincidenten op Europese scholen, de Europese landje-pik-praktijken omwille van olie en al die ongezonde zwaarlijvigheid in Europa. Scheelt autoblog weer wat tevergeefse reacties van American Patriots!

    Login om te reageren
    • rodeoro zegt

      7 november 2010 om 17:41

      @Damoklets: Zeker nooit in California geweest? Je vind daar genoeg zogenaamde dokters die je met alle liefde een recept willen uitschrijven voor wiet, en het in hetzelfde gebouw verkopen!
      Verder m.b.t wapens, er zit wel iets in wat je zegt maar een geweer/pistool wordt regelmatig gebruikt door mensen die bijvoorbeeld gaan vissen en niet zoveel zin hebben om voor een krokodil uit te rennen.
      Dat deze gast een pistool in zijn auto bewaard is overigens in (zover ik weet) alle 50 staten verboden. Tevens zijn de wetgevingen rondom het houden van wapens lang niet zo ruim als vaak gedacht wordt! Er wordt een achtergrond check gedaan en teven is er een minimale wachttijd van 3 werkdagen ter bescherming van impuls acties!
      @Autoblog: Beetje jammer dat die laatste zin in de blog moet, niet echt nodig lijkt mij zo!

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 november 2010 om 18:56

        @rodeoro: In alle 50 verboden? Ha, ga maar eens kijken naar hoeveel staten concealed carry permits uitgeven en weetikveel allemaal wat.

        Natuurlijk zal dit randfiguur wel gewoon een crimineel geweest zijn, maar de wapenwetgeving is in helft van de staten redelijks laks hoor.

        Login om te reageren
  23. Bumer zegt

    7 november 2010 om 17:37

    LOL dan zeggen ze dat BMW rijders gefrustreerd zijn haha :D

    In ieder geval sneu voor die jongen, maarja je gaat ook geen dingen gooien naar auto’s.

    Login om te reageren
  24. agarde zegt

    7 november 2010 om 17:38

    Mensen die dit aanmoedigen zijn gewoon dom.

    Login om te reageren
    • Bumer zegt

      7 november 2010 om 17:40

      @agarde: Die wat aanmoedigen? Het schieten of het eieren gooien? Volgens mij waren ze allebei fout bezig.

      Login om te reageren
      • agarde zegt

        7 november 2010 om 17:44

        @Bumer: Het schieten. Natuurlijk is met eieren gooien naar een auto ook slecht maar om dan iemand overhoop te schieten…

        Login om te reageren
        • Bumer zegt

          7 november 2010 om 18:09

          @agarde: Tja, is Amerika he. Maar blijft inderdaad wel erg.

          Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    7 november 2010 om 17:40

    Ik had hetzelfde gedaan en zn familie erbij gepakt. Blijf gewoon van andermans spullen af, tenzij het om gemeente goed gaat.

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      7 november 2010 om 18:08

      @majinstar:
      Wat zou je doen als het een BMW was?
      De hele wereld opblazen en zeggen dat dat het de dader zijn schuld was?

      Login om te reageren
      • agarde zegt

        7 november 2010 om 18:11

        @mclarenf1lm: lol..

        Login om te reageren
      • majinstar zegt

        7 november 2010 om 21:14

        @mclarenf1lm:

        Ja. !

        Login om te reageren
    • Osca zegt

      8 november 2010 om 00:41

      @majinstar: Gemeente goed zijn ook spullen van anderen , als je dat vernield betaal jij er inprinciepe ook weer voor als jij dat leuk vind !

      Login om te reageren
  26. mbaas zegt

    7 november 2010 om 17:48

    tien keer de trekker overhalen is echt heel veel. Wat voor merc?

    Login om te reageren
  27. Artijn zegt

    7 november 2010 om 17:49

    @Majinstar: wat is dat nou weer voor opmerking? Jij zou hetzelfde doen tenzij het om gemeente goed gaat! Hoezo uberhaupt zou je dat doen? Ben je zelf niet jong geweest? Is het vies worden van die MB volgens jou meer waard dan een mensenleven? En dat gemeente goed, betalen Wij met ze allen dus ook Jij dus waarom is dat anders?

    Login om te reageren
  28. Dinges zegt

    7 november 2010 om 17:53

    En terecht.

    Login om te reageren
  29. Cls 55 amg zegt

    7 november 2010 om 17:58

    Zijn verdiende loon, ik had alleen liever een paar keer over hem heen gereden. Je moet van andermans spullen afblijven. En als je eieren gooien al goed gaat vinden waar stopt het dan een keer dit is weer een goede afschrik reactie voor al die rond lopende idioten die denken grappig te zijn.

    Login om te reageren
  30. 750i zegt

    7 november 2010 om 18:11

    De achterlijke reacties bij dit soort topics kan ik nog steeds niet begrijpen. Zoiets kan overal gebeuren…het jongetje dat in Rotterdam-Zuid werd doodgeschoten was overigens geen Marokkaan maar een Kaapverdiaan. De dader is Antilliaans en die zie ik bijna nog elke dag in zijn golf 3 vrolijk rondrijden. Spreek zo’n joch vermanend toe of iets van gelijke strekking maar doodschieten gaat toch echt te ver!!!

    Login om te reageren
  31. rollsroycebsnron zegt

    7 november 2010 om 18:14

    als iemand eieren ging gooien op mijn MERCEDES-BENZ
    daar zou ik ook wel boos om worden. :twisted:
    maar iemand doodschieten is toch echt wel super overdreven.
    en echt NIET normaal.
    die vent verdiend echt een vlinke staf.
    en inleveren van de auto.( omdat hij het beschouwd als iets verschrikkelijk kostbaars ) anders schiet je niet iemand dood.

    Login om te reageren
  32. d15b2 zegt

    7 november 2010 om 18:27

    ..maar is de lak van de Mercedes nog okay? hoop dat er geen krassen zijn onstaan

    Login om te reageren
  33. danoontje zegt

    7 november 2010 om 18:27

    eigenschuld , had je maar niet met eieren moeten gooien

    Login om te reageren
  34. Exotic zegt

    7 november 2010 om 18:30

    @bozewolf:

    Yes! Heb ik op deze saaie zondag een prijs gewonnen,super!

    Het was sarcasme….:)

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 november 2010 om 18:58

      @Exotic: Welkom op internet, waar sarcasme niet te proeven is uit één simpele zin.

      Login om te reageren
  35. kurdmanx zegt

    7 november 2010 om 18:32

    heerlijk nieuws, gewoon kapot schieten die sukkels

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    7 november 2010 om 18:47

    Vandalen en dieven verdienen volgens mij geen mensenrechten (voor zover ik het toebehoren aan een bepaalde diersoort al een goed argument vind om rechten op te eisen), pech gehad dus.
    Langst de andere kant vind ik hem neerknallen nu ook wel lichtjes drastisch.

    Login om te reageren
  37. Bas zegt

    7 november 2010 om 18:52

    Wat een onzin van die PS. Zo vanzelfsprekend is dat niet. Hier in Nederland lopen ook van die gekken rond.

    Login om te reageren
  38. bozewolf zegt

    7 november 2010 om 18:59

    @ AutoBlog, kunnen jullie uit foetsen onzin reacties zoals die van kurdmanx ff verwijderen? Er worden hier namelijk soms reacties verwijderd die helemaal zo erg niet zijn, en dan is dit soort onzingepraat wel 10 keer erger, dus haal dat dan ook weg.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 november 2010 om 18:59

      @bozewolf: lol @ foetsen. Ik bedoel fatsoen. :)

      Login om te reageren
  39. Damoklets zegt

    7 november 2010 om 18:59

    @Rodeoro;
    Heb afgelopen zomer nog rondgetoerd in CA (o.a.) en mag er al tijden graag komen. Ook ik vind het een mooi land.
    Maar burgers de mogelijkheid geven tot het bezitten van een vuurwapen is in z’n beginsel al verkeerd doordat het bezit de mogelijkheid tot fysieke, impulsieve uiting van frustratie creëert. Het gemak waarmee hiervoor de hoogste prijs wordt betaald, de dood, is op zijn zachtst gezegd bespottelijk. Het is immers voor niemand gerechtvaardigd het leven van een ander te nemen. Dus het bezit van een wapen dat voor deze doeleinden is bedacht is natuurlijk pertinent verwerpelijk door het spanningsveld tussen dit bezit en zelfbeheersing. Niemand kan immers garanderen zichzelf te allen tijde in de hand te kunnen houden (kijk maar naar sommige buitengewoon zwakzinnige reacties hierboven).
    Maarja, als het aan de National Rifle Association ligt (invloedrijkste lobby-organisatie in America die sinds 1871 strijdt voor behoud van de Second Amendment of the Bill of Rights –> pro-geweerbezit dus) komt hier voorlopig geen verandering in.

    Dus ja; uiteraard heeft dit incident zich voor gedaan in de U.S. of A.

    Login om te reageren
    • rodeoro zegt

      8 november 2010 om 17:13

      @Damoklets: Als je in CA ben geweest moet je toch weten dat wiet erg makkelijk te verkrijgen is en legaal voor medische doeleinden. Je vind lijsten voor de “dokterspraktijken” met minimaal 20 veel voorkomende aandoeningne van hoofdfpijn tot rug klachten die je allemaal het “recht” geven om wiet te roken!
      Ik ben regelmatig in the USA en afgelopen keer (10 Mei 2010 tot 19 July 2010) heb ik mij geen enkel moment onveilig gevoeld tot dat ik aan het nacht vissen was in Florida met een “redneck” die ik had leren kennen op de camping. Wij zaten te vissen en uit het niets kwam er een krokodil aan land, wij pakten met spoed onze spullen om te verplaatsen, echter kwam de krokodil letterlijk achter ons aan! Weet niet wat er gebeurd was al Michael (de redneck) hem niet geschoten had maar ben/was erg blij dat hij een geweer bij zich had!
      Dat er genoeg situaties zijn waarbij de wet op wapens “misbruikt” wordt voor doeleinden die ik absoluut niet wil verdedigen begrijp ik uiteraard. Maar om al het gebruik over één kant te scheren hoort niet! Om terug te komen om vorige bericht, het klopt inderdaad (ff opgezocht) dat in verschillende staten het “gewoon” is toegestaan om met een wapen in je auto rond te rijden.
      Overigens ben ik momenteel in ZA, Bloemfontein en ben maandje geleden op een boerderij van vrienden geweest die een aantal wapens hebben! Zonder deze wapens kunnen zij hun vee onmogelijk verdedigen tegen sommige wilde dieren, dus ook in dit geval vind ik het logisch dat zij wapens mogen hebben (na theorie en praktijk training en achtergrond onderzoek). Dat Nederland een wapenverbod heeft en the US of A en bv ZA niet betekent niet dat wij de enige zijn met een goed verstand!

      Login om te reageren
  40. lalaBier! zegt

    7 november 2010 om 19:07

    nou alleen in de USA? hier in nederland beginnen ze al te schieten als je met sneeuwballen gooit!

    Login om te reageren
  41. Damoklets zegt

    7 november 2010 om 19:23

    @lalaBier;
    Lees eerst de reacties alvorens je scheur open te trekken…

    Login om te reageren
  42. vale46 zegt

    7 november 2010 om 19:24

    Naar de psychiater sturen!
    & een celstraf van 30/40 jaar ofzo!

    Wat een nutteloos geweld is dit nu weer? Een kind doodschieten voor een vlek op je auto.

    Ik vind het echt triestig!

    R.I.P.

    Login om te reageren
  43. boygeorge zegt

    7 november 2010 om 19:27

    Uiteraard speelt zich dit ook in Nederland af.
    Wat zeg ik, ja, in Nederland.
    Uit mijn hoofd 2 voorvallen, in de winter, zoek het maar op.
    Geen eieren maar sneeuwballen en er is gericht geschoten op kinderen.
    Nederlanders die gericht schieten met een pistool op kinderen in Nederland.
    Ik ga je niet vertellen wat ik persoonlijk doe als je op mijn kinderen of welk kind dan ook maar schiet.
    Ik ga je niet vertellen wat ik doe als je raak schiet en mijn kind gaat dood of is gewond.Bedenk zelf maar iets raars.

    Login om te reageren
  44. Rob USA zegt

    7 november 2010 om 19:31

    @bpc: Ik kan je het (hoop ik) over 1 jaar vertellen.
    Maar tijdens eerdere vakanties vind ik het niet gevaarlijker als hier.
    Naast het sneeuwbal verhaal hadden we ook nog een gevalletje in Delft dat iemand werd neergeschoten om een parkeerplek.
    Maar ik ben wat ouder geworden en hoop verstandiger, je moet overal gewoon uitkijken. In Afrika/Z-Amerika/USSR s’avonds buiten je resort lopen met een camera om je nek is ook gevaarlijk.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 november 2010 om 23:49

      @Rob USA: USSR?! Shit, jij bent echt van de ouwe stempel, ofniedan? :D

      Login om te reageren
  45. JIFF zegt

    7 november 2010 om 19:42

    You don’t touch a man’s automobile.

    That’s just against the rules…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      7 november 2010 om 23:46

      @JIFF: plus veel! en het is gewoon waar, hoewel bovenstaande reactie natuurlijk wat overtrokken is…

      Login om te reageren
  46. Cantago zegt

    7 november 2010 om 19:45

    Ik gooi wel gewoon eieren als ik een Prius of andere vreselijke eco-hippie-mobiel zie rijden;)

    Login om te reageren
  47. primramessar zegt

    7 november 2010 om 19:56

    “PS Uiteraard heeft dit incident zich voorgedaan in de US of A.”

    Robbie, je bent zielig.

    http://www.youtube.com/watch?v=pu7M6DS7k-4&NR=1

    Login om te reageren
  48. TDI-goeroe zegt

    7 november 2010 om 20:05

    wat je ook in je achterhoofd moet houden, is dat je pakkans als je iets hebt uitgevreten, aanmerkelijk kleiner wordt als je je aan de verkeersregels houdt….

    Login om te reageren
  49. Benz65 zegt

    7 november 2010 om 20:58

    Wanneer de woede toeslaat, dan wil men wel eens gebruik maken van wat er in de buurt ligt. Wanneer dat een wapen is dan wordt dat ook gebruikt. Ik praat het gedrag van de verdachte niet goed maar een reactie van de bestuurder was te verwachten. Doet me denken aan het vorige topic waarin een kind werd overreden.

    Login om te reageren
  50. Melie zegt

    7 november 2010 om 21:05

    Dat kind had dat ei nooit tegen die MB mogen gooien,want ik kan me best voor stellen dat dat een schrikreactie oplevert voor de bestuurder zeker als hij/zij dit niet verwacht maar om dan het kind gelijk dood te schieten slaat gewoon nergens op.Ik vind het daarom ook jammer dat er zulke mafkezen in de wereld rondlopen en hun woede niet even opzij kunnen zetten en even logich nadenken dat het hier om een levend kind gaat.Ik kan alleen maar hopen dat die kerel wordt opgepakt

    Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    7 november 2010 om 21:13

    Groot verschil met NL is wel dat deze Benz-knakker een redelijke kans heeft op het krijgen van de doodstraf … ik ben nooit voor, maar er zit toch iets van poëtische rechtvaardigheid in, in dit geval.

    Login om te reageren
  52. roan zegt

    7 november 2010 om 21:23

    iedereen die hier de vergelijking trekt tussen het incident in de VS en dat in Rotterdam Spange, heeft volkomen gelijk!
    overal wonen opgefokte mensen. De VS acht ik alleen wat gevaarlijker omdat daar de wetgeving rondom wapenbezit nogal wat ruimer is. dus only in america is niet echt op zijn plaats, meer een ‘we all know the chance it happens there is a 1000 times bigger’…

    Login om te reageren
  53. C6_R zegt

    7 november 2010 om 21:31

    Leuk opzetje van de auteur om er een only in america klaagzang van te maken, helaas blijken er in ons land niet substantieel minder debielen rond te lopen… Jammerrr!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 november 2010 om 21:36

      @C6_R: helemaal waar, hier zijn minstens zoveel debielen. Maar onze debielen hebben gelukkig niet het idee dat het gebruik van een vuurwapen een grondrecht is.

      Login om te reageren
  54. mashell zegt

    7 november 2010 om 21:35

    Om toch wat leuks te zeggen bij dit trieste bericht, wat is die rode C63 mooi!

    Login om te reageren
  55. Piet zegt

    7 november 2010 om 21:41

    Ik gooide eens een ei op een opel omega. De bestuurder kreeg me niet te pakken, maar mijn fiets wel, die nog op de stoep lag, en heeft toen mijn fietsbanden met 20 messteken om het leven gebracht. Idioot toch?

    Login om te reageren
  56. toyotaprius zegt

    7 november 2010 om 21:42

    Hmmm nieuw manier van zelfmoord plegen, benodigd… een weg en een doos eieren… en een door gedraaide automobilist…

    Login om te reageren
  57. SanderLR zegt

    7 november 2010 om 22:52

    Deed me meteen denken aan het sneeuwbal-incident in Rotterdam anno 2003 (Sedar Soares, R.I.P.). Behalve een zware gevangenisstraf moeten deze daders echt intensief worden behandeld aan hun extreme agressie. Dit soort impulsief wapengebruik is vooral verschrikkelijk omdat het tegen niemand persoonlijk gericht is, maar veroorzaakt wordt door spontane woede.

    Login om te reageren
  58. Frankypanky zegt

    7 november 2010 om 23:41

    Er is een groot verschil tussen een 13-jarige, die een sneeuwbal gooit en een 17-jarige die met eieren staat te gooien…Die 17-jarig hoorde beter te weten!

    Bovendien spelen de omstandigheden ook een bijrol. Immers als het sneeuwt, kun je verwachten dat kinderen een sneeuwballengevecht houden.

    Maar als je eieren gaat gooien, dan zoek je de boel zelf op! Niet dat ik ‘begrip’ heb voor die schietende MB-eigenaar. In beide gevallen geeft het geen pas, om dan maar met kogels te sproeien!

    10 schoten!!! Die gast spoort niet en het lijkt mij een asociaal figuur, getuigen het feit dat hij verscheidene verkeersovertredingen beging!

    Login om te reageren
  59. goudvis zegt

    8 november 2010 om 10:28

    GEwoon als straf zijn mercedes voor zn neus laten pletten:D

    Login om te reageren
  60. DasShikuru zegt

    8 november 2010 om 11:21

    Je moet gewoon niets naar een auto gooien, levensgevaarlijk. Dat je het bekoopt met de dood, ridiculous, maar ik blijf erbij dat je niets moet gooien naar een auto. sneeuwbal of ei, het is gevaarlijk, als mensen schrikken kan je gekke dingen niet voorkomen

    Login om te reageren
  61. CSL zegt

    8 november 2010 om 11:57

    Daarom moet je altijd kevlar dragen :)

    Login om te reageren
  62. jrnvdm zegt

    8 november 2010 om 14:18

    Beetje overdreven:D

    Login om te reageren
  63. marco zegt

    8 november 2010 om 16:12

    iemand die iets naar mijn auto gooit heeft ook een probleem!

    Eigen schuld zeg ik.

    Login om te reageren
  64. Mardec zegt

    8 november 2010 om 19:08

    Hoe je het ook draait of keert, als de ouders hun taak hadden gedaan en hun zoon fatsoenlijk opgevoed hadden, hadden ze hun zoon nu nog.

    Niet dat ik het neerschieten van ei gooiende tieners goedkeur. Maar you get the point

    Login om te reageren
  65. Jokkebrok zegt

    10 november 2010 om 23:19

    Eieren gooien = niks mis mee! :)

    Login om te reageren
  66. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 november 2010 om 11:49

    Dit is inderdaad ook gebeurd in NL, in Rotterdam, bij Metrostation Slinge. Ik woonde daar toen toevallig. En nee, ik ga het ‘neerschieten van een kind’ niet goedpraten.

    Maar ik heb die jongens wel regelmatig zien sneeuwballen gooien! En dat gaat niet zoals in de pers: lief, kattekwaad, etc. Heb het zelf gezien: ze gooien met stenen met een laagje sneeuw de deuken in auto’s en als je als bestuurder uitstapt trappen ze je in elkaar, en je auto ook…

    Ik heb er met een vriend (allebei 1,90 en zwarte band in div. vechtsporten) eens wat van gezegd en ja, we zijn toen heel hard weggerend. Want er staan ineens 30 knulletjes met messen en honkbalknuppels…

    Schieten nee, maar het verhaal moet wel goed verteld worden!

    Login om te reageren
    • Aquios zegt

      12 november 2010 om 10:20

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Sja gaat het niet altijd zo? Zodra er niemand neergeschoten wordt zijn het baldadige jongeren die een plaag zijn. Wordt er dan 1 neergeschoten dan zijn het ineens lieve jongens die kattenkwaad uithalen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North