• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS5 krijgt 4.2 V8 met 450 pk, komt ook als cabrio

Auteur: robbie, gepost 15 mei 2009 om 10:01 – 96 Reacties

Audi RS5

Dat kan je opvatten als goed nieuws, of als slecht nieuws. Als je stiekem hoopte dat Audi een dikke V10 met 500+ pk in de aanstaande RS5 zou proppen dan ben je teleurgesteld. Maar als je de geruchten geloofde dat ‘gewoon’ de aloude 4.2 V8 met 420 pk in kwam dan is die 30 pk extra natuurlijk mooi meegenomen. De techneuten van Audi hebben namelijk nog een kritisch bekeken naar het blok dat we nog kennen uit de vorige generatie RS4 en natuurlijk uit de R8 en toen bleek dat ze er zonder al teveel problemen 450 pk en 450 Nm uit konden peuteren.

Naar verwachting zal de nieuwe RS5 aan het einde van dit jaar gepresenteerd worden. En op termijn kunnen we ook een cabrio verwachten. Net zoals bij de RS4 het geval was. En het is toch goed om te horen dat in tijden van muesliauto’s de A5 eindelijk weer wordt voorzien van een dikke acht cilinder. Er lag er natuurlijk eentje in de S5, maar die is inmiddels vervangen voor een V6 met supercharger (zelfde motor als in de S4).

En je moet volgens mij niet raar opkijken als de nieuwe RS4 sedan en avant voorzien zullen worden van dezelfde 4.2 V8. De BMW M3 kan zijn borst dus alvast natmaken! (via: CAR)

Ook interessant!

  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, RS4, RS5

Vorig bericht: « Video: Lotus Evora review
Volgend bericht: Nieuw record? 1.900 flitsbonnen in 6,5 uur »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benjamin zegt

    15 mei 2009 om 10:04

    verouderd hoor, waarom geen premium turboblok?

    Login om te reageren
  2. NOL zegt

    15 mei 2009 om 10:05

    Kan al niet wachten op M3 vs RS5!

    Login om te reageren
  3. tyzo zegt

    15 mei 2009 om 10:08

    NOL, ik had precies de zelfde gedachte!

    Login om te reageren
  4. Stephan zegt

    15 mei 2009 om 10:10

    @ Benjamin

    Ooit wel eens met de V8 versie gereden? Alleen het geluid is al de perfete reden om er mee te blijven rijden. Daar komt bij dat een ongeblazen motor als deze veel alerter is dan een turboblok aangezien je toch altijd een turbolag hebt.

    Login om te reageren
  5. rstyled zegt

    15 mei 2009 om 10:12

    Ik had iets meer pk’s gehoopt voor een RS versie. Het blijft echter genoeg om de auto goed vooruit te krijgen.

    Login om te reageren
  6. fffbbb zegt

    15 mei 2009 om 10:13

    Heb wel vertrouwen in de M3.. hooguit dat de prestaties gelijk zijn, maar dan heeft de M3 toch nog altijd een veel hoger Sexyheids-gehalte of niet dan!:P

    Login om te reageren
  7. Scorpion zegt

    15 mei 2009 om 10:15

    EN ze schreeuwden een tijdje terug dat de pk oorlog voorbij was…

    Nou ben ik blij dat dat niet zo is:D

    Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    15 mei 2009 om 10:15

    Vermogensstijging was te verwachten. Voor een zogenaamd “premium”-merk is status quo een achteruitgang!

    Login om te reageren
  9. Timmie zegt

    15 mei 2009 om 10:16

    @ scorpion:

    Besef jij wel wat je zegt? De pk-oorlog moet stoppen. Het kost veel geld, en het wordt alsmaar gevaarlijker.

    Login om te reageren
  10. johnny t zegt

    15 mei 2009 om 10:22

    Zo is het . laten ze nu eens met een RWD komen …….of zijn we alleen maar pk geil ? Weer 4 wd om de pks te beteugelen. Een coureur gruwelt en verveeld zich kapot met deze eeuwige configuratie.

    Login om te reageren
  11. M-lover zegt

    15 mei 2009 om 10:24

    we love the pk-war! :P

    ik denk niet dat bmw zich gewonnen gaat geven, nu hebben ze evenveel pk uit een iets kleinere motor, daar kan ook nog iets meer uitgehaald worden mits herzieningen.

    en wie weet komt de eerste m3-turbo eraan, dan is het hek van de dam! zou jammer zijn voor de rasechte atmosferische motorenbouwers zoals honda en bmw die al heerlijke hoogtoerige blokjes ontworpen hebben.

    achter een paar jaar zijn ofwel de RS6/M5 echte supercars, ofwel langzamer dan hun kleine broertjes, watch my words!

    Login om te reageren
  12. lisa zegt

    15 mei 2009 om 10:26

    Wat kost die bak? beetje hetzelfde als een GT-R?
    ha ha ha

    Login om te reageren
  13. Sorcerer zegt

    15 mei 2009 om 10:27

    Wat een onzin weer dat het per se een 8-cilinder moet zijn. Bij de S4 en S5 past een 6-cilinder met supercharger prima. Scheelt 2L/100km en is sneller… BMW doet hetzelfde met de 335i; wil je sneller dan neem je de M3.

    Als je een écht snelle auto wilt dan neem je de duurdere 8-cilinder.

    450 pk en 450 Nm … vind ik wel weinig Nm voor zoveel pk. Hoe hoog kan dat ding in de toeren klimmen joh? :o (wil iemand dat uitrekenen? :P)

    Login om te reageren
  14. NOL zegt

    15 mei 2009 om 10:29

    @fffbbb
    Qua sexiness wint BMW standaard.

    420 Paarden voor zo’n 1600 kilogrammen vs. 450 op hoeveel kilo’s voor de Audi?

    ’t zal me benieuwen!

    Login om te reageren
  15. Benjamin1 zegt

    15 mei 2009 om 10:31

    @ Stephan

    Nee met deze V8 heb ik nog nooit gereden, maar ik blijf erbij dat turbo motoren toch premiummer zijn dan atmosferische motoren.

    Login om te reageren
  16. Laurens zegt

    15 mei 2009 om 10:32

    In het totaalplaatje van een liefhebbersauto, past zo’n V8 wel. Auto’s die daar echt last van hebben zijn meer de 911’jes lijkt me.

    Zoek je brandstofeconomie, dan zijn er andere keuzes. Waar ook heel goed mee te leven is overigens (misschien wel beter zelfs).

    Login om te reageren
  17. Ash zegt

    15 mei 2009 om 10:34

    @Timmie: Pussy! :) Gevaarlijker? Je mag m’n fiets wel lenen :)

    @NOL: Me too!! De RS5 zal zowiezo niet lekkerder rijden en beter rijden dan de M3 :) De S5 doet dat niet dus heb niet echt al te hoge verwachtingen bij de RS5 :) Maar! Kan niet wachten op een test :) Sorry Audi.. mooie auto’s maar voor power, speed en prestatie geef mij, in mijn ogen dan, maar liever een BMW..

    Login om te reageren
  18. mrtn zegt

    15 mei 2009 om 10:36

    @ Sorcerer

    Helaas zit je fout met de vergelijking. De S4/S5 moet de strijd aangaan met een 335i en niet de RS4/RS5. Die is de tegenstander van de M3. Toevallig ook met een V8, niet?

    Login om te reageren
  19. e39turbo zegt

    15 mei 2009 om 10:40

    een tegen antwoord is altijd gemakkelijker!
    m3 bestaat nu al een tijdje….

    Login om te reageren
  20. RobertJ zegt

    15 mei 2009 om 10:40

    Als de 450PK gegenereerd zouden worden op het maximale koppel van 450Nm dan:

    450pk is ongeveer 330kW
    330000/450 = 733 rad/sec
    733/(2Pi) *60 = 7000rpm

    (hmm, wel erg hoog, lijkt me een rekenfout, hmmm, we zien wel)

    Login om te reageren
  21. RobertJ zegt

    15 mei 2009 om 10:49

    @sorcerer & mezelf: het klopt wel, nog een keer nagerekend. Hij moet dus minimaal 7000toeren maken om zijn 450PK te halen :shock:

    Login om te reageren
  22. Neal zegt

    15 mei 2009 om 10:49

    vind k dik balen… Die 4.2 V8 wordt algemeen bestempeld als TE gulzig (daarom ook de 3.3 TFSI ondertussen) en het spul heeft geen turbo(‘s)…

    Mooi niet

    Login om te reageren
  23. RobertJ zegt

    15 mei 2009 om 10:55

    @sorcerer: Blijkbaar toch niet zo gek. Minimaal 7000toeren, (omdat het koppel vaak afloopt in naarmate het toerental hoger wordt. In de R8 loopt het 4.2 blok tot 8250 toeren, dus onwaarschijnlijk is het niet.

    Ik had zelf altijd het idee dat deze motor een stuk laagtoeriger was. (waarschijnlijk door de A8, waar ie een stukje laagtoeriger is)

    Login om te reageren
  24. Stefan-Venema zegt

    15 mei 2009 om 10:55

    Als je hier nou een supercharger opschroefden, dan was t pas een leuk blok geweest. De extra enemmetjes waren ook wel fijn geweest i.v.m. het waarschijnlijk relatief hoge gewicht men de quattro.

    Login om te reageren
  25. JamesBond007 zegt

    15 mei 2009 om 10:56

    Zit hier lekker langs de snelweg te ontbijten bij een Ontbijtcafé. Lekker relax het laatste autonieuws te kijken op autoblog. En ik weet nu al dat die audi rs5 me goed doet!

    Login om te reageren
  26. RJ zegt

    15 mei 2009 om 11:08

    denk dat het een goede concurrent is voor de m3

    de v8 van bmw is ook hoogtoerig en haalt ook pas zijn top vermogen bij hoge toeren.

    Login om te reageren
  27. Entwicklung88 zegt

    15 mei 2009 om 11:11

    In tijden van deze economische malaise op zich een best goede greep. De prestaties van het blok zijn prima, en op deze manier wordt een hoop geld bespaard door geen geheel nieuw blok te ontwikkelen.
    Maar nu hebben de M3 en de C63 er een 2e concurrent bij. BMW levert de Coupé/Sedan, Audi de RS5/RS4 en Mercedes zal dan een CLK in de strijd gooien?

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    15 mei 2009 om 11:14

    Dit is een van de fijnste blokken ooit, maar een duw in je rug bij lage toeren is ook appealing!

    Login om te reageren
  29. michielh zegt

    15 mei 2009 om 11:20

    Waarom is een BMW sexier dan een Audi? Ik vind de A5 een stuk mooier dan de huidige 3-serie..

    En ja, een Audi hoort verder gewoon Quattro te hebben.

    Login om te reageren
  30. Headhunter zegt

    15 mei 2009 om 11:23

    @ RobertJ + Sorcerer

    Het 4.2 V8 atmosferische blok kan tot een max van 8.250 tpm.
    Het kan goed zijn dat je berekening op 7000 tpm uitkomt voor het max vermogen van 450 pk (maar waarschijnlijk nog hoger). Hetzelfde blok haalde in de RS4 namelijk 420 pk pas op 7800 tpm.

    En toen ik in de S5 reed (eerste uitvoering met de heerlijke V8 erin, wat een geweldig geluid.) Trokken we hem ook gemakkelijk tot 7000 tpm door (handgeschakeld).

    Ik hoop dat ie snel het straatbeeld gaat verschonen :D

    Login om te reageren
  31. RX-7owner zegt

    15 mei 2009 om 11:28

    @ Entwicklung88
    mercedes gaat geen clk meer maken dat is nu de e-coupé en je bedoelt waarscheinlijk 4e concurrent de is-F en de cts-V bestaan ook nog altijd en zoals ik ergens anders ook gelezen heb komt infiniti ook nog met een sneller uitvoering van de G37

    OT.
    ik had die rs5 toch wel rond de 480 pk vewacht valt me erg tegen en audi heeft zelf toch ooit gezegt dat de a5 een grand tourer is dus dan zou zijn concurrentie de 6-serie en de e-coupé zijn en dan vallen zn prestaties nog meer tegen en zou de pk-oorlog dus wel voorbij zijn voor audi

    Login om te reageren
  32. Pieliej zegt

    15 mei 2009 om 11:32

    Ik vond de S5 al echt een lekkere auto, maar enigzins wat ingehouden (qua uiterlijk). Twee dikke pijpen en een RS4-front zou hem echt heeel lekker staan denk ik. En 450 pk is ook meer dan genoeg!

    Login om te reageren
  33. RobertJ zegt

    15 mei 2009 om 11:35

    @Headhunter: klopt, in 1 van mijn reactiewirwar staat dat het ook. Ik was gewoon even verbaasd. :) Inderdaad, hoger is waarschijnlijker, gezien het maximum koppel vaak eerder daalt (en dus het toerental hoger moet zijn).

    Login om te reageren
  34. Guido zegt

    15 mei 2009 om 11:38

    Nou ik ben benieuwd, lekker hoogtoerig :D Maar waarschijnlijk wordt het weer een zwaar log apparaat. Ik ben benieuwd wat BMW’s reactie zal zijn met de nieuwe M3.

    Login om te reageren
  35. CrazyHenkie zegt

    15 mei 2009 om 11:44

    @ M-lover

    De eerste turbo M3… kent uw klassieckers! :arrow: E30 M3

    Ontopic; 450 pk is meer dan genoeg, de AMG´s zijn nou eenmaal de pk-koningen (oké, RS6 daargelaten) (maar de E- en C63 AMG zijn wel net zo snel in 0-100!), de M3 was altijd meer van de finesse, en de Audi ertussen. Mooi duidelijk dat dat gehandhaafd blijft :P

    Login om te reageren
  36. Entwicklung88 zegt

    15 mei 2009 om 11:46

    @ RX-7 owner

    Ik was inderdaad de IS-F vergeten, maar de CTS-V is toch echt een maatje te groot vind ik. Die zie ik als een concurrent voor de M5-categorie vanwege het hoge vermogen.
    Maar dan lijkt de E-coupé als optie voor een soort C63-coupé mij ook geen goede aanvulling, daar zal hij waarschijnlijk te sterk voor worden aangezien de E AMG al op 525 pk zit.

    Login om te reageren
  37. ferrari zegt

    15 mei 2009 om 11:51

    en het geluid dat eruit komt, krijg je kippevel van. daar kan geen turbo V6je tegen op! en 450pk is zeker niet slecht. lekker dat ze toch gedeeltelijk vast houden aan het hoogtoerige concept van de v8 en niet voor de compressor v6 zijn gegaan!!! is ook zeker een hele goeie motor maar past in mijn beleving niet bij een RS model. eerder bij een S model.

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    15 mei 2009 om 12:01

    450pk zou natuurlijk geweldig zijn. Daarnaast is een a5 nog eens mooie auto is het algemeen. Vind alleen de aflopende lijn beetje raar maar wel apart.
    Als ze hem beetje licht houden dan heb je een mooie auto.

    Login om te reageren
  39. EJS zegt

    15 mei 2009 om 12:03

    @CrazieHenkie

    Volgens mij had die een atmosferische motor hoor;) De X5M en de X6M zijn de eerste M-modellen met turbo’s, dat was namelijk iets waarvan de M-divisie tot voor kort riep dat ze dat nooit en te nimmer zouden doen, turbo motoren bouwen.. net als een X5M, X6M & X3M(je moet ook niet verbaasd zijn als die er binnenkort is als de hogere modellen een beetje aanslaan, wat ik wel verwacht..) bouwen, want dat vonden ze niet bij ’t imago passen..

    En de RS5 gaat dus echt wel beter worden dan de M3 coupé! En voor alle mafketels hier die de S5 met een M3 coupé vergelijken: De S5 is een concurrent van de 335i en niet van de M3, en dan zijn de resultaten van een vergelijking ineens héél anders..

    Login om te reageren
  40. Magrh zegt

    15 mei 2009 om 12:15

    ik ga voor de rs5 ipv de m3 als ik het geld zou bezitten

    Login om te reageren
  41. jack zegt

    15 mei 2009 om 12:29

    Damn, ben ik dan toch echt de enige die een 6-pitter beter vindt klinken dan V8 :S

    I’m so lonely :(

    Login om te reageren
  42. GTR zegt

    15 mei 2009 om 12:30

    Hmm. Nice. Die V8 klinkt zoooo lekker. Dus ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  43. MR2 20V zegt

    15 mei 2009 om 12:30

    Netjes hoor, 450pk uit een 4.2-liter blokje, alleen ik vraag me af hoeveel vermogen er ook daadwerkelijk in zit, want de 420pk smaak van het blok maakte z’n opgegeven vermogen ook niet waar…

    Login om te reageren
  44. vergelijkingsmongool zegt

    15 mei 2009 om 12:33

    ik hoop dat deze RS5 ook een beetje dwars wilt gaan, zoals de R8. Ik ben benieuwd hoe zwaar hij gaat worden en hoe de balans is.

    Login om te reageren
  45. GTR zegt

    15 mei 2009 om 12:40

    Ik ben btw erg benieuwd of MTM nog aan de auto gaat prutsen. Vorige keer dat ze dat deden met de RS4 hebben ze me toch een monsterlijk ding gemaakt en dat bedoel ik positief. Uit de RS4 word 420PK uit gepompt. Uit de RS5 zal er 450PK worden uitgepompt. Hoe ver kan je de RS5 krijgen vraag ik me dan af. Ben erg benieuwd, denk dat er genoeg tuners er aan zullen gaan zitten met hun vieze vingertjes. De ene zal niet helemaal tof zijn.. maar er zullen er vast paar lekkere tussen zitten. Ben erg benieuwd. Nummer 1 audi vind ik toch de nieuwe RS6. Zou de motor daarvan in de RS5 zitten, dan maken ze het al helemaal mooi! Haha.

    You go Audi!! (L)

    Login om te reageren
  46. GOD zegt

    15 mei 2009 om 12:43

    De E30 M3 zou aanvankelijk wel een turbo krijgen maar dat ging niet door vanwegen homologatie redenen.

    Login om te reageren
  47. EJS zegt

    15 mei 2009 om 12:48

    @GOD

    maar goed ook, de NA 2.3 16v die er wel inligt is namelijk een heerlijk blok;)

    Login om te reageren
  48. Thijs zegt

    15 mei 2009 om 12:49

    Grappig, iedereen heeft het over het geluid van de S5, de ouwe dan. Dat is inderdaad een mooi geluid maar sinds ik afgelopen weekend uitgebreid in de nieuwe S4 heb gereden kan ik melden dat dat geluid misschien wel net zo fijn is. een echte V6 snerp, hard wanneer je het nodig hebt en minder aanwezig wanneer je lekker rondtokkelt in z’n 6. Eigenlijk gewoon erg prima. Wat je wel mist is het hamerende geluid als je de V8 op toeren hebt…

    Login om te reageren
  49. Heyhuub zegt

    15 mei 2009 om 12:50

    @CrazyHenkie

    Ken zelf uw klassiekers zal ik maar zeggen. De E30 M3 had namelijk ook een ongeblazen 4 cilinder.

    @MR2 20v

    Hoe kom je erbij dat het vorige blok zijn 420pk niet waarmaakte dan?
    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=778

    Hier zie je een R8 die 370pk aan de grond brengt, indrukwekkend voor een AWD als je het mij vraagt en meer dan zeker dat dat blok wel zijn 420pk waarmaakt.

    Login om te reageren
  50. Fre zegt

    15 mei 2009 om 13:08

    ik snap niet dat mensen een m3 mooier vinden.
    Smaken vinden natuurlijk, maar ik vind een a5 mooier, deze heeft zijn schoonheid van nature, een prachtig lijnenspel.
    Een m3 daarentegen is een gewone 3 coupe met een hoop gaten en roostertjes…

    Login om te reageren
  51. GOD zegt

    15 mei 2009 om 13:27

    @ EJS

    yup de S14 is een geweldig blok.
    de ontwikkelings tijd en bouw tijd bedraagde 14 dagen!!!
    het onderblok is van het legendarische M10 blok wat ook in de Brabus/BMW F1 zat.
    ben de naam ff vergeten maar geloof dat het Frankenhaus ofzo was die de M10 had ontworpen. BMW wou zelf een 1300cc blok dat licht en zuinig was en de onwerper wou een 2 liter en BMW zij toen ok maak maar een 1.5 dan
    toen heeft hij koppig dat ie was een 2.0 ontworpen, het was wel een 1.5 maar hij heeft het zo ontworpen dat je er later makkelijk een 2.0 van kon maken.
    daardoor was het blok ook zo sterk.
    en nog mooier is dat ze voor de F1 blokken van straat auto’s gebruikte die minimaal 2 ton hadden gelopen en die hebben ze expres in de winter buiten laten roesten
    en ze hebben er ook overheen gepist. dit maakte de blokken nog sterker.

    Login om te reageren
  52. GOD zegt

    15 mei 2009 om 13:29

    die gast was zelf ook van BMW maar met BMW bedoel ik zeg maar de hogere pieten aan de ronde tafel

    Login om te reageren
  53. Sorcerer zegt

    15 mei 2009 om 13:37

    @mrtn: dat zeg ik toch??? Ik vergelijk juist de 335i met de S4/5 (hoewel die laatste, vooral in het nieuwe model, duidelijk sneller zijn)

    @RobertJ: da’s ook de reden dat ik het raar vond… ik dacht ook dat de motor een stuk laagtoeriger was. Vaak is de puf er al min of meer uit rondom de 6000 rpm (dan gaat het juist achteruit), maargoed, dit is dan ook niet zomaar een nieuw modelletje…

    Ben zelf ook benieuwd naar de rijervaring in deze auto’s: veel vermogen, maar wel atmosferisch. Zal toch wat anders zijn dan de duw in m’n rug die ik krijg in mijn eigen (benzine dus hè) auto met 400 Nm… geleidelijker/lawaaieriger/bruter bovenin?

    Login om te reageren
  54. jack zegt

    15 mei 2009 om 13:44

    @Fre,

    Wat een domme reactie heb je nu weer gepost. Als een M3 een gewone 3 coupe met gaten en roostertjes is. Dan is een (R)S-5, Golf GTI, Astra OPC, Grande Punto Abarth, Megane R27, toch van hetzelfde laken een pak volgens jou?

    Bij zulke modellen wordt niet alleen het aantal pk opgeschroefd en hier en daar een gat gemaakt. Er komt veeel meer bij kijken. Onderstel moet verbeterd worden, wordt de auto meestal zwaarder van. Dus remmen worden aangepakt. Het is niet zomaar een verandering.

    Maar gezien je post begrijp je dat (nog) niet.

    Login om te reageren
  55. CrazyHenkie zegt

    15 mei 2009 om 14:10

    @ Heyhuub

    Je hebt gelijk :O ik dacht altijd dat het een turbomotor was! Nja, dat was dus onterecht van me.

    @ EJS

    Inderdaad, de M-divisie valt aardig van z´n geloof als ze eerst zo stellig aan atmosferische motoren vasthielden..

    Login om te reageren
  56. Ary zegt

    15 mei 2009 om 14:28

    8450 toeren is premium :D

    is kijken of de rs5 dat ook kan ;)

    Login om te reageren
  57. Roelovic zegt

    15 mei 2009 om 14:38

    hmm kan niet wachten!

    Login om te reageren
  58. MR2 20V zegt

    15 mei 2009 om 15:04

    @ Heyhuub
    Ga eens bij JD-engineering langs en vraag hem eens naar het vermogen van een ‘420pk’ V8..

    Login om te reageren
  59. Ramshoek zegt

    15 mei 2009 om 15:09

    Audi kiest ervoor om de RS5 (en later de RS4) te voorzien van een atmosferische motor.
    Van BMW word verwacht dat ze de huidige hoogtoerige V8 en V10 motoren uit M3, 5 & 6 gaan vervangen door een getunede versie van de 4,4 turbo.
    Zo’n bullebak van en 4,4 turbo past wellicht prima bij een X5M of een X6M. Maar ik hoop dat ze de zaakjes voor wat betreft de sportsedans M3 en M5 (en M6) nog eens heroverwegen. De respons en vermogensopbouw van zo’n atmosferische motor is toch niet te evenaren!
    En daarbij, met zaken als directe inspuiting e.d. kunnen de huidige M motoren ook nog wel een stukkie schoner en zuiniger…

    Login om te reageren
  60. micheloo0 zegt

    15 mei 2009 om 15:44

    M3 killerrrrr !!!

    Login om te reageren
  61. Mr. V8 zegt

    15 mei 2009 om 15:54

    Had eerlijk gezegd verwacht dat t een V8 met turbo’s zou worden.. Maar dit is natuurlijk ook mooi! ben erg benieuwd!

    Login om te reageren
  62. Tommy zegt

    15 mei 2009 om 16:00

    lol! Heeel oud nieuws al dit…

    Blok krijgt een betere lucht toevoer, in de RS4 had die maar 1 buis wat eigenlijk veel te weinig was waardoor hij zijn pk’s moeilijk kon halen…

    En de RS4 sedan komt er warschijnlijk geen eens.

    Login om te reageren
  63. RX-7Owner zegt

    15 mei 2009 om 16:01

    @ Entwicklung88
    kwa vermogen is de cts-v idd meer concurrent van een m5,rs6 maare ik heb ff een klein grafiekje voor de mensen die het niet helemaal snappen

    d-sigment e-sigment f-sigment
    audi a4/a5 a6 a8
    bmw 3 5 7
    mercedes c e s
    cadilac cts sts sls
    lexus is gs ls

    de a5 valt officieel in het d-segment alleen zoals ik al eerder noemde zegt audi zelf dat het een grand tourer is dus zou die in het e-segment moeten vallen

    Login om te reageren
  64. Tommy zegt

    15 mei 2009 om 16:06

    En oja hij krijgt waarschijnlijk ook (optioneel) de 7-traps DSG (S tronic), een wegklapbare achterspoiler en ik denk ook wel het sportdifferentieel en niet te vergeten de Ur-quattro spatborden ala RS6-style.

    Dus van een M3-killer mag je zeker spreken als de daar bij quattro hun best hebben gedaan! :D

    Login om te reageren
  65. Mao zegt

    15 mei 2009 om 16:07

    Audi V8’s klinken wel altjjd erg goed, lekker diepe brul, zeker met sportuitlaat. Moet er eigenlijk wel onder, normaal zijn wel iets te gedempt, das zonde met zo’n V8 :)

    Dit klinkt bvb wel erg lekker.

    http://www.youtube.com/watch?v=3n3JA82SLB4

    Login om te reageren
  66. micheloo0 zegt

    15 mei 2009 om 16:18

    Das echt wel een heel verschil Mao kunt ge die in België er ook op laten monteren.

    Login om te reageren
  67. Erik zegt

    15 mei 2009 om 17:10

    Die V8 was wel duidelijk!
    http://www.youtube.com/watch?v=YyQYg_euZrA

    Login om te reageren
  68. M-lover zegt

    15 mei 2009 om 17:16

    @CrazyHenkie:
    Ik ken mijn klassiekers :P

    Login om te reageren
  69. BMW power zegt

    15 mei 2009 om 17:19

    Ik vind een M3 toch wel wat indrukwekkender klinken dan deze Audi. Ik ben ook bang dat de Audi wel wat meer gaat kosten dan een M3. Audi is goed bezig, maar is ut toch net niet.

    Login om te reageren
  70. schumi zegt

    15 mei 2009 om 17:22

    Jongens jongens, wat een discussie over ‘ze hadden beter een 3 liter v6 met turbo’s erin kunnen zetten’ of ‘nee ik vind de V8 goed’.
    Deze auto koop je natuurlijk niet voor z’n zuinigheid, deze auto koop je echt puur voor z’n status en prestatie. Een V8 klinkt lekkerder, geeft een veel betere respons dan V6 met turbo, en natuurlijk 8 cilinders ten opzichte van ‘slechts’ 6 cilinders. Als je daarvoor gaat dan maakt die 2L/100km echt niet uit. Het lijkt me sterk dat je dit als ‘woon-werkverkeer’ auto gaat gebruiken. Wil je toch een 6-cilinder met twin turbo? Dan moet je gewoon verder zoeken :)

    Login om te reageren
  71. BananaFlip zegt

    15 mei 2009 om 17:25

    Verouderd of niet, 450 pk is altijd lekker.
    En zeker met een lekkere V8-roffel.

    Login om te reageren
  72. AMGJunk zegt

    15 mei 2009 om 17:29

    @Schumi:
    Lijkt me dat je de RS5 best voor woon-werkverkeer kan gebruiken hoor.
    Het blijft wel een audi he ;)
    Voor de rest heb je helemaal gelijk.

    Login om te reageren
  73. CrazyHenkie zegt

    15 mei 2009 om 17:50

    @ M-lover

    Sorry. Zeg het maar´Henkie, je bent een eikel´ :P

    Login om te reageren
  74. EJS zegt

    15 mei 2009 om 17:52

    @CrazyHenkie

    dat weet ik, de M-divisie verliest wat dat betreft wel een beetje z’n geloofwaardigheid.. Heb verder overigens niks tegen turboblokken hoor, prachtige uitvinding de turbo, maar het past niet bij BMW-M, daar horen prachtige, atmosferische, hoogtoerige motoren bij! Hiermee is datgene waar de meeste bmw-fans zo op kikken, dat ultra sportieve, wel een beetje over..

    net zo min hoort er overigens een dikke suv bij.. ik bedoel, zelfs Audi durft de Q7 V12 TDI geen Q7-S te noemen.. Terwijl de Q7 V12 TDI verder wel alle aanpassingen heeft die andere Audi-S modellen ook hebben;)

    Login om te reageren
  75. EJS zegt

    15 mei 2009 om 17:54

    @AMGJunk

    ja, daarom kwam werd de RS4 door Clarkson ook verkozen boven de M3 en de C63 AMG, de audi’s hebben quattro, waardoor ze bij gewoon werkverkeer zelfs in de meest sportieve varianten niet zo zenuwappig worden als de M’s & AMG’s;) Ik bedoel, dat die auto zo makkelijk dwars gaat is op ’t circuit wel grappig.. maar daarbuiten kan je beter een auto met 4wd en eeuwige grip hebben..;)

    Login om te reageren
  76. CrazyHenkie zegt

    15 mei 2009 om 18:04

    @ EJS

    Helemaal mee eens. Het maakt mij evenmin wat uit, maar het is best wel hypocriet om eerst te beweren dat er in M´s enkel atmosferische motoren te vinden zijn. Het past weliswaar beter bij een X5-M of X6-M dan een atmosferische motor, maar toch hé..

    Login om te reageren
  77. micheloo0 zegt

    15 mei 2009 om 18:34

    @Mao weet gij of ge die uitlaat ook in belgië kunt kopen.

    Login om te reageren
  78. M_Power zegt

    15 mei 2009 om 18:49

    Dat hij harder zal gaan dan de M3 is zeker!
    ze wachten dan ook altijd even met hun rs uit te brengen tot er een M uit is Maar geef mij toch ook maar M3 in plaats van saaie 4WD je hebt daar toch geen fun mee? geef mij maar de M3!

    Login om te reageren
  79. M_Power zegt

    15 mei 2009 om 18:51

    en sorry dat ik in herhaling ben gevallen maar het is dan toch ook zo’n geweldige auto:d

    Login om te reageren
  80. micheloo0 zegt

    15 mei 2009 om 18:58

    @M-power:geen fun zou ik nie zeggen maar minder fun kan ik wel geloven. maar op de openbare weg heb ge daar niet veel aan gelukkig woon ik dicht bij circuit zolder :D

    Login om te reageren
  81. jack zegt

    15 mei 2009 om 19:03

    hoe plaats ik een youtube filmpje? Dan weet ik nog wel een mooi geluidje waar menig V8 fanaat de rilling van krijgt. En ja het is een 6-pitter

    Login om te reageren
  82. b0z4 zegt

    15 mei 2009 om 19:12

    Audi voorsprong in techniek ? Wat een grap iedereen is aan het downsizen en Oudi blijft maar oudere motoren gebruiken (Y)!

    Login om te reageren
  83. Jorden zegt

    15 mei 2009 om 19:28

    De M3 is al haast aan het einde van z’n loopbaan :P
    Beetje eerder wakker worden audi!
    het zelfde geld voor de RS6… De M5 was al een behoorlijk tijdje op de weg!
    Vroeger op het schoolplijn noemde we dat een “balletjesafwachter” en dan was je niet bepaalt stoer ;)

    Login om te reageren
  84. GOD zegt

    15 mei 2009 om 20:24

    @ Jorden

    :lol: mooi verwoord

    Login om te reageren
  85. EJS zegt

    15 mei 2009 om 20:37

    @CrazyHenkie

    ja, maar BMW zei ook de ze geen X5/6M gingen maken dus;) Maar ben ’t met je eens, een koppelrijk, turbogeblazen blok past daar beter bij als een hoogtoerig atmosferisch blok.. Neemt overigens niet weg dat ’t straks ook in de M5/6 komt te liggen en das dan weer een beetje jammer van die heerlijke, hoogtoerige V10 die er nu in ligt..

    Login om te reageren
  86. Citrofiel zegt

    15 mei 2009 om 22:41

    Gemakkelijk op te schroeven hè? Dan kunnen ze dat ook gelijk even doen in de R8. Of wacht nee, dan komt hij natuurlijk weer te dicht op de V10. En de V10 kan niet omhoog, want dan komt hij te dicht bij de Lambo LP-560. En die kan niet omhoog, dan komt hij te dicht bij de LP-640. Ze bouwen het lekker vol, leuk gedaan VAG. :roll:

    Login om te reageren
  87. ManicManiac zegt

    16 mei 2009 om 08:56

    Ach ja, de zoveelste Ring-mastervan Audi. Begint saai en voorspelbaar te worden, voor zover het dat al niet was…Goede auto’s hoor,daar niet van, maar of je nu een A4,S5 of RS4 kiest, behalve wat plastic merk je als leek geen verschil. nJammer, heel jammer.

    Login om te reageren
  88. Daaf zegt

    16 mei 2009 om 09:47

    holy, das nog heftiger dan een R8…

    Login om te reageren
  89. laulau zegt

    16 mei 2009 om 11:36

    waarom zeuren jullie over de m3?
    de c63 lijkt me een betere concurent qua vermogen, geluid alles
    tja mij lijkt dat de c63 de topper is en blijft :0

    Login om te reageren
  90. Cantago zegt

    16 mei 2009 om 12:27

    Dat wordt smullen:D Ik kan er haast niet op wachten;)

    En een C63 is troep, hij stuurt waardeloos en is nog lelijk ook. Meer vermogen? Maar hij kan het niet kwijt. Na 2 rondjes circuit moet je al weer nieuwe banden hebben! Nee, doe mij maar een M3, alles beter daar aan!

    Login om te reageren
  91. Robin zegt

    16 mei 2009 om 13:09

    Dat 4.2 V8 blok van Audi is een goede motor hoor!
    Plus dat het ook nog een mooi geluid heeft.
    Misschien dat ze er nog een twin-turbo aan kunnen schroeven..

    Login om te reageren
  92. johan zegt

    16 mei 2009 om 13:44

    Laten we blij zijn dat ze nog dit soort mooie grote motoren bouwen (ipv een kleine met turbo voor het brandstofverbruik etc). Elektriciteit voor de ‘daily commute’, en petrol voor de liefhebbers.

    Login om te reageren
  93. Heyhuub zegt

    16 mei 2009 om 13:50

    @Jorden

    De 420pk RS4 was er al bijna 3 jaar voor de huidige M3 die overigens nog een jaartje of 3 mee moet. Dus het is BMW die een beetje laat is.

    Login om te reageren
  94. Heyhuub zegt

    16 mei 2009 om 14:10

    Grappig trouwens hoe een paar jaar geleden iedereen het er over had dat Audi geen krachtige atmosferische kon maken en het er zich maar makkelijk vanaf bracht door turbo’s te gebruiken.
    En nu komt Audi weer met een atmosferisch blok met een bijzonder hoog vermogen voor zijn inhoud en plots loopt Audi weer technisch achter??

    Login om te reageren
  95. Windhoos zegt

    18 mei 2009 om 18:23

    Iedereen beweert dat dit oud nieuws is lult gedeeltelijk, dit is namelijk oud nieuws wat verder is uitgewerkt en dat is toch echt weer iets anders.

    Toen was de 450pk sterke V8 namelijk nog een zeer hardnekkige gerucht waarvan ik toen al beweerde dat die er voor meer dan 90% zeker ook ging komen en toen werd er ook niet gesproken over een cabrio. Nu staat het allemaal zwart op wit, en dat imho toch wel een wereld van verschil

    Login om te reageren
  96. Tommy zegt

    21 mei 2009 om 20:50

    @Windhoos: Er is ook nooit sprake geweest van een V10 uit de RS6 of een biturbo V8 zoals er beweert wordt. Autosites schreven dit alleen maar omdat ze dan weer wat nieuws hadden om een artikel over te maken zonder dat ze er zeker van zijn dat het werkelijk zo is. Maar als je alle feiten op een rijtje had gezet kwam er al snel uit dat het een HDZ V8 zou worden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North