• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw record? 1.900 flitsbonnen in 6,5 uur

Auteur: robbie, gepost 15 mei 2009 om 11:08 – 111 Reacties

Ik ben een echte vent

Of het echt ‘officieel’ een nieuw record is weet ik niet, maar de politie is in elk geval heel trots op het feit dat ze gister op de A6 tussen Lelystad en Almere in 6,5 uur tijd maar liefst 1.900 auto’s hebben geflitst. Dat is nog eens lekker binnenlopen voor Koos Spee Wouter Bos. De controle vond plaatst tussen vier uur ’s middags en half elf ’s avonds. Ik begrijp nu wel dat Camiel Eurlings onlangs zei dat snelheidscontroles hun geloofwaardigheid beginnen te verliezen.

Uiteraard zaten er ook een aantal toppers (wink, wink) tussen de overtreders. Een auto werd geflitst met 225 km/u. Twee auto’s gingen bijna 190 km/u en ruim 70 bestuurders scoorden tussen de 160 en 170 km/u. Op dit stukje van de A6 mag je trouwens 120. Een taxichauffeur is trouwens helemaal de sjaak, want hij werd namelijk 2x geflitst met zo’n 170 km/u. Een keertje richting Almere en een keer richting Lelystad. Bye bye rijbewijs! (via: zibb)

Ook interessant!

  • Video - politie zit zes uur lang achter verdachte auto aan
  • Pas op, de MONOcam is hier
    Politie zet nieuw wapen in tegen afleiding op de weg
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, politie, record, Verkeer

Vorig bericht: « Audi RS5 krijgt 4.2 V8 met 450 pk, komt ook als cabrio
Volgend bericht: Speciale MINI Cooper S ter ere van de Beatles »

Lees Interacties

Reacties

  1. RJ zegt

    15 mei 2009 om 11:10

    pfff…..ze weten pcies waar ze flitsen moeten

    Login om te reageren
  2. Oelewappert zegt

    15 mei 2009 om 11:11

    Mietjes zijn het. Als taxi’s daar al 170 halen, moeten echte primium wagens daar minstens allemaal met 240 geflitst worden.

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    15 mei 2009 om 11:12

    Politie binnenkort allemaal in nieuw uniform. …

    Login om te reageren
  4. Entwicklung88 zegt

    15 mei 2009 om 11:13

    Hoe zit dat met flitsen eigenlijk? Zijn de ongelukkige bestuurders van de 225 & 190 km/u nu ook hun rijbewijs kwijt?

    Login om te reageren
  5. Jaap zegt

    15 mei 2009 om 11:14

    De A6 is op rustige momenten zo leeg en overzichtelijk dat ik er ook regelmatig tussen de 170 en 200 rijd. VOLSTREKT VEILIG. Ga boeven vangen!

    Login om te reageren
  6. AMGJunk zegt

    15 mei 2009 om 11:16

    koos spee kreeg toch een andere functie??
    -edit: je hebt gelijk, maar hij zal wel blij worden als hij dit leest ;) –

    Maargoed, best ziek dat er zoveel mensen zijn geflitst daar!
    Waarschijnlijk was de weg helemaal leeg dat mensen zo hard konden gaan…Waarom flitsen we dan gvd??*zucht*
    Tja moeilijk te controleren…maar er is vast wel iemand die ff een computerprogrammaatje in elkaar knalt en aan de overheid verkoopt, zodat het wel gecontroleerd kan worden/gaan.

    Login om te reageren
  7. FrieZ zegt

    15 mei 2009 om 11:17

    Robbie, Koos Spee is al vertrokken als Officier ;)
    -edit: je hebt gelijk, maar hij zal wel blij worden als hij dit leest ;) –

    Login om te reageren
  8. JanC zegt

    15 mei 2009 om 11:17

    geflitst is volgens mij een boete. Men kan pas rijbewijs afnemen bij staande houding.

    Login om te reageren
  9. sebastianchubasco zegt

    15 mei 2009 om 11:20

    als die taxichauffeur geluk heeft hoeft ie niet eens voor te komen.
    120+50 (boven 50 km/h is voorkomen)= 170
    als ie 2 keer na correctie op 49 0f 48 km/h zit heeft ie geluk, ik weet ervan want ik heb dit ook een keer meegmaakt :)

    Login om te reageren
  10. Gekke G. zegt

    15 mei 2009 om 11:21

    Het is echt tijd om het verkeersbeleid aan te passen. Op dit stuk kun je inderdaad met gemak en veilig dit soort snelheden halen.

    Als zoveel mensen bewust het beleid negeren, dan zou je dat democratisch gezien toch moeten aanpassen? Maarja, dat levert geen geld op en de gratis schoolboeken moeten wel betaald worden.

    Het geld overigens niet alleen voor deze snelweg, er zijn meerdere wegen waar vaker 140 gereden word dan 120, die enkeling daargelaten.

    Login om te reageren
  11. Merry zegt

    15 mei 2009 om 11:24

    Het zijn de snelheids beperkingen die file’s veroorzaken.
    Als je in Duitsland kijkt hebben ze nergens last van.

    Login om te reageren
  12. NOL zegt

    15 mei 2009 om 11:24

    Waar hebben ze hun subsidie nog voor nodig dan?

    Login om te reageren
  13. Jaap zegt

    15 mei 2009 om 11:25

    Als meer dan 5 automobilisten per minuut vinden dat je ergens prima wat harder kan rijden, wie heeft er dan gelijk? De honderden nette burgers die veilig maar stevig doorrijden, of die ene overheid die zich krampachtig aan ‘regeltjes zijn regeltjes’ houdt?

    Wederom een reden om te gaan stemmen op een politieke partij die deze flits waanzin stopt.

    Het wordt hoog tijd dat geflitste automobilisten zich gaan verenigen. En dan heb ik het niet over de bejaarden-ANWB. Wie helpt mee?

    Login om te reageren
  14. RoT___ zegt

    15 mei 2009 om 11:26

    Vraag me af wat voor een boete er staat op die 225km/u :’)
    Op de A18 tussen Doetinchem en de A12 staan ze ook nogal vaak te flitsen, daar kan je meestal ook met gemak harder rijden omdat het nog redelijk rustig is. Jammer dat de politie dan juist op rustige plekken, waar het veel veiliger is dan op drukke plekken, gaat controleren om zo een grote vangst te hebben.

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    15 mei 2009 om 11:27

    @JanC, volgens mij moet je dan sowieso voorkomen en de kans is heel groot dat je rijbewijs dan alsnog wordt ingenomen. Als je staande wordt gehouden moet je direct je rijbewijs inleveren en daarna voorkomen. Dan kan je em eventueel weer terugkrijgen + een boete.

    Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    15 mei 2009 om 11:29

    hadden ze tussen almere en lelystad gestaan rond 16:00 dan hadden ze parkeerboetes uit kunnen schrijven,
    want dat staat daar vanwege afslag lelystad altijd muurvast.

    ik weet niet waar die afslag op uit komt, misschien wel de mcdrive,
    maar de afrit van bijna een kilometer (met dat muurtje) staat rond die tijd altijd bomvol

    Login om te reageren
  17. Entwicklung88 zegt

    15 mei 2009 om 11:30

    @ JanC
    Danku!

    @ Sebastianchubasco
    Als het goed is een boete buiten de bebouwde kom bij 40+ km/u al een proces verbaal, en binnen de bebouwde kom bij 30+ km/u.

    Hoogste boete die ik tot nu toe heb gezien is 112 km/u op een 80 km/u weg, dat leverde een acceptgiro op van 230 euro. Ben je als 225 km/u-bestuurder(?) even blij dat je niet in Noorwegen woont..

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    15 mei 2009 om 11:32

    Is de Eurlings eindelijk zo ver dat ie minder wil laten controleren op de snelweg gaan die flevo druiloren massaal te snel rijden en zul je zien dat de controles op de snelwegen toch niet verminderd worden. Nou flevo’s bedankt, jullie verpesten het voor de rest.

    Login om te reageren
  19. robbie zegt

    15 mei 2009 om 11:33

    @sebastianchubasco, die taxichauffeur ging:

    ruim 170 kilometer per uur richting Almere, ruim een uur later reed hij niet veel langzamer richting Lelystad.

    Reken er dus maar op dat hij ook na correctie 50+ km/u te hard ging.

    Login om te reageren
  20. jeroen zegt

    15 mei 2009 om 11:33

    Waarom is dat nou weer lekker binnenlopen voor Wouter Bos? Privé zal hij niks meer of minder te besteden hebben.

    Login om te reageren
  21. Simpson zegt

    15 mei 2009 om 11:35

    ben trouwens benieuwd hoeveel van die gestolen dubbel din VW-radio’s er in die tijd voorbij zijn gekomen

    om maar eens een eerder artikel erbij te halen

    Login om te reageren
  22. Project America zegt

    15 mei 2009 om 11:36

    Misschien moeten we een ode brengen aan onze “held” Koosje Spee..

    OT: Dit is toch TE belachelijk voor woorden, 1900 stuks…. ze mogen het max. snelheid best eens opkrikken naar 130-140 vind ik…

    Login om te reageren
  23. Arnoud zegt

    15 mei 2009 om 11:36

    @ JanC:

    Je zegt het helemaal correct! Want wie zegt dat jij op dat moment in jouw auto reed? Misschien had je ‘m wel uitgeleend aan de overbuurvrouw. Omdat niet te bewijzen valt wie er op dat moment reed, wordt er bij flitsen alleen een boete uitgeschreven. Het is dan aan de voertuigeigenaar om de boete te verhalen op de werkelijke bestuurder. En inderdaad, wanneer je langs de kant gezet wordt noem je dat een staande houding. Géén aanhouding, want dan ga je onmiddellijk mee naar het bureau en in hechtenis.

    Login om te reageren
  24. Executive zegt

    15 mei 2009 om 11:39

    Dat is nog 1 va nde weinige stukjes snelweg waar je gewoon KAN planken… Altijd rustig daar overdag…

    Login om te reageren
  25. John zegt

    15 mei 2009 om 11:41

    @ Original Arnoud
    Je krijgt een brief dat je moet verantwoorden wie er achter het stuur zat. Als eigenaar ben je verplicht dit te doen, doe je dit niet dan ben jij verantwoordelijk. Degene die dus achter het stuur zat is dus wel degelijk zijn rijbewijs kwijt !

    Login om te reageren
  26. Goertz zegt

    15 mei 2009 om 11:42

    Schrok even van dit stukje. Kom nooit op de A6 behalve gisteren… Gelukkig om 9.30 en 11.00 retour. Kon toen lekker (ongestraft?) doorrijden..

    Login om te reageren
  27. monk zegt

    15 mei 2009 om 11:55

    a shit gaan ze daar mu ook staan. :S
    voor het geval iemand de weg niet kent, het is een lange rechte weg die doorgaans vrijwel leeg is

    Login om te reageren
  28. Gekke G. zegt

    15 mei 2009 om 11:57

    Ik ben ook ooit eens met een dergelijke snelheid geflitst (168). Dat heeft met toen €400,- gekost, Ze zullen goed gevangen hebben gisteren.

    Login om te reageren
  29. Westleah zegt

    15 mei 2009 om 11:58

    @ John

    Je krijgt inderdaad een schikkingsvoorstel. En dan moet je bewijzen dat jij het niet was. Anders kan je gewoon je rijbewijs in komen leveren.

    Tip van mij: Zoek een zwerver/alcoholist, die wat geld nodig heeft. Betaal hem wat geld en de boete . Dan kan jij je rijbewijs houden.

    Login om te reageren
  30. Laurens zegt

    15 mei 2009 om 12:01

    De Nederlandse wegen zijn vaak nog beter ontworpen dan de Duitse (afritten daar zijn vaak erg krap), dus wat dat betreft is het afschaffen van de maximum snelheid in NL geen probleem.

    Punt is gelijke behandeling. Want die A6 is vaak erg leeg (niet zo gek misschien), en dan zou het mogen? Kan me de bezwaarschriften al voorstellen als die regel ingevoerd wordt.

    Meneer de rechter, ik ben heel arm, en steel een brood. Dat is toch gelijk aan de lease rijder die sjoemelt met zijn kilometeradministratie? Rechter: u heeft helemaal gelijk meneer. Gerelateerd aan uw inkomen een net zo’n zware overtreding, we laten u ook lopen ;-)

    Login om te reageren
  31. qwertyzerty zegt

    15 mei 2009 om 12:10

    alsk t goed heb (na korte berekening) komt dat uit op bijna 1,5 flits per 3 minuten!

    Login om te reageren
  32. Chief zegt

    15 mei 2009 om 12:11

    @ ROT___

    Als ik ze nog ergens nooit heb zien staan is het wel op/langs de A18.

    Login om te reageren
  33. CarsforCharity zegt

    15 mei 2009 om 12:11

    Pfoe… zie dat de controle donderdagmiddag was. Ik reed daar woensdagmiddag met een GT3…. :S

    Login om te reageren
  34. Frissegast zegt

    15 mei 2009 om 12:11

    In België zouden ze het nu toch begrepen hebben, kijk maar naar dit stukje uit het VTM Nieuws van gisterenavond. De minister van Binnenlandse Zaken vraagt om niet meer te flitsen op plaatsen met weinig verkeer of gevaar, maar de flitscontroles te concentreren op de zwarte punten. Op zich absoluut goed nieuws, maar met de verkiezingen van 7 juni zo dichtbij zou dit ook gewoon een verkiezingsstuntje kunnen zijn… Wordt vervolgd…
    http://www.vtm.be/nieuws/opgeknipt.html?vpos=15&vID=PIt_9372_vtm_id

    Login om te reageren
  35. bartholomeo zegt

    15 mei 2009 om 12:21

    1900 auto’s aan minimum 50 euro per stuk. das zo’n 95000 euro op een dag.
    Ik heb al een aanvraag ingediend om mijn eigen flitspaal te monteren langs de weg, maar ik mocht niet …. enkel de overheid mag stelen blijkbaar

    Login om te reageren
  36. KoguchiPower zegt

    15 mei 2009 om 12:26

    Lijkt me sterk dat deze ook daadwerkelijk uitgeschreven worden. Als bij een periodieke meting op het zelfde punt 75% of meer van de voorbij rijdende voertuigen te hard rijd is de boute ongeldig. De weg is dan volgens de wet geconstrueerd op een hogere snelheid. En de weg is dus niet in overeenstemming met de toegestane snelheid. Heb zo al vele malen een boete ongeldig weten te verklaren. Maja, dan moet je natuurlijk wel een aantal andere mensen weten die ook op dat moment een boete hebben gehad.

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    15 mei 2009 om 12:26

    vieze vuile geld trekkers dat het zijn.

    Login om te reageren
  38. mookes zegt

    15 mei 2009 om 12:42

    ik ben ook een keer geflits met mijn vader de auto.
    88 km te hard was dat geloof ik.
    ben toen niet staande gehouden.
    maar kreeg later een brief van justitie dat de bestuurder van de voertuig die dag zich moet melden. Als niemand zich meld dan wordt er automatisch ervan uitgegaan dat de de eigenaar van de voertuig de bestuurder was.
    Heb toen me oom in Frankrijk gebeld en uitgelegd wat er is gebeurt en dat mijn rijbewijs mogelijk inbeslag genomen wordt.
    Hij heeft toen een brief in het Frans geschreven dat hij die dag heeft gereden. die heb ik naar justitie gestuurd.
    Zo heb ik mijn rijbewijs toch kunnen houden maar heb wel een hele hoge boete aan overgehouden. was tegen de 600 euro

    Login om te reageren
  39. skip_alfa .. zegt

    15 mei 2009 om 12:43

    waar zijn de verdedigers van ons politieke systeem ineens naartoe?
    wat mogen ze er trots op zijn, 1900 mensen die te hard reden, en hoeveel doden zijn er precies gevallen op de a6 gisteren? 0, precies ! er zijn mss totaal geen gevaarlijke situaties geweest, iedereen gaste wat vlotter door. maarja money makes the world go round. daarom is de autobahn wereldbekend. daar gaat snel en veilig rijden tegelijk hand in hand.

    Login om te reageren
  40. timberleek zegt

    15 mei 2009 om 12:48

    hij is een [huisdier+geslachtsdeel]
    (met hij is de hele flitsgroep bedoeld)

    waarom gaan ze niet de klerelijers aanpakken die de files veroorzaken ipv degene die een geweldige doorstroming verzorgen

    o ja. geld natuurlijk @#$%

    pak gewoon die mongolen aan die de files veroorzaken door bijvoorbeeld te gaan kleven en dan ineens vol in de ankers moeten. daardoor staat ineens iedereen stil. en er zijn nog meer van die capriolen (ga ik hier niet allemaal noemen)

    daar bespaar je het bedrijfsleven een hoop geld mee. maar ja ze gaan liever verder met burgertje pesten.

    Login om te reageren
  41. Henk zegt

    15 mei 2009 om 12:56

    Als je harder gaat dan 120 overtreed je toch gewoon de wet? en dus is een bekeuring altijd terecht, of je nu geflitst of aangehouden wordt. Hoe onterecht je het zelf ook vind. Ik hou er ook niet van als er weer een envelop uit Leeuwarden ligt, maar ja het is wel mijn eigen rechtervoet geweest.

    Dus wie zich brandt moet op de blaren zitten.

    Login om te reageren
  42. timberleek zegt

    15 mei 2009 om 12:57

    ben benieuwd waneer de nieuwe Van Dale uitkomt:

    politie v 1: groep mensen die er een baan van maken om burgers te naaien. 2: lui die ervan door gaan of niet op komen dagen als er echt wat aan de hand is. synoniemen zijn: juut, bobo’s, Arm der wet, ballenjatter, Bromsnor, Flik(ken), Garde, Goofie, De Grandige, Hermandad, Ibahesh (schaap in marokkaans), Juut, Kip, De Kip, Klabak, Koddebeier, koperbout, Oom agent, Pit, platte petten, Popo, Prinsemarij, Sjampetter, Skowtu, Smeris, Smurfen, Snor, Stille, Tuut, Wout, Zwaantje.

    uitleg van de namen op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bijnamen_van_de_politie

    Login om te reageren
  43. Arno zegt

    15 mei 2009 om 12:58

    haha goed zo. mot je maar niet te hard rijden! :-))))

    Login om te reageren
  44. 406_v6 zegt

    15 mei 2009 om 13:12

    @henk,

    Jij rijdt nog zo’n Mercedes 240D automaat?? :mrgreen:

    Login om te reageren
  45. Henk zegt

    15 mei 2009 om 13:16

    @ 406_v6

    Nee hoor ik rij Ferrari voor de burger.

    Login om te reageren
  46. ManicManiac zegt

    15 mei 2009 om 13:23

    “Politie, ge weet wel die manne in de positie om op uwen bek te slaan en u geld te pikken bij wijze van comissie, terwijl justitie den andere kant opkijkt en blijft beweren van “dad is nie!”.”

    Jaja, politie uw vriend.
    Serieus, er zijn een hoop agenten die dat flitsgebeuren ook liever zien uitgerangeerd worden. Er zijn zeker enkelingen die half tot geheel klaarkomen als ze weer ‘ns iemand kunnen flitsen, maar het meerendeel beseft ook wel dat dit gewoon al in de eerste plaats hun geloofwaardigheid niet bepaald ten goede komt. Uiteindelijk moeten die agentjes ook maar doen wat hun baas hen opdraagt hoor, net zoals de meesten van ons hier.

    Maar…

    Daarentegen, tijdens de diensturen 750 gram coke van dealer A stelen om die vervolgens aan dealer B te verpatsen lijkt me echter niet meteen opgedragen door één van hun commandantjes… hoewel, tegenwoordig…

    Of je kogels van een, jawel, agent kopen.

    Afhankelijk van wat je nodig hebt kan de politie best wel je vriend zijn hoor… *kusje* ;)

    Ach politie, laffe gangsters, dat zijn het uiteindelijk. Beetje de crimineel uithangen en van zodra er iets misgaat zich verschuilen achter hun insigne.

    Ik wacht met smart op de dag dat ze zo bang gaan zijn dat ze niet meer buiten gaan durven komen, and that day is coming… :)
    Als er zo nog een paar durvers een AK’tje gaan bovenhalen tijdens routinecontroles en dat soort shit komt dat echt wel goed… Ik wacht af… :)

    Login om te reageren
  47. Jurry zegt

    15 mei 2009 om 13:26

    Yep, zelfs met flitsen moet je je rijbewijs inleveren. Er geldt een omgekeerde bewijslast, dus kies maar iemand uit je familie die zijn/haar rijbewijs wilt inleveren…

    Login om te reageren
  48. Henk zegt

    15 mei 2009 om 13:32

    Toch gek eigenlijk, dat nog niemand zo’n mannetje uit de flitswagen heeft gesleurd en hem wat messteken geeft i.p.v. een bus of tram bestuurder.. Zinvol vandalisme heet dat!

    Login om te reageren
  49. Jesko zegt

    15 mei 2009 om 13:34

    Flikkertjes, als er ergens een stuk snelweg is in Nederland waar je gemakkelijk te hard kan rijden, is het die A6 wel, vooral tussen Almere en Lelystad. Iedereen rijdt er te hard, je hebt altijd treintjes daar die met 170 langs knallen, en dat kan prima.

    Ik ben daar zelf ook al diverse malen geflitst, ook 2 maal binnen een uur 2 keer (heen en terug), om 12 uur ’s nachts.

    En de keren dat ik daar zelf met 220 heb gereden kan ik ook niet meer op 1 hand tellen.

    Stelletje lamzakken zijn het, ga toch boeven vangen!

    Login om te reageren
  50. monk zegt

    15 mei 2009 om 13:38

    @ henk

    Het is te makkelijk om te zeggen het staat in de wet dus het is zo. Technisch gezien heb je wel gelijk, alleen is die wetgeving er natuurlijk met een reden.
    De reden achter de wetgeving is belangrijker dan de regelgeving zelf.
    De 120 km grens is neem ik aan een maximum het het oog op veiligheid. Echter de weg van Almere naar Lelystad (en vice versa) is een lange rechte doorgaans redelijk lege snelweg waar hogere snelheden veilig gereden kunnen worden.

    Op het moment dat de reden achter de regelgeving minder belangrijk is dan de regelgeving krijg je kromme situaties zoals de de anti-rook lobby op basis van rookvrije werkplek voor personeel van Ab Klink (de misbruiker en verkrachter van het systeem, puur uit eigen belang handelend).

    Login om te reageren
  51. Jelmer zegt

    15 mei 2009 om 13:42

    Misschien een leuk idee om een burgerinitiatief te maken? Wie kan er sites bouwen waarop je een verklaring kunt zetten en waar mensen kunnen tekenen? Zoveel handtekeningen zijn niet nodig.

    Overigens is het aantal mensen wat het huidige snelheids en flitsbeleid hoog, recent zag ik nog cijfers van rond de 85% langs komen.

    Login om te reageren
  52. Jelmer zegt

    15 mei 2009 om 13:44

    Excuses, mijn laatste zin moest zijn;

    Overigens is het aantal mensen wat het huidige snelheids en flitsbeleid steunt hoog, recent zag ik nog cijfers van rond de 85% langs komen.

    Login om te reageren
  53. Hugo zegt

    15 mei 2009 om 13:45

    Boete voor 225 te hard:
    overschrijding van 65 tot 70 km/h € 740
    Overschrijding van meer dan 69 km/h Dagvaarding

    Dus de beste man wordt toch opgeroepen, tot 190km/h (70 te hard) krijg je alleen boete.

    Login om te reageren
  54. Pino zegt

    15 mei 2009 om 13:52

    wie gaat er arno afschieten?

    Login om te reageren
  55. Potver7 zegt

    15 mei 2009 om 13:58

    Sorry hoor, maar iedereen weet toch wat de maximum toegestane snelheid is op die weg? En ik neem aan dat iedereen weet dat er wel eens wordt geflitst? Dan moet je dus ook niet zeuren als je een keer de pineut bent.

    Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat ze niet veel vaker flitsen langs de A6, met de snelheden die daar gereden worden. Volgens mij hebben ze vorig jaar ook aangekondigd dat er op de A6 (meer) gecontroleerd zou worden, dus dit was te verwachten.

    Dus (@ Timberleek), degenen die tussen Lelystad en Almere zo lekke doorrijden, zijn ook degenen die bij Muiderberg de file veroorzaken.

    Wat mij altijd opvalt als ik daar rij is niet alleen dat er (voor Nederlandse begrippen) nogal hard gereden word, maar ook dat de meeste ‘hardrijders’ dat ook nogal aggressief doen. Als je dan met iets van 130 aan het inhalen bent, dan heb je in no time een bumperklever achter je hangen.

    Login om te reageren
  56. Jaap zegt

    15 mei 2009 om 14:03

    Wie helpt er een forum te bouwen? http://www.ookgeflitst.nl ofzo. Daar kunnen we als goede burgers die de -door ons betaalde- snelweg veilig en optimaal gebruiken ons verenigen tegen deze bermzwendel!

    Login om te reageren
  57. VivelaFRANCE zegt

    15 mei 2009 om 14:05

    Dit is echt belachelijk!! :x Het doel van de verkeerspolitie is ervoor te zorgen dat het verkeer veilig verloopt. Ze flitsen en geven boetes zodat men minder hard gaat rijden. En dan zijn ze trots dat de maximum snelheid heel vaak is overschreden!?! :shock:

    Ze zijn gek! Ze zijn trots op het feit dat er veel mensen te hard rijden, terwijl het hun taak is om te zorgen dat dit aantal afneemt?! Dat zou betekenen dat ze hun werk heel slecht doen. Of is de taak van de politie opeens geworden om zoveel mogelijk geld te krijgen en mensen éxpres hard te laten rijden? Ze zijn of A) óntzettend gek in hun hoofd of B) óntzettend gierig en corrupt…!!

    Login om te reageren
  58. Jaap zegt

    15 mei 2009 om 14:14

    Laten we de A6 en de A7 verkopen aan Duitsland en dan terugleasen.
    Dan vallen we juridisch onder het Duitse systeem.

    Waar een wil is is een weg.
    En waar geen wil is kun je altijd nog stemmen. Weg met de politieke steun voor dit zinloze geflits!

    Login om te reageren
  59. ManicManiac zegt

    15 mei 2009 om 14:38

    Dat er anno 2009 nog mensen zijn die geloven dat je door te stemmen iets kan veranderen…

    Login om te reageren
  60. de sjonnies zegt

    15 mei 2009 om 15:04

    Och ja, Alva in 1579 met zijn tiende penning belasting of de Tolgaarders (ex politie) van nu
    wat is het verschil?

    Login om te reageren
  61. timberleek zegt

    15 mei 2009 om 15:12

    @potver7

    ik hoop dat je de overvloed aan sarcasme doorhad ;-)

    ik had even zin om te bashen

    Login om te reageren
  62. d van summeren zegt

    15 mei 2009 om 15:20

    Ik werd 360 dagen geleden in Italie geflitst met 13 km te snel dit kost 185 euro let op prijs is van 10 tot 40 km te hard gelijk dus vind ik dat nederland nog goedkoop is tegenover Italie

    Login om te reageren
  63. Midasracer zegt

    15 mei 2009 om 15:21

    Typisch een stuk waar niets mis mee is om iets harder te rijden. Oké, 170 is veel te hard, maar ik denk dat de meesten rond de 130 hebben gezeten. Doe ik ook wel daar. Stelletje losers om op zo’n nutteloze plek te gaan controleren.

    Login om te reageren
  64. RoT___ zegt

    15 mei 2009 om 15:32

    @Chief [12:11]:
    Als ze er staan, staan ze bij het tankstation of op het viaduct. Meestal in de richting Doetinchem – Zevenaar.

    Login om te reageren
  65. Eelco zegt

    15 mei 2009 om 15:37

    Hij stond iets na een tankstation, kilometerpaal ~67,0 richting Amsterdam. Heel sneaky óp de vangrail, maar achter wat overhangend struikgewas. En dan ook nog aan de linkerkant. Het was vrijwel onmogelijk het flitsapparaat te zien in de rijrichting, ik zag hem alleen omdat de agent hem aan het opstellen was.

    BNR Flitsservice heeft hem dus de hele dag gemeld, van net voor hij daadwerkelijk actief was tot tenminste 23:00u, toen ik weer terug reed.

    Vreemd genoeg meldden ze ’s avonds twee flitsers tussen Muiderberg en Lelystad, paaltje 64 en 67. De verkeerde rijrichting dus.

    Wellicht stonden er twee, dan stond hij in noordelijke richting bij paal 64 en in zuidelijke richting bij paal 67.

    Overigens is net na dat tankstation zo’n beetje het enige stuk waar het niet zo heel overzichtelijk is, iemand die daar met 225 geflitst wordt is niet echt slim bezig.

    Login om te reageren
  66. bmw zegt

    15 mei 2009 om 15:43

    Menen jullie nu ernstig dat iemand aan 170 km/h niet geflitst mag worden? Kijk, als je de maximumsnelheid onaanvaardbaar vindt, dan moet je daar iets aan proberen te doen. Maar het is het recht van de uitvoerende macht om via de politie boetes uit te schrijven voor overdreven snelheid. Meer discussie is niet nodig, iedereen die daar reed was op de hoogte van de wetgeving.

    Login om te reageren
  67. timberleek zegt

    15 mei 2009 om 15:49

    ze zijn een tijdje geleden ook gaan bekeuren bij zo’n tankstation (geen idee waar precies, ben niet zo goed in de A nummers.). na het tankstation was een afrit waar duidelijk veel mensen af moesten. die gingen dan bij het tankstation eraf. reden “door het tankstation heen” en dan via de oprit van het tankstation door op de afrit (loopt door). kreeg je een bekeuring voor. terwijl ik juist zou zeggen. die lui rijden er wel doorheen. maar zorgen dat de rest van het verkeer zo snel mogelijk door kan stromen. ze gaan zo spoedig mogelijk uit de file op zo’n manier. maar nee er moest weer geld opgehaald worden.

    @BMW
    ja die 170 en hoger zijn ook van de zotte. maar de meeste zullen 130-140 hebben gereden. een prima snelheid op zo’n stuk. vind ik tenminste

    Login om te reageren
  68. anus-praetenaturalis zegt

    15 mei 2009 om 16:28

    170km/h kan ook prima. Te bedenken dat het maar 50km/h verschil is. Een auto die 120km/h rijdt, rijdt dan 33,33m/s. Een auto die 170km/h rijdt, rijdt dan 47,22m/s. Dat is een verschil van 13,89m/s en 50km/h. De afstand die een auto nodig heeft die 170km/h rijdt om niet in een auto te parkeren die 120km/h is: 13,89²/2 x 8 = 12,06 meter. Aangezien een persoon nog moet reageren op de onverwachtse manoeuvre van de persoon die 120km/h rijdt, is er een reactieverlies van 1 seconde, dat is dus (theoretisch) 47,22m. 47,22 + 12,06 = 59,28 meter die iemand nodig heeft om van 170km/h naar 120km/h te vertragen. Niemand gaat naar links als iemand nog maar 60 meter verwijderd is, dus de kans dat iemand bij 170km/h in iemand z’n achterkant rijdt die met 120km/h naar links gaat is heel klein.

    Login om te reageren
  69. Ricky zegt

    15 mei 2009 om 16:34

    Ik sluit mij helemaal aan bij bmw.
    Een ieder die daar reed en zich boven de maximaal toegestane snelheid begaf aanvaarde willens en wetens de aanmerkelijke kans op het ontvangen van een boete…
    Wetgeving dient gehandhaafd te worden…

    Login om te reageren
  70. Laurens zegt

    15 mei 2009 om 16:34

    170-120 zijn meer meters dan 50-0.

    X = VoT + 1/2 a T2. V = Vo + a T, dat zijn dacht ik de formules. Remweg 100-0 zit rond de 40 meter.

    Login om te reageren
  71. autogek zegt

    15 mei 2009 om 16:41

    Als je niet te hard rijdt krijg je ook geen bon. Huilebalken! Op de weg een vent, dan wel stoer betalen en niet hier huilen.

    Login om te reageren
  72. anus-praetenaturalis zegt

    15 mei 2009 om 16:42

    @ Laurens, je rekent het aantal meter per seconde uit door de snelheid in km/h te delen door 3,6. Dat is dus 120/3,6 en 170/3,6 en het verschil is 50/3,6. Dan kom je dus op die waardes. De remweg reken je zo uit: aantal meters²/8*2 (remvertraging) = aantal meters. Met de reactie tijd van 1 seconde: aantal meters + aantal meters reactie tijd = remweg.

    Login om te reageren
  73. anus-praetenaturalis zegt

    15 mei 2009 om 16:43

    Oh, ik snap je punt overigens betreft langere remweg. Dat klopt wel ongeveer, maar volgens mij is dat redelijk verwaarloosbaar. Lijkt me ook niet dat je meer dan 60 meter nodig hebt om van 170 naar 120 af te remmen (met reactie tijd).

    Login om te reageren
  74. EnzoR zegt

    15 mei 2009 om 16:47

    mooie snelheden!

    Login om te reageren
  75. Rik3 zegt

    15 mei 2009 om 16:48

    @ anus-praetenaturalis:

    Je naam is verkeerd gespeld, er moet namelijk een R tussen:
    anus praeternaturalis

    Login om te reageren
  76. Laurens zegt

    15 mei 2009 om 16:55

    Beetje rekenen was het, maar ik kom op 87.4 meter voor de remweg, en dan die 47,22 meter voor de reactietijd = bjina 135 meter voor 170-120.

    Komt omdat kinetische energie kwadratisch toeneemt met de snelheid, maar je remvermogen min of meer constant is. Het is derhalve wel een behoorlijke afstand bij die snelheden.

    Ik heb regelmatig geVmaxt in Duitsland, en kneep mijn billen bij elkaar als ik een NL caravan richting een vrachtwagen zag kruipen. Misschien zelfs wel een keer rechts erlangs geschoten om die vrachtwagen dan weer links in te halen. En op die manier die Nederlander gered.

    Levensgevaarlijk als mensen niet gewend zijn met dit soort snelheidsverschillen om te gaan. Onze reputatie bij de Oosterburen is niet op lucht gebaseerd :lol:

    Login om te reageren
  77. _Eend_ zegt

    15 mei 2009 om 17:07

    Ik heb het altijd raar gevonden dat ze daar nooit gingen staan. Niet dat ik het erg vond, ze staan ook nooit op de A27 tussen Almere en Huizen. Of is dat inmiddels alweer veranderd? Ben er al een tijdje niet meer geweest.. Toen de A27 er net lag in iedergeval niet. Heerlijk stukje weg, splinternieuw en zo glad als een biljartlaken. En _erg_ rustig.

    Login om te reageren
  78. anus-praetenaturalis zegt

    15 mei 2009 om 17:14

    @ Laurens, lijkt me toch sterk hoor. Als ik het namelijk in de praktijk ervaar, heb ik echt geen >100 meter nodig. Van 160 naar 0 neemt zelfs minder dan 100 meter in beslag (met enige reactie tijd), dit test ik dan door bij een hmp keihard te remmen, en voor de tweede sta ik dan al stil. Dus het lijkt me dan enorm sterk dat je van 170 naar 120 87 meter nodig hebt, maar goed. Overigens heb ik nog nooit een noodstop hoeven te maken zoals jij die schetst, misschien moet ik daar maar blij om zijn ook. ;)

    @ Rike3, als je grappig probeert te zijn; try again.

    Login om te reageren
  79. BananaFlip zegt

    15 mei 2009 om 17:28

    De Nederlandse politie zuigt.
    En flitst.
    Veel te veel.

    Camielleke, ge heb gelijk!

    Login om te reageren
  80. BananaFlip zegt

    15 mei 2009 om 17:29

    -edit: dank u, is inmiddels gerfixt-

    Login om te reageren
  81. Laurens zegt

    15 mei 2009 om 17:37

    @anus

    http://www.gratistheorie.nl/auto/snelheid/p08.htm , misschien heb je daar wat aan. Ik rekende met een vertraging van 6.4 m/s2 (op basis van die remweg van 40 meter).

    Maar als jij eigenlijk Jan Lammers bent en in een Porsche GT3 rijdt, mag je het resultaat best halveren.

    Die ene seconde haal je in de praktijk trouwens ook niet, als je zit te bellen, roken, navigeren, masturberen en ga zo maar door ;-)

    Login om te reageren
  82. lodewijk zegt

    15 mei 2009 om 17:49

    @ Jaap & Jelmer

    Ik wil zeker meedoen aan dit initiatief!
    Ik ben wel belg dus ik zou er graag een Belgisch en Nederlands forum van willen maken. Ik denk dat we op deze mannier heel veel mensen samen kunnen krijgen en echt een verschil maken!
    Versta mij niet verkeerd, ik ben zeker niet “tegen” flitsen. Maar op deze manier vind ik ronduit belachelijk. En wie kan hier het beste over oordelen?
    De automobilisten natuurlijk!

    Login om te reageren
  83. Jaap zegt

    15 mei 2009 om 18:03

    @Ricky

    Soms is de wet onterecht.

    Login om te reageren
  84. northspotting zegt

    15 mei 2009 om 18:17

    Meerdere mensen zijn bekend met dit stukje snelweg zie ik, en voor wie er geen benul van heeft: vanuit Friesland is het 1 kaarsrechte weg met bij Emmeloord een 100 graden bocht naar rechts, waar je 100 mag maar je gewoon 130 kunt blijven cruisen. Daarna is het weer 1 rechte weg met momenteel wegwerkzaamheden bij Lelystad, daar moet je even 90. Daarna is het weer 1 kaarsrechte weg. Er is geen woord gelogen als ik zeg dat veel mensen hier 130-160 rijden, de hele dag door. Ik weet niet of mensen nog meer van dit soort stukken snelweg kennen (afgezien van de Afsluitdijk), maar ik ben voor een petitie om op dit soort wegen de snelheid te verhogen naar 130 of 140!

    Login om te reageren
  85. Laurens zegt

    15 mei 2009 om 18:25

    Heeft een groot voordeel, houdt die Alders op te zeuren over een HSL. Maak er maar 160 van, voor de zekerheid ;-)

    Login om te reageren
  86. northspotting zegt

    15 mei 2009 om 18:27

    Niesco Dubbelboer, voorheen PvdA-Kamerlid:
    „De petitie is een versleten instrument dat gemoderniseerd moet worden en meer impact moet krijgen.”
    Hij noemt het burgerinitiatief effectiever. Dit is niet alleen maar een verzoekschrift aan de Kamer om iets op de politieke agenda te zetten, maar een al uitgewerkt voorstel. „De nadelen daarvan, zijn de hoge eisen die eraan gesteld worden.” Dubbelboer doelt op de minimale eis van ten minste 40.000 handtekeningen waarmee het voorstel vergezeld moet gaan. Daarnaast mag het in de laatste twee jaar niet in de Kamer aan de orde zijn geweest
    —
    Wat betreft handtekeningen: Er wordt een steekproef qua echtheid genomen van 10% van de ondertekenaars. Daarvan moet 95% bewijs op papier terugsturen naar Den Haag.
    —
    via: lymenet.nl, blog.iusmentis.com
    —
    Oftewel, stel ‘we’ krijgen 50.000 handtekeningen bij-een, dan krijgt 5.000 een verzoek thuisgestuurd om een handtekening met bewijs op te sturen. Daarvan moet dus 95% juist zijn, voordat het uberhaupt wordt besproken.
    En om die 2 jaar te omzeilen waarvan het niet in de Kamer aan de orde mag zijn geweest: maak de petitie dan niet gericht op ALLE snelwegen in Nederland, maar slechts op enkele wegen waar het volgens ‘ons’ mogelijk is. Dan is het in principe een ander voorstel.

    Login om te reageren
  87. RenesisHP zegt

    15 mei 2009 om 19:07

    Een vriend van mij is door een ander in de problemen gekomen. Er staat regelmatig een BMW met 4 man dreigend voor de deur te wachten. Dit gaat nu al een tijdje zo.
    Het mooiste is nog dat er een heleboel getuigen zijn.

    Reactie van de Politie.
    “Dit is een gevaarlijke situatie en wij adviseren u om voorzichtig te zijn.”

    Ste je eens voor dat ze ingrijpen. :? Een zaakje stalking is schijnbaar te veel werk.

    Nee hoor, boetes

    Login om te reageren
  88. Ricky zegt

    15 mei 2009 om 19:28

    @ Jaap
    ‘Onterecht’…
    Leg mij eens uit waarom bepaalde wetgeving ONTERECHT is?!

    Enig besef van het feit hoe de Nederlandse wetgeving tot stand komt?

    Login om te reageren
  89. Jaap zegt

    15 mei 2009 om 19:33

    @Ricky: er zijn tal van voorbeelden van wetten die door toedoen van politieke overwegingen en compromissen volledig fout zijn.

    Login om te reageren
  90. Ricky zegt

    15 mei 2009 om 20:07

    @ Jaap
    Jij ERVAART die wetten als fout, maar dat betekent niet dat ze dat ook ZIJN. Juist dóór die politieke overwegingen en compromissen komt de wetgeving tot stand zoals de meerderheid van de Nederlandse bevolking wil.

    Maar zou jij mij één of twee voorbeelden kunnen noemen, want daar ben ik serieus benieuwd naar!!

    Login om te reageren
  91. slk zegt

    15 mei 2009 om 20:31

    Volgens mij kan je rijbewijs alleen op heterdaad worden ingenomen

    Login om te reageren
  92. ManicManiac zegt

    15 mei 2009 om 21:41

    Ricky : de wet op zondagswerk bv, de wetgeving omtrent de meeste drugs, de wetgeving aangaande successierechten etc. Wetgeving betreffende immigratie. Kom kom, er zijn duizenden voorbeelden. Als je echt gelooft dat de regering er is om burgers te helpen dan ben je ofwel zelf een witteboordcrimineel, ofwel dom, je m’excuse.

    Login om te reageren
  93. ManicManiac zegt

    15 mei 2009 om 21:48

    Kom op Ricky, je gaat me niet vertellen dat je zelf niet inziet dat het er dezer dagen wel heel vingerdik opligt. Agenten kunnen misstap na misstap blijven begaan en behalve een “officiele vermaning” houden ze er niks aan over. Parlementsleden blijken en masse hun onkostenrekening te misbruiken (en niet eens een klein beetje) en wie moet die mensen terechtwijzen? Juist ja, zo mogelijk nog grotere fraudeurs. Heelder wijken in Brussel worden dezer dagen massaal vermeden door de autochtone bevolking, maar een onderzoek van de KUL zegt dat er absoluut niks aan de hand is. Een beetje van-de-pot-gerukte voorbeelden, absoluut, maar kijk ff dieper. Waar komt het vandaan denk je?

    Het spijt me echt, maar als je in deze tijden nog oprecht gelooft in de “goedheid” van de regering dan moet je haast wel simpel van geest zijn, heel simpel. Of je moet er zelf beter van worden, dat kan natuurlijk ook nog.

    En riskeer het niet van het woord democratie in de mond te nemen. Je bent gewaarschuwd.

    Login om te reageren
  94. ManicManiac zegt

    15 mei 2009 om 21:57

    Zie, neem het nu maar aan van iemand die zich behoorlijk hard onder de grens van het legale bevindt : het is hard tegen hard. Die blauwgeuniformeerde bonobo’s en hun ‘bazen’ zijn even grote criminelen als degenen die ze zogezegd bestrijden.

    Ik kan je tal van voorbeelden geven, eerlijk waar.

    Wie denk je dat de grote cocainetransporten bekostigt? De kleine, vervelende Marokkaanse dealer van aan’t Sint-jans Plein? Of de grote Logistics Manager van pakweg een Janssens Pharma? En welke van deze twee is het meest gebaat met politieke invloed denk je? Het is allemaal gewoon een kwestie van 1+1 doen hoor…

    Of is het de Belgen hier nog nooit opgevallen dat, hoewel Belgïe met stip op één staat inzake de wereldwijde productie van amfetamines, er de laatste 10 jaar niet eens 5 labs opgedoekt geweest zijn? Goh, hoe zou dat toch komen…???

    Een totaal gebrek aan lef, dat is het probleem van de meeste burgers. In die zin : goed gedaan beste regering, opdracht geslaagd.

    I pity you people.

    Login om te reageren
  95. Citrofiel zegt

    15 mei 2009 om 22:38

    Zal ik dan toch maar ambtenaar worden, ManicManiac? Met een beetje invloed overal kan je goed binnenlopen, als ik jou geloof. ;)

    Login om te reageren
  96. Ricky zegt

    15 mei 2009 om 23:20

    @ ManicManiac

    Ik begrijp dat niet iedereen zich achter de inhoud van elke wet kan vinden. Toch betekent dat niet dat wanneer jij het er niet mee eens bent een wet meteen ‘fout’ is. Dat is een politiek-morele aangelegenheid. Dit probeerde ik Jaap alleen maar duidelijk te maken aangezien hij suggereerde dat de Nederlandse wetgeving op talloze plaatsen juridisch fout is. En daar verzet ik mij tegen.

    Ingaand op jouw (impliciete) opmerking dat jij vindt dat de regering er niet is om de burgers te helpen: Nederland is een verzorgingsstaat. Dat betekent dus dat de staat kwesties regelt als gezondheidszorg, onderwijs, werkgelegenheid en sociale zekerheid. Deze voorbeelden getuigen van een staat die voorzieningen regelt voor de burgers. Dus de Nederlandse staat (dmv de overheid) is er zeker om de bevolking te helpen.

    En over de voorbeelden die jij noemt, kan ik niet oordelen. De mogelijkheid bestaat dat er gefaald wordt. Maar ook is het mogelijk dat dit gebaseerd is op vermoedens en verdenkingen.

    Tenslotte, in mijn reactie van 19:28 wierp ik de vraag op of Jaap een idee had hoe de Nederlandse wetgeving tot stand kwam. Waarschijnlijk doelt jouw uitspraak hierop door mij te waarschuwen om het woord ‘democratie’ niet in de mond te nemen. Toch kan ik bij de wetgevingsprocedure niet om het woord ‘democratie’ heen…

    Je suis désolé pour toi!

    Login om te reageren
  97. john zegt

    15 mei 2009 om 23:38

    Het is niet zozeer de fout van de politie, maar van Verkeer en Waterstaat.
    Als men wil dat er maximaal 120 gereden wordt, zul je de weg zodanig moeten ontwerpen.
    De wegen worden breder en gladder. De auto’s met de dag veiliger. denk aan een steeds kortere remweg.
    Ik denk dat je met deze reden redelijke argumenten hebt om je overtreding aan te vechten. Als er zoveel weggebruikers zich niet houden aan de maximale snelheid is er iets mis met het wegontwerp. De weg nodigt uit tot harder rijden.

    Login om te reageren
  98. arjens zegt

    15 mei 2009 om 23:45

    Stonden ze te flitsen dan niks gemerkt.. Taxi staat toch op naam v/d baas.

    Login om te reageren
  99. PloegR zegt

    16 mei 2009 om 00:44

    Wel interessant dat iedereen zegt dat de weg overzichtelijk en leeg is en dat er toch 1900 mensen niet een flitser zien staan…

    Login om te reageren
  100. ManicManiac zegt

    16 mei 2009 om 06:28

    Als allereerste bedankt voor je oprechte en to-the-point antwoord.
    Probleem is dat ik er zelf niet te veel op kan ingaan, allereerst moet ik letten op wat ik zoal allemaal zeg, en ten tweede kan ik niet eens over wie zeggen wat ik erover wil zeggen. Zowiezo ben ik zelf té voldrongen van haat en frustratie om hier een objectief antwoord op te geven (ook al heb ik het zelf uitgelokt, I know, forgive me), m’n antwoorden inzake deze kwestie zouden zowiezo meer betrekking hebben op de menselijke psyche dan op het eigenlijke probleem, dus laat ook maar…

    Ik ga gewoon proberen slapen, wat zeg je daar van? Niet sl
    echt zo om half zeven, of wel dan?

    Login om te reageren
  101. ManicManiac zegt

    16 mei 2009 om 06:29

    PloegR : misschien wilden (wouden????) 1900 mensen hem ook gewoon niet zien staan….

    Login om te reageren
  102. ManicManiac zegt

    16 mei 2009 om 06:33

    dit slaat allemaal nergens meer op, ik ga mn bed in….

    Login om te reageren
  103. ManicManiac zegt

    16 mei 2009 om 06:48

    en dan nog zijn er mensen die zicj oprecht afvragen of ik al dan niet homo ben…. De enige vrouzen waar ik respect voor heb wijn m’n moeder en hoeren, wtf denk je zelf??? simpele zielen

    Login om te reageren
  104. Cantago zegt

    16 mei 2009 om 12:23

    Ga iets zinnigs doen! Er reden 1900 mensen te hard, maar er gebeurde geen één ongeluk? Misschien is het dan wel een heel goed idee om de snelheidslimiet op de snelweg een behoorlijk eind omhoog te gooien!

    Login om te reageren
  105. DjIdee zegt

    16 mei 2009 om 23:21

    De A6, zeker avonds laat mooi 140/150 op de cruisecontrol…. Zo ook donderdagavond.. Wat ben ik blij met Flitsnav (programma via flitsservice.nl) die mij 1500meter en daarna 1000 en bij 500 meter nog een keer… De controle richting noorden stond in de vangrail aan de linkerkant van de weg. Met regenkap (en bosjes op de achtergrond) nauwelijks te zien… Toen reed ik braaf 120, maar teveel die het plotselinge vertragen (reden met een treintje redeljk gelijk op) niet snapten icm knipperen met het mistachterlicht… Sneu geld, en absoluut een naaicontrole. De verkeersveiligheid help je er zeker niet mee, dan moet je in woonwijken gaan staan, meer alcoholcontroles en op klevers/onnodig linksrijders… Maar goed, wel weer een tonnetje euries voor bos (gewoon meer dan 4 boetes per minuut he :( )..
    Hopelijk gaat iedereen WOB’ben, doen ze ook nog wat voor hun geld

    Login om te reageren
  106. binkie zegt

    17 mei 2009 om 10:06

    @ manicmaniac

    gelukkig is er goede wetgeving ter bescherming van homo’s, komt alles toch nog logisch bij elkaar ;)
    Goed en lang genoeg geslapen hoop ik? :)

    On topic:
    tja, ik rij ook regelmatig te iets hard ‘waar het kan en veilig is’ en af en toe krijg je een prentje in de bus. Da’s zuur, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een fijne snelle auto rijdt en er een beetje van durft te genieten.
    Het punt is meer dat op het moment dat de politie weinig anders voor je doet, terwijl je ze wel nodig hebt, het gevoel ontstaat dat ze zich misschien niet steeds op de juiste taken richten.
    Daardoor ontstaat een imago van profiteurs en corrupte bende terwijl ik zeker weet dat een groot deel van de agenten daar ook absoluut niet gelukkig mee is. Sterker, die ervaren de teloorgang van hun imago als hinderlijk in de praktijk omdat ze gewoon geen gezag meer uitstralen en dus niks meer voor elkaar krijgen.
    Dat wordt ook al niet geholpen door het feit dat ze niet eens goed mogen ingrijpen als het nodig is, al zouden ze dat zelf willen.
    Het wordt dus gewoon tijd voor ouderwetse, echte politie die irritante drugsdealertjes en dat soort volk gewoon weer ouderwets met de wapenstok mogen geven. Dat in combinatie met wat minder vaak in de berm hangen (wat overigens vaak door anders gekwalificeerde agenten wordt gedaan dan die op straat) en alles komt weer goed. Er is hoop. En koffie. Tot later

    Login om te reageren
  107. Pim Brussee zegt

    17 mei 2009 om 10:34

    De fout ligt niet bij de agenten die flitsen, maar bij de automobilisten die het gaspedaal intrappen, toch?

    Login om te reageren
  108. BeterWeter zegt

    20 mei 2009 om 14:37

    @Henk en @Pim Brussee: inderdaad. Mensen die niet tevreden zijn met het huidige beleid hebben dat aan zichzelf te wijten. De machthebbers hebben we toch allemaal zelf gekozen ?

    Login om te reageren
  109. Mo zegt

    26 mei 2009 om 19:21

    Ik kwam onlangs achterop een auto een leuke sticker tegen van één of andere club die noemt zich BoeteSponsor. Grappig wat die jongens hebben opgezet. Als je voor een geringe snelheid overtreding een boete krijgt, betalen ze een stukkie mee. ff googelen, vind je ze wel.
    Geloof trouwens niet dat ze een overteding met 225km betalen…
    en je rbw krijg je er ook vast niet mee terug.

    Login om te reageren
  110. databekker zegt

    25 juni 2009 om 21:06

    Daar zijn ze wel streng in Almere! In Limburg is het allemaal wat gemoedelijker denk ik zo. Hier moet je ook niet racen voorbij een lasergun, maar je hebt hier nog genoeg wegen waar je de stig kan uithangen.
    Ben trouwens eens gepakt door een lasergun tijdens een race met een andere weggebruiker. Gelukkig dat de lasergunnende agenten niet 800 meter dichterbij stonden te laseren.

    Login om te reageren
  111. Nero zegt

    7 augustus 2009 om 02:54

    Kom dan maar eens hier in Praag flitsen.
    Ik reed 60 te hard en iedereen reed met me mee.

    Remweg van 170 naar 120 is 60 meter.. maar tegen de tijd dat jij 120 gaat is de auto voor je ook weer (ruwe schatting)30 meter verderop, of niet?
    Remweg delen door vertraging in m/s = aantal seconden, waarbij je berekent hoeveel de auto die constant 120 rijdt, tijdens jouw remweg heeft afgelegd.
    En rekenen we ook de luchtweerstand mee? Ik heb een vrijwel gestroomlijnde auto en als ik bij 160 het gas loslaat gaat de teller aardig hard terug naar de 120. Met mijn voet op de rem is het letterlijk een kwestie van een seconde.

    Ik heb ook over de A6 gereden en wat is dat toch een belachelijk lang recht stuk… 120km/h man.. Ik reed er 2 weken terug, en ergens kreeg ik het gevoel dat er gewoon agenten MOETEN staan, de A6 vraagt er om.
    Ik ken het daar niet aangezien ik zelf uit Haarlem kom, dus reed ongeveer 120-130, just 2 b safe. Verder weet ik van andere automobilisten dat (ook al staat het bord “Snelheidscontrole” er) dat er op de A9 helemaal niet gecontroleerd wordt. Ben er laatst met een gang van 170 overheen gereden.

    Maar beginnen we niet te geloven dat het niet om iets anders als de veiligheid gaat, maar de export van de olie?
    Ik heb er de balle verstand van, maar ik heb me laten weten dat Shell van Nederland is, en de meeste olie voor de EU dus ook uit NL komt. Nou lijkt het me logisch dat de staat goed op de export verdient? Ze maken het duurder om hoog verbruik te voorkomen en zoveel mogelijk te kunnen exporteren. En elke te hard gereden kilometer betekent weer teveel verbrand brandstof en minder voor de export. Ik meende ook van mijn stagebaas te horen dat het snelheidslimiet is ingevoerd vanwege brandstoftekort, en er zo voor te zorgen dat het verkeer nog redelijk optimaal en veilig draaide, maar ook veel brandstof bespaarde.

    Ik geloof dat het een verband is tussen snelheidslimiet en olie..
    Volgen jullie het?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North